• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vanaf juni in de showroom, extra zuinige Audi A4 TDI e

Auteur: robbie, gepost 23 april 2009 om 14:50 – 62 Reacties

Audi A4 TDI e


Eindelijk komt Audi ook met een zuinige variant van de A4, speciaal voor alle mensen met een groen geweten of een baas waarvan je perse in een ecomobiel moet rijden. Deze zuinige diesel heeft een verbruik van slechts 4,6 l/100 km en de CO2 uitstoot is slechts 119 gram per kilometer.

Onder de motorkap vinden we een 2.0 TDI blok dat gekoppeld is aan een handgeschakelde 6-bak. De motor perst er 136 pk uit en in 9,5 seconden tik je de 100 aan. De topsnelheid ligt op 215 km/u. De A4 TDI e is zo zuinig dankzij een start-stop systeem en aangepaste versnellingsbakverhoudingen. Ook zit er een systeem in dat de remenergie opslaat. En Audi heeft nog eens naar de aerodynamica gekeken. Oftewel allemaal zaken die elke BMW tegenwoordig standaard heeft.

De A4 TDI e komt er ook als Avant, die verbruikt iets meer (4,9 l/100 km) en stoot 129 gram CO2 uit per kilometer.

Prijzen zijn nog niet bekend.

A4 2.0 TDI e: Audi Unleashes the Most Efficient Standard-Size Sedan

• The new diesel-powered Audi A4 consumes a mere 4.6 l/100 km (51.13 US mpg)
• Emissions of just 119 grams of CO2 per kilometer (191.51 g/mile)
• Market launch in early June at a price of 30,800 euros
• A4 Avant also available as an ‘e’ model

Ingolstadt – Audi will soon launch the most efficient standard-size sedan. The Audi A4 2.0 TDI e will be available at dealerships starting in early June. Equipped with a 6-speed manual transmission, this sedan sips 4.6 liters of diesel per 100 kilometers (51.13 miles per U.S. gallon). It consequently emits a mere 119 grams of CO2 per kilometer (191.51 grams per mile): the best value of any vehicle in its class. “Efficiency is standard in every Audi. The A4 2.0 TDI e is particularly persuasive proof that efficiency, outstanding performance, comfort and driving enjoyment are not mutually exclusive,” says Michael Dick, Board of Management Member for Technical Development at AUDI AG. This ‘e’ model develops an output of 136 bhp
(100 kW); it reaches 100 km/h (62.14 mph) in 9.5 seconds and swiftly tops out at 215 km/h (133.59 mph). The sedan can be ordered now and costs 30,800 euros. This remarkably efficient A4 is also available as an Avant.

The combined impact of several features facilitates the vehicle’s increased efficiency. The standard start-stop system is especially effective during city driving.

As soon as the vehicle comes to a stop, the shift lever is in neutral, and the driver removes his or her foot from the clutch pedal, the system turns the engine off. The engine then turns back on as soon as the clutch pedal is depressed.

The start-stop system functions extremely quietly, smoothly, and quickly. While the driver is stepping on the clutch pedal to shift into first gear, the engine instantaneously returns to its idle speed. In the standardized driving cycle, the start-stop system reduces fuel consumption by some 0.2 liters/100 km, which equates to about 5 grams CO2/km (8.05 g/mile).

Furthermore, this ‘e’ model features a 6-speed manual transmission with a finaldrive ratio of the rear axle higher by five percent — enabling a reduction in engine speed in each of the six gears. The engine-management system has also been modified for maximum efficiency. The fuel-saving low-resistance tires (205/60 R 16) improve rolling resistance and are exclusive to the A4 model line’s ‘e’ model. Standard equipment also includes the recovery of braking energy. Aided by intelligent alternator regulation, this system converts surplus kinetic energy to electrical energy during a vehicle’s braking phases. This electrical energy is temporarily stored in the electrical system’s battery. When the vehicle resumes acceleration, the battery supplies this stored energy to the vehicle’s network — reducing the load on the alternator and thus saving fuel.

