• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Top-10: Bandenmerken waarop wij rollen

Auteur: Dennis, gepost 11 mei 2012 om 13:05 – 158 Reacties

Daar zit niet veel rubber meer op

De rubberen slofjes onder je auto vormen het enige contact tussen je auto en de weg. Wanneer je een bocht instuurt, moet uitwijken of plots moet afremmen, dan is het prettig wanneer de auto zoveel mogelijk reageert op een manier die je verwacht.

De kwaliteit en conditie van je banden zijn hierbij van vaak onderschat belang. Wie gaat shoppen voor een nieuw setje rubber heeft in ieder geval behoorlijk wat keus. In Nederland rijden we met zijn allen op maar liefst 93 verschillende merken autobanden, zo heeft Kwik-Fit laten onderzoeken. Naast de grote bekende merken zoals Michelin, Continental, Vredestein, Bridgestone, Goodyear, Dunlop en Pirelli, ook de meest exotische namen als Maloya, Lexani, Flamingo, Marangoni en Linglong.

Hoewel we op een groot aantal verschillende bandenmerken rijden, is de top-10 van meest populaire merken goed voor 71 procent van het totaal aantal gemonteerde banden. Van de in totaal 93 merken, hebben er 87 betrekking op zomerbanden en 61 op winterbanden. Verder blijkt uit het onderzoek dat ruim een derde van het Nederlandse wagenpark deze winter op winterbanden heeft gereden.

Top 10 bandenmerken in Nederland

  1. Michelin – 18%
  2. Continental – 13%
  3. Vredestein – 8%
  4. Bridgestone – 8%
  5. Goodyear – 7%
  6. Dunlop – 5%
  7. Pirelli – 4%
  8. Hankook – 3%
  9. Kumho Tyres – 3%
  10. Uniroyal 2%

Ook interessant!

  • Autoblog video: Marktplaats Top 10
  • Top 10 leaseauto's van 2021
    Top 10 leaseauto's van 2021
  • Video: Top 10 duurste auto's op Nederlands kenteken 2021
    Video: Top 10 duurste auto's op Nederlands kenteken 2021
  • Tesla Model Y dendert top 10 best verkochte EV's binnen

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

banden, lijstjes, top10, winterbanden

Vorig bericht: « Ferrari 458 Spider Perfetto, 656 pk en carbon
Volgend bericht: ICON neemt Mercedes G55 AMG onder handen [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. The360box zegt

    11 mei 2012 om 13:07

    Michelin ftw, zijn en blijven goede banden.

    Login om te reageren
    • pim95 zegt

      11 mei 2012 om 13:09

      @The360box: Vandaar ook op 1

      Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      11 mei 2012 om 13:45

      @The360box: Ja klopt, maar ze slijten wel veel harder dan bijvoorbeeld Bridgestone of Dunlop banden omdat Michelins vrij zachte banden zijn.

      Login om te reageren
      • cisn zegt

        11 mei 2012 om 14:20

        @VeniVidiVici: moet ik tegenspreken, ik doe 120k km per jaar en een michelin trek het toc een kleine 10k km meer dan dunlop of good year! Ze zijn de meerprijs wel waard!

        Login om te reageren
        • griffendahl zegt

          11 mei 2012 om 14:48

          @cisn: Mwah, wat is het verschil dan, bij mij was het verschil tussen Dunlop en Michelin ongeveer 450 euro op een setje. Sorry, maar dat verschil kan de Michelin band echt niet waar maken. Kortom ik rijd op Dunlop en ben er supertevreden over.

          Login om te reageren
      • technopatat zegt

        11 mei 2012 om 15:00

        @VeniVidiVici: Dunlop banden zijn net de zachtere en de michelin’s de harde! De sportbanden toch, Sportmaxx TT die ik had was na 15k km al op (wel met circuitgebruik in!)! Maar dat was wel de beste band die ik al ooit gehad heb! Pilot Sport is dan weer een hardere band die net wat langer meegaat maar die een beetje moet opwarmen voordat hij echt goed grip heeft (net zoals de Potenza’s van Bridgestone)!

        Login om te reageren
  2. jack_abarth zegt

    11 mei 2012 om 13:10

    Ik had er standaard Bridgestone Potenza 050 onder liggen. Geen verkeerde band zolang het warmer dan een graad of 15 was en bij voorkeur droog.
    Oftewel onder mijn auto niet geschikt voor in Nederland.
    Heb er nu Continental Sport Contact 3 onder. Iets minder grip op het circuit, maar voor normaal gebruik vele malen beter, ook tijdens de regen.
    Maken jammer genoeg wel iets meer geluid, maar dat nemen we maar voor lief.

    Login om te reageren
  3. kaasboerin zegt

    11 mei 2012 om 13:10

    Zomer: Falken FK452 19″ 235 voor, 265 achter. Gister ging ‘ie wel effe op een rotonde, met een met-armen-zwaaiende vriendin als gevolg, altijd lachen. Winter: Vredestein Wintrac Xtreme, 18″ 225/225 -> Deze kan ik iedereen aanraden! Zeer goede grip, weinig lawaai en zelfs het design is mooi. Ik heb toen ik mijn auto had gekocht B-merk banden meegekregen met de naam Hercules Raptis WR1.. Het eerste ritje naar huis vertelde mij al genoeg, eens maar nooit weer, wat een meuk. Verders ben ik wel van mening dat B-merken meestal voldoen voor jan lul in z’n Prius met “normale” rijstijl.

    Login om te reageren
    • PeugeotGTI zegt

      13 mei 2012 om 22:08

      @kaasboerin:
      Die Falken FK452 zijn erg goed, jaren plezier van gehad!

      Login om te reageren
  4. karstenlommers zegt

    11 mei 2012 om 13:11

    Mijn setje Kumho’s bijna 100.000 km gerold.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      11 mei 2012 om 13:19

      @karstenlommers: Wat??

      Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      11 mei 2012 om 13:50

      @karstenlommers: Uhhh… het staaldraad en canvas kwam er uit zeker? :)

      Login om te reageren
      • fep739 zegt

        11 mei 2012 om 14:24

        @VeniVidiVici: Kumho’s zijn best goede banden. Ik lig met KL71 op m’n 4×4 en da’s toppie

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          11 mei 2012 om 14:26

          @fep739: Ja, maar 100.000km????

