• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toch een Bugatti vierdeurs coupé?

Auteur: autoblogger, gepost 15 februari 2008 om 11:45 – 35 Reacties

Bugatti Veyron

De geruchten over een 1175pk racer van Bugatti worden nu weer tegengesproken. Het destijds genoemde “Project Lydia” zou zijn vervangen door een vierdeurs coupé. Dus toch! Het lijkt mij een logische stap en de vraag is dan ook wanneer we een eerste levensteken mogen verwachten…

In mei 2006 werd door ex-Chef Thomas Bscher al gesproken over een vierdeurs saloon met 950pk. De prijs zou wederom rond de 1 miljoen liggen. Nu schrijft het Amerikaanse Motortrend dat de vierdeurs Veyron’s dezelfde 8-liter W16 motor zal krijgen. Enige verschil is dat deze voorin komt te liggen. Qua performance zal het echter geen “killer” worden. Er wordt een vergelijking gemaakt met de Bentley Continental Flying Spur en de Rolls Royce Phantom.

Bugatti liet trouwens al eens concept voor een vierdeurs model zien. Deze had de naam EB112 en stamt uit 1993, zie onderstaande afbeeldingen.

Bugatti EB112
Bugatti EB112
Bugatti EB112

En dan hebben we nog de EB218 Concept uit 1999:

Bugatti eb218 concept
Bugatti eb218 concept
Bugatti eb218 concept

Ook interessant!

  • Video - zo klinkt de Bugatti Bolide
  • Bugatti scheermes
    Bugatti scheermes is vlijmscherp en peperduur
  • Autoverzamelaar koopt Bugatti met Dogecoin winst
  • Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn
    Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti

Vorig bericht: « Semi rode velgjes op je witte Conti GT
Volgend bericht: Robbie’s vrijdagmiddag Quiz, geef me je hand [bekend] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Henkie zegt

    15 februari 2008 om 11:47

    Hoeveel slurptax levert zó’n auto Woutertje op???

    Mwa van mij hoeft dat over de top gedoe niet zo..

    Login om te reageren
  2. tss68nl zegt

    15 februari 2008 om 11:51

    Nou, hoop dat ze opnieuw aan de tekentafel gaan zitten, en niet ontwerpje wieldop uit ’93 rechtstreeks uit de ijskast trekken ;)

    Login om te reageren
  3. Arnoud zegt

    15 februari 2008 om 11:51

    Wat een geluk dat ze dat vorige concept niet doorgezet hebben. Bugatti onwaardig, zo anoniem vormgegeven.

    Login om te reageren
  4. Rick zegt

    15 februari 2008 om 11:55

    oei oei die laatste paar foto’s … ding is me focking lelijk :D

    Login om te reageren
  5. Domien zegt

    15 februari 2008 om 11:58

    Wat een gedrocht die uit 1993! :-s

    Login om te reageren
  6. Doewap zegt

    15 februari 2008 om 12:00

    Ik heb hier nog een Bugatti persmap uit 1999, uitgegeven door de VW Group.

    Die gaat over de EB218 en dat is meer de auto waar je aan moet denken

    Login om te reageren
  7. Koen Vantomme zegt

    15 februari 2008 om 12:02

    Als dit een gedrocht is, wat zeg je dan van de Porsche Panarama? Buiten het radiatorrooster vooraan, zijn er immers geen Bugatti-kenmerken.

    Login om te reageren
  8. VLS54 zegt

    15 februari 2008 om 12:04

    Wat een lelijk apparaat uit ’93! Maarja dat is ook al 15(!!!!!) jaar geleden inmiddels…Opnieuw tekenen dus zo’n monsterapparaat!

    Login om te reageren
  9. Racer X zegt

    15 februari 2008 om 12:06

    Ik vind de EB112 wel wat hebben. Ik zie er lijnen van Bugatti’s van weleer in.
    Liever dat dan weer een VAG derivaat, maar ik laat me verrassen.

