Een autoshow is tegenwoordig pas compleet als er een speciale uitvoering van een Fiat 500 te bewonderen is. En daarom staat in Geneve de Fiat 500 Coupé Zagato te pronken, oftewel een Fiat 500 waarbij het dak een grondige makeover heeft gekregen. Zo zien we het typische Zagato double bubble dak terugkomen.
Onder de motorkap vinden we een tweecilinder met 105 pk, dus dat is eigenlijk niet zo heel erg boeiend. Fiat wil nog niet zeggen of de 500 Coupé Zagato uiteindelijk in productie zal gaan, maar het is natuurlijk wel een leuke concurrent voor de MINI Coupe die binnenkort op de markt zal verschijnen.
W115 zegt
zonde om hierop een zagato logo op te plakken
E34M5Touring zegt
@W115: mee eens geinig wagentje maar niet Zagato waardig
gschoots zegt
@W115: Er zit ook niet eens een Zagato logo op, de Zagato “Z” zou net achter de voorste wielkasten moeten zitten. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom Zagato niet de hele auto onder handen heeft genomen met de kenmerkende organische (lees ronde)vormen.
zeevink zegt
Grappig ze hebben met het ontwerpen van de voor en achterbumper wel erg goed gekeken naar een John Cooper Works exterieur pakket voor de MINI Cooper/Cooper S.
Niet geheel verwonderlijk als je weet dat de ontwerper van de Fiat 500 ook heeft meegewerkt aan de eerste generatie New MINI 2001-2006.
E320cdi zegt
@zeevink: inderdaad! De abarth lijnen zijn origineler…
quincy zegt
Die daklijn doet me denken aan de Megane 3 deurs… Of zie ik het nou verkeerd?
E320cdi zegt
Een beetje overdreven om dit een Zagato te gaan noemen. Noem het gewoon de 500 Coupé.
huge zegt
Jammer dat Zagato niet naar hun verleden gekeken hebben en een moderne variant hiervan (1959 fiat abarth 750 zagato coupe) gemaakt hebben…
Edge zegt
Niet Zagato-waardig, maar desondanks een guitig autootje. Misschien was het een leuk idee geweest om hem in Abarth (EsseEsse) trim neer te zetten
dondeboer zegt
De double bubble doet t toch beter op een auto waarbij de lengte-hoogte verhouding wat gunstiger is. Maar tis wel een geinig gimmick.
scarbir zegt
Zeg Fiat, neem eens in productie.
birdboy zegt
Zeer geslaagd, die moet in productie!
rikkon zegt
Double-bubble en een X als c-stijl, dat hebben we de laatste 37 Zagato’s nog nooooooit gezien. Leuk hoor, en zo origineel.
Je kan het huisstijl noemen maar als ik zo’n gebrek aan fantasie had ging ik lekker bij Audi auto’tjes tekenen.
ferrari zegt
doet me een beetje denken aan die mini concept coupe die er eind van het jaar aan zit te komen. met name dat dak.
patgee zegt
De bastaard tussen een 500 en een nieuwe lancia Ypsilon ja, afschuwelijk!
patgee zegt
en de bumpers zitten al op de amerikaanse 500….
Pallas zegt
Bubble roofs zijn cool!
Pallas zegt
Bubble Roofs zijn cool!
Pallas zegt
@Pallas: Sorry voor de dubbelpost! Edit maar!
Justawheelchairguy zegt
Wat een rare wagen..Normaal houd ik wel van die Zagato’s maar niet in dit geval!
Citrofiel zegt
Dat knijpende C-stijltje vind ik een leuk detail, op om het even welke auto. Maar ik denk dat deze zich wat te weinig onderscheidt van de normale 500. Het boort geen nieuwe markt aan, zorgt meer voor interne concurrentie. Leuk als ze het doen, maar rijk zullen ze er niet mee worden.
floryn zegt
Best gaaf. Nu nog een Abarth versie. Maar 105 pk uit een tweecilinder. De Twinair doet nu toch nog mar 85? Dat is mooi weer winst.
Dimglor zegt
Mja… Ik vind het niet zo speciaal eigenlijk….
MDA zegt
Ik vind hem bijzonder gaaf. Echt. Weinig auto’s waarvan ik zou zeggen: Ik haal hem zo op bij de dealer. Jammergenoeg ben ik bang dat ie 1) niet snel bij de dealers terecht zal komen, en 2) hij echt schreeuwend duur wordt als ie er wel komt…
Cantago zegt
Zo ziet hij er toch nog wel een stukje gaver uit zeg! Prachtig! Vooral van de achterkant gezien. Ik mis wel een 2e uitlaatpijpje, die zou hier erg mooi staan. Waarom zijn andere kleine auto’s zo lelijk??