
Als er op een dragracefeestje een Bugatti Veyron ten tonele verschijnt, is dat natuurlijk groot nieuws op het internetweb. De eerste video hebben we al gezien waarmee het eindresultaat van de sprint geen verrassing meer mag heten. Nu nemen we een kijkje achter de schermen en hebben we on-board beelden.
Helemaal vlekkeloos verliep de dragrace in Florida niet. Bij een eerste poging faalde de Veyron-eigenaar jammerlijk om de launch control werkend te krijgen. Bij de tweede poging gingen ze wél beiden van start, maar was de gast achter het sportstuur GT-R heel even vergeten dat hij bij groen de voet van zijn rem mocht halen, met een oneerlijke start als gevolg.
Ennieway, de 16-cilinderige Veyron deed de 1/4 mijl in 10.175 seconden (224.4 km/u). De ietwat gemodificeerde Nissan GT-R R35 moest met 10.939 seconden genoegen nemen, en deed 202.3 km/u toen hij over de finish kwam. Al met al best netjes. Video!
saai
dat is echt gaaf! maar als ik een veyron had, had ik dat echt nooit gedaan, veels te veel kans dat het verkeerd gaat.
@veyronlover: koop je toch gewoon een andere als het fout loopt? Is maar een Volkswagen hoor…
Het blijft een hondslelijk ding. I’ll take the GT-R, dan ga ik maar een beetje trager door het leven.
@kingdecay: Veyrons zijn inderdaad hondslelijk!
@kingdecay:
Wat een haat. Nogal zielig joh.
@kingdecay: hoogst waarschijnlijk houden wij dat ding nog als we er vol gas mee geven, stuur recht en pedal to the medal. 4wd houd het vermogen wel in toom. Ik vond het zonde van de motor.
@kingdecay: in tegenstelling tot wat jullie vaak denken houden rijke mensen er net zo weinig van als wij om geld uit te geven! zij zullen echt niet minder balen van een total losse veyron dan wij van ons gecrashte Golf!
@veyronlover: En dat noemt zich een Veyron ‘lover’. Hem in een stal laten staan, das pas goed. Echt, als het met je geweldige 4wd nog fout gaat ben je gewoon een brokkenpiloot.
het zou maar gebeuren dat de GT-R sneller zou zijn dan de Veyron. ”The Germans will not be pleased”
@meneersander: Germans? Bugatti komt uit Molsheim rollen, Frankrijk. Oké, wel VAG natuurlijk ;-) .
@btracing: VAG world domination.
Hoeveel GT-R ’s kan je kopen voor 1 Veyron ?
@norge: En hoeveel Polo’s?
@realcar: Wie wil er nou een Polo?
@norge: mensen die een kleine VW willen :S
@the-budel-guy: Dan zou ik een Fabia nemen …..
@norge: Eerder een Ibiza, die is nog wel stoer, alhoewel ik die nieuwe Polo we gaaf vind, maar ach, Vw valt wel mee maar Audi is zo gay’ig.
@norge: ligt eraan wat voor veyron maar als we de standaard nemen dan denk ik 4 a 5 GTR’s ongeveer.
@amg77: uhh, Veyron is 1,8 miljoen en de GT-R is 120 / 130k
@norge:
Veel, maar je zult er toch maar 1 kopen dus dat soort vergelijkingen zijn onzinnig.
@norge: en hoeveel mensen die een veyron kopen zijn daar in geinteresseerd?
Hoezo was veyron bestuurder gecensureerd?
Het zal toch niet (gepensioneerde oliemagnaat) papa’s wagen zijn hè?!
Hoezo was de veyron bestuurder gecensureerd?
Het zal toch niet papa’s (gepensioneerde oliemagnaat)
wagen zijn hè?!
Vind ik niet echt veel
Als ik een Veyron zou hebben dan zou ik hem verkopen, een huis kopen, een dikke mclaren slr of sls halen misschien nog een aventador drbij of sow en dan heb ik nog genoeg voor een hele lange tijd leven/ genieten.
