• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Taxi’s in Londen tonen advertenties op basis van locatie

Auteur: robbie, gepost 2 april 2013 om 17:03 – 31 Reacties

TX4 taxi Londen


We kunnen er over klagen, of het omarmen, maar het is een feit dat advertenties steeds ‘slimmer’ (of irritanter) worden. Zo loopt momenteel in Londen een campagne die afhankelijk van je locatie verschillende reclames laat zien.

Als de taxi zich bijvoorbeeld in de buurt van West End bevindt krijgen inzittenden advertenties te zien voor theaterkaartjes. Als je in de buurt bent van één van de vliegvelden van Londen dan krijg je reclames te zien voor vliegreizen en dat soort zaken.

De campagne is opgezet door VeriFone Media en American Express en maakt handig gebruik van het reisgedrag van mensen. Op internet zijn we er inmiddels al aan gewend geraakt dat (oa Google) advertenties laat zien die aansluiten bij ons surfgedrag, maar straks gaan we dat dus ook op andere plaatsen ervaren. (via: emerce.nl)

Ook interessant!

  • mercedes remproblemen
    Video: mevrouw wordt de taxi uitgezet
  • Vakantie pas op
    Video - Taxi chauffeur ramt scooter met opzet
  • Een Grand Prix van Londen is zo gek nog niet?
    Een Grand Prix van Londen is zo gek nog niet?
  • Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
    Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

londen, Reclame, taxi

Vorig bericht: « Eerste teaser Maserati Ghibli duikt op
Volgend bericht: Dronken Belg parkeert op snelweg en gaat slapen »

Lees Interacties

Reacties

  1. spotu2 zegt

    2 april 2013 om 17:08

    Gewoon niet op letten, doe ik bij google ook niet.

    Login om te reageren
    • Henk_he zegt

      2 april 2013 om 20:56

      @spotu2: ooit van ad blocker gehoord?

      Login om te reageren
  2. Design_Driven zegt

    2 april 2013 om 17:08

    Waarom zou je reclame willen voor vliegreisjes als je al onderweg bent naar of van het vliegveld. Je hebt dan al een ticket.
    Verder is het toch niet zo opzienbarend. Google doet het al jaren, op internet dan natuurlijk.

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      2 april 2013 om 17:22

      Heb sowieso het concept van “reclame” nooit begrepen. Ik heb nog nooit iets gekocht wat ik op een reclame heb gezien, alleen dingen die ik in de winkel zelf gevonden heb of zelf naar gezocht heb. Bovendien moet je volgens mij wel heel beïnvloedbaar zijn om überhaupt iets te kopen waarnaar je eigenlijk niet op zoek was, via een reclame op tv of een gebouw of iets dergelijks.

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        2 april 2013 om 17:23

        @ej20g: was niet als reply bedoeld…

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        2 april 2013 om 17:32

        @ej20g: reclame dient om je bewust te maken dat een bepaalde product of dienst bestaat. Het verdwijnt in je onderbewuste en komt er later weer uit zonder dat je het door hebt. Dan sta je in de supermarkt voor de melk en springt het pak van Melkunie er oppeens uit omdat je die herkent.

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          2 april 2013 om 19:14

          @mashell: dat kan misschien kloppen inderdaad. Maar goed, voorlopig kom ik nog niet in de supermarkt.:)

          Login om te reageren
      • eduardovich zegt

        2 april 2013 om 17:32

        @ej20g: ik denk dat iedereen in mindere of meerdere mate beïnvloed wordt door reclame zelfs zonder dat je het in sommige gevallen doorhebt. Zo kan je later een bepaald product kopen van een specifiek merk omdat je er eerder wat van gelezen hebt en de merknaam is blijven hangen.

        Login om te reageren
      • notsobig zegt

        2 april 2013 om 17:37

        @ej20g: Ik denk dat er in je onbewust zijn meer gebeurd als je denkt… Naamsbekendheid komt vaak door reclames. Hoe bekender een merk is hoe meer/sneller het gezien word als een A-merk… Men koop sneller een A-merk/bekend merk dan een merk waar ze nog nooit van gehoord hebben.