          Login om te reageren
          • dennisr zegt

            11 mei 2012 om 14:28

            @kaasboerin: heel afhankelijk van hoe je rijd is het mogelijk, heb het wel vaker gehoord :)

            Login om te reageren
          • fep739 zegt

            11 mei 2012 om 14:30

            @kaasboerin: veel hangt van de rijstijl af, eh. Maar 100.000 is haalbaar

            Login om te reageren
          • SimonMc zegt

            11 mei 2012 om 17:24

            @kaasboerin: Ken iemand die een Porsche Boxster rijdt, en die heeft z’n laatste set pas vervangen na 60.000 km.

            Daarentegen ken ik ook petjesvolk die het voor elkaar krijgen om 15.000 te doen met een setje voorbanden.

            Natuurlijk zijn er onwetende mensen genoeg die denken omdat de haartjes van de banden zijn, dat ze versleten zijn.

            Login om te reageren
            • jeffreym3 zegt

              11 mei 2012 om 17:35

              @SimonMc: heeft niks met petjesvolk te maken. 60000km op een sportieve auto haal je nevernooit. Dan moet je echt als een ouwe lul rijden en daar heb je geen sportauto voor(nodig). Een M3 rijdt denk ik gemiddeld 10000km op een setje achterbanden. Dan tel ik mogelijke tracksdays niet mee.

              Login om te reageren
              • E34M5Touring zegt

                11 mei 2012 om 17:45

                @jeffreym3: Ik haal zeker 30.000km op mijn banden en dat ding krijgt best op de klote. Als jij je banden kaal rijdt in 10.000km doe je echt iets verkeerd hoor.

              • jeffreym3 zegt

                11 mei 2012 om 19:58

                @E34M5Touring: Doe niks verkeerd. Denk dat ik er 15000 uithaal. Dan wordt hij gebruikt waarvoor die gemaakt is. Zeker niet afgeragt, maar gewoon sportief tijden. Ik gebruikte hem ook dagelijks.

              • E34M5Touring zegt

                11 mei 2012 om 22:21

                @jeffreym3: Zo weinig??? Damn met mijn huidige kilometrage zou dat elke maand nieuwe sloffen betekenen. Dure hobby wordt dat dan.

            • kaasboerin zegt

              11 mei 2012 om 18:24

              @SimonMc: Hangt van de band, de auto en het rijgedrag van de bestuurder af. Maar ik wist niet dat het überhaupt mogelijk was 100.000 te halen met een setje.

              Login om te reageren
              • E34M5Touring zegt

                11 mei 2012 om 22:18

                @kaasboerin: Er stond een oude kerel met een 605 in de autoweek jaaaaren geleden. Die rolde ook dik een ton op 1 setje banden.

              • SimonMc zegt

                12 mei 2012 om 09:52

                @kaasboerin: Had 100.000 ook nog nooit gehoord, maar leek me niet onmogelijk. Maar ik weet niet hoe ver hij die banden laat komen he, misschien zijn het na 100.000 km slicks geworden.

                Weet zelf nog goed toen ik m’n Peugeot 406 Coupe kocht, dat ik dacht “nou, die voorste banden moeten binnenkort echt wel vervangen worden”, en 3 jaar later lagen ze er nog op…alles heeft te maken met rijstijl.

  5. n0zem zegt

    11 mei 2012 om 13:12

    Origineel Dunlop SportMAXX, nu ContiPremiumContact

    Login om te reageren
  6. n0zem zegt

    11 mei 2012 om 13:12

    Voorkeur voor de Dunlops

    Login om te reageren
  7. the-budel-guy zegt

    11 mei 2012 om 13:15

    Onze citroen heeft Michelen (dat moet gewoon)

    De zomer cabrio en de Audi hebben vredestein en die bevallen ons prima.

    Login om te reageren
  8. gforce zegt

    11 mei 2012 om 13:16

    Ik rol momenteel op Pirelli P-Zero Nero’s, wat mij betreft goed en lekker in de bochten. Echter zodra het nat is moet je vrij snel oppassen, o.a. met optrekken e.d.
    In de winter heb ik Kleber’s, die wel wat meer lawaai maken, maar toch heel redelijk waren.

    Login om te reageren
    • coupe20vturbo zegt

      12 mei 2012 om 00:11

      @gforce: Haha, zeg dat wel. Wel mooi ‘driften’ in de herst als er bladeren liggen..

      Login om te reageren
  9. Justawheelchairguy zegt

    11 mei 2012 om 13:17

    Mijn Peugeot Partner staat nog bij de dealert (gloedjenieuw, nog niet op naam), heb geen idee wat daar onder ligt. Verder laat ik het aan mijn vader over (automonteur). Hij schijnt er verstand van te hebben, en voor mij is het lekker goedkoop!

    Login om te reageren
  10. Marcel_Live zegt

    11 mei 2012 om 13:18

    Continental is geen verrassing, PON schroeft conti’s onder bijna bij al hun eigen nieuw geleverde auto’s.

    Login om te reageren
  11. harrie zegt

    11 mei 2012 om 13:19

    Nu Continental EcoContact maar die zijn wel bijna aan het eind na ca een ton dus net een setje Vredestein Sportracs besteld. Keuze volgt meestal uit een leuke aanbieding van een setje uit de top van een bandentest.

    Login om te reageren
  12. jagofiel zegt

    11 mei 2012 om 13:20

    Had eagle F1’s onder m’n 325 maar daardoor zat ik meer in de berm dan op de weg dus heb ik nu maar michellins er op gezet, gaan ook wat langer mee. Onder m’n xjr zitten Pirelli P-zero’s omdat dat simpelweg topbanden zijn.

    Login om te reageren
  13. jeffreym3 zegt

    11 mei 2012 om 13:21

    Kumho’s.. Een vaak onderschatte band. Zeer degelijk voor een fatsoenlijke prijs heb ik me laten vertellen.

