• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

UPDATED: Spyker C8 Spyder in België gecrasht

Auteur: autoblogger, gepost 13 januari 2007 om 14:14 – 207 Reacties

Een gloednieuwe Nederlandse Spyker C8 Spyder is gecrasht op weg naar de Autosalon van Brussel. Het schijnt dat een werknemer van de Antwerpse garage Beerens de auto niet onder controle kon houden vanwege het slechte Belgische wegdek…

De man (Gert Beets) had volgens eigen zeggen nog nooit in zijn leven een auto-ongeluk gehad. “Waarschijnlijk heb ik te bruusk aan mijn stuur gedraaid”, zei de beteuterde Belg zaterdag in Het Laatste Nieuws. Hij slipte op z’n kant in de sloot en de supercar raakte zwaar beschadigd. Een nieuwsitem hierover, met dank aan Ux, is hier te zien.

De wagen was bedoeld als presentatie op de Autosalon, die vandaag officieel is begonnen. Van het model rijden er maar drie in België. Fabrikant Spyker uit Zeewolde stuurde echter direct een alternatieve wagen, die nog net op tijd opgesteld kon worden (via: nu.nl).

De video met de brokkenpiloot via Youtube:

Met dank aan iedereen voor de tips!

Ook interessant!

  • Kooptip: een Spyker die indruk maakte op het witte doek
  • Villa in België is walhalla voor autoliefhebbers
    Villa in België is walhalla voor autoliefhebbers
  • Fatsoenlijk snelladen in België door uitbreiding Fastned
  • BREEK! Spyker komt terug in 2022
    BREEK! Spyker keert terug in 2022

Nieuwste artikelen

  • Deze twee BMW 7-Serie’s luidden het einde in van een land…en het afscheid van uw trouwe verslaggever
  • Hot Take: Max Verstappen kan nog de nieuwe Sebastian Vettel worden
  • Is de BMW 5-Serie beter te pruimen met deze nieuwe neus?
  • Hamilton kan voor spoedige komst van Verstappen bij Ferrari gaan liggen
FacebookTweetPinLinkedIn

belgie, brussel-2007, c8, crash, Spyker

Vorig bericht: « Sabientje in een Viper vs Kart
Volgend bericht: Uit de oude doos: Mini drift »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jellert zegt

    13 januari 2007 om 14:16

    :-(

    Login om te reageren
  2. RenJie zegt

    13 januari 2007 om 14:16

    oewwww, pijnlijk. De bestuurder heeft zich uitgesloofd in de Spyker, hoe kan het anders gebeuren! :D

    Login om te reageren
  3. cedric zegt

    13 januari 2007 om 14:17

    OMG, wat voor een lusteloze mens was dat :S

    Login om te reageren
  4. LR-Disco zegt

    13 januari 2007 om 14:17

    Daar sta je dan met je goeie gedrag…

    Login om te reageren
  5. Deon zegt

    13 januari 2007 om 14:18

    HEILIGSCHENNIS!!
    Vierendelen de pauper die dit stukje ’s Neerlandsch trots zo heeft toe durven takelen!

    nee serieus.. ik vind het echt zonde!:P

    Login om te reageren
  6. RenJie zegt

    13 januari 2007 om 14:18

    met zijn smoesjes ;) Niet onder controle… en toevallig is een Spyker gecrasht, en niet al die duizenden autos die daar reden. :D Als je in een sportwage zit, rij dan goed ;)

    Login om te reageren
  7. Willem zegt

    13 januari 2007 om 14:18

    STOMME BELG!

    aiaiai dit is egt sonde man!

    Login om te reageren
  8. eedwin zegt

    13 januari 2007 om 14:19

    zo een sportwagen kan en mag tog geen last hebben van een slecht wegdek?

    Login om te reageren
  9. Deon zegt

    13 januari 2007 om 14:21

    By the way… wat lult hij met zn “Waarschijnlijk heb ik te bruusk aan mijn stuur gedraaid”
    Ten eerste was het niet zijn stuur, en ten tweede…Waarom draait hij aan het stuur op een kaarsrechte weg!?!?
    Nee dan vind ik het ook niet gek dat je in de sloot terecht komt…

    Login om te reageren
  10. Rits zegt

    13 januari 2007 om 14:24

    Geef dat toe dat je even te hard het gaspedaal hebt ingetrapt waardoor de achterkant uitbreekt. Erg zonde, maar ze mogen de Spyker wel naar mij toe sturen;)

    Login om te reageren
  11. KoboC zegt

    13 januari 2007 om 14:24

    @ Eedwin: Hij zegt zelf al: “Waarschijnlijk heb ik te bruusk aan mijn stuur gedraaid”, dan is het dus echt gewoon zijn eigen stomme schuld. Niks mis met die wagen.

    @ Deon: Mee eens! Zonde van dit schitterende Nederlandse stijlicoon.

    Login om te reageren
  12. karlo zegt

    13 januari 2007 om 14:27

    Jammer van die wagen, maar bekijk het positief de bestuurder is nog in leven:).

    Login om te reageren
  13. Pjotr zegt

    13 januari 2007 om 14:33

    Ik zeg: laten opkalefateren door een stel Roemenen en in China verkopen ;)

    Login om te reageren
  14. HUMMFREAK zegt

    13 januari 2007 om 14:35

    Echt pijnlijk om te zien!

    Login om te reageren
  15. MiuRa zegt

    13 januari 2007 om 14:36

    tsja,… het belgische wegdek he;)

    Login om te reageren
  16. w0o0dy zegt

    13 januari 2007 om 14:36

    die belgen willen echt oorlog hè? eerst die debiele heffing en nu dit! ;)

    Login om te reageren
  17. Jonas zegt

    13 januari 2007 om 14:37

    zucht, zonde van zo’n mooie wagen :(

    Login om te reageren
  18. KoboC zegt

    13 januari 2007 om 14:37

    @ Karlo: Noem jij dat positief… volgens mij heeft hij nog steeds deze wagen zo verschrikkelijk toegetakeld…

    @ Pjotr: Misschien is thailand een betere optie ;)
    http://www.autoblog.nl/archive/2006/11/15/vervoer-in-bangkok-ferrari-lamborghini-spyker

    Login om te reageren
  19. J. zegt

    13 januari 2007 om 14:37

    Stomme belgen, Nederlands trots kapot rijden….

    Zo zie je maar weer, zelf kunnen ze geeneens op die brakke wegen rijden, dus ze zouden die Nederlanders geld toe moeten stoppen vanwege het getoonde lef.

    Login om te reageren
  20. autoblogger zegt

    13 januari 2007 om 14:38

    LOL @ W0o0dy ;)

    Login om te reageren
  21. CLOWN zegt

    13 januari 2007 om 14:42

    Waarom zitten er geen nummerplaten op ???

    Login om te reageren
  22. CSL zegt

    13 januari 2007 om 14:44

    Hij wou zeker de 60 euri niet betalen.

    Login om te reageren
  23. Rick dos zegt

    13 januari 2007 om 14:45

    1 woord: Annexeren

    Vul zelf de rest maar in! ;)

    Login om te reageren
  24. esteban zegt

    13 januari 2007 om 14:45

    ik passeer elke dag over die weg
    en voor zover ik weet is dat stuk van de belgsiche wegen nog goed in orde!

    het is dus duidelijk dat het volledig aan de bestuurder ligt!

    Login om te reageren
  25. linkinparknl zegt

    13 januari 2007 om 14:46

    Agh bekijk het aan de positieve kant, de auto is dus veilig genoeg voor een belg…

    Login om te reageren
  26. patrick zegt

    13 januari 2007 om 14:49

    zonde,zonde : die maloot rijdt fftjes nederlands mooiste wagen in de prak , nou en dan moeten WIJ die BELGEN ook nog TOL betalen voor die wegen tenminste als het wel naar die wegen gaat???

    Login om te reageren
  27. Deon zegt

    13 januari 2007 om 14:49

    @ Rick Dos
    Jij valt de zuidflank aan, wij de noordflank, deal? :P

    Login om te reageren
  28. JPM zegt

    13 januari 2007 om 14:52

    Barbaren! Waar kan ik me inschrijven voor de invasie?

    Login om te reageren
  29. Bram zegt

    13 januari 2007 om 14:53

    Echt harstikke zonde, zo’n mooie bak!

    JAMMEER

    Login om te reageren
  30. Pieter zegt

    13 januari 2007 om 14:54

    we hadden beter 20 jaar geleden dat vignet ingevoerd, dan ging dit mss niet gebeurd zijn..
    zonde van de wagen…
    en idd vreemd dat hij zonder nummerplaat rijdt…

    Login om te reageren
  31. Fej zegt

    13 januari 2007 om 14:59

    @ Deon Dat hebben jullie nog al eens geprobeerd ! ;-)

    Login om te reageren
  32. remco zegt

    13 januari 2007 om 15:02

    En voor die wegen moeten we dadelijk 60 euro gaan betalen!!!!
    ik wil er met een auto die rijp is voor de sloop er nog niet over heen rijden.

