
Hier kunnen we nou blij van worden, een Clubsport versie van de toch al niet misselijke Wiesmann GT MF4-S.
Exacte details verklapt Wiesmann nog niet, maar we weten wel dat de toevoeging CS/Clubsport in het algemeen staat voor minder gewicht, beter wegligging en vaak ook wat extra vermogen.
In totaal wil Wiesmann 25 exemplaren van de GT MF4-CS gaan bouwen op basis van de GT MF4-S. Die auto beschikt al over een de 420 pk sterke V8 die we kennen uit de BMW M3 en weegt slechts 1.370 kilo. Ons vermoeden is dat Wiesmann zich vooral zal richten op minder gewicht en niet zozeer op meer vermogen.
In het verleden gebruikte Wiesmann immers ook altijd standaard BMW motoren zonder daar meer vermogen uit te peuteren. Ze stellen verder nog:
Thanks to an uncompromising approach to weight reduction and pure performance-oriented racing elements
Referenties naar extra vermogen ontbreken volledig. Het zou wel leuk zijn als ze bij BMW een paar 4.4 V8 blokken hebben los kunnen peuteren die we kennen uit de M3 GTS en M3 CRT.
Monsterlijk snel machien. Erg gaaf.
Hij zal het vast nodig hebben maar zonder dat spoilerrandje onder de neus vind ik ze mooier. Misschien had een zwarte splitter minder opvallend geweest en net zo effectief.
Verder blijven het mooie auto’s die de geest van de big Healey’s bij zich dragen….
Droomwagen
…en weegt
slechtsmaar liefst 1.370 kilo. Veel te zwaar… De MF 3 weegt 300 kilo minderTrouwens, inloggen via de website is kapot gemaakt…
@baasbas: gefixt!
Droomauto
mooi spul
Die Wiesmanns zijn altijd al gave karren geweest.
Trouwens geweldige velgen op deze! Iemand een idee welke deze zijn? Heb deze nog al voorbij zien komen.
@voytekbe: Vorsteiner VS110 geloof ik, google maar eens.
klinkt heerlijk!
Wiesmann is geweldig.
Heerlijk mooi!