    Falken FK452 goede prijs/kwaliteit al heb ik me laten afschrikken door verhalen dat de rand kapot kan gaan.. Ging om een productiefout en is later opgelost, toch voor de zekerheid een iets duurdere band genomen –> Goodyear Eagle F1 asymmetric. Goede ervaring met de GSD3 (v profiel)
    Iets mindere met de asymmetric achter op de M3. Wilde iets wiebelen in hoge snelheidsbochten.

    Huidige banden continental sportcontact 2 niet van onder de indruk, maar kan komen doordat ze vóór op zijn ;)

    Michelin PS: Voor mij prijstechnisch niet interessant. Vergelijkbare grip tegenover andere top banden, maar je betaald mijn inziens teveel voor de naam.

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      11 mei 2012 om 13:24

      @jeffreym3: Winterbanden doe ik niet aan.

      Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      11 mei 2012 om 13:38

      @jeffreym3: Ik heb de (nieuwe) FK452 (breedset), bevallen prima. Als het nat is moet je wel even wat minder spontane stuurbewegingen maken, gister ging ‘ie ook effe met z’n kontje op de rotonde (regen), hoefde daar niet zoveel moeite voor te doen..

      Login om te reageren
      • jeffreym3 zegt

        11 mei 2012 om 14:00

        @kaasboerin: Mwah weet niet welke RWD BMW je hebt, maar met een M3 maakt het weinig uit welke banden je hebt, als het nat is gaat ie toch wel ;)

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          11 mei 2012 om 14:07

          @jeffreym3: Ja, maar met een B-merk gaat ‘ie door richting vangrail, trust me.. ;)

          Login om te reageren
          • jeffreym3 zegt

            11 mei 2012 om 14:10

            @kaasboerin: Als de bestuurder lomp is wel ;)

            Login om te reageren
            • kaasboerin zegt

              11 mei 2012 om 14:12

              @jeffreym3: Tuurlijk jongen, ga jij toch lekker op goedkope meuk-banden rijden, ouwe M-coureur.

              Login om te reageren
              • jeffreym3 zegt

                11 mei 2012 om 15:11

                @kaasboerin: Ben je nou op je pik getrapt omdat je geen gelijk krijgt? Als jij op goedkope banden in een drift raakt met nat weer ligt het toch echt aan de inspanningen, lees: vaardigheden van de bestuurder om hem uit de vangrail te houden. In een drift maakt het echt geen ruk uit of je dure/goedkope banden hebt.

              • kaasboerin zegt

                11 mei 2012 om 15:22

                @jeffreym3: Ik ben niet boos hoor lieverd, de vaardigheden spelen een rol, maar ook de banden spelen een grote rol. Je moet begrijpen dat een B-merk over het algemeen véél makkelijker/eerder z’n tractie verliest dan een A-merk, ik kan ’t absoluut weten. Maar goed, daar zal jij wel geen last van hebben, stoere coureur.

              • dennisr zegt

                11 mei 2012 om 15:25

                @kaasboerin: Dat is weer het nadeel van de wijsheid in pacht hebben, je word er wel eens eigenwijs en arrogant van ;)

              • jeffreym3 zegt

                11 mei 2012 om 15:28

                @kaasboerin: Jammer dat je na zo’n fantastische uitleg toch weer af moet sluiten als een jaloers jochie van 12 ;)

                Om op jouw afsluitniveau te spreken(typen). Je bent gewoon op je pik getrapt omdat je ooit in een slip bent geraakt op goedkope banden. En ik jou dus indirect lomp noem ;) xx

              • kaasboerin zegt

                11 mei 2012 om 15:35

                -edit: nutteloze bijdrage-

              • jeffreym3 zegt

                11 mei 2012 om 16:25

                -edit: nutteloze bijdrage-

              • sir_smokalot zegt

                11 mei 2012 om 16:35

                @jeffreym3 @kaasboerin: zullen we het nou weer even over auto’s hebben?

              • jeffreym3 zegt

                11 mei 2012 om 16:36

                @sir_smokalot: Deed ik ook. Maar zo’n internetjochie moet gewoon even op z’n plek gezet worden ;)

              • E34M5Touring zegt

                11 mei 2012 om 17:49

                @jeffreym3: Nou goed gedaan hoor. Ik ben erg onder de indruk.

              • VeniVidiVici zegt

                11 mei 2012 om 19:17

                @jeffreym3: Nou zeg, kaasboerin is geen internetjochie hoor. Dat is gewoon a welcome vaak geziene reageerder! En ach… iedereen heeft weleens een melig momentje toch in deze serieuze wereld :)

              • jeffreym3 zegt

                11 mei 2012 om 19:53

                @VeniVidiVici: Tja, hij is altijd heel vriendelijk totdat iemand het niet met hem eens is.. Dat hij zijn auto niet onder controle kan houden met goedkope banden wil niet zeggen dat een ander dat niet kan. Als hij dan elke normale reactie moet afsluiten met iets kinderachtigs kan je erg slecht tegen kritiek.

              • mrs250 zegt

                12 mei 2012 om 11:02

                @jeffreym3: en dat jij op de openbare weg 10k op een setje banden doet, betekent niet dat een ander die er langer mee doet zn auto als een ouwe lul gebruikt. Als ik het me goed herinner moet je een voertuig altijd laten rollen om hard te gaan, ongeacht vermogen en aangedreven wielen. Je doet nou net of een M3 een onbeheersbaar beest is, voor mij iig niet…

              • jeffreym3 zegt

                12 mei 2012 om 11:37

                @mrs250: Ik doe totaal niet of een M3 een onbehoudbaar beest is. Hoe kom je erbij? Tuurlijk kan je er meer uithalen. Maar een sportauto rijden en 60.000km op 1 setje banden kan echt niet. Tenzij je een poser bent en het stoer vind in een sportieve auto te rijden, maar hem niet durft te gebruiken waarvoor hij gemaakt is.

  14. RubenPriest zegt

    11 mei 2012 om 13:22

    Wij hebben Dunlop sportmaxx GT 255/40/18 weet ik toevallig uit mn hoofd.