    Login om te reageren
  33. NISmo zegt

    13 januari 2007 om 15:02

    Ik denk dat ik wel weet waarom hij ‘zonder platen rijdt’, hij heeft ze gewoon meteen na de crash eraf getrokken, want aangezien er maar 3 in Belgie zijn kon het wel een beroerd uitpakken voor de restwaarde (ook na de reparatie) omdat er dan bewijs is dat deze Spyker gecrasht is en niet een andere………..en anders is het gewoon een Belg, want dan is dat ding misschien niet eens verzekerd :p

    Login om te reageren
  34. Yannick zegt

    13 januari 2007 om 15:07

    het is om de wegen beter te maken dat we die heffing invoeren, net zoals dat is oostenrijk en frankrijk het geval is

    Login om te reageren
  35. Rick dos zegt

    13 januari 2007 om 15:07

    @Deon

    D´accord mon ami!

    Ben alvast Frans aan het leren! Is dit vertaald? ;)

    Login om te reageren
  36. pieter autofreak zegt

    13 januari 2007 om 15:08

    heb het gelezen in de krant:
    het was volgens mij eenspyker c8 double aangezien de langere achterkant en in de krant stond dat het hevig regende op dat moment en dat de bestuurder helemaal niks fout heeft gedaa alleen de controle kwijtegeraakt over het stuur de auto stond in een garage in Wilrijk en moest naar het autosalon
    bron:http://www.gva.be (Gazet van Antwerpen)

    Login om te reageren
  37. Rick dos zegt

    13 januari 2007 om 15:08

    *is dit goed vertaald?*

    Login om te reageren
  38. JonasGTsI zegt

    13 januari 2007 om 15:08

    komt misschien inderdaad door de slechte Belgische wegen, die zijn op sommige stukken echt verschrikkelijk slecht soms(dat stuk valt nog mee vind ik maarja, ik bedoel het algemeen dan), ik zeg niet dat ze in Nederland zooooveel beter zijn, maar het is toch soms droevig om te rijden in België.
    En zonder nummerplaat, wij zouden het eens moeten risceren…
    Zonde van de Spyker

    Login om te reageren
  39. Peperbus zegt

    13 januari 2007 om 15:11

    De kwaliteit van die Spyker valt wel tegen zeg: kapje zit niet mooi strak

    Login om te reageren
  40. japie zegt

    13 januari 2007 om 15:11

    en daar hebben ze nou aanhangers voor uitgevonden!
    zet je het neerlandsch trots lekker hoog op zodat iedereen er naar kan kijken.

    Login om te reageren
  41. Sjors Heiligers zegt

    13 januari 2007 om 15:13

    Zou hij zijn baan nog hebben ???

    Login om te reageren
  42. 2001_996GT2 zegt

    13 januari 2007 om 15:14

    Stomme belgen? Leer rijden voor je de baan op komt.
    Ik kijk reeds uit naar volgend jaar,
    geen caravans meer op de onze Belgische wegen :o)

    Login om te reageren
  43. 360driver zegt

    13 januari 2007 om 15:19

    Amai!!

    Login om te reageren
  44. Deon zegt

    13 januari 2007 om 15:20

    @ Rick Dos
    Gezien mijn niveau van boerenkool-frans vind ik dat je dat puik vertaald hebt!
    D’Accord, we vallen binnen op de dag van de Apocalyps! :P

    Login om te reageren
  45. TomRS6 zegt

    13 januari 2007 om 15:24

    Zolang de vla-gele maar blijft leven ;).

    Ofniet dan?

    Login om te reageren
  46. Ruben zegt

    13 januari 2007 om 15:30

    “japie schrijft,
    13 January 2007 om 15:11

    en daar hebben ze nou aanhangers voor uitgevonden!”

    Het is ook nooit goed he, als zo een wagens binnen blijven staan zegt iedereen: ze zijn gemaakt om mee te rijden…

    Ben een Belg btw, kan wel lachen met de mensen die hier grapjes maken over de Belgen. Beetje zielig van de mensen die het echt menen.

    Login om te reageren
  47. A-Town zegt

    13 januari 2007 om 15:30

    @Tom RS6
    De vla-gele is vorige week verkocht…

    Login om te reageren
  48. A-Town zegt

    13 januari 2007 om 15:31

    aan een rapper genaamd Yung Joc, dus dat voorspelt ook niet veel goeds.

    Login om te reageren
  49. martin zegt

    13 januari 2007 om 15:34

    dit is iets wat je nooit meer wilt zien hier wordt ik best droevig van.. :(

    Login om te reageren
  50. Rick dos zegt

    13 januari 2007 om 15:36

    Zolang ze niet roepen: “We smelten de kazen!”

    Kan ik wel wachten tot de Apocalyps! ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=v41T2CdTpAg

    Login om te reageren
  51. linkinparknl zegt

    13 januari 2007 om 15:37

    Valt me nu pas op, maar op dat laatste plaatje staat ook een reclame bord met Care (Schade herstel) hmm :P

    Login om te reageren
  52. Rick dos zegt

    13 januari 2007 om 15:37

    @Deon natuurlijk hè……

    Login om te reageren
  53. sacha zegt

    13 januari 2007 om 15:38

    Toch handig ESP, ABS. tractie controle…

    Login om te reageren
  54. autoblogger zegt

    13 januari 2007 om 15:38

    @A-Town: is dat zeker? http://en.wikipedia.org/wiki/Yung_Joc

    Of is het Young Buck? http://nl.wikipedia.org/wiki/Young_Buck

    Login om te reageren
  55. Gallardo zegt

    13 januari 2007 om 15:41

    In dat natte weer heb je waarschijnlijk al een probleem als je maar even de grasrand raakt met zo’n Spyker. Maar ik vind ‘em toch maar een lelijke bak dus schuif ze allemaal maar in een gracht :D

    Login om te reageren
  56. Lexus GS300 zegt

    13 januari 2007 om 15:53

    Jongens toch…
    Als je de krant leest in België staat erin: dat hij moest uitwijken voor een andere wagen omdat ie te kort remde…
    De bestuurder was niet in fout.
    De kosten voor reparatie waren rond de 75.000€

    Login om te reageren
  57. Sven zegt

    13 januari 2007 om 15:54

    dat is toch de A12 als ik mij niet vergis? Zoja de A12 is een van de gevaarlijkste banen in België. Snachts toch, dat is een autosnelweg met lichten is levensgevaarlijk! Zeker als daar nog zatte maloten rondrijden ook! MAar het is niet de gevaarlijkste omwille van het slechte wegdek, dat is daar nog een van de betere.

    Ik denk dat zijn achterste nummerplaat er afgevlogen is bij het in de gracht te landen. De voorste daarentegen zal mss achter de vooruit steken.?

    Login om te reageren
  58. Deon zegt

    13 januari 2007 om 15:54

    @ Rick Dos
    Maar mochten ze dat nou tóch doen, dan stollen wij de fritessaus! :P

    Login om te reageren
  59. Jan zegt

    13 januari 2007 om 15:58

    @Sven, het is inderdaad de A12 Boomsesteenweg, je ziet zelfs nog het bord van Autostad & Cardoen(staat niet op de foto maar wel op dat bord). Waarschijnlijk dacht die van JAKKES die Nederlandse auto daar moet ik vanaf, ik ga eens kijken bij Cardoen, en zo afgeleid van al die mooie wagens daar dat hij zijn C8 in de gracht reed!

    Login om te reageren
  60. Marcel zegt

    13 januari 2007 om 16:07

    Waahh. Dit doet echt pijn aan me ogen. Hoe kunnnen mensen nou zo met zon prachtige wagen omgaan

    Login om te reageren
  61. Ollie zegt

    13 januari 2007 om 16:11

    Vooral de lokatie is toepasselijk,vlak voorbij de vestiging van Jaguar en voor de deur bij Autostad Cardoen.Voor mij is het zeker dat hij wilde opvallen maar dan wel op een andere manier!!!!!

    Login om te reageren
  62. Lexus GS300 zegt

    13 januari 2007 om 16:19

    nogal een hoop kinderachtige reactie’s hier.

    Login om te reageren
  63. Lexus GS300 zegt

    13 januari 2007 om 16:19

    nogal een hoop kinderachtige reactie’s hier.
    Als jullie iets meemaken,zal ik net hetzelfde wensen,voor jullie…:roll:

    Login om te reageren
  64. Marcos zegt

    13 januari 2007 om 16:21

    Heb hem net zien staan bij de dealer in Antwerpen… Traantjes in mijn ogen ;)
    Erg zonde..