An on-board computer with efficiency program is also part of the standardequipment package. The driver information system with gearshift indicator and efficiency-data display notifies the driver when it is sensible to shift gears to conserve fuel. The on-board computer displays all fuel-efficiency data on the center screen. These recommendations enable drivers to conserve fuel to the tune of 30 percent — simply by modifying their particular driving habits. Audi’s efficiency program continuously analyzes the vehicle’s energy consumption and gives the driver situation-specific advice on how to optimize fuel efficiency based
on the given driving situation or driving style.

The A4 2.0 TDI e also consumes less fuel thanks to enhanced aerodynamics made possible by additional aerodynamic-drag optimizations such as an underbody trim panel, the partially enclosed radiator grille, and the reduction in ride height of 20 millimeters (0.79 inches) facilitated by the sports chassis.

The A4 2.0 TDI e is also available as an Avant. Its combined fuel consumption amounts to just 4.9 liters of diesel per 100 kilometers (48.00 miles per U.S. gallon). This Avant consequently emits 129 grams of CO2 per kilometer (207.61 grams per mile). The basic price for the Avant is 32,800 euros.

Ook interessant!

  • Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
    Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
  • Nieuwe Audi A4
    Nieuwe Audi A4 krijgt eindelijk achterwielaandrijving!
  • Nieuwe generatie Audi A4
    Nieuwe generatie Audi A4: 'zowel EV als S4 TDI'
  • Audi dealerschap onder water

Nieuwste artikelen

  • Spotspecial: 10 dikke S-Klasses in het wild
  • Deze Marktplaats-occasion is gesigneerd door álle Bekende Nederlanders
  • Video: Smartphone verliezen op de snelweg en deze terughalen
  • Lollige automobilist doet alsof hij dronken is, krijgt alsnog dikke boete
FacebookTweetPinLinkedIn

a4, Audi, co2, Diesel

Vorig bericht: « Fiat wil meerderheidsbelang in Opel kopen
Volgend bericht: Is dit de nieuwe Renault Clio? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Autojunkje zegt

    23 april 2009 om 14:54

    Leuk kleurtje is dit dan het nieuwe ( mat ) zwart ?

    Login om te reageren
  2. Laurens zegt

    23 april 2009 om 14:57

    Prima. Dat BMW snel nagevolgd zou worden was duidelijk, ED bevat geen patenteerbare vindingen. Ze hebben er wel veel goodwill mee opgebouwd, en dat het zinvoller is om je hele modellenreeks een paar % zuiniger te maken in plaats van slechts enkele modellen, dat staat buiten kijf.

    Login om te reageren
  3. BMW verkoper zegt

    23 april 2009 om 14:58

    Audi EfficientDynamics…

    Login om te reageren
  4. NielsB zegt

    23 april 2009 om 15:05

    -edit: check!-

    Login om te reageren
  5. MrJones zegt

    23 april 2009 om 15:06

    ik word gek van dat dat gedoe met het millieu..
    ik hoorde laast nog op de radio dat ze wouden dat je nog maar 80 mag i.p.v 120 op de snelweg wegens de ozon laag of zo iets.

    belachelijk.. maak gewoon auto’s met lekker veel vermogen die teminste van z’n plaats komt.. (bewijzen van spreken..)

    Login om te reageren
  6. robbie zegt

    23 april 2009 om 15:08

    @Laurens, alleen is BMW zo verstandig dat ze het gehele pakket op zoveel mogelijk auto’s, modellen, types toepassen. Audi is zo schraal dat het maar op 1 motorisering van de A4 zit.

    Login om te reageren
  7. Catch22 zegt

    23 april 2009 om 15:08

    @MrJones, ik moest glimlachen om je reacte.

    ‘wegens de ozonlaag of zo iets.’

    klassiek.

    Maar 80 rijden is geen oplossing, dat is al gebleken

    Login om te reageren
  8. A3racer zegt

    23 april 2009 om 15:13

    Hier heb je helemaal niks aan, de auto valt net niet in het 20% bijtellingstarief.

    Login om te reageren
  9. RomeoS zegt

    23 april 2009 om 15:14

    Zoiets zag je al van verre aankomen, maar ik had verwacht dat er wel wat anders tussen zou zitten dan de oplossingen van BMW’s EfficientDynamics.

    Toch zonde dat Audi het er zo dik oplegt, zo ziet iedereen dat het idee gewoon letterlijk van BMW af komt.