    Login om te reageren
  15. S8-2000 zegt

    11 mei 2012 om 13:25

    @Nozem: ik sta op het punt m’n Dunlop SportMaxx (245/18) te vervangen. Kun je me zeggen waarom je naar ContiPremiumContact bent overgestapt? Ik woon in Spanje in een regio waar het weinig regent en met temperaturen tussen de 5 en 40 graden. Thx!

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      11 mei 2012 om 13:35

      @s82000: Kijk eens naar Falken als het verkrijgbaar is. De kleine minpuntjes in de regen zouden in Spanje niet op moeten wegen tegen de kwaliteiten op droog en zijn scherp geprijsd. Yokohama zou ook interessant kunnen zijn, net als Toyo. Continental scoort goed maar maakt door cupping erg vee herrie. Ligt natuurlijk ook aan het soort auto en de rijstijl, maar ik werd gek van die banden (ook al zijn ze in de regen erg goed).

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        11 mei 2012 om 17:47

        @w0o0dy: Had Falkens op de BMW liggen na de eerste beurt. Heerlijk als het droog is, doodeng bij nat weer. En sleten ook als een mongol. Maar bij droog………

        Login om te reageren
    • n0zem zegt

      11 mei 2012 om 14:32

      @s82000: ik was erg tevreden over de dunlops, maar bij een beurt meende de garage dat 1 van de banden stuk was, dus hebben ze er (ongevraagd) nieuwe banden onder gezet. Dit bleken de (goed geteste) continentals te zijn. Aangezien de vervanging kosteloos was hoor je mij niet klagen, maar ik merk toch dat de dunlops mij meer zekerheid gaven. De auto lag meer als een blok op de weg, nu heeft ie iets meer de neiging tot spoorzoeken.

      Login om te reageren
  16. solz zegt

    11 mei 2012 om 13:26

    Michelin energy 195/15, goeie grip in de regen, slijtvast, al moet ik bekennen dat mijn gezapige rijstijl nu ook niet het uiterste er van vergt :)

    Aangezien ik toch een drietal jaar met een set doe, lijkt het de moeite niet om te beknibbelen en voor een b-merk te opteren

    Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      11 mei 2012 om 13:44

      @solz: wij rijden om het jaar op nieuwe banden maar dat komt meer door de absurd hoge kilometers die wij rijden.
      maar bezuinigen op banden doen wij nooit het is je enige contact met de weg

      Login om te reageren
  17. jackl zegt

    11 mei 2012 om 13:26

    Ik rijd met Bridgestone Turanza ER300’s en ben er heel content van, zelfs bij zeer nat weer geen verrassingen.

    Login om te reageren
  18. dutchiehd zegt

    11 mei 2012 om 13:26

    Michelin pilot supersport onder e
    De Laguna ftw! Ik mis alleen falken in de top 10 :(

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      11 mei 2012 om 13:40

      @dutchiehd: Top 10 moet je denk ik met een korreltje zout nemen. Toyo, Falken, Yokohama etc zijn ook top merken.

      Login om te reageren
  19. w0o0dy zegt

    11 mei 2012 om 13:29

    Continental Sportcontact 3 vervangen door Bridgestone Turanza ER300 (VEEL minder herrie, zelfde grip, fractie (1% of zo) minder rond de limiet en in de regen bij bochten) voor het leashok en Goodyear ultragrip 7 in de winter (erg goed maar ook wat veel herrie). Na Bridgestones overgestapt op Dunlop Fastresponse voor de Mx5 omdat de Toyo Proxes niet te krijgen/onbetaalbaar waren.

    Veel gelezen en Nokian V schijnt een uitstekende “outsider” te zijn, Nokian scoort europees de laatste tijd erg goed. Falken (Ziex) voor weinig geld interessant voor hobby-auto’s.

    Login om te reageren
  20. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 mei 2012 om 13:30

    Altijd Pirelli’s! Heb ooit een bandentest op circuit kunnen doen van Pirelli zelf, was echt top. Aardige jongens ook, en gewoon topmerk.

    Login om te reageren
  21. zender zegt

    11 mei 2012 om 13:33

    Niet mijn auto’s maar mijn ouders rijden toch wel op michelen. Vooral die hoge snelheidsbanden zijn wel handig..

    Login om te reageren
  22. Klassiekerrally zegt

    11 mei 2012 om 13:35

    Schrijf nou eerst Michelin even goed… Anders lijkt het net of de Chinezen weer aan het kopiëren geslagen zijn en een goedkope rotband onder een gelijkende naam op de markt hebben gebracht…

    Op de Morris liggen Toyo banden omdat dat een van de weinige merken is die de juiste bandenmaat nog heeft. Ben er overigens zeer tevreden over.

    De Volvo rolt op Vredestein banden. Ook erg fijn!

    Login om te reageren
  23. jeffreym3 zegt

    11 mei 2012 om 13:38

    Valt op dat veel mensen merkgebonden zijn. Dan weet je toch ook niet wat andere merken te bieden hebben? Ik zou nieuwsgierig worden ;)

    Zelfde als mensen die altijd BMW ofzo rijden. Dan mis je toch een hoop variatie!

    Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      11 mei 2012 om 13:47

      @jeffreym3: dus jij rijd met 4 verschillende maten/merken :D :)

      Login om te reageren
      • jeffreym3 zegt

        11 mei 2012 om 14:02

        @the-budel-guy: Haha ja :P Nee, maar probeer wel meerdere banden een kans te geven als de huidige versleten zijn. Ik heb 4 auto’s gehad tot nu toe. Engels, italiaans en nu toevallig de tweede duitser achtereen, maar de volgende kan goed een franse of japanse zijn hoor :)

        Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      11 mei 2012 om 14:00

      @jeffreym3: Nou ik was toch niet van plan om m’n fijne snelle en sportieve BMW voor de variatie te verkopen voor een Toyota Prius om vervolgens daarna eens een Suzuki Alto te gaan rijden haha :)

      Login om te reageren
      • the-budel-guy zegt

        11 mei 2012 om 14:03

        @VeniVidiVici: ik zou mijn alto ook niet willen inruilen voor een rolls :D

        Login om te reageren
      • jeffreym3 zegt

        11 mei 2012 om 14:03

        @VeniVidiVici: Dan noem je ook wat :P Je weet zelf ook wel dat er naast BMW zat automerken zijn die leuk speelgoed aanbieden ;)

        Login om te reageren
        • VeniVidiVici zegt

          11 mei 2012 om 14:12

          @jeffreym3: Uhhh nee heb geen idee, welke merken zijn dat dan buiten BMW ;)

          Login om te reageren
  24. lemster zegt

    11 mei 2012 om 13:41

    Michelin Pilot Power onder de brommer en een of ander habbie wabbie merk onder de auto.

