• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Uit de oude doos: Mini drift

Auteur: sir_smokalot, gepost 13 januari 2007 om 19:52 – 33 Reacties

Mini madness

Mini’s zijn cool, en dan vooral als ze uit een tijd komen dat ze hun naam nog eer aandeden. Ziehier een video van een niet-meer-zo-standaard-mini, die vlotjes een parcours aflegt en er als toetje nog een lekkere stoppie uitknalt.

Ter info: de video is gemaakt tijdens de 2002 MOALA Mini Meet West in Orange County, Californië. een mini event in Portugal.

Enjoy!

(via 2dayblog)

Ook interessant!

  • Video: Kever sluit deur van Mini
  • Video - vrachtwagen heeft onverwachte lading
  • Video: Mclaren 720S crasht vlak voor Mini
  • Video: deze drift loopt wel/niet goed af

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

MINI, Video

Vorig bericht: « UPDATED: Spyker C8 Spyder in België gecrasht
Volgend bericht: Babes@Detroit: Lamborghini en Ferrari »

Lees Interacties

Reacties

  1. RenJie zegt

    13 januari 2007 om 20:01

    Wow!! :D Die bestuurders zijn goed! ;)

    Login om te reageren
  2. Rossi zegt

    13 januari 2007 om 20:03

    -edit: als je niks zinnigs te melden hebt ga je maar naar het fok-forum-

    Login om te reageren
  3. RenJie zegt

    13 januari 2007 om 20:03

    of moet ik zeggen die remmen zijn goed… ;)

    Login om te reageren
  4. CSL zegt

    13 januari 2007 om 20:12

    DIe heb ik al eerder gezien, erg leuk natuurlijk.

    Login om te reageren
  5. jasper simons zegt

    13 januari 2007 om 20:15

    vet!! das iets voor u he sam:p

    Login om te reageren
  6. Deon zegt

    13 januari 2007 om 20:17

    Mark Evans (die vent van “A ** Is Born” op de ** kun je zo ongeveer alles invullen, want wat heeft hij niet gemaakt?) heeft ook ooit zoiets gedaan in één van zijn afleveringen. Daar werd het Cartesting genoemd geloof ik, maar hier kan hij toch nog wel een voorbeeld aan nemen! Petje af voor zowel die mini als de bestuurder

    Login om te reageren
  7. Benny1 zegt

    13 januari 2007 om 20:22

    Waarom moet ik bij dit filmpje gelijk denken aan Viper vs. Kart ? ;)

    Login om te reageren
  8. tim zegt

    13 januari 2007 om 20:28

    huh hebben minis achterwiel aandrijving?
    of is dit ding echt HELEMAAL omgebouwd?

    Login om te reageren
  9. ????? zegt

    13 januari 2007 om 20:30

    @ benny1 : misschien omdat t toevallig ook een filmpje is :P

    Login om te reageren
  10. Pedro Pedroso zegt

    13 januari 2007 om 20:34

    Hi

    I think that this video has been filmed in Portugal, because the person that is doing the coments is talking in Portuguese and not in english…
    So it can not be in California…

    Login om te reageren
  11. Kevski-Style zegt

    13 januari 2007 om 20:42

    @ RenJie: Valt wel mee hoor. Gewoon 4 potsremklauwen van een MG metro GT Turbo. Het zijn vooral de voorbanden die zo goed zijn (slicks van dunlop in super soft compound).

    @ Deon: Het wordt in Engeland Autotest genoemd. Andere namen zijn o.a: Gymkhana, Slalom, Auto-X, Autocross, Stuurvaardigheidsproeven, enz. Ik rij dit zelf ook en ook met een mini. Ook ik kan de achterwielen van de grond af trekken, alleen niet zo lang als deze, omdat ik op straatbanden rij.

    @ Sir Smokalot: Echt heel erg veel is er niet aan verandert hoor, aan deze mini. Heel veel dingen zijn gewoon stock. Alleen die voorbanden, die doen het hem….

    Login om te reageren
  12. Ruben zegt

    13 januari 2007 om 20:57

    @ tim
    Denk niet dat hij achterwiel aangedreven is. volgens mij zijn het gewoon die achterbandjes die weinig grip hebben+ techniek van da bestuurder

    Login om te reageren
  13. Deon zegt

    13 januari 2007 om 20:59

    @ Kevski
    Nice :) lijkt me best leuk om eens te proberen! (wel lastig..)
    Is daar een beetje een levendige scene voor in nederland?

    Login om te reageren
  14. Kevski-Style zegt

    13 januari 2007 om 21:02

    Ik rij zowiezo 3 races met de minisevenclub (mini only), maar je hebt ook verschillende losse evenementen en een kampioenschap van Wimedo….

    Login om te reageren
  15. Leo zegt

    13 januari 2007 om 21:02

    goede bestuurder, vet karretje en die remmen…..

    Login om te reageren
  16. Kevski-Style zegt

    13 januari 2007 om 21:12

    @ leo: Al eerder gezegt, het zijn niet de remmen, maar het wagengewicht en vooral de slicks op de voorbanden die het hem doen. In principe kan je dit met een normale straatauto ook, als je die achterkant maar licht genoeg maakt en slicks op de voorkant zet….