    Login om te reageren
  65. nun olander zegt

    13 januari 2007 om 16:21

    Het ligt dus aan het wegdek.
    En voor die klote wegen moet wij straks gaan betalen!!!!!
    Wat dachten jullie van een tunnel onder belgie door ?????

    Login om te reageren
  66. Ary zegt

    13 januari 2007 om 16:21

    zucht :P, tblijft niet bij een enzo en een carrera gt :P

    Login om te reageren
  67. Leon zegt

    13 januari 2007 om 16:24

    Niet zo plezant!

    Login om te reageren
  68. LOWrider_NL zegt

    13 januari 2007 om 16:26

    nou, die kun je weggooien

    Login om te reageren
  69. LOWrider_NL zegt

    13 januari 2007 om 16:28

    zo hey! had ie bijna die paardebloem te pakken daar =)

    Login om te reageren
  70. Valetparker zegt

    13 januari 2007 om 16:32

    Is dit de eerste write-off van een Spyker? Op basic instinct na dan…

    Login om te reageren
  71. FrankH zegt

    13 januari 2007 om 16:35

    Zonde :(

    Login om te reageren
  72. Oul@ zegt

    13 januari 2007 om 16:36

    Deze Belg heeft het verpest voor heel België.
    Omdat hij ons Nederlands bezit molt, hoeven wij geen wegenvignet meer te kopen. Heeft de bestuurder überhaupt enig idee hoeveel vignetten wij als Nederlanders van de prijs van deze Spyker konden kopen??????

    Tja, wie een kuil graaft voor een ander, rijdt er zelf in!!!!!!

    Login om te reageren
  73. Oul@ zegt

    13 januari 2007 om 16:37

    OELEWAPPER!!!!!
    Dat was ik ff vergeten

    Login om te reageren
  74. belg zegt

    13 januari 2007 om 16:38

    Waar zagen die holanders eigenlijk over. Ze willen hier toch niet rijden, en toch zagen ze over die 60 €. Blijf in jullie land dan zijn de wegen zeker al beter.

    Login om te reageren
  75. mvagusta zegt

    13 januari 2007 om 16:39

    Dit vind ik nou erg!

    Van zo’n Lambo ga ik niet huilen, maar hiervan…… nee….. ook niet huilen, maar wel bijna!

    Jantjes nog en toe, zeg! Was het een stagiar?? Het zou je maar gebeuren!

    Login om te reageren
  76. TDI zegt

    13 januari 2007 om 16:46

    “Het schijnt dat een werknemer van de Antwerpse garage Beerens de auto niet onder controle kon houden vanwege het slechte Belgische wegdek…”
    Diepe zucht, wat een onzin…

    Login om te reageren
  77. jappy zegt

    13 januari 2007 om 16:50

    wat een sukkel zeg! Zal Spyker wel niet leuk gevonden hebben!

    Login om te reageren
  78. db zegt

    13 januari 2007 om 16:52

    vooral blikschade, in GVA zeggen ze ook dat er 25-50.000€ herstelschade is dus die valt nog te repareren :)

    Login om te reageren
  79. Benny1 zegt

    13 januari 2007 om 17:00

    haha autoblogger een heel onderzoek ingesteld op Yung Joc. Ik weet bijna zeker dat het niet Young Buck is, die koopt wel een Continental GT ofzo.

    Ik moet me echt inhouden om al die die generaliserende opmerkingen over belgen voor me te houden ;) Het blijft toch wel erg zonde :(

    Login om te reageren
  80. iceman zegt

    13 januari 2007 om 17:04

    met deze actie laat die belg zien dat hij echt oliedom is .het is dus waar wat ze zeggen over de belgen.

    Login om te reageren
  81. B zegt

    13 januari 2007 om 17:10

    Wagen was onderweg met Z-platen (garageplaten voor de nederlanders), waren er al afgehaald voor de foto’s. En de bestuurder toert dagelijks rond met zulke supersportwagens (ferrari,porche,lambo etc), hij wist dus wel degelijk hoe hij met zo’n PK’s moest omgaan.

    Login om te reageren
  82. Michael zegt

    13 januari 2007 om 17:18

    die domme belg wilde ons neerlands trots natuurlijk showen….. niet meer doen; kunnen wij zelf ook wel.

    Login om te reageren
  83. hofmeister zegt

    13 januari 2007 om 17:20

    hela kaaskoppekes, dimmen hé, onze wegen zijn idd niet zo goed als die van jullie, maar die tol zal er dan wél voor zorgen dat ze dat wel worden, en als het jullie niet aanstaat dan rijden jullie met die rotcaravans maar rond belgië, in plaats van erdoor…
    Spyker dit maar op jullie bordje, woeha
    Leve Prins Laurent! Hà !

    Login om te reageren
  84. Ron zegt

    13 januari 2007 om 17:22

    @Belg: natuurlijk zagen wij over die 60 euro, dat de belgen bijvoorbeeld tolwegen aanleggen kan ik nog inkomen, maar om iedereen bij voorbaat al 60 euro te laten afrekenen om Belgie binnen te rijden is belachelijk. Ik stel voor dat de Belgen bij deze ook 60 euro betalen om Nederland in te rijden, dan gaat het weer gelijk op toch?

    Login om te reageren
  85. IFI zegt

    13 januari 2007 om 17:34

    weet je ik weet niet wat er met die belge aan de hand is
    -edit: als jij nou eens leert schrijven?-

    Login om te reageren
  86. Markus zegt

    13 januari 2007 om 17:37

    Dat van dat wegdek: WAHAHAHA!!! Autoblogger gooit nog wat olie op het vuur…

    Login om te reageren
  87. jaap zegt

    13 januari 2007 om 17:38

    oooeeeeehhh dat is pijnlijk, maar oh – oh wat zonde, voor een kleine autofabrikant als spyker is zon auto van 3 ton die ff in de prak gereden word een flinke financiele klap in het gezicht, hopelijk is de belgische brokken piloot ongedeerd en is hij goed verzekert

    Login om te reageren
  88. Benny1 zegt

    13 januari 2007 om 17:39

    Vlaamingen zijn geen verkeerde mensen hoor, zolang ze maar geen 60 euro gaan vragen om alleen land in te mogen :S

    Login om te reageren
  89. Jan zegt

    13 januari 2007 om 17:51

    Ja ik vind het een goeie deal van die 60euro, maar dat wij dan ook 60euro moeten betale voor in nederland te rijden, dat vind ik helemaal een slecht gedacht. Die trajectcontroles en stiptere snelheidsmetingen kosten al duur genoeg dus je mag blij zijn dat je in Belgie voor 60euro mag doorblazen

    En als (hopelijk zo snel mogelijk) Vlaanderen onafhankelijk wordt dan hoeven jullie, noorderburen, die 60euro niet meer te betalen want dan gaan we geld genoeg hebben voor mooie wegen.

    Login om te reageren
  90. Sammie zegt

    13 januari 2007 om 17:53

    “weet je ik weet niet wat er met die belge aan de hand is
    ze prate met een stom accent en ze zijn dom en nu kunne ze ook nie eens met supercars omgaan. Je zou jezelf nog eens gaan afvrage waarom belgen nou egt bestaan”

    “en anders is het gewoon een Belg, want dan is dat ding misschien niet eens verzekerd”

    “Barbaren! Waar kan ik me inschrijven voor de invasie?”

    “Stomme belgen, Nederlands trots kapot rijden….”

    “die belgen willen echt oorlog hè? eerst die debiele heffing en nu die!”

    Moeten bepaalde Nederlanders echt per se hun grote mond openzetten? Komt niet bepaald volwassen of intelligent over…

    – Sammie

    Login om te reageren
  91. DeNNi$ zegt

    13 januari 2007 om 17:56

    En terecht, die auto trekt toch op niks!
    Zo ziet ge maar weer eens hoe een goede handling die heeft :p

    Login om te reageren
  92. ik zegt

    13 januari 2007 om 17:59

    aaaaahhhh:( ZONDE!!!!

    kunnen die belgen dan egt helemaal niks:s

    Login om te reageren
  93. Marnix zegt

    13 januari 2007 om 18:13

    HAHA

    3 Spykers op onze wegen?????
    LOL en daar staan (allé stonden) 2 van bij Beerens.
    M.a.w rijd er 1 Belg met een spyker…
    Ik gok dat het een halve hollander is.
    EN STOP MET OP ONZE WEGEN TE RIJDEN OF BETAAL.
    Staat het wegdek u niet aan, LEG HEM ZELF OF RIJ OM.

