• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes-Benz G63 AMG 6×6 is helemaal officieel [updated]

Auteur: sir_smokalot, gepost 15 maart 2013 om 11:51 – 53 Reacties

Afbeelding Mercedes-Benz G63 AMG 6×6 is helemaal officieel [updated]Afbeelding Mercedes-Benz G63 AMG 6×6 is helemaal officieel [updated]Afbeelding Mercedes-Benz G63 AMG 6×6 is helemaal officieel [updated]Afbeelding Mercedes-Benz G63 AMG 6×6 is helemaal officieel [updated]Afbeelding Mercedes-Benz G63 AMG 6×6 is helemaal officieel [updated]Afbeelding Mercedes-Benz G63 AMG 6×6 is helemaal officieel [updated]Afbeelding Mercedes-Benz G63 AMG 6×6 is helemaal officieel [updated]Afbeelding Mercedes-Benz G63 AMG 6×6 is helemaal officieel [updated]

Mercedes G63 AMG
Laat de Zandbakspelen beginnen!

Hij kwam al even eerder voorbij, deze machtige megalomane mastodont, speciaal gemaakt voor spendeerzieke Sjeiks met een duinrag-obsessie. We hebben het natuurlijk over de Mercedes-Benz G 63 AMG 6×6, een terreinbeul met 544 pk en 760 Nm. In alles lijkt deze auto geschikt voor het grotere safari-werk, en als Prins Bernhard nog leefde, dan had hij er stante pede een besteld, om met zijn gabber Juan Carlos olifanten te gaan schieten.

Groot rijbewijs

Zo’n bijna 6 meter lange 6×6 weegt wel wat natuurlijk, met 3,7 ton zelfs zoveel dat je even bij je rijschool langs moet om een C op je roze pasje bij te lessen. In Nederland dan, waar we deze pickup vermoedelijk net zo vaak gaan zien als onze toekomstige Koningin bij de Wibra.

Slimme aandrijving en luchtdruksysteem

De drie assen van de G 63 AMG 6×6 hebben een aandrijfverhouding van 30% (voor), 40% (midden) en 30% (achter), en zijn onafhankelijk van elkaar opgehangen, wat de tractie voor de wielen onder alle omstandigheden ten goede moet komen.

De druk in de banden is middels een bandenspanningscontrolesysteem aan te passen tussen 0,5 bar (duinen) en 1,8 bar (asfalt). De benodigde lucht voor het hervullen is afkomstig uit vier 20-liter luchtreservoirs. Hatseflats.

Interieur

Een beetje een multimiljonair accepteert geen plastic of andere goedkope rommel in zijn voertuig, en dus is ook deze Mercedes aan de binnenkant een oase (har, har) van luxe, met plek voor vier personen. De zetels zijn verwarmd en ventilerend, zodat je nooit een plakjurk oploopt.

Wanneer kan ik er een kopen?

Mercedes-Benz laat weten dat ze “afhankelijk van de reacties en interesse van potentiële kopers zullen besluiten of en wanneer de G 63 AMG 6×6 daadwerkelijk in een kleine serieproductie gebouwd gaat worden.” Play it safe, Mercedes, maar deze auto gaat er gewoon komen natuurlijk.

De 6×6 kwam overigens tot stand in Mercedes’ ontwikkelingscentrum in Graz (Oostenrijk). Een lekkere video om in de stemming te komen vind je op Natuursloopjunk. Foei Mercedes, denk ook eens aan de plantjes!

Update 20-09: We hebben een Duitse prijs, 451.010 euro (!). Tikkie BPM er overheen en je hebt er in Nederland ook één.

Ook interessant!

  • Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
    Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
  • Deze Mercedes-AMG G63 heeft een ruig verleden [update]
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Beginnend bestuurster in G63 rijdt 210 km/u: 'moest plassen'

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

6x6, amg, Asobakken, g-klasse, g63, Mercedes, pickup

Vorig bericht: « Dit is de originele Aston Martin Jet
Volgend bericht: Giedo van der Garde houdt grindbaktraditie in ere [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. E34M5Touring zegt

    15 maart 2013 om 11:57

    Plakjurk? Is dat de zandbak variant van plakzak? Wat een over the top ding zeg. Maar goed, als er markt voor is en men loopt massaal naar tjoeners om dit te doen, waarom zou je dan als Mercedes dat ding niet zelf bouwen. Met behoud van garantie etc.

    Login om te reageren
  2. jipino zegt

    15 maart 2013 om 12:01

    Ik kan er de humor wel van inzien… Vooral in een tijd waarin iedereen je haat als je iets opzichtigs en benzinezuipends hebt.

    Login om te reageren
  3. birdboy zegt

    15 maart 2013 om 12:03

    Heerlijk dit. Kan niet wachten tot Brabus er een 800pk V12 in lepelt.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      15 maart 2013 om 15:37

      @birdboy: Inderdaad, zou meteen ook de eerste auto zijn die het vermogen fatsoenlijk op de weg krijgt.

