• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Top 100 meest betrouwbare auto’s

Auteur: Wouter, gepost 20 mei 2006 om 17:51 – 59 Reacties

praatpaal

De Engelse verzekeraar Warranty Direct heeft een top 100 met de meest betrouwbare auto’s van de afgelopen 10 jaar opgesteld. En jawel: Japan rules. De complete top 10 bestaan uit Japanse auto’s.
Op nummer 13 vinden we de eerste Europeaan, de Jaguar X-type. De eerste Mercedes (SLK) staat op plaats 25 en de eerste Audi (A4) pas op plaats 30.

Zij baseren deze lijst op een database met 55.000 auto van hun klanten in Engeland. De top 10 ziet er als volgt uit:

1 Honda Accord
2 Subaru Forester
3 Mazda MX-5
4 Mitsubishi Carisma
5 Toyota Yaris
6 Honda Civic
7 Nissan Almera
8 Honda CR-V
9 Toyota RAV4
10 Nissan Micra

De grootste verassing: op plaats 95 vinden we zelfs een Alfa Romeo (145) terug. De complete lijst vind je hier terug.

Ook interessant!

  • Honda maakt eigen auto's tot hondenhok
    Honda maakt eigen auto's tot hondenhok
  • Mijn Auto: Nissan GT-R Switzer P800 van Gerben
    Mijn Auto: Nissan GT-R Switzer P800 van Gerben
  • Mijn Auto: Honda Civic Type R (FK8) van Mark
    Mijn Auto: Honda Civic Type R (FK8) van Mark
  • Video: Top 10 duurste auto's op Nederlands kenteken 2021
    Video: Top 10 duurste auto's op Nederlands kenteken 2021

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

a4, accord, Audi, forester, Honda, Jaguar, lijstjes, Mazda, Mercedes, Mitsubishi, mx-5, Nissan, slk, Subaru, Toyota, x-type

Vorig bericht: « 9ff Cayman CR42
Volgend bericht: Record voor de Opel Zafira OPC »

Lees Interacties

Reacties

  1. w0o0dy zegt

    20 mei 2006 om 23:50

    opvallend maar geen nieuws… de duitse auto’s doen het niet zo goed als hun reputatie je zou doen geloven. Een S-klasse op 90 en een 5-serie op 93… hoezo premium brand? Daar sta je dan (letterlijk in dit geval) met je dure duitse degelijkheid…… Porsche’s Boxster op 100 is ook brilliant te noemen.

    Login om te reageren
  2. robert zegt

    21 mei 2006 om 00:51

    Volgens mij hebben ze gewoon het aantal meldingen per model opgeteld en zijn ze vergeten dit te delen door het aantal auto’s van dit model dat er rondrijd daar. De brava op bijna gelijk hoogte als de A4… Dat fiat sowieso al voorkomt in de lijst verbaast me al, zelfs de ulyssee. Daar zijn er waarschijnlijk maar 3 van verkocht, dus hadden ze ook maar 3 klachten. Zo iets.

    Login om te reageren
  3. Tim zegt

    21 mei 2006 om 08:44

    Ik heb nog niet zo lang geleden ook zo’n lijst gezien. In de top 5 stonden toen drie Porsches.

    Login om te reageren
  4. Ruben zegt

    21 mei 2006 om 09:47

    Sowieso een vreemde lijst. De Audi A6 komt er niet in voor, en we weten allemaal dat daar toch echt minder problemen mee zijn dan met een E-klasse (de koning van de electrische storingen) of een 5-serie. En die staan op nummer 72 en 93…

    Login om te reageren
  5. joopiee zegt

    21 mei 2006 om 10:56

    hahahahaha moet wel effe lache van deie lijst klopt geeen reed van

    Login om te reageren
  6. Mpower zegt

    21 mei 2006 om 12:06

    Ik heb ook een keer een lijst m.b.t betrouwbaarheid van verschillende merken. Porsche stond echt vet bovenaan. De eerste was in dat lijst Lexus.

    Login om te reageren
  7. silasse zegt

    21 mei 2006 om 12:37

    ik geloof der niets van.

    Login om te reageren
  8. Wouter (autoblog) zegt

    21 mei 2006 om 12:39

    Grappig dat Porsche meerdere keren genoemd wordt. Hoe veel rijdt de gemiddelde Porsche rijder in zijn/ haar Porsche?

    De site vermeldt helaas niet hoe de cijfers worden berekend, maar ik ga er vanuit dat het aantal pechgevallen door het aantal auto’s & aantal km’s wordt gedeeld.