    Login om te reageren
  94. Ruben zegt

    13 januari 2007 om 18:16

    Ja, want het zijn echt de Belgische autoblog-lezers die hebben beslist dat die 60 Euro tol er gaat komen?? Vindt sommigen van jullie het erger dat die auto vernield is, of gewoon eerder een handige mannier om op Belgen commentaar te geven? Belg, Hollander tomeeto tomaato, zolang we hier maar zijn voor de autos dacht ik. Ben blijkbaar fout dan volgens sommigen. In plaats van olie op het vuur te gooien zou je die beter bijhouden voor je auto als de olieprijzen nog eens stijgen, lol :)

    Login om te reageren
  95. Dude zegt

    13 januari 2007 om 18:20

    @ sammie

    Die naam ook niet echt!:P

    En wat zouden julie zeggen als er een belgische supercar (als die er überhaut zou zijn) in Nederland aan gort zou worden gereden?

    Login om te reageren
  96. Ruben zegt

    13 januari 2007 om 18:25

    @ Dude : gillet Vertigo had toch ooit het wereldrecord van 0-100 als ik mij niet vergis. Toegegeven, het was nu net geen spyker maar slecht vond ik het ook niet hoor.

    Btw (niemand persoonlijk en niets te maken met opmerking van Dude). Er zijn er hier precies die heel goed zijn in commentaar geven. Mss solliciteren naar een job als collumnist, heb je die 60 euro taks zo terug verdiend.

    Login om te reageren
  97. Bert VDA zegt

    13 januari 2007 om 18:46

    Blijkbaar een boycot tegen nederland !!

    Tja , het begin is gemaakt .

    Wie is de volgende ??????

    Login om te reageren
  98. A.r zegt

    13 januari 2007 om 19:00

    Och ja, ze zeggen wel es dat als je niet minimaal één exemplaar zwaar crasht, je er als supersportwagen niet echt bij hoort. Bij deze….België bedankt….

    Login om te reageren
  99. BMW 545i zegt

    13 januari 2007 om 19:14

    @ JAN

    moet je niet zeggen dat je dan voor 6 tientjes door kunt rijden, want jullie belgen kunnen er ook wat van. ik kwam namelijk 2 jaar geleden met mijn vorige auto, ML 55 AMG een dalletje inzetten met 200km/h en toen kon ik even 185,- eurotjes afrekenen bij jullie herman dad

    Login om te reageren
  100. mashell zegt

    13 januari 2007 om 19:17

    Jammer van de Spyker, jammer van de Nederland-Belgie ruzie die hier ontstaan lijkt.

    Login om te reageren
  101. M Freak zegt

    13 januari 2007 om 19:23

    Die Spyker C8 is ONS Nederlands trots!! Het wegdek in Belgie is slecht, en dan ben je toch niet zo stom om er met zo’n auto over te rijden?
    Als je een klacht wil indienen en een protest wil beginnen schrijf dan naar:
    Spyker hoofdkwartier
    Edisonweg 2
    3899 AZ Zeewolde :P:D

    Login om te reageren
  102. Ron zegt

    13 januari 2007 om 19:27

    @Jan: doorblazen? Ben je even jullie zogenaamde “vallende sterren” vergeten?

    @Mashell: dat die 60 euro stof doet opwaaien bij Nederlanders is denk ik wel begrijpelijk… misschien helpt het als de Belgische bezoekers van deze site dit niet gaan promoten.

    Het heeft natuurlijk niets te maken met de Spyker, das 1 ongeluk en had volgens mij overal kunnen gebeuren! Eeuwig zonde natuurlijk, dat wel! :(

    Login om te reageren
  103. ZOEF zegt

    13 januari 2007 om 19:31

    Yannick schrijft,

    13 January 2007 om 15:07
    het is om de wegen beter te maken dat we die heffing invoeren, net zoals dat is oostenrijk en frankrijk het geval is

    Geloof het maar niet, dommie.

    het onuitstaanbaar rotwijf Katleen van Brempt (minister van (im)mobiliteit) heeft er geen twijfel over laten bestaan vandaag: 60 € “want wij hebben nog veel geld te investeren in openbaar vervoer want dat is belangrijk voor onze mobiliteit.”

    Login om te reageren
  104. S AMG zegt

    13 januari 2007 om 19:34

    Ook lekker slim van Spyker. Bedoel je laat zo maar iemand een supersportwagen rijden op nat wegdek. Je kon er natuurlijk op wachten dat hij de auto natuurlijk een beetje ging uittesten.

    Tip: Zet zo’n mooie spyker volgende keer gewoon op een trailer of zo iets.

    Login om te reageren
  105. FrieZ zegt

    13 januari 2007 om 19:35

    ” het onuitstaanbaar rotwijf Katleen van Brempt (minister van (im)mobiliteit) heeft er geen twijfel over laten bestaan vandaag: 60 € “want wij hebben nog veel geld te investeren in openbaar vervoer want dat is belangrijk voor onze mobiliteit.” ”

    HAHAHA, zijn die Belgen zo wel van onze caravans af, maar ze krijgen er wel lekker veel stinkbussen voor terug! :P

    Login om te reageren
  106. Y. zegt

    13 januari 2007 om 19:37

    Domme Belg? Domme ‘ollanders!

    Wat ontzettend dom dat dat ding op eigen kracht over de weg naar het Salon wordt gereden. Een professionele fabrikant van dure auto’s is zo verstandig om daarvoor een vrachtwagen met een professionele chauffeur te gebruiken.

    Stelletje prutsers, daar bij Spyker.

    Login om te reageren
  107. Nick zegt

    13 januari 2007 om 19:38

    En dan op de achtergrond van de laatste foto een bordje van Car e Schadeherstel zien :)

    Login om te reageren
  108. Ron zegt

    13 januari 2007 om 19:42

    @Y: ik heb zo’n voorgevoel dat de volgende Spykers netjes op een trailertje gereden gaan worden…

    @iedereen: hou eens op met dat “belg/hollander” gedoe

    Login om te reageren
  109. crazyloco van teletet zegt

    13 januari 2007 om 19:44

    en die auto is ook nie eens verzekerd , haha

    Login om te reageren
  110. Bertus zegt

    13 januari 2007 om 19:44

    Knap parkeren, niet in, maar over die greppel.

    Gelukkig niemand dood, het blik bouwen ze wel opnieuw

    Login om te reageren
  111. TomRS6 zegt

    13 januari 2007 om 19:45

    @ A-town

    Das niej goed he?

    Login om te reageren
  112. belg zegt

    13 januari 2007 om 19:46

    Belachelijke nederlanders, gefrustreerd omdat ze zelf nooit zo een auto zouden kunnen betalen!

    Login om te reageren
  113. Marcos zegt

    13 januari 2007 om 19:46

    1. Ik snap sowieso niet dat een auto die voor een show bedoeld is, niet met een trailer daarheen gebracht is, om het risico te beperken.
    2. Logisch dat Nederlanders het niet accepteren om 60 euro te betalen als ze een paar keer per jaar een dagje naar bijvoorbeeld Antwerpen op en neer willen. Zouden de Belgen dat graag willen als ze naar Nederland toe gaan?
    3. In Belgie zijn er ook genoeg controles, dus lijkt me idd niet zo slim om door te “blazen”.
    4. Discussies over alle vooroordelen over Belgen en Nederlanders, get a life…
    5. Last but not least: is het niet wat raar dat Nederlanders zelf gezorgd hebben voor betere wegen en dat ze in Belgie er voor zorgen dat alleen de buitenlanders er voor moeten gaan opdraaien? Want de Belgen zelf krijgen het terug als ze hun wegenbelasting betalen.

    Login om te reageren
  114. Deon zegt

    13 januari 2007 om 19:49

    @Y
    Zeg vriend, het was wel dankzij een belgische werknemer van een belgisch bedrijf die op weg naar een beligische autoshow slipte op de belgische wegen en in een belgische sloot terecht kwam…dus wat heeft het NEDERLANDSE spyker hier nou weer mee te maken? :P
    Er staat namelijk dat de auto van de garage naar de beurs gereden werd, dus Spyker zelf had hier helemaal geen inbreng in. Sterker nog, de enige inbreng die Spyker wél had, is dat ze ervoor gezorgd hebben dat er een vervangende auto naar Brussel werd gestuurd.
    Dus wat nou domme ‘ollanders? ;)

    Login om te reageren
  115. JINX zegt

    13 januari 2007 om 19:49

    één woord, 8 letters: T R I E S T I G

    ’t is niet dat de Spyker van iemand van jullie hier is! Moet iedere fransman dan boos zijn omdat iemand van jullie een peugeot in de prak rijdt? Iedere Duitser omdat jullie een Porsche in frieten rijden? Waar zijn we mee bezig? Begin je het te snappen?

    Login om te reageren
  116. Tim (de Hummergek) zegt

    13 januari 2007 om 19:50

    Why!!!

    Login om te reageren
  117. kuthollander zegt

    13 januari 2007 om 19:56

    -edit: niemand heeft hier een gevoel voor humor?-

    Login om te reageren
  118. Y. zegt

    13 januari 2007 om 20:03

    @ Deon

    Ik neem toch aan dat die Belgische dealer niet zelf met een auto op het Salon gaat staan.

