• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Trok PON de stekker uit de AutoRAI?

Auteur: Author, gepost 4 september 2015 om 15:53 – 43 Reacties

Trok PON de stekker uit de AutoRAI?


Het annuleren van de AutoRAI 2017 kwam een beetje als een donderslag bij heldere hemel. Heeft importeur PON hier wellicht iets mee te maken?

Persvoorlichter Jacques Geijsen lichtte in de uitzending bij de Nationale Autoshow op BNR één en ander toe met betrekking tot de AutoRAI. De Nederlandse importeur van alles VAG zou namelijk NIET hebben bedankt voor deelname aan de autobeurs, maar is al wel enige tijd met de organisatie in een discussie verwikkeld.

PON zet namelijk openlijk vraagtekens bij de opzet van de beurs, die nu vooral gericht is op de consument. Leuk voor vaders die met zonen ‘een dagje beurs doen’, maar voor de dealers en importeurs is het allemaal minder interessant. Zij lichten de klant immers liever voor in de grote dealerbedrijven, die het gras voor de voeten van de kleine dealer op de hoek hebben weggemaaid. De beurs zou dan weer ideaal geschikt zijn voor een meer zakelijke insteek.

Komt er alsnog een autotentoonstelling in 2017? Geijsen sluit niks uit, maar een show die echt gericht is op het grote publiek komt er waarschijnlijk niet.

Foto via Autojunk

Ook interessant!

  • In deze video neemt Wouter plaats achter het stuur van de Porsche 911 992 Ben Jr. Ook gaan we even terug in de tijd met een Porsche 356!
    Met de meest exclusieve Porsche 992, de gelimiteerde Ben Pon Jr rijden
  • Gespot - Überdikke AMG-combo
  • Clarkson, Hammond en May trekken stekker uit autoplatform
    Clarkson, Hammond en May trekken stekker uit autoplatform
  • Video: Je bestelde eten komt iets later
    Video: Je bestelde eten komt iets later

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

autorai, pon

Vorig bericht: « Bekijk het beste van Salon Privé 2015 in 300 foto’s
Volgend bericht: Deze NL occasion is twee keer duurder dan de nieuwprijs »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    4 september 2015 om 16:02

    Ergens toch wel jammer als het zakelijk wordt. Het is toch juist leuk, op zaterdag met 12 buggies en 14 fopspenen naar de Rai.

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      4 september 2015 om 16:50

      @dutchdriftking: Leuk dagje uit, maar ik vond het altijd vreselijk hoe slecht mensen zich gedragen op zo’n beurs. Vrouwen die massaal hun handtassen met enge ritsjes op de motorkap zetten, kinderen die met hun schoenen in de kofferbak gaan staan, mannen met rustassen die tegen de auto’s leunen, brrrr.
      Maar goed, daar wordt rekening mee gehouden gelukkig.
      OT: Denk dat een meer zakelijke insteek zo’n beurs veel rendabeler maakt, al was het alleen maar vanwege een intensiever klantcontact.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        4 september 2015 om 17:36

        @granlusso: De auto`s zijn na 2 weken beurs inderdaad afgeschreven. Wat gaan die mensen er toch slecht mee om. Ook gooien met deuren, en zich volgas laten vallen in de stoelen. Ze zijn inderdaad heeel lomp.

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          4 september 2015 om 18:19

          @dutchdriftking: helemaal afschrijven is niet waar, maar ze krijgen wel veel voor elkaar. Dat de auto’s lichte schade oplopen is logisch en ingecalculeerd. Aan het einde van de dag werden ze in mijn tijd gewoon weer allemaal spin en span gemaakt.

          Maar het allerergste is wat ze stelen: bekerhouders, asbakken, hoofdsteunen, krikken, gereedschap, knopjes, zonneschermen en zo’n 50 meter aan deurrubber. Echt bizar.

