• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wiesmann MF4-S staat er prachtig bij

Auteur: sir_smokalot, gepost 19 februari 2013 om 09:16 – 28 Reacties

Wiesmann MF4-S Roadster


Een strakke body met een hele hoge heup, de achterlichten op een rijtje, en natuurlijk, als handelskenmerk, een set velgen waar een rapper jaloers op wordt. Yep, we hebben een Wiesmann te pakken!

Het blijven zeldzame verschijningen op de openbare weg, auto’s van Wiesmann. De kleine fabrikant die steevast gebruik maakt van M Powerrrr huist in Dülmen, zo’n drie kwartier over de grens bij Enschede. Als je gelukkig (lees: rijk) genoeg bent om je er een te permitteren, dan krijg je in feite een heel rap M-blok, maar dan in een lekker Spartaans, breed, en licht jasje.

Zoals het een echte sportwagen betaamt ligt een Wiesmann laag bij de grond, met doorgaans een extreme wiel-carrosserie-verhouding. Alle power gaat steevast naar de achterwielen, dus er moet ook wel iets substantieels onder zitten natuurlijk, vooral ook omdat een ultiem plakbeest (een gecko) als logo gekozen is.

De MF4-S Roadster die door lenny98 op een Duitse parkeerplaats werd gespot beschikt over M3 power, ergo: 420 vlammende veulens uit een atmosferische 4 liter V8 onder de witte kap. Het bruine dakje van deze cabrio zorgt voor een welkom stukje kleurschakering.

Bekijk alle foto’s van deze cabriospot op autojunk!

Wiesmann is trouwens ook gewoon aanwezig op de Autosalon van Genève, maar heeft nog niet bekend gemaakt of het iets nieuws meeneemt. ’t zou kunnen, maar over een half jaar is er ook de thuiswedstrijd in Frankfurt (IAA).

Wiesmann viert dit jaar trouwens zijn 25ste verjaardag, en houdt zich vooralsnog nog steeds staande in een tijd waarin menig andere (kleine) autofabrikant het hoofd niet meer boven water kan houden.

Ook interessant!

  • Wiesmann
    Onthulling nieuwe Wiesmann uitgesteld, andere strategie
  • Lezersvraag: S-klasse Cabrio, AMG GT Roadster of de nieuwe SL?
    Lezersvraag: S-klasse Cabrio, AMG GT Roadster of de nieuwe SL?
  • Tesla verwijdert bestelmogelijkheid Roadster Founders Series
    Tesla verwijdert bestelmogelijkheid Roadster Founders Series
  • Video: peperdure Lambo Veneno Roadster gespot op de straat
    Video: peperdure Lambo Veneno Roadster gespot op de straat

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, mf4, roadster, Wiesmann, wit

Vorig bericht: « Welke vluchtauto’s gebruikten Belgische diamantovervallers?
Volgend bericht: Let gepakt met 900 kilo qat in zijn busje »

Lees Interacties

Reacties

  1. benenwagen zegt

    19 februari 2013 om 09:21

    Smaken verschillen….

    Login om te reageren
  2. jrk68 zegt

    19 februari 2013 om 09:23

    Wel hopen dat ze niet de remleidingen en accu techniek van BMW gebruiken….
    Dan blijft het “de beste engelse roadster” al wordt hij in mijn heimat gebouwd.

    Login om te reageren
  3. jrmpower24 zegt

    19 februari 2013 om 09:30

    M3 e92 blok er in.. heerlijk!
    geweldig zo’n Wiesmann. droomauto!

    Login om te reageren
  4. slippie101 zegt

    19 februari 2013 om 09:33

    Schitterende auto!

    Login om te reageren
  5. HDM zegt

    19 februari 2013 om 09:34

    Ik denk dat ze zich ook nog staande kunnen houden via hun hard-tops divisie. Wiesmann is niet enkel bezig met deze gave wagens.

    Login om te reageren
  6. tmenges zegt

    19 februari 2013 om 09:37

    Prachtige wagen maar die wielen zijn meer iets voor petjes met een calibra/corrado o.i.d.
    Veel te groot.

    Login om te reageren
  7. undifined1 zegt

    19 februari 2013 om 09:47

    Deze zijn er toch ook met 6 in lijn of v10 geweest?

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      19 februari 2013 om 09:50

      @undifined1: das zijn de mf3 en mf5. De nieuwe mf5 heeft de biturbo v8 van de m5.

