• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Te koop: de snelste Honda Civic in de wereld

Auteur: Wouter, gepost 10 november 2008 om 11:43 – 43 Reacties

Snelste Honda Civic in de wereld


De kenners hadden het allang gespot: met zo’n grote spoiler moet dit wel een achterlijk snelle Civic zijn. Het is alleen jammer van die velgen.

Die zijn een maatje te klein en het revolutionaire dichte design geeft ook wat weinig streetcred. Toch is er reden dat ze zo aerodynamisch zijn gevormd: dit is namelijk echt de snelste Civic ter wereld. De door Lucas Oil gesponsorde 1999 Honda Civic Si reed dit record op de zoutvlakten van Bonneville in augustus van dit jaar. De 728 pk sterke Civic haalde een ontzaglijke topsnelheid van 366,4 km/u (227.7 mph).

Als de standaard Honda aandrijfassen het hadden gehouden, dan was het record nog hoger uitgekomen. De 728 pk werden gehaald bij 2 bar turbodruk, maar voor de recordpoging werd dit terug gebracht tot iets meer dan 1 bar. De Civic staat te koop voor een prijs vanaf $21.777,77, dus succes met bieden. (via autoblog.com)

Snelste Honda Civic in de wereld

Ook interessant!

  • Koop de Honda Civic Type R van Max Verstappen
    Koop de Honda Civic Type R van Max Verstappen
  • Honda Civic vijfdeurs
    Honda Civic vijfdeurs krijgt zeer slechte marketing
  • Video - deze Honda Civic is goed voor je conditie
  • Video: haastige Honda heeft heel veel haast

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

civic, Honda

Vorig bericht: « Heico Sportiv Volvo XC60
Volgend bericht: Batsmart: Batman (of Robin) in een Smart »

Lees Interacties

Reacties

  1. F430Rijder zegt

    10 november 2008 om 11:46

    366 is nou niet echt iets om over naar huis te schrijven.

    Login om te reageren
  2. jakob_147 zegt

    10 november 2008 om 11:46

    handig, ik zocht net nog een picknicktafel!

    Login om te reageren
  3. Johan zegt

    10 november 2008 om 11:46

    1 euro!

    Login om te reageren
  4. Kees zegt

    10 november 2008 om 11:47

    Wat een ding, zeg. Als we het over snelle auto’s hebben ga ik liever voor een G-Power Cabriolet Hurricane. Top is gelimiteerd op 360 km/h vanwege de banden. Bovendien kan je de weg er ook nog mee op (ik betwijfel of dat met deze Civic kan, wat overigens niemand wil).

    P.S. Nivea reclame wordt hier nogal uitgerekt.

    Login om te reageren
  5. OverSoft zegt

    10 november 2008 om 11:48

    @F430Rijder:
    Want jouw Escort uit ’87 haalt toch zeker 180?

    Login om te reageren
  6. Jip zegt

    10 november 2008 om 11:53

    @F430Rijder

    366 is heel erg hard.. het zout heeft veel meer weerstand dan asfalt. Ik vind 366 sowieso krankzinnig hard voor een civic:P

    Login om te reageren
  7. Klassiekerrally zegt

    10 november 2008 om 11:55

    Velgen? Dat zijn Moon-discs man! Die bestaan al sinds de tijd dat sex nog veilig en racen gevaarlijk was! :)

    @ F340Rijder: Nee, da’s echt geen snelheid om trots op te zijn. Ben het helemaal met je eens. 366 is iets dat m’n bejaarde buurvrouw met haar rollator nog op d’r sloffen haalt…
    Oh, je had het over KILOmeters per uur?! :roll:

    Login om te reageren
  8. christiaen zegt

    10 november 2008 om 11:55

    nieuw record zeker voor zo’n civicje. kan ie nog harder?

    Login om te reageren
  9. jurrian zegt

    10 november 2008 om 11:58

    728 pk op die dunne voorwieltjes? met (ik neem aan) een enorme turbo ( = turbolag). dat zal vast interessant zijn om mee te rijden.

    Login om te reageren
  10. ZonParaplu zegt

    10 november 2008 om 11:58

    Schijnbaar kan de turbodruk nog hoger dus sneller kan hij zeker.
    Helaas zou ik het niet willen uitproberen.

    Login om te reageren
  11. Sjaaky zegt

    10 november 2008 om 12:01

    Nog wel goedkoop waar vindt je anders een auto die +300 kan voor onder de 30 mile. Kijk een motor kan je voor dat bedrag wel vinden die die snelheid aankan.

