• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Verstappen onderneemt juridische actie tegen Max-reclame

Auteur: RubenPriest, gepost 28 september 2016 om 14:59 – 41 Reacties

Verstappen


Er werd gebruik gemaakt van de naam en persoon van Verstappen zonder enige vorm van toestemming.

Sinds kort is Max Verstappen te zien in DEZE Jumbo-commercial, waarin de 18-jarige coureur vliegensvlug boodschappen thuisbezorgt. Bezorgdienst Picnic haakte in op deze commercial van de supermarktketen en kwam met een tegenhanger. In de reclame van Picnic (video) zien we een Max look-a-like die op een rustige wijze boodschappen brengt. Het filmpje werd online gepubliceerd met de titel “Als je op tijd vertrekt hoef je niet te racen.”

Voor Picnic wellicht een onschuldige actie, maar het online delen van de reclame heeft vervelende gevolgen voor het bedrijf. Het management van Verstappen zegt tegenover RTL Boulevard niet blij te zijn dat de naam en toenaam van de Limburger zomaar wordt gebruikt. Er zullen juridische stappen worden ondernomen, aldus Team Max. Picnic laat weten dat het slechts om een ludieke inhaker ging.

Bij Jumbo kunnen ze er wel om lachen. In een reactie zegt de supermarktketen dat er geen juridische stappen zullen worden genomen.

Ook interessant!

  • Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
    Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
  • Video: Max Verstappen Track Guide van Bahrein
  • Video: Max Verstappen laat de GP van Frankrijk zien
    Video: Max Verstappen doet alvast de GP van Frankrijk
  • Video: Max Verstappen doet alvast de GP van Spanje
    Video: Max Verstappen doet alvast de GP van Spanje

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

jumbo, Max Verstappen, picnic, Reclame

Vorig bericht: « Dit is de nieuwe AM37 powerboat van Aston Martin
Volgend bericht: Hagelnieuwe LaRo Discovery lekt als een Engelse oldtimer »

Lees Interacties

Reacties

  1. badmat zegt

    28 september 2016 om 15:03

    Creatief en origineel zijn hebben ze nog nooit van gehoord bij Picnic. Die naam alleen zegt al genoeg…

    Login om te reageren
    • badmat zegt

      28 september 2016 om 15:08

      @badmat: desalniettemin vind ik dit toch een beetje kinderachtig van verstappen.

      Login om te reageren
      • goodolddays zegt

        28 september 2016 om 15:31

        @badmat: hoezo, is gewoon een schaamteloze rip-off…

        Login om te reageren
      • pomoek zegt

        28 september 2016 om 16:28

        @badmat: management van Verstappen denk ik. Ik vermoed dat Verstappen zelf zich hier nauwelijks van bewust is. Hoe dan ook: Hier wordt natuurlijk redelijk schaamteloos gebruik gemaakt van de naamsbekendheid van Verstappen. De sponsoren van Verstappen betalen daar een hoop voor. Niet vreemd dat men dat wil beschermen. Picnik is zich hier natuurlijk volkomen van bewust. Hoopt dat de commotie voor wat extra naamsbekendheid zorgt. En zie: Het gebeurd. Geen onschuldige actie maar gewoon keihard commercieel incalculeren dat er juridisch gaat worden opgetreden. Picnic is overigens geen jolig hipster dingetje maar opgezet door Michiel Muller en een paar makkers. Geloof maar dat die zeker wel wisten dat dit ging gebeuren.

        Login om te reageren
        • 8cylinder zegt

          28 september 2016 om 16:39

          @pomoek: Ik denk inderdaad ook dat Max, of zelfs ons Josje, hier zelf niet echt om geeft, maar dat er genoeg mensen om hen heen bang zijn dat iemand een stukje van hun taart probeert te snoepen.
          Ik ben benieuwd wat de rechter ervan vindt. Lijkt mij dat de sponsoren op de overall meer recht van klagen hebben dan enige Verstappen, die naam wordt niet genoemd in het filmpje.
          Snap ook niet waar het “naam en toenaam” uit het artikel vandaan komt.

          Login om te reageren
      • dennisdd zegt

        28 september 2016 om 16:53

        @badmat: met portretrecht geldt hetzelfde als octrooien. Je moet wel tegen alles proceduren om niet je rechten te verliezen in opvolgende zaken.

        Login om te reageren
      • pinut187 zegt

        28 september 2016 om 17:06

        @badmat: Kinderachtig misschien van het “management” van Verstappen. Max zal hier niet veel over te zeggen hebben en zich er waarschijnlijk ook niet te druk over maken..

