• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tip: Er kan altijd iets om de hoek zijn [video]

Auteur: robbie, gepost 25 januari 2013 om 12:02 – 63 Reacties

Altijd opletten


Het lijkt wellicht op het intrappen van een open deur, maar we zeggen het toch nog maar even: Als je achter het stuur zit moet je ALTIJD blijven opletten. Je weet immers nooit wat er plotseling kan opduiken als je de bocht om komt.

De bestuurder van deze Porsche kwam daar op de Nürburgring op pijnlijke wijze achter. Hij knalde door Lauda Links, maar wist niet dat vlak daarvoor iemand water en olie had gelekt. Door de glibberigheid spint hij en tot overmaat van ramp knalt hij ook nog eens op auto’s die voor hem al gecrasht waren.

Zo blijkt maar weer eens hoe een ongeluk in een klein hoekje kan zitten. De bestuurder kon er zelf waarschijnlijk weinig aan doen, maar zuur is het natuurlijk wel. (via: bridgetogantry.com)

En dit soort rare dingen kunnen ook gewoon op de openbare weg gebeuren hoor. Kijk hier maar eens wat je achter een heuveltje kan tegenkomen…

Ook interessant!

  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Video: een onaangename verrassing
    Video: een onaangename verrassing
  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne

Nieuwste artikelen

  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, nurburgring, Porsche, Video

Vorig bericht: « Filmlocaties in Google Streetview stijl, hoe vet is dat?
Volgend bericht: Hofele verbouwt Audi Q7 tot Strator GT 780 »

Lees Interacties

Reacties

  1. lambo4all zegt

    25 januari 2013 om 12:05

    tja, erg begrijpelijke reactie natuurlijk van je gas afgaan en misschien nog een beetje remmen ook. maar dat kan gewoon niet in een snelle bocht, zeker niet in een semi racewagen als een gt3. erg zuur voor hem, gewoon pech.

    Login om te reageren
    • fernie zegt

      25 januari 2013 om 12:11

      @lambo4all: Zelf doen en hier posten graag, ben benieuwd hoe Schumacher 2.0 het er vanaf brengt.

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        25 januari 2013 om 12:19

        @fernie: mij zie je het niet beter doen hoor, dat zeg ik ook nergens. zeg toch dat het een heel begrijpelijke reactie is?

        Login om te reageren
    • leftlane zegt

      25 januari 2013 om 12:16

      @lambo4all: Je hebt gelijk, maar in het artikel staat dat er water en olie was gelekt waardoor de auto begon te spinnen..

      Login om te reageren
    • imdoctorbob zegt

      25 januari 2013 om 15:06

      @lambo4all: Moeilijk te zeggen, zonder stuurbewegingen. De bocht is redelijk flauw (anders gaat volgas niet bij 200km/u)en de auto lijkt zowat recht te staan voordat hij rondgaat. Dan zou dit eigenlijk niet moeten kunnen gebeuren bij licht aanremmen, dus vloeistof op de baan zou goed kunnen.

      Hoe dan ook erg zonde.

      Login om te reageren
  2. lemans96 zegt

    25 januari 2013 om 12:07

    Zonde van die GT2 RS(hadden die dingen niet allemaal een zwarte neuskap trouwens?) maar helaas te verwachten op de Nordschleife. Niet voor niets als bijnaam ‘de groene hel’…
    Het aantal blinde bochten waar je daar gewoon moet hopen dat er niets stil staat is groot dus met elk rondje op snelheid loop je gewoon dit risico. Helaas…

    Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      25 januari 2013 om 12:09

      @lemans96: Oeps, geen GT2RS maar een GT3RS inderdaad… :-E

      Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      25 januari 2013 om 12:10

      @lemans96: GT3 RS?

      Login om te reageren
  3. valluik zegt

    25 januari 2013 om 12:07

    Serieus, zijn matrix-borden ofzo geen optie op de ‘Ring?

    Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      25 januari 2013 om 12:10

      @valluik: Ze hebben momenteel nauwelijks het geld om het hoofd boven water te houden dus reken nergens op…

      Login om te reageren
  4. TDI-goeroe zegt

    25 januari 2013 om 12:13

    mannen met gele vlaggen zijn nog niet ter plekke, ongeluk is net gebeurd…ik hoop dit nooit mee te maken…

    Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      25 januari 2013 om 12:24

      @TDI-goeroe: Mannen met gele vlaggen tijdens de toursitenfahrten op de Nordschleife? Dan kun je wachten tot je een ons weegt…

      Login om te reageren
      • lemans96 zegt

        25 januari 2013 om 12:25

        @lemans96: ’touristenfarthen’ natuurlijk…

        Login om te reageren
        • 9000cse zegt

          25 januari 2013 om 15:41

          @lemans96:
          Zullen we het dan nou goed doen?: Touristenfahrten ;-)

          Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          25 januari 2013 om 16:19

          @lemans96:
          Mensen die daar vaak rijden hebben gewoon een gele vlag in hun auto, voor het geval er iets gebeurd….

          Login om te reageren
      • beiersmonstercocksyndroom zegt

        25 januari 2013 om 12:28

        @lemans96: systeem met lampjes of zo . moet werken met wat camera’s , t zal met 20+ km wel een prijzig systeem worden

        Login om te reageren
      • TDI-goeroe zegt

        25 januari 2013 om 13:00

        @lemans96: Juist tijdens de drukke weekenden TF zijn er genoeg mensen met gele vlaggen actief. En ja, soms hebben ze inderdaad 1 minuut nodig om ter plekke te komen. Verder rijden er genoeg mensen over de baan, die een gele vlag achterin hebben liggen en deze inzetten als ze bij een ongeluk uitkomen.

        Login om te reageren
  5. DennisS65B40 zegt

    25 januari 2013 om 12:16

    Ik kom nu 8 jaar op de Nordschleife en heb zo’n beetje alle fimpjes wel een keer gezien, maar het blijft verbazingwekkend hoe snel het fout kan gaan. Ene moment alles top, volgende moment plasje olie en crashen met 150+.. Afsleepwagen, verzekeringsproblemen en met de trein naar huis. Ben je lekker mee dan.

    Login om te reageren
  6. toroloco zegt

    25 januari 2013 om 12:45

    Kan iedereen gebeuren, ben al eens door een vrachtwagen van de snelweg geduwd, mijn wagen tolde naar de andere kant van snelweg frontaal tegen de betonnen middenberm. Zal je een goede raad geven als je wagen rond tolt, voeten van het gas en handen van het stuur halen, anders breek je een of meerdere polsen! Als je dit niet doet maak je alleen maar erger. Oh, ja vergeet uw gordel niet vast te klikken want mijn passagier vloog toen tegen de voorruit, auwsch! Die vond een gordel vastklikken niet nodig.

    Login om te reageren
    • Orichy zegt

      25 januari 2013 om 15:29

      @toroloco: Waarom handen van het stuur? Pak het stuur stevig vast en je voorkomt juist erger. Met het stuur in de hand, kun je juist voorkomen, dat je auto andere bewegingen gaat maken, dan gepland, of alsnog de bedoeling is.
      Ik spreek uit ervaring.
      Rem en gas los en zet hem nog snel in de laagst mogelijke versnelling, dan koppeling los, om toch af te remmen, zet je voeten daarna maar gewoon schrap en wacht op de impact.
      Zonder gordel is dit een harde leerschool, dat doet zeker auwsch! Maar daarna doe je hem wel altijd om.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        25 januari 2013 om 16:22

        @Orichy:
        Ja, zet jij gerust je voeten ook nog even schrap….
        Dan heb je behalve gebroken polsen/duimen ook 2 verbrijzelde enkels….

        Login om te reageren
        • Orichy zegt

          25 januari 2013 om 16:58

          @jrk68: Van dat schrap zetten komt toch niet zo heel veel, maar als je geestelijk alvast de klap opvangt, door te realiseren dat hij er aan komt, dan scheelt dat al een groot deel van de schrik van de impact.
          Ooit een dergelijke klap opgevangen? Want hoe zou jij het doen en waarom?