    Login om te reageren
  10. Dirk zegt

    23 april 2009 om 15:15

    Zoals de Belgische prins Laurent onlangs verklaarde, snel rijden is beter voor de polutie, je bent korter onderweg van punt A naar b en je hebt dus minder uitstoot dar je minder lang op de baan bent :-)

    Login om te reageren
  11. Hans zegt

    23 april 2009 om 15:15

    @ MrJones

    ”ik wordt gek van dat gedoe met milieu”

    Ja het milieu is ook helemaal niet belangrijk ofzo. We leven er slechts in. Wat maakt het nou uit dat auto’s schoner en zuiniger worden. Wees blij zeg, kost het je ook wat minder geld aan de pomp. Het is niet alsof auto’s tegenwoordig geen vermogen meer hebben, dat blijft nog steeds stijgen. Kijk naar de nieuwe audi 2.0 liter TFSI motor. Stuk meer pk’s dan de vorige 1.8 en toch zuiniger en schoner. Het is gewoon een vooruitgang van techniek.

    En je kan inderdaad alle milieuwaarschuwingen negeren, maar dan zal de aarde over 100 jaar niet echt zo leefbaar meer zijn.

    En het heeft geen drol te maken met de ozonlaag. Doe eens een IQ test en post de resultaten, kunnen we lachen.

    Login om te reageren
  12. GWBoes zegt

    23 april 2009 om 15:15

    is allemaal wel leuk en aardig maar een heleboel van deze systeempjes hebben niet zoveel zin voor de gimmedelde a4 rijder. deze brengt namelijk het grootste deel van z’n leven op de snelweg door met constant 120 en wat heb je dan aan een start-stop systeem?

    Het scheelt dat de meeste leaserijders met 150 over de snelweg knallen zodat ze regelmatig moeten remmen omdat iemand een vrachtwagen met een normale snelheid inhaalt maar anders is dat ook een relatief zinloos systeem.

    Login om te reageren
  13. Laurens zegt

    23 april 2009 om 15:22

    @robbie

    klopt, beetje zielig van die ringetjes.

    Als ze er ook nog meer geld voor durven te vragen…. maar het is een begin.

    Persoonlijk heb ik geen probleem met een auto die beter presteert en minder verbruikt, ook al is het maar in de EU verbruikstest. Dat dat dan geen garantie is voor enig verstandelijk “vermogen” wordt in een aantal van de reacties hier weer duidelijk bewezen.

    Maar dat doet er weer niet toe omdat diegenen toch nooit in de Audi zullen rijden :lol:

    Login om te reageren
  14. Gerben zegt

    23 april 2009 om 15:24

    Snap niet wat iedereen ligt te klagen

    onder de 10 sec op 100
    136 pk
    en een verbruik onder de 5 liter

    is toch beter voor iedereen nee?

    Het is dankzij de druk van de milieulobby dat we nu zo zuinig kunnen rijden, zonder dat er ook maar op comfort ingeboet wordt

    win win situatie voor iedereen lijkt me

    Login om te reageren
  15. wooter zegt

    23 april 2009 om 15:25

    Ik denk dat BMW gewoon de “boeie”-kopers aanspreekt, en toch hen een mileuvriendelijkere wagen aanpraat, terwijl andere merken mikken op de Gewone Mensch die toch graag wil laten zien dat ie met het mileu begaan is (getuige de hopen bluemotions, ecotecs, lelijke velgen, lage spoilers en andere meuk).

    Login om te reageren
  16. bmw zegt

    23 april 2009 om 15:25

    @Laurens: inderdaad, het zijn constructeursgegevens, dus die 4,6 liter op 100km mag je alvast vergeten.

    Login om te reageren
  17. borabora zegt

    23 april 2009 om 15:31

    @ MrJones: Jammer van je reactie.. trouwens “bewijzen van spreken..” moet zijn “bij wijze van spreken”… Verklaard natuurlijk je reactie.

    Login om te reageren
  18. Nick zegt

    23 april 2009 om 15:32

    Ach ja, zo heeft BMW weer het straalgeleide directe injectie model (tweede generatie FSI) van VAG gekopieert.
    Het heet concurrentie en het gebeurt nou eenmaal.

