
Een man doet een poging tot een vette burnout in een Corvette Z06. De ingrediënten zijn aanwezig: rubber en veel vermogen. Het rookt stevig, dus dat gaat lekker, zou je denken. Eén klein probleempje: de rook komt niet van de banden.
Als je het niet kan, doe het dan gewoon niet, want het is anders zo ontzettend zonde van je auto. De lucht van verbrand rubber is heel herkenbaar. Wanneer je wel witte rook ziet, maar de rubber geur niet heel nadrukkelijk ruikt, moet er toch een lampje gaan branden. Maar nee hoor, deze bestuurder wacht gewoon totdat de witte rook verandert in zwarte rook.
Burnout is op zich wel geslaagd maar helaas niet met de bandensporen waarop gerekend was. Niet de banden mogen nu vervangen worden, maar de koppeling en/of versnellingsbak. Een net iets ander kostenplaatje. (via: jalopnik)
Een burnout in een Corvette waarbij de rook wel van de banden kwam, maar waarbij het toch ook niet helemaal goed afloopt, zie je hier.
Rook van de banden??? Waar? Koppeling aan gort!
Ho, andere filmpje bedoelde ik…gheghe
Koppeling misschien?
Epic fail, vraag me toch af wat de uitkomst is van het sta er bij en keek ernaar onderzoek van de heren, lijkt wel erop dat er iets behoorlijk tikt onder de kap.
Whahahahahahaha die kerel met zijn camera houd zich ook mooi stil he :p dat was echt dom :D
Burnout zonder ronddraaiende wielen is sowieso al erg handig. Lekker in de begrenzer hangen, ook lekker.
Goed bezig, not.
Altijd leuk zo’n amerikaanse journalist die niet kan omgaan met een handbak.
Ik snap niet waarom niemand van de omstaanders hem waarschuwde, maar goed..
Zo, die is kapot.
Wat een ***. Ook degene die de camera vast heeft. Beide wielen bekeken, “he er draait er geen een” en nog gaat er geen lampje branden dat er iets verkeerd gaat… tsss
Amerikanen + handbakken = FAIL :)
Lekker bezig hoor. Whahaha.
Hilarisch,, naja het was maar goed dat hij geen burn out maakte… want anders knalde hij met zekerheid tegen de geparkeerde auto’s aan.
Ook grappig die kerel die in het begin zei “Bye bye 600 dollars” de banden dus. Niet dus haha
ook nog eerst de achterklep openen ipv de motorkap. echte kenners dus :)
Ik zie zo vaak dit soort filmpjes met bijv Mercedes AMG’s linker voet op de rem rechter volgas , het ziet er wel mooi uit maar je verkloot je bak. Ik vind het zonde.
De wraak van de Z06! Sweet!
@ rob USA
hahaha ik lach me kapot
verder is de bestuurder en de cameraman vrij dom
Een setje Goodyears: 600 dollar
Een stel domme Yanks die niks kunnen en daar hard voor op de broek krijgen: priceless
volgens mij ruik je ook wel meteen of je banden oprookt of een koppeling
Wat een sukkel, het zal 6000 USD worden i.p.v. 600.
Bye bye 600$….. On maintenance!!!! Hahahahaha
@b0z4:
AMG’s zijn automaat dus koppeling kan je zo niet versleten draaien.
Grappig dat chauffeur dat gewoon niet merkt. Only in the US of A
Btw: die $600 is voor een set achterbanden (325/30ZR19 Goodyear F1 Supercar).
haha bye bye koppeling
Fakkin domme redneck’s :P
Ik geef openlijk toe dat ik de techniek helemaal niet ken!
Gewoon beetje revven, voet van de koppeling en onmiddellijk op de rem en vol gas?
Dennis, versnellingsbakken roken niet, koppelingen wel,…
Een koppeling voor een ZO6 kost ongeveer 400USD en iemand die die autos kent en er dus goed aan kan sleutelen kan die koppeling vervangen in ongeveer 4 à 5 uur, aan 40 à 50 USD per uur maakt dat 600 dollar. Dit valt dus allemaal wel mee.
