Omdat woestijnlandschappen nogal veel van een auto vragen, heeft met in Saoedi-Arabië liever auto’s die niet bij de eerste de beste kamelenbult vastlopen. Deze Oberklasselimousine is daar een mooi voorbeeld van.
Volgens BoT is deze Mercedes 300SE (W126) vanuit Japan geïmporteerd, en ergens in zijn loopbaan opgehoogd alsook voorzien van groter rubber. Of de luchtvering daarbij behouden is gebleven durven we niet te zeggen. Wel weten we dat je op de onverlichte woestijnduinen prima zicht hebt, met drie old school rallylampen op de voorbumper.
De auto heeft 175.503 km op de teller staan, wat betekent dat de 3.0-liter zes-in-lijn (M103) net is ingereden. Alhoewel, rondvliegend zand zal dat proces vermoedelijk iets hebben versneld. Vergeet dus niet het luchtfilter te checken als je deze bak in Sharjah bij Saudi Retro Cars gaat checken.
Nee dankje
@goodolddays: hou je mond dan?
@crazyt: zand erover heren?
@crazyt: Hij mag toch zeggen wat ie ervan vindt pannekoek!
Iets voor onze wereldburger van een tijdje terug?
@lucas23:
toen heb ik de link van deze erop gezet als suggestie !
Kijk, de voorloper van de Volvo S60 Cross Country (eerste keer dat ik die auto twee keer op één dag benoem :-)).
@gtwillem: wauw! Mag ik je nu aanraken?
@smoothoperator: Ja. Maar niet overal. Pandaberen enzo.
@gtwillem: okok respect
Geen kralensnoer aan de binnenspiegel?
Ideaal als je kamelen wil gaan zoeken!
Kijk eens aan, eigenlijk toch best gaaf. Niet dat je het wilt hebben, maar gewoon het idee dat iemand dit heeft gemaakt.
Gaver dan alle andere W126’en in Nederland in elk geval
op de rally lampen best bescheiden toch? vind hem best wel gaaf samen met een van de beste motoren die je kan krijgen, niet kapot te krijgen.
Wat een gaaf ding zeg!
@ricardo: luchtvering op een W126?? Dat was dan sowieso géén af-fabriek optie, maar volgens mij was er op de W126 sowieso geen luchtvering te krijgen.
@406_v6: af-fabriek was er alleen een hydropneumatische vering leverbaar, systeem a’la Citroën.
@406_v6: ook dat geloof ik zelfs niet, wel op w116 6.9 liter, maar niet op de W126 en anders hooguit op de 560SEL
@parker: Ook niet helemaal correct: op de 420 SEL, 500SEL en 560 SEL was het als optie leverbaar. (Even nagezocht in de folder “Speciale uitrustingen” van 02/88).
@406_v6: was gewoon leverbaar op alle w126 modellen, zat ook op de 280se die wij eerst hadden. Wel idd hydropneumatisch, en geen luchtvering.
@darrock: was dat geen niveauregeling op alleen de achteras?
Liefst deze in een 4matic uitvoering, hoge- en lage gearing en crossen maar…
225/80/15 eronder en gaan op die dikke wangen
@s62b50: wangen dus 18cm hoog, scheelt nadenken
Gaaf zeg! Een S60 Cross Country avant la lettre! Wie heeft er nog een kleine 12.000 euro liggen voor dit ding?
Saudi Retro Cars heeft Jet Cars een nieuw filiaal geopend in Saudi Arabië?
Shut up and take my money! Allah Snackbar !
Degradeert SUVs als een X5 en X6 tot speelgoed.
Dit is gewoon een natte droom voor norge, kost dat nou?
@norge: duizendje of twaalf
Kilometer tellers van vrijwel alle W124 en W126 zijn (flink) terug gedraaid….
@fit4fun:
Vrijwel alle is wel erg overdreven.
Natuurlijk, het komt voor, maar niet bij ‘vrijwel alle’ auto’s.
Daarnaast is dit een Japanse import en die staan bekend om hun lage kilometerstanden.
@fit4fun: tellerstand doet er toch niet toe. Staat van de auto is veel belangrijker.
@ricardo
Een W126 kent geen luchtvering, maar HPF (Hydro Pneumatische Federung).
En dat zit in deze 300SE niet zo te zien.
Had de advertentie al doorgestuurd, behalve de prijs een perfecte Carbagerunner!
Ja, dit vind ik om een onverklaarbare reden dus tof.
Met nieuwerwetse auto’s is dit (nog) niet leuk, maar met oude sloepen des te meer.
Met als voorlopig hoogtepunt de Dakar Rolls Royce. De enige Roller die ik wel zou willen hebben…..
http://pied.au.plancher.free.fr/dakar/images/184-1981-22.jpg
@Rob:
Of een Range Rover met Jaguar XJ body (Nederlandse creatie overigens):
https://c2.staticflickr.com/4/3761/11933860315_684dfd7ef7_b.jpg
Wat een ontzettende verspilling van een fijne luxe sedan. Als je van de weg wilt kan je beter een echte terreinwagen kopen. Dit is net van alles niks. Ik vind het ook totaal niet mooi zo hoog op de poten. Ziet er erg onnatuurlijk uit.
@lekbak: d’r zijn een paar miljard van die dingen gemaakt en minimaal de helft daarvan rijdt nog gewoon rond omdat ze maar moelijk dood te krijgen zijn. Één exemplaar verneuken mag dan toch wel?
@parker: pak dan een afgeleeft doorgerot exemplaar. Maar dan nog zou ik het zonde vinden. Waarom een auto die ergens heel goed in is ombouwen tot een auto die eigenlijk van alles net niks kan.
@lekbak: sorry
Ach die w126/124 wat zijn het toch geweldige apparaten.. Ook deze, al staat dr een miljoen op de teller. Hij rijdt gewoon door