    Login om te reageren
  19. Sorcerer zegt

    23 april 2009 om 15:33

    Catch22: nou, als ik 80 rij dan verbruik ik zeker 2L/100 km minder, (normaal 9L, dan 7L). Dus werkt wel degelijk.

    Maar als ik dan 200 km wil rijden (bijv. van Utrecht naar Maastricht), dan kost dat me in plaats van 2 uur minimaal 3 uur, en als je vaak grote afstanden rijdt dan is dat een flinke hap tijd!

    Login om te reageren
  20. Maartenb zegt

    23 april 2009 om 15:36

    @Borabora
    En ‘Verklaard natuurlijk je reactie’ moet natuurlijk verklaart zijn. Dat was je nog vergeten te zeggen..

    @Hans

    “En je kan inderdaad alle milieuwaarschuwingen negeren, maar dan zal de aarde over 100 jaar niet echt zo leefbaar meer zijn.’

    Extreme bangmakerij, daar moet je niet naar luisteren, luister liever naar wat echte wetenschappers te vertellen hebben i.p.v. die aandachtsgeile milieufreaks.

    Login om te reageren
  21. Nick zegt

    23 april 2009 om 15:36

    EfficientDynamics is niks meer dan oude koeien uit de sloot halen.
    Zie het start-stop systeem van de Golf MkII, schakelpunt alarm van Mazda, rem energie regeneratie van AMC en elektrische stuurbekrachtiging van de Audi V8.

    Overigens is rem energie regeneratie al veel ouder dan de toepassing van AMC.

    Login om te reageren
  22. SjaakydeSjaaky zegt

    23 april 2009 om 15:43

    hahaah grappen makers 9,8 naar de 100. Zeker bergje af ofzo?

    Waarom moet je bij alle Duitse merken altijd min 1 sec (de AMG, RS’en, M’en daar gelaten) bij optellen? Denken die Duitsers dat ze superiure schakelskills hebben ofzo?

    Login om te reageren
  23. peter zegt

    23 april 2009 om 15:44

    @Sjaakydesjaasky omdat je moet leren rijden

    die specs zijn zo goed als identiek aan de BMW 318d , komt wat laat, maar mooi zo!

    Login om te reageren
  24. bmw zegt

    23 april 2009 om 15:50

    @Autoblog: ik word echt zenuwachtig van het feit dat de reactiemogelijkheid niet goed functioneert, doe er aub wat aan!

    @Nick: je hebt gelijk, dat start-top systeem had Fiat ook al op de Regata ES van de jaren tachtig. Ik heb er zelf nog mee gereden en dat was toen al een betrouwbaar systeem.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Start-stop_system

    Login om te reageren
  25. peter zegt

    23 april 2009 om 15:54

    @Maartenb

    wie noem jij dan echte wetenschappers. Bij zo’n uitspraken horen wat referenties.

    Login om te reageren
  26. JH zegt

    23 april 2009 om 15:56

    @Nick: en van wie heeft VAG het straalgeleide directe injectie model? Siemens of Bosch? ;)

    Login om te reageren
  27. AMGJunk zegt

    23 april 2009 om 16:09

    Ik voel hier een topic met veel reacties aankomen :mrgreen:

    Dat audi dit doet, is gewoon om mensen aan te trekken.
    Niet omdat ze zo slap zijn en geen snelle auto’s meer willen maken.
    De ontwikkeling van die snelle monsters moeten ergens van betaald worden en daar zorgen deze modellen voor. In deze tijden word iedereen net zo bang als ‘hans’ (hier ergens boven in de reacties) en dan gaan mensen snel een auto kopen die lief is voor het milieu.
    Ik vind niet dat we hier in Ned. ons zo druk moeten maken.
    Wij zorgen voor MINDER dan 1% van de broeikasgassen en DAAR OP willen wij nog eens met 20% verminderen.
    Dus willen wij 20% van die (maximale) 1% uitstoot verminderen.
    Daar help je de wereld niet mee.
    Roep de amerikanen en chinezen eens op, DIE moeten eens aandacht aan dit soort dingen besteden.

    De krediet crisis is mede de oorzaak door deze milieu shit. Bedrijven hebben VEEEL te veel geinvesteerd in deze onzin en het is niet tot weinig lucratief geweest. Als iedereen zich op de zelfde markt conctreert (iedereen investeerd in het zelfde milieu probleem) blijft er niks over en gaat iedereen (financieel) kapot.