    Login om te reageren
  25. glashelder zegt

    11 mei 2012 om 13:41

    Bridgestone Turanza ipv Toyo Proxes: minder herrie.
    Michelin Primacy ipv Bridgestone Turanza: iets stiller, even goeie grip, iets lager verbruik (0,1l/100km).

    17 inch 215

    Auto: Prius III
    Getekend: Jan Lul :)

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      11 mei 2012 om 13:50

      @glashelder: U verdient een schouderklopje. :)

      Login om te reageren
  26. Freekferrari zegt

    11 mei 2012 om 13:45

    Michelin is de beste hoor heb er 225/45 17 onder liggen michelin pilot sport 3, Echt heerlijk !

    Login om te reageren
  27. Northwestern zegt

    11 mei 2012 om 13:47

    Michelin zijn vrijwel altijd goedkoopst per kilometer.

    Login om te reageren
    • Northwestern zegt

      11 mei 2012 om 13:47

      @Northwestern: het goedkoopst*

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        11 mei 2012 om 14:08

        @Northwestern: Ja, kost niet duur zeg maar haha ;)

        Login om te reageren
  28. visconty zegt

    11 mei 2012 om 13:57

    18″ Pirelli P-Zero’s en voor de winter 16″ Vredestein Snowtrack III, bevalt me niet zo goed als de Snowtrack II. Ook poosje op Hankook W550 winterbandjes gereden, die bevielen ook rete goed!

    Login om te reageren
    • visconty zegt

      11 mei 2012 om 13:58

      @visconty: @jan lul… verbruik 1/16.5 met 180pk ook prima toch?

      Login om te reageren
  29. S8-2000 zegt

    11 mei 2012 om 13:57

    @Woody: Bedankt! Type auto: kijk naar m’n nick: S8 uit 2000.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      11 mei 2012 om 23:44

      @s82000: lijstje (wel uit Australië maar daar is het ook zonnig en warm ;-)
      http://www.tyredealers.com.au/tyres/Audi/2000/S8/

      Login om te reageren
  30. bempi zegt

    11 mei 2012 om 13:57

    Ik rij op fietsbanden en heb er zelf michelin op geschreven met water vaste stift. Als dat ook telt tenminste ;)

    Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      11 mei 2012 om 14:04

      @bempi: dat mag alleen als je een kartonnetje tussen je spaken hebt zodat je ook een motor geluid hebt :P

      Login om te reageren
      • bempi zegt

        11 mei 2012 om 14:09

        @the-budel-guy:

        ff snel erop zetten en als ik ook nog vroem vroem erbij zeg, dan klinkt ie net als een V10. :D

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 mei 2012 om 14:41

      @bempi: op de fiets hoort gewoon Schwalbe. Liefst met een gekke naam als Rocket Ron, Nobby Nic, Huilende Herman of Kermende Kirsten.

      Login om te reageren
      • ErikkNL zegt

        11 mei 2012 om 15:34

        @mashell: je vergeet Fast Fred

        Login om te reageren
  31. x3ro zegt

    11 mei 2012 om 13:58

    De 205GTi beschikt over een setje Toyo R1R. Heerlijke band met veel grip wanneer droog, maar in de regen wielspin op commando in z’n 2 en met uit accelereren van lange bochten in zijn 3.

    De Scirocco 1.4TSI(160pk)heeft sinds kort weer de Michelin PS’jes eronder zitten.

    Login om te reageren
    • fernie zegt

      11 mei 2012 om 15:02

      @x3ro: Waarschijnlijk minder met de band te maken en meer met de afstelling van de auto of formaat band?

      Login om te reageren
  32. j00rs zegt

    11 mei 2012 om 14:00

    Linglong’s zijn in ieder geval levens gevaarlijk. Alleen maar geschikt om mee te driften. Gehad als voorbanden op een Renault Espace, bij een beetje nat weer gleden ze zelfs al als je op de hoek van de straat een bocht wilden maken.

    Login om te reageren
  33. Donstil zegt

    11 mei 2012 om 14:02

    Ik rij op Hankook (S3 Evo) banden in de zomer, eigenlijk alleen omdat de maat die ik wilde haast niet leverbaar is en Hankook dan nog het beste is wat te krijgen was.

    (In de winter iets van Continental maar geen idee welke)

    Login om te reageren
  34. dennisr zegt

    11 mei 2012 om 14:03

    Ik had Viking of Meteor ook nog wel hoog verwacht.. maar misschien te onbekend.. hier dan een Tip: voor een prima prijsje een hele goede band! (Meteor en Viking)

    linglong is lekker goedkoop, en niet eens heel slecht

    Login om te reageren
  35. Hubert zegt

    11 mei 2012 om 14:03

    Ik kijk gewoon op de ADAC site welke zomer- en winterbanden het best getest zijn dit seizoen.
    En die bestel ik vervolgens op autobandenmarkt.nl
    Doe dit al jaren en bevalt nog steeds.

    Login om te reageren
  36. pursuit zegt

    11 mei 2012 om 14:40

    Lekker bla bla, merendeel rolt hier op de duurde topmerken?

    BS, op je leasebak waarschijnlijk niet, en verder is menig bezoeker alleen passagier bij mamma.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 mei 2012 om 14:43

      @pursuit: leasemaatschappijen staan meestal juist merken als Michellin en Conti toe. Aan het eind van het leasecontract heb ik wel eens Toyo’s gehad.