    Als Spyker een Belgisch dealertje gebruikt om een auto op het Salon te krijgen, dan is dat bijzonder dom en onprofessioneel van Spyker.

    En ik ben je vriend niet.

    Login om te reageren
  119. Deon zegt

    13 januari 2007 om 20:07

    @ Deon
    Waarom niet?
    Als Mercedes bijvoorbeeld in New York op een autoshow gaat staan, dan gaan ze toch ook niet alle auto’s extra vanuit duitsland naar New York verschepen? Daar schakelen ze lokale netwerken voor in, en hetzelfde geldt in dit geval voor Spyker.
    En het spijt me dat ik je “vriend” genoemd heb. Ik zal het niet meer doen…even goede vrienden! ;)

    Login om te reageren
  120. Deon zegt

    13 januari 2007 om 20:10

    zucht.. het wordt ook al laat he…
    Ik bedoelde natuurlijk @ Y. in plaats van @ Deon

    Login om te reageren
  121. joris&eno zegt

    13 januari 2007 om 20:15

    die vent kan/kon gewoon niet met een spyker overweg!

    Login om te reageren
  122. Marcos zegt

    13 januari 2007 om 20:22

    Bovendien is die dealer de officiele invoerder van Spyker in Belgie

    Login om te reageren
  123. Rijk zegt

    13 januari 2007 om 20:23

    boeiend… tis een gebruiks object, niks speciaals aan.

    elke dag kaviaar is ook maar pindakaas zeg ik dan altijd.

    spiegelen: afrikanen worden ook boos op jullie als je een boterham met kaas in de prullenbak flikkerd. Zo ook jullie op iemand die een auto de berm in fietst.

    verschil van stand heet dat.

    Login om te reageren
  124. FrieZ zegt

    13 januari 2007 om 20:31

    @ kuthollander:

    Zeg… ga jij maar even buitenspelen met je onbeschofte taalgebruik.

    @ belg: Kun jij in onze portemonnee kijken? Dacht het niet! Het is dat de auto niet praktisch is, anders stond hij hier zo op de oprit.

    Login om te reageren
  125. Tabasco zegt

    13 januari 2007 om 20:37

    De spyker op zijn kop

    Login om te reageren
  126. beerens zegt

    13 januari 2007 om 20:43

    ik ben de eigenaar van de Spyker
    wat willen jullie weten ??

    Login om te reageren
  127. Ron zegt

    13 januari 2007 om 20:45

    @belg het blijkt dat de hollanders juist wel (de ontwikkeling van) zo’n auto kunnen betalen, ik heb de belgen nog nooit met een vergelijkbaar merk zoals Spyker of Donkervoort zien aankomen, jij wel?
    Verder raad ik je aan om in de Nederlandse Quote 500 te kijken naar het topje van de ijsberg van de groep Nederlanders die zo’n auto makkelijk kunnen betalen.

    Excuus aan de rest dat ik me even tot het niveau van reaguurder “Belg” moest verlagen om een passende reactie te geven.

    Login om te reageren
  128. jasper simons zegt

    13 januari 2007 om 20:48

    dat is wel héééél jammer he!!

    Login om te reageren
  129. JINX zegt

    13 januari 2007 om 20:59

    @ beerens

    Is ie verzekerd?
    En wat waren de precieze oorzaken van het ongeval?

    thx

    Login om te reageren
  130. Oxala zegt

    13 januari 2007 om 21:02

    @ Ron

    Ikzelf ben Belg en ik weet goed genoeg dat er ook Nederlanders zijn die dit kunnen betalen hoor :) , zoals er ook Belgen zijn.
    Nu dit ongeluk komt door onze wegen betwijfel ik :s is dat om de discussie nog een beetje meer aan te wakkeren? Ze kunnen er wat van bij jullie.

    Wij horen dit niet graag, onze wegen vallen relatief goed mee vind ik. Het is ook niet simpel om vb. de E40 even af te zetten. Dagelijks rijden er enorm veel mensen van een naar Brussel, Antwerpen, Gent… enzovoort.

    Ik vind sommige reacties van Belgen EN van Nederlanders beneden peil. Gaan we nu terug een vete creeren om een ticket en een Spyker? Als de Arabieren een nieuwe BMW 7 kapot rijden, kraait er geen haan…Moeten dan alle duitsters afkomen ofzo?

    Wees eens volwassen, het is gebeurd en dit komt door de bestuurder die moest uitwijken, die toevallig een Belg was (die wss niet gewoon was van met zo een wagen te rijden) –> logisch toch?

    Login om te reageren
  131. Oxala zegt

    13 januari 2007 om 21:04

    @ Ron

    Gans mijn quote is niet voor u bedoeld hoor ;) Jij reageert volwassen hehe

    Login om te reageren
  132. Deon zegt

    13 januari 2007 om 21:05

    @ Beerens
    Wij willen een welgemeend sorry horen!! ;)
    (haha, en voordat alle belgische lezers zich op hun teentjes getrapt voelen, het is maar een grapje hoor)

    Maar als je de eigenaar van die spyker bent, dan is dat goed zuur dat die in de sloot geparkeerd is!

    Login om te reageren
  133. Ashton zegt

    13 januari 2007 om 21:13

    Ik vind de belg – hollander discusie hier beneden alle peil. Als dit nog veel gaat gebeuren op autoblog.nl dan hoeft het voor mij niet meer.

    Login om te reageren
  134. L-M zegt

    13 januari 2007 om 21:16

    Ohja het ligt aan het wegdek … mooi excuus valt het niet op dat er op die dag maar 1 auto in Belgie is uitgeglede met dat excuus. een NEDERLANDSE auto …

    Login om te reageren
  135. Y. zegt

    13 januari 2007 om 21:25

    @Ron

    ‘ik heb de belgen nog nooit met een vergelijkbaar merk zoals Spyker of Donkervoort zien aankomen, jij wel?’

    FN? Minerva?

    Hou op met blaten – ken uw klassiekers!

    Y. (geen Belg, maar wel kotsmisselijk van blaaskaken die zich boven onze zuiderburen verheven voelen)

    Login om te reageren
  136. R-klasse 320 cdi zegt

    13 januari 2007 om 21:38

    hééé, de plek waar de auto ligt is maar 1 km van mijn huis vandaan !!!

    Login om te reageren
  137. Oxala zegt

    13 januari 2007 om 22:12

    @ y.

    Respect man! Toch nog iemand die zijn wereld kent…

    Login om te reageren
  138. Jan zegt

    13 januari 2007 om 22:30

    R-Klasse, dan wonen bij vlakbij een

    Login om te reageren
  139. TDI zegt

    13 januari 2007 om 22:44

    Normaal gezien schenkt AutoScoops.eu geen aandacht aan dergelijke ‘nieuwsfeiten’, maar gezien de onwaarheden en overdrijvingen die hier verkondigd worden, is het misschien gepast om de feiten even op een rijtje te zetten.
    http://www.autoscoops.eu/index.php?subaction=showfull&id=1168709938&archive=&start_from=&ucat=59&
    -edit: jullie hebben ook echt geen humor he-

    Login om te reageren
  140. Michiel_vd_Brink zegt

    13 januari 2007 om 23:12

    Correctie op het artikeltje van autoscoops.eu….
    Het betreft hier geen C12 Laturbie, maar een vrij vroege ‘gewone’ C8 Spyder van voor de Karmannperiode.

    Login om te reageren
  141. vØlvØ frǽk zegt

    13 januari 2007 om 23:21

    en die belgen ons in de krant (de telefraaf) maar afkraken dat ze ons kunnen missen als kiespijn met onze te kleine auto’s en te grote caravans (betreffende het autobahn vignet in België)
    nouw wij kunnen hun als kiespijn missen achter stuur van de mooiste Nederlandse auto die er is!!!

    Login om te reageren
  142. Ux zegt

    13 januari 2007 om 23:49

    HIER IS HET FILMPJE ->

    http://www.vtm.be/asx/vtmnieuws/index_opgeknipt.php?20070113_201015_spyckerA

    Login om te reageren
  143. Jan zegt

    13 januari 2007 om 23:52

    Al die heisa over een Spyker die kapot is, ben toch blij dat er 1 kapot is, dan koopt de eigenaar er een tweede en zo zijn er 2 verkocht ipv 1

    Of misschien dacht de eigenaar dat je een Spyker in de vernieling moet rijden zoals ze dat ook in de films doen… basic instinct weet je wel :-p

    Login om te reageren
  144. autoblogger zegt

    13 januari 2007 om 23:58

    @Ux: binnenkort een Aston in de sloot? ;)

    Login om te reageren
  145. Citrofiel zegt

    14 januari 2007 om 00:15

    Heel erg zonde van de auto… Door het wegdek, eh? Zou heel goed kunnen. Maar ik geloof AutoScoops toch meer. Uitwijkactie. Ik hoop dat de schade op die malloot verhaald wordt die te vroeg invoegde…

    Login om te reageren
  146. Tombnolz zegt

    14 januari 2007 om 01:20

    Autoverkopers moeten auto’s VERKOPEN, dag in dag uit. Zij moeten niet met auto’s rijden en ze al zeker niet kapot rijden.