    Login om te reageren
  9. db zegt

    21 mei 2006 om 12:49

    ik heb altijd gedacht dat een japanse bak minder veilig is dan eet duitse, ik rij liever in een duitse dan een japanse hoor

    Login om te reageren
  10. m5 zegt

    21 mei 2006 om 13:38

    klopt geen bal van

    Login om te reageren
  11. 320CI zegt

    21 mei 2006 om 13:41

    in de autoweek stond laatst weer iets heel anders , onder andere de 3 serie cabrio was het minste pech gevoelig ( en nog een paar merken maar die weet ik even niet )

    Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    21 mei 2006 om 13:53

    dat de BMW 5-serie slecht zou scoren dat zou mij niet verbazen. Een kennis heeft er één en heeft zijn motor al opgeblazen (525d) en de auto staat zeer regelmatig bij de dealer met allerlei domme electronica problemen (schuifdak dat dienst weigert enzo) Als al die shit niet onder garantie/coulance zou zijn opgelost dan was die auto allang gedumpt. (en hij is niet iemand die auto’s snel aan gort rijdt want de 740 station en de V70 station die hij hiervoor heeft gehad rijden nog steeds zonder problemen)

    Login om te reageren
  13. maartenunplugged zegt

    21 mei 2006 om 13:56

    in het TUV rapport over betrouwbaarheid van auto’s ouder dan 3 jaar stond in bijna elk rijtje de 911 bovenaan volgens mij. Waarom? omdat die auto sinds de jaren 70 doorontwikkeld is, en dus alles wat kapot kan (kon) gaan gefixed is.

    deze lijst klopt van geen kant volgens mij..

    Login om te reageren
  14. lexus zegt

    21 mei 2006 om 14:28

    waarom zou hij niet kloppen?? hun baseren dat toch op eigen informatie!! Ik vind het ook wel opvallend maar wat woody al zei geen nieuws want japaners doen het de laatste tijd onwijs goed en gaan al goed de concurentie aan met duitsers. Het valt me alleen altijd maar zwaar tegen van mercedes en bmw, die staan nooit hoog in dit soort lijsten.

    Login om te reageren
  15. JeffreyG zegt

    21 mei 2006 om 14:38

    die lijst zal wel samengesteld zijn door een japanner
    de meest veilige auto’s zijn ze namelijk niet
    en ik geloof nooit dat een micra op 10 hoort te staan ;)

    Login om te reageren
  16. dekster zegt

    21 mei 2006 om 18:10

    een subaru forester zie je volgens mij toch niet veel dus kunnen er ook minder ongelukken mee gebeuren (alee ik zie die subaru toch niet dikwels)

    Login om te reageren
  17. w0o0dy zegt

    21 mei 2006 om 18:26

    mensen dit gaat niet over veiligheid maar over pech-statistieken. Bovendien is het een meting over 10 jaar. Dat verklaart waarschijnlijk ook waarom bepaalde auto’s niet voorkomen op de lijst… die zijn er nog niet zo lang op de markt of….. ze scoren nog slechter dan de auto’s op deze lijst… want het is de TOP100 en met 55.000 auto’s in het bestand zullen daar vast meer dan 100 verschillende types in staan.

    Login om te reageren
  18. w0o0dy zegt

    21 mei 2006 om 18:33

    de lijst per merk (tot september 2004) geeft wel een iets ander beeld…

    Table Illustrating Frequency Of Failure According To Warranty Direct (het aantal pechgevallen per merk per 100 polissen)

    Pos Manufacturer Number of failures per 100 policies
    1 Mazda 17.88
    2 Toyota 18.62
    3 Honda 19.41
    4 Subaru 19.82
    5 Mitsubishi 20.04
    6 Hyundai 22.35
    7 Seat 22.69
    8 Nissan 23.44
    9 Mercedes 24.30
    10 Daewoo 29.46
    11 Volvo 31.09
    12 Volkswagen 31.90
    13 Ford 32.16
    14 Peugeot 33.00
    15 BMW 33.16
    16 Fiat 34.31
    17 Rover 34.73
    18 Vauxhall 35.34
    19 MG 36.25
    20 Renault 38.20
    21 Alfa Romeo 39.55
    22 Citroen 39.59
    23 Audi 39.76
    24 Jaguar 42.16
    25 Saab 42.87
    26 Jeep 43.75
    27 Land Rover 46.23

    Login om te reageren
  19. Friedrich zegt

    21 mei 2006 om 19:21

    Who the f*** is Warranty Direct dat we hier enige waarde aan moeten hechten. Ik kijk meer naar de lijstjes van JD Power/TopGear. Geeft volgens mij een beter beeld.