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            25 januari 2013 om 17:09

            @Orichy:
            Ja ik heb weleens een goede klapper gehad, natuurlijk probeer je tot het laatst om een klap te voorkomen.
            Toch is het wijs om je ledematen in te trekken als je weet dat de klap komt.
            Pedalen zijn een grote factor in gebroken enkels en je bent ook zeker niet de eerste die zijn duimen breekt omdat het stuur uit je handen slaat.
            Elke coureur weet dat.
            Verder zit ik pas 34 jaar in dat wereldje, zowel actief en als marshal en de laatste jaren als wedstrijdleider.
            Ik kan wel zeggen dat ik het nodige gezien heb.

            Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        25 januari 2013 om 17:26

        @Orichy: Moet je eens gaan zoeken op crashes van de pro’s met inboard beelden.

        Die lui nemen bijna allemaal de “lijkkisthouding” aan als de boem niet meer te vermijden is. Handjes voor je borst en je poten van de pedalen af, vanwege precies de reden die jrk aanhaalt.

        Kapotte uiteindjes loop je makkelijk op.

        Login om te reageren
        • Orichy zegt

          25 januari 2013 om 18:30

          @bozewolf en jkr68: Ja, dat klopt, maar dan heb je ook te maken met “uitgeklede” auto’s, met als extra’s, de rolkooi. Dat is geen vergelijk, met de auto’s die je in het dagelijks verkeer gebruikt.
          Daar gelden andere regels voor en op straat komen ook totaal andere situaties voor, dus is je reactie daarop totaal anders.
          Je hebt gelijk, dat het hier misschien minder opgaat, maar hij zit nog steeds in een straatversie Porsche, tenminste daar lijkt het op.

          Login om te reageren
          • jzaero zegt

            25 januari 2013 om 18:47

            @Orichy: een straatauto is daar net zo gevoelig voor! Bij een frontale klap zullen vaak de pedalen naar binnen komen. Als jij daar je voeten hebt, breek je ze sowieso. De klap is enorm. Ook bij plots koerswisseling door een klap kan het stuur je duim een flinke klap meegeven waardoor die breekt. Daarnaast, als jij al sturend probeert te corrigeren en die straatauto knalt zijn airbag eruit bij de klap, zul jij ook nog eens je eigen arm op je voorhoofd krijgen. Laat staan een arm met horloge oid.

            Login om te reageren
      • voytekbe zegt

        25 januari 2013 om 18:39

        @Orichy: Neem het van mij aan, moment van de inpakt, stuur loslaten en je armen kruisen op je borst. Neem het van iemand aan die effectief in de autosport actief geweest is, en niet als bandenjongen of op gewoon ’trackdays’ … (Licentie kwijt door gezondheidsredenen)

        Zoals JRK68 zegt (voor die keer we het eens zijn), als je je voeten nog schrap erbij zet en je jezelf in de zetel duwt heb je nog gebroken enkels of mss zelfs je bekken erbij als je een harde frontale aanrijding hebt.

        Login om te reageren
        • voytekbe zegt

          25 januari 2013 om 18:39

          @voytekbe: impact…. mooi NL ^^

          Login om te reageren
        • Orichy zegt

          25 januari 2013 om 20:22

          @voytekbe: Dus toch een vorm van schrap zetten, voeten zover mogelijk van de pedalen! en juist met een zoveel mogelijk ontspannen lichaam de klap afwachten, maar verstandelijk ben je al wel bezig met de klap die komt.
          Je bent in deze situaties altijd bezig met het corrigeren van de situatie, je hebt dan geen tijd voor het kruisen van de armen, is ook nergens voor nodig, met een straatauto. Airbag zorgt toch wel voor de nodige “schade”. En de pedalen kunnen inderdaad de enkels en benen beschadigen, ik zal de eerste zijn die dat erkend.
          Maar het gaat hier om een situatie, met een straatauto op het circuit en dan moet je wel rekening houden, met enige onervarenheid en anders reageergedrag van de auto.
          In een raceauto is dit anders en is ook geen vergelijk, wat jij mij ook probeert te vertellen.
          Daar heb ik genoeg rijvaardigheidstrainingen voor gehad en enkele klappen buiten mijn eigen schuld om, voor mee gemaakt.

