• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Verbreding A4 gaat definitief doorrr

Auteur: ricardo, gepost 15 september 2010 om 15:11 – 21 Reacties

Uitkijken!

Even een korte dienstmededeling voor de asfaltvreters die met regelmaat over de A4 bij Leiden komen. Vandaag heeft de Raad van State alle bezwaren van Milieudefensie afgewezen waardoor niets of niemand de broodnodige uitbreiding van deze snelweg nog in de weg kan staan. Voor de laatste keer zeggen we: Camiel, bedankt!

Het ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft toestemming gekregen om de schop in de grond te jagen. De zogenaamde ‘flessenhals’ tussen Leiderdorp en de aansluiting Leiden/Zoeterwoude krijgt extra rijbanen, waarmee Camiel Eurlings hoopt de files met een groot percentage te verminderen.

In 2007 werd de verbreding nog tegengehouden door de Raad van State. Er moest toen een nieuw onderzoek komen naar de luchtkwaliteit en de gevolgen die een wegverbreding daarop zouden hebben. Dat is gebeurd, Milieudefensie heeft ongelijk gekregen en asfalteermachines mogen worden aangeslingerd. Wanneer de werkzaamheden beginnen is nog niet bekend. (bron: NOS)

Ook interessant!

  • Video: Twee idioten racen op de snelweg
  • Formule 1 op Zandvoort gaat definitief door!
  • Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
    Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
  • Video: opeens stoppen op de snelweg
    Video: opeens stoppen op de snelweg

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

snelweg, Verkeer

Vorig bericht: « Gespot: Amsterdam is ook nog leuk
Volgend bericht: MINI Countryman WRC gespot tijdens testwerk [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jokkebrok zegt

    15 september 2010 om 15:13

    Dat word weer file geblazen…

    Login om te reageren
  2. tosti zegt

    15 september 2010 om 15:15

    Inderdaad camiel bedankt. Aan deze man hebben we toch maar weer paar extra kilometers aan rijksweg te danken en natuurlijk ook heel veel extra rijstroken. Nu alleen nog even de maximumsnelheid aan pakken.

    Login om te reageren
  3. Northwestern zegt

    15 september 2010 om 15:24

    Ach ik hoef alleen van de N11 de A4 op, voor een kort stukkie, dus heb ik geen last van :)

    Login om te reageren
  4. Deedrieen zegt

    15 september 2010 om 15:31

    Hopen dat het stuk bij roelafsarendsveen ook snel aangepakt wordt (open gaat) want daar gaat het altijd mis en goed ook… Bij beetje regen staat het helemaal Leiderdorp tot aan daar helemaal vast.

    En begin me ook steeds meer te irriteren aan de audi’s enz die op het stuk ervoor met 170 doorjekkeren om dan vervolgens als een aso gaan ritsen

    Login om te reageren
  5. paulusrx7 zegt

    15 september 2010 om 15:36

    hoe zit dat ook alweer op de A2?

    Login om te reageren
  6. Merry zegt

    15 september 2010 om 15:38

    Nou die zelfde A4 even doortrekken en heel werklustig NL is weer tevreden.
    Laat die werkloze hippie’s maar de andere kant opkijken als ze het allemaal niet kunnen aanzien.

    Login om te reageren
  7. De Fiets zegt

    15 september 2010 om 15:56

    Heiloze oplossing al dat asfalt.

    Login om te reageren
  8. toyotaprius zegt

    15 september 2010 om 16:07

    Goed gedaan! Eindelijk, als je ziet hoe slecht Nederland met zijn infrastructuur omgaat. Plannen die door gedrukt worden, waar niemand op zit te wachten. (HSL lijn) Pijnpunten werden niet aangepakt Is er nu een omslag gaande. Hopelijk kan men deze trend vast houden. Er is nog veel werk te verrichten mbt ons wegen netwerk.

    Login om te reageren
  9. SJ zegt

    15 september 2010 om 16:12

    @ De Fiets

    Inderdaad, laten we al het asfalt weer teruggeven aan de natuur en weer met good old paard en wagen naar ons werk gaan.

    “Er moest toen een nieuw onderzoek komen naar de luchtkwaliteit en de gevolgen die een wegverbreding daarop zouden hebben.”
    Het is niet zo dat er ineens meer verkeer over die weg gaat en het verkeer kan nu beter doorrijden, dus waarom zou een wegverbreding nadelige gevolgen voor de luchtkwaliteit hebben?

    Login om te reageren
  10. tt zegt

    15 september 2010 om 16:17

    en dan na de verbreding verlagen we de max snelheid met 20 % … leuk toch ? …

    Login om te reageren
  11. majinstar zegt

    15 september 2010 om 16:21

    Afschaffen die milieu defensie. Lands belang gaat voor.

    Login om te reageren
  12. rob1137xx zegt

    15 september 2010 om 16:27

    Nu ook nog even de Lammenschans daar aanpakken , en vooral een een verbod op het openen van de lammenschansbrug, in de spits. Anders blijft het vast staan op de A4. Al leg je er 20 rijbanen aan.

    Login om te reageren
  13. beschonken bestuurder zegt

    15 september 2010 om 16:41

    Elke mongool begrijpt toch dat wanneer je een dikke file van 20km ALTIJD voor meer luchtvervuiling zorgt.

    Login om te reageren
  14. integralechubasco zegt

    15 september 2010 om 16:45

    @beschonken bestuurder
    En hoe wil je dat bewijzen?

    Login om te reageren
    • toyotaprius zegt

      15 september 2010 om 18:58

      @integralechubasco: Eigenlijk is dat heel simpel, als het verkeer gewoon door rijdt. met een gemiddelde van bijvoorbeeld 80 – 100, dan verbrandt een auto/bus/truck x hoeveelheid benzine of diesel.
      Aangezien de files hier meestal bestaan uit even stilstaan en weer optrekken. Zorgen deze voor meer vervuiling. Ik heb een citaat uit de nota, natuur en milieu, 2009: “Files zorgen voor extra uitstoot van uitlaatgassen en belasten daarmee het milieu. Daarnaast zorgen files voor extra verbruik van brandstof.”
      Er is heel veel onderzoek naar gedaan. met dank, dat we nu op sommige stukken 80 mogen rijden.. :(
      en dat er minimale vorm van uitbreiding van infrastructuur hebben gehad..

      Login om te reageren
  15. AMGknul zegt

    15 september 2010 om 17:24

    zo dat wordt weer paar jaar file!

    Login om te reageren
  16. Svenska Aeroplan AB zegt

    15 september 2010 om 19:13

    Is dit dat stukkie waar ze sinds de ’60’s al over aan het polderen zijn?

    Login om te reageren
    • toyotaprius zegt

      15 september 2010 om 19:19

      @Svenska Aeroplan AB: Volgens mij zijn ze daar nu nog over aan het bakkelijen..

      Login om te reageren
    • Search zegt

      15 september 2010 om 20:14

      @Svenska Aeroplan AB:

      Neen, dat is bij Delft-Schiedam.

      Login om te reageren
  17. Supreem zegt

    16 september 2010 om 01:10

    http://www.autoblog.nl/archive/2010/08/03/ein-extra-fette-audi-s4-von-markuzzi

    Login om te reageren
  18. Dik zegt

    16 september 2010 om 10:42

    “Wanneer de werkzaamheden beginnen is nog niet bekend”
    He?
    Volgens mij zijn ze daar al weer bijna een jaar mee bezig!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North