    Login om te reageren
  20. RMZ zegt

    21 mei 2006 om 21:12

    @ wOoOdy,
    Met alle respect hoor, maar om nou op de ervaring van jou kennis de hele 5serie te veroordelen valt me van je tegen:)
    ik rijd zelf een 530d van 1999 en heb in de hele onderhouds historie 1 mankement kunnen ondekken (defecte lucht massa meter) verder probleemloze auto. (en dat met zo’n 2,5 ton op de teller)lijkt me niet zo slecht.

    Login om te reageren
  21. w0o0dy zegt

    21 mei 2006 om 22:05

    tja, misschien zit er verschil tussen een 1999 5-serie en een 2005 exemplaar? Maar je hebt gelijk, die ervaring van één kennis is geen maatstaf, maar de statistieken geven aan dat ze gemiddeld niet echt geweldig scoren en dat vind ik toch wel kwalijk voor een auto van 60.000 of meer.

    Login om te reageren
  22. dikke zegt

    22 mei 2006 om 11:11

    Hebben de auto’s op tijd dealer-onderhoud gehad?

    Login om te reageren
  23. mister T. zegt

    22 mei 2006 om 13:10

    Een aantal auto’s staan meer dan 1 keer in de lijst. Hoe kan dat dan?
    peugeot 106, peugeot 406.

    Login om te reageren
  24. SaxoVTS zegt

    22 mei 2006 om 16:13

    Een Renault Megane heeft minder “mechanical breakdowns” dan een Toyota Corolla. Wie had dat gedacht! (Zeker veel mensen die valstrikken hebben uitgezet :P) Ik vind deze lijsten van verzekeringsmaatschappijen geloofwaardiger dan die enquete’s die mensen zelf in moeten vullen.

    Login om te reageren
  25. Kermit zegt

    2 juni 2006 om 12:02

    der staan verdacht veel rovers in deze engelse lijst

    zelfs een rover op plaats 23, wel grappig

    Login om te reageren
  26. jim zegt

    2 juni 2006 om 17:36

    ik geloof het wel hoor!!
    vooral met die subaru

    Login om te reageren
  27. jens zegt

    2 juni 2006 om 17:40

    hangt natuurlijk ook van de rijstijl af.
    als iemand een lada koopt en steeds tegen 50/uur rijdt, dan is de kans ook heel klein om een ongeval te maken.

    of die lada moest stilvalle bij het rijden : )

    Login om te reageren
  28. Marten zegt

    18 juli 2006 om 21:17

    Beetje late reactie, maar ik moet zeggen dat t toch wel jammer is dat je blijkbaar een onaantrekkelijke auto moet rijden als je betrouwbaarheid wil. Honda accord okee, maar ik zou zelfs mn hond nog uit een subaru forester trappen. Daar wil je toch niet in gezien worden!!

    Login om te reageren
  29. ACER zegt

    2 augustus 2006 om 16:21

    Werk bij een grote lease maatschapp. De Duitse auto’s hebben de meeste problemen. Wordt een beetje over gezwegen, vooral door degene die ze berijden, het is toch een aardige deuk in je imago ( als je die al hebt door een duitser te rijden ) om weer te vertellen dat hij het niet doet. Rij een jap voor de betrouwbaarheid, rij een Italiaan voor de looks en is net zo betrouwbaar als een Duitser

    Login om te reageren
  30. Rick zegt

    28 augustus 2006 om 11:13

    Nog een late reactie, maar goed.
    Marten, dat is jouw mening, de nieuwere modellen van de Forester vind ik persoonlijk absoluut niet lelijk.
    Dus het is een kwestie van smaak, en daar komt nog bij dat Subaru het verschrikkelijk goed doet de laatste tijd.
    De auto is veilig, betrouwbaar, en dan het persoonlijke aspect: mooi. ;-)

    Login om te reageren
  31. IS200 zegt

    29 september 2006 om 00:49

    Nog een late reactie
    Ik heb het gevoel dat veel mensen onbewust lachen met japanse wagen. Persoonlijk vind ik het totaal onterecht. Ik heb al 3 duitse wagens gehad, VW en audi en mijn laatste twee wagens waren japanse wagens. Als ik het vergelijk met de vorige wagens, moet ik eerlijk toegeven dat ik mijn japanse wagens meer betrouw al had mijn honda civic meer dan 300 000 km op zijn teller.
    Ik denk dat we de cliché beeld mogen vergeten van “duitse degelijkheid”, “japanse cheap materiaal”, want we zijn nu 2006 en géén één auto merk kan zich veroorloven om maar één onbetrouwbare wagen te maken. Dus wat er hier over gediscussieerd wordt/werd is puur persoonlijke smaak.