      Login om te reageren
  8. darkpluisje zegt

    19 februari 2013 om 10:05

    Zal mijn oude spot nog is uploaden… Klein bedrijven terrein bij utrecht staan er al maanden een stuk of 4 bij elkaar te koop

    Login om te reageren
  9. lacker zegt

    19 februari 2013 om 10:13

    Ter herinnering, met een backlink naar 8 jaar geleden, dé wereldprimeur van de AutoRAI 2005
    http://www.autoblog.nl/archive/2005/01/20/wiesmann_gt_wereldprimeur_op_a

    Login om te reageren
  10. speed zegt

    19 februari 2013 om 10:19

    kill it with fire

    Login om te reageren
    • redneckdarian zegt

      19 februari 2013 om 10:57

      @speed: wat dacht je niet?

      Login om te reageren
      • redneckdarian zegt

        19 februari 2013 om 10:57

        @redneckdarian: moet van tussen

        Login om te reageren
      • redneckdarian zegt

        19 februari 2013 om 11:03

        @redneckdarian: moet nog van tussen

        Login om te reageren
  11. toroloco zegt

    19 februari 2013 om 10:57

    Wordt het een roadster of toch maar een GT, lastige regen weer altijd.

    Login om te reageren
  12. baasbas zegt

    19 februari 2013 om 11:41

    Te overdreven naar mijn smaak.. De “instapper” met een mooie 230 pk op 1080 kg is al bloedsnel. Dan mag deze meer pk hebben, hij weegt ook 300 kilo meer… Doe mij dan de instapper maar. Graag met kleinere velgen…

    Login om te reageren
  13. desjonnies zegt

    19 februari 2013 om 12:01

    Voor een heel pak minder koop ik liever een Austin Healey 3 litre.
    Dan heb je tenminste nog de echte shake-rattle ’n roll.
    En geen remmen noch wegligging
    De echte ‘ervaring’ om iets Brits te bezitten
    Rij je het orgineel.
    En heb je nauwelijks last van enige vorm van afschrijving.
    Zet deze naast een echte Healey, en die Wiesmann is ineens gruwelijk lelijk.

    Login om te reageren
  14. mayonaise zegt

    19 februari 2013 om 12:12

    jammer van de Duitse handelsplaten

    Login om te reageren
  15. E34M5Touring zegt

    19 februari 2013 om 12:23

    Technisch erg fraai gemaakt. Vind het uiterlijk iets minder. Vooral de achterkant. En Profil vind ik hem al een stuk beter. Wel knap dat ze 25j bestaan en nog steeds door kunnen. Zegt toch ook wat over de kwaliteit en afwerking. Iets waar bijv. TVR (schitterend spul met epic geluid) meer moeite mee had. Ergens bekruipt me toch het gevoel dat ze mede daardoor niet meer bestaan. Je hoort toch vaak dat de kwaliteit en afwerking niet helemaal je van het was. You bought it built en then it would disassemble itsself :)

    Login om te reageren
  16. Esprit_de_Flandre zegt

    19 februari 2013 om 12:24

    Zou Wiesmann nog een beetje winst maken denk je?

    Want indien niet, BMW kan vast nog een extra merkje gebruiken om Porsche/Lambo (VW dus) te bekampen.

    Iemand met fotosoep-skills zin om een Wiesmann Gran Coupé of Sport Activity Coupé te maken? Ik ben benieuwd…

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      19 februari 2013 om 13:37

      Als ze DeTomaso niet eerst opkopen..

      Login om te reageren
  17. Carreza zegt

    19 februari 2013 om 14:02

    Persoonlijk zou ik voor de GT gaan maar wat is dit toch een plaatje! Geweldige spot!

    (bekijkt bankrekening en zucht eens diep)

    Login om te reageren
  18. wesseldijk zegt

    19 februari 2013 om 14:19

    Wat een prachtige bak!

    Login om te reageren
  19. gieltj zegt

    19 februari 2013 om 14:19

    love it..

    Login om te reageren
  20. voytekbe zegt

    19 februari 2013 om 14:20

    Ik blijf een zwak hebben voor die vintage look. Zo’n moderne hotrod / 60s / 70s achtige bak met moderne technologie… Zoals die omgebouwde SLS die hier laatst stond…

    Zouden ze meteen als weekend kar mogen geven, nog veel liever dan de laatste aventador of hipste ferrari.

    Login om te reageren
  21. dinobreezy zegt

    19 februari 2013 om 14:38

    Ik reed heel toevallig gisteren nog achter een Wiesmann MF4-S roadster, heerlijk geluid gewoon, helaas geen hele goeie foto’s kunnen maken.
    http://oi48.tinypic.com/33eq7p0.jpg
    http://oi50.tinypic.com/2dj2dg9.jpg

    Login om te reageren
  22. camber24 zegt

    19 februari 2013 om 16:20

    Prachtige auto…

    Login om te reageren
  23. meneersander zegt

    19 februari 2013 om 20:31

    Heel erg strak!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North