    Voor de rest maak ik me ook niet zo zorgen over het milieu probleem.
    Als het warmer word is het toch beter?
    Hogere zeespiegel? Nederland is toch Koning in de wereld van het bouwen van dammen??
    DOE DAT DAN EENS!!!
    Dan hebben we daar geen problemen meer mee en dat zorgt nog voor enorm veel werkgelegenheid de komende jaren! Daarnaast houden we er een goed klimaat aan over.

    Anders nog iets?
    Vraag maar raak :)

    Login om te reageren
  28. robbie zegt

    23 april 2009 om 16:13

    @Nick, natuurlijk is EfficientDynamics niks anders dan oude koeien uit de sloot halen :roll: maar BMW doet het tenminste! Wat doet Audi? Die brengen in totaal(!) 4 e-modellen op de markt die eigenlijk precies hetzelfde doen als BMW met zijn complete gamma…

    Login om te reageren
  29. Entwicklung88 zegt

    23 april 2009 om 16:15

    Doe mij dan maar de 330d Blueperformance.. nagenoeg zelfde verbruikscijfers maar een stuk meer fun.

    Login om te reageren
  30. X. zegt

    23 april 2009 om 16:20

    Al die discussie’s over het feit dat het milieu nou wel of niet verneukt wordt.. Er bestaan allerlei feiten over, maar de wetenschappers willen elkaar gewoon geen gelijk geven.

    Het is in ieder geval wel zo dat er wat aan gedaan moet worden. Nederland is een rijk en vooruitstrevend land, en ook al produceren wij maar 1% van de broeikasgassen, als wij er mee beginnen zullen andere volgen, waaronder ook Amerika etc.

    Reactie’s als: auto’s moeten hard gaan en vervuilend zijn, is natuurlijk gewoon onzin. Dat heet gewoon ontwikkeling van de techniek. Vergelijk de auto’s van nu eens met die van 100 jaar terug. Het is gewoon rendementsverhoging, als je weet wat dat betekent. En daarme scoor je op alle punten, op milieu en prestaties.

    Geloof maar dat er ook rappe wagen ook zuinig kan zijn. Niemand maakt zich zorgen om het milieuprobleem, want niemand heeft er nóg geen last van. Als het over 50 jaar elke dag regent vanwege het vervuilde milieu, dan piepen ze wel anders!

    Login om te reageren
  31. JH zegt

    23 april 2009 om 16:24

    @AMGjunk…jaja de crediet-crisis is o.a. ontstaan door alle milieu shit.
    Het is echt triest om alle commentaren over milieu-maffia, etc. te lezen, dat er niks aan de hand is, etc. Als je dat denkt dan ben je of 15 jaar oud of je leest helemaal niks behalve autoblog. Makkelijkste is gewoon om je kop in het zand steken en denken “zal wel los lopen”
    Het wordt tijd dat de autoindustrie in andere technieken investeert en niet in “weer een 500pk motor”

    Login om te reageren
  32. Timmie zegt

    23 april 2009 om 16:28

    Mja, als je telkens weer die diesel start, dat is niet goed voor de mechaniek… Maar ja, ze moeten per se alles op alles schroeven…

    Login om te reageren
  33. RenesisHP zegt

    23 april 2009 om 16:29

    Alles best. Die cijfers zijn niet slecht met 136pk in dat formaat auto. ;)

    Login om te reageren
  34. OverSoft zegt

    23 april 2009 om 17:16

    Die cijfers vind ik zelf niet echt bijzonder. Ik rijd zelf een relatief nieuwe 530d en daar kan ik ook makkelijk 5.5l/100km mee halen. Let wel: daar ligt dus een 3 liter blok in met 270pk ipv een 2 liter met een schammele 135pk.
    Goed, de CO2 uitstoot zal wat hoger zijn (200g/km i.p.v. 129g/km), maar ach, die 2% (!!!) die de totale wereldwijde auto uitstoot toevoegt aan de CO2 uitstoot is niets in vergelijking met de 6% die koeienscheten wereldwijd toevoegen…
    Slacht eerst eens alle koeien voordat je begint te zeuren…