    Login om te reageren
  32. Jeroen zegt

    30 september 2006 om 23:48

    HA! lijst klopt wat mij betreft 100%.
    Eerste Peugeot 306 met alleen maar reparaties en mankementen. Eieren voor mn geld gekozen en een (jawel) Carsima gekocht!….. Looks dont matter…. Nog totaal geen problemen gehad.

    Login om te reageren
  33. wappie zegt

    16 oktober 2006 om 15:05

    Rij nu al acht jaar subaru: ergste mankement: kapot lampke.
    Zegt dit niet alles?!!

    Login om te reageren
  34. Jan zegt

    30 november 2006 om 12:47

    Japanse auto’s zijn verreweg de meest betrouwbaarste auto’s.
    Hier kan geen enkel Duits merk aan tippen. Qua degelijkheid is het wat anders, hier zijn de Duitsers zeer goed in. De japanse merken scoren op dit gebied iets minder, maar toch.
    De test gaat naar verhouding van het aantal geregistreerde auto’s, dus dat klopt echt wel. Bekijk de tevredenheids trofe’s van Autoweek maar, hier staan altijd de japaners bovenaan.

    Een ding vertel ik jullie,

    Ik ga met mijn Subaru Impreza op benzine elke competitie aan met Duitse diesel motoren.
    Toyota groeit alleen maar in tegenstelling tot de groei van Duitse Merken.

    Dat zegt toch wel genoeg!!

    Login om te reageren
  35. SUUB zegt

    4 december 2006 om 16:49

    Ik heb er nu 150,000km in mijn oerdegelijke (en i.d.d superlelijke) Subaru Forester op zitten. Ernstigste problemen: vieze bougie en het lampje achter de klok ging stuk. Het mag dan een monster zijn om te zien, een paar tientjes aan reparaties maakt een hoop goed. Japanners zijn gewoon beter, dat is al jaren zo. Een goeie auto is maar welk gevoel je erbij krijgt, die van mij moet voldoen aan dezelfde criteria als een boekhouder: saai en betrouwbaar, niet blits en opvliegend. En trouwens, gezien de rijprestaties valt dat saai nog knap mee.

    Login om te reageren
  36. CIglo zegt

    1 januari 2007 om 12:56

    Lijkt me echt wel sterk dat deze lijst klopt. Als je bij TUV kjikt staat de Corolla in bijna alle gevallen in de top 10, hier geloof ik op 91!! Yeah right.

    Toch maar naar een andere lijst zoeken.

    Login om te reageren
  37. Rosso zegt

    4 januari 2007 om 12:06

    @ CIglo
    Misschien komen sommige verassingen door het feit dat sommige merken door de overheid in Engeland gedwongen worden om de auto’s in Engeland te maken. Fabrieken aldaar zijn nog bezig om op hetzelfde niveau te komen als de auto’s welke elders (Japan zelf) worden gemaakt.
    Mazda bijvoorbeeld is het enige Japanse merk dat al zijn auto’s in Japan maakt. Toyota bijvoorbeeld maakt al zijn auto’s voor de V.S. (en dat zijn er heel veel) in Amerika zelf. De kwaliteit van die bakken begint nu pas een beetje op niveau te komen, maar in de eerste jaren was die rampzalig…. Iets soortgelijks kan denk ik ook het geval zijn in Engeland. De Engelse autoindustrie kwijnt weg en er is veel druk om daar toch mensen aan het werk te houden.

    Login om te reageren
  38. EWL zegt

    12 februari 2007 om 18:13

    hier nog een berichtje achteraf.
    Heb na jarenlange ervaring met veel diverse automerken onlangs een honda cr-v gekocht. De “europeesche merken” hebben mij gedurende vele jaren weten te bekoren door hun “looks” maar technisch gezien was het niet veel soeps. Bedrijfsmatig had ik diverse auto’s rondrijden. Nissan, Toyota, Peugeot, Ford. De japanners kwamen er altijd als beste uit. Jarenlang geen narigheid behalve na vele jaren (veel korte ritten) een accu vervangen. De “fransen”?, sloten die na twee jaar doordraaiden, deuren die niet goed sloten, roest. Ik verwacht veel van onze nieuwe aankoop. In ieder geval jarenlang rijplezier.