    Login om te reageren
  12. RobTWo zegt

    10 november 2008 om 12:02

    @F430rijder, met jouw 490 pk kom jij toch zeker dagelijks aan de 315 km/u? (En dat is nog geen 366.)

    Login om te reageren
  13. Larrs zegt

    10 november 2008 om 12:04

    Dit soort prestaties vind ik bijzonderderder dan als een normale auto een grote turbinemotor heeft.
    Deze auto is/lijkt wel bijna standaard. Het motorblok heeft uiteraard betere onderdelen gekregen.

    Alleen snap ik die grijze strook onder de voorbumper niet. Dat maakt de auto toch niet sneller of stabieler, lijkt mij alleen een restrictie.

    Login om te reageren
  14. Huin zegt

    10 november 2008 om 12:21

    Juist! MoonEyes Moondiscs, ook überdope op je ForTwo.

    :mrgreen:

    Login om te reageren
  15. rikkon zegt

    10 november 2008 om 12:23

    @ Larrs Met 350+ wil je zo min mogelijk licht onder je karretje. Zo’n spoilertje wil daarbij best wat helpen.

    Login om te reageren
  16. rikkon zegt

    10 november 2008 om 12:24

    licht = lucht

    Login om te reageren
  17. Jesper zegt

    10 november 2008 om 12:31

    Ik wou het ook meteen al zeggen, 15″ Moondisk wieldoppen :D
    Het nut zou de lagere luchtweerstand kunnen zijn, maar als dat de reden was hadden ze de o.a. voorbumper en de spoiler ook wel anders ontworpen :P Verder lijkt hij gewoon op standaart bandjes te staan, ook niet practisch…

    @ F430rijder: Kleine tip vrind, mensen die écht een F430 bezitten, lopen daar meestal niet zo mee tekoop op welk een forum ;)
    Ik vind dat OverSoft zijn naam eer aan doet want met een ’87 Escort matst hij je nog behoorlijk, waarschijnlijk heb je niet eens een rijbewijs :P

    Login om te reageren
  18. Een betere ontwerper zegt

    10 november 2008 om 12:42

    Dan toch maar liever Red Victor One.

    Login om te reageren
  19. Volvo_440_turbo zegt

    10 november 2008 om 12:51

    Ik ben maar aan het denken aan die aandrijfassen omdat ik die soms ook kapot rij… als die bij die poging kapot zijn gegaan, dan is de kans toch groot dat er nog vanalles kapot is gegaan?
    Anyway, met standaard aandrijfassen, vind ik wel straf…

    Login om te reageren
  20. Linkador zegt

    10 november 2008 om 12:58

    De spoiler uitrusting voor-en achteraan en de dunne banden zijn weerstand verminderend, indien je zo dagdagelijks door het leven gaat zul je heel wat minder verbruiken, maar aan die snelheid zal hij even stabiel zijn als een dronken gorilla op een trampoline.

    Het moet wel een kick geven, zoals 16O met een 2CV

    Login om te reageren
  21. Jan C. zegt

    10 november 2008 om 13:06

    Ik vind het best bijzonder. Ik weet niet wat voor motor er in zit, maar als het een standaard motorblok is dat getuned is vind ik het best wel heel snel

    Login om te reageren
  22. Super zegt

    10 november 2008 om 13:18

    meer info:

    http://turbohightechperformance.automotive.com/59541/0801-turp-worlds-fastest-civic-bonneville/index.html

    hij heeft wel een standaard honda B18C blok als basis (geen civic volgens mij) maar uiteraard hevig ge-upgrade.

    Login om te reageren
  23. baardje zegt

    10 november 2008 om 13:39

    @can-only-dream-to-be-a-real-F430 rijder:

    …ja joh… inderdaad !

    (…)

    Login om te reageren
  24. de koning zegt

    10 november 2008 om 14:09

    wel leuk dat je voor die prijs er een radio/cd bij krijgt… en airco niet te vergeten!! :)

    Login om te reageren
  25. Willem vd Velde zegt

    10 november 2008 om 14:50

    @ Jurrian:

    Ooit van de zoutvlaktes gehoord?? Hier wordt sinds jaar en dag geprobeerd snelheidsrecords te verbreken tijdens de speedweek in Bonneville.

    Dunne banden hebben minder weerstand, dus op gang komen is wat lastig, maar daar gaat het niet echt om daar… FF youtuben, en je gaat ut vast begrijpen.

    Login om te reageren
  26. VonStroke zegt

    10 november 2008 om 15:50

    Bizar, hoe koelt die motor zich?

    Login om te reageren
  27. bozewolf zegt

    10 november 2008 om 16:06

    Woah, 360 in een Civic. Respect!