    (Ja, ook ik word ziek van de milieumaffia. Er zit een kern van waarheid in, maar het wordt al jaren gebruikt al methode om geld te verdienen en het is VEELste ver doorgetrokken!!!
    Check ook: http://video.google.com/videoplay?docid=288952680655100870 <- “The Great Global Warming Swindle” met meerdere wetenschappelijke onderbouwingen)

    Login om te reageren
  35. VivelaFRANCE zegt

    23 april 2009 om 17:17

    @ AMGJunk,

    Wat een onzin! Ik ben het met je eens dat GroenLinks en Greenpeace wel erg aan het overdrijven zijn. Maar om nou ‘schijt’ aan het milieu te hebben, vind ik weer het andere uiterste. Zolang de automerken hun modellen zuiniger maken en de overheid dit stimuleert, dan hoeven we weinig te bezuinigen en kunnen we lekker doorleven.

    Dan klopt er nog iets niet aan jouw stelling. Ook al is dat hele milieuprobleem volgens niet waar, dan nog moeten we bezuinigen omdat anders de benzine die jij zou graag in één keer wil verbruiken, te snel opraakt. Stel, je houdt van chocolade en je hebt één reep. Als je die reep snel opeet, heb je er maar kort plezier van. Eet je steeds een stukje op, dan heb je er langer plezier van. Hetzelfde geldt voor het verbruik van auto’s. Zorg je ervoor dat auto’s zuiniger worden, dan kan je met de hoeveelheid benzine langer plezier hebben.

    Begrijp je ;) ?

    Login om te reageren
  36. VivelaFRANCE zegt

    23 april 2009 om 17:21

    @ mezelf

    “Zolang de automerken hun modellen zuiniger maken en de overheid dit stimuleert, dan hoeven we weinig te bezuinigen en kunnen we lekker doorleven.”

    Misschien een beetje onduidelijk, maar wat ik bedoel is dat wanneer autobedrijven het werk vóór ons doen, wij minder hoeven te doen, behalve een nieuwe auto te kopen (de zuinige variant).

    Login om te reageren
  37. Turbo zegt

    23 april 2009 om 17:29

    En dan alsnog naar de patatkraam rijden voor een patatje. Het goedkoopste is fietsen of gewoon de benenwagen en de auto gebruiken voor lange(re) ritten.

    Of ik de benzine oprij of dat een Chinees dat doet, die keuze is snel gemaakt ;)

    Login om te reageren
  38. RenesisHP zegt

    23 april 2009 om 17:31

    @Turbo.

    Van patat wordt je dik en dat is slecht voor het milieu. ;)

    Login om te reageren
  39. Edman zegt

    23 april 2009 om 17:46

    Wanneer ontwikkelen ze nou eens even een dikke 3.0 TDIe, zodat de milieu liefhebbers ‘m ook goedkeuren. Zou leuk zijn :D

    Login om te reageren
  40. BMW liefhebbert zegt

    23 april 2009 om 17:58

    Als ervaringsdeskundige met de nieuwe A4 (gedwongen door mijn werkgever, dat wel) 2.0 TDi kan ik met droge ogen beweren, dat die acceleratiecijfers en verbruikscijfers nooit gehaald zullen worden. Audi overdrijft enorm op dat vlak. Als je ook maar een beetje gasgeeft dan spinnen de voorwielen door dat het een lieve lust is en het verbruik komt niet onder de 1 op 14.
    Ik verlang erg terug naar mijn 330d;-(

    Login om te reageren
  41. El Conquistador zegt

    23 april 2009 om 18:01

    “Oftewel allemaal zaken die elke BMW tegenwoordig standaard heeft.”

    Premium anyone?

    Login om te reageren
  42. Relief zegt

    23 april 2009 om 18:07

    @Entwickelung

    En ook 2 x zo duur NEXTTTTTT

    Login om te reageren
  43. Mo zegt

    23 april 2009 om 18:25

    Jeetje zeg, door al die BMW-fanboy discussies ga ik bijna geloven dat BMW inderdaad alleen maar idioten aantrekt. Gelukkig weet ik beter, ik ben immers geen idioot. ;)

    Login om te reageren
  44. Entwicklung88 zegt

    23 april 2009 om 18:45

    @ Relief

    Dat klopt. Maar voor een ‘zuinige auto’ spaar ik dan wel door voor die duurdere 330d dan in dit hok te moeten rijden.
    Heb je haast ofzo? ‘NEXTTT’?