@amg77: Nou na een Slr/Sls (200.000-300.000) + Aventador (312.970) en dan ook nog eens een mooi ruim vrijstaand huis, 400.000 ben je ruim een miljoen kwijt en heb je dus plus minus 5 ton over… Met die auto’s & zo’n huis is dat geld vrij snel door de brandstofleiding heen, dan nog de plaatselijke bandenboer (geloof dat een veyron 30.000km op een setje doet) daarbij de verzekering. En dan hebben we het niet over je energiekosten en wss je hypotheek!!
@maiik0ll: wie zegt dat ik een huis koop van 400.000 dats veelsteveel kdacht eerder aan 250000 soiets en dan kom je wel rond de 900000. ZONDER hypotheek, dan heb ik nog 100000 over :D. Heb mn berekening al netjes gedaan :D
@amg77: haha ja dat kan ook heel goed, maar die auto’s kosten alsnog idioot veel geld!!!
Normaal levend kan mens iets van 16 jaar leven fzoiets, met die auto’s wss 10 jaar!! En luxe leventje miss 5 hahaha
@maiik0ll: ik ga er natuurlijk niet elke dag 600km mee rijden :D. Met de rest wat ik over houdt, wat best wel veel is kan ik misschien een bedrijfje overnemen of sow of overnemen xD. tja, wie geeft je een Veyron he.
@amg77: of oprichten*
@amg77: mensen die een veyron kopen hebben al een huis van 10miljoen en paar supercars ;)
Veyron komt bij mij niet als 1ste op het lijstje auto’s die ik wil hebben. Veyron is niet moeders mooiste maar wel een mooi stukje techniek!
Heel jammer dat de AMS performance GT-R nog niet tegen de Veyron heeft gereaced.. Had mooi geweest!
En toch zou ik zonder twijfel de GT-R kiezen..
Duidelijk te zien dat zo’n gt-r echt japanse kutzooi is he… Een fucking STOKJE om de motorkap open te houden… Zelfs m’n golf heeft standaard nog 2 gasveertjes!
@dragspert: Daarom is jouw Golf zo langzaam …..
@norge: je kan zeggen wat je wil maar het is een schande met een stokje je motorkap opendoen , mijn 10jaar oude bora heeft zelfs geen stokje meer
@KaCh1ng: Bij goeie auto’s hoeft de motorkap niet zo vaak open,dus daarom hebben Aziaten deze “premium” gasveertjes of whatever niet.
@norge:
Haha die is goed raak +1 ;)
@norge:
Je bedoelt ik verzin van alles om Aziatische auto’s te kunnen blijven ophemelen.
@norge: een autoliefhebber kijkt altijd onder de kap , tis geen overbodige luxe op een auto van 100d €
@dragspert:
Heeft jouw golf dan wel standaard n radio erin zitten?
@speedlimit: mijn golf was nieuw ong. 30k. Een gt-r kost 100k meer. Daar MOET gewoon alles opzitten voor dat geld:) ook gasveertjes onder de kap. Je koopt een gt-r niet als budget auto. Sommige mensen met een golf wel. En mijn uitvoering (gt-sport) heeft standaard een radio ja:)
Het verschil lijkt op papier best klein maar als je dan die Run ziet uit het perspectief van de GT-R is het wel een enorm verschil.
@Donstil: Volgens mij is het verschillen nog kleiner, want de gtr rijd erg laat aan. Maw: De veyron sprint eerder weg!
Aan de mensen die beginnen te praten over de prijs, nobody cares. Met een veyron heb je iets unieks in handen. Met een GT-R (hoe gaaf het ook is) heb je maar een Nissan.
Als geld geen rol speelt in je leven, dan kies je liever voor een Veyron dan een GT-R. Een GT-R is niets anders dan een auto voor de net-niet rijken.
@Relief:
Hoe dan ook…een veyron blijft vag rotzooi.
@Relief: en een Veyron blijft een VAG-ding…..
