
We kunnen er over klagen, of het omarmen, maar het is een feit dat advertenties steeds ‘slimmer’ (of irritanter) worden. Zo loopt momenteel in Londen een campagne die afhankelijk van je locatie verschillende reclames laat zien.
Als de taxi zich bijvoorbeeld in de buurt van West End bevindt krijgen inzittenden advertenties te zien voor theaterkaartjes. Als je in de buurt bent van één van de vliegvelden van Londen dan krijg je reclames te zien voor vliegreizen en dat soort zaken.
De campagne is opgezet door VeriFone Media en American Express en maakt handig gebruik van het reisgedrag van mensen. Op internet zijn we er inmiddels al aan gewend geraakt dat (oa Google) advertenties laat zien die aansluiten bij ons surfgedrag, maar straks gaan we dat dus ook op andere plaatsen ervaren. (via: emerce.nl)





Gewoon niet op letten, doe ik bij google ook niet.
@spotu2: ooit van ad blocker gehoord?
Waarom zou je reclame willen voor vliegreisjes als je al onderweg bent naar of van het vliegveld. Je hebt dan al een ticket.
Verder is het toch niet zo opzienbarend. Google doet het al jaren, op internet dan natuurlijk.
Heb sowieso het concept van “reclame” nooit begrepen. Ik heb nog nooit iets gekocht wat ik op een reclame heb gezien, alleen dingen die ik in de winkel zelf gevonden heb of zelf naar gezocht heb. Bovendien moet je volgens mij wel heel beïnvloedbaar zijn om überhaupt iets te kopen waarnaar je eigenlijk niet op zoek was, via een reclame op tv of een gebouw of iets dergelijks.
@ej20g: was niet als reply bedoeld…
@ej20g: reclame dient om je bewust te maken dat een bepaalde product of dienst bestaat. Het verdwijnt in je onderbewuste en komt er later weer uit zonder dat je het door hebt. Dan sta je in de supermarkt voor de melk en springt het pak van Melkunie er oppeens uit omdat je die herkent.
@mashell: dat kan misschien kloppen inderdaad. Maar goed, voorlopig kom ik nog niet in de supermarkt.:)
@ej20g: ik denk dat iedereen in mindere of meerdere mate beïnvloed wordt door reclame zelfs zonder dat je het in sommige gevallen doorhebt. Zo kan je later een bepaald product kopen van een specifiek merk omdat je er eerder wat van gelezen hebt en de merknaam is blijven hangen.
@ej20g: Ik denk dat er in je onbewust zijn meer gebeurd als je denkt… Naamsbekendheid komt vaak door reclames. Hoe bekender een merk is hoe meer/sneller het gezien word als een A-merk… Men koop sneller een A-merk/bekend merk dan een merk waar ze nog nooit van gehoord hebben.
Dus in die zin werkt het dus helaas wel…
@notsobig: @mashell en @eduardovich zijn me voor geweest zo te zien :P
@notsobig: misschien wel ja. Maar oké, ik zal het bijstellen: ik heb nog nooit BEWUST iets gekocht vanwege een reclame. ;)
@ej20g: en in welke auto rijd je en waarom?
@betonstaal: ik rijdt nog niks. Maar ik rijd straks Subaru. Waarom? Omdat ik ooit een keer een WRX Bug-Eye zag rijden en opslag verliefd was op het geluid en de kleur (WRX Blue). Dus nee, niet vanwege reclame. al is het een hééél klein beetje reclame natuurlijk.
@ej20g: rijdt = rijd en rijd = rij. Foutje, bedankt…
@ej20g: niet omdat deze laatst toevallig in Top Gear was? En trouwens de WRC is een grote reclameshow.
@betonstaal: nee, ik ben al 7 jaar een groot fan van Subaru. Ik wil ook geen Bug-Eye, ik wil een Classic. En ik had het niet over de WRC zelf, ik had het over de kleur WRC Blue. Eén van de 2 meest bekende blauwe kleuren op Subaru’s (naast 74F).
@ej20g: helaas, ook jij wordt beïnvloed! Die reclamejongens zijn zoooooo enorm goed. Kijk maar naar VAG: ze verkopen megasaaie en onbetrouwbare producten en toch koopt iedereen ze in de veronderstelling iets onderscheidends en betrouwbaars te hebben gekocht (of nee, geleased).
@ropbp: precies de reden waarom ik juist niks met die VAG hokken heb?
Dit was er volgens mij allang al ?
doet me denken aan Javier Guzman – Marketing
http://www.youtube.com/watch?v=fIeZHULOH_o
@bigcar: jij bent ook uniek!
Zolang je nog uit ’t raam kunt blijven kijken en de rit er goedkoper van wordt, prima.
Ik heb reclame-dyslexie.
Kunnen ze niet ook gewoon een AdBlock maken voor in de Taxi’s?
@notsobig: mooi voor op de zonnebril: ‘Deze heeft UV-filter en AdBlock, en kost maar € 1000. Zonder AdBlock is deze gratis.’
London is het
@fa5test: in Nederland noemen we die stad Londen.
Gadverdamme wat een afzichtelijke wagens!
@alcantara: Maar wel geliefd door de Engelsman.
Laat het maar in london, er is een buurt in amsterdam waar de reclame misschien een beetje ongepast kan zijn. Ook bij een ziekenhuis moet het raar zijn, mensen krijgen dan reclames van medicijnen. Ben benieuwd hoe het echt uit pakt
@killioq: reclame voor condooms als je over de wallen rijdt?