• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Testrijder Toyota verongelukt in crash met Lexus LFA

Auteur: ricardo, gepost 23 juni 2010 om 21:55 – 142 Reacties

Lexus LFA crash


Vandaag is het hoofd van Toyota’s testafdeling om het leven gekomen bij een ongeluk met een prototype van de LFA. Hij is frontaal in botsing gekomen met een BMW. Het ongeluk gebeurde in Duitsland, vlak bij de Nürburgring.

Het zou gaan om de 67-jarige Hiromu Naruse. In de BMW die bij dit ongeval is betrokken zaten eveneens testrijders. Zij zijn zwaargewond afgevoerd naar een ziekenhuis. Toestand van deze heren schijnt kritiek te zijn. Videobeelden van de nasleep staan hieronder. (bron: rhein-wied via autoblog.com)

Ook interessant!

  • Video - Lexus wordt aangereden door... een vliegtuig
  • Zeldzame Lexus LFA Nürburgring Package goed voor 1 miljoen euro?
    Zeldzame Lexus LFA Nürburgring Package goed voor 1 miljoen euro?
  • Sportieve Lexus Coupé
    Sportieve Lexus coupé op basis Toyota GR86 op komst
  • Video: Toyota GR Yaris is afgeschreven

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, crash, Lexus, lf-a, nurburgring

Vorig bericht: « Switzer E900 Nissan GT-R rijdt op biobrandstof
Volgend bericht: Video: Mazda-verkoper laat zien hoe je over auto’s rapt »

Lees Interacties

Reacties

  1. the-budel-guy zegt

    23 juni 2010 om 21:57

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  2. JK 733 zegt

    23 juni 2010 om 21:58

    rip

    Login om te reageren
  3. Ralph zegt

    23 juni 2010 om 22:00

    Bizar… 2 test-auto’s dus.

    Login om te reageren
  4. Vapid zegt

    23 juni 2010 om 22:00

    Ik vrees dat de bestuurder van de Lexus de bocht wou afsnijden en zo in botsing is gekomen met de BMW.

    Rip

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      23 juni 2010 om 22:07

      @Vapid: puur speculeren natuurlijk, maar door de hoek waarin de BMW tot stilstand is gekomen t.o.v. de rijrichting en de plaats van de Lexus (no place to go) zou ik juist eerder denken dat de LFA naar links is gedoken omdat de BMW de bocht wijd nam (lijkt ook iets van vuil, olie, reparaties op die weghelft te zien te zijn).

      Als de LFA de binnenbocht had genomen zou die juist extreem naar rechts zijn gegaan, terug naar de eigen weghelft (en buitenkant van de bocht, wat natuurkundig beter te realiseren is dan de binnenkant opzoeken) bij het zien van de BMW…. en dan hadden ze elkaar anders geraakt en zou de BMW anders op het asfalt hebben gestaan…

      Maar goed, blijft een raadplaat zonder echte info.

      Login om te reageren
  5. w0o0dy zegt

    23 juni 2010 om 22:01

    triest en vreemd dat het kennelijk zo hard ging op een openbare weg.

    Login om te reageren
  6. mb man zegt

    23 juni 2010 om 22:01

    Gaspedaal probleem denk ik zo.Zonde van die bmw.

    Login om te reageren
  7. Megakix zegt

    23 juni 2010 om 22:01

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      23 juni 2010 om 22:10

      67 jaar, zoveel ervaring. En dan laat hij zich een keer gaan met de eerste echte sportwagen van Lexus. Gelijk gaat het fout. Heel sneu…

      @Megakix: Oude BMW’s dienen blijkbaar als benchmark voor komende Lexi. ;)

      Login om te reageren
    • Tony_Casa zegt

      23 juni 2010 om 22:23

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
      • Cantago zegt

        23 juni 2010 om 22:31

        @Tony_Casa: Schelden doe je ergens anders maar. Iets roepen is prima, maar als je iemand de grond in boort geef dan op zijn minst even aan waarom? Deze opmerking slaat nergens op!

        Daarnaast, wel typisch dat iemand in een dure sportwagen het niet overleeft maar in een standaard Duitse bak wel? Puur toeval? Leeftijdsverschil? Of toch veiligheid? Ik hoop iig dat de BMW rijders weer volledig herstellen! En vreselijk dat de LFA rijder het niet heeft overleefd…

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          23 juni 2010 om 22:35

          @Cantago: LOL

          Zie reactie Megakix wat hoger…

          Login om te reageren
          • Cantago zegt

            24 juni 2010 om 00:04

            @SimonMc: joh, snap ik ook wel. Maar om dat zo’n reactie te geven? Slaat nergens op.

            Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          23 juni 2010 om 22:40

          @Cantago: Ik denk dat het vrij duidelijk is waarom Tony zo reageert op Megakix. Als het je niet duidelijk is mag je het gerust vragen hoor, iedereen kan je antwoord geven…

          Login om te reageren
          • Cantago zegt

            24 juni 2010 om 00:03

            @Citrofiel: Waarom kan ik nog wel verzinnen, maar dan nog, doe ff normaal:S Achja, de censuur heeft zijn benodigde werk al verricht gelukkig;)

            Login om te reageren
  8. zapp zegt

    23 juni 2010 om 22:03

    Heel erg voor de nabestaanden dit. Ik kan er natuurlijk weinig over zeggen maar het ziet eruit alsof de bestuurder van de Lexus hard heeft doorgehaald in de binnenbocht.

    Login om te reageren
  9. Laue zegt

    23 juni 2010 om 22:06

    risico van het vak zullen we maar zeggen, triest

    Login om te reageren
  10. Wanker zegt

    23 juni 2010 om 22:06

    May he rest in peace..