      Login om te reageren
  37. Laue zegt

    11 mei 2012 om 15:00

    mijn Pa:
    Audi A6 avant quattro. 80.000 op één setje winterbanden michelin. Hij rijdt er 365 dagen mee in het jaar. Zomerbanden? onzin vind hij!

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      11 mei 2012 om 15:15

      @Laue: Het is eerder zo dat winterbanden onzin zijn! Heb ze nog nooit nodig gehad. Gewoon je rijgedrag aanpassen.

      Maar als je pa 80k op één setje winterbanden rijdt, dan haalt hij met zomerbanden (in mijn ogen gewoon all season) misschien 150k. Winterbanden slijten harder dan de meeste zomerbanden.

      Login om te reageren
    • dawwg zegt

      11 mei 2012 om 15:26

      @Laue: Geloof je het zelf ? Als ik het 60K op Michelin zomerbanden uithou, mag ik echt f’ng blij zijn, laat staan winterbanden in de zomer …

      Login om te reageren
      • Laue zegt

        11 mei 2012 om 19:50

        @dawwg:
        Ik zeg dit niet om Cool te doen.

        Login om te reageren
  38. Lotus-Omega zegt

    11 mei 2012 om 15:10

    normaal altijd michelin. zo ook de DS3 van mn vriendin en de 2cv natuurlijk!
    de V60 waar ik sinds kort mee rijdt heb ik Bridgestone Potenza onder laten zetter omdat die een hardere wang hebben, en daardoor stakker in de bocht ligt! als je van strak sturen houd raad ik die echt aan!

    Login om te reageren
    • Lotus-Omega zegt

      11 mei 2012 om 15:11

      @Lotus-Omega: Driften overigens op alles wat zo minmogelijk kost.. ;)

      Login om te reageren
  39. joskeboske zegt

    11 mei 2012 om 15:18

    Setje Dunlop SP sport, super bandje, ruim 60.000km mee gereden. Waren wel echt helemaal op. Maarja das ook niet gek met 460+/- nm

    Login om te reageren
  40. 4991 zegt

    11 mei 2012 om 15:18

    Firestone ftw!

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      11 mei 2012 om 15:53

      @4991:

      Vrachtwagen?? Heb ze namelijk nog nooit op een auto gezien.

      Login om te reageren
      • 4991 zegt

        11 mei 2012 om 16:05

        @jack_abarth: moet je beter kijken. die gaan al een tijdje mee.

        Login om te reageren
      • 4991 zegt

        11 mei 2012 om 16:07

        @jack_abarth: mocht je interesse hebben: http://www.banden-pneus-online.be/autoband/FIRESTONE/

        Login om te reageren
  41. JeremyB zegt

    11 mei 2012 om 15:23

    bij 2 auto’s hier thuis: Pirelli P zero
    Bij de beemer een of ander B merk (zo een onsjofele garage, goeie kwaliteit, en kost ruim de helft minder)

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      11 mei 2012 om 17:32

      @JeremyB: *Bimmer, tenzij jullie een BMW motorfiets hebben.

      Login om te reageren
  42. ErikkNL zegt

    11 mei 2012 om 15:34

    Michelin sportcontact 3 onder de RS

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      11 mei 2012 om 16:26

      @ErikkNL: Continental’s bedoel je?

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        11 mei 2012 om 17:32

        @jeffreym3: Ja, bedoelt hij zeker en vast :D

        Login om te reageren
  43. rtnet zegt

    11 mei 2012 om 15:49

    Vredestijn Ultrac Cento 225/45-ZR17 onder de 9-5.
    Comfortabel, goede levensduur en goede grip zowel nat als droog. Qua prijs gemiddeld en made in Holland.

    Login om te reageren
  44. dotternetta zegt

    11 mei 2012 om 15:55

    Gebruikte merkbanden, goed en goedkoop

    Login om te reageren
  45. ds3thp zegt

    11 mei 2012 om 16:03

    Rij zelf met de DS3 op Beidgetone Potenze RE050A banden en bevallen perfect. Slijtage valt ook alleszins mee!

    Onder de 106 Rallye zitten Hankook S1 Evo’s en zijn voor op bijv. de Nürburgring perfect alleen slijten echt redelijk hard!

    Beide merken bevallen prima en denk zeker dat Hankook een merk is wat we niet moeten onderschatten in NL

    Login om te reageren
  46. CapsLock zegt

    11 mei 2012 om 16:29

    In de zomer liggen er Bridgestone B250’s onder. Op zich een prima band, maar verwacht er niet teveel van als het nat is. ’s Winters liggen er Minerva’s onder. Nog nooit van gehoord eigenlijk (Oom Monteur kwam ermee aanzetten vorige winter toen er verder niks meer te krijgen was), maar doet z’n werk goed zo lang het ECHT koud is. Als het richting +5 gaat kun je er nog beter rolschaatsen onder leggen.

    Login om te reageren
  47. Flamingo zegt

    11 mei 2012 om 16:37

    wij rijden meestal op Continental sportcontact en premium contact anders idd Michelin
    volgens mij is Michaelin wat stiller maar gaat continental langer mee ofzo

    zal ook eens kijken naar Flamingo banden ;)

    Login om te reageren
  48. Benjamin1 zegt

    11 mei 2012 om 16:54

    De Michelin Sportcontact RE050A ”Potenza P-Nero” voor mij.

    En als winterband de Continental Alpin TS830 A4.

    Login om te reageren
  49. Benjamin1 zegt

    11 mei 2012 om 16:55

    Waar ik Michelin Sportcontact RE050A ”Potenza P-Nero” zei bedoelde ik Michelin Sportcontact 5 RE050A ”Potenza P-Nero”

    # Stopdetijd

    Hoeveel banden herkennen jullie in deze naam?