Wat niet maakt dat ik die bestuurder ook vrij achterlijk vindt!
Dit valt denk ik wel onder garantie? Alsof zo’n auto gemaakt is om ‘normaal’ mee te rijden. Koppeling en bak moeten wel wat meer aankunnen dan wat je net zag.
@Stephan: Pardon? Dit gebeurt met elke supercar/auto als je de koppeling verkeert behandelt.
OT: Tjah, als je het niet kan, er niet aan beginnen ;)
I was just driving along and…
Domme Yanks = F A I L ! ! !
Koppeling naar de vanen ,koppaking vsvs ,ik hoop dat de wagen nog garantie heeft.
@ Stephan
wel aankunnen wat je net zag?
heb jij je rijbewijs, ga is in je moeders auto zitten trek de handrem lekker stevig aan en laat je koppeling lekker slippen.. tot ie rookt. zelfde effect.
dat is niet normaal, dat is je auto slopen…
100 stokslagen voor het mishandelen van zo’n auto en dat dit filmpje hem zijn hele leven mag achtervolgen. :D
hahahaha lompe amerikanes “those are not the tyres”
Ach ja, niet alleen amerikanen hoor.
Helaas staat niet altijd alles op film, gister hier achter nog van die stumperds met een oude golf (+ XENON)
Die even dachten te driften…op ijs….tegen de boom aan….
Op ijs lijkt het natuurlijk zelfs in een Golf of je peekaa’s hebt.
Waren geen amerikanen, maar waren net zo dom.
Haha, wat een DORK ! Overigens had Dennis niet eens zoveel tekst hoeven schrijven; het was al méér dan duidelijk dat het NIET de banden waren die rookten…ghi
Ach .. iedereen maar weer zeiken dat die amerikanen weer zo dom zijn .. vergeten wat die Sjonnie deed een paar dagen geleden met die 750iL ? Tja .. dat was ook weer zo’n domme Nederlander.
De Handrem zat er zeker stevig op?
Je zou toch op gegeven moment moeten voelen dat de auto aan het burnen is en dat hoor je ook duidelijk!
Ik vind deze nog veeel bizarder ,zo van de dealer met de windowsticker (=prijs) er nog op en dan : http://www.youtube.com/watch?v=8sTqXroyWIM
Dit brengt nare herinneringen aan cash for clunckers naar boven!
2de filmpje Algoe dat het allemaal kartonne huisjes zijn in de vs. Anders wel andere koek gehad.
1ste filmpje, lompe kloot he, koppeling naar de …
@Didixtr: in veel gebieden mag je in de VS niet bouwen met stenen omdat het levensgevaarlijk is tijdens aardbevinden. Hout is flexibel en heb je dus meer kans om het te overleven.
Hij moet die koppeling al erg lang mishandeld hebben, anders gebeurt zoiets niet. En ja, dit helpt ook niet:
@RubenBaeten: Maar op het einde trekt ie toch pas de handrem op?
is dat niet todd glass?…
Dan deze maar om het goed te maken !: http://www.youtube.com/watch?v=UskMEV0Z4Ys&feature=related
Even een algemene vraag: Als je met links de rem inhoud en een burnout maakt dan draaien de achterwielen toch deels door de rem(blokken) heen aangezien een auto een rembalans heeft? Zo ja, dan worden de schijven toch behoorlijk heet en slijten ook de blokken lekker weg.
-edit: nutteloze bijdrage-
@ bram,
Zoek je aandacht?!! Ga dan lekker sneeuwballen tegen passanten aangooien dan krijg je daarna genoeg aandacht!
heb medelijde met die corvette
Hoor die auto tikken van de warmte op het einde.
Als je onder de auto zou kunnen kijken zou die versnellingsbak gewoon roodgloeiend gezien hebben.
