• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Twee fijne Bugatti Veyron video’s

Auteur: Wouter, gepost 10 november 2006 om 18:07 – 80 Reacties

Bugatti Veyron


Zijn de tissues al opgeruimd na het bekijken van de F40 LM en FXX? Haal dan maar weer nieuwe, want we hebben nog twee filmpjes van de Bugatti Veyron in de aanbieding.

Deze films moeten niet alleen met geluid, maar ook nog eens met een stevige subwoofer beluisterd worden. Toch wel heftig spul die Veyrons.

Met dank aan Johan voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • Video - zo klinkt de Bugatti Bolide
  • Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn
    Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn
  • Video: Bugatti Chiron vs. straaljager, wat is sneller?
    Video: Bugatti Chiron vs. straaljager, wat is sneller?

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, Supercars, veyron, Video

Vorig bericht: « FXX op video
Volgend bericht: Nissan Micra Barbie edition »

Lees Interacties

Reacties

  1. luc zegt

    10 november 2006 om 18:11

    dit is en blijgt een geweldige auto hoor dat geluid echt geweldig

    Login om te reageren
  2. Franqie zegt

    10 november 2006 om 18:13

    Dat 2e filmpje is echt vet, jammer dat ie n beetje in elkaar gedrukt is. Maar dat geluid… En je moet goed oppassen met je kinderen bij die uitlaat, want die kunnen daar zomaar in verdwijnen.

    Die spoiler/luchtrem is ook prachtig om te zien.

    Login om te reageren
  3. JPM zegt

    10 november 2006 om 18:14

    Niets komt in de buurt van een Bugatti het is geen auto, maar een technisch hoogstandje, vergeet Koeningsegg en die onzin dit is Formule1 maar dan 100x langer houdbaar. It’s out on his own.

    Login om te reageren
  4. Sander zegt

    10 november 2006 om 18:17

    Snel genoeg iig

    Login om te reageren
  5. Rick dos zegt

    10 november 2006 om 18:21

    Tja, kan er niet warm van worden zoals bij de Ferrari´s…….

    Login om te reageren
  6. Timothy zegt

    10 november 2006 om 18:21

    zeker bruut…………………

    maar doe mij toch maar die F40LM

    Login om te reageren
  7. Sander zegt

    10 november 2006 om 18:28

    @ Rick Dos,

    Wat is dat voor klote uitspraak? ”Kan er niet warm van worden”. Ik snap dat het geen indruk op je maakt maar die zin.. Aargh:P

    Login om te reageren
  8. Xpro zegt

    10 november 2006 om 18:33

    Dit is geeen autoo maar meer een straal jager damn wat maakt deze bruutste bak een geluid zeg

    Login om te reageren
  9. Rick dos zegt

    10 november 2006 om 18:33

    @Sander

    Waaaaaaat?!
    Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd?!

    Het doet me niks….uhm emotioneel raakt het me niet……uhm ik krijg er geen stijve van……..zo beter?! :P ;)

    Login om te reageren
  10. Sander zegt

    10 november 2006 om 18:41

    @ Rick Dos,

    Lijkt er meer op ja. Haha, I’m sorry. Wordt een beetje hopeloos van dat gezeik over supercars. En al helemaal over de kwestie van smaak. Is toch voor iedereen verschillend. En sjah.. wat je er verder mee doet, your choice;)

    Login om te reageren
  11. erik zegt

    10 november 2006 om 18:43

    Ferrari lijkt harder te gaan, maar dat komt puur door het geluid. De cijfers liegen niet. De Ferrari is ruim 50% trager van 0-100km/h. Zet de Bugatti op raceslicks (zoals de FXX) en hij kan in de bochten ook nog bij benen.

    Login om te reageren
  12. Rikus zegt

    10 november 2006 om 19:02

    hahaha ik vind het ookj geen leuke bak om te zien.. wat heb je nou aan een bak die 400 km/u gaat.. het is duz niet mijn smaak.. :D het geluid is dan wel weer lekker.. maar dat overtuigd me nog niet.. geef mij maa.. aah laat ook maar.. die GT zal ik toch niet krijgen ;)

    Login om te reageren
  13. El-Loco zegt

    10 november 2006 om 19:17

    Dat geluid is in t echt nog mooier. ;)

    Login om te reageren
  14. horspower please zegt

    10 november 2006 om 19:17

    ik vind em namelelijk wel mooi en ik wil die pk`s ook wel in mijn 307:)

    Login om te reageren
  15. olibier zegt

    10 november 2006 om 19:24

    wow wow wow deze auto is toch nr 1 op mijn lijstje voor sniterklaas :D

    Login om te reageren
  16. Danny zegt

    10 november 2006 om 19:26

    LoL die duitser ” Jesus Maria…… Aaaahh ” En dan die rem als die halverwege die vent oppikt. Zou die zo zwaar zijn geweest…… haha. Wat zou ik hier graag alleen al eens een keer mee willen rijden met iemand. Niet normaal meer wat een auto.

    Login om te reageren
  17. Rick dos zegt

    10 november 2006 om 19:31

    @Sander
    Mee eens! ;)

    Login om te reageren
  18. stefan zegt

    10 november 2006 om 20:08

    ik heb hier de veyron killer de saleen ultimate ssc.
    Top : 440km/h
    0 – 100 : 3sec
    1064 pk.
    Die zou ik eens op video willen zien!!!