    Login om te reageren
  45. cardesigner@USA zegt

    23 april 2009 om 18:53

    Wat is het gemiddelde IQ van de BMW-fanboys?

    Login om te reageren
  46. Nick zegt

    23 april 2009 om 19:14

    @JH: De straalgeleide directe injectie is zover ik weet van VAG zelfs.
    Wandgeleide directe injectie is weer van MAN (diesel)/Bosch (otto).

    Login om te reageren
  47. peter zegt

    23 april 2009 om 19:15

    @bmw liefhebber

    door de FWD zal dat idd enkel in uiterst optimale omstandigheden kunnen, maar in die ideale omstandigheden moet dat kunnen.

    Login om te reageren
  48. Audi A6 3.2 zegt

    23 april 2009 om 19:23

    Beetje zielig om opmerkingen te maken over zogenaamde BMW fanboys en hun IQ bla bla bla. Voel je je zelf zo veel beter dan? Mensen die dat zeggen zijn vaak zelf 13/14 lentes jong!!!

    Login om te reageren
  49. peter zegt

    23 april 2009 om 19:27

    grr moet dit nu in elke thread. Ik geef toe dat ik reageer als iemand dingen zegt zoals ‘audi heeft betere wegligging dan bmw’ omdat ik zoiets ridicuul vindt,

    maar deze topic vraagt nu toch niet om een vergelijking tussen beide merken ? en als je em dan toch vergelijkt doe dat dan met de 318d want daar zit die heel dicht op.

    Login om te reageren
  50. cardesigner@USA zegt

    23 april 2009 om 19:36

    @Audi A6 3.2, dat kan kloppen, maar om nu een 2 met een 3 liter te gaan vergelijken….

    Login om te reageren
  51. florisw zegt

    23 april 2009 om 19:41

    Ik wordt gek van dat gedoe rondom zuinigheid. Een goed initiatief als de Mindset kan ik waarderen maar dit is niet echt leuk meer. Voeg zoiets toe aan de 1.8 tfsi met 160 pk. Dan wordt Efficient Dynamics van Audi nog leuk

    Login om te reageren
  52. Turbo zegt

    23 april 2009 om 20:09

    Zuinigheid is een stukje marketing (hoeveel moet je rijden om het maken van een extra nieuwe auto qua milieubelasting weer weg te werken met het zuinigheidsvoordeel?), en daar doet Audi aan mee.

    Niets mis mee.

    Login om te reageren
  53. RomeoS zegt

    23 april 2009 om 20:35

    @robbie: inderdaad, dat is wat ik ook al eerder zei.

    Login om te reageren
  54. Onehp zegt

    23 april 2009 om 20:37

    Ik zeg, netjes gedaan, als je het maar niks vind moet je maar niet kopen hé, zoals toch al geldt in 99,99% van alle post hier.

    @allen die de shijt hebben aan “milieu” gedoe wil ik er even op wijzen dat ze in een land (=Nl) wonen dat op wereldvlak bij de beste in de klas zijn. Bijgevolg zijn nederlanders echt/erg verwend met een maatschappij met relatief weinig milieuproblemen. Het leven zou heel wat minder plezierig geweest zijn als jullie regering de laatste 40 jaar consequent de xxxx had gegeven aan alles wat milieu heet.

    Veel mensen in andere landen moet je echt niet overtuigen dat een goed milieubeleid hoogst noodzakelijk voor enige levenskwaliteit. Misschien merk je er niet veel van als je aan het strand van een of ander vakantieoord verblijft, maar als je echt in andere landen komt dan leer je wel te apprecieren hoe goed het is in Nederland. Op milieuvlak. Afgezien van de files dan….

    /Onehp
    BMW has – fanboy not.

    @cardesigner= duh, BMW fanboys hebben toch geen gemiddelde Toyota?

    Login om te reageren
  55. bozewolf zegt

    23 april 2009 om 21:01

    Goed bezig, Audi.