    Login om te reageren
  50. Volvo_440_turbo zegt

    11 mei 2012 om 17:18

    Ik heb ooit Roadstone gereden, is Koreaans, echt degelijke banden met goeie wegkwaliteiten… het proberen waard!
    De beste banden die ik ooit gereden heb kan ik me in feite zo niet herinneren, maar ik denk dat dat Vredesteins waren. Michelin heb ik ook al gereden maar da’s te lang geleden om het me nog te herinneren…
    Kleber heb ik ook ooit gereden was echt niet veel zaaks…
    Aan Bridgestone heb ik ook geen goede herinneringen, weinig grip, snelle slijtage…
    Maar bon, het hangt af van welk model en type van band dat je koopt, per merk zullen nog wel veel verschillen zijn…

    Login om te reageren
  51. SimonMc zegt

    11 mei 2012 om 17:20

    Mis toch écht wel de optie : “dat wat de constructeur voorschrijft”. Dus bij deze ook mijn antwoord.

    Natuurlijk, dat is enkel als je er van uit gaat dat niemand hier andere velgen steekt, en dan is de keuze vrij natuurlijk.Maar toch.

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      11 mei 2012 om 17:42

      @SimonMc: dat snap ik niet. Dus als bijv. audi een yokohama band aanbeveelt die 300 euro per stuk kost omdat ze samenwerken met yokohama dan koop jij die?

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        12 mei 2012 om 09:47

        @jeffreym3: Nou nee natuurlijk niet, maar eerlijk is eerlijk, van banden weet ik niet zoveel en heb geen zin om uit te pluizen welke band er nu net een beetje beter rijd voor het hetzelfde geld, of welke band er zoveel goedkoper is en toch evengoed is.

        Dat is in mijn situatie natuurlijk, en ik moet zelden banden vervangen gezien de kilometers die ik doe, en ik vind het dan niet zo erg dat ik dan wat meer betaal voor een band.

        Ik mis de optie ” dat wat de constructeur voorschrijft ” vooral omdat ik ervan overtuigd ben dat er heel veel mensen zijn die hun auto bij hun merkdealer binnen doen als hun banden versleten zijn, en er gewoon dezelfde terug laten opleggen.

        Login om te reageren
        • jeffreym3 zegt

          12 mei 2012 om 11:31

          @SimonMc: Ok op die manier. Maar ik ga er een beetje vanuit dat de gemiddelde autoblog bezoeker wel weet wat goede en wat slechte banden zijn. Door een beetje kennis op te doen kan je dat heel veel geld schelen. Misschien wel 100 euro per band aangezien je op internet goedkoper aan je banden kan komen dan van een dealer/garage.

          Login om te reageren
          • SimonMc zegt

            12 mei 2012 om 19:28

            @jeffreym3: Heb de laatste keer 2 voorbanden via Ebay gekocht, en dat scheelde inderdaad wel een heel stuk.

            Login om te reageren
  52. stannl43 zegt

    11 mei 2012 om 17:36

    Mijn ouders rijden op Pirelli’s, maar met mijn 206 GTI wordt dat een dure hobby denk ik zo…

    Login om te reageren
  53. CedricH zegt

    11 mei 2012 om 17:43

    Ik heb geen idee eigenlijk maar ik vermoed wel dat de garage duurdere banden monteert…

    Login om te reageren
  54. g40freak zegt

    11 mei 2012 om 17:59

    Ik heb maar een simpel polotje met 55 pk (binnenkort 75 :)
    En vind het wel leuk om te zien dat kumho in de top 10 staat.
    Heb laatst een set 14 inch velgen gekocht met 185/55 er om heen met allemaal een mm of 8 profiel voor 175 euro.
    Moet zeggen voor een polotje met GT veerpoten aan de voorkant, doen ze het behoorlijk

    Login om te reageren
  55. Svda zegt

    11 mei 2012 om 18:13

    Had Continental sportcontact 3 onder de Audi en gaan snel glijden vind ik.Na een research in Amerika onder performance wagens kwam van de 30 banden de Falken Ze(ziex) 912 als 2e uit de test.Heb ze er nu onder en zijn nog stiller als de conti, hebben veel meer grip in bochten en bij nat weer minder wielspin bij snel wegtrekken.

    Overigens ken ik wel x aantal die dezelfde banden hebben en ook erg over te spreken zijn.

    O ja slechtste band ooit zaten onder mn polo, merk Kleber, rechtdoor bij nat weer in bochten en rotondes.Bij droog weer en normaal rijden in een bocht piepen of laten we zeggen krijsen.

    Login om te reageren
  56. Bart_V zegt

    11 mei 2012 om 18:25

    Bridgestone Potenza RE050A
    had eerst Turanza ER300 en daar was ik erg over te spreken

    Login om te reageren
  57. Ferdinand1 zegt

    11 mei 2012 om 19:05

    Ik had bij aanschaf van mijn auto Firestone eronder liggen. Dat is dus 10x niks, gevaarlijk gewoon als het regent. Ze waren niet nieuw meer, maar zat nog zeker 4,5mm op. Onderstuur bij regen, niet normaal gewoon. Zelfs normaal optrekken in een flauwe bocht kon al bijna niet zonder wielspin. Na bijna een ongeluk gelijk rondom Dunlop laten plaatsen, vanwege goede ervaringen met dat merk, ook op andere auto’s. En wat rijdt dat heerlijk. Ook in de regen.

    Login om te reageren
  58. Anoniem zegt

    11 mei 2012 om 19:57

    Heb hier Sava, CST, Vredestein en WTB..

    Login om te reageren
  59. Anoniem zegt

    11 mei 2012 om 19:58

    Michelin maakt ook fietsbanden trouwens, Alleen niet voor 29ers volgens mij :(

    Login om te reageren
  60. capo1bastone zegt

    11 mei 2012 om 20:18

    Hankook ventus evo 1 rijde goed, maar liefst bij droog weer :p

    Login om te reageren
  61. topless zegt

    11 mei 2012 om 21:10

    Bridgestone potenza op de een en General Grabber op de ander.

    Login om te reageren
  62. SjoerdMini zegt

    11 mei 2012 om 21:20

    Voor mn 10-inch Mini-velgjes kan je weinig krijgen, dus maar Falken patas eronder, 165/70r10, steekt mooi 2 cm uit aan elke kant :D

    Login om te reageren
  63. Se7en zegt

    11 mei 2012 om 23:39

    Dunlop SP onder mijn Mini Cooper (lease), 60-65k met een setje voor, achter vervangen bij 115k… (met nog profiel over, en een rijstijl die ik kan typeren ‘zsm naar de volgende bocht’)

    Login om te reageren
  64. speedie zegt

    12 mei 2012 om 00:13

    Uit testen door een onafhankelijke consumentenorganisatie blijk Continental de beste allroundeigenschappen te hebben.

