Aston Martin opperhoofd Ulrich Bez stelt zijn company car beschikbaar ten goede van de slachtoffers van de aardbeving en tsunami in Japan. Zijn Aston Martin Rapide zal geveild worden door het bekende veilinghuis Bonhams, om vrienden en bekenden van het merk in Japan te ondersteunen.
De lichtblauwe Rapide is een UK spec uitvoering die speciaal voor Ulrich Bez -AM topman sinds 2000- gebouwd is. De binnenzijde is uitgevoerd in Obsidian Black met Falcon Grey stiksels. Verder heeft de Rapide onder andere geventileerde stoelen voor en achter, dvd-schermen in de hoofdsteunen en het stuur aan de rechter kant. Wanneer je de winnende bieder bent tijdens de veiling in Newport Pagnell, Buckinghamshire op 21 mei dan schenkt het veilinghuis alle bijkomende veilingkosten ook aan het goede doel.
Ik zou hier nog wat marketing mooipraat van Ulrich Bez kunnen neerzetten, maar dat voegt weinig toe. Wat zijn volgende company car wordt is veel interessanter. Zal hij nu een extra luxe Rapide gaan rijden, of was hij zo ontevreden over de vijfdeurs dat hij de nieuwe Virage kiest?
Geen stunt he! Moest hij nu een 077 naar het veilingshuis sturen, dan kan je spreken over spektakel. Of de AM waar prins en prinses op 29 april in zijn getrouwd zou ook beter zijn!
Ik bied 5 yen.
@norge: hahahah jaa dan ik maar 6..
Sjieke combinatie. Wel giga duur, ik zag er een met de kop eraf (9000km) bij Kroymans staan voor 247 mille. Dan mag ik hopen dat er nog wel een trekhaakje af kan.
Is het niet wat te laat?
@4991: beetje laat dan nooit, zeg ik altijd maar!
Op die foto is de stuur aan de rechterkant
@4991:
Meestal zo bij Engelse auto’s….
@Laue: Klopt maar in de tekst staat dat het stuur aan de linker kant zit…
@sanki: LHD is precies wat ik bedoelde ;) Thnx!
Je kunt l*llen wat je wilt, dikke CEO of niet, het bewijst wel dat hij het hart op de goede plaats heeft. Want of het nou geld van Aston of van hem zelf is, dat doet er niet toe, de Rapide wordt wel belangeloos “weggegeven”. Hulde! :)
@Freewarefreak: een wereldwijd reclamspotje op tv is duurder denk ik, en zo te zien lukt het hem aardig goed om reclame te maken op deze manier!
@Jokkebrok: Wise men think alike!
@Freewarefreak: deze reclame zou hem miljoenen kosten, nu kost het hem slechts een rapide?
@Freewarefreak: autofabrikanten doen dat aan de lopende band ;) Louter voor PR doeleinden uiteraard.
http://www.autoblog.nl/archive/2011/03/23/autofabrikanten-helpen-japan-wie-geeft-het-meeste
@iedereen: helemaal waar! Absoluut marketing technisch slim van hem, maar bedoelde er mee te zeggen “hij had het ook niet kunnen doen”, dus in zoverre lovenswaardig. ;)
@robbie: De uitslag is bekend! :) De vierdeurs Aston Martin van Ulrich Bez met 20.000 KM op de teller heeft 111.500 pond, ofwel zo’n 130.000 euro opgebracht. Cool! :)
@Freewarefreak: Dit zegt niks over zijn ‘goede hart’.(zeg niet dat hij er geen heeft) Ofja…kan net zo goed een mooi bedachte reclame stunt zijn…en gezien die hier op AB staat, werkt het aardig.
-edit: dank, het is opgelost-
@thestag: Ah jammer.. ik dacht bijna dat niemand het nog had opgemerkt, maar helaas je was me voor.
Herkenbare fout, dat wel.
Ik schreef Aston ook altijd als Astin (toen ik tien was weliswaar, maar toch)
Cliché
mischien wil ie QP gaan rijden:)
Het is z’n company car – dus eigenlijk geeft-ie een auto weg die helemaal niet van hemzelf is. Zo kan ik het ook (o nee, ik heb geen leasebak).
Op zich is het gebaar heel goed natuurlijk, maar ga dan niet in je eentje met de eer lopen strijken. Dan wordt de AB-tag ‘Marketinggezeik en gebakken PR’ ineens welverdiend.
Ach, hij koopt toch zo weer een nieuwe. Daar doet hij niet moeilijk over!