Te koop in België: deze Brabus G-klasse is niet wat je denkt

Auteur: , 39 Reacties

Fugazi, fugazi, it's a wazzy, it's a woozy...

Zo op het eerste gezicht denk je dat je naar een door Brabus opgedirkte G-klasse met minimaal 700 pk zit te koekeloeren. Blijkens de advertentie gaat het echter om een ‘gewone’ G500 uit 2001, die onlangs een matzwart spierballenpak van de Duitse tuner/fabrikant kreeg aangemeten.

De toekomstige eigenaar hoeft zich nog steeds niet te schamen bij het stoplicht, want met 300 pk komt deze mobiele blokhut nog steeds van z’n plek. Toch vragen we ons vooral af wat de verkoper ertoe bewoog om z’n dertien jaar oude terreinwagen voor, waarschijnlijk, een enorm bedrag te laten aanpakken, om hem vrij vlot daarna alweer van de hand te doen.

Joost mag het weten, maar het eindresultaat is een G-klasse die zowel van binnen als van buiten een complete Brabus-conversie heeft gekregen. Je mag ‘m voor 59.000 Belgische euro’s meenemen, maar wij adviseren om nog even verder te shoppen. Voor zo’n geinige 6×6 bijvoorbeeld, mooi spul.

Met dank aan Steven voor de tip!



39 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
Bied 55k, neem je voor het wisselgeld een mooi compressor setje, opgelost.
@E34M5Touring: ja
Mmm waarom je dat met een hok uit 2001 zou doen is mij een raadsel, echter zou je niet de eerste zijn de een 85`er chassis tot aan elk boutje toe opnieuw opbouwd met G- AMG spul om onder de noemer “restauratie” de te betalen belasting te ontduiken.
@mannetje: tegenwoordig moet hij 40 jaar oud zijn. 1974 dus. De G kwam in 1979 op de markt. Die vlieger gaat dus niet meer op.
@Kvgorp: True, de nieuwe Oldtimer MRB regeling! Vroeger is het wel relatief veel gedaan, Plus het feit dat je met een 85’er toch nog steeds een heel wat gunstigere bijtelling en/of een aangepast tarief geniet voor de te betalen MRB.
Ik kan beamen dat 300pk die doos van zijn plek krijgt. Maar veel meer ook niet :-/
@sacha: Nieuwe avatar is nu toch echt wel nodig na meeting X in Boxtel.
@bsxc2: Ik zag in een video inderdaad wel iets voorbij komen wat leek op Sacha Amadeus Mozart.
door die begin tekst dacht ik als eerste aan jordan belfort maar toen ik de rest las best pauper om je g500 zo aan te kleden (niks mis met g500 top wagen zou hem stiekem eerder bestellen als een g63)
@henkhupelschoten: Lieve lieve Henk, je zou dit model liever bestellen dan de G63. Herhaal mij maar: “Ik bestel liever een G500 dan dat ik een G63 zou bestellen”. okay schat? Slaap lekker Xx
@mannetje: En waarom is dat zo gek?
@sydney: Helemaal niet, het gaat dan ook om de epische spelvout van Henk.
@mannetje: daar wilde ik namelijk graag over zeuren, omdat ik een gigantische kutdag heb gehad.
@mannetje: Omdat je met een g500 g professional lekker door de bossen kunt scheuren, g63 wil ik ook wel maar of die nou zo betrouwbaar is offroad vraag ik mee ooit af… Overigens goeie nacht gehad schat? Xx
@henkhupelschoten: zeker lieverd, jij? X
2001. Mooi geen rest bpm meer als je hem naar Nederland haalt. Of werkt dat tegenwoordig niet meer zo?
Dit is meer “all black” dan de All Black, wat kleur betreft ;)
Een Designo uitgevoerde G500 is mooier. Of een G55 AMG, moet vast wel te krijgen zijn voor dat geld.
Buiten het feit dat ’t er niet uitziet, 59K voor een 14 jaar oude nepperd met 160.000 km ? Doe maar niet doen.En als je dan toch zo graag mee wilt op de Mærsk McKinney-Møller,liever een originele 500 of 55 AMG met wat minder ervaring.
Dan is 59.000 toch niet zo veel? Of vergis ik mij?
@gregoryverstraelen: Laat ik het zo zeggen; ik ben blij dat jij bij ons de taxaties niet doet. ;)
via iPhone app
@sydney: inderdaad, 59k is een boel geld. Sterker nog, alle aanpassingen zorgen er eigenlijk voor dat ie juist mínder waard wordt. Alhoewel deze er erg netjes uitziet, waren wij altijd erg voorzichtig met het inruilen/taxeren van niet originele auto’s.
@sydney: Sorry, heb totaal niet gelet op het aantal km’s. Ik vond het weinig (weinig is relatief) omdat de nieuwprijs van een G500 toch al +- €110,000 is, plus nog een Barbus pakket erop vond ik 60,000 weinig. Maar 160,000km is toch wel heel veel…
@gregory_verstraelen: vergeet niet dat deze G al weer bijna 14 jaar oud is…
Ik snap die go-faster-stripe niet helemaal
@metalmike:
Gaat ie hardurrr van jonguhhh..
Had dan ook een fatsoenlijk embleem op het stuur geplakt
Vreselijke velgen ..
Ik wacht wel even op die hoge G 6*6 – 2*2 die laatst voorbijkwam in fris groen.

Ik vind Brabus bodykits best wel goedkoop aandoen over het algemeen en als je dan weet wat het moet kosten word je daar niet vrolijk van. Wat ze met interieurs kunnen doen is wel top maar laten ze dat nou net ongemoeid hebben gelaten (zo te zien) bij dit exemplaar.
Een standaard G is al zo dik (en toch nog een beetje deftig) waarom dit er nog op?
Van buiten ziet het er super uit maar dat aftandse versleten interieur. Dit is zoals een meisje met grote borsten, op het eerste oog leuk maar het valt meestal tegen als je haar bh eenmaal los hebt ;-)
@monaco: neptitties, voor de win G!
Misschien schade gehad en op deze manier weer laten maken, als ze toch bezig zijn..
Ja en nee. Dit geval: compleet nee.
Maar een G350 CDI; sinds de laatste update (waar MB eindelijk ook voor de G al die ovale knopjes en lelijke Navi eruit heeft gerost), lijkt me een prachtige auto. Die 1 – 2L diesel / 100km die dat ding extra stookt, neem ik voor lief.
Deze wielen erop en zelfs een mat wrapje kan ik wel behappen. Maar al die bumpers enzo; nope.
@gregorius: neptitties, voor de win G!
@mannetje: foutje bedankt.
Wat een ontzettende wannabe pauper, interieur is trouwens niet geheel brabus.
Verder shoppen voor een 6×6 hahaha dan ben je wel ff door aan t sparen
Niks mis met zo’n kit, maar het feit dat het een G500 is uit 2001 met 300pk en geen 700pk is natuurlijk vreselijk. Je staat toch ontzettend voor lul als mensen er achter komen dat die 700 embleem nep is.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).