    Login om te reageren
  39. Thomas zegt

    3 maart 2007 om 15:13

    Hoezo begint iedereen over veiligheid? Het gaat hier om betrouwbaarheid.

    Login om te reageren
  40. VW-POWER zegt

    5 april 2007 om 20:15

    kijk goed op de lijst dan zijn we allemaal dat er ook genoeg japaners onderaan staan dus betrouwbaar?? deels

    Login om te reageren
  41. rb zegt

    23 april 2007 om 01:05

    @Rosso
    Toyota bijvoorbeeld maakt al zijn auto’s voor de V.S. (en dat zijn er heel veel) in Amerika zelf. De kwaliteit van die bakken begint nu pas een beetje op niveau te komen, maar in de eerste jaren was die rampzalig….
    ==============
    De hoofddirectie van Toyota is daar, nog niet zo lang geleden, voor op het matje geroepen bij de Japanse regering, die geschokt was door berichtgeving over het aantal mechanische klachten bij Toyota’s “made in USA”. De Japanse regering in Tokyo eiste opheldering op staande voet. Het bleek bij nader onderzoek, dat de concurrentie van de Amerikaanse automerken, Toyota deed besluiten tot snelle expansie in de US, waardoor de opleiding van nieuw personeel onder druk kwam te staan. Desondanks is Toyota in de US een tijdlimiet opgelegd om weer tot Japanse kwaliteitsnormen terug te keren.

    Login om te reageren
  42. jeroen zegt

    8 augustus 2007 om 15:11

    ik ben eruit! ik koop een honda accord!

    Login om te reageren
  43. Forester XT zegt

    30 augustus 2007 om 13:41

    ik zie geen reden om mn getunede koekblik eruit te zetten

    Login om te reageren
  44. Erik zegt

    6 september 2007 om 15:04

    heb 5 jaar in een alfa 147 gereden 80k kilom
    ben met dat ding 5 maal in de garage geweest [ incl 3 maal voor een beurt/keuring]
    heb nog geen jaar een audi A3 en ben met dat ding ook al 5 maal in de garage geweest met oa afgebroken motorsteun , kapotte benzine injecteurs , olielampjes die aan en uit gaan een kwartier nodig om te tanken ed

    dus oh oh wat zijn die duitsers degelijk
    en die alfa,s niet

    Login om te reageren
  45. Edu zegt

    28 september 2007 om 14:21

    Heb een honda crx vtec met bijna 300.000 km op de klok. Rij er nu 5 jaar in rond.
    Hoogste kostenpost;
    Banden en remschijven
    Wat een goed product heeft Honda hier neergezet!!

    Ps. hij roest wel

    Login om te reageren
  46. Gazza zegt

    20 november 2007 om 17:54

    Ik rij al 14 jaar met Honda,zonder ook maar een probleem te hebben gehad,ja,op 2 lampjes vooraan na…Mijn broer heeft nu een Honda Accord 2.2 ctdi al 2 jaar met reeds 100.000 km op de teller,die motor draait nog net zo stil als een benzinemotor,wat ook dikwijls verondersteld word.
    Daarvoor had hij een Mercedes c200 met niks dan elektronica probleempjes,die eigenaardig genoeg na de garantie stillekes verdwenen.Juist voor de Honda heeft hij 1,5 jaar met een A4 break rondgereden,amai,wat daar allemaal aan scheelde,na amper 120.000 km…nie normaal,olieverbruik,waterpomp defect,ruitenwissermotor,noem maar op…
    Na zoveel rommel weet men wel beter.

    Login om te reageren
  47. Edwin zegt

    4 december 2007 om 11:51

    Bekend dat Japanners degelijk zijn en storingsvrij. De lijst vind ik ongeloofwaardig aangezien sommige merken laag scoren en storingsgevoelige auto’s (Saab 95, Fiat) juist hoog staan genoteerd. Kortom vreemd alleen de top 10 lijkt me geloofwaardig.

    Zoek de balans tussen fijn, mooi en degelijk. Volg de Skoda rijder!

    Login om te reageren
  48. Martin zegt

    12 januari 2008 om 22:37

    Hahaha daar sta je dan met een duitse auto haha

    Login om te reageren
  49. bruce zegt

    23 januari 2008 om 21:43

    Dit is niets nieuws,eind jaren tachtig waren er al zulke lijsten !!!
    En ja toen al was de top tien bezet met Japanners,niet verwonderlijk,kwaliteit&afwerking op hoog niveau.
    Er zijn er die een lange winterslaap gehouden hebben….