        Dus in die zin werkt het dus helaas wel…

        Login om te reageren
        • notsobig zegt

          2 april 2013 om 17:40

          @notsobig: @mashell en @eduardovich zijn me voor geweest zo te zien :P

          Login om te reageren
        • ej20g zegt

          2 april 2013 om 19:18

          @notsobig: misschien wel ja. Maar oké, ik zal het bijstellen: ik heb nog nooit BEWUST iets gekocht vanwege een reclame. ;)

          Login om te reageren
      • betonstaal zegt

        2 april 2013 om 17:49

        @ej20g: en in welke auto rijd je en waarom?

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          2 april 2013 om 19:16

          @betonstaal: ik rijdt nog niks. Maar ik rijd straks Subaru. Waarom? Omdat ik ooit een keer een WRX Bug-Eye zag rijden en opslag verliefd was op het geluid en de kleur (WRX Blue). Dus nee, niet vanwege reclame. al is het een hééél klein beetje reclame natuurlijk.

          Login om te reageren
          • ej20g zegt

            2 april 2013 om 19:18

            @ej20g: rijdt = rijd en rijd = rij. Foutje, bedankt…

            Login om te reageren
          • betonstaal zegt

            2 april 2013 om 19:40

            @ej20g: niet omdat deze laatst toevallig in Top Gear was? En trouwens de WRC is een grote reclameshow.

            Login om te reageren
            • ej20g zegt

              2 april 2013 om 20:22

              @betonstaal: nee, ik ben al 7 jaar een groot fan van Subaru. Ik wil ook geen Bug-Eye, ik wil een Classic. En ik had het niet over de WRC zelf, ik had het over de kleur WRC Blue. Eén van de 2 meest bekende blauwe kleuren op Subaru’s (naast 74F).

              Login om te reageren
      • ropbp zegt

        2 april 2013 om 18:42

        @ej20g: helaas, ook jij wordt beïnvloed! Die reclamejongens zijn zoooooo enorm goed. Kijk maar naar VAG: ze verkopen megasaaie en onbetrouwbare producten en toch koopt iedereen ze in de veronderstelling iets onderscheidends en betrouwbaars te hebben gekocht (of nee, geleased).

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          2 april 2013 om 19:16

          @ropbp: precies de reden waarom ik juist niks met die VAG hokken heb?

          Login om te reageren
  3. snelweg zegt

    2 april 2013 om 17:14

    Dit was er volgens mij allang al ?

    Login om te reageren
  4. bigcar zegt

    2 april 2013 om 17:17

    doet me denken aan Javier Guzman – Marketing
    http://www.youtube.com/watch?v=fIeZHULOH_o

    Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      2 april 2013 om 17:41

      @bigcar: jij bent ook uniek!

      Login om te reageren
  5. rotarypowah zegt

    2 april 2013 om 17:23

    Zolang je nog uit ’t raam kunt blijven kijken en de rit er goedkoper van wordt, prima.

    Login om te reageren
  6. betonstaal zegt

    2 april 2013 om 17:37

    Ik heb reclame-dyslexie.

    Login om te reageren
  7. notsobig zegt

    2 april 2013 om 17:38

    Kunnen ze niet ook gewoon een AdBlock maken voor in de Taxi’s?

    Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      2 april 2013 om 17:49

      @notsobig: mooi voor op de zonnebril: ‘Deze heeft UV-filter en AdBlock, en kost maar € 1000. Zonder AdBlock is deze gratis.’

      Login om te reageren
  8. fa5test zegt

    2 april 2013 om 18:04

    London is het

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      2 april 2013 om 20:55

      @fa5test: in Nederland noemen we die stad Londen.

      Login om te reageren
  9. alcantara zegt

    2 april 2013 om 18:36

    Gadverdamme wat een afzichtelijke wagens!

    Login om te reageren
    • norge zegt

      2 april 2013 om 19:34

      @alcantara: Maar wel geliefd door de Engelsman.

      Login om te reageren
  10. killioq zegt

    2 april 2013 om 18:37

    Laat het maar in london, er is een buurt in amsterdam waar de reclame misschien een beetje ongepast kan zijn. Ook bij een ziekenhuis moet het raar zijn, mensen krijgen dan reclames van medicijnen. Ben benieuwd hoe het echt uit pakt

    Login om te reageren
    • norge zegt

      2 april 2013 om 19:35

      @killioq: reclame voor condooms als je over de wallen rijdt?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North