    Treurig doch in het harnas gestorven.
    Ik hoop dat de mede passagiers het overleven.

    Login om te reageren
  11. integralechubasco zegt

    23 juni 2010 om 22:06

    @megakix
    een beetje compassie mag wel hoor, je pappie of mammie verliezen in een autongeluk is lastig niet zo gezellig nieuws… ;)

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      23 juni 2010 om 23:12

      @integralechubasco: want ? ik zie alleen staan dat het een nutteloze bijdrage zou zijn…dus hoe kom je aan mijn stukkie dan ?

      @ricardo: waarom zit je te censureren op mijn ingezonden bloggie ? Zat je pa soms in die beemer ? ;-)

      Login om te reageren
      • ricardo zegt

        23 juni 2010 om 23:32

        @Megakix: Tuurlijk, gooi het maar op censuur. ;) Bij elk ander topic had ik ‘m laten staan. Bij deze niet. Dat begrijp je vast wel.

        Login om te reageren
        • Megakix zegt

          24 juni 2010 om 07:22

          @Ricardo: nope, komt bij mij echt niet binnen…daarom ben ik een beetje gebelgd erover…dat snap je toch wel ?

          Kijk; als ik schrijf:

          Wat valt er nog te testen aan de 3-serie 6-cilinder, model stamt af van 2005 en zoveel is er sindsdien niet meer gewijzigd. Mogelijke oorzaak van het ongeval is, dat ze in Japan links rijden. Hoeveel Jappen zijn er nog over nu..139.999.999 ?

          ..waaraan stoor je je dan ?

          Login om te reageren
          • Jayceon zegt

            24 juni 2010 om 10:44

            @Megakix: Ik heb geen moeite met jouw reactie maar ik snap dat anderen dat wel hebben. Ik ken de persoon in kwestie niet en het staat dus allemaal heel ver van mij vandaan. Maar toch hoor je mij niet de dingen zeggen die jij doet. Ik bedoel, waar is het goed voor? Grappig is het niet en je weet dat sommige mensen dat soort reacties niet kunnen waarderen.

            Login om te reageren
        • Megakix zegt

          25 juni 2010 om 09:39

          @Ricardo: graag je reactie…wil er eens ‘uitzijn’ wáár AB zijn censuur ’te luister legt’. Graag een eerlijk antwoord.

          Login om te reageren
          • ricardo zegt

            25 juni 2010 om 11:26

            @Megakix: Kan je begrijpen dat we bij dit soort topics iets eerder ingrijpen dan bij ‘normale’ artikelen? Jouw Jappen-opmerking vond ik persoonlijk niet té ver gaan, maar kan er voor zorgen dat een topic ontaard in een stortvloed van off-topic reacties. En daar hebben we sinds dit artikel een flinke tiefushekel aan gekregen. Dat zijn we liever voor. Dan maar een edit. Je reactie waarin je die opmerking herhaalt laten we wél staan, gezien? Mooi, gaan we nu weer over auto’s lullen.

            PS. Ik was gisteren een dagje offline, vandaar late reactie.

            Login om te reageren
            • Megakix zegt

              25 juni 2010 om 12:04

              @Ricardo: maar waarom laat je de door opmerkingen richting ‘dronken automobilisten’ dan wel staan ? En waarom edit je mijn gehele eerste reactie, en niet alleen de opmerking over het ‘aantal Jappen’…?

              Of gaan we het vermoeiende circuit in, dat ik jou steeds als ‘men’ een leijkere opmerking maakt, jou hiervan in het gewisse stel ? Nee toch ?

              Login om te reageren
  12. spykerboy zegt

    23 juni 2010 om 22:08

    zonde van die LFA, had hem dan aan mij gegeven…

    Login om te reageren
    • savipe zegt

      25 juni 2010 om 04:08

      @spykerboy:
      Dan lag jij nu voor eeuwig te pitten…

      Login om te reageren
  13. Jipp zegt

    23 juni 2010 om 22:08

    Rip, maar geeft wel aan dat de lexus dus niet bepaald het veiligst is. Wat niet anders kan, een auto uit de toyota groep. Wel een mooi einde in een supercar van je eigen merk.

    Login om te reageren
  14. zapp zegt

    23 juni 2010 om 22:13

    @Jipp, ik had zo mijn bedenkingen bij jouw reactie maar ik denk dat de informatie op je profiel genoeg zegt.

    Leeftijd: 0
    Info: Auto kenner in hart en nieren met een voorkeur voor VAG merken en ferrari! Verafschuwt alles wat uit azie komt, want wat ze daar maken is gewoon troep.

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      24 juni 2010 om 07:29

      @zapp: mijn leeftijd is 27.

      Login om te reageren
  15. McChrystal zegt

    23 juni 2010 om 22:16

    @Megakix en mb man: schaam je!
    Het is niet “Zonde van die bmx”, het is zonde dat er een man dood is.
    En het maakt geen donder uit hoeveel Japanners er nu nog over zijn. Zijn familie zal hem ongetwijfeld net zo hard missen als jouw familie jou zou missen.

    Het is natuurlijk goed mogelijk dat hij dit ongeluk zelf veroorzaakt heeft, maar zelfs dan blijft het tragisch hij is overleden.

    Login om te reageren
  16. fortuna zegt

    23 juni 2010 om 22:16

    Collega’s van me, nooit leuk nieuws. Herstel snel jongens! En deelneming voor de Toyota-collega.

    @MegaKix
    Huidige modellen worden gebruikt om nieuwe technieken op te testen.

    Login om te reageren
  17. dw zegt

    23 juni 2010 om 22:18

    RIP & sterkte aan de bmw bestuurders, maar is het wel zo verantwoordelijk om op de openbare weg te testen? hebben ze daar geen test tracks voor ?