    Login om te reageren
  50. Andries zegt

    8 mei 2008 om 15:47

    Geachte Dames en Heren,
    Heb nu mijn 5-de Toyota, een Toyota Carina-E(14 jaar oud). Ik heb nooit met Toyota problemen gehad.

    Login om te reageren
  51. Eric zegt

    23 augustus 2008 om 14:17

    oke ik snap dan iets niet , veel japaners in de top 10 en dan staat de toyota corolla op plaats 90……… er zal wel een karn van waarheid in de lijst zitten maar ik geloof het toch niet allemaal

    Login om te reageren
  52. Edward zegt

    3 februari 2009 om 00:54

    Heb zelf nissan 100nx.. nu 1.5 jaar..eerste auto..en berge problemen gehad..
    een electricititeit probleem dat niet te verhelpen is… dus ook met de japs kan het goed mis gaan.

    Merken als mercedes en volkswagen hadden vroeger hoge namen omdat ze betere matriale gebruikte die gewoon minder snel roeste. Toyota is dat ook vrij vanaf het begin gaan doen en is als oude auto daarom ook erg goed.

    Alfa is populair onder leasers en die trappen hun wagens gewoon kapot. Koop je een alfa die niet geleased is dan zal dit meevallen. Desalniettemin, alfa had wel last van roest tot 1998 (dacht ik en honda 1996?). Alfa scoort ook altijd al laag op electrici, niet dat de motor het dan niet meer doet, maar gewoon dat er ineens even iets uitvalt.. De roest kwam veel voor omdat ze het zelfde matrial als fiat gebruikte, en die roeste ook altijd..

    Porch 911 is vaak als betrouwbaarste auto ooit geroepen. Mercedes slk was vaak meest betrouwbare auto van vanaf 10 jaar en ouder. Dit vooral omdat de duitser goede matriale gebruiken. De toyota volgde dit wel op de voet. Daarbij is Mazda ook erg betrouwbaar. Toch bij alle auto’s gelden..je hebt er alijtd mensen zitten die nergens last van hebben hoe onbetrouwbaar de auto ook mag zijn. En mensen die alle rapporten lezen, op betrouwbaar kopen en dan toch een maandagauto..

    Verder zijn er veel sedans, met een 1.6 motor of 1.8 waarmee er caravans getrokken worden, dit vergt veel van de auto en vaak te veel…je krijgt dan gewoon eerder mankementen..dus die auto’s dalen in de lijst..maar zegt niets over het merk..

    koop de auto die je mooi vindt, maar kijk van te voren wat de meest voorkomende mankementen zijn, let hier op bij aankoop en je sluit een deel van het risico uit. (een deel..mijn nissan 100nx bewijst dat het altijd fout kan gaan)

    Login om te reageren
  53. Ron zegt

    19 februari 2009 om 16:09

    Ik sta er niet van te kijken. Ik woon in een nieuwbouwwijk en de meeste van mijn buren rijden in van die foeilelijke familieauto’s, meestal van Renault of Citroen. En gemiddeld staat de ANWB elek week wel een keer aan een van die Franse baggeraouto’s te sleutelen omdat die krengen weer startproblemen hebben. En ik heb geen medelijden met m’n buren want als je een Fransoos koopt weet je dat je een bak ellende in huis haalt. Neem de Laguna, die haperde op de folder al :)

    Ik rij zelf al jaren Japans en mijn auto’s hebben me echt nog nooit in de steek gelaten. Mijn vrouw heeft zelfs 1 jaar in haar Diahutsu rondgereden (zelfs naar Friesland op en neer) met slechts een kopje olie in de motor, het ding bleef gewoon lopen, kom daar bij een europiaan maar eens om. Het merk waar ik in rij is misschien spuuglelijk qua uiterlijk maar mijn Primera doet wat hij moet doen, altijd rijden. En mijn volgende auto wordt weer een Japanner

    Login om te reageren
  54. loli zegt

    19 juli 2009 om 21:36

    De volgende rede die stelt dat de lijst onbetrouwbaar kan zijn heb ik nog niet gehoord:

    In sommige Mazda’s zitten Ford-motoren
    In bijna alle Nissan’s zitten Renault-motoren
    In sommige Ford’s zitten halfbakken Ford-Volvo motoren
    In de sommige Toyota’s zitten PSA-motoren
    In vele Saab’s zitten Alfa-motoren, die weer veelal van GM afkomstig zijn
    Seat, Audi, VW, Skoda en welhaast Lambo zijn een pot nat
    Subaru en Porsche bewijzen de betrouwbaarheid van de Boxermotor.
    Beide eigenwijze merken.
    Eigenwijze merken komen vaak als beste uit de bus.