    Login om te reageren
  10. Koen Vantomme zegt

    15 februari 2008 om 12:06

    Voor alle duidelijkheid, Porsche Panamera.
    En ja, er zijn nog Bugatti-wieldeksels en een hint met de overlangse plooi naar de Bugatti Atlantic …

    Login om te reageren
  11. autoblogger zegt

    15 februari 2008 om 12:22

    @Doewap: thanks, ik heb de afbeeldingen van de EB218 gevonden en toegevoegd aan het artikel!

    Login om te reageren
  12. dakloos zegt

    15 februari 2008 om 12:49

    Een vierdeurs koetswerk kan nooit een coupé zijn. dat ’93 concept is wel heel hip voor toen.

    Login om te reageren
  13. Harmen zegt

    15 februari 2008 om 13:01

    hmm niet echt mooi te noemen… waarom zo’n motor er in als het de zelfde prestaties moet leveren als een RR phantom

    Login om te reageren
  14. Mairsil zegt

    15 februari 2008 om 13:02

    Ik denk niet dat je die w16 bij deze modellen onder te moterkap gepropt krijgt, dat ding is echt enorm. Misschien als ze er een paar turbo’s vanaf halen, dat zou dan wel weer kloppen met het performance verhaal.

    Login om te reageren
  15. Nick_BE zegt

    15 februari 2008 om 13:08

    Die concept uit ’93 ziet er veel moderner uit dan die uit ’99 vind ik. Merc CLS avant-la-lettre.

    Login om te reageren
  16. jurrian zegt

    15 februari 2008 om 13:46

    die achterlichten van de EB218 komen me bekend voor, Continental GT iemand? zouden ze hier weer zo’n verliesdraai prestige project van maken?

    Login om te reageren
  17. Doewap zegt

    15 februari 2008 om 14:15

    @jurrian

    idd Conti GT achterlichten…

    Ik ben er van overtuigd dat ik het ontwerp van de koplampclusters van de Veyron eind jaren tachtig in de Autovisie op een VW driewieler concept heb gezien, maar ik kan op internet niks over dat ding over vinden…

    iemand???

    Login om te reageren
  18. C30CDIAMG zegt

    15 februari 2008 om 14:20

    Zo mooi als de huidige auto van bugatti is, zo lelijk als ze deze gaan maken…

    Login om te reageren
  19. RalfK zegt

    15 februari 2008 om 14:33

    Btj panamera / continental GT. helaaas van die spuuglelijke grille :S. Niet mijn smaak deze wagen!

    Login om te reageren
  20. Guan zegt

    15 februari 2008 om 14:47

    De oude ontwerpen / concepts zijn erg lelijk, maar voor mijn gevoel moet er op basis van de Veyron echt wel een mooie 4 deurs te ontwerpen zijn. Mooier dan op basis van een 911…

    Login om te reageren
  21. VonStroke zegt

    15 februari 2008 om 15:02

    Ze gaan toch geen W16 in dat ding lepelen om vervolgens de Bentley Flying Spur te beconcurreren? Dan doe je er beter 4 cylinders van af en steek je er een W12 in met desnoods de 4 (nutteloze in dit geval?) turbo’s bovenop.
    En die ontwerpen mogen rechtstreeks naar de prullenmand wat mij betreft, dat kan 100x beter, ook al is de Veyron geen schoonheid, dit is helemaal niet wat het moet zijn.

    Login om te reageren
  22. wally zegt

    15 februari 2008 om 15:19

    NIET DOEN!! dit is tog niks voor bugatti

    Login om te reageren
  23. rider zegt

    15 februari 2008 om 15:35

    de 8 liter motor voorin inbouwen? hoelang moet de neus dan wel niet worden? en hoe zit het met het gewicht? lijkt mij erg noseheavy! wordt die dan ook weer gekoppeld aan de DSG bak? natuurlijk ook een 4×4 systeem om het vermogen op de grond over te brengen. en hoeveel vermogen krijgt hij dan? ook weer met turbo’s (al dan niet alle 4)?
    en nu maar hopen dat ze er wel een erg mooi ontworpen koets omheen bouwen en niet die afschuwelijke EB118 en EB218.
    wat zullen de prestatiecijfers worden? gaat dit ding dan ook superlatieve bepalen?

