• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

TwinTech: kart voor gevorderden

Auteur: Dennis, gepost 4 oktober 2006 om 19:18 – 27 Reacties

TwinTech


De mannen bij Piontek Engineering hebben een paar buizen tot een frame gelast, twee stoelen en een motor gemonteerd en het geheel op vier wielen gezet. Resultaat: de TwinTech, een kart voor gevorderden.

De TwinTech staat op 17 inch lichtmetaal en wordt aangedreven door een 125 pk sterke S&S Cycle 124 cu. in. V-Twin motor (motorfiets motor). Het sprintje naar de 100 km/u duurt in de 508 kilo wegende “kart” niet meer dan 4,5 seconden. In een scherpe bocht kunnen krachten tot 1.1g vrij komen. Voor het remmen van 100 km/u tot stilstand heeft TwinTech een remweg van slechts 37,5 meter nodig.

Leuk hobbykarretje voor een zonnige zondagmiddag in polder.

TwinTech

TwinTech

TwinTech

TwinTech

Meer info op twintechcars.com, met dank aan Robin voor de tip.

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Video: GTST voor gevorderden
  • Video: straatje keren voor gevorderden
    Video: straatje keren voor gevorderden
  • ek karting crash
    Video - Regen zorgt voor megacrash bij EK Karting

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, karting

Vorig bericht: « China krijgt een Phantom van 3,8 miljoen
Volgend bericht: Geen alliantie tussen GM, Nissan en Renault »

Lees Interacties

Reacties

  1. Levi zegt

    4 oktober 2006 om 19:21

    Echt een gruwelijk apparaat! Ik vraag me af of je hem zou kunnen verzekeren in Nederland..

    Login om te reageren
  2. MrSelected zegt

    4 oktober 2006 om 19:21

    Issie op kenteken verkrijgbaar?

    Login om te reageren
  3. stiggie zegt

    4 oktober 2006 om 19:26

    100-0 in 37.5 dat is niet zo bijzonder hoor

    Login om te reageren
  4. slk55 amg zegt

    4 oktober 2006 om 19:27

    Wow, leuk autotje, weet iemand wat hij moet kosten?

    Login om te reageren
  5. mvagusta zegt

    4 oktober 2006 om 19:31

    Ziet er wel leuk uit! Ben ook benieuwd wat hij moet kosten!
    De remweg is niet super super goed!, maar echt wel goed! :)

    Login om te reageren
  6. Twannie zegt

    4 oktober 2006 om 19:41

    Hier mag je de weg toch niet mee op ????

    Login om te reageren
  7. Rick dos zegt

    4 oktober 2006 om 19:52

    Ja leuk autootje om fun mee te hebben maar om het nou te hebben…….

    Login om te reageren
  8. Bas zegt

    4 oktober 2006 om 19:52

    Hij ziet er wel heel basis uit, maar wel gaaf. Zoiets zou je bijna zelf nog kunnen bouwen als je handig bent. Maar die remweg ben ik ook niet echt van onder de indruk. Misschien heeft de auto problemen met de grip of zit er geen ABS of andere remassistenten op ofzo?

    Login om te reageren
  9. Ejay zegt

    4 oktober 2006 om 19:53

    Dat motorblok voorop kan echt niet. Hang een busablok of een kawa 1400 blok achterop in plaats van op de neus.

    Login om te reageren
  10. vertigo zegt

    4 oktober 2006 om 19:56

    Dan toch liever een Ariel Atom met type-r motor

    Login om te reageren
  11. Dennis zegt

    4 oktober 2006 om 19:59

    Ik verwacht dat je deze auto hier wel op kenteken zou kunnen zetten. Je ziet immers ook weleens van die motor-achtige driewielers rijden, waar je met een rijbewijs B mee mag rijden.

    Login om te reageren
  12. Bram zegt

    4 oktober 2006 om 20:32

    opeens zie je dat de Ariel Atom wel degelijk een mooi ontwerp is :P
    Dit is echt lelijk, maar er in rijden moet prachtig zijn!

    Login om te reageren
  13. SimonMc zegt

    4 oktober 2006 om 20:35

    Idd, een motorblok voorop is kart-onwaardig, dat moet minstens achteraan staan.

