
De tweede testdag voor de Formule 1 in Barcelona zit erop. Vandaag klom Verstappen achter het stuur van de STR11, maar dat ging niet geheel vlekkeloos.
Hoewel Max een prima middagsessie achter de rug heeft, ging het vanmorgen wat minder lekker. Door technische problemen knalde de Nederlander in de ochtendsessie slechts 59 keer over het Spaanse circuit. Teamgenoot Sainz kampte gisteren ook al met problemen. Gelukkig ging het voor Verstappen in de middag een stuk beter, waardoor de 18-jarige coureur alsnog 121 ronden in totaal wist af te leggen.
Vandaag was opnieuw Sebastian Vettel het snelste in zijn Ferrari. Met een tijd van 1:22.810 wist hij een betere tijd neer te zetten dan gisteren (1:24.939). Max noteerde met 1.26.755 helaas de minst snelle tijd van vandaag. De meeste ronden werden gereden door Mercedes-rijder Nico Rosberg. De Duits-Finse Formule 1-coureur kreeg het voor elkaar om 172 ronden te rijden.





Nog kangzamer dan de Renault van gister,bravo
@steelfighter: jij vind f1 eigenlijk helemaal niet leuk hè?
Begint het nu al?
@kuifje: de problemen dan hè
@kuifje: auto was aan eind van de ochtend uit voorzorg stilgezet, maar er bleek geen probleem te zijn. Daarom kon ie in de middag gewoon weer verder
121 ronden en op de mediums een vergelijkbaar tempo als de Red Bull. Best een goede dag dus :-D
Daarvoor is het een test toch?! Bovendien zoals Max zelf aangaf. Het ging niet om afstelling van de wagen of om snelle tijden. Misschien reed ie wel met een baksteen onder het gaspedaal. Pas na de eerste race kun je wat zeggen tot die tijd blijft het speculatie.
@soes750:
Onzin ..
De minst snelle tijd is het langzaamste ..
Nix speculeren .. Exacte wetenschap ..
@lincoln: exacte wetenschap is het pas als de waarden gelijk zijn. In dit geval als ze allemaal voluit waren gegaan. Dat is niet zo, dus is het ook niet exact.
@lincoln: Dat de minst snelle de langzaamste is klopt! Het is nog geen tijd om te speculeren ook, maar dat Vettel 1:22 kan rijden en max 4 seconde langzamer betekend imo wel dat Ferrari iets verder is met deze auto.
Klopt ..
Onze Max was de allersnelste ..
Maar die andere coureurs moesten weer zonodig roet in het eten gooien ..
@fmgarcia: en het geschatte verschil in rondetijd tussen de Ultrasoft waarop Vertel zijn snelste ronde reed en de Medium compound van Max is?
@ahs1979: 9 uur 36 minuten en 4 seconde denk ik.
@baasbas: tha f*ck.. poging 2:
@baasbas: Veranderd?
@baasbas: Grrr… zo dan @&^$@%$&@%&*$#@
Toon afbeelding
@baasbas: 4 keer hetzelfde plaatje over een dijk van zandzakken en ik snap de link nog steeds niet met dit artikel. Verklaar je nader.
@ahs1979: zoden aan de dijk..? (Heb er ook even over moeten nadenken haha)
@ahs1979: Nou, eerst kon je hier een plaatje ook als plaatje neerzetten. Toen werd dat opeens veranderd en werd het een link met “Toon afbeelding”. En nu is dat dus weer veranderd en werkt het helemaal niet, tenzij je zelf een link maakt. Niet erg, maar de veranderingen worden niet medegedeeld.. je moet er maar een beetje achter komen… Daarom dus 4x… En om dan meteen maar de clou te verraden: het plaatje slaat op sandbagging
Toro Rosso heeft overigens aangegeven dat ze tijdens de volgende test (vanaf 1 maart) al met een grondige update voor de wagen komen. Eentje die zo omvangrijk is, dat je het zelfs een B-spec zou kunnen noemen. De huidige auto is niet meer dan een basischassis dat ze hebben gebouwd om de Ferrari-motor te kunnen testen. De echte verbeteringen schijnen volgende week pas te komen.
Sommige reacties hier op autoblog verbazen mij en zegt veel over niveau…
Sommige reden letterlijk met allerlei meetapparatuur aan de body van de auto…
Dit zegt letterlijk niets…enkel dat auto’s zonder problemen veel ronden kunnen rijden zegt enigszins iets over betrouwbaarheid in dit nu nog vroege stadium…
@johanw: Laten we iedereen hier in hun waarde laten. Dat niet iedereen alles van de f1 weet maar toch wilt reageren is volgens mij juist leuk. Zo krijg nog eens wat discussies en kunnen we allemaal wat van elkaar leren.
Het zou toch saai zijn als iedereen alles al wist? Dan zou de reageerfunctie ook meteen uitgezet kunnen worden.
@clarkson:
Misschien zouden de personen die merken of coureurs bij minste geringste al afschrijven dat moeten doen…
Het zou mensen sieren niet andere af te kraken terwijl men zelf niet weet waar men over praat…daar mag ik een nette mening over hebben en laat men daarbij nog in hun waarde of het nu leuk is of niet!!
Volgende week krijgt de torro Rosso een paar belangrijke upgrades. Max zij zelf ook al dat ze dan pas konden zien wat de wagen echt kan doen.
Slechts 59 rondjes in de ochtend, maar gelukkig reed hij er in de middag vet veel meer!
Welgeteld 62… Dat maakt echt de hele dag weer goed.
Ik hoop zo veel mogelijk technische ellende tijdens testen. Dan kan je dit oplossen voor dat je echt moet racen!
Het is een testdag, het kan dus nog alle kanten op.
’t is maar hoe je het bekijkt, de onwetenden, sensatiezoekers en negatievelingen kijken natuurlijk alleen maar naar de gereden tijd en het incidentje in de ochtend.
Degene met een beetje verstand van F1 zeggen; kijk bijna 2x de race afstand gereden met lange stints op race pace niveau. en dubbel de afstand die Carlos maandag heeft gereden.
Met de betrouwbaarheid van de STR11 zit het dus wel snor. Iig beter dan de STR10 bij de wintertests van vorig jaar.
En zoals @Edge heeft aangegeven; volgende week komt een B-spec STR11
Beter nu dan tijdens het seizoen.