    Login om te reageren
  19. stefan zegt

    10 november 2006 om 20:20

    En heb je de neus gezien van die veyron leek net als of iemand hem het proto type heeft gestolen en toen tegen een oude kachel is aan gereden en weer heeft terug gezet en die lompe boeren hebben hem maar zo gebouwd!!
    en ja dat is mijn mening

    Login om te reageren
  20. dekster zegt

    10 november 2006 om 20:25

    dingen die je moet kopen als je het groot lot wint:
    1: een VEYRON
    2: een mooie garage
    3: een circuit

    @Stefan
    ik denk dat het nipt word, al eens gezien wat voor een korte wielbasis de veyron heeft? , dat kan echt niks dan goed doen in de bochten

    Login om te reageren
  21. Stefan zegt

    10 november 2006 om 21:23

    iedereen vind het altijd geweldig, maar ik vind hem echt niet mooi en word er indd niet warm van…

    Login om te reageren
  22. the real stig! zegt

    10 november 2006 om 22:03

    echt wle mooi hoe in het eerste filmpje die roodgloeidende remschijven werden getoond gewoon orachtig die auto , dat geluid die stats!!!!!geen woorden voor

    Login om te reageren
  23. cuore sportivo de tweede zegt

    10 november 2006 om 22:08

    kwijijijijl………

    Login om te reageren
  24. Nick zegt

    10 november 2006 om 22:31

    Die turbo’s die afspoelen klinken zeer lekker, en ook geen overdrukgat zodat je alle druk kan gebruiken nadat je een tijdje het gaspedaal loslaat. :D

    Geen schreeuw, maar daarintegen een korte bescheiden maar krachtige grom!

    Login om te reageren
  25. driver zegt

    10 november 2006 om 22:33

    Deze wagen roept gewoon om op “die AUTOBAHN” de porsches en de dikke coupes op te jagen en dan te vernederen bij 250kmh. Stel het je maar eens voor… LOVE IT.

    Ben het helemaal met JPM eens! Dit is een klasse apart en als je het mij vraagt: formule 1 is niets vergeleken met dit!

    Login om te reageren
  26. robert zegt

    10 november 2006 om 22:56

    ik vind het geluid helemaal niks. het lijkt wel of er een harley stationair loopt te draaien of net een vrachtwagen. Dan heb ik liever een pagani. Het verhaal daarachter is ook veel mooier. Een klein bedrijf met zo’n product. Bugatti gebruikt deze auto om een positieve glow over alle modellen van het volkswagen concern te krijgen. Na de veyron zullen er enkele commercielere (goedkopere) modellen, á la phantom of lager arnage komen. Bugatti wordt gemaakt door wetenschappers, pagani door enthousiaste vakidioten!! Dat wil ik!!

    Login om te reageren
  27. d_vdm zegt

    10 november 2006 om 23:09

    Mmmm, 2de video is toch wel erg indrukwekkend. Rijdend kunstwerk. Iemand moet eens wat nieuwe superlatieven bedenken om dit monument te beschrijven.
    Mag ik VW namens iedereen bedanken? (Vielen Dank auch Herr Piech!). Het was een duur geintje maar elke cent waard.

    Login om te reageren
  28. Geert Jan zegt

    10 november 2006 om 23:20

    Hmm, ik vind het geluid van dat eerste filmpje verdacht veel op een diesel lijken…
    Apart dat iedereen dat geluid helemaal geweldig vindt, terwijl sportauto’s die met een
    dikke diesel worden geleverd (bijvoorbeeld R8 V12) ongelofelijk worden afgekraakt.

    Login om te reageren
  29. db zegt

    10 november 2006 om 23:22

    1250NM en 0 naar 300 in 13 seconden is al genoeg reden om dit te kopen, en zeg niet dat hij 1.8 miljoen kost want dan word ik depressief

    Login om te reageren
  30. Rick dos zegt

    10 november 2006 om 23:23

    @d_vdm
    Nee! Niet namens mij! :P

    Login om te reageren
  31. Tom van Bergen zegt

    10 november 2006 om 23:24

    @ Stefan, ten eerste is de SSC Ultimate geen Saleen. SSC staat voor Shelby Super Cars. Ten tweede loopt die geen 440 km/h. De SSC haalt het vermogen uit een enorm opgepompte Amerikaanse V8, en hoewel dit betrouwbare blokken zijn, zelfs bij dit vermogen, heeft de Veyron een technisch veel beter blok; meer kleppen, meer turbo’s (weinig lag), 4WD. Dit maakt de Veyron een veel meer handelbare auto dan de SSC. Bovendien straalt de Veyron klasse en stijl uit, terwijl de SSC de zoveelste flashy supercar is net als de Saleen S7 twin turbo. Daar is trouwens ook een update voor te kijgen die het vermogen opschroeft van 750 naar 1000pk met een veel lager gewicht als dat van de Veyron. Het zal hard lopen, maar veel minder handelbaar zijn als de Veyron en veelste flash.