        Login om te reageren
    • str8six zegt

      28 september 2016 om 15:18

      @badmat: niet creatief en origineel? Ken je überhaupt het concept van Picnic wel? Daar kan de rest vd supermarkt kliek namelijk nog wat van leren.

      Login om te reageren
      • badmat zegt

        28 september 2016 om 15:30

        @str8six: oke, creatief had ik misschien beter weg kunnen laten. Maar origineel is het echt niet. Ik kan al veel langer mijn boodschappen gewoon laten bezorgen door de Jumbo of de AH. En dat kan wel door het hele land, en niet alleen in Utrecht.

        Login om te reageren
        • str8six zegt

          28 september 2016 om 15:35

          @badmat: je kent dus idd het concept niet.

          Login om te reageren
    • balboni zegt

      28 september 2016 om 15:36

      @badmat: Ik denk niet dat het er hier om gaat creatief of origineel te zijn. Deze actie genereert buzz, positief of negatief, en daarmee is het doel bereikt. Jij wist ook nog niet van Picnic, nu wel!

      Login om te reageren
    • hummer95 zegt

      28 september 2016 om 16:05

      @badmat: Het is gewoon slim, Verstappen kan ze niks maken want iedereen kan zon overal kopen en zijn naam word nergens genoemd. Maar inmiddels word Picnic wel op bijna elke nieuwssite genoemd.

      Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    28 september 2016 om 15:07

    Haha dat joch lijkt er nog op ook! Lachen man. Waar maak je je druk om vraag ik me dan af.

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      28 september 2016 om 17:49

      @viezefreddyw: It’s all about the money! Meer niet…

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        28 september 2016 om 17:56

        @venividivici: Dat hadden ze nog niet inderdaad.

        Login om te reageren
        • VeniVidiVici zegt

          28 september 2016 om 19:54

          @viezefreddyw: Ja, maar het management van Max is gewoon een schraapmachine en er mag geen stuiver gemist worden!

          Login om te reageren
      • clarkson zegt

        28 september 2016 om 20:16

        @venividivici: Dat weet ik niet zo. Ik zou eerder denken dat het om het imago en merk verstappen gaat.

        Login om te reageren
        • granlusso zegt

          28 september 2016 om 21:45

          @clarkson: En dus geld, want dat komt daaruit voort.
          Overigens geen probleem hoor, wordt vaak zo vies over gedaan.

          Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    28 september 2016 om 15:09

    Ik snap wel dat het inmiddels een merk is en geen persoon. Maar als zelfs Jumbo er niet moeilijk over doet, moet je dan zo reageren als MaxManagment zijnde? Ik had daar toch anders mee omgesprongen. Maar goed, contracten en centjes enzovoort…..

    Login om te reageren
  4. janmetdelangeachternaam zegt

    28 september 2016 om 15:14

    Dan heb je toch wel even een o fuck momentje, of zoals James May zou zeggen: “O, Cock”

    Login om te reageren
  5. w0o0dy zegt

    28 september 2016 om 15:15

    Tja, laat je deze actie gewoon gaan dan kun je niemand meer met goed fatsoen aanpakken…. Je hebt dus eigenlijk geen keuze. Picnic had wel een keuze.. een belletje met Jumbo en Max had wellicht gewoon toestemming opgeleverd. Maar ik denk dat Picnic nu harder lacht.. ook via Autoblog gratis reclame. Well played.

    Login om te reageren
    • Friez zegt

      28 september 2016 om 15:18

      @w0o0dy: het management van Max is niet zo soepel hoor. Ik ken een bedrijf dat wél een vooraankondiging had gegeven en die kregen meteen een juridische ‘dreigbrief’ retour. Je snapt dat ze het toen maar hebben laten zitten.

      Login om te reageren
  6. granlusso zegt

    28 september 2016 om 15:17

    Iets met euro’s vangen waarschijnlijk.
    Niet eens gek eigenlijk, het zal om een principekwestie gaan, het wordt in theorie natuurlijk moeilijker om jezelf te verkopen aan bedrijven als er een aantal zijn die, weliswaar met een stand-in, ‘gratis’ profiteren van de bekendheid van de betreffende persoon.

    Dus als de familie Verstappen relativeringsvermogen kent, kunnen ze het sturen op een kort geding met een tik op de vingers voor dat bedrijf.

    Login om te reageren
  7. str8six zegt

    28 september 2016 om 15:17

    There’s no such thing as bad publicity.