    Login om te reageren
  24. TheEdge zegt

    15 februari 2008 om 16:31

    Met die velge! haha….lelijke neus, kont en de rest

    Login om te reageren
  25. Rik zegt

    15 februari 2008 om 16:37

    dat model uit ’93 doet me op de een of andere manier denken aan een Rover.
    maar ze zijn alle 2 niet om aan te zien :P

    Login om te reageren
  26. phil zegt

    15 februari 2008 om 18:11

    wablieft met 950 pk?? damn dat wordt achteruiplakken in je zetel achteraan.

    Login om te reageren
  27. Nick zegt

    15 februari 2008 om 18:24

    @Rider: Valt opzich wel mee, de W16 is even lang als een conventionele 2 liter 4-in-lijn, maar wel 4x zo breed.

    En dat betekent tevens dat ze, net als bij Mercedes-Benz McLaren, een FMR ontwerp moeten maken.
    Hier ligt de motor voorin, maar net achter de vooras.

    Het echte probleem is dat de motor erg hoog is omdat er nog een centraal differentieel en versnellingsbak onder moet ondanks het droog cartersmeringstelsel.

    Login om te reageren
  28. de graafschap fan zegt

    15 februari 2008 om 18:52

    nee dankje, ik zoek dan wel een andere auto als ik het geld ervoor had!!

    Login om te reageren
  29. Frasker (Maserati MC12) zegt

    15 februari 2008 om 18:56

    De Veyron was een promotieporject voor Bugatti zodat een eventueel goedkoop model beter vekocht word. Dus dit is eigenlijk wel een logische stap.

    Login om te reageren
  30. Willem zegt

    15 februari 2008 om 19:44

    de achterkantlijn is zo klassiek maar toch, … de achterkant is het beste deel van de auto?

    Login om te reageren
  31. Pieter-Jan zegt

    16 februari 2008 om 10:06

    @Nick: Hoewel men spreekt van de W16, is het infeite een V16. Bij het VR-concept neemt men een in-lijn motor, en verdraait men lichtjes de even cilinders, t.o.v. de oneven, zodat men ze wat dichter bij elkaar kan schuiven. De W16 (V16) heeft dus ongeveer de dimenties van een V12.
    Een echte W16 zou vier cilinderbanken en vier cilinderkoppen hebben, en een totaal andere ontstekingsvolgorde en krukas dan de Veyron motor.

    Ik denk dat mensen (journalisten) het VR-concept nooit hebben gesnapt (Versetzt Reihe, een verdraaide in-lijn) en dat daarom VAG maar is beginnen spreken over Wx, i.p.v. VR-Vx of zoiets.

    Ik vind de EB218 een machtige bak. De EB118 des te meer. Misschien mogen de details wat worden up-ge-date. Opent direct ook economische mogelijkheden voor Bentley.

    Login om te reageren
  32. SyriX zegt

    16 februari 2008 om 14:47

    Dan wordt het gewoon een doorontwikkeling van een van de EB’s 1x of 2x. Net zoals het bij Veyron ging.

    Login om te reageren
  33. eric de noorman zegt

    16 februari 2008 om 18:31

    foei,foei,foei wat een lelijke bak.

    Login om te reageren
  34. ccccccccccxxxxxxxxxxxxx zegt

    2 maart 2008 om 15:49

    Het ontwerp van de Bug Wimille ziet er goed uit en de naam is net als de veyron een goede keus

    Login om te reageren
  35. rs zegt

    23 augustus 2008 om 10:18

    *kots!*

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North