    Login om te reageren
  65. coupe20vturbo zegt

    12 mei 2012 om 00:17

    Uniroyals voor in de zomer (geweldige band, nat en droog) en Fulda Karat Extr. in de winter op de Polo. En FK-452’s onder de Coupe, goeie band, nat en droog. Houdt lang grip.

    Login om te reageren
  66. davekulik zegt

    12 mei 2012 om 01:05

    Ik ga toevallig morgen twee nieuwe banden laten monteren onder mijn fwd audi tt. Worden de nieuwe michelin pilot super sport. Laat jullie weten hoe ze bevallen. Zitten nu continental sport3 onder. Heb er met de voorbanden 22.000 km mee gedaan. Ben benieuwd of de michelins het langer uithouden.

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      12 mei 2012 om 13:22

      @davekulik: Lijkt me niet. De PSS is een semi-slick dus sowieso minder profiel dan een ”normale” band.

      Login om te reageren
      • jeffreym3 zegt

        12 mei 2012 om 13:28

        @jeffreym3: Profieldiepte.

        Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      13 mei 2012 om 01:52

      @davekulik: 22.000 km…Je vertrekt aan elk licht met gierende banden?

      Login om te reageren
  67. JMC zegt

    12 mei 2012 om 02:03

    Op mijn Saab 95-estate 17″ Pirelli’s Cinturato P7. Top-band, zowel op droog als nat wegdek! Daarvoor Michelin Primacy HP maar slijt gelijk zot. Slechtste band die ik ooit heb gehad…
    Op de 740d natuurlijk Pirelli PZERO – RunFlat in maatje 245/35R21 vooraan en achteraan 275/30R21… Waarom? Omdat er gewoonweg amper keuze is in 21″…

    Login om te reageren
  68. crew zegt

    12 mei 2012 om 11:52

    altijd michelin of conti’s. Dunlops en de meeste pirelli’s cuppen als een gek..

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      12 mei 2012 om 13:17

      @crew: Eigen mening of kun je dit onderbouwen met harde feiten?

      Login om te reageren
  69. G-Ammo zegt

    12 mei 2012 om 12:15

    Yokohama’s!

    Login om te reageren
    • cesarestevao zegt

      13 mei 2012 om 17:47

      @G-Ammo: haha,ik rijd op Yokohama’s!

      Login om te reageren
  70. tjorque zegt

    13 mei 2012 om 00:29

    Ik “zweer” bij michelin op de auto (en schwalbe op de fiets) :)

    Login om te reageren
    • Anoniem zegt

      17 mei 2012 om 20:12

      @tjorque: Schwalbe? Als je mountainbiked moet je voor een Nobby Nic en achter een Racing Ralph hebben, dat is de beste banden combo voor in NL..

      Login om te reageren
  71. cesarestevao zegt

    13 mei 2012 om 17:51

    Federal niet heel bekend in europa, ik heb ze gehad hele goeie banden uit Taiwan, word veel gebruikt in D1 kampioenschappen!!

    Login om te reageren
  72. PeugeotGTI zegt

    13 mei 2012 om 22:12

    Hankook Ventus V12 EVO onder de Alfa 156, mooi stille band en veel grip als het droog is. Bij regen echter….
    Falken ZIEX 912 onder de 106 GTI, gewoon prima. Stuk beter dan de Michelins die er onder zaten!

    Login om te reageren
  73. vali1992nl zegt

    14 mei 2012 om 01:08

    In de winter heb ik semperit wintergrip. Deze zomer heb ik Vredestein sporttrac 3. Had vorig jaar nankang voorbanden, maar had daarmee wheelspin in 3 met m’n 100 pk dus das niks hahaha!

    Login om te reageren
  74. johnny23 zegt

    14 mei 2012 om 17:37

    Jarenlang met plezier op Michelins gereden. Niemand geloofde dat ik met mijn rijstijl weleens 52.000 km met een set deed. Tot Pilot Primacy 2. Na 12.000 kwam het canvas door de achterbanden.

    De reactie van Michelin:”Wij kunnen niet controleren hoe u rijdt” was zo teleurstellend dat er daarna nooit meer een Michelin-band onder mijn auto’s heeft gestaan.

    Nu onder één auto Pirelli en bevalt minstens net zo goed. Andere auto? Volgens mij Pirelli of Bridgestone. Maar in ieder geval GEEN Michelin meer. Te arrogant.

    Login om te reageren
  75. suzikubelona zegt

    16 mei 2012 om 12:09

    2 jaar geleden Falken’s FK452 gemonteerd onder mijn Prelude van 1250 kilo. Altijd lekker mee doorgereden en na 45000 km nog lang niet versleten. Om de 8000 km voor en achterwielen wisselen en ze niet door KWIK-fit of andere fastprutsers laten uitlijnen en je banden gaan stukken langer mee. Een goede bandenspecialist weet camber en spoor goed af te stellen wanneer je ander metaal onder je auto monteert. Dit scheelt echt enorm in slijtage.
    Over grip met deze banden kan ik zeggen dat ze bovengemiddeld zijn. Je moet ook niet steeds de grens opzoeken (overschrijden…) in de bochten; heeft geen zin, en kost alleen maar geld! Ik denk dat deze banden (inmiddels heeft de auto een nieuwe eigenaar) nog zeker 20000 km meekunnen. Met een rustige rijstijl en een relatief lichte auto denk ik dat 80000 km geen probleem hoeft te zijn.

    Login om te reageren
  76. schellekens006 zegt

    20 november 2012 om 17:17

    Ik heb ook Michelin PS2 run flat in 255/35/18 onder mijn auto. Tis echt een superband. Wat een grip, zelden zo gehad. Alles aan die band is goed maar daar betaal je ook dik voor maar die paar tientjes verschil met wat anders neem ik maar op de koop toe…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North