Fugazi, fugazi, it's a wazzy, it's a woozy...
Zo op het eerste gezicht denk je dat je naar een door Brabus opgedirkte G-klasse met minimaal 700 pk zit te koekeloeren. Blijkens de advertentie gaat het echter om een ‘gewone’ G500 uit 2001, die onlangs een matzwart spierballenpak van de Duitse tuner/fabrikant kreeg aangemeten.
De toekomstige eigenaar hoeft zich nog steeds niet te schamen bij het stoplicht, want met 300 pk komt deze mobiele blokhut nog steeds van z’n plek. Toch vragen we ons vooral af wat de verkoper ertoe bewoog om z’n dertien jaar oude terreinwagen voor, waarschijnlijk, een enorm bedrag te laten aanpakken, om hem vrij vlot daarna alweer van de hand te doen.
Joost mag het weten, maar het eindresultaat is een G-klasse die zowel van binnen als van buiten een complete Brabus-conversie heeft gekregen. Je mag ‘m voor 59.000 Belgische euro’s meenemen, maar wij adviseren om nog even verder te shoppen. Voor zo’n geinige 6×6 bijvoorbeeld, mooi spul.
Met dank aan Steven voor de tip!
39 reacties
Gaat ie hardurrr van jonguhhh..
Ik vind Brabus bodykits best wel goedkoop aandoen over het algemeen en als je dan weet wat het moet kosten word je daar niet vrolijk van. Wat ze met interieurs kunnen doen is wel top maar laten ze dat nou net ongemoeid hebben gelaten (zo te zien) bij dit exemplaar.
Maar een G350 CDI; sinds de laatste update (waar MB eindelijk ook voor de G al die ovale knopjes en lelijke Navi eruit heeft gerost), lijkt me een prachtige auto. Die 1 – 2L diesel / 100km die dat ding extra stookt, neem ik voor lief.
Deze wielen erop en zelfs een mat wrapje kan ik wel behappen. Maar al die bumpers enzo; nope.