• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Stél dat dit de nieuwe BMW 5-serie wordt…

Auteur: Author, gepost 22 november 2015 om 14:33 – 49 Reacties

Stél dat dit de nieuwe BMW 5-serie wordt...


… zijn we dan blij?

Sinds de tijd waarin Chris Bangle het opperpotlood van BMW was, doen de Beierse boys het wat vormgeving betreft een tikkie kalmer aan. Da’s eigenlijk best jammer. Niet omdat BMW-fans zonder uitzondering gecharmeerd waren van de designfoefjes van Bangle, maar het waren auto’s waar je een mening over kon hebben. Dat kan over de huidige 5-serie natuurlijk nog steeds, al is het allemaal wat politiek correcter en ingetogener.

Voortbordurend op die trend shopte rmcardesign de mogelijke opvolger van de huidige 5-serie F10 in elkaar. Met andere woorden: de 5-serie zoals die nu verkocht wordt, met enkele designfoefjes van de laatste 7-serie G11 et voilà. Uw toekomstige Fünfer is klaar.

Grote vraag: ziet u bovenstaande 5-serie wel zitten, of mag de knutselaar in kwestie nog even verder shoppen?

Nieuwe 5-serie impressie

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Compleet nieuwe BMW 7
    Compleet nieuwe BMW 7 Serie is onderweg (+video)
  • BMW 2 Serie M Performance
    Nieuwe BMW 2 Serie met M Performance goodies
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, photoshop

Vorig bericht: « De maker van deze geweldige tekeningen is overleden
Volgend bericht: VW stopt mogelijk met sponsoring voetbalclubs »

Lees Interacties

Reacties

  1. ozer1907 zegt

    22 november 2015 om 14:34

    De proporties kloppen nog niet echt, maar bmw zal ’t wel flikken

    Login om te reageren
  2. wildbeest zegt

    22 november 2015 om 14:37

    Denk dat de neus wel iets scherper wordt, verder komt hij zeker in de buurt. De koplampen zullen ook wat lager komen te zitten a la 3 serie.

    Login om te reageren
  3. remcott zegt

    22 november 2015 om 14:37

    Dit is te vergelijken met de Golf VI als een nieuw model na de Golf V

    Login om te reageren
  4. Donstil zegt

    22 november 2015 om 14:38

    Ziet er goed uit maar ik hoop op wat spannenders.

    Login om te reageren
  5. dutchcourage86 zegt

    22 november 2015 om 14:40

    Iets met worst

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      22 november 2015 om 15:54

      @dutchcourage86: Boeiend… het zal je een worst zijn??

      Login om te reageren
    • desalen zegt

      22 november 2015 om 15:56

      @dutchcourage86: waar rook is, is rookworst?

      Login om te reageren
      • g40freak zegt

        22 november 2015 om 18:12

        @desalen: of een golf met sjoemelsoftware.

        Login om te reageren
      • multizuiger zegt

        22 november 2015 om 20:04

        @desalen: rookworst ‘r’ is ook worst

        Login om te reageren
    • Smokey zegt

      22 november 2015 om 18:13

      @dutchcourage86: Zoals dat je er opgewonden van raakt ?

      Login om te reageren
  6. dirkiii zegt

    22 november 2015 om 14:41

    De voorkant vind ik wel gaaf.

    Login om te reageren
  7. desjonnies zegt

    22 november 2015 om 14:45

    Grappig eigenlijk, als je die tekeningen van Art Fitzpatrick ziet, had een merk als Pontiac veel meer lef en vernieuwingsdrang in de zestiger jaren dan dat er nu één merk is dat dat nu nog tentoon durft te spreiden.

    Ik vind dat het meeste “nieuwe” nogal much-ado-about-nothing is.
    En duffig, ja we hebben ipv 230 pk nu 296 nutteloze file-pk’s in ons nieuwste model gestopt!

    Login om te reageren
    • petrolforblood zegt

      22 november 2015 om 15:07

      @desjonnies: Ik moet zeggen dat ik het grotendeels met je eens ben, de gevestigde orde doet vaak hetzelfde. Persoonlijk vind ik wel dat Citroen met haar DS-lijn, vwb design, toch durf toont de laatste jaren. Ongeacht of het per se je smaak is of niet..

      Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      22 november 2015 om 16:45

      @desjonnies:
      Niet alleen Pontiac toonde meer lef en vernieuwingsdrang in die jaren. Het hele modellengamma van GM deed er aan mee. Vergeet niet, dat de 5 merken van GM in die tijd zich specifiek richtten op een bepaalde doelgroep. Pontiac stond bijvoorbeeld voor sportiviteit. Buick was voor de hogere, conservatieve middenklasse, terwijl Oldsmobile zich specifiek richtte op weer een andere groep, die zowel chique als iets onderscheidends zocht.
      Technisch gezien bestond er echter nauwelijks verschil tussen die GM-merken. Zo waren de motoren en automaten, op enkele uitzonderingen na, onderling uitwisselbaar en alles had nog een starre achteras.
      Verder was in die tijd op het gebied van design alles nog mogelijk. Daarom konden ze ook elk jaar in september met een nieuwe carrosserie komen. Dat had natuurlijk ook nadelen. Uiterlijk een jaar na de introductie reed je in een “oud” model. Dat moest natuurlijk zorgen voor een stimulans van de verkopen. Vooral werd er gefocust op mensen, die steeds het nieuwste wilden hebben.
      Omdat we qua design eigenlijk alles al hebben gehad, kunnen autofabrikanten niet anders meer dan zich richten op verbeteringen/veranderingen/verfijningen/verfraaingen. Vooral op het gebied van techniek, afwerking en het toevoegen van de nieuwste gadgets. Daarom verwacht ik ook niet, dat er nog spectaculaire veranderingen met lef zullen komen. Die tijd is, denk ik, echt wel voorbij.

      Login om te reageren
    • lebeaunl zegt

      22 november 2015 om 18:47

      @desjonnies: de nwe audi A4 is toch heel gedurft? Oh wacht..

      Login om te reageren
  8. str8six zegt

    22 november 2015 om 14:45

    Ziet er prima uit. Het front heeft wel veel weg van de 3-GT.

    Login om te reageren
  9. bsxc2 zegt

    22 november 2015 om 14:47

    De huidige 5-serie ziet er met M-pakket altijd nog lekker uit. Als basisuitvoering vind ik hem wel wat ‘oud’ aan doen.

    Login om te reageren
    • sjeppie156 zegt

      22 november 2015 om 22:29

      @bsxc2: vind de f10 echt nog wel modern en zou naar mijn mening nog wel een tijdje door kunnen

      Login om te reageren
      • jerommeke zegt

        23 november 2015 om 11:17

        @sjeppie156: laatst toevallig proef gereden in een jong gebruikte 5-serie met M- pakket in die prachtige donkerblauwe kleur. Helaas wel 520d, maar goed, budget hè. Altijd al een prachtige auto gevonden, maar man, wat viel hij tegen. Heerlijke automaat, maar verder echt niet wat ik ervan verwacht had.

        Login om te reageren
        • sjeppie156 zegt

          23 november 2015 om 11:47

          @jerommeke: Heb zelf kort bij Renova gewerkt als zaterdaghulp (student) reed daar ook een 520i en 528i en rijd inderdaad erg lekker. Al is het niet het zelfde als de 328i e36 die ik nu heb die lekkere 6 in lijn.

          Login om te reageren
  10. bouwvakkert zegt

    22 november 2015 om 14:48

    Hoop het niet, de huidige 5er is bijna niet te overtreffen, maar hoop toch dat ze met wat beters komen als dit.

    Login om te reageren
  11. dennisjuh95 zegt

    22 november 2015 om 14:52

    Die achterlichten zijn wel een beetje aan de grote kant.

    Login om te reageren
  12. potjak zegt

    22 november 2015 om 14:56

    Een verphotoshopte Bmw 1 sedan (concept)… Klopt van geen kant. Dus nee.

    Login om te reageren
  13. prop zegt

    22 november 2015 om 14:57

    De huidige 5 is redelijk anoniem vind ik. Net als deze tekening. Als ze hadden gezegd dat het de 3-serie facelift was had niemand het tegengesproken hier

    Login om te reageren
  14. bmwkevin zegt

    22 november 2015 om 14:58

    Ik vind hem mooi

    Login om te reageren
  15. kilum zegt

    22 november 2015 om 15:16

    Op de eerste foto klopt er niks van. Dat spatbord boven het wiel is zo plat als maar kan. Ziet er niet uit.