    Login om te reageren
  55. joseppe zegt

    24 juli 2009 om 03:13

    Subaru is onderdeel van Toyota, boxtermotoren hebben ook zo hun nadelen en veel onderhoud nodig op hun tijd, en voor de corolla eind 90er jaren begin 2000 zijn er inderdaad peugeot diesels gebruikt wel te verstaan de 1.9 echter mijd iedere toyotaliefhebber die en is het van een hele korte duur geweest.

    En in Porsche zitten en zaten veelal motoren uit de VAG groep onderandere Volkswagen en de Audi, zo rond de jaren 80 was de 911 volgens mij het enige model dat een eigen ontwikkelde motor had

    Login om te reageren
  56. Nylz zegt

    27 augustus 2009 om 03:54

    Veel Japanse auto’s zijn betrouwbaar, slim en goed geconstrueerd, net als veel Europeaanse en ja; zélfs enkele Amerikaanse! Nee; geintje. Mááár,(en da’s een kwestie van smaak, waarover eindeloos te twisten valt) het aantal écht mooie Japanse auto’s is op 1 vinger te tellen. En de afwerking kan nog velen malen “Franser” zijn dan bij Franse auto’s en de degelijkheid velen malen “Italiaanser” dan bij Italiaanse auto’s. En Lexus is slechts een anagram van Luxe’s; verder heeft het merk met échte klasse weinig te maken. Ik moest laatst mijn buurman met mijn Renault naar ’t station brengen, omdat zijn zelfdenkende Lexus dacht dat z’n motor al draaide wanneer enkel de veiligheidsgordel was vastgeklikt.

    Ik heb veel kilometers in een Renault 19 (benzine) gemaakt (265.000 km), en da’s niet omdat-ie mooi zou zijn.., maar ik onderhoud ‘m al een jaar niet meer en geef ‘m meer op z’n donder dan ooit, maar ik krijg ‘m godv… niet kapot!
    Hetzelfde geldt voor mijn Fiat Uno (263.000 km).

    Voor beide auto’s geldt; niets kraakt, niets piept, niets kreunt… en de wegligging; altijd goed! Mijn Nissan Almera daarentegen (205.000 km) suist, piept, kraakt, kreunt, beukt, bonkt en knettert ronduit; van grill tot trekhaak; alsof het z’n roeping is. Schokdempers, koplampen, dashboard, homokineten; alles trilt los. Maar ja; die Almera heeft wél airco én centrale deurvergrendeling én elektrisch verstelbare spiegels!
    Tja, dan maar geen schokdempers, geen wegligging en geen homokineten; ik wil een auto met luxe!!! Liefst zelfs één die zelf denkt dat de veiligheidsgordel al vastgeklikt zit als enkel de motor nog maar draait en daarbij doelbewust een ‘check-beep’ laat horen… ehmmm, volgens mij wil ik een Amerikaanse auto…..

    Login om te reageren
  57. kver zegt

    24 augustus 2010 om 19:01

    Deze lijst klopt.
    WIJ Nederlanders zijn dom. BETALEN TE VEEL VOOR ELK TYPE AUTO . ELECTORNISCH IS HET BIJ VEEL AUTO’S GEWOON EEN ROMMELTJE. WIE HEEFT ER NU NIET IN GARAGE GESTAAN ,MET EEN ELECTISCHE PROBLEEM EN EEN AUTO VAN 3JAAR OUD? EN EEN FORSE REKENING BETAALD? VELE VAN u . DE FEITEN ONTKENNEN DAAR ZIJN WIJ GOED IN. EN DE WAARHEID NIET ZIEN EVEN EENS.
    wANT JE RIJDT TOCH EEN…. JE EIGEN STATUS SYMBOOL?..
    EN JE EIGEN MERK DAT VAL JE TOCH NIET AF … WE ZIJN ER ZO AAN GEHECHT. ZO GEHECHT,DAT WE DE FEITEN BLIJVEN ONTKENNEN.. BLIJVEN DROMEN EN VEEL.. TE VEEL GELD BLIJVEN BETALEN. dEZE LIJST MAAKT NEDERLAQNDERS NIET WAKKER LEES MAAR VERDER EN ZIE DE REACTIES.

    DE EUROPESE AUTO’S MOETEN GEWOON BETER EN DAT IS EEN FEIT.
    DAT ZOU ELKE KOPER NU EENS MOETEN AFDWINGEN EN DOOR DEZE LIJST BIJ AANKOOP TE HANTEREN.

