• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Verknipt dak: Fiat 500 Coupé Zagato

Auteur: robbie, gepost 1 maart 2011 om 13:12 – 25 Reacties

Fiat 500 Coupé Zagato
Een autoshow is tegenwoordig pas compleet als er een speciale uitvoering van een Fiat 500 te bewonderen is. En daarom staat in Geneve de Fiat 500 Coupé Zagato te pronken, oftewel een Fiat 500 waarbij het dak een grondige makeover heeft gekregen. Zo zien we het typische Zagato double bubble dak terugkomen.

Onder de motorkap vinden we een tweecilinder met 105 pk, dus dat is eigenlijk niet zo heel erg boeiend. Fiat wil nog niet zeggen of de 500 Coupé Zagato uiteindelijk in productie zal gaan, maar het is natuurlijk wel een leuke concurrent voor de MINI Coupe die binnenkort op de markt zal verschijnen.

Ook interessant!

  • Abarth 695 Esseesse is het zoveelste gelimiteerde bommetje
  • Video: Alpina B4 Gran Coupe spyshot
    Video: Alpina B4 Gran Coupe spyshot
  • Fiat SUV
    Bedenk een naam voor deze Fiat SUV
  • Video - Fiat Qubo zoekt ruzie met vrachtwagen

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

500, concept, Coupe, Fiat, geel, zagato

Vorig bericht: « Alfa 4C babes in Geneve
Volgend bericht: In het echt: Saab PhoeniX concept »

Lees Interacties

Reacties

  1. W115 zegt

    1 maart 2011 om 13:15

    zonde om hierop een zagato logo op te plakken

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      1 maart 2011 om 13:22

      @W115: mee eens geinig wagentje maar niet Zagato waardig

      Login om te reageren
    • gschoots zegt

      1 maart 2011 om 21:03

      @W115: Er zit ook niet eens een Zagato logo op, de Zagato “Z” zou net achter de voorste wielkasten moeten zitten. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom Zagato niet de hele auto onder handen heeft genomen met de kenmerkende organische (lees ronde)vormen.

      Login om te reageren
  2. zeevink zegt

    1 maart 2011 om 13:18

    Grappig ze hebben met het ontwerpen van de voor en achterbumper wel erg goed gekeken naar een John Cooper Works exterieur pakket voor de MINI Cooper/Cooper S.

    Niet geheel verwonderlijk als je weet dat de ontwerper van de Fiat 500 ook heeft meegewerkt aan de eerste generatie New MINI 2001-2006.

    Login om te reageren
    • E320cdi zegt

      1 maart 2011 om 13:32

      @zeevink: inderdaad! De abarth lijnen zijn origineler…

      Login om te reageren
  3. quincy zegt

    1 maart 2011 om 13:28

    Die daklijn doet me denken aan de Megane 3 deurs… Of zie ik het nou verkeerd?

    Login om te reageren
  4. E320cdi zegt

    1 maart 2011 om 13:32

    Een beetje overdreven om dit een Zagato te gaan noemen. Noem het gewoon de 500 Coupé.

    Login om te reageren
  5. huge zegt

    1 maart 2011 om 13:49

    Jammer dat Zagato niet naar hun verleden gekeken hebben en een moderne variant hiervan (1959 fiat abarth 750 zagato coupe) gemaakt hebben…

    Login om te reageren
  6. Edge zegt

    1 maart 2011 om 13:51

    Niet Zagato-waardig, maar desondanks een guitig autootje. Misschien was het een leuk idee geweest om hem in Abarth (EsseEsse) trim neer te zetten

    Login om te reageren
  7. dondeboer zegt

    1 maart 2011 om 13:58

    De double bubble doet t toch beter op een auto waarbij de lengte-hoogte verhouding wat gunstiger is. Maar tis wel een geinig gimmick.

    Login om te reageren
  8. scarbir zegt

    1 maart 2011 om 14:02

    Zeg Fiat, neem eens in productie.

    Login om te reageren
  9. birdboy zegt

    1 maart 2011 om 14:05

    Zeer geslaagd, die moet in productie!

    Login om te reageren
  10. rikkon zegt

    1 maart 2011 om 14:48

    Double-bubble en een X als c-stijl, dat hebben we de laatste 37 Zagato’s nog nooooooit gezien. Leuk hoor, en zo origineel.

    Je kan het huisstijl noemen maar als ik zo’n gebrek aan fantasie had ging ik lekker bij Audi auto’tjes tekenen.

    Login om te reageren
  11. ferrari zegt

    1 maart 2011 om 15:56

    doet me een beetje denken aan die mini concept coupe die er eind van het jaar aan zit te komen. met name dat dak.

    Login om te reageren
  12. patgee zegt

    1 maart 2011 om 16:49

    De bastaard tussen een 500 en een nieuwe lancia Ypsilon ja, afschuwelijk!

    Login om te reageren
  13. patgee zegt

    1 maart 2011 om 16:50

    en de bumpers zitten al op de amerikaanse 500….

    Login om te reageren
  14. Pallas zegt

    1 maart 2011 om 17:03

    Bubble roofs zijn cool!

    Login om te reageren
  15. Pallas zegt

    1 maart 2011 om 17:05

    Bubble Roofs zijn cool!

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      1 maart 2011 om 17:06

      @Pallas: Sorry voor de dubbelpost! Edit maar!

      Login om te reageren
  16. Justawheelchairguy zegt

    1 maart 2011 om 18:16

    Wat een rare wagen..Normaal houd ik wel van die Zagato’s maar niet in dit geval!

    Login om te reageren
  17. Citrofiel zegt

    1 maart 2011 om 18:19

    Dat knijpende C-stijltje vind ik een leuk detail, op om het even welke auto. Maar ik denk dat deze zich wat te weinig onderscheidt van de normale 500. Het boort geen nieuwe markt aan, zorgt meer voor interne concurrentie. Leuk als ze het doen, maar rijk zullen ze er niet mee worden.

    Login om te reageren
  18. floryn zegt

    1 maart 2011 om 19:24

    Best gaaf. Nu nog een Abarth versie. Maar 105 pk uit een tweecilinder. De Twinair doet nu toch nog mar 85? Dat is mooi weer winst.

    Login om te reageren
  19. Dimglor zegt

    1 maart 2011 om 20:01

    Mja… Ik vind het niet zo speciaal eigenlijk….

    Login om te reageren
  20. MDA zegt

    1 maart 2011 om 23:04

    Ik vind hem bijzonder gaaf. Echt. Weinig auto’s waarvan ik zou zeggen: Ik haal hem zo op bij de dealer. Jammergenoeg ben ik bang dat ie 1) niet snel bij de dealers terecht zal komen, en 2) hij echt schreeuwend duur wordt als ie er wel komt…

    Login om te reageren
  21. Cantago zegt

    6 maart 2011 om 14:37

    Zo ziet hij er toch nog wel een stukje gaver uit zeg! Prachtig! Vooral van de achterkant gezien. Ik mis wel een 2e uitlaatpijpje, die zou hier erg mooi staan. Waarom zijn andere kleine auto’s zo lelijk??

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North