          Login om te reageren
          • sydney zegt

            5 september 2015 om 00:59

            @gtwillem: Ik kocht in september ’98 mijn allereerste auto(Ik was nog Sous-Chef en het zou tot nu ook de laatste zijn) Een gloednieuwe zwarte Peugeot 206 1.1i XN 3-drs, kaler dan die auto kon gewoon niet.Geen stuurbekrachtiging,geen centrale vergrendeling,geen elektrisch bedienbare ramen en al helemaal geen airconditioning.En omdat ik er eentje met zwarte vernis had besteld moest ik de standaard zwarte kunstof bumpers ook nog even in kleur laten spuiten.Toen ik ‘m bestelde had geen dealer überhaupt een 206 staan dus toen ik op de laatste dag van de AutoRai’99 precies die auto zag staan die had besteld was dat wel gaaf.De volgende middag werd ik door Nefkens gebeld dat m’n auto binnen was.

            En dat was geen toeval.

            Login om te reageren
      • gezondverstand zegt

        4 september 2015 om 18:46

        @granlusso: het is wel meteen een kwaliteitstest.
        Er stond een keer een Jeep. Het dashboard zat vol krassen door het slechte plastic dat gebruikt was..Het spul kon niks hebben.
        Als je zo’n auto koopt dan weet je dat je als koper niet kunt verwachten dat je lang een mooi interieur hebt.

        Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        4 september 2015 om 19:19

        @granlusso: hahaha zo zag ik een rus in parijs het navigatiesysteem weer terug het dashboard indrukken, terwijl dat ding aanstond…of een duitser die ergens had gelezen dat je het stuur van een xk r-s eraf kon halen, dat ging hij dus even proberen

        Login om te reageren
      • ghost zegt

        4 september 2015 om 22:30

        @granlusso: afgelopen autorai was er bij Mercedes een complete stoel losgeschroefd in de CLA, was er bij Ford in de ecoboost van alles gesloopt en ik meen bij Opel was er een embleem van een OPC afgejat. Gaat compleet nergens over hoe mensen daar met spullen van een ander omgaan.

        Login om te reageren
  2. zakar36 zegt

    4 september 2015 om 16:08

    Het leuke van AutoRAI en iedere andere autobeurs is juist dat je met je familie/vrienden een dagje langs alle leuke auto’s kan gaan. Maar ik snap natuurlijk wel dat het voor grote bedrijven dat minder interessant is.

    Login om te reageren
  3. poes zegt

    4 september 2015 om 16:16

    Blegh, wat is Pon toch een rot bedrijf…

    Anyway, ik snap het probleem niet zo. Oké, een “plekje” op de AutoRAI is niet bepaald gratis. Dus een merk wil er wel iets voor terug zien. Maar aan de belangstelling lag het afgelopen jaar niet. In het weekend was het rete druk met “reguliere consumenten”. En op doordeweekse dagen is er ruimte zat voor het uitnodigen van zakelijke relaties. Zo gaat dat toch altijd al?

    Login om te reageren
    • vr6audi zegt

      4 september 2015 om 16:23

      @poes: PON een rot bedrijf omdat de RAI de importeurs niks te bieden heeft. Of in ieder geval niet iets waar de bedrijven op zitten te wachten.

      Dan slaat de RAI dus de plank mis, en niet PON.

      Volgende keer moet de RAI eerst maar eens in gesprek en inventariseren wat voor evenement de merken willen, dat zijn namelijk de partijen die het mogelijk maken.

      Ook de titel is weer lekker haat dragend. de RAI heeft zijn zaakjes niet op orde.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        4 september 2015 om 17:14

        @vr6audi: dat pon een klote bedrijf is weet iedereen die er zakelijk mee te maken heeft. Maar dat heeft niks met dit te maken ;-)

        Login om te reageren
        • vr6audi zegt

          4 september 2015 om 18:40

          @lekbak: Heb er zelf ook te maken mee gehad. Flink kut inderdaad. Maar het ging erom dat het verhaal en de reactie erop van bovenstaande niet klopt.

