• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Venturi Jamais Contente: fotograferen met telelens

Auteur: Dennis, gepost 30 september 2010 om 19:04 – 11 Reacties

Venturi Jamais Contente

Autobouwer Venturi uit Monaco is gespecialiseerd in elektrische aandrijving en met de Venturi Jamais Contente houder van het snelheidsrecord voor elektrische auto’s (515 km/u). Venturi heeft het lange gevaarte meegenomen naar Parijs.

De Jamais Contente is vernoemd naar de gelijknamige auto van de Belgische autocoureur Camille Jenatsy. Hij verbrak in 1899 voor het eerst de 100 km/u grens, eveneens met een elektrische auto.

Grootste nadeel: lastig parkeren zonder spiegels en parkeersensoren.

Ook interessant!

  • Hitte auto
    Parijs verlaagt maximumsnelheid naar 30 km/u

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Parijs-2010, venturi

Vorig bericht: « De nieuwe Mercedes CLS
Volgend bericht: Venturi Antarctica: sneeuwpret gegarandeerd »

Lees Interacties

Reacties

  1. Zdev zegt

    30 september 2010 om 19:07

    Maar heeft hij wel bekerhouders? ;)

    Login om te reageren
  2. Robbert zegt

    30 september 2010 om 19:08

    Oké. Leuk.

    Login om te reageren
  3. Ferry_76 zegt

    30 september 2010 om 19:15

    Staat nu de originele ‘Jamais Contente’ of een replica ervan erachter? En zijn daar ook foto’s van..?

    Login om te reageren
  4. catmandub zegt

    30 september 2010 om 19:33

    ik denk eerder aan een breedhoeklens…

    Login om te reageren
  5. Tom zegt

    30 september 2010 om 20:12

    Het is geen telelens en een breedhoeklens bestaat niet. Het moet een groothoeklens zijn :)

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      3 oktober 2010 om 13:46

      @Tom: groothoeklens inderdaad. Onvoorstelbaar lomp apparaat om op zo’n krappe beursvloer te fotograferen

      Login om te reageren
  6. Faalhaas zegt

    30 september 2010 om 20:24

    Kunnen ze die auto uit 1899 niet opvoeren?

    Login om te reageren
  7. Cantago zegt

    1 oktober 2010 om 10:56

    Hoe zwaar? Hoeveel accu’s? En hoe lang gaat het ding mee:P

    Login om te reageren
  8. JanC zegt

    1 oktober 2010 om 12:10

    De originele is een soort torpedo op wielen. Ik geloof dat er een replica van ergens in een museum staat

    Login om te reageren
  9. BananaFlip zegt

    1 oktober 2010 om 16:06

    Kijk, dat is marketing! Noem je auto ‘nooit tevreden’.

    Login om te reageren
  10. TVRooom zegt

    1 oktober 2010 om 22:00

    Dat ie lang is mag duidelijk zijn, maarre…HOE lang is ie nou eigenlijk??

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North