    Login om te reageren
  32. Rick dos zegt

    10 november 2006 om 23:28

    “Formule1 is niets vergeleken met dit”……uhm juist ja…….het is vrijdagavond, mensen zijn uitgeweest, een beetje te diep in het glaasje gekeken……..ik begrijp het hoor mensen als er wat onzinnigs uit je mond komt! ;) :P :)

    Login om te reageren
  33. db zegt

    10 november 2006 om 23:34

    ik zou nooit in zo’n SSC durven rijden hoor, geef mij maar een iets zwaardere maar veiligere auto , en 1064 PK op de achterwielen ?!? , nooit van mijn leven hoor, wisten jullie dat de bugatti trouwens 16 cilinders heeft met 5 kleppen per cilinder, even ter vergelijking, de ferrari FXX heeft 48 kleppen , de koenigsegg CCR 36 en de Bugatti dus 80!!!, ik heb voor de vergelijking geprobeerd wat pk’s betreft op gelijke hoogte te blijven met de veyron, 800PK voor de FXX en 806 voor de CCR (en dus eigenlijk ook voor de CCX) , want die SSC ultimate en de saleen en nog andere Amerikaanse brol kan je niet vergelijken met de klasse die een veyron uitstraalt

    Login om te reageren
  34. JPM zegt

    11 november 2006 om 00:04

    @Rick dos

    Wrom dan? Ik ben het wel met hem eens. De Bugatti is veel complexer dan een F1 wagen. De versnellingsbak schakelt met exact dezelfde tijd als die van een gem. F1 auto. Maar! de F1 bak moet maar 2 races mee, de Veyron 10/20 jaar. Er zijn talloze ex-formule1 medewerkers die aan het project van de Veyron hebben meegewerkt en die zeggen stuk voor stuk dat de F1 vergeleken met de Veyron niets was! Kijk een Saleen of Ford GT (die overigens minder presteren) die gaan om de week stuk en rijden vreselijk bij 50 kmh. De Veyron schijnt als je wilt als een Golfje te rijden. Het is s werelds grootste en beste autoproject ooit. Ik denk als je doorhebt wat er allemaal in en om de Veyron zit dat je hem dan gaat aanbidden zoals ik. Eerst dacht ik van ooo weer zon wannabee McLaren F1 maar toen heb ik er talloze artikelen over gelezen en nu weet ik dat dit een fenomeen is dat nooit zal worden overtroffen. Amen!

    Login om te reageren
  35. Geert Jan zegt

    11 november 2006 om 00:19

    Wacht maar tot de Veyron Diesel uitkomt… Dat zal pas een geweldige auto worden!!

    Login om te reageren
  36. a6tdi30quattro zegt

    11 november 2006 om 08:02

    deze klinkt al als een diesel..

    Login om te reageren
  37. Koen zegt

    11 november 2006 om 10:54

    Leuk hoor. Maar ik geloof dat ik dit filmpje toch leuker vind! Deze Bugatti eigenaar wordt aardig te kakken gezet door een Lotus Elise S1 chauffeur.

    Light is right!

    http://video.google.nl/videoplay?docid=-4543841524383924155&q=elise+bugatti

    Oh en een een Elise S1 kost je ca. 25K

    Login om te reageren
  38. Jordey zegt

    11 november 2006 om 11:02

    Dat geluid bij +/- 28 seconde tot 32 sec… dat ie zo lang die camera gaat. niet normaal !! lijkt echt net een superjet die op volle kracht je schaamhaar krult!

    Login om te reageren
  39. JPM zegt

    11 november 2006 om 11:32

    @ Koen

    Hoe bedoel je wordt aardig te kakken gezet?? Volgens mij is die Bugatti rustig aan het toeren en rijdt hij gewoon bij die Elise weg…

    Login om te reageren
  40. Koen zegt

    11 november 2006 om 11:56

    Waarom zou je toeren op een circuit?? Om foto´s van de vogeltjes te kunnen maken?? De Bug geeft op het rechte stuk toch een aardig dotje gas. In een rechte lijn maakt zo´n opgevoerde TT natuurlijk gehakt van alles, maar als je in zo´n corpulent ding rondrijdt moet je natuurlijk ook wel een beetje kunnen sturen. In de bochten loopt de Lizzie toch aardig hard in.

    Off topic, maar ook tegen een F40 en een Snelfer doet ie het aardig.

    http://video.google.nl/videoplay?docid=1252147910327010767&q=elise+vs

    Login om te reageren
  41. Skyline.. zegt

    11 november 2006 om 12:06

    Prachtig is ie zeker,, en snel pff! Maar die ferrari is cker ook vet! Dat is gewoon puur snelheid, want er is geen tractiecontrol of andere b*llsh*t,, de auto is in jou handen. Maar lijkt me ook erg wennen aan de versnellingsbak. Maar die Bug is ongelooflijk,, “:D

    Login om te reageren
  42. Jan-Jaap-Karel-Kees zegt

    11 november 2006 om 12:08

    Geweldig, dat geluid ook..
    Nu nog wachten op de eerste driftfilmpjes…
    Zoals met de Enzo :P

    Login om te reageren
  43. Thobie zegt

    11 november 2006 om 12:26

    @ Jan-Jaap-Karel-Kees

    Kdenk dat et nie mogelijk is om met een veyron te driften aangezien hij vierwiel aandrijving heeft….

    Login om te reageren
  44. Peugeot407coupe zegt

    11 november 2006 om 12:36

    ge-wel-dig geluid!!!!!!! 1 van de mooiste die ik ken

    Login om te reageren
  45. JPM zegt

    11 november 2006 om 13:12

    @ Koen

    Nou als je eens goed kijkt naar de lijn die de Bugatti rijdt kan je toch wel zeggen dat hij aan het toeren is. De Elise rijdt mooi de apex maar de Veyron neemt alles ruim en gaat soms buitenom.

    Login om te reageren
  46. 911 zegt

    11 november 2006 om 13:18

    @ JPM je verhaal klinkt overtuigend…

    ik vind het wel een spacend vet geluid
    maar het is toch niet iedereens droom auto want het woord porno ik heb ik nog geen een keer gelezen ;) ………… is ie het dan toch niet helemaal???