    Login om te reageren
  18. robert--123 zegt

    23 juni 2010 om 22:21

    Het zal dan wel speculeren zijn maar volgens mij heeft die Lexus idd de binnenbocht genomen. En ik eet m’n klomp op als ze niet allebei te hard reden. Maar je wie, en dan vooral tetsrijders, doet dat niet? Het is zo te zien zo een speciale Ring-editie.
    Tot slot gaat mijn medeleven uit aan de nabestaanden.

    Login om te reageren
  19. coempel zegt

    23 juni 2010 om 22:24

    domme reactie mb man

    Login om te reageren
  20. Motorsport Media zegt

    23 juni 2010 om 22:24

    Concurrentie strijd loopt wel erg hoor op!

    Login om te reageren
  21. coempel zegt

    23 juni 2010 om 22:30

    helemaal mee eens tony casa

    Login om te reageren
  22. RP zegt

    23 juni 2010 om 22:31

    Ik kan de ernst van het ongeluk niet rijmen met hoe de auto’s er bij staan.
    De kooiconstructie is bij allebei redelijk onaangetast.

    Vervelend nieuws op zo’n mooie dag…

    Login om te reageren
  23. ford zegt

    23 juni 2010 om 22:31

    gestorven in het harnas.
    rip

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      24 juni 2010 om 15:48

      @ford: niet gestorven in het harnas, sterven in het harnas is op het circuit. Zeer jammer dat Hiromu Naruse, hij heeft zoveel betekend voor de autosport in japan en is betrokken geweest voor bijna alle auto’s van toyota/lexus. RIP

      Login om te reageren
  24. w0o0dy zegt

    23 juni 2010 om 22:32

    “According to police, Naruse strayed from his lane and into the path of a BMW driven by two test drivers. Both occupants of the BMW received serious injuries in the crash.”

    Login om te reageren
  25. Teerdz zegt

    23 juni 2010 om 22:34

    Nissan-Lexus.. Die Duitsers moeten nog veel leren..:p

    Login om te reageren
  26. Laurens zegt

    23 juni 2010 om 22:36

    Binnenkort maar eens kijken daar http://www.avd.de/ogpracing/

    Login om te reageren
  27. Texter zegt

    23 juni 2010 om 22:38

    Zo’n Japanner wijkt natuurlijk in een reflex uit naar LINKS, want dat is je plek op de weg in Japan…oeps.

    Login om te reageren
  28. berg zegt

    23 juni 2010 om 22:39

    Beetje lompe reacties hier van sommigen. Dit zijn geen berichten om bijdehand te gaan lopen doen!

    Login om te reageren
  29. RSX zegt

    23 juni 2010 om 22:42

    Omdat het maar een Lexus is (japans en toyota dus) maakt het geen hol uit, maar een BMW is zo fantastisch…
    echt top niveau hier op ab

    Login om te reageren
  30. wotevajjjj zegt

    23 juni 2010 om 22:44

    *sad-face* zeer erg, niet alleen het ongeval maar ook het niveau van sommige bezoekers…

    Login om te reageren
  31. Dennis21 zegt

    23 juni 2010 om 22:44

    -edit: nutteloze zin-
    maar serieus gecondoleerd voor de toyota driver.

    Login om te reageren
  32. w0o0dy zegt

    23 juni 2010 om 22:45

    de deuk voor het achterwiel is veelzeggend… dit ging hard…

    Login om te reageren
  33. realcar zegt

    23 juni 2010 om 22:48

    Rijden ze in Japan niet links? Het lijkt wel of die Japanees er links langs wilde?

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      23 juni 2010 om 23:14

      @realcar: ja, schreef ik dus ook…maar @ricardo is een edit-baasje pursang..;-)

      Login om te reageren
  34. Esprit_de_Flandre zegt

    23 juni 2010 om 22:49

    Ziet er nochtans geen zo’n zwaar ongeval uit. Zal ook wel een beetje met geluk te maken hebben zeker? Soms zie je auto’s die helemaal uit elkaar gescheurd zijn, waar ze toch nog levend uitkomen. Hier is dan het omgekeerde waar.

    Jammer.

    Ook jammer dat sommigen dan een lachertje moeten van maken.

    Login om te reageren
    • York zegt

      23 juni 2010 om 23:39

      @Esprit_de_Flandre: De beide wagen zijn waarschijnlijk zeer stijf. Maar kreukelzones zijn noodzakelijk om af te remmen. de Lexus heeft er duidelijk niet al te veel. Een Smart plooit ook niet aan 100km/h tegen een muur. Maar de klap is zo stevig voor de inzittende dat ze daaraan sterven. (in 1 klap dus..) Soms raak je dus best meerdere hindernissen dan in 1 keer tot stilstand te komen…

      Login om te reageren
  35. fortuna zegt

    23 juni 2010 om 22:49

    @w0o0dy

    Het zou ook kunnen dat Naruse onwel geworden is en daardoor afgeweken is. Wie zal het zeggen…

    Login om te reageren
  36. LorenzoH zegt

    23 juni 2010 om 22:49

    Triest !
    ik hoop dat de bmw-rijder het overleeft !

    gecondoleerd voor de testpiloot van de LFA !

    Login om te reageren
  37. fortuna zegt

    23 juni 2010 om 22:52

    @Esprit_de_Flandre

    Niet de toestand van het wrak, maar de vertraging die de inzittenden te verduren gekregen hebben is veelal van belang, je kan een gaaf uitziend lijk hebben, maar inwendig is alles dooreen gerammeld. Net zo dodelijk als grote wonden en plassen bloed. Hoe langer het voor de voertuigen duurt om tot stilstand te komen (vaak met het verliezen van onderdelen = verliezen van kinetische energie), maakt net dat de overlevingskans stijgt. Een korte, droge klap is meestal het fataalst.