      Login om te reageren
  4. lamborgfan zegt

    15 maart 2013 om 12:09

    *Komt het albert heijn parkeerterrein oprijden om een parkeerplek te zoeken met “the A-team” tune op de achtergrond..

    Login om te reageren
    • darkpluisje zegt

      15 maart 2013 om 15:45

      @lamborgfan: weet niet hoe het bij jullie ah staat maar mission impossible tune zou relevanter zijn

      Login om te reageren
      • mightymike zegt

        16 maart 2013 om 11:36

        @darkpluisje: AH XL

        Login om te reageren
  5. Pordon zegt

    15 maart 2013 om 12:12

    Ik weet niet precies waarom, maar ik vind het echt briljant dat Mercedes dit gewoon gaat bouwen.

    Login om te reageren
  6. CorteX zegt

    15 maart 2013 om 12:15

    Dat zelfs op de persfoto’s Dubai kentekenplaten te zien zijn zegt eigenlijk al een heleboel. Kan niet wachten om de eerste G63 AMG 6X6 door Knightsbridge te zien ploegen.

    Login om te reageren
  7. SimonMc zegt

    15 maart 2013 om 12:15

    AMG zou voor de grap, ipv G63, G36 moeten gebruiken omdat het 6X6 is.

    Login om te reageren
    • technopatat zegt

      15 maart 2013 om 13:27

      @SimonMc: goejke!

      Login om te reageren
  8. mikkeloentje zegt

    15 maart 2013 om 12:18

    Kan iemand uitleggen hoe die bandenspanning werkt, hoe je dat oppompt etc. vergeleken een auto met een normaal ventiel?

    Login om te reageren
    • lamborgfan zegt

      15 maart 2013 om 12:27

      @mikkeloentje: Als het hard waait (windkracht 7) draai je het dopje open, en loopt het zo de banden in.. Let wel op dat je tegen de wind instaat voor optimaal gebruik, maar dat staat ongetwijfeld in de handleiding..

      Login om te reageren
    • toroloco zegt

      15 maart 2013 om 12:28

      @mikkeloentje: pssssst

      Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      15 maart 2013 om 14:03

      @mikkeloentje: linkje: http://auto.howstuffworks.com/self-inflating-tire2.htm

      Login om te reageren
  9. quincy zegt

    15 maart 2013 om 12:29

    Op deze auto meer van toepassing dan op welke auto dan ook: Waarom? Omdat het kan!

    Login om te reageren
  10. baklava zegt

    15 maart 2013 om 12:43

    Dan zou ik toch eerder voor de Unimog gaan.

    Login om te reageren
    • robert110 zegt

      15 maart 2013 om 12:58

      @baklava: agree

      Login om te reageren
  11. SjoerdMini zegt

    15 maart 2013 om 12:57

    Wat een tof ding zeg! Bruut voor in het terrein!
    Land Rover, eat your heart out, en kom dan snel met een antwoord!! :P

    Overigens:
    Kan iemand mij uitleggen hoe de wielaandrijving nu werkt?
    Is dit een ‘excentrische’ aandrijfas die in de fusee naar het hart van de velg wordt overgebracht? Zit er dan een hele scheve homokineet tussen oid?

    Login om te reageren
    • robert110 zegt

      15 maart 2013 om 13:00

      @SjoerdMini: defender blijft beter. En zal nooit verslagen worden

      Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        15 maart 2013 om 14:04

        @robert110: Ga jij maar met je defender de blubber in, maar niet zeuren dat de G je er uit moet trekken omdat je toch vast bent komen te zitten.

        Login om te reageren
        • robert110 zegt

          15 maart 2013 om 14:25

          @406_v6: zal wel andersom zijn. G is te modern. Bij blubber overheerst basic

          Login om te reageren
          • 406_v6 zegt

            15 maart 2013 om 14:27

            @robert110: Ik ga er van uit dat als je de blubber opzoekt, je dat niet met de AMG versie doet…. maar met een degelijke Baureihe 461, da’s tenminste iets wat beter vergelijkbaar is met de Defender….

            Login om te reageren
            • robert110 zegt

              15 maart 2013 om 14:41

              @406_v6: Dat veranderd de zaak. Samen met de G pro (defensie G) die die jij noemt en de Defender heb je de laatste echte productie terreinwagens te pakken. De G pro is ook een van de weinige mercedesen die ik nog waardeer.

              Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      15 maart 2013 om 13:36

      @SjoerdMini:
      Mercedes, eat your heart and guts out, RR deed dit al meer dan dertig jaar geleden……………………………………………

      http://www.flickr.com/photos/37322606@N08/3791948813/

      Login om te reageren
      • HDM zegt

        15 maart 2013 om 14:26

        @desjonnies: nog niet een kwart zo bruut als een 3-asser AMG. MB beweert ook nergens dat zij de eerste zijn.

        Login om te reageren
      • Hupke zegt

        15 maart 2013 om 15:38

        @desjonnies:

        En citroën (en zelfs moto guzzi) nog veel vroeger.