Hier moet niet enkel de koppeling vervangen worden, geloof mij…
@RubenBaeten
Only in America zeker??
Eerlijk gezegd heb ik ook geen idee hoe het wel zou moeten. Net als twee eerdere mensen dus van mijn kant de vraag: wat is wel de juiste manier van handelen om een setje banden op te roken??
Wat een stel losers zeg! heb hier geen woorden voor!!
Toch wel grappig al deze mensen hier die reageren. Ik durf te wedden dat de helft van alle reageerders precies hetzelfde doet. Zo makkelijk als dat het eruit ziet is het namelijk nog niet, een stilstaande burnout….
@Kevski-Style:
Ik durft te wedden dat meer dan de helft van alle reageerders hier, die gozert gewaarschuwd hadden i.p.v. dom staan filmen…
(En mocht ik veel mensen overschatten, dan is het nog triester gesteld met de maatschappij dan dat ik al dacht… :roll: )
Meer dan de helft van de gastjes hier hebben niet eens een rijbewijs, laat staan dat ze weten hoe je een burnout moet maken.
Dat zijn van die supercar fappers die er nooit een kunnen betalen
Hahaha, zalig (en zielig voor de meneer in kwestie).
Nu effe serieus, je merkt toch wel het verschil tussen je koppeling oproken of dat je wielen staan te slippen??
Gewoon auto en rijbewijs afpakken…
@M-lover:
Nee dat verschil merk je nagenoeg niet in de auto. Het vuilt en ruikt nagenoeg hetzelfde. Zeker ook als je een bak tussen de achterwielen hebt liggen zoals in de corvette….
Koppeling oproken… is dat iets nieuws? Naar mijn weten rook je alleen je koppelingsplaten op ;)
Maar dan nog mijn vraag:
Als je met links de rem inhoud en een burnout maakt dan draaien de achterwielen toch deels door de rem(blokken) heen aangezien een auto een rembalans heeft? Zo ja, dan worden de schijven toch behoorlijk heet en slijten/branden ook de blokken lekker weg.
@VeniVidiVici:
Sauerpraum gaf idd al het juiste antwoord. Overigens is dit ook te realiseren met een rembalansregelaar. Daarvan kan je de remdruk zo regelen dat hij alleen op de voorwielen staat. Een ander alternatief als is de remblokken achter verwijderen. En in geval van trommelremmen achter: De remschoenen diep naar binnen verstellen….
@VeniVidiVici:
Daarom vind ik burnouts en driften eigenlijk ook sloperij :p
Die dwaas bakt er echt helemaal niks van, zijn banden draaien niet eens haha.
Holy smoke!!!! Meneer rijdt een dikke Corvette maar merkte niet eens dat z’n banden niet draaiden.
:lol:
Burnen op z’n Amerikaans..
:lol: :lol: :lol:
Ik zit hier met de tranen in mijn ogen.
Dit is echt dom.
-edit: nutteloze bijdrage en caps lock terror-
@NovaStar:
:|
Pilletje vergeten?
@SimonMc: Zou kunnen. Zo ver durfde ik niet te kijken (plaatje stond ergens anders). ;-)
nou .. en dan ??
een paar nieuwe koppellingsplaten er in jassen .. klaar ..
@Benz: Burnen kan alleen Amerikaans zijn anders had het wel bränden geheten ! :)
@Lincoln: Heb je de muscle vid al gezien ?
Wat denk je ervan en wat is nu je favourite ?
@Rob USA: ?? help me effe ??
@Rob USA:
alle 3 even stoer ..
als FoMoCo knakker zou ik voor de Mustang gaan ..
maar als luie hond zijnde ga ik voor de challenger (automatic) ..
en die peekaa,s is voor mij niet echt belangerijk ..
alles boven de 300 is zat ..
een hoop slome koppel is voor mij genoeg ..
