• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Studio-G G350

Auteur: sacha, gepost 26 juli 2006 om 19:31 – 20 Reacties

Studio-G G350


Ontwerpstudio Studio-G, naar eigen zeggen makers van Gorgeous Things, hebben een roadster in de klassieke zin van het woord vormgegeven. En deze wordt ook daadwerkelijk geproduceerd in zeer beperkte oplage. Deze roadster doet denken aan andere (klassieke) auto’s, maar heeft toch iets eigens waardoor het geenszins als plaginaat kan worden bestempeld.

De cijfertjes zijn ook interessant: 6 liter V8 (Woohoo!), 350 Pk, 980 Kg, 0-100 onder de 4 seconden. En hij heeft geen stuur- en rembekrachtiging waardoor de klassieke rijbeleving gegarandeerd lijkt. Bovendien is de pers ook te spreken over de kwaliteit en de rijervaring. Leuk speledingetje voor deze hete zomer wellicht.

Studio-G G350

Studio-G G350

Studio-G ontwerpt naast de G350 ook andere auto’s zoals de G3 die doet denken aan supercars van 15 a 20 jaar terug, en ze zijn verantwoordelijk voor een Speedster replica.

Studio-G G3

Studio-G Speedster2

Met dank aan Dekster voor de tip.

Ook interessant!

  • Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
    Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
  • Politie neemt supercars
    Politie neemt supercars van belastingontduikers in beslag
  • Video: BMW M4 cabrio met stoffen kap in actie
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Zeldzame Aston Martin met een 1.3
  • Nissan heeft een nieuwe strategie: twee keer zoveel Nismo’s!
  • Video: tof doen met de motorfiets
  • Nürburgring Touristenfahrten 2026: de prijzen en veranderingen!
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, Supercars

Vorig bericht: « Porsche 911 GT3 RSR op Spa
Volgend bericht: Oude Mazda MX5 krijgt tweede leven als Westfield »

Lees Interacties

Reacties

  1. CLOWN zegt

    26 juli 2006 om 19:34

    Beetje nep, maar wat kosten die auto’s ??

    Login om te reageren
  2. w0o0dy zegt

    26 juli 2006 om 19:43

    die eerste auto is gewoon een rip-off van de AC Cobra, maar dan met een Speedster voorruit en mislukte proporties. Die tweede is net een Ferrari 360 modena die slecht nagemaakt is op basis van een Toyota MR2 of zo…..

    Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    26 juli 2006 om 19:48

    meer cobra’s?
    http://en.wikipedia.org/wiki/AC_Cobra

    Login om te reageren
  4. dekster zegt

    26 juli 2006 om 19:56

    @w0o0dy
    endan nog is het niet een prachtig ding die eerste wagen?

    Login om te reageren
  5. dekster zegt

    26 juli 2006 om 20:08

    heeft iemand al bemerkt dat de G350 geen spiegels heeft
    (ik ben verliefd op die wagen without driving it)

    Login om te reageren
  6. Geert Jan zegt

    26 juli 2006 om 20:17

    Lelijke bak zeg, die eerste! Veel te uitgerekt. En die motor… Tja typisch staaltje van Amerikaanse verspilling. Hoe durf je zo’n grote motor erin te hangen met zo weinig pk’s?! Triest gewoon. Geef die motor aan Audi, Lotus oid. Die doen tenminste iets met die liters.

    Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    26 juli 2006 om 20:20

    Geert Jan moet eens in de geschiedenis boekjes duiken en het stuk over de AC Cobra lezen………….. het hoort zo, is nooit anders geweest. De 427 had zelfs een 7 liter V8 dus dit is nog een bescheiden motortje, lol

    Login om te reageren
  8. Geert Jan zegt

    26 juli 2006 om 20:28

    Dat in de jaren ’60 dit soort auto’s worden gemaakt, alla. Maar je moet je toch schamen als zoiets uit je fabriek komt rollen anno 2006? In de tijd van dieselracers, hybrides en schaars wordende benzine vind ik het ongehoord dat zoiets als die G350 op de markt wordt gezet.

    En de term “het hoort zo, is nooit anders geweest” is de grootste dooddoener om technologische vooruitgang tegen te houden. Iets dat is, kan altijd veranderen. Zeker in deze tijden.

    Login om te reageren
  9. Peter zegt

    26 juli 2006 om 20:44

    Dieselracers en hybrides zijn dodelijk saai. Op zo’n voorruitgang zit ik niet bepaald te wachten. Sportwagens worden niet ontworpen voor milieufreaks, maar voor autoliefhebbers die van het leven weten te genieten. Cobra’s zijn geweldig.

    Login om te reageren
  10. dekster zegt

    26 juli 2006 om 21:01

    @Geert jan
    Lelijke bak zeg, die eerste! Veel te uitgerekt. En die motor… Tja typisch staaltje van Amerikaanse verspilling. Hoe durf je zo’n grote motor erin te hangen met zo weinig pk’s?! Triest gewoon. Geef die motor aan Audi, Lotus oid. Die doen tenminste iets met die liters.

    dat is toch het mooie aan deze wagen, deze doet niet mee aan de pk strijd(en het maakt niet uit hoeveel pk’s per liter je hebt).