    Login om te reageren
  16. knipperlichtje zegt

    22 november 2015 om 15:17

    Ik vind de huidige 5 het mooiste model van BMW dat op dit moment in de showroom staat. Deze shop is dus in mijn ogen geen verbetering.

    Login om te reageren
  17. Dutchdriftking zegt

    22 november 2015 om 15:17

    Word wel heel erg a la Audi wat eenheidsworst gehalte betreft.

    Login om te reageren
  18. jaapiyo zegt

    22 november 2015 om 15:27

    Ik ben groot fan van de huidige 5, een ingetogen sportieve sedan met perfecte proporties en nog zonder zo’n ventilatieschacht in de flank die de meeste andere moderne bimmers ontsieren.

    Ik vrees dat de nieuwe 5 niet ontkomt aan zo’n extra inkeping, maar ik hoop wel dat ‘ie zonder dat extra chroom op de flank beschikbaar wordt. Dat barokke aziatische/amerikaanse gedoe past niet op een minimalistisch vormgegeven germaan, IMO.

    Login om te reageren
    • paulaner zegt

      23 november 2015 om 09:08

      @jaapiyo: Ik vind echter, de voorganger nog steeds niet gedateerd ogen, hoewel die al weer 10? jaar oud is? Ik ben benieuwd of ik dat over 6 jaar nog zeg over de huidige funf

      Login om te reageren
  19. grrrrommmmm zegt

    22 november 2015 om 15:47

    Lol, heeft Audi de RankXerox aan BMW verkocht?

    Login om te reageren
  20. sanderm3 zegt

    22 november 2015 om 15:51

    Ik zou het toejuichen als ze het front weer een tikje agressiever maken, net als vroeger met de sharknose. Het moet allemaal wat minder “rond”. Wat scherper cq sportiever. BMW is en blijft een spannend dynamisch merk, laat t dan ook wat meer aan de buitenzijde zien zou ik zeggen. Ik vind bv de Mitsubishi Lancer met zijn jetfighter grille er spannender uitzien dat elke BMW tegenwoordig aan de voorzijde.

    Login om te reageren
  21. cpp1 zegt

    22 november 2015 om 15:59

    Had hem effe met andere wielen geshopt…nu lijkt het net een opgetuigde kampbak.

    Maar kan niet wachten op de nieuwe 5er. En dan in touring. Al vind ik de huidige ook nog steeds bijzonder fraai! Perfecte proporties en net dik genoeg zonder provocerend over te komen.

    Login om te reageren
  22. 367pk zegt

    22 november 2015 om 16:01

    Kon er wel eens heeel dicht bij zitten.
    Ik ben er overigens van overtuigd dat 90% van de bovenstaande reaguurders, die allemaal iets aan te merken hebben op het design (te plat, te spits, te saai, te gekopieerd..) hun schoonmoeder/echtgenote/vriendin zouden verkopen om hier in te mogen rijden.

    Login om te reageren
  23. clarkson zegt

    22 november 2015 om 16:05

    Hij zal er wel op gaan lijken. Er als de rest van de series. Maar het ziet er niet slecht uit zo.

    Login om te reageren
  24. imba zegt

    22 november 2015 om 16:07

    Wielkasten te groot.

    Login om te reageren
  25. 367pk zegt

    22 november 2015 om 16:10

    O ja, ik vind die chroomstrip onderlangs ook niet mooi, maar m’n vrouw lijkt ook niet echt op Doutzen Kroes. Bovendien, BMW kennende, zullen ze hem tegen forse bijbetaling wel weg willen laten.

    Login om te reageren
  26. flutterby zegt

    22 november 2015 om 16:27

    Tikje te sportief voor een 5 serie. Dat is meer weggelegd voor de 3 serie. De 5 serie dient luxe uitstraling te hebben.

    Het blijft ten slotte BMW en is geen Audi toch?

    Login om te reageren
  27. haroldv zegt

    22 november 2015 om 16:57

    Als F10 rijder…wat de f met al dat chroom aan de zijkant? Vind ik echt niks.

    Login om te reageren
    • insomnia zegt

      22 november 2015 om 17:28

      @haroldv:

      Idem.