          Login om te reageren
    • granlusso zegt

      4 september 2015 om 18:04

      @poes: Ja, maar men weet ook dat de volumemerken het niet van die consumenten moet hebben, die kopen namelijk niets (nee, ook niet na de beurs). De zakelijk markt is veel belangrijker

      Login om te reageren
      • poes zegt

        4 september 2015 om 18:18

        @granlusso:
        Dat is wel erg kortzichtig. Ja, het klopt dat het gros van de nieuw verkopen zakelijk zijn. Maar het merendeel van die zakelijke auto’s wordt nog altijd door de individuele consument, de werknemer, uitgekozen/samengesteld.

        Login om te reageren
        • granlusso zegt

          4 september 2015 om 19:28

          @poes: Voor de beleving is het goed, maar ik heb echt grote twijfels wat de daadwerkelijke opbrengst van de RAI is op dit moment en in deze vorm. Mag wel wat veranderd worden.

          Login om te reageren
    • prop zegt

      4 september 2015 om 18:07

      @poes:

      Je bedoelt de rai een rotbedrijf .. anders begrijp ik je context niet. Als beursaanbieder moeten zij een succesvol concept kunnen bieden. Helaas moeten commerciele bedrijven nou eenmaal geld verdienen

      Login om te reageren
  4. stino zegt

    4 september 2015 om 16:21

    Weet iemand of er ook winst wordt gemaakt? Die merken moeten natuurlijk betalen, de zaal wordt afgehuurd. Maar wat wordt met de winst van de ticketverkoop gedaan en eten etc. Kan je daar dan niet de lasten voor de merken mee verlichten?

    Login om te reageren
    • vr6audi zegt

      4 september 2015 om 16:28

      @stino: Zo ver ik weet, organiseert de RAI een bepaald evenement wat met een bepaalde hoeveelheid animo door kan gaan. De merken die zich aanmelden, betalen een bepaald bedrag aan de RAI. Verder krijgt de RAI de opbrengst van de kaartjes en waarschijnlijk de opbrengst (Of een deel als het uitbesteed wordt) van de consumptie’s.

      De merken hebben dus weinig oor naar hoeveel mensen er komen, als er maar pers komt waar ze aandacht van krijgen. Daar promoten ze namelijk het best.
      De bezoekers die de RAI bezoeken komen vaak alleen om dikke auto’s te zien en om een dagje uit. Niet om echt een auto te kopen of zich te oriënteren. (Gebeurt online)

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        4 september 2015 om 16:54

        @vr6audi: Het spijt me zeer, maar er staan een paar fouten in je betoog.
        De organisatie RAI organiseert de AutoRAI. Importeurs kunnen ze zich inschrijven tegen een bepaald bedrag per m2. Alle opbrengsten gaan naar de organisatie. Dat klopt.

        De importeurs (niet de merken) hebben wel degelijk animo om op een beurs te staan. Je kan namelijk je gamma bij een breed publiek laten zien. De persaandacht is mooi meegenomen, maar van ondergeschikt belang. De AutoRAI is geen Salon van Geneve of IAA: er staat weinig nieuws.

        De bezoekers komen wel degelijk om zich te orienteren. Zeker door de weeks zijn de klanten een stuk serieuzer. Het voordeel van de AutoRAI is dat alle auto’s er staan. Dus je kan je shortlist samenstellen en de modellen met elkaar vergelijken. Nu moet ik toegeven dat dit op een AutoBoulevard ook van toepassing is, maar dat is niet onder één dak. Daarbij is de drempel voor een beurs lager. Verkopers in een showroom is toch anders dan een guitige beursdame.

        Daarbij geef je aan dat auto’s tegenwoordig online verkocht worden. Als er een product zich lastig online laat verkopen, zijn het wel auto’s. Ik ken niemand die zijn auto online heeft gekocht. Daarbij zie ik bij de configurators ook geen ‘BESTEL NU!’ knop. Je wordt doorverwezen naar de dealer met een code van je samengestelde voiture.
        Ik bedoel het niet vervelend maar ik ben het niet eens met je gestelde mening.

        Login om te reageren
        • vr6audi zegt

          4 september 2015 om 18:50

          @gtwillem: Dat online was op de oriëntatie gericht, misschien was dat niet duidelijk.