    Dat in de jaren ‘60 dit soort auto’s worden gemaakt, alla. Maar je moet je toch schamen als zoiets uit je fabriek komt rollen anno 2006? In de tijd van dieselracers, hybrides en schaars wordende benzine vind ik het ongehoord dat zoiets als die G350 op de markt wordt gezet.

    En de term “het hoort zo, is nooit anders geweest” is de grootste dooddoener om technologische vooruitgang tegen te houden. Iets dat is, kan altijd veranderen. Zeker in deze tijden.

    je moet leven in het heden, werken naar de toekomst, maar dit is terugdenken aan het verleden.

    Login om te reageren
  11. dekster zegt

    26 juli 2006 om 21:01

    @Geert jan
    Lelijke bak zeg, die eerste! Veel te uitgerekt. En die motor… Tja typisch staaltje van Amerikaanse verspilling. Hoe durf je zo’n grote motor erin te hangen met zo weinig pk’s?! Triest gewoon. Geef die motor aan Audi, Lotus oid. Die doen tenminste iets met die liters.

    dat is toch het mooie aan deze wagen, deze doet niet mee aan de pk strijd(en het maakt niet uit hoeveel pk’s per liter je hebt).

    Dat in de jaren ‘60 dit soort auto’s worden gemaakt, alla. Maar je moet je toch schamen als zoiets uit je fabriek komt rollen anno 2006? In de tijd van dieselracers, hybrides en schaars wordende benzine vind ik het ongehoord dat zoiets als die G350 op de markt wordt gezet.

    En de term “het hoort zo, is nooit anders geweest” is de grootste dooddoener om technologische vooruitgang tegen te houden. Iets dat is, kan altijd veranderen. Zeker in deze tijden.

    je moet leven in het heden, werken naar de toekomst, maar dit is terugdenken aan het verleden.

    Login om te reageren
  12. dekster zegt

    26 juli 2006 om 22:38

    ohja ondanks die 6 liter V8 doet ie nog steeds 28milles per gallon

    Login om te reageren
  13. w0o0dy zegt

    26 juli 2006 om 22:38

    sommige mensen komen niet veel verder dan cijfertjes….. de ervaring van zo’n dikke motor in zo’n lichte auto is iets dat niet vanachter een beeldschermpje te snappen is….

    Mijn punt was: als je een rip-off Cobra maakt dan moet je toch eigenlijk ook wel vasthouden aan het concept/de filosofie. Het past bij de auto.

    Ik hou ook van techniek, maar een beest van een motor die bij elk toerental een schop onder je kont geeft waar je bijna dizzy van wordt… het blijft een enorme kick!

    Login om te reageren
  14. dekster zegt

    26 juli 2006 om 22:48

    @w0o0dy
    je hebt blijkbaar ook al met iets dergelijks gereden ;-)

    Login om te reageren
  15. w0o0dy zegt

    26 juli 2006 om 22:55

    niet helemaal vergelijkbaar maar ja heb wel met een aantal leuke auto’s met hele dikke motoren gereden (TVR, Sunbeam tiger replica (v8) en Fisher Fury(onder de 600kg en 160pk+pk’s aan de wielen uit 2 liter met een dubble weber))

    Login om te reageren
  16. Ome_Henk zegt

    27 juli 2006 om 10:32

    Rip off of niet, die eerste wagen ziet er ontzettend goed uit!

    Login om te reageren
  17. LPH zegt

    27 juli 2006 om 11:25

    Ik dacht dat je de echte cobra nog kon kopen?

    Login om te reageren
  18. dekster zegt

    27 juli 2006 om 12:05

    @LPH
    nee, als je een echte wilt dan zou je beter snel een andere job moeten zoeken…
    er zijn veel replica’s en look-a-like’s
    (deze is de mooiste look a like die er is, want hij heeft ook stijlelementen van andere britse sportwagens en is veel subtieler is styling, kortom een gorgeous thing)

    Login om te reageren
  19. Pieter-Jan zegt

    28 juli 2006 om 09:10

    De wagen is gebaseerd op het fantastische backbone chassis van Douglas Gardner, een Cobra replica bouwer. Ze maken ook een Replica van de Lola T70. Hun chassisen zijn stijver dan Ulitmas. Hier een filmpje van wat ze doen met die Chevy blok. Je kan natuurlijk vanalles erin steken.
    http://owners.gdcars.com/gallery/showphoto.php/photo/56/cat/505
    http://www.gdcars.com/html/intro.htm

    De G350 is inderdaad gebaseerd op de Cobra, met de goedkeuring van Carol Shelby. Via Gardner Douglas kan je natuurlijk een exacte replica verkrijgen/bouwen.

    Login om te reageren
  20. Henk zegt

    3 februari 2007 om 13:04

    Garner Douglas bouwt wel hele mooie chassis!
    Er zijn veel meer cobra replica’s maar GD heeft wel een heel goede prijs kwaliteit verhouding.
    De discussie over pk per liter enzo,allemaal gezeur!
    Zo’n auto is passie(Of je er van houdt is een tweede) massa’s aan koppel en een heel dik geluid.
    En of een audi spannend is?
    Qua rijden mischien wel (Sommige versies)maar qua prijs in ieder geval overvraagd.
    Zo’n auto is ook niet voor de stropdas met koffer bedoeld,en ook niet voor de boodschappen.
    Reacties zijn leuk,maar over smaak valt niet te twisten.
    Chagrijnig?
    Gewoon tot 10 tellen en dan reageren……….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North