@Relief: Ik durf te zeggen ik haal liever een GTR dan een Veyron. En een GTR is niet uniek dan ? Hoe vaak zie jij een GTR rondrijden? ( In nederland ). Ik zie hier alleen maar Porsches rondrijden terwijl er zoveel beters op de markt verkrijgbaar is. ( Vettes, Mustangs, GTR’s, Viper’s, Challengers, Supra’s, NSX’jes ) Waarom altijd Duits. Pffff
Trouwens, als ik amg77 z’n filosofie zou volgen, zal ik een Aston Martin (DBS/Virage/V12 Vantage) en/of een Maserati Granturismo s kopen! Prachtige wagens, niet DE prestaties maar ge-weldige looks en een heerlijk geluid! :)
@maiik0ll:
AM dbs…ik zeg doen ;)
@speedlimit: precies, dbs! Ge-niaal!!
Only in America … ff naar de dragstrip $35.00 aftikken en heelde avond veel plezier hebben ! :)
Bugatti Rocks.
@RobUSA:
Hadden wij maar zo’n optie..
Elke zondagavond een uur of 2/3 straatracen op industrie terreinen en dan weg rijden voor de polities..
@isobmw:
heb nix met het fenomeen “straatracen” ..
maar ik kan me voorstellen dat vluchten voor de politie het leukste gedeelte is
@lincoln: ja inderdaad, maar veel jongens durven niet mee te racen, ik doe het trouwens ook niet meer.. Wel verstandig, wil mijn rijbewijs niet weer kwijt, als ze nou eens een legale meeting organiseerden.. Zou ik graag weer meedoen met de dragraces!
@RobUSA: Only in Amerika
@norge:
mooi he .. zo,n helm op je harses ziet er toch niet uit ..
@lincoln: Jij ziet alleen maar geen helm ?!?!
@norge:
yep .. want dat is only in America ..
dikke apen heb je overal ..
@lincoln: hahahaha that’s why I love you man.
Is er eigenlijk al iemand geweest die een Veyron heeft getuned?
@mbevo: zucht, moeten we dat nou weer uitleggen?
@rubenpriest: Te veel gevraagd?
@mbevo: Dan wordt mamma VAG boos.
@norge: Aaahhh wat een kut bedrijf ook
@mbevo: Je zou kunnen zeggen dat ze het zelf hebben gedaan met de Supersport. +200pk en + ong.30km/h. Volgens mij zijn er sinds kort een paar die er andere wielen onder leggen maar motorisch heb ik er nog niet van gehoord.
Veyrons mag je niet tunen van de fabriek. Likkt me trouwens standaard snel genoeg. Geen normale auto, die je ook maar bij benadering kan bijhouden
@TDI-goeroe: Dus jij zou naar de fabriek gaan luisteren als je een Veyron kon betalen,het is dan je eigendom dus dan mag je en kan je er alles mee doen wat je wilt,maar denk dat de mensjes wachten tot de garantie vervalt
Zelfde faal-vergelijkingsfilmpje, maar dan vanuit een andere hoek :lol: . Overigens wel gaaf om een Veyron te zien wegsperen !
Ik wacht nu op de eerste rijke stinkerd die zjn SS eens uitlaat.
Er zijn wel een paar auto’s die sneller zijn dan een Veyron….
Opzich vind ik de Veyron er goed uitzien ondanks dat het terecht een platgeslagen Kever is. En toch zou ik het vet vinden om er mee voor te mogen rijden.
De veyron rules, jonge!
@Norge: Was je moeder fijn zonder helm aan het rijden ..ja lekker he ..only in America !
@RobUSA: Funny………….not.
Fijn , zo’n veyron of een gtr.
Stond laatst id file aan zoiets te denken. Sta je dan in die file met je veyron of gtr…. Geef je monsterachtig veel geld uit, sta je net zoals jan-met-de-pet te wachten.
Is een heli niet sneller ? :p
Heel leuk filmpje dit :
http://youtu.be/8-3yQ9EdD9A
ja,en als de veyron door knalt wordt het gat alleen maar groter…….kan je nagaan wat een enorme machine dat is.
een cooper S is ook snel de eerste meters,maar het gaat om de enorme impact van zo’n veyron.
Dus geen vergelijking,zowel qua prestaties en prijs niet.
Dus stop deze discussie