• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche 911 GT3 RSR op Spa

Auteur: autoblogger, gepost 26 juli 2006 om 15:59 – 18 Reacties

Porsche 911 GT3 RSR


De ultieme race-versie van de Porsche 997 GT3 en GT3 RS is de GT3 RSR. Komend weekend zal de nieuwe GT3 RSR te zien zijn tijdens de Proximus 24-uur van Spa.

De nieuwe Porsche zal dit keer voor het eerst live te zien zijn. Het Manthey Racing Team zal met twee Porsche’s 911 GT3 RSR meedoen aan de race. De nieuwe RSR is gebaseerd op de straatlegale Porsche 997 GT3 RS en heeft een grotere cilinderinhoud van 3,8 liter. De zescilinder levert daarmee 485pk en een max koppel van 435 Nm. De body van de RSR schijnt 10% stijver en 7% meer aerodynamisch te zijn (via autoblog.com).

Op motorsportblog.it waren al eerder wat images van de RSR te zien.

Ook Spyker zal overigens in Spa aanwezig zijn, met de C8 Spyder GT2R. Deze zagen we al eerder, oa tijdens Sebring en Le Mans.

Ook interessant!

  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Hoe ziet jouw droom Porsche 911 GT3 eruit?
  • Video: zo vet klinkt een Porsche 911 GT3 met ipe uitlaat
  • Video - Porsche 911 (992) GT3 doet een snelle sprint

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, GT3, Porsche, Racing, rsr

Vorig bericht: « Hamann Range Rover Sport
Volgend bericht: Studio-G G350 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Eric zegt

    26 juli 2006 om 16:19

    Mooi, Ik ben Marshall en zal de wagen dus zijn tijdens de 24H. Ook Nederlandse Marshall’s zullen aanwezig zijn dit weekend!

    Login om te reageren
  2. Powerslide zegt

    26 juli 2006 om 16:25

    Ik vind die gele diepliggende koplampen zo cool!

    Login om te reageren
  3. Sjonnie zegt

    26 juli 2006 om 16:36

    Kwestie van te zorgen dat de wielen rechtstaan voor je vol op het gas gaat.

    Login om te reageren
  4. Sjonnie zegt

    26 juli 2006 om 16:37

    voorwielen bedoel ik dan

    Login om te reageren
  5. Franqie zegt

    26 juli 2006 om 16:49

    Wat een brute wagen zeg. Echt de overtreffende Porsche 911!

    Login om te reageren
  6. Type-R zegt

    26 juli 2006 om 16:52

    Mooi is iets anders, maar als je termen porsche en racesport bij elkaar zet weet je gewoon dat dit een beest van een machine is :D

    Login om te reageren
  7. LPH zegt

    26 juli 2006 om 18:00

    Wat een geinige gele kijkogen :P

    Login om te reageren
  8. henk zegt

    26 juli 2006 om 18:49

    doe mij maar lekker een 911 turbo…iets beschaafder dan zo’n gt3 met die grote surfplank achterop

    Login om te reageren
  9. Franqie zegt

    26 juli 2006 om 19:57

    Hier zouden ze een straatversie van moeten maken! (Van de body dan hè natuurlijk.)

    Login om te reageren
  10. dekster zegt

    26 juli 2006 om 20:02

    @Frangie
    er bestaat een gt1 waarbij je dezelfde strips kunt krijgen endie kan je eraf/erop doen waaneer je wil

    Login om te reageren
  11. Franqie zegt

    26 juli 2006 om 21:28

    Jaa, maar de GT1’s zien er tog anders uit dan deze hoor.
    Dit is de 996 GT1:

    Maar die lijken veel meer Le Mans-racer-achtig, terwijl die RSR meer een cupracer is.

    Login om te reageren
  12. 911 zegt

    27 juli 2006 om 09:10

    prachtig ding mooi die verbreding
    bruut!!!

    Login om te reageren
  13. AlwinH zegt

    27 juli 2006 om 12:23

    Hee, waar is Porsche Fan? Ik mis z’n “Porsche The Best” bijdrage toch wel een beetje.

    Login om te reageren
  14. dekster zegt

    27 juli 2006 om 12:50

    @Franqui
    dat doen ze ook (le mans) de GT1 heeft een middemoter en is een van de mooiste porsche’s ooit

    Login om te reageren
  15. Miguek zegt

    27 juli 2006 om 13:21

    Het is niet de spyker maar RS Spyder die er zal zijn

    Login om te reageren
  16. autoblogger zegt

    27 juli 2006 om 14:30

    Uhm, er zal wel een Spyker meedoen volgens mij.
    Zie ook: http://www.spykersquadron.com/?pag=71&newsid=178

    “The ‘Squadron’ will enter one factory Spyker C8 Spyder GT2R in the race, scheduled for the 29th-30th July, driven by Englishman Jonny Kane and the Dutch duo Jeroen Bleekemolen and Donny Crevels.“

    Login om te reageren
  17. Manuel zegt

    31 juli 2006 om 16:11

    Hij heeft van die lieve, wat bescheiden ogen(koplampen) maaaaar……. er huist een waarachtig beest in deze verschijning, bedoelt om het zijn cocurenten moeilijk te maken en zijn voorgangers trots te doen voelen, ook waarvoor zij zijn verschenen in die belangerijke jaren vooraf….

    van harte rsr-team

    Login om te reageren
  18. mark zegt

    7 augustus 2006 om 13:21

    gaaf spuitwerk man.
    heb er gister een gezien op bp ultimate masters of formula 3

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North