    GRT KVERH

    -edit: Wat is er mis met je TOETSENBORD?-

    Login om te reageren
  58. karel zegt

    25 september 2010 om 16:38

    De één koopt een Lada Samara en rijdt er 20 jaar probleemloos in rond. De ander met zijn Lexus staat 4 keer per maand bij de monteur. Kwestie van geluk. Heb diverse volkswagens gehad. Een golf 1 perfect, zou die zo terug kopen van degene die hem gestolen heeft. Daarna een Jetta. Rampending. Zei toe ook, NOOIT MEER Volkswagen. Mijn huidige is een Lupo (1999). Rijdt heerlijk, maar bij een bepaalde temp (kort ritje) moet je eerst een schietgebedje doen. Soms start hij snel, soms sta je een half uur te starten voordat hij aanslaat. Vanwege het label a gebeuren heb ik nu besloten weer diesel (mijn golf 1 was diesel) te gaan rijden. Prijzen vergeleken, forums uitgespit, folders aangevraagd etc. Mijn keus is gevallen op een Fiat Punto 1.3 mj. Fiat staat (stond???) bekend als onbetrouwbaar. Wel, gezien het prijsverschil met de Polo, bijna 4000 euro met dezelfde opties, en de ervaringen met Volkswagen, vindt ik de gok acceptabel. “Degelijke” merken gooien er met de pet naar en de “slechte” merken moeten hun reputatie verbeteren. In Duitsland staan de Panda en de Punto als de meest betrouwbare stadsauto’s te boek. We zullen het dus meemaken.

    Login om te reageren
  59. schuimbekje3 zegt

    11 april 2014 om 14:57

    Waarom zou deze lijst niet kloppen?
    Deze toko heeft namelijk geen belang bij het voortrekken van bepaalde merken of modellen, zoals de ADAC (Duits) of ANWB (Duits en Frans) dat wel hebben.

    Ik heb zelf de afgelopen 30 jaar zo’n 250 auto’s gereden en ik kan beamen dat deze lijst behoorlijk overeenkomt met mijn ervaringen.
    Zelf rij ik nu Subaru Forester en afgezien van een wiellager dat versleten is na 200.000km en een bobine na 160.000km heb ik niets gehad met de auto. Heeft me nog nooit stil laten staan, ik ben altijd thuis gekomen om daarna nog naar de dealer te kunnen rijden. (voor de duidelijkheid, ik rij zo’n 50-60.000km per jaar en niet alleen veel autobahn maar ook blubberwegen met gesteente).

    Mijn ervaringen met Mazda zijn gelijkwaardig aan Subaru. 100.000+ met Mazda 6 (en voorloper 626), Maxda MX-5, zonder noemenswaardige problemen waar geen ANWB-er aan te pas is gekomen.

    Toyota dito. Afgezien van dat ik elke twee maanden bij de dealer kwam voor onderhoud (kan er ook niet zoveel stuk gaan wat niet opvalt). Honda was ook betrouwbaar maar daar wilde de aandrijving (homokineet) nog wel eens falen (veel power + sturen + hobbels = snel stuk). Nissan 100NX, 300ZX, Maxima QX3, Patrol 2.8, allemaal auto’s met km’s maken en geen problemen.

    Dat kan ik niet zeggen voor de Renaults (Laguna maakte het wel heel bond door niet eens van de dealer naar huis te geraken) of de VAG’s… Audi A3 schoot de stoel los na 3 weken, A6 en Passat elke week wel ABS sensors stuk, Golf met meer koppakkingen lek dat er hoofden bij VW werken. BWM met rotte distributieketting, waterpomp en brandstofpomp, Porsche nog erger en veeel duurder… Rotte oliekeerkringen, bobines en draagarmen die vervangen moesten worden vaker dan er werd getankt. Nee, Deutsche kwaliteit is een een reclame slogan, niet iets wat in de echte wereld bestaat.

    En inderdaad, merken veranderen… Je kunt nu een betrouwbare Lancia kopen. Mijn eerste Lancia ging van turbo-revisie naar turbo-revisie, okay, je kon de wegmarkering van het asfalt af krijgen door gas te geven, maar toch…

    Ik zal niet snel zeggen “ik koop nooit meer een …” maar er zijn auto’s die ik echt niet meer zal kopen.

    Mijn favorietenlijstje als ik nu een auto zou moeten uitzoeken op basis van betrouwbaarheid gemeten door mijn portemonais:

    #1 Subaru Forester XT #2 Honda Legend 3.5 V6 #3 Mazda CX5 #4 Toyota Tundra

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North