    En zoals we gisteren ook in Top Gear zagen is rijden op zout heel wat anders dan op asfalt.

    Login om te reageren
  28. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    10 november 2008 om 16:42

    ‘Is die vette spoiler ook los te bestellen?’

    Had deze vraag eigenlijk al wel verwacht…
    Moet toch de natte droom van de gemiddelde AB-bezoeker zijn!
    :D

    Login om te reageren
  29. Citrofiel zegt

    10 november 2008 om 20:59

    Is dit ding nog straatlegaal dan? Of kan je er alleen mee op de zoutvlaktes crossen?

    Login om te reageren
  30. F430Rijder zegt

    10 november 2008 om 21:24

    @ Jesper en de rest, ik heb geen escort uit 87 maar een Civic ;) trouwens die Ferrari die ernaast staat rijd ik regelmatig in, vandaar mijn nickname hier.

    http://94.100.113.29/389050001-389100000/389059701-389059800/389059716_5_MW98.jpeg

    http://94.100.114.56/389050001-389100000/389082201-389082300/389082224_5_u1O_.jpeg

    Heb dan ook nooit gezegt dat ik er één bezit.

    Login om te reageren
  31. Rens zegt

    10 november 2008 om 22:27

    jouw auto kostte zeker ook $21000 ofniet f430Rijder :P

    Login om te reageren
  32. dekster zegt

    10 november 2008 om 23:44

    @VonStroke
    De luchtinlaat-opening is gewoon heel klein bij hoge snelheid is dat gewoon beter, als je ze groter maakt kan de motor “verstikken” en veel gaten geven ook veel luchtweerstand.

    Login om te reageren
  33. Davidov zegt

    11 november 2008 om 07:03

    Wow, dat is een snelle Civic :)

    @ dekster:

    Het hoeft toch niet per se snel te gaan met kleine luchtinlaten? Kijk naar de MIG-31 Foxhound.

    Login om te reageren
  34. Rene zegt

    11 november 2008 om 07:39

    @F430Rijder, ik rij ook weleens in een Ferarri (toevallig ook een 430 maar dan een blauwe) maar ben jij wel eens boven de 180 geweest met die auto? Ikke niet hoor! Rij er als een oud wijf in, veels te bang dat ik hem stuk maak!

    Alles boven de 250 km/u vind ik persoonlijk snel hoor! Ik heb dan wel ZR banden onder mijn auto maar ik weet niet waarom (Volvo v70 2.5t)?!?!?!

    Login om te reageren
  35. OverSoft zegt

    11 november 2008 om 14:56

    @F430Rijder:
    Ach, ik had het kunnen weten, je werkt in een garage…

    Login om te reageren
  36. yannee zegt

    11 november 2008 om 15:07

    @ oversoft

    idd, dan kan ik ook zeggen van ” ochja ik rij met deze die hier binnen staat effe foto neme voor bewijsje te nemen, sleutels aan de baas vragen voor foto”.

    Login om te reageren
  37. Rens zegt

    11 november 2008 om 15:53

    komt ook heel geloofwaardig over dat je een ferrari en een honda civic hebt :P als je toch genoeg geld hebt om een ferrari te kopen waarom heb je dan in godsnaam een honda civic ? Whahaha :P

    Login om te reageren
  38. F430Rijder zegt

    11 november 2008 om 17:54

    Ik werk niet in een garage ik ben een student. Die garage is van mn pa.. boeiend ook trouwens

    Rens leer even lezen…?

    Login om te reageren
  39. René zegt

    11 november 2008 om 21:24

    @F430Rijder: mijn vraag was serieus hoor en niet om lullig te doen!

    Maar leg nou eens uit waarom 366 km/u niet iets is om over naar huis te schrijven? Ben er nog nooit zelfs maar in de buurt geweest!

    Login om te reageren
  40. VTECB16A1 zegt

    23 november 2008 om 13:53

    @Dekster:
    Leg uit van dat verstikken van de motor!?

    Login om te reageren
  41. databekker zegt

    13 mei 2009 om 16:26

    Die spoiler vindt ik over de top. Verder leuk dat Honda’s getuned worden.

    Login om te reageren
  42. databekker zegt

    13 mei 2009 om 16:29

    Ferrari en Honda zijn cool. Ik heb een al een civic ,maar een Ferrari erbij is zeer welkom. Ik heb wat miniatuur Ferrari’s, maar dat telt niet. :)

    Login om te reageren
  43. gillessmekens zegt

    30 augustus 2010 om 23:25

    b18c is echt een spuer blokje mijnen crx haalt 212 pk 190 nm uit een 1.8 blok zonder drukvulling

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North