    Login om te reageren
  8. Tonnie zegt

    28 september 2016 om 15:20

    Dat gozertje van picnic lijkt ook nog behoorlijk

    Login om te reageren
  9. riri zegt

    28 september 2016 om 15:29

    Kansloos alleen Red Bull kan wat zeggen tenzij iedereen zo’n overal kan kopen en dragen.

    Login om te reageren
  10. maferick74 zegt

    28 september 2016 om 15:50

    Het maakt niet uit hoe creatief of ludiek het is…. ze proberen geld te verdienen over zijn rug…. ik zou t ook laten stoppen of een gedeelte willen ontvangen…. logisch dat er zo op gereageerd word….. straks valt het slecht en loopt zijn naam schade op…. go get them max

    Login om te reageren
    • estoque zegt

      28 september 2016 om 16:18

      @maferick74: Je hebt echt geen idee waar je het over hebt hé?
      maar misschien suggereert het overmatig gebruik van punten dat ook. Daarnaast moet je ook na 7 punten achter elkaar, de volgende zin met een hoofdletter beginnen.

      Tevens worden namen ook met een hoofdletter geschreven, schrijven we ‘het’ in plaats van ’t’ en is ‘word’ met -dt op het einde.

      Graag gedaan!

      Login om te reageren
      • maferick74 zegt

        28 september 2016 om 16:28

        @estoque: dank je wel voor je correcties…. mijn dank grenst aan hondsdolheid…. gelukkig was nederlands nooit mijn goeiste vak maar gelukkig ben jij de enigste die mij hier op wijst.

        Login om te reageren
        • estoque zegt

          28 september 2016 om 16:33

          @maferick74: geen dank!

          Login om te reageren
      • maferick74 zegt

        28 september 2016 om 17:06

        @estoque: Moet dat streepje bij hé niet de andere kant op staan? En na jou eerste vraagteken hoor je dan ook te beginnen met een hoofdletter? Iets met de pot die de ketel iets verwijt?

        Login om te reageren
        • estoque zegt

          28 september 2016 om 23:17

          @maferick74: Je hebt gelijk, maar mijn reactie heeft er wel tot geleid dat je bewuster met je spelling omgaat, dus een succes voor mij. :D

          Je zinnen lezen nu een stuk prettiger.

          Tevens is jou, als het bezittelijk is, met een -w op het einde.

          Login om te reageren
  11. moveyourmind zegt

    28 september 2016 om 16:10

    Het is het proberen waard om voor niks mee te liften op de populariteit van Max. Zoals ze in Limburg zeggen:

    Van angermans laer is ’t good reme sjnieje…

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      28 september 2016 om 16:22

      @moveyourmind: Vooruit, als jij t zegt geloof ik het.

      Login om te reageren
  12. mrB zegt

    28 september 2016 om 16:34

    Ik vraag me af of ze een poot hebben om op te staan. Jumbo en Red Bull komen er duidelijk in voor, maar de eerste maakt er al geen probleem van. Dat die jongen lijkt een beetje op Verstappen, maar of dat iets waard is?

    BTW, geinig concept. Even in de gaten houden wanneer ze hier komen. Missie Picnic geslaagd dus!

    Login om te reageren
  13. DAT zegt

    28 september 2016 om 16:54

    Toch even gekeken. AAARGH, een whistle song !

    Login om te reageren
  14. lincoln zegt

    28 september 2016 om 18:32

    Het management van Max is Jos ..

    Jos the boss(mongool) ..

    Login om te reageren
    • dracae zegt

      28 september 2016 om 23:00

      @lincoln: Wat zijn we weer eloquent…. Pure poëzie!

      Login om te reageren
  15. alfablog zegt

    28 september 2016 om 19:39

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  16. stephano zegt

    28 september 2016 om 21:52

    Juridisch hebben ze een punt ja, maar ze spelen Picnic hiermee nu wel in de kaart. Door alle ophef word de reclame alleen maar meer gedeeld wat meer exposure voor Picnic betekend. Grote kans dat Picnic hier al op gerekend had. Niets onschuldige grap maar zorgvuldig uitgekiemde marketing.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      28 september 2016 om 22:48

      @stephano: Je kan me ’n hoop vertellen, maar Picnic heeft hier natuurlijk gewoon heel slim naartoe gespeeld. Hadden ze wel toestemming gevraagd (waarbij niet zeker was dat ze dat zouden krijgen), dan had ze dat méér geld gekost, en ze hadden minder exposure gehad.

      Het management van Verstappen ziet dat natuurlijk ook wel, maar als ze dit laten gaan dan is het portretrecht feitelijk vrij en zullen ze veel meer moeite moeten doen om toekomstige schenders van het portretrecht aan te kunnen pakken.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North