    Login om te reageren
  38. Mr. V8 zegt

    23 juni 2010 om 23:00

    RIP, altijd erg als mede autoliefhebbers overlijden.

    Login om te reageren
  39. Toet toet zegt

    23 juni 2010 om 23:02

    @ real car. Dat is ook het eerste wat ik dacht. Even niet opletten en automatisch kies je de baan die je gewend ben (voor de Japanner dus de linker baan), en opeens kijk je een bmw rijder recht in de ogen…

    Overigens is een frontale klap echt geen grap. Ik hoop dit nooit mee te hoeven maken…

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      23 juni 2010 om 23:10

      @Toet toet: ik niet… deze mensen rijden op een totaal ander niveau dan gewone mensen. Daarnaast werken ze al jaren in europa. Ik verwacht dat zo iemand simpelweg daarheen stuurt waar de ruimte is/was.

      Login om te reageren
  40. Megakix zegt

    23 juni 2010 om 23:13

    @AB’ers: ik schreef dus dat ze in Japan links rijden, en dat je dat niet moet doen in ‘rechtsrijdend’ verkeer…En dat er nu één jap minder is op de bijna 140 miljoen…

    Login om te reageren
  41. pizzakoerier zegt

    23 juni 2010 om 23:14

    gaspedaaltje blijven hangen?

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      23 juni 2010 om 23:15

      @pizzakoerier: pas op wat je zegt…misschien dat @ricardo je wel edit joh !

      Login om te reageren
      • bakkerst zegt

        23 juni 2010 om 23:36

        @Megakix:

        je links rijden verhaal was opzich oké maar de toevoeging over het aantal Japanners dat er dan nog over was is zwaar ongepast. ik weet dat je graag mag stoken, daar hebben we het eerder al een keer over aan de stok gehad. maar dat ging eventjes te ver. en dan verder zeuren over een Edit van de redactie werkt ook niet echt bevorderend kerel..

        laat het even bezinken, besef dat je fout was, neem je verlies, en leer ervan.. volgende keer graag écht grappig zijn, bij voorkeur gepast..

        Login om te reageren
      • Cantago zegt

        24 juni 2010 om 00:03

        @Megakix: Ik kon de grap wel waarderen;) Waar zijn we zonder humor?

        Login om te reageren
    • As_long_as_it_is_fast zegt

      24 juni 2010 om 00:02

      @pizzakoerier: lees eerst de eerdere replies voor je hetzelfde mopje eens gaat herhalen, aansteller.
      @Jipp: Loser. Toyota is een van de veiligere en betere automerken.
      OT: Erg van die man. 67 was nu wel al oud om nog testpiloot te zijn. :p ’t zal in ieder geval niet te ontwijken geweest zijn, anders hadden deze heren het wel gekund. Spijtig van het voorval, zowel de wagens als de mensen.

      Login om te reageren
  42. fortuna zegt

    23 juni 2010 om 23:14

    @w0o0dy

    Niet mee akkoord. In dergelijke situaties grijp je namelijk terug naar wat je best kent, en in zijn geval kan dat makkelijk de linkerkant van de weg geweest zijn…

    Login om te reageren
  43. VeniVidiVici zegt

    23 juni 2010 om 23:18

    Mensen ga hier geen flauwe grappen maken over BMW beter dan Lexus of iets met crashtest…blabla!
    Dit is gewoon erg en gun je niemand! Hoop dat die, ondanks de Lexusrijder ten spijt, BMW testrijders het er goed vanaf brengen!!! Maar Hiromu Naruse RIP :(

    Login om te reageren
  44. coempel zegt

    23 juni 2010 om 23:18

    megakix

    wat een botte harry ben jij zeg. zeker nooit niks meegemaakt

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      24 juni 2010 om 07:19

      @coempel: ..een gesprek daarover ga ik graag met je aan…

      Login om te reageren
  45. Sciurida zegt

    23 juni 2010 om 23:32

    Heel erg tragisch dit, en ook jammer voor Toyota/lexus aangezien deze man (net als Balboni bij Lamborghini) heel belangrijk was. En als het Balboni was geweest hadden sommigen hier behoorlijk anders gereageerd gok ik… Triest sommige reacties, maar goed blijkt toch dat BMW’s veiligheidssysteem in ieder geval de mannen gespaard heeft, en laten we hopen dat ze niet alsnog overlijden, dat zou het helemaal tragisch maken..

    Login om te reageren
  46. VeniVidiVici zegt

    23 juni 2010 om 23:34

    @ coempel:

    Nooit niks meegemaakt? :? Dan maakt Megakix dus altijd wat mee :)

    Login om te reageren
  47. York zegt

    23 juni 2010 om 23:34

    Dus de BMW is veiliger? Crashtest volbracht.
    Laat Ncap maar!

    Login om te reageren
  48. York zegt

    23 juni 2010 om 23:35

    Wel erg voor de persoon:( Zo hoort niemand te sterven en hopelijk gaat het de 2 van BMW goed. Het beste!

    Login om te reageren
  49. Jurriuit zegt

    23 juni 2010 om 23:39

    Tragisch dit…Sterkte aan de nabestaanden van de Lexusrijder
    Het zal de discussie over testrijders en het vele autosportpubliek op en om de Ring weer flink opwakkeren, voer voor de groenen dit…

    Login om te reageren
  50. Vanquish zegt

    23 juni 2010 om 23:43

    Zoiets zie je niet vaak: twee testauto’s in botsing. Wel triest, maar goed, zoiets kan gebeuren. Als testrijder moet je niet té overmoedig worden.