          Maar redt je maar eens in zo’n situatie, zonder enige extra rijvaardigheidstraining, dan wordt het knap lastig.
          Deze meneer lijkt de zelfde als in het filmpje van @Jansen van 13.07u., daaruit kun je opmaken, dat meneer nog wel enige rijvaardigheidstrainingen kan gebruiken.

          Login om te reageren
  7. VeniVidiVici zegt

    25 januari 2013 om 13:07

    Hahaha altijd blijven opletten…nou, als je onverwachts rond gaat bij 190 omdat je die olie niet ziet daar doe je weinig aan dacht ik zo.

    Login om te reageren
    • Jansen zegt

      25 januari 2013 om 13:12

      @VeniVidiVici: Ik zie die olie ook niet als ik het filmpje heel langzaam afdraai. Gaat hij niet gewoon te hard door de bocht, schrikt van wat hij voor zich ziet, trapt te vroeg op de rem, de Porsche met de motor achter in dus een wegligging van een dweil breekt direct uit en boem….

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        25 januari 2013 om 13:31

        @Jansen: Wegligging van een dweil?
        …… Geestelijk beperkt?

        Login om te reageren
        • Jansen zegt

          25 januari 2013 om 13:41

          @kaasboerin: valt wel mee hoor

          Login om te reageren
        • 9000cse zegt

          25 januari 2013 om 15:48

          @kaasboerin:
          “………Geestelijk beperkt?”
          Kun je niet eens een keertje een beetje nadenken voordat je reageert? Ik ben ervan overtuigd, dat menigeen hier op dit blog zich dat ook wel eens bij jouw reacties afvraagt.

          Login om te reageren
          • integraturbo zegt

            25 januari 2013 om 16:07

            @9000cse: Ach joh laat hem, hij denk ook dat zijn 316 premium is, hij weet niet beter..

            Login om te reageren
            • kaasboerin zegt

              25 januari 2013 om 16:15

              @integraturbo: Oh ja joh??
              Waar heb jij mij op horen scheppen over mijn vervoersmiddel?
              Zo sneu ben ik niet hoor..
              Zeker niet zo sneu als alles van VAG afzeiken op een autoblog..

              Login om te reageren
              • jrk68 zegt

                25 januari 2013 om 16:23

                @kaasboerin:
                Geen stress, denk aan je bloeddruk….

              • kaasboerin zegt

                25 januari 2013 om 16:51

                @jrk68: Stress niet budski, thenx.
                Verbaasd me nog hoe populair ik hier ben, 1 post veranderd deze hele reactieveld in een kaasboerin wall of fame.
                @Jansen: goed zo knul, ben trots op je.. Ouwe simplist =’D.

              • Jansen zegt

                25 januari 2013 om 16:45

                @kaasboerin: Oh ja, Porsche hoort tegenwoordig bij VAG, helemaal vergeten. Ik zal het goed met je maken: een Porsche 356 heeft ook de wegligging van een dweil.

              • jrk68 zegt

                25 januari 2013 om 16:53

                @Jansen:
                Zijn het nu zwaar ondersturende leasehokken dan…?

              • E34M5Touring zegt

                25 januari 2013 om 16:58

                @jrk68: Zwaar onderstuur had hem in dit geval wellicht geholpen :)

              • voytekbe zegt

                25 januari 2013 om 18:43

                @Jansen: Genoeg sparen, misschien kan je dan ooit eens eentje huren voor een enkel dag. Zal je je mening snel herzien. Duidelijk uit de mond van iemand die nog nooit Porsche gereden heeft. De pre-991 Carrera’s sturen ongezien geweldig. Ik vind het nu iets minder nu de stuurbekrachtiging elektrisch is maar ik heb al weinig sportwagens gereden die zoveel rijplezier kunnen combineren met zoveel comfort.

        • alcantara zegt

          25 januari 2013 om 20:29

          @kaasboerin: Een natte dweil blijft in ieder geval beter aan het asfalt plakken dan deze Porsche.

          Login om te reageren
      • DennisS65B40 zegt

        25 januari 2013 om 14:18

        @Jansen: GT3RS een wegligging van een dweil? Hmmm.. Rij jij op een houten plank ofzo ;-0

        Login om te reageren
        • Jansen zegt

          25 januari 2013 om 16:49

          @audir8v10: Nee, geen houteen plank, maar wel enigszins vergelijkbaar: ’n Opel Corsa.

          Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        25 januari 2013 om 16:11

        @Jansen: de laatste 50 jaar geen autoblad gelezen zeker. De huidige 911 is de best sturende auto die je kunt krijgen!

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          25 januari 2013 om 16:25

          @rufctr01:
          Kan zijn, hoe je het ook wend of keert, het concept blijft overgevoelig voor liftoff oversteer….

          Login om te reageren
          • Jansen zegt

            25 januari 2013 om 16:46

            @jrk68: hear hear

            Login om te reageren
        • 9000cse zegt

          25 januari 2013 om 16:26

          @rufctr01:
          Wat niet wegneemt, dat de eerste versies van de 911 inderdaad levensgevaarlijk waren. En met die reputatie heeft Porsche erg lang moeten leven. NU zijn ze inderdaad voorzien van een puike wegligging, maar er zijn (waren) genoeg eigenaren, die die ontwikkeling helaas niet hebben kunnen meemaken.

          Login om te reageren
  8. Jansen zegt

    25 januari 2013 om 13:07

    Nou, als je deze bekijkt: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=zYSMyFw48qg is ’t ook gewoon niet zo’n goede chauffeur. De auto lijkt in ieder geval wel verdacht het zelfde…

    Login om te reageren
    • toroloco zegt

      25 januari 2013 om 13:38

      @Jansen: exactly, dat die Deen wat meer trackdays doet met een iets minder krachtige wagen!

      Login om te reageren
    • DennisS65B40 zegt

      25 januari 2013 om 17:04

      @Jansen: Inderdaad! Lijkt ook alsof die neus alle kanten op gaat als ie remt…

      Login om te reageren
    • Nv zegt

      25 januari 2013 om 19:58

      @Jansen: Er zit wel bijna 2 jaar tijdsverschil in de uploaddatum. Hij kan en zal wss veel geoefend hebben.

      Login om te reageren
  9. bmwe46csl zegt

    25 januari 2013 om 14:26

    Das lullig

    Login om te reageren
  10. integraturbo zegt

    25 januari 2013 om 15:00

    Zijn ergere dingen…

    Login om te reageren
  11. norge zegt

    25 januari 2013 om 15:40

    Sukkel zeg, ik had er gewoon tussen door geknald.

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      25 januari 2013 om 16:14

      @norge:Tja een hyundai zal die snelheden daar nooit halen dus idd grote kans dat jij daar met 75km was door gesukkeld ;)

      Login om te reageren
  12. bofkont zegt

    25 januari 2013 om 16:15

    Erg zuur voor deze mannen, maar dit is het risico van deze hobby.

    Login om te reageren
  13. CL65 zegt

    25 januari 2013 om 17:21

    De schrik van elke ring rijder.

    Login om te reageren
  14. Onehp zegt

    25 januari 2013 om 17:24

    Zorg steeds dat je kunt stoppen op het weggedeelte voor jou zichtbaar of dat er tenminste een uitwijkmogelijkheid is, ten alle tijde. Maw rijd altijd op zicht. Zelfs vele brave automobilisten die zoch aan de snelheidbeperkingen houden zondigen aan deze grondregel der autorijden en rijden te snel heuvelruggen en blinde bochten door er van uitgaand dat er niks is. Is ook zo 99,99% van de tijd, het is die 0,01% hé waarmee je brokken maakt…

    Login om te reageren
    • flippert zegt

      25 januari 2013 om 18:16

      @Onehp: mooie kletspraat, maar hier ging het om een snelle rondetijd!

      Login om te reageren
    • Sorcerer zegt

      26 januari 2013 om 10:39

      @Onehp: Als je op zicht wil rijden op de Nordschleife dan hinder je anderen die de bocht wel gewoon zo snel mogelijk willen nemen. In de racesport wordt er niet op zicht gereden.

      Ik kan je wel aanraden om dat in het dagelijks leven te doen trouwens; altijd genoeg ruimte hebben om op tijd te stoppen.

      Login om te reageren
  15. JMC zegt

    26 januari 2013 om 23:08

    Lol

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North