          Verder heb je gelijk dat je tastbaar kunt vergelijken, vind ik zelf altijd wel fijn. Maar toch heeft de consument altijd al onderzoek gedaan voordat ze gaan vergelijken.

          Het aantal consumenten wat de autorai een doorslaggevende factor vindt mbt het kopen van een bepaalde auto, zal zeker lager zijn dan dat er betaald word voor zo’n plaats. En is dus niet rendabel.

          Mocht het zo zijn dat de AutoRai meer zakelijk word, kan dat veel meer geld opleveren voor bedrijven. Je zegt het zelf al, AutoRai is geen IAA of Geneve en dus weinig interessant voor bedrijven mits het deze insteek blijft.

          Het grootste deel van de bezoekers komt er gewoon omdat het er is, en zullen het ook niet missen als het er niet meer is. Verder was het geen betoog.

          Login om te reageren
  5. E34M5Touring zegt

    4 september 2015 om 16:28

    Ja joh, die stomme consumenten ook… Wat moeten die nou op een autobeurs… Die kopen toch niks. En aan relatiebeheer werd nooit wat gedaan op de AutoRai… Geen merk die z’n klanten daar uitnodigt voor een hapje/drankje als blijk van waardering. Dus lekker een leasemaatschappij bijeenkomst van maken. Lekker brallen met de rest van de rode broeken brigade.

    Login om te reageren
    • C6_R zegt

      4 september 2015 om 16:38

      @E34M5Touring: Inderdaad, die fokking consumenten, daar heb je niks aan! Relaties en VIP’s daar gaat het om. Idem met de autosport, lopen die consumenten en lie… *kots* liefhebbers ook constant in de weg!

      Login om te reageren
  6. gtwillem zegt

    4 september 2015 om 16:40

    Ik kan het op zich heel goed begrijpen. Niet zozeer omdat ik een PON-liefhebber ben en alles wat niet VAG is inferieur acht, maar om de heel simpele afkorting: ROI. Return on investment. Het moet allemaal wel de moeite waard zijn.

    De klant kan tegenwoordig op veel meer manieren ingelicht worden over auto’s, in tegenstelling tot alles langer dan 15 jaar geleden. Dus statisch een paar auto’s neerzetten is niet meer 2015. Beetje beleving, espressootje, beetje sturen, zorgen dat de klanten meer betrokken worden: dat werk.

    Ten tweede denk ik dat de regel dat officieel ‘er niets verkocht mag worden’ afschaft mag worden. Als de AutoRAI ervoor zorgt dat je 10 auto’s per dag kan verkopen, heb je een betere ROI. En waarom geen Okasies meenemen? In Brussel is het bij Het Salon de reden van bestaan (althans tot een paar jaar geleden, weet niet of ze het nog steeds doen). Elke avond de verkochte auto’s eruit rijden en aanvullen met vers materiaal.

    Het zakelijke aspect mag zeker niet vergeten worden. Dus als je van de 10 dagen de eerste twee speciaal voor de zakelijke markt doet, kom je al een heel eind. Daarbij kun je de AutoRAI ook combineren met de AutoVak Beurs (ver gegrepen) en de BedrijfsautoRAI. De ruimte is er en veel importeurs hebben zowel personenauto’s als bedrijfswagens in het gamma.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      4 september 2015 om 17:38

      @gtwillem: Klinkt als een goed idee. Zo wordt de beurs stukken rendabeler, en voor de liefhebber die gewoon even overal aan wil voelen blijft er een beurs. Leuk!

      Login om te reageren
    • granlusso zegt

      4 september 2015 om 18:10

      @gtwillem: Ik ga het graag met je uitwerken. Verandering is altijd nodig, we kunnen wel huilie-huilie gaan doen omdat het dagje uit van een aantal gezinnen bijna eraan gaat, maar dat is naïef.