    Login om te reageren
  51. midasracer zegt

    23 juni 2010 om 23:44

    Het opvallende van deze botsing is dat de auto’s er op het eerste gezicht goed bij staan, zeker gezien testen van Mythbusters waarbij Daewoo’s volkomen desintegreerden bij een botsing van 100km/u tegen een muur. Ik neem aan dat beide auto’s tussen de 80 en 100km/u hebben gereden, zodat de G-krachten op de inzittenden gemakkelijk dodelijke waarden hebben kunnen bereiken. De vraag is hoever men nog door wil gaan met de ontwikkeling van botsconstructies van auto’s, mensenlevens worden er niet meer mee gered.

    Login om te reageren
  52. boer zegt

    23 juni 2010 om 23:45

    LFA = spider?

    Login om te reageren
  53. OJSpots zegt

    23 juni 2010 om 23:48

    Dit is trouwens zelfs een LFA Nurnburgring edition oid.

    Login om te reageren
  54. Hansburger zegt

    23 juni 2010 om 23:50

    Ik heb daar een paar weken geleden ook nog gereden. :S DAMN! RIP voor de beste man en sterkte aan de andere.

    Login om te reageren
  55. autojunk888 zegt

    23 juni 2010 om 23:52

    RIP

    Login om te reageren
  56. floryn zegt

    23 juni 2010 om 23:56

    Megakix is PVV volk oder so etwas. Is altijd lomp. Vrij xenofoob en redelijk dom. Het is niet aardig om te zeggen, maar zo’n indruk heb ik nou eenmaal opgebouwd door dagelijks de artikelen en reacties hier te lezen. Dit soort reageerder moet je niet erg serieus nemen. Veel geschreeuw weinig borsthaar vermoed ik.

    Dat dat soort reacties worden weggehaald vind ik prima. We hoeven van Autoblog geen xenofobe plek zoals Geenstijl te maken. Dat oeverloze en puberale geschreeuw zonder respect voor anderen is altijd erg makkelijk, maar verpest de sfeer. Politieke opvattingen zijn prima, maar hou het auto gerelateerd!

    Dit ongeluk is bijzonder tragisch en kan je niemand toewensen. Als iemand hoofd-testrijder van Toyota is, zal dat zeker wat betekenen. Weet iemand meer over deze man? En wie zaten er in de BMW?

    Login om te reageren
  57. Hupke zegt

    23 juni 2010 om 23:59

    Wel niet verwonderlijk dat de BMW rijders het beter overleven dan de rijder van een supercar. Ofwel?

    Ik ken het gewicht van de LFA niet maar dat zal wel heel wat minder geweest zijn dan dat van de BWM maar de snelheid zal bij beiden wel hoog gelegen hebben. En aangezien impuls afhangt van snelheid en gewicht…
    En de Lexus heeft een middenmotor, de BMW vanaf dat decrashzone voor de motor op is is het meeste gewicht al gestopt en dus ook het meeste energie overgedragen. De Lexus is dat wel anders.

    Nochtans andere supercars zoals bvb de Mclaren F1 (nuja wel een andere klasse dan de LFA) zijn wel veilig zeker bij hogere snelheden.

    Login om te reageren
  58. GOD zegt

    24 juni 2010 om 00:04

    Trieste gebeurtenis.
    Kan bijna niet anders dan dat de LFA rechtsgestuurd was.
    Dus weilen Hiromu Naruse is vol in de rechter voorkant van de BMW geknalt. Bijrijder van de BMW zal zich ook niet helemaal bio stabiel voelen op dit moment.
    Nu snap ik ook wat ze op marktplaats bedoelen met “geen testpiloten” :lol: sorry kon het niet laten.

    Login om te reageren
  59. As_long_as_it_is_fast zegt

    24 juni 2010 om 00:07

    “According to police, Naruse strayed from his lane and into the path of a BMW driven by two test drivers”

    Login om te reageren
  60. Gerlach zegt

    24 juni 2010 om 00:08

    http://www.youtube.com/watch?v=e9_xDZQ_Lmc

    video van de beste man, stuurkunsten van 10++

    Login om te reageren
  61. Ikke zegt

    24 juni 2010 om 00:10

    @ hupke

    de McLaren F1 is een 16 jaar oude auto, revolutionair voor zijn tijd, en een van de eerste auto’s die gebruik maakte van carbon fibre, maar de LFA staat daar een flinke stap boven qua design en veiligheid (ABS, Airbags, carbon fibre monocoque met de meest recente ontwikkelingen in carbon fibre)
    De LFA is naar mijn idee toch echt wel een veilige auto op hoge snelheden, maar gezien het hogere gewicht van de BMW tegenover de LFA, en mogelijk het snelheidsverschil tussen de 2 auto’s is het aannemelijk dat het voor de inzittende van de LFA een hardere klap was dan voor de BMW bestuurders.

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      24 juni 2010 om 15:50

      @Ikke: de bmw is ook hoger dan de lfa, dat maakt zeer veel uit bij een ongeluk

      Login om te reageren
  62. Ahmadjinedad zegt

    24 juni 2010 om 00:10

    Rip, ik moet wel eerlijk zeggen dat die BMW minder schade heeft dan de LFA.

    Login om te reageren
    • Smokin zegt

      24 juni 2010 om 08:32

      @Ahmadjinedad:

      Over het algemeen is dat een slechte zaak. Hoe meer schade aan de auto des te minder schade aan jou. Zolang de schade zich buiten het cabinedeel bevindt uiteraard.