    Login om te reageren
  47. Rick dos zegt

    11 november 2006 om 13:36

    @JPM

    Waarom is een Bugatti complexer? Omdat ie tien radiatoren nodig heeft om zichzelf te koelen? Omdat ie 4 turbo´s nodig heeft om de benodigde lucht in de cylinders te krijgen? Omdat ie een W16 8,0 liter nodig heeft om 1001PK eruit te kunnen halen?

    Ik zou uit mijn nek lopen lullen als ik zou zeggen dat dit geen hoogstandje was/is. Alleen komen er bij mij geen emoties los zoals bij een F1, Ferrari F40, Lamborghini, McLaren F1 of Porsche Carrera GT.

    Ik ben iemand die houd van de complexiteit in de eenvoud. Als het niet voor F1 was geweest dan had deze auto niet bestaan. Kijk bijv. naar de drysump systeem of naar de F1-style computergestuurde transmissie of de venturi shaped onderkant.
    Men heeft deze auto gebouwd zonder enige beperking. Het devies was, bouw een auto met 1001PK, die in luxe en stijl 400km/u haalt, en oh ja die ook onze W16 aan de wereld kan tentoonspreiden. Waarna ze aan de slag zijn gegaan met formules die elke engineer en aerodynamicus wel moet weten.

    Ik ben van mening dat het veeeelll complexer is om uit een 2,4l !!!!! V8 blok 700PK tot 800PK te halen. Zonder de toevoeging van een turbo (´s) of wat dan maar ook. Om dan ook nog eens een auto die niet meer dan 500 kilo MAG wegen op de weg te houden. Daarbij draaien deze motoren rond de 19 to 20000 tpm. En ze verbeteren deze technieken niet voor een one off project. Nee, ze verbeteren dit dag in, dag uit, jaar in, jaar uit. Vergeet ook niet dat ze al in de jaren 80 met geblazen motoren rondreden die 1500cc groot was maar wel 1500PK uitperste.

    Zo vind ik de Mclaren F1 ook een knapper staalje techniek dan de Veyron. Als je ziet dat ze uit een 6,0L V12 ongeblazen motor 627PK halen. Daarbij ook nog een top van 386 km/u halen, dan vind ik dat een veel betere prestatie. En als je ziet dat ze dat in een hele andere raamwerk moesten bewerkstelligen (die naar mijn mening veel moeilijker was om te bewerkstelligen). En daarbij komt ook nog dat deze auto alweer 12 jaar oud is.

    Al met al zou het van mijn kant uit verkeerd zijn om dit zo maar ff´tjes aan de kant te schuiven. Ik vind het aan de andere kant ook verkeerd om te stellen dat dit zomaar even beter is dan een F1. Ik durf te zweren dat de gemiddelde F1 aerodynamicus en engineer deze auto zouden kunnen verbeteren, als men niet de restricties zouden hebben zoals ze die nu hebben. Er hangt bij mij ook een gevoel, dat als de mensen bij Ferrari of Porsche etc. er echt voor zouden gaan zitten dat zij dit zouden kunnen verbeteren. MAAAAAAR! Dit is uiteraard maar een gevoel! :)

    Wellicht dat dit nog leuk is?!

    Hoe een Bugatti werkt…..
    http://auto.howstuffworks.com/bugatti.htm
    McLaren F1 die 391km/u rijdt……
    http://www.youtube.com/watch?
    En een “vergelijk” tussen de F1 en Veyron
    http://driving.timesonline.co.uk/article/0,,26789-2056987,00.html

    Login om te reageren
  48. Rick dos zegt

    11 november 2006 om 13:43

    Ging ff verkeerd met mijn link naar de McLaren. Hierbij alsnog…..

    http://www.youtube.com/watch?v=vGBI_kGwqAk&mode=related&search=

    Login om te reageren
  49. Rick dos zegt

    11 november 2006 om 13:47

    Hihi zie net dat mijn reactie goedgekeurd moet worden dus ff geduld bitte! :)

    Login om te reageren
  50. JPM zegt

    11 november 2006 om 14:48

    @ Rick dos

    Ik ben het helemaal met je eens dat een Veyron lang niet zoveel emotie opwekt als bijv. een Ferrari F40 of een Carrera GT.
    Ik vind eigenlijk dat de Bugatti een klasse apart is. Hij kan meer dan een willekeurige Ferrari of andere supercar. Hij is net zo luxe als een 7-serie maar sneller dan al het andere op autogebied. Ja een F1 auto is tot het limiet ontwikkeld maar nogmaals het gaat MAAR 2 RACES MEE! Dat is het knappe aan een Veyron alles is ontwikkeld voor de duur. En jij zegt wel van als Ferrari ervoor zou gaan zitten zou het ook lukken maar dat is niet zo. De 599 GTB Fiorano is stukken nieuwer dan de Veyron maar voor zover ik heb gehoord en gelezen zijn er daar al 4 van afgebrand, terwijl de Veyron nog nooit een mankement heeft laten zien. DAT is ongelooflijk! De verhouding duur/houdbaarheid/prestaties is ongeevenaard. Jah met een McLaren F1 ben je waarschijnlijk sneller op een circuit maar kan je daarmee ook gezellig kletsen en zonder zwetende handen rijden bij 50 kmh? Nee. Daarom zeg ik het is een klasse apart. Zoiets bestaat gewoon niet. Het is een supercar voor dagelijks gebruik EN die er ook nog eens geschikt voor is. Daarom zullen van die flut projecten als de Saleen/SCC/Ascari nooit een Bugatti-killer zijn, een term waar ik me trouwens aan erger. Waarschijnlijk zal het niet verbeterd kunnen worden tenzij er nieuwe materialen ontwikkeld worden. Ik ga niet beweren dat F1 minder voorsteld want dat doet het absoluut niet hoor, maar de kwaliteit waarmee een Veyron meegaat is toch ongekend. Ik denk dat het het beste autoproject ooit is geweest in vele opzichten.