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      8 september 2015 om 21:17

      @gtwillem: Ideetje: neem geen enkele echte auto mee naar je stand, maar maak van al je modellen een kinderversie, waarmee kindjes van 8 tot 12 wat kunnen rondrijden op een speciaal parcours. Wedden dat die kleine mannen die auto wel verkocht krijgen aan hun pappie? En dat je 10 jaar later het grootste merk wordt?

      Login om te reageren
  7. janjaspar28 zegt

    4 september 2015 om 17:22

    Wat walg ik toch van dit bedrijf. PON sponsort half Nederland al, getuige AutoWeek (sorry jongens voor dat lelijke woord), de politie, Enzo Knol, Gazelle, en ga zo maar door.
    Geen wonder dat het zonder steun van papa PON niet doorgaat.

    Login om te reageren
    • vr6audi zegt

      4 september 2015 om 17:26

      @janjaspar28: Je walgt van PON omdat ze dingen mogelijk maken die anders niet mogelijk zijn?

      Volgens mij blijft sponsor zijn een keuze, en geen verplichting.

      Jaloers op de mensen die wel hun droom kunnen uitoefenen door PON?

      Login om te reageren
    • alfablog zegt

      4 september 2015 om 19:47

      @janjaspar28: nog even een glas melk en dan naar bed.

      Login om te reageren
      • janjaspar28 zegt

        4 september 2015 om 20:35

        @alfablog: colaatje en bakje chips voor de TV bedoel je. Lekker Jeeps en Lancia’s kijken op NPO 1.

        Login om te reageren
        • vr6audi zegt

          4 september 2015 om 21:26

          @janjaspar28:
          Als je bitch wilt chillen is het geen probleem en ik kom niet alleen, want ik heb jeeps en lancia’s, Jeeps en lancia’s, jeeps en lancia’s.

          Login om te reageren
  8. desjonnies zegt

    4 september 2015 om 17:30

    Vooral zo door gaan als PON, heb je een gouden toekomst…..achter je.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      4 september 2015 om 18:50

      @desjonnies: nou ben ik van mening dat pon werkelijk een belachelijk bedrijf is wat betreft de omgang met relaties en klanten en wat betreft service. Maar wat heeft dat ermee te maken dat ze de rai niet meer zien zitten?

      Login om te reageren
  9. poes zegt

    4 september 2015 om 18:16

    @vr6audi:
    Pfff, stom eens met je fanboy reacties.

    Pon is simpelweg geen fijn bedrijf. Niet voor hun dealers, niet voor de consument. Succesvol zijn ze inderdaad wel ja, meeliftende op het succes van VAG.

    Echter, PON heeft momenteel in NL veel te veel macht. Daar is dit bericht een mooi voorbeeld van. Als PON er geen brood in ziet (want er wordt niet GENOEG aan verdient of hun eigen feestjes zijn lucratiever) dan komt meteen het hele evenement in gevaar.

    Dat de consument er niets te zoeken heeft, zoals je eerder betoogde, is wel erg kortzichtig. Ik ga ook niet direct naar de AH rennen als ik weer een wasmiddelreclame zie, of een advertentie-uiting van Red Bull langs zie komen. Toch worden daar miljoenen in gestopt. En dat is niet omdat de desbetreffende bedrijven er onder de streep niets aan overhouden…

    Login om te reageren
    • vr6audi zegt

      4 september 2015 om 19:01

      @poes: Dat je zegt dat PON te veel macht heeft, komt dat omdat PON goede zaken doet (Ja, hun after-sales is kut, maar marketing en dealtjes met bedrijven/lease maatschappijen zijn zakelijk gezien gewoon goed) of omdat andere merken dat schijnbaar niet genoeg doen. Want anders was de machtsverdeling wel anders lijkt me.

      Stel je eens voor dat jij voor de keuze stond, met aandeelhouders hijgend in je nek. Of je verliest geld op zo’n 3e ranks beurs (Ja, want dat is het), en verliest het vertrouwen van je aandeelhouders omdat je een strategie’s domme keuze maakt en de waarde van het bedrijf keldert. Of je kiest ervoor om het niet te doen en het geld en vertrouwen in je zak te houden.