      Het enige voordeel van een stevige auto om je heen is dat je met open kist begraven kunt worden.

      Login om te reageren
  63. VeniVidiVici zegt

    24 juni 2010 om 00:17

    Ik zit zo eens te denken maar is het uberhaupt al bij iemand opgekomen dat de 67 jarige testrijder van de Lexus een hartaanval kan hebben gekregen en daarom van zijn baan af is gegaan!!?

    Login om te reageren
  64. Yellomello zegt

    24 juni 2010 om 00:40

    Gelukkig was ik alleen maar op de snelweg rond de ring gisteren ipv de secundaire wegen (was even naar Saarbrucken)
    Rip aan de heilige apen die ervoor zorgen dat onze auto’s steeds beter worden.
    EN: je weet pas wat er gebeurt is als je erbij was

    Login om te reageren
  65. G_deGroot zegt

    24 juni 2010 om 01:04

    Zozo, in wat ik via Google allemaal lees is deze man belangrijk geweest voor de ontwikkeling van elke sportwagen die Toyota ooit gemaakt heeft; 2000GT, AE86, en ga zo maar door. Moge deze indrukwekkende man in vrede rusten.

    @ Megakix, volgens de leeftijd in je profiel hoor je volwassen te zijn, gedraag je dan daar ook naar en schaam je diep, bij voorkeur in stilte.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      24 juni 2010 om 07:23

      @G_deGroot: zie boven de oorspronkelijke tekst..mijnheer uit Ughabugha (over volwassen gesproken…emmertje…;-))

      Login om te reageren
  66. Diego zegt

    24 juni 2010 om 02:07

    @ boer
    Dat dacht ik ook ja, dat het een LFA spider was.. daar lijkt het in ieder geval wel op en aangezien het bericht het ook over een prototype heeft en niet een dus al bestaand model zou het best kunnen… Enige vraag, is er ooit iets gezegd over een LFA spider, geruchten ofzo?
    en natuurlijk mijn respect voor deze held, inderdaad jammer dat sommige mensen hier het niet op kunnen brengen hem in ere te laten. En ik hoop dat de inzittenden van de BMW spoedig zullen herstellen.

    Login om te reageren
  67. Galibier zegt

    24 juni 2010 om 02:16

    LFA Nürburgring Edition?

    Login om te reageren
    • Riicharrd zegt

      24 juni 2010 om 10:56

      @Galibier: dat idee had ik ook!

      Login om te reageren
  68. linnen zegt

    24 juni 2010 om 03:55

    respect voor de uitvinder

    Login om te reageren
  69. Jipp zegt

    24 juni 2010 om 07:38

    en oja zapp, als je goed had op gelet dan had je net zo goed door dat aziatische merken troep maken, toyota met de pedalen en remmen, honda waar iets mis mee was, hyundai waar de achterklep niet eens omhoog meer kan blijven na 2 jaar. dus ongelijk hebben nee. gelijk hebben ja.

    Login om te reageren
  70. mhijnen zegt

    24 juni 2010 om 08:52

    Allereerst, RIP natuurlijk.
    2de, LF-A Cabrio?

    Login om te reageren
  71. lambo4all zegt

    24 juni 2010 om 09:19

    De Lexus bestuurder is dood? en die van BMW niet? dat zullen ze niet zo leuk vinden bij het altijd op zo veilig mogelijke lexus!

    Login om te reageren
  72. Simpson zegt

    24 juni 2010 om 09:24

    @mhijnen et al.: waarschijnlijk na de ‘cabrio-conversie’ door de brandweer.

    Triest om op die manier iemand te verliezen. Hij is overigens wel in het harnas gestorven.

    Login om te reageren
  73. Simpson zegt

    24 juni 2010 om 09:25

    @venividivici: Lange dag, gewend om links te rijden, klein foutje is zo gemaakt.

    Login om te reageren
  74. SEB69 zegt

    24 juni 2010 om 09:53

    @megakix: wat een trieste reacties zeg, belachelijk.
    Moeten we eens maken als jou papa in die auto had gezeten

    RIP voor de tesrtrijder

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      25 juni 2010 om 09:37

      @SEB69: ..dat van die Jappen bedoel je ? Nja, misschien had ik het anders moeten brengen, maar eerlijk gezegd boeit het mij werkelijk totaal niet als er ‘iemand op deze planeet met een eigen gecreeërd speeltje’ de dood vind. Als jij er zó emotioneel van wordt, dan bied ik mijn excuses aan…want het is niet mijn bedoeling JOU te kwetsen. Ik heb namelijk méér een band met jou (nu al !) dan met een testcoureur uit Verweggistan.

      En AB’ers, zeg nou eens eerlijk, beetje meehuilen met de andere wolven kan toch niet goed voelen ? Zeg wat je denkt, en plaats geen censuur over een opmerking.

      Ik ken vele vele blogartikelen waarin mensen schrijven dat ‘iemand mag doodvallen’ of ‘dat ze hem moeten castreren of ophangen’ als hij / zij met alcohol achter het stuur zit. Wordt NIET gecensureerd ! Wie als eerste van u zonder zonde (lees: vrijheid van meningsuiting) is, die werpe de eerste steen.

      En @ricardo moet dan daarin óók consequent zijn. Graag je reactie @ricarde…

      Login om te reageren
  75. RSX zegt

    24 juni 2010 om 09:55

    @Jipp, Porsche die zijn auto’s terug roepen omdat de gordels falen, crysler met auto’s die in de fik kunnen vliegen. En alfa met zijn top gaspedaal. Hou toch op man, jij kijkt alleen maar naar aziatische merken die problemen hebben. Misschien moet je eens verdiepen in europese merken die ook recalls inzetten.