    Herstellen die handel, zeggen ze dan!

    Grappig: mijn vader gaat in die garage Beerens op onderhoud. Mischien rijd ik volgende keer eens mee om Beets eens goed de huid vol te schelden! :)

    Login om te reageren
  147. Luukyday zegt

    14 januari 2007 om 01:27

    Gadverdamme wat een **^%##$ belg die die rasechte, prachige Spyker heeft gesloopt!!

    Rijd lekker ff een V50 ofzo uit eigen land in de berm!

    Login om te reageren
  148. junkreader zegt

    14 januari 2007 om 03:14

    bleek het aan de gebrekkige kwaliteit van de velgen te liggen, een voorvelg is gewoon gedisintegreerd bij een volkomen wettelijke snelheid….
    de onfortuinlijke man heeft trouwens zijn job nog steeds en heeft kort na het ongeval nog een oldtimer aston martin naar een andere locatie moeten brengen…die was zelfs nog een pak meer waard dan dat “nageltje”
    ’t hij zelfs niet eens verzekerd…
    mooie wraak voor al dat gejank over een luizige 60 eurootje die ze moeten gaan ophoesten voor dat vignetje…
    eat your hart out, krentekakkers ;-P

    Login om te reageren
  149. jaaapie zegt

    14 januari 2007 om 05:48

    @ Luukyday

    Sinds wanneer komt een V50 uit Belgie? Ga jij eerst maar eens je huiswerk doen, grappenmaker! En ja erg zonde van de enige auto waar wij als neerlander trots op kunnen zijn. :(

    Login om te reageren
  150. Gert Beets zegt

    14 januari 2007 om 09:32

    Heren het spijt me

    Login om te reageren
  151. belg zegt

    14 januari 2007 om 09:33

    IFI, beter zelf eerst een cursus volgen denk ik.
    Ron, er is nog geen enkele belg die juist weet hoe deze nieuwe wet zal opgemaakt worden, terwijl er hier al veel nederlanders, die het nog minder weten, onze kop zitten vol te verwijten. Dit vind ik gewoon kinderachtig.

    Login om te reageren
  152. hairry zegt

    14 januari 2007 om 10:32

    HAHAHA Nederlands trots in de kant, tsjakaaaa !!!!! (sorry moest er even uit)

    Login om te reageren
  153. johan zegt

    14 januari 2007 om 11:00

    tsja het blijven belgen hea

    Login om te reageren
  154. Gilles zegt

    14 januari 2007 om 11:14

    Aan de wegdek zal het niet liggen. Ik woon daar op een kilometer vandaan en het wegdek is er goed (paar jaren geleden vernieuwd zelfs.

    Login om te reageren
  155. marcus zegt

    14 januari 2007 om 12:01

    Beste zuiderburen, de meeste hier reageren uit jaloezie. Ze kunnen niet rijden, krijgen veel boetes en staan veel in de file.
    Als ze dan de kans krijgen om af te reageren krijg je dit. Trek je er niks van aan, net als dat je je niks moet aan trekken van uitslovers op de openbare weg.

    Neemt alleen niet weg dat je je na zo’n actie moet schamen.

    Login om te reageren
  156. slk zegt

    14 januari 2007 om 12:13

    Het is maar een spijker.

    Login om te reageren
  157. Brrm zegt

    14 januari 2007 om 12:48

    oh nee!! aan’t eind van het filmpje stapt de verkoper in een nog veel duurdere Aston DB5 !!

    Maarja, kan gebeuren dit he… erg ‘ongelukkiglig’ en ‘jammer’, dat wel.

    Login om te reageren
  158. LARZ zegt

    14 januari 2007 om 13:16

    :-(………..

    Login om te reageren
  159. sjaak zegt

    14 januari 2007 om 14:52

    jammer weer.. die autos zijn al getest door crash dummies, dat wil niet zeggen dat je het als nog moet testen!

    Login om te reageren
  160. sicko zegt

    14 januari 2007 om 16:56

    Kan de beste overkomen. Spyker is nu ook weer niet de sportwagen met de beste wegligging. Desalniettemin zeer spijtige zaak

    Login om te reageren
  161. C30CDIAMG zegt

    14 januari 2007 om 18:10

    die vent heeft gewoon veel te hard gas gegeven. Hij komt namelijk daar bij een stoplicht vandaan en het is geen snelweg, maar een provinciale weg als ik het zo bekijk… gewoon veel te hard gereden

    Login om te reageren
  162. Spyker zegt

    14 januari 2007 om 20:18

    Het was inderdaad een Spyker C8 Spyder van Beerens (enige invoerder in België); De zoekertjessite (ook voor auto’s) Hebbes.be wou de Spyker gebruiken om haar stand meer aandacht te geven. Bezoekers zouden dan een foto van hen en de Spyker kunnen krijgen.

    Spyker zelf is nog nooit op het salon te zien geweest, ondanks verwoede pogingen van Febiac.

    Uiteindelijk heeft Hebbes een nieuwe Spyker op de kop kunnen tikken (Beerens heeft die met de vrachtwagen vervoerd wel te verstaan), en kan je een van de 3 overblijvende spykers bewonderen (en nog steeds ermee op de foto gaan!) in de Astridhal van het Autosalon (stand Hebbes.be). De Spyker die in de gracht was gereden zou zwart zijn geweest.

    Info:
    http://www.spykercars.com
    http://autosalon.hebbes.be (foto’s van het salon en de Spyker)
    http://www.hebbes.be/auto

    groetjes
    Spyker

    Login om te reageren
  163. join zegt

    14 januari 2007 om 21:02

    als naaste familielid mogen we allen blij zijn dat onze Gert er nog is.Geen enkele aut is te vertrouwen of die nu duur of goedkoop is!Gert heeft veel geluk gehad en een goede engelenbewaarder!

    Login om te reageren
  164. nero zegt

    14 januari 2007 om 21:51

    Effe Apeldoorn bellen ???
    Nee, is toch maar een lelijk ding, dus geef dat wrak terug aan die keesbollen…

    Login om te reageren
  165. Florijn zegt

    14 januari 2007 om 22:32

    hoe het ook gebeurd is dit vind ik erg en doet pijn alleen die mooie kleur van de kap al… auw!

    Login om te reageren
  166. Djivy zegt

    14 januari 2007 om 22:39

    “Het schijnt dat een werknemer van de Antwerpse garage Beerens de auto niet onder controle kon houden vanwege het slechte Belgische wegdek…”

    Hola autobloggers, bijna zo sensatiegeil als het Laatste Nieuws zelf!
    En die piste wil je echt niet bewandelen…

    Login om te reageren
  167. Flip zegt

    14 januari 2007 om 23:57

    Hoi allemaal,

    Ben zelf een Belg en geef de Nederlanders hier gelijk dat die heffing er over gaat.

    Maar dat neemt niet weg dat ik de chauffeur perfect begrijp.

    Ik heb namelijk zelf bij aanschaf van mijn huidige wagen een test gedaan met zulk een Spyker en mijn bevindingen waren verre van positief.

    Daarom vindt ik het er over gaan dat iedereen hier commentaar zit te geven op die man terwijl ze waarschijnlijk zelf nooit achter het stuur van zulk een bollide plaats hebben genomen. Spykers liggen totaal niet stevig op de baan en bij de minste oneffenheid van het wegdek (zeker in combinatie met regenweer) moet je meteen gaan corrigeren. Daarbij komt nog eens dat de auomaat van de Spyker enorm traag reageerd en dit gegeven daarmee versterkt.

    Ik kan toch wel zeggen dat ik genoeg wagens getest heb om mee te vergelijken.

    In mijn top 5 van de geteste wagens staat Spyker op een verdiende laatste plaats. De nr. 1 is mijn huidige wagen geworden voor de komende 3 tot 4 jaar.

    1. Aston Martin Vanquish S (V12)
    2. Bentley Continental GT
    3. Ferrari Scaglietti
    4. Porche
    5. Spyker C8

    Bij echt slechte weersomstandigheden verkies ik echter mijn SUV die veel meer grip geeft.

    Hopelijk schijnt dit wat meer licht op de zaak daar ik aanneem dat nooit ook maar iemand van jullie met deze rotauto (niet bedoeld op het uiterlijk) gereden heeft.