      Verder zal het echt niet zo zijn dat PON heeft afgezegd en alle andere merken er wel brood in zagen en het daarom niet door is gegaan.

      PS: Jammer van dat fanboy gedoe, ik stap van audi naar BMW of mercedes over binnenkort. (Erg slechte ervaring met de service van een VAG dealer) Maar PON heeft niks met fanboy te maken.

      Login om te reageren
    • Rob zegt

      4 september 2015 om 19:05

      @poes:
      Een beurs is per definitie een commercieel evenement. Als PON er dan geen commerciële waarde inziet, waarom zou je er dan in vredesnaam heen gaan?! En ja, als de VAG automobielen niet komen is het inderdaad rustig op de beursvloer. Is dat schuld van PON dan? Het is potverdikke geen liefdadigheid. Te veel macht, pffffff….

      ASML, die heeft macht.
      “Concurrenten?wat zijn dat?”
      Ze zijn hun eigen concurrent want ze moeten blijven presteren. Continu. Dát is macht. Een handelsonderneming wat een beursje niet door kan laten gaan, dat is geen macht……..

      Login om te reageren
  10. gezondverstand zegt

    4 september 2015 om 18:54

    Ik ben niet zo vaak naar de AutoRAI geweest, maar de laatste keer heb ik toch 1 van de auto’s gekocht die ik daar vergeleken heb. Voordeel is toch dat je in korte tijd irl kunt vergelijken.
    Reclamespotjes en advertenties kosten ook klauwen met geld. Als het om de centen gaat dan kunnen er ook wat soberder en kleinere stands gebruikt worden.

    Login om te reageren
  11. bugatti2405 zegt

    4 september 2015 om 19:50

    Mooie foto! Door wie is die gemaakt?

    Login om te reageren
  12. ronald zegt

    4 september 2015 om 20:02

    Jammer dat z,n kut bedrijf als pon zich weer eens ergens mee bemoeid en weer invloed heeft op nl het is in mijn ogen een corrupt bedrijf. Niks meer en niks minder

    Login om te reageren
  13. feline zegt

    4 september 2015 om 22:36

    vreemd, pon wil graag een evenement gericht op de zakelijke markt. Jarenlang heeft Amsterdam Rai een dergelijk event georganiseerd onder de naam fleet expo. Echter, Pon heeft hier nooit aan willen meedoen. Pon staat garant voor 25% marktaandeel in Nederland. Zonder Pon kan een Auto rai helaas niet bestaan. Zeer spijtig voor de bezoeker/consument.

    Login om te reageren
  14. boltiev6 zegt

    5 september 2015 om 09:47

    De auto RAI gaat niet door…..nee dat klopt wel, de beurs zou er moeten zijn om de consument alle mogelijke modellen te vergelijken en uiteindelijk een aankoop te doen. Maar zo zit het niet meer in elkaar. De door ons aangestelde, irritante, overheid voert een beleid waarbij zij bepalen welke soort auto,s wij kopen. n.l. De hybride auto,s en de elektrische gebakjes. Wanneer mensen een keuze moeten maken is de financiële factor vrijwel altijd doorslaggevend. Een stand op de RAI kost een vermogen, dat moet terug verdient worden. En dat gaat niet lukken met deze oneerlijke concurrentie. Kortom; de overheid bepaalt tegenwoordig hoe het Nederlandse wagenpark eruit ziet omwille van het milieu…hoe schijnheilig kun je zijn, we hebben 11 kolencentrales in dit land? Die stoten gezamenlijk 90 megaton CO2 uit, 1100 ton fijnstof vergelijkbaar met 40 miljoen auto,s. Hoe durven deze eikels met droge ogen dit beleid te voeren?????

    Login om te reageren
  15. caprio zegt

    5 september 2015 om 10:14

    Wat vaag weer, niet alles draait om geld zou ik zeggen tegen de familie Pon. Het is gewoon een tentoonstelling met entree voor liefhebbers die daar enorm van genieten

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North