    Login om te reageren
  51. mvagusta zegt

    11 november 2006 om 14:56

    @JPM:

    AMEN!!! Ik ben het compleet met je eens! Ik zat me ook al lichtelijk te ergeren aan de opmerkingen tegenover de Bugatti, maar kon de juiste woorden niet vinden om een goed weerwoord te geven! Gelukkig hoeft dat nu ook niet meer want je verteld het helemaal goed, zoals het is!

    Login om te reageren
  52. Koen zegt

    11 november 2006 om 15:06

    @JPM en Rick dos

    Het Bugatti project was zo complex omdat de ontwikkeling verkeerd is aangepakt. Er is eerst een design een een A4tje specs en prestaties gepresenteerd en vervolgens hebben ze een aantal jaar met de handen in het haar gezeten hoe ze de voor die specs en prestaties benodigde onderdelen in hemelsnaam in dat design moesten proppen. Het is geweldig knap dat dat gelukt is, maar het gevolg is wel dat het ding afgrijselijk zwaar is geworden.

    Wat dat betreft is de ontwikkeling van de Macca een stuk beter aangepakt. Het boek ´driving ambition´ vertelt het hele verhaal over het ontstaan van de F1 en is een absolute aanrader! De F1 blijft voor mij de ultieme sportwagen.

    Login om te reageren
  53. SimonMc zegt

    11 november 2006 om 15:52

    @db : Nu niet gaan overdrijven he…Van 0-300 doet hij in 18,3 seconden wat al HEEEEEEL snel is.

    Maar, er is wel een wagen die 0-300 in 12 seconden doet, en dat is de Orca SC7.Deze wagen weegt 850 kg en heeft 850 pk.

    Maar dat is de race versie,de gewone versie de orca c113 heeft 650 pk en weegt ook 850 kg.

    Login om te reageren
  54. huh zegt

    11 november 2006 om 15:56

    F1 is autosport op vrijwel t hoogste niveau
    Bugatti is een auto waarmee je gewoon mee op straat kan rijden

    ze mogen allebei 4 wielen hebbe
    maar ’t zijn 2 verschillende dingen dus vind ik dat je ze niet met elkaar mag vergelijken

    F1 is geen productie auto get it

    Login om te reageren
  55. erik zegt

    11 november 2006 om 16:12

    De meeste mensen hebben geen flauw idee waarom die Bugatti zo zwaar is. Hij is niet zwaar als je bedenkt dat deze auto zo geconstrureerd is dat hij de 1001 pk op elk wiel kan afleveren zonder dat er ook maar iets kappot gaat.
    Wat ik erg knap vindt van Bugatti, dan men het voorelkaar heeft gekregen met een bijna 2 ton zware auto een accelartietijd neer te zetten die eigenlijk nog niet geëvenaard is door een auto met een betere pk/gewichtsverhouding. Dan kun je wel zeggen, maar de auto heeft ook AWD, maar dan moet alles wel heel blijven van binnen.
    Mede door dit gegeven is dit ding goed bestuurbaar, en kan ook Paris Hilton er mee uit gaan te winkelen.
    @SimonMC: Die Orca SC7 die door jou worden omschreven is dat zeker niet. Alleen formule 1 coureurs kunnen daar wat mee beginnen. Ik durf te stellen dat de helft van de kopers van een Orca verongelukt.

    Login om te reageren
  56. BMW Freak zegt

    11 november 2006 om 17:45

    Bah wat een domme auto, echt niet normaal gewoon
    Ik heb de Bugatti nooit mooi gevonden en die spoiler die uitklapt is gewoon echt debiel (ik weet dat zoiets noodzakelijk is)
    Geef mij maar een Ferrari of iets dergelijks

    Login om te reageren
  57. SummerSky zegt

    11 november 2006 om 18:01

    Jeeeee!! wat een geluid!!!

    Login om te reageren
  58. El-Loco zegt

    11 november 2006 om 18:02

    Iets dergelijks is in dit geval ook de Veyron.

    Login om te reageren
  59. Autobandventieldopje zegt

    11 november 2006 om 18:37

    @Koen .

    Waar baseer jij je kennis op dat de bestuurder tevens ook de eigenaar is?
    Mischien zit de eigenaar er wel naast en zit ie niet te wachten op dat stuntelige achterlichtertje..of zit de eigenaar wel in de Elise om zijn auto eens vanuit een ander perspectief te bekijken..of zit er een onderverzekerd autojournalistje achter het stuur v.d Bug die ‘m liever toch heel houdt…