    Login om te reageren
  168. Beerens zegt

    15 januari 2007 om 04:14

    Iedereen die vraag heeft gesteld waarom er geen nummerplaat op de wagen hing, wel er hing een handelaarsplaat op, ofwel garageplaat.
    De wagen was verzekerd doch niet Omnium ‘ dus geen eigen schade ‘
    De bestuurder moest uitwijken voor een andere weggebruiker die dacht hem te slim af te zijn.
    De wagen is vertrokken vanuit de vestiging te Antwerpen ( aan Metropolis ) dus niet in Wilrijk.
    Schade werd geraamd op een kleine 50.000 euro.

    En Last But Not Least de foto’s van het ongeval zijn onder copyright van 777, persfotograaf van GVA, gazet van Antwerpen, deze zijn auteursrechtelijk beschermd en deze worden overal gepubliceerd zonder toestemming van de fotograaf.

    Ik hoop ten zeerste dat het vignet er eerder gaat komen dan vooropgesteld, dan kunnen wij zelf eens van een dagje ‘vogelmarkt’ genieten zonder overal die Nederlandse tonen te moeten aanhoren !

    De groeten en P.S. wanneer gaan ze in Nederland nu eindelijk eens verlichting plaatsen op de snelwegen, te duur of niet in aanbieding zeker.

    Login om te reageren
  169. w0o0dy zegt

    15 januari 2007 om 09:23

    en dan zeggen ze van de nederlanders dat het azijnpissers zijn…. een aantal belgen blijkt niet voor ons onder te doen. Bij mijn weten verdienen de belgen goed geld aan al die nederlanders…. Maar ja gezien het aantal extreem rechts stemmers in belgië wisten we al dat er best veel niet al te tolerante belgen zijn…

    Vraag me wel af wat dat gezeik met een ongeval van een belg met gebrekkige wagenbeheersing in een exclusieve sportwagen te maken heeft.

    Login om te reageren
  170. autoblogger zegt

    15 januari 2007 om 09:25

    @Djivy: anders wordt het zulke droge kost, dat wil je toch ook niet?

    Login om te reageren
  171. Leon zegt

    15 januari 2007 om 11:17

    @ Beerens

    “De groeten en P.S. wanneer gaan ze in Nederland nu eindelijk eens verlichting plaatsen op de snelwegen, te duur of niet in aanbieding zeker.”

    Dan moet je eens het goede land in je navigatie instellen zodat je kunt zien dat 90% van de Nederlandse snelwegen wel verlichting heeft.

    Zonde van de auto… Gebeurd wel vaker toch dat er een supercar gecrasht wordt, niet alleen in België en ook niet allee door belgen ;):P
    Heb vorige week nog een Ferrari F355 in de berm zien staan met een ferm ingedeukte zijkant ;)

    Login om te reageren
  172. Scratchy zegt

    15 januari 2007 om 11:45

    Invasie? Annexeren? Dat gaat jullie alleszins wel ietsje meer kosten dan die luttele 60 euro! ;-)
    En kom dan af aan het stuur van een degelijke wagen, anders belandt jullie invasie even snel in de sloot als die Spyker! Lol!

    Serieus, met het wegdek daar is echt niets mis. Een overenthousiaste chauffeur op een vochtige baan, ja, dat lijkt me een meer aannemelijke oorzaak!

    Supercars worden dikwijls gecrasht, kijk maar eens naar http://www.wreckedexotics.com, en stuur die foto’s van de Spyker daar ook naartoe!

    Login om te reageren
  173. JANUS zegt

    15 januari 2007 om 12:59

    Whahahahaha.
    “vanwege het slechte Belgische wegdek…”
    En dan gelijk 174 reacties !
    KOSTELIJK !!

    Login om te reageren
  174. Guy H zegt

    15 januari 2007 om 14:48

    Gezien er blijkbaar geen enkele Nederlander is die rationeel denkt (60€ wegenvignet en een auto kunnen kopen waarin je het verschil van wegdek niet merkt of 42% BPM betalen en moeten hokken in een Kia, Chevrolet Kalos of een opgekalfaterde BMW van 20 jaar oud waarin je karton melk na 10 minuten is zuurgeschud) stel ik me toch een vraag: Waarom blijf je niet gewoon weg uit België? Doe je ons gelijk ook een plezier. En die chroomwinkel op wielen gaan ze in Belgie ook niet missen. 1 gone, 2 to go.

    Login om te reageren
  175. v8x zegt

    15 januari 2007 om 15:07

    Wat een brakke auto’s die Spykers. Zal wel weer een mechanisch defect zijn doordat er een onderdeel van 60 euro weggelaten is geweest. Gierig tot in de kist die Hollanders.

    Login om te reageren
  176. Phycenz zegt

    15 januari 2007 om 17:29

    Tijd om deze schijnbaar oeverloze discussie af te sluiten met een wijze conclusie.
    De Belgen zijn geloof ik massaal op hun duim gaan zitten.

    Login om te reageren
  177. Alwood zegt

    15 januari 2007 om 22:41

    alsjeblieft niet nog meer straatverlichting!!! kom op hé er zitten niet voor niets twee peertjes voorin je auto :| doe het mij maar zoals het in duitsland is :) alleen licht ín dorpen en steden.

    en het officiele bericht zegt dat de bestuurder moest uitwijken… dit kan ik mij heel goed voorstellen. ik heb vaker van mensen met dure auto’s gehoord dat ze iedere rit wel een malloot tegenkomen die em er ff snel voor zal zetten of lang ernaast blijft hangen en meerijden om mooi te kunnen kijken. zéker met een opvallende wagen als de spijker zal je dit hebben. het kan in die situatie dan gebeuren dat zelfs een goede bestuurder het overzicht verliest en zich laat verrassen.

    Login om te reageren
  178. kenneth zegt

    16 januari 2007 om 19:59

    Ohja het ligt aan het wegdek … mooi excuus valt het niet op dat er op die dag maar 1 auto in Belgie is uitgeglede met dat excuus. een NEDERLANDSE auto …

    Login om te reageren
  179. Bso;hsgf zegt

    16 januari 2007 om 20:58

    @ Flip,

    Lul niet, je hebt nooit in een Spyker gereden, want dan had je ook wel geweten dat er geen automaat in die auto zit.
    Je loopt Spyker volledig af te kraken zonder enige ervaring met de auto. Ik durf te wedden dat jij nog zelfs in een Spyker hebt gezeten en dat je dagelijkse auto geen AM Vanquish is maar een Toyota corolla uit 1986 en je SUV een oude gestolen fiets.

    Mensen die hier geen verstand hebben moeten hun opmerkingen maar voor zich houden.

    Verder is het zeker sneu wat er gebeurd is met de auto, gelukkig dat de bestuurder er zonder kleerscheuren uit is gekomen.

    Login om te reageren
  180. werner zegt

    17 januari 2007 om 01:38

    Wa kan diene daar nu aan doen,hij gaat da ni expres doen he…jullie zijn allemaal een bende debielen die zomaar een eerste mening geven, mensen zoals jullie maken de samenleving gewoon kapot. zoiets kan gebeuren (niet veel, maar toch) maar so be it, het is maar materialistisch he. denk toch eens na voor je zoiets schrijft, kut hoeren

    Login om te reageren
  181. knalselder zegt

    17 januari 2007 om 08:22

    Ach, niet zo erg, zo’n Spyker is niets meer dan een gechromeerde patsersbak met een vw-motortje er in.

    Login om te reageren
  182. w0o0dy zegt

    17 januari 2007 om 09:13

    ik geloof dat de bestuurder zich ook heeft gemeld. Dames en heren, de dumbass van de maand: Werner!

    Login om te reageren
  183. JANUS zegt

    17 januari 2007 om 09:22

    LOL @ WOoOdy !
    (Ik denk dat Werner een Engelsman is. Zijn engels (so be it) is namelijk wel foutloos !!)

    Login om te reageren
  184. Smet zegt

    17 januari 2007 om 10:16

    Aan al die intelectuelen die over 60€ ziften.
    Vergeet niet dat Nederland zo’n wegenvignet al aan het plannen was.

    grtz
    een belg

    Login om te reageren
  185. w0o0dy zegt

    17 januari 2007 om 10:44

    verkeerde topic en een onzinnige opmerking…. verwijderen maar!

    Login om te reageren
  186. MichAel zegt

    17 januari 2007 om 12:07

    Zonde van de mooie auto, maar ik heb idd nog al mensen horen klagen over de erbarmelijke wegligging van de Spyker. De chauffeur treft geen schuld als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
  187. w0o0dy zegt

    17 januari 2007 om 12:11

    @MichAel: de oorzaak van een ongeval is meestal juist WEL debestuurder aan te rekenen. Misschien dat het wegdek ook een rol speelde, maar waarom heeft de bestuurder niet tijdig zijn snelheid aangepast? Hoe kun je crashen op een rechte weg? Dat zou alleen lukken als het spekglad is…. en dat lijkt me bij 10graden boven het nulpunt niet erg waarschijnlijk. De man had de auto niet onder controle gegeven de snelheid die hij reed….. de bestuurder heeft dus vrijwel zeker wel schuld.