      Heb het bij de 7 onthulling bij de dealer ook al aangegeven tav de 750Li die stond te shinen. Zat bij de Luxury Line (lampjes en kraaltjes Line imho) werd mij verteld.
      Weer zonder Luxury Line maar incl Shadow line bestellen dus :).

      Login om te reageren
  28. michaelcorleone zegt

    22 november 2015 om 17:44

    Nog steeds niet goed genoeg om de huidige E-Klasse te verslaan naar mijn mening, terwijl de nieuwe E nog moet uitkomen geldt ook voor de 5-serie.

    Login om te reageren
  29. michaelcorleone zegt

    22 november 2015 om 18:04

    https://i.ytimg.com/vi/CdfBzZqB4YQ/maxresdefault.jpg
    http://2.bp.blogspot.com/-UwUeARhwtXY/VeS5H86BL2I/AAAAAAAAFQI/cZgYTQVpGQ4/s1600/1%2B%25281%2529.jpg

    Deze foto’s tonen voor mij aan waarom de S perfect is en de 7-serie niet. De S is in balans en bij de 7-serie lijkt er iets niet te kloppen.
    Beng bang dat dat ook gaat gelden bij de E-Klasse vs 5-serie

    Login om te reageren
  30. healey zegt

    22 november 2015 om 19:15

    Leuk, maar meer dan een impressie is het natuurlijk niet. De huidige 5 heeft nog enige uitstraling. De 3-serie is echt 13 in een dozijn. Zou net zo goed een japanner kunnen zijn. Zelfs het nieuwe 2 sedan prototype straalt meer uit, Mercedes doet dat een stuk beter. Premium voor grijze muizen is er al, dat heet Audi. Niets mis mee, maar was er maar wat mis mee.

    Login om te reageren
  31. dakarbemo zegt

    22 november 2015 om 21:25

    kan iemand de “oude” er mooi overheen shoppen, ik zie de verschillen zo uit mijn hoofd niet 1 2 3. :S

    Login om te reageren
  32. zebedeus zegt

    22 november 2015 om 21:35

    Het grote probleem met de Duitse 3 is dat ze onder de motor-kap geen vernieuwing hebben, behalve dan natuurlijk de schijn vooruitgang in de vorm van fraude software waarmee de de burger langzaam vergiftigen met hun diesel NOx en fijnstof, wat sterk kankerverwekkend is, vergelijkbaar met tabaksrook. De Europese commissie heeft de CO2 normen al versoepeld, banger voor werkgelegenheid van de Duitse auto industrie dan de gezondheid van de bevolking. De miljarden claim die zullen volgen door het gepruts van die Duitsers zullen afgewenteld worden op Europese subsidie, kortom belasting steun. Deutsche gründlichkeit ? Das war einmal.

    Login om te reageren
    • volvoturbo zegt

      23 november 2015 om 00:57

      @zebedeus: uh, sjoemelsoftware heeft niks met BMW en dus ‘de Duitse 3’ te maken.

      Login om te reageren
      • zebedeus zegt

        23 november 2015 om 09:47

        @volvoturbo: Volgens Duitse media zouden bij emissietesten met een BMW X3 xDrive het aantal uitgestoten stikstofoxide elf keer zo hoog liggen als toegestaan. Waardoor het ‘dieselprobleem’ zich niet enkel beperkt tot wagens van de VAG-stal.

        Login om te reageren
    • gregorius zegt

      23 november 2015 om 10:07

      @zebedeus: Geen vernieuwing?
      De 3.0 diesels hebben er allemaal 100 pk bijgekregen in 1 auto-generatie (5 – 10 jaar); allemaal met meerdere turbo’s zodat het heerlijk rijdt en overal veel kracht heeft. Die motoren rijden zoveel lekkerder dan de versies van 10 jaar terug.
      De topmotoriseringen zijn in 15 jaar van 60pk naar >100pk/ liter gegaan. MB en Audi hebben de 4.0 v8, die in beide merken geniaal is voor een V8T.
      BMW heeft het in de M3/4 voor elkaar gekregen om een 3.0 turbo met erg veel pk te regelen die normaal te rijden is en gigantisch klinkt.

      Login om te reageren
  33. dirk044 zegt

    24 november 2015 om 12:25

    Als je deze nieuwe 5 te veel vindt lijken op de vorige dan kan je altijd nog voor een schitterend alternatief gaan, namelijk de nieuwe ALFA ROMEO GIULIA

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North