    Wordt wel een beetje moe van al dat negatieve commentaar van die zogenaamde autokenners/liefhebbers…ga alstjeblieft anderen vervelen op tuningwebsites en koop een paar mooie vlamstickertjes/spoilertjes en vellugjus voor op die gave opgeleukte Halfordskerstboom1punt6turbohatsiflatsie maar ga alsjeblieft geen onzin als kennis verkopen als je totaal geen verstand van zaken hebt.. sorry dat moest ik echt even kwijt..dit is namelijk een te gekke website met ook erg goed commentaar van diverse personen, maar helaas kost het mij veels teveel tijd en moeite om al die bullshit van sommigen simpele zieltjes eruit te filteren..verschil moet er zijn, maar gebruik die hersens ajb daar zijn ze echt voor!!! Je hoeft je ouders er niet alle schuld van te geven dat er een beperkte hersencapaciteit beschikbaar is…er is heel veel kennis te vergaren..vooral hier op het net , maar doe er dan ook wat mee!!
    Al die oninterressante meningen zijn erg beperkt van toegevoegde waarde. Ik heb ze zelf ook absoluut,maar echt wijzer worden we er niet van…daarentegen zijn leuke feitjes of anekdotes een heel ander verhaal.
    Bijvoorbeeld dat ik nagenoeg exact dezelfde sleutel heb als de Bug alleen staat er bij mij alleen een B ipv EB….verder mis ik nog 2 turbo’s , 441pk en 4 cilinders om voor Bugatti door te kunnen gaan…Overigens is het geluid van binnen nagenoeg hetzelfde bij volgas,maar van buiten is de Bugatti werkelijk niet normaal…daar kan BigBen Conti niet tegen op en weegt de mijne maar liefst 2800kg dus iets trager is ie dan ook .Dat 2e filmpje is echt fantastisch…vooral zo rond de 2 min. als er naar de achterspoiler wordt gefilmd…die auto’s die ingehaald worden verdwijnen binnen no time naar de horizon…waanzinnig…in elk opzicht helemaal te gek…hoeveel maakt VW ook al weer verlies per verkochte Veyron?…iets van €1000000,- toch?…of was het toch iets minder?…ieder geval waanzin ten top…moeten er heel wat Golfjes van worden verkocht..vandaar dat ze ook zo duur zijn tegenwoordig…rijden in mooie auto’s is overigens best vermoeiend…voortdurend wordt er om je heen gedraaid,in het verkeer en mensen halen soms de raarste capriolen uit om maar wat v.e auto te kunnen zien..daarom rij ik zelf liever volgas..hoef ik alleen maar naar voren te kijken..

    Login om te reageren
  60. w0o0dy zegt

    11 november 2006 om 19:34

    het zal voor velen als een schok komen en ik hoop dan ook dat stichting correlatie in staat zal zijn voor adequate ondersteuning te zorgen…..

    Ik ben het 100% eens met Rick Dos!

    De Bugatti is bijzonder zoals een schilderij van Appel…. het kost erg veel geld, is erg zeldzaam, maar dat ik er nou helemaal verliefd op zal worden?? Nooit van mijn leven!

    De vergelijking met F1 slaat nergens op. En dat is waarschijnlijk de reden dat ik het triest vind dat iedereen zich blind staart op dit ding. Hij is duur (klopt, maar ik zou zeggen TE duur), hij is snel (maar alleen in ee rechte lijn), hij is exclusief (ja, maar niet opwindend qua uiterlijk, geluid en los van de snelheid ook niet zo qua weggedrag) en hij is complex (tja als je het ontwerpproces achterstevoren aanvangt hoe kan het dan ooit nog goed komen?).

    Het is wat mij betreft zoals een SUV, de uitgangspunten kloppen niet en om er dan wat geweldigs van te maken moet je van alles uit de kast halen…

    De McLaren F1 is VEEL uitzonderlijker omdat die auto maar 1200kg (zoiets) weegt en echt ALLES aan die auto is gedaan om de auto licht te houden maar er ligt wel een beest van een motor in… Plak een turbo op dat blok en de Veyron zou schaamteloos afgemaakt worden, 4wd heeft de McLaren niet eens nodig.

    Volgens mij is iedereen onder de indruk van de prijs en de power, maar om dit tot het ultieme technische hoogstandje uit de auto geschiedenis te verklaren dat is echt klinklare onzin!

    Login om te reageren
  61. Franqie zegt

    11 november 2006 om 19:34

    @Autobandventieldopje: Zo, en heb je nu een bobbel in je broek? Leuk hoor, zeggen dat iedereen maar wat uit loopt te kramen en geen verstand van zaken heeft, en dan zelf alleen maar een heel verhaal ophangen over je Bentley…

    Login om te reageren
  62. erik zegt

    11 november 2006 om 20:16

    Ik denk dat Autoventielbandje per saldo meer bijdraagt aan die Bugatti. Maar hij heeft daar denk ik de minst moeite mee. Wel genoten van je commentaar.

    Login om te reageren
  63. JPM zegt

    11 november 2006 om 20:20

    @ W0o0dy

    Jij snapt het echt niet he? Je moet eens wat artikelen lezen over het productieproces van de Veyron of wat meningen van ex-F1 medewerkers. Dan merk je dat hij alles met de F1 te maken heeft en dat het een technisch hoogstandje is. Maar ja als je die moeite niet neemt en hier gewoon je afschuw en je mening neerplopt zal niemand je serieus nemen.

    Login om te reageren
  64. M Freak zegt

    11 november 2006 om 20:22

    ik vind op een op andere manier de Koeningseggggggggg toch veel en vele mooier. Die twee kleuren van de Veyron zijn ook niet zo mooi…..

    Login om te reageren
  65. w0o0dy zegt

    11 november 2006 om 22:58

    @JPM: dat ik het niet met je eens ben wil niet zeggen dat ik niet weet waarover ik het heb. Ik zou zeggen verdiep je eens in de totstandkoming van de McLaren F1. Die auto is een echt uitzonderlijke topprestatie (o.a door de gebruikte materialen en het oog voor detail) ook vandaag de dag is de McLaren F1 een supersportwagen. Met 1000pk’s zou hij de Veyron voor schut zetten. Niets minder.