    Login om te reageren
  188. knalselder zegt

    17 januari 2007 om 14:07

    Kunnen ze die beste chauffeur ook niet even met de overgebleven Spykers laten rijden.

    Dan zijn we meteen ook van die andere lelijke ondingen verlost.
    Lijkt net alsof ze een oude Maserati gepimped hebben door er hier en daar een stukje aan te plakken ( met dat verschil dat die Maserati wél een wegligging heeft )

    En dan dat stuurtje in die Spykers… kinderlijk gewoon. Er ontbreekt enkel nog een toeter met knijpzakje naast de buitenspiegel.

    Login om te reageren
  189. NWA zegt

    17 januari 2007 om 14:09

    alle kwatsch. Wat hier getoond en duidelijk wordt is dat er bij Beerens een hoop waardeloze sukkels zijn, die dus gewoonweg NIET met wagens om kunnen gaan. Maar hola, show verkopen kunnen ze als geen andere….Jammer voor het ondernemen in NL dat ze zo’n waardeloze reseller hebben gevonden.

    Login om te reageren
  190. FLIP zegt

    17 januari 2007 om 15:44

    Idd wij Belgen kunne ni met een wagen rijden boven de 200pk, Nederlanders kunne gewoonweg ni met de wage rijden zelf met 2CV hebben ze het moeilijk.
    En nee we willen u geen tol laten betalen, maar het leek ons de enige manier om jullie hier buiten te krijgen! En moest ik even achterbaks en hypocriet zijn als jullie dan meende ik noch alles wat ik net typte! Toedeloe

    Login om te reageren
  191. C30CDIAMG zegt

    17 januari 2007 om 16:55

    THE WAR HAS STARTED! BELGIUM VS. THE NETHERLANDS hahahaha

    ach, er is in beide landen genoeg volk die niet kan rijden! dus totale verspilling van energie om elkaars land af te kraken!

    Maar idd Flip, ik vind je wel een beetje een flipdrol als ik je reactie lees. Als het zo bekend is dat die Spyker volgens jou zo’n slechte wegligging heeft dien je juist extra voorzichtig te zijn.

    Login om te reageren
  192. Tommy zegt

    18 januari 2007 om 18:35

    Gewoon slechte auto’s (hoe kan het anders) ! As simple as that … no further comments …

    Login om te reageren
  193. ronny zegt

    19 januari 2007 om 00:19

    Haha die hollanders, ze kunnen het nogal uitleggen met hun domme (en overprijsde :o ) spijker. Idd zoals tommy en michael al stelden is de wegligging eerder die van de viper, ondanks je er 2,5 keer meer voor betaalt. Je kunt alleen maar afleiden dat het weggedrag van de wagen weinig voorspelbaar is. Ok, de bestuurder zal misschien ook wel iets te weinig voorzichtig met het gaspedaal omgesprongen zijn. Ik denk niet dat spijker de wereld zal veroveren trouwens (ondanks Sharon Stone haar ritje). Misschien met die prachtige SUV van hen… (not!)

    Login om te reageren
  194. MichAel zegt

    20 januari 2007 om 16:29

    @ W0o0dy : Volgens mij ben je hier verkeerd, deze chauffeur weet heus wel wat hij doet, dit is iemand dit dat dagelijks doet gewoon met zo’n bakken rondrijden. Niet tijdig zijn snelheid aangepast? Hij werd gehinderd en je weet zelf ook wel hoe onvoorspelbaar het verkeerd dezer dagen is…

    Je gaat me niet vertellen dat als ze bij Beerens ook maar 1 keer zien dat hij onvoorzichtig is of gek rijdt ze hem nog gaan laten rijden met deze dure wagens.
    Ik geloof alleen dat hij ongelooflijk veel pech heeft gehad (dat dit met een Spyker gebeurde) en dus ook geen schuld treft.

    Login om te reageren
  195. w0o0dy zegt

    20 januari 2007 om 16:43

    @MichAel: ik zeg ook niet dat de man niet kan rijden. Alleen, zelfs als hij gehinderd werd door iemand die iets stoms deed…. dan nog getuigt het feit dat het ding in de sloot ligt (en zijn eigen commentaar) er van dat hij de auto niet kon controleren. Dan heb je jezelf of de situatie verkeerd ingeschat en ben je als bestuurder wel degelijk fout.

    Mensen doen vaak alsof hen iets overkomt en alsof ze er dus niets aan konden doen, maar in werkelijkheid is (achteraf geredeneerd) bijna altijd een inschattingsfout (mede) de oorzaak.

    Ik ken een aantal mensen die bij dealers werken en neem maar van mij aan dat het zelden engeltjes zijn achter het stuur van snelle wagens. Op zich is het allemaal wel begrijpelijk dat iemand de fout in gaat, maar doe niet alsof je het slachtoffer bent. Je was er zelf bij.

    Ik heb ooit (10 jaar geleden of zo) een aanrijding gehad omdat ik vanachter een (krap) invoegende vrachtwagen vandaan naar de linker baan ging. Juist op het moment dat ik links ging rijden gingen de auto’s voor mij een noodstop maken…. dat heb ik niet kunnen zien door de vrachtwagen. Toch heb ik wel deels schuld aan dat ongeluk…. ik had namelijk ook gewoon kunnen remmen om het gat naar de vrachtwagen groter te maken en had eigenlijk beter niet naar links kunnen gaan terwijl ik op die baan de situatie niet kon overzien. Pech is het zeker en heel erg stom was het niet, maar ik had het beter kunnen/moeten aanpakken en het feit dat het misging bewijst dat. See what i mean?

    Login om te reageren
  196. car1991 zegt

    20 januari 2007 om 18:24

    als jullie hollanders minder op de belgische wegen zouden rijden zouden ze er beter bij liggen en zoude deze ongelukken niet gebeuren

    Login om te reageren
  197. allochtoon MarBel zegt

    24 januari 2007 om 01:04

    allemaal door die hollanders datie wegen er soms slecht bij ligge.
    Met hun caravans altijd, net zigeuners!

    Login om te reageren
  198. Q7 zegt

    24 januari 2007 om 22:58

    Als Belg eis ik dat de prijzen die de Nederlanders moeten betalen voor hun wagens op het zelfde (veel lager) niveau komt te staan als in België. Dan kunnen ze eens een deftige wagen kopen zodoende ze niet moeten zagen over ons schandalig / armtierige toestand op de Belgische wegen.

    Login om te reageren
  199. mbvt zegt

    29 januari 2007 om 15:51

    Er wordt een dagboek bijgehouden hoe de auto weer gerepareerd wordt: http://www.spyker.be/crash.html

    Login om te reageren
  200. crisisfour zegt

    31 januari 2007 om 16:00

    daar heb je toch autotransport voor prof. en verzekerd of hadden ze daar geen gelg voor? dom

    Login om te reageren
  201. tim zegt

    1 februari 2007 om 19:51

    wat zonde vooral als je geen verzekering hebt

    Login om te reageren
  202. LC zegt

    16 februari 2007 om 11:08

    ‘dit maakt de zaak natuurlijk erger’

    Login om te reageren
  203. ezra zegt

    23 februari 2007 om 22:27

    aargh eerst 60 euro vragen en dan dit!
    soms vraag ik me af of belgen wel iets in hun megahoofd hebben!
    p.s.zeur niet over dat PERFECTE merk zelf kunnen jullie nog geen tractor maken!

    Login om te reageren
  204. lennart zegt

    27 februari 2007 om 21:24

    Dat is zeker jammer, dan rij je een van de weinige keren in een onverzekerde auto, en dan gaat hij stuk. Zonde

    Login om te reageren
  205. frits zegt

    14 oktober 2007 om 12:58

    he wat jammer zeg

    Login om te reageren
  206. lanwootj zegt

    10 januari 2008 om 20:25

    yuw,
    ik vind het zeer jammer en het ligt mss wel aan de wegen. Maar de wegen liggen slecht vanwege de walen, omdat wij ze ieder jaar miljoenen geven zodat ze nie te arm zoudn zijn! dus splisting van vlaanderen en wallonië is de oplossing.
    En jullie hollanders moeten nie ZEIKEN over domme belgen die niet kunnen rijden want dit klopt totaal niet!

    grtz

    boze belg

    Login om te reageren

Trackbacks

  1. Autoblog.nl schreef:
    13 januari 2007 om 21:07

    Babes @ Detroit: Lamborghini en Ferrari…

    Even genoeg over Belsen en Ollanders, tijd voor iets luchtigs! Op de Detroit autoshow waren de merken Lamborghini en Ferrari aanwezig, uiteraard inclusief beursbabes.
    Vooral de Lamborghini-stand deed ons weer denken aan Parijs……

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North