    Login om te reageren
    • Witten zegt

      24 juni 2010 om 11:45

      @RSX: Dat kan Jipp niet met zijn oogkleppen op! Zijn fysische leeftijd mag dan 27 zijn, mentaal is hij wel een stuk jonger met zijn puberale Audi obsessie.

      [Jipp ignore mode OFF]
      @Jipp: Misschien moet je deze eens vergelijken vooraleer een oordeel uit je duim te zuigen over de veiligheid van toyota’s:
      http://www.euroncap.com/tests/audi_a3_2003/176.aspx
      http://www.euroncap.com/tests/toyota_auris_2006/276.aspx
      Daaag Jipp!
      [Jipp ignore mode ON]

      OT: Naruse was deels verantwoordelijk voor de ontwikkeling van alle sportieve Toyota’s zoals o.a. 2000GT, AE86, Celica, MR2, Supra, LFA,… dus de man heeft in heeft in zijn leven toch wel wat gepresteerd. Sterkte aan nabestaanden en collega’s van Naruse!

      Login om te reageren
      • As_long_as_it_is_fast zegt

        24 juni 2010 om 12:52

        @Witten: Dankuwel daarvoor, dieje Jipp begon op mijn zenuwen te werken met zijn gezever. Alsof Toyota een slecht merk is omdat ze een probleempje hadden met de pedalen. Ik meen mij te herinneren dat er in de afgelopen 3 weken meerdere andere merken zijn geweest die auto’s terugriepen. Maar goed, nu kan Jipp de tests eens goed lezen en zich lekker stil houden.

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          24 juni 2010 om 18:51

          @As_long_as_it_is_fast: toyota veilig noemen, ik was blij dat ik weer europees reed met de plastic intereur, alles behalve veilig voel je je daarin.

          Login om te reageren
      • Jipp zegt

        24 juni 2010 om 18:50

        @Witten: Als ik een audi obsessie had zou ik niet ook volkswagen en opel gereden hebben, daarbij ook een mazda in me bezit gehad dus volstrekte onzin. Daarbij was de golf 6 veiliger volgens ncap dan de toyota auris en prius. Dream on, wat trouwens ook werd vermeld hier op autoblog, ze kunnen wel veilig zijn, maar dan moeten de pedalen wel mee werken en er zijn altijd veiligere merken dan toyota.

        Login om te reageren
      • Jipp zegt

        24 juni 2010 om 18:54

        @Witten: oja als je testen post, moet je wel testen posten van het goede model om je gelijk te halen.

        Login om te reageren
        • As_long_as_it_is_fast zegt

          24 juni 2010 om 20:14

          @Jipp: http://www.euroncap.com/results/toyota/avensis/2009/346.aspx
          http://www.euroncap.com/tests/toyota_corolla_2007/285.aspx
          ik weet ni ze, als je dit even bekijkt en daarna volhoudt dat Toyota brol is of niet veilig bent ge gewoon nen aansteller.. Ik zeg niet dat audi, mercedes, bmw brol is ook niet, maar toyota ook zeker ni.

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            30 juni 2010 om 07:39

            @As_long_as_it_is_fast: nou, je kunt echt overdrijven, ooit al is in een toyota gezeten die een redelijk goed ongeluk kreeg, met al dat plastic en een kort broekje werd ik niet blij, nee doe mij maar liever duitste degelijkheid, dat staat gelukkig nog een paar treden boven toyota.

            Login om te reageren
    • Jipp zegt

      24 juni 2010 om 18:46

      @RSX: op de porsche na zit er geen duitse degelijkheid tussen, daarbij is een gordel tenzij je in aanrijding komt of noodstop maakt minder erg dan een aanrijding veroorzaken, alfa heeft officieel helemaal geen terug roep actie, geen enkel model met de gaspedalen is nog geleverd. Dus wat nou europese merken, chrysler is niet europees.

      Login om te reageren
  76. Vinny_93 zegt

    24 juni 2010 om 10:09

    Hij ging in ieder geval in stijl, en stierf in het harnas.

    Rest In Peace.

    Login om te reageren
  77. bmw4all zegt

    24 juni 2010 om 11:19

    Zeer triest voor beide chauffeurs!
    Lexus die bochtje wou afsnijden waarschijnlijk…

    Login om te reageren
  78. Die Bruine zegt

    24 juni 2010 om 11:28

    @Hupke, heb je er wel bij stilgestaan dat de beste man al 67 was? De gemiddelde Japanner sterft op zn 77ste. Reken maar dat zijn lichaam al flink verzwakt was. Je mag dan wel rijden als de beste. Op 67 zijn je spieren al minimaal 17 jaar op de retour en de botten ook al minstens 20 jaar.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      24 juni 2010 om 20:30

      @Die Bruine:

      Nee eigenlijk helemaal niet aan gedacht, fijn dat je da even zegt want daar was ik zelf niet op gekomen.

      Login om te reageren
  79. M-lover zegt

    24 juni 2010 om 11:57

    blijft natuurlijk jammer, maar wss was er toch iemand een beetje té sportief aan het rijden, en dan gebeuren die dingen… hard rijden moet je alleen doen waar het veilig kan, en liefst op een circuit!

    Login om te reageren
  80. MDV zegt

    24 juni 2010 om 12:09

    Waarschijnlijk stond de BMW met pech, en kon de Lexus niet meer uitwijken.
    Het is zeer triest.

    Login om te reageren
  81. DeTomaso zegt

    24 juni 2010 om 12:10

    De overleden testrijder is dé man achter de sportmodellen van de Toyota-groep sinds de jaren ’60. Van opleiding ingenieur en dus niet professioneel piloot, al had hij uiteraard veel ervaring met racen.