        Punt is deze G amg is een staaltje marketing en ik denk dat dat goed gaat landen.

        Login om te reageren
      • Jantje_555 zegt

        15 maart 2013 om 22:23

        @desjonnies: deze g klasse is van de tijd van die range rover http://www.youtube.com/watch?v=ac535ICgU-c

        Login om te reageren
    • Stoes zegt

      15 maart 2013 om 14:05

      @SjoerdMini: mbv bovenportaal assen, zitten ook onder unimogs vaak

      Login om te reageren
  12. xilver zegt

    15 maart 2013 om 13:01

    Zo’n vet ding… ik zou het nooit kopen maar machtig is het wel.

    Login om te reageren
    • speed zegt

      15 maart 2013 om 15:19

      @xilver: heb je het geld er wel voor ?

      Login om te reageren
  13. berlinetta zegt

    15 maart 2013 om 13:10

    Gewoon gaaf dat Mercedes zoiets bouwt. Dikke fuckyou naar Greenpeace.

    Login om te reageren
  14. nielsr zegt

    15 maart 2013 om 13:12

    En gelukkig is er een laadbak om de harem te vervoeren.

    Login om te reageren
  15. toyotafortuner zegt

    15 maart 2013 om 13:25

    Waarom? Omdat het kan! En omdat er vast vanuit de zandbak vraag naar is!

    Login om te reageren
  16. Stoes zegt

    15 maart 2013 om 14:06

    Wat een terreinmonster! En wat een bodemvrijheid :O

    Login om te reageren
  17. 406_v6 zegt

    15 maart 2013 om 14:08

    Nu nog wachten op een G 6×6 met een geweldige diesel in het vooronder, dat doet meer recht aan de benodigde “C” op je roze papier/kaart.

    Login om te reageren
  18. bakkertje10 zegt

    15 maart 2013 om 14:52

    Wat een beest

    Login om te reageren
  19. MullerG zegt

    15 maart 2013 om 14:53

    Doelgroep lijkt me, vanzelfsprekend, rijke Arabieren… Maar oh wat lijkt het me mooi om met zo’n ding door de binnenstad van menig Nederlandse stad te rijden. En iedereen maar kijken, zijn de Duitsers terug?!

    Login om te reageren
    • reggie-boy_rood zegt

      15 maart 2013 om 21:13

      @MullerG: geweldig toch

      Login om te reageren
  20. honeyhanger zegt

    15 maart 2013 om 15:20

    Ik ging stuk om wibra en de koningin hahahah

    Login om te reageren
  21. speed zegt

    15 maart 2013 om 15:20

    graag een witte

    Login om te reageren
  22. rikus zegt

    15 maart 2013 om 15:28

    Ik wil em.. Gewoon.. Als bedrijfswagen!

    Login om te reageren
  23. Hupke zegt

    15 maart 2013 om 15:40

    Machtig maar nutteloos, een oude G diesel heeft wel iets vind ik de rest is stoef meuk en geen haar beter dan die gouden tanden of gouden kettingen die sommig soort volk zo graag wil dragen.

    Login om te reageren
  24. Jantje_555 zegt

    15 maart 2013 om 16:24

    waarom komt de G65 AMG onderhanden genomen door Brabus hier van uit?

    Login om te reageren
    • Jantje_555 zegt

      15 maart 2013 om 16:38

      @Jantje_555: wanneer*

      Login om te reageren
  25. lincoln zegt

    15 maart 2013 om 16:38

    LOL .. wat een kermis ding ..

    Login om te reageren
  26. Jantje_555 zegt

    15 maart 2013 om 16:46

    misschien kunnen jullie dit filmpje ook nog mee in je artikel zetten
    http://www.youtube.com/watch?v=rQ6Hd8F3ox0

    Login om te reageren
  27. onlycocksdriveaudi zegt

    15 maart 2013 om 17:22

    Is dit wat er gebeurd als Duitsers last krijgen van humor?, Nou ja in ieder geval past je kameel in de achterbak.

    Login om te reageren
  28. thomcarspotter zegt

    15 maart 2013 om 17:24

    “Foei Mercedes, denk ook eens aan de plantjes!”
    Ze zijn toch bezig met e-cell modellen :P

    Login om te reageren
  29. reggie-boy_rood zegt

    15 maart 2013 om 21:13

    Heb altijd al een mercedes tank gewilt !!!!!!!!!! heel gaaf

    Login om te reageren
  30. Jantje_555 zegt

    15 maart 2013 om 22:22

    blijkbaar niet de eerste keer dat ze het doen.
    hier betaalbaardere G 6x6en
    http://www.youtube.com/watch?v=ac535ICgU-c

    Login om te reageren
    • mbevo zegt

      3 december 2013 om 16:00

      @Jantje_555: De 1ste 6×6 was de Mercedes G4 6×6

      Login om te reageren
  31. Davidov zegt

    16 maart 2013 om 10:38

    Hoeveel zou dit gaan kosten? :|

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North