    De Veyron vergelijken met een Formule 1 auto is bullshit, want een F1 racewagen zou de Veyron op een ronde zetten als er twee rondjes over een circuit werden gereden. Kijk eens wat verder dan de suffe cijfertjes.

    Een Le Mans racer kan 24 uur racen zonder grote mankementen. De Veyron is het summum van de automobiel industrie? Nou dan kunnen we die wel een beetje aanpassen voor het circuit en gaan we snel ff die racewagens voor schut zetten en rijden daarna door de McDrive.

    Ja de Veyron is een bijzondere auto en ja het ding is snel, maar de motor is eigenlijk helemaal geen topprestatie, de auto is veel te zwaar en dat het ding “rijdt als een Golf als je dat wil”. Als ik dat zou willen dan kocht ik beter een Golf.
    Een auto met bijzondere techniek is bij mij niet automatisch bijna heilig zoals kennelijk bij sommigen (o.a JPM) En ja het is een hypersnelle GT die iedere straatauto voor schut kan zetten. Maar als een merk als Ferrari of Porsche of McLaren zijn resources aanwend om de Veyron te verslaan dan zou het zeker lukken. Het punt is dat niemand zoveel geld over de balk wil smijten en VW kennelijk wel. Dat is de enige reden waarom er geen echte directe concurrent komt die het ding op z’n plaats zet: geld.

    Login om te reageren
  66. Rick dos zegt

    11 november 2006 om 23:13

    AU! Christus dat doet pijn!…….om zo van de bank te vallen van verbazing! wOoOdy je bent het eens met me! ;) :)

    @JPM
    Ik denk dat, wat wOoOdy hier schrijft wel duidelijk is. Ik heb er eigenlijk niks meer aan toe te voegen.

    Login om te reageren
  67. JPM zegt

    12 november 2006 om 10:56

    @ W0o0dy

    Sorry dat ik het weer zeg maar je snapt het niet!
    Je zegt weer het heeft niets met F1 te maken, die hele auto is F1! Tuurlijk is een F1 wagen veel sneller op een circuit, je hebt me ook nooit horen zeggen dat dat niet zo is. En ik kijk helemaal niet alleen naar de cijfertjes, want zoals je misschien kon lezen heb ik er geen enkele cijfertjes in mn voorgaande posts gebruikt. Alles in de Veyron is gebaseerd op F1 techniek. De remschijven, zuigers, koelsystemen, bedrading, uitlaatsysteem en de bak. Alles is F1 gerelateerd. Maar voor de 100ste keer het knappe hieraan is dat het 10 tot 20 jaar mee kan en bij een F1 maar 2 races!! Als je daar nou eens aan denkt als je dat weet te beseffen dan weet je hoe groots de Veyron is. Een voormalig (ik dacht) Renault F1 medewerker was deels verantwoordelijk voor de versnellingsbak van de Veyron. Hij dacht ooo ik kom van de F1 dat doe ik wel ff. Niets was minder waar, hij heeft er uiteindelijk 3x zo lang over gedaan dan gepland en vertelde dat de F1 niets voor stelt vergeleken met het project dat hij voor Bugatti moest doen. WHAAAAAAAA!!! wat lul jij nou over dat die motor geen topprestatie is !?!?! Sorry maar dan weet je echt niet waar je het over hebt. Dat ding is zo complex en ingewikkeld. Daar zijn technieken toegepast die nog nooit in een auto zijn vertoond. Ik zou zeggen kijk eens op de site van Bugatti daar krijg je een mooie 3D afbeelding te zien. Dan praten we verder over de motor.
    Jaa rijden als een golfje jaa. Jij zou dan een golfje kopen. Wat is dat voor flauwe opmerking. Als je miljoenen had niet! Daar gaat het om dat die rijken nu ook eens een superwagen hebben waarmee ze boodschappen kunnen doen. Ja als … dan zou….. zo kan ik het ook. Als de Bugatti geen luxe had en neit zo zwaar was zette hij de McLaren helemaal voor schut. Dat slaat nergens op dus hou op over zou en als…
    Tuurlijk dat ding heeft veel geld gekost daarom zeg ik ook het zal nooit worden evenaard of verbeterd het was namelijk het grootste en beste auto project dat de wereld ooit heeft gekend.

    Login om te reageren
  68. w0o0dy zegt

    12 november 2006 om 11:25

    omdat een merk besluit een aantal motorblokken aan elkaar te flantsen is het een topprestatie? Waarom moest het een 4 turbo w16 worden? Niet omdat het de beste oplossing is, maar omdat ze marketingtechnisch iets bijzonder wilden neerzetten…….. Dat je dan allerlei kunstgrepen nodig hebt om er iets van te maken dat is dan het gevolg van je eerdere keuze……..

    Veel van de koelingsproblemen komen door de ongelukkig motorconfiguratie, De aerodynamische problemen komen van het feit dat het ontwerp deels vastlag voordat er een fatsoenlijke windtunnelsimulatie aan te pas was gekomen. De versnellingsbak is idd iets heel bijzonders maar de rest van de auto haalt die prestatie omlaag.