“Als je met links de rem inhoud en een burnout maakt dan draaien de achterwielen toch deels door de rem(blokken) heen aangezien een auto een rembalans heeft? Zo ja, dan worden de schijven toch behoorlijk heet en slijten/branden ook de blokken lekker weg.”
Lijkt me helemaal te kloppen, maar dat kan volgens mij ook zonder rembalans. Vermogende wagens als deze moeten hoe dan ook toch wel door de remmen heen kunnen trekken lijkt me.
@Lincoln:Idd, alles boven de 300 is zat… :)
Maar wel heerlijk zoveel ruwe power met deze looks.
@Rob USA:
tuurlijk ..
ongecompliceerde bruutheid ..
geen moeilijk gedoe met aerodynamica ..
minder computer gefriemel ..
bij 120 km/u onder 2000 toeren blijven ..
teringherrie on command ..
als ik iets snels zou willen .. zou ik niet verder kijken dan deze 3 ..
en waarschijnlijk zuiniger rijden dan de europeese tegenhang ..
maar dat houden we stil ..
Goed voor een volgend Autoblog Artikel: Burnouts voor Dummies!
@Rob USA: Wat jij wilt.. ;)
@VeniVidiVici: @Mr. Dj M.
“Als je met links de rem inhoud en een burnout maakt dan draaien de achterwielen toch deels door de rem(blokken) heen aangezien een auto een rembalans heeft? Zo ja, dan worden de schijven toch behoorlijk heet en slijten/branden ook de blokken lekker weg.”
Klopt inderdaad. Maar volgens mij slippen de wielen zo hard dat er vrij weinig wrijving over blijft om voor te moeten remmen. Dus dat je niet tot nauwelijks hoeft bij te remmen (als je maar genoeg gas geeft). klopt dit?
@ Sauerpraum:
Nou denk niet dat dat klopt volgens mij houden ze bij een stilstaande burnout de gehele tijd hun rem in omdat anders de auto naar voren vliegt zodra de rem losgelaten wordt.
zie: http://www.youtube.com/watch?v=-oon_2c4A7w
Ja ziet er idd uit dat rem ingehouden wordt, omdat hij ook nog flink aan het burnen is op het moment dat hij wegschiet. Dan blijft de vraag: verneuk je remmen (hard) bij het trekken van een stilstaande burnout? omdat je ze misschien maar lichtjes hoeft te gebruiken…
hoe zielig kan je zijn
@ Sauerpraum:
Precies dat was dus mijn vraag haha alleen niemand heeft een goed antwoord :)
En door de rembalans knijpen alle remklauwen alleen achter minder hard dan voor, maar toch knijpen ze dusss… hoe hard krijgen die blokken/schijven tijdens zo’n stilstaande burnout nou op hun donder???
na even wat google werk: de experts(drag racers) gebruiken een line-lock tijdens hun burnout. De niet experts verneuken dus idd hun achterremblokken.
What you are doing during the burnout is very hard on the rear brakes and the transmission. Install a line lock.
Line lock is a solenoid that actually locks the front brakes, so that you can do a brake stand and warm up the rear tires. As long as you hold the little button, the front brakes will stay on.
You stage, lock the brakes with your pedal, press the button which activates a solenoid which prevents the hydraulic fluid from returning from your front brakes. Release the brake pedal and hold the button down.
@ sauerpraum:
Goed speurwerk, thanks!
Weten we in elk geval dat zo’n burnout er leuk en cool uitziet maar dat er ondertussen veel meer verneukt wordt dan alleen de banden (even vanuitgaande dat de burnout lukt en niet net als in het filmpje haha)
@ Kevski-Style:
Ehhh ja dat kan alleen aangezien alledaagse auto’s geen rembalansregelaar hebben en niemand zijn eigen remblokken achter gaat verwijderen (tenzij je een hobby/speel auto hebt) ga ik me echt niet wagen aan zo’n burnoutgeintje haha.
Die durft nooit meer van zijn leven een burn-out te maken… Best wel zielig… voor de Corvette!