    Login om te reageren
  56. Thomas Bol zegt

    23 april 2009 om 22:53

    BMW past het Efficient Dynamics, met al die zuinigheids snufjes, al sinds okt. 2007 standaard toe op elk model, met uitzondering van de V8, V10 en V12-en.
    Daarnaast hoeft er bij BMW niks gedaan te worden aan de airodynamica en wordt het motor vermogen niet aan gepast (Corporate Lease buiten beschouwing gelaten, dat is puur voor de lease gedaan, niet milieu redenen).

    Wel jammer dat Audi c.q. Volkswagen deze ideeen moet kopieren. Efficient Dynamics bestaat zelf al sinds 2001, met dergelijke systemen, en Audi + rest die deze ideeen lekker aan het kopieren zijn.

    Koop BMW en heb fun van de achterwiel aandrijving. 318d Corporate Lease met 136 pk en 123 gram Co2 per km, Business Line voor €0 (omvat navi, lmv, park. sensoren etc) en dan vanaf de vanaf prijs een volle BMW en goedkoper dan de Audi ook.

    Ik zeg:
    Checkmate!

    Login om te reageren
  57. RobertJ zegt

    24 april 2009 om 00:14

    @Thomas Bol: hoewel ik van de zakelijke kant(prijs/pakketten en diesels) geen kaas heb gegeten, moet ik wel zeggen dat een 318i minder prettig rijdt dan een instap 1.8 tsi met 120pk. Dan bedoel ik niet alleen de motor, maar ook het sportieve onderstel van de 3 serie vind ik minder prettig(past niet bij de 318). Particulier wint die A4 het bij mij (120pk pro line en je bent al redelijk op weg)

    Natuurlijk zijn het allebei prima wagens en voor ieder is er wat. Zeker als je wel wat meer vermogen kan betalen is zo een achterwielaangedreven 3serie wél leuk. (maar dat is sowieso nog niet voor me weggelegd)

    overigens, de geruchten dat bmw straks met een berg turbomotoren komt, daar was VAG dan weer iets eerder mee :) zo blijft het over en weer gaan. Laat maar lekker gaan die concurrentie :)

    Login om te reageren
  58. Grote Smurf zegt

    24 april 2009 om 00:49

    Beter een goed idee kopiëren dan een slecht idee zelf bedenken – het milieu vaart er wel bij.

    Login om te reageren
  59. OverSoft zegt

    24 april 2009 om 01:32

    @cardesigner@USA:
    Je kan me wel afzeiken omdat ik een 3 liter met een 2 liter vergelijk, maar het punt is dat er een vergelijkbaar verbruik wordt gehaald met een veel groter vermogen en een grotere cilinderinhoud met een blok wat al 4 oud is…
    Ti’s leuk dat Audi wil opvallen, maar het feit is wel dat ze simpelweg achterlopen qua “milieubewustheid”. Veel fabrikanten (ja, waaronder BMW dus) lopen daar gewoon dik op voor.
    Ik doe niets af aan Audi, Audi maakt ook schitterende wagens (iedere wagen van “de grote drie” is in principe goed), maar ze lopen op dit vlak gewoon dik achter.

    Login om te reageren
  60. Autofiel zegt

    24 april 2009 om 08:22

    We hebben net ook het nieuws van een Volkswagen passat in de 20% lease regeling, ik begreep dat dit gedaan was door een aanpassing in het motor managment, ik ging ervan uit dat het alleen voor de NL markt was, wellicht dat Audi dit ook gaat doen.

    Login om te reageren
  61. Buyck zegt

    24 april 2009 om 15:33

    “Deze zuinige diesel heeft een verbruik van slechts 4,6 l/100 km en de CO2 uitstoot is slechts 119 gram per kilometer.” Wow… goed voor de portemonnee zo hoef je minder aan de tank te staan aanschuiven en vullen. En voor de groene blaadjes ook ja…

    Login om te reageren
  62. BananaFlip zegt

    24 april 2009 om 19:16

    Dat is toch wel heel netjes.
    Vind ik.
    136 pk, niet eens langzaam naar 100 en toch zo weinig diesel en CO2.
    Maar die benaming, ‘e’, daar moet wel wat aan gedaan worden.
    Dan klinkt ‘draivieieieie’ toch een stuk beter.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2026 Autoblog · Powered by Truer than North