• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Onthulling nieuwe Wiesmann uitgesteld, andere strategie

Auteur: Bart Oostvogels, gepost 23 december 2021 om 14:36 – 10 Reacties

Wiesmann

Het werd hoog van de toren geblazen: Wiesmann maakt een comeback in 2021! Maar dat gaat niet meer gebeuren.

De comeback van Wiesmann hangt al even in de lucht, maar vooralsnog hebben we niet meer gezien dan een paar teasers en wat beperkte informatie over de mogelijke aandrijflijn. Echt zit dus niet echt schot in de zaak, zo lijkt het.

Van oprichting naar faillissement

Wiesmann – in 1988 opgericht door de broers Martin en Friedhelm Wiesmann – kwam in 2009 in de problemen. De beroemde fabriek in Dülmen – in de vorm van een gecko – werd in die periode voor miljoenen euro’s uitgebreid, maar vervolgens bleven nieuwe orders voor auto’s uit door de internationale economische crisis. Het faillissement van Wiesmann volgde niet veel later.

Wiesmann Sports Cars GmbH

Sinds maart 2016 is Wiesmann eigendom van Roheen Berry, Managing Director van Contec Global. Het bedrijf heet tegenwoordig Wiesmann Sports Cars GmbH. Er waren grootse plannen. Wiesmann zou een comeback maken met een sportauto die qua styling precies in het straatje van Wiesmann past, inclusief een potente aandrijflijn van BMW.

Wiesmann

Vaarwel V8 van BMW

De compleet nieuw ontwikkelde supercar zou volgens de eerste informatie een derivaat van de BMW S63-krachtbron krijgen, bekend van de M5. Het ging hier om een 4.395 cc twinturbo V8-motor. In de ‘reguliere’ M5 schopt deze achtcilinder het tot 600 pk en 750 Nm, maar in Competition-trim is dat zelfs 625 pk. Toch lijkt deze krachtbron van de baan, gezien het statement van Wiesmann.

“We onthullen in 2022 een nieuw model. Gezien de veranderingen in de markt van de afgelopen jaren, kondigen we binnenkort een nieuwe propositie aan”, aldus de woordvoerder. Kortom: een andere strategie. Grote kans dat een verbrandingsmotor het productiestadium niet gaat halen, maar dat we een vorm van elektrificatie gaan zien.

Aanpassingen website Wiesmann

De informatie over de aandrijflijn van BMW is offline gehaald. Ook de pagina over de nieuwe auto is weggehaald, allemaal door de wijziging van strategie. Het bedrijf belooft begin 2022 nieuwe ontwikkelingen wereldkundig te maken. De nieuwe Wiesmann wordt in ieder geval nog onder de werknaam ‘Project Gecko’ ontwikkeld, als knipoog naar het merklogo van Wiesmann: een gecko.

Ook interessant!

  • Onthulling nieuwe Mercedes SL
    Onthulling nieuwe Mercedes SL uitgesteld
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Nieuwe BMW benzinemotoren én diesels op komst
  • Officieel: dit wordt het nieuwe zelfstandige BMW M-model!

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Wiesmann

Vorig bericht: « Goedkoopste AMG GT van Nederland heeft nog wat opknapwerk nodig
Volgend bericht: Maken of kraken: Hyundai Tucson met widebody »

Lees Interacties

Reacties

  1. akranoplan zegt

    23 december 2021 om 15:10

    Een Wiesmann op de basisstructuur van de BMW i4 M50i lijkt me nog wel interessant…

    Login om te reageren
    • jmeverts zegt

      23 december 2021 om 15:57

      @akranoplan: met de helft van de accus

      Login om te reageren
      • akranoplan zegt

        23 december 2021 om 16:04

        De i4 is ontworpen als sportive gezinswagen met volop ruimte. Bij de Wiesmann kunnen ze i.p.v. een achterbank batterijen plaatsen… Als dat kan uiteraard met de architectuur van de i4.

        Login om te reageren
        • ghini zegt

          23 december 2021 om 22:27

          @akranoplan: ja want gewicht maakt niet uit……

          Login om te reageren
  2. flutterby zegt

    23 december 2021 om 15:24

    Waar ze vroeger nog geen elektrische ramen leverde (MF3) gaan ze nu naar een elektrische aandrijflijn, al denk ik dat voor z’n kleine partij dat de enige juiste keuze is.

    Als het een beetje betaalbaar blijft is het misschien leuk voor erbij.

    Login om te reageren
    • ghini zegt

      23 december 2021 om 22:28

      @flutterby: tja wat is betaalbaar? Ik gok over 2 ton.

      Login om te reageren
  3. petroldrinker zegt

    23 december 2021 om 15:28

    Ik was enthousiast over de herlancering, schitterende lijnen die auto’s, maar als het een EV word, is alle enthousiasme meteen weer weg, hopen dat het toch een echte auto word met brandstof motor :)

    Login om te reageren
    • HZW zegt

      23 december 2021 om 15:50

      Zinloos voor zo’n kleine autobouwer om nog geld te investeren in een brandstof product.
      Kunnen ze over een paar jaar weer opnieuw beginnen.
      Als ze slim zijn kloppen ze gewoon bij een grote fabrikant aan, voor het gebruik van een EV skateboard platvorm, kunnen ze van alles op bouwen.

      Login om te reageren
      • ghini zegt

        23 december 2021 om 22:29

        @HZW: ja maar welke autobouwer staat daar nu al voor open?

        Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    23 december 2021 om 15:52

    Tussen al die nieuwe elektrogebakjes zou juist zo’n fijne V8 een mooie unieke positie zijn. Maar dat is slechts mijn idee.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North