    Login om te reageren
  17. Fej zegt

    13 januari 2007 om 21:40

    Fantastisch!lijkt me zalig om te doen!

    Login om te reageren
  18. Lebastille zegt

    13 januari 2007 om 22:00

    Wow impressive. Ik houd wel van lichte auto’s met relatief veel vermogen. Lijkt me een goede bestuurder.

    Login om te reageren
  19. smoke zegt

    13 januari 2007 om 22:03

    @Kevski

    Jij kan het weten, ik dacht eigenlijk dat ze de remmen achter losgekoppeld hadden. Het blijft een mooi staaltje voertuigbeheersing, ik dacht dat stoppies alleen op tweewielers mogelijk waren!

    @Pedro

    Thanks for your constructive comment, I guess I was worngly informed. It’s been edited.

    Login om te reageren
  20. Rick dos zegt

    13 januari 2007 om 22:51

    “Uit de oude doos”

    Aangezien niemand anders er iets van zegt zeg ik het dan maar……

    Kunnen we ajb een béétje meer respect voor de dames op leeftijd opbrengen ajb, dankjewel! ;) :P

    Dit soort races worden volgens mij elke week wel in Engeland gehouden. Zag dat een keer op Discovery volgens mij.
    Wel héél gaaf dit hoor!

    Login om te reageren
  21. henzie zegt

    13 januari 2007 om 23:20

    dit heeft die man met die spyker in belgie willen na doen……………maybe. Erg knap die mini dus.

    Login om te reageren
  22. Kevski-Style zegt

    14 januari 2007 om 00:36

    @ Sir Smokalot:

    bedenk je anders het volgende eens. Hoe hard je kan remmen hangt uiteindelijk af van de grip van je banden. Des te meer grip je hebt des te sneller sta je stil. Normaal verliezen je banden die grip en gaat de auto glijden. Heb je daarentegen banden die genoeg grip hebben, dan kan je de remmen laten blokkeren, zoals je hierboven kunt zien. dat is alles wat een stoppie is in een auto. Met een motorfiets gebruik je ook je gewicht, maar dat heeft in een auto geen zin….

    Login om te reageren
  23. LOWrider_NL zegt

    14 januari 2007 om 08:03

    kudo voor de driver :)

    Login om te reageren
  24. Jappy zegt

    14 januari 2007 om 10:07

    WOW! die is goed met zijn mini! die stoppie op het einde, fantastisch!

    Login om te reageren
  25. touaregv6tdi.driver zegt

    14 januari 2007 om 14:18

    Zijn de wielen voor nou groter dan achter?

    Login om te reageren
  26. Marcos zegt

    14 januari 2007 om 15:27

    Hehe, lachen, kon dat vroeger met mijn scooter ook, echter nog nooit met een auto gelukt :P

    Login om te reageren
  27. Marcos zegt

    14 januari 2007 om 15:27

    Hehe, lachen, kon dat vroeger met mijn scooter ook op mijn voorwiel, echter nog nooit met een auto gelukt :P

    Login om te reageren
  28. Citrofiel zegt

    14 januari 2007 om 16:16

    So… Met die dingen kun je echt lol hebben… Maar hij zal niet meer helemaal standaard zijn ;) .

    Login om te reageren
  29. Quincent zegt

    14 januari 2007 om 17:27

    Gaaf fimpje, heb zelf ook een mini:D Maar kan jullie wel vertellen dat hier een ander motorblok onder de motorkap zit dan een standaardblok. Ook het geluid klopt gewoon niet, ik denk een 1600 cc van een Ford of een Honda en daarmee ook de remmen meegenomen, ook te zien aan de 14 inch voorwielen. En tja een standaard mini heeft al een remverhouding van 70/30, dus kan dit alleen nog maar meer zijn:P Knappe stuurmanskunst iig:D

    Login om te reageren
  30. Kevski-Style zegt

    14 januari 2007 om 19:10

    @ Quincent: Blokje is een normale 1275 A-series met een stage 1 setje erop. Blokje zal tussen de 65 en 70 pk hebben. Niks speciaals dus. het geluid wat je hoord is de versnellingsbak. Die is zo te horen ongesynchroniseerd (als de mijne het vermogen niet aan ga ik dat ook maar eens maken denk ik). Remverhouding bij een mini is gewoon 60/40, net als bijna elke andere auto. Maar het gaat niet om de remmen. Het zijn de banden die het doen, samen met het lage gewicht aan de achterkant (inmiddels al vaker aangegeven). Voorwielen zijn 13 inch, want in 14″ zijn maar weinig slicks verkrijgbaar en de slicks die wel verkrijgbaar zijn zijn te hoog. Achter gebruikt hij 10″ met 145/80/R10 banden. Voor zullen 180 banden zijn. Zijn maten die te vergelijken zijn met 175 banden. Al met al zou het wel handig zijn als je je feiten ook kent….

    Login om te reageren
  31. steven zegt

    14 januari 2007 om 19:41

    het klinkt idd als of hij constan in zijn achteruit rijdt

    Login om te reageren
  32. joeri zegt

    14 januari 2007 om 20:01

    op 00:37 is het maar nipt

    Login om te reageren
  33. Sam Castro zegt

    30 januari 2007 om 17:26

    hier moet je lang op oefenen maar het is zeer vet

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North