    Login om te reageren
  14. Appeltje zegt

    4 oktober 2006 om 20:48

    Wat een leuke auto! Ik houd wel van die minimalistische dingen, weinig massa, niet zo heel veel vermogen, en supersnel! Dat primitieve concept staat me wel aan, geen zeursystemen enzo.

    Login om te reageren
  15. Speedy zegt

    4 oktober 2006 om 21:07

    Wel een leuke auto, maar het design is natuurlijk wel errug opvallend gejat van de Ariel Atom!!!!! Maar ja beter goed gejat, dan slecht bedacht………..

    Login om te reageren
  16. Snelheidsduivel zegt

    4 oktober 2006 om 21:15

    Lijkt me meer een slechte kopie van de Ariel Atom.

    Login om te reageren
  17. Anzwoin zegt

    4 oktober 2006 om 21:17

    ik vind t wel een leuk auto’tje maar practisch is ie eeegt niet

    Login om te reageren
  18. Mr. R zegt

    4 oktober 2006 om 21:19

    Wat een leuk ding! Alleen die neus kan nog wel een kleine facelift gebruiken.

    Maar maak er een zelfbouw-pakket van á la Burton, hang er een leuk prijskaartje aan en start de verkoop! Dit ziet eruit als een leuk knutselproject voor de winter. Tegen de zomer is het klaar om ermee te spelen.

    Login om te reageren
  19. Aart-Jan zegt

    4 oktober 2006 om 21:26

    Ook leuk, het gebruik van een Volkswagen Kever versnellingsbak!

    Login om te reageren
  20. _Jordey_ zegt

    4 oktober 2006 om 21:30

    idd ik dacht eerst ook dat het een atom was maar nee dus.

    maar als de prijs rond de 15.000 ligt dan is het wel een aardig karretje.

    maar hoger dan 40?? nee die sla ik over.

    Login om te reageren
  21. Hilgert zegt

    4 oktober 2006 om 22:51

    @Aart-Jan: er zit een Hewland seqentiele transaxle bak in…geen Kever bak dus. (is ook wel te zien aan de versnellingspook trouwens).

    Login om te reageren
  22. Aart-Jan zegt

    4 oktober 2006 om 22:59

    Ja ik heb het gezien. Een Hewland bak op basis van de Kever bak… sequentieel en hydraulische koppeling.

    Login om te reageren
  23. Robin zegt

    4 oktober 2006 om 23:20

    Gaaf wagentje, kan waarschijnlijk niet tegen een Atom op… maar zal ook niet zo duur zijn gok. Cool voor in de zomer en motor voorop vind ik wel apart.

    Login om te reageren
  24. w0o0dy zegt

    5 oktober 2006 om 10:21

    voor de mensen die vinden dat dit op een Atom lijkt…. het concept is afgekeken van de Morgan 3 wheeler (maar dan met 4 wielen.)

    De motor voorop is een groot voordeel! Het is namelijk een luchtgekoeld blok en daardoor heb je geen waterpomp, reservoir en geen radiator nodig. Dit bespaart gewicht, je houdt meer ruimte over en geen radiator is beter voor de luchtweerstand. Mooi? ehm nou niet heel erg mooi nee, maar wel slim en daar gaat dit karretje over. Slim gebruik maken van simpele techniek en daarmee licht, snel en goedkoop een autootje maken die je mondhoeken doet uitscheuren van het grijnzen….. kost dat?

    Door een simpele body uit een paar grote onderdelen zou dit een goede kit-car kunnen zijn. Beetje de onderdelen in elkaar zetten en wat plaatwerk erop en GAAN! Zal die lui eens even mailen, als ik meer weet meld ik me!

    Login om te reageren
  25. w0o0dy zegt

    5 oktober 2006 om 10:29

    oh ja, de Morgan 3 wheeler

    Login om te reageren
  26. Ome henk zegt

    5 oktober 2006 om 12:21

    Het lelijke broertje van de ariel atom ..

    Login om te reageren
  27. Rits zegt

    5 oktober 2006 om 18:43

    Gaaf dingetje….maar de motor hoort wel achterin te zitten.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North