    Mijn bezwaar tegen het hele project is dat de hele ontwikkeling verkeerd is aangepakt….. De uitgangspunten lagen vast en toen is men gaan puzzelen hoe ze het toch in godsnaam voor elkaar konden krijgen……Je kunt wel een vrachwagen maken die een sportwagen zoekrijdt…. is het daarmee de ultieme vrachtwagen? Nee want een vrachtwagen is bedoeld om vracht te vervoeren.

    Daarom zeg ik ook: “Als een merk als Ferrari of Porsche of McLaren een concurrent zouden maken voor deze auto dan zou duidelijk worden hoeveel beter een echte hyperSPORTWAGEN zou kunnen zijn.” Maar de Veyron is geen sportwagen het is een supersnelle GT (en gezien de prestaties is dat een knappe prestatie). Ik zeg dan ook niet dat het broddelwerk is, of dat het een prutsproject is…. maar lees de geschiedenisboekjes er eens op na….. er zijn vaker uitzonderlijke kunststukjes vertoond en ik beweer dat de Veyron niet de ultieme technische prestatie is (als je de prestaties van vroeger is verhouding tot de stand van de techniek in die tijd bekijkt zijn er veel grotere prestaties geleverd…).

    Je kunt nog zo vaak roepen dat ik niet weet waar ik het over heb, daarmee wordt het nog steeds niet waar. Net zoals het niet waar is dat dit de ultieme prestatie is op autogebied, ongeacht hoe vaak VW/Bugatti en allerlei gastjes met een poster van de Veyron boven hun bed het ook roepen.

    De Caparo, dat is een echte prestatie waar F1 techniek tot z’n recht komt.

    Login om te reageren
  69. BITURBO zegt

    12 november 2006 om 14:24

    Jullie (de discussievoerders) hebben allemaal een beetje gelijk, maar niet voor de volle 100% , want anders was je wel wat anders gaan doen me je kostbare tijd…

    Login om te reageren
  70. CSL zegt

    12 november 2006 om 15:07

    Klopt, Veyron is de snelste(duurste) GT die je nu kan kopen.
    Het is meer een extreme snelle Bently dan een Mclaren F1.
    Ik zie hem meer als een Grote broer van de MB SLR die ook een supersnelle GT is dan een extreme sportauto.
    Het zijn meer SuperCars dan een SuperSportCars.
    De techniek van de Mclaren F1 is Uniek. De Veyron komt daar niet eens in de buurt.

    Login om te reageren
  71. CSL zegt

    12 november 2006 om 15:40

    Niet te vergeten de “Dauer 962” die met 10Cilinders en 5000cc minder in 1994 betere prestaties leverde dan de Veyron.

    weight 1030 kg / 2271 lbs
    Porsche 5-Speed Manual w/Tiptronic Control, Hydraulic Sinter Clutch
    top speed 404.6 kph / 251.4 mph
    0 – 60 mph 2.6 seconds
    info:
    http://www.supercars.net/cars/404.html

    Login om te reageren
  72. dekster zegt

    12 november 2006 om 16:17

    ja maar, veel van die soortgelijke dingen slagen erin nog lelijker te zijn dan dat ze al noemen ;)

    Login om te reageren
  73. koen zegt

    12 november 2006 om 16:51

    @Autobandventieldopje

    Eigendom is idd een aanname, gebaseerd op twee zaken:

    Het is opgenomen tijdens een reguliere vrij toegankelijke trackday. Als Bugatti journalisten uitnodigt voor wat rondjes, huren ze een baantje exclusief. Dus die vallen af.

    Twee. Je moet wel erg van je vrienden houden om ze tijdens een trackday de sleutel te overhandigen van een 1.8 mio kostende TT.

    Overigens is de rest van je reactie vermakelijk door het bedenkelijke niveau. Juist de verschillende meningen maken deze site zo interessant.

    @w0o0dy

    Helemaal eens.

    Login om te reageren
  74. yo! zegt

    12 november 2006 om 21:26

    Ik kan hier ook echt niks mee. Ik VIND het echt helemaal niets. Deze auto straalt geen bezieling uit, helemaal niets. Een ferrari, AC Cobra, TVR vind ik auto’s die je lief kunt hebben. Ik zou dit nooit kopen (als ik het zou kunnen betalen – om die reacties voor te zijn).

    Login om te reageren
  75. yo! zegt

    12 november 2006 om 21:26

    @ Woody

    Helemaal eens.

    Login om te reageren
  76. Danny stam zegt

    13 november 2006 om 21:47

    ik vind het wel een geweldige auto aleen waar rijd je nou 400km/p nergens bus maar het geluid is wel mooi ja

    gr danny stam

    Login om te reageren
  77. Danny stam zegt

    13 november 2006 om 21:49

    ik vind het wel een geweldige auto aleen waar rijd je nou 400km/p nergens dus maar veder, is het wel een mooie wagen,
    lijkt net een vliegtuig als die rent er komt gewoon een soort vleugel omhoog egt mooi overna gedacht,,

    groeten..

    Login om te reageren
  78. snakes zegt

    14 november 2006 om 00:46

    de lekkerste b*tch ever

    Login om te reageren
  79. EB16.4 zegt

    23 november 2006 om 15:19

    Er zullen wellicht snellere auto’s uitkomen dan de Veyron. Maar de Veyron is iets speciaals. Het is luxueus, snel, krachtig en zeer mooi en dat kunnen weinig fabrikanten aanbieden. Het is een auto waarmee je naar de supermarkt kunt gaan of goed mee racen. Daar kan zelfs Ferrari niet tegenop.

    Login om te reageren
  80. jan zegt

    16 maart 2007 om 19:28

    vet cool

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North