    Aan diegenen die denken dat dit een spider is kan ik zeggen dat de LFA Nürburgring edition een extremere variant is van de ‘gewone’ gesloten LFA, speciaal voor circuitgebruik. Dit was één van de slechts 50 stuks die ze er van gingen bouwen.

    In elk geval een tragische gebeurtenis die bovendien van grote invloed kan zijn op de verdere ontwikkeling van sportieve modellen van de Toyota-groep.

    Login om te reageren
  82. As_long_as_it_is_fast zegt

    24 juni 2010 om 12:55

    Trouwens, in’t filmpje, zegt die brandweerman nu Nissan Lexus?

    Login om te reageren
  83. guzmann zegt

    24 juni 2010 om 13:22

    Zie die nou Nissan Lexus….?

    Login om te reageren
  84. timberleek zegt

    24 juni 2010 om 14:12

    @mb man

    eerder zonde van mogelijk 2 levens.

    die auto’s zijn toch stukken blik (niet negatief bedoeld) daar komt wel weer een nieuwe voor

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      24 juni 2010 om 15:48

      @timberleek: 100% mee eens, alles is te herbouwen.

      Login om te reageren
  85. euro95 zegt

    24 juni 2010 om 16:02

    jammer dat de meeste reacties zijn verwijderd i.v.m nutteloze bijdrage.

    Logische wel, maar jammer, want je ziet niet waarover iedereen zich zo opwind!

    Ook jammer voor die mensen!

    En zonde van die bimmer!

    Login om te reageren
  86. Beetje Verward zegt

    24 juni 2010 om 16:34

    Prima dat die nutteloze bijdrages worden verwijderd. Het is de enige manier waarop “die mensen” duidelijk gemaakt kan worden dat sommige opmerkingen gewoon niet kunnen.

    Overigens vind ik een opmerking waarin iemand zegt dat ‘ie het zo jammer vind van de auto’s eigenlijk ook niet kunnen in dit verband. Dan weet je niet goed meer waar het in werkelijkheid om gaat.

    Login om te reageren
  87. Beetje Verward zegt

    24 juni 2010 om 18:55

    Jipp
    het gaat in dit topic even om wat anders dan jouw voorkeuren voor “zachte materialen”.

    Login om te reageren
  88. mercedesbenzforlife zegt

    24 juni 2010 om 18:58

    Rest In Peace,
    Ben zeker geen Toyota fan, maar dit mag niemand overkomen.

    Login om te reageren
  89. bpc zegt

    24 juni 2010 om 19:07

    @spykerboy wat een kinderachtige reactie ,spot niet met de dode het had je vader kunnen zijn .
    beetje zielig jou reactie …

    Login om te reageren
  90. phantom zegt

    24 juni 2010 om 20:13

    Ik blijf liever leven dan dat ik sterf in het mooiste harnas, je kunt het Nooit meer overdoen..

    Login om te reageren
  91. rene zegt

    24 juni 2010 om 20:20

    Er blijken er hier heel wat NCAP crachspecialisten bij zitten.
    In hun geval zou ik mijn tijd niet verdoen om hier te komen lullen.
    Ander en beter betaalde bezigheid .
    Doen.

    Login om te reageren
  92. Dimglor zegt

    24 juni 2010 om 20:48

    Mja dit is natuurlijk geen leuk nieuws… wat ik wel raar vind is dat die chauffeur van die LF-A dood is en dat die personen die in die Bmw zitten zwaargewond zijn… Want als je zo even kijkt, lijken die cabines niet echt schade opgelopen te hebben…. Enkel zo de voorkant, maar de cabines zelf lijken redelijk intact..

    Login om te reageren
  93. rene zegt

    24 juni 2010 om 21:39

    w0o0dy,heb nog wat speelgoed mij multiair.

    Login om te reageren
  94. Laurens zegt

    25 juni 2010 om 12:11

    Persoonlijk vind ik die RIP reacties nog hypocrieter. Als je de man persoonlijk kent, ok, maar hij was een testrijder, dat dat enige risico’s met zich meebrengt, hoort er gewoon bij. Wel raar dat het ongeval op de openbare weg plaatsvond, meestal houdt men zich daar een beetje in?

    Zie deze reactie niet als olie op het vuur, die toyota’s zijn al zo gevoelig voor kritiek ;-)

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      25 juni 2010 om 13:32

      @Laurens: …je bedoelt het ‘meehuilen met de wolven’…zoals die stille tochtjes door het land…blèrk.

      Login om te reageren
  95. RND zegt

    25 juni 2010 om 14:31

    Die toyota gas en rampendalen ook…

    Login om te reageren
  96. Davidov zegt

    25 juni 2010 om 22:43

    Tragisch ongeval. En supercoureur Megakix, niemand zal jou missen op 16+ miljoen Nederlanders.

    Login om te reageren
  97. Davidov zegt

    25 juni 2010 om 22:43

    mocht je verongelukken xD

    Login om te reageren
  98. tarquesh zegt

    26 juni 2010 om 03:32

    zonde van die BMW. die heeft alle veiligheidsopties in orde . daar zijn ze ook levend uitgekomen. Die lexus maniak , kan onze bmw niet klein krijgen. Tja. deuzen rijden japans.

    Login om te reageren
    • Gerlach zegt

      28 juni 2010 om 11:08

      @tarquesh: triese reactie hoor, erg stoer.

      Login om te reageren
  99. Jipp zegt

    30 juni 2010 om 07:40

    en dat word hier toch maar weer bevestigd, de bmw heeft minstens een klap van gelijke sterkte gehad, en komt er toch wel wat beter vanaf, ook aangezien de inzintende niet overleden is.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North