• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Veyron vindt gretig aftrek in de VS

Auteur: Dennis, gepost 10 juli 2006 om 20:00 – 9 Reacties

Bugatti Veyron

Tot nu toe is het de duurste productie-auto die de wereld ooit gekend heeft, maar desondanks verkoopt ‘ie uitstekend. Ook in de Verenigde Staten zijn ze dol op de Veyron, want meer dan de helft van de productie eindigt op de stoep van een Amerikaanse eigenaar. Inmiddels hebben de negen Bugatti-dealers in de VS al 30 orders geschreven.

In de VS kost de Veyron 1,4 miljoen dollar. Bij aanschaf moet er een aanbetaling van een lullige 383.500 dollar worden gedaan. Jaarlijks worden er slechts 50 Veyrons gebouwd, wat dus betekent dat meer dan de helft van de productie door de VS wordt opgeslokt. Er zullen in totaal niet meer dan driehonderd exemplaren worden geproduceerd. De ontwikkelingskosten van de Veyron zijn zo hoog geweest dat ondanks de verkoopprijs er op elk exemplaar verlies wordt gemaakt. De Veyron was dan ook vooral een prestige project (bron: freep.com, via: autoblog.com).

Ook interessant!

  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • Bugatti komt met programma voor onderhoudsbeurt
  • eerste Bugatti met okazielabel
    Eerste Bugatti met Okazielabel is klaar!
  • Video: Bugatti Chiron vs. straaljager, wat is sneller?
    Video: Bugatti Chiron vs. straaljager, wat is sneller?

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, Bugatti, Supercars, veyron

Vorig bericht: « Audi A8 door ABT
Volgend bericht: Video: BMW parkeert zichzelf in de garage »

Lees Interacties

Reacties

  1. Autofreak zegt

    10 juli 2006 om 20:14

    Dat is ondertussen ook allemaal oud nieuws hoor Dennis ;)

    Login om te reageren
  2. Thijs zegt

    10 juli 2006 om 20:35

    dussss

    Login om te reageren
  3. Rick zegt

    10 juli 2006 om 20:38

    Onder zo’n groot concern V.A.G. is het ook helemaal niet noodzakelijk om een auto winst te laten maken, het is maar net wat je doelstelling en marketingmix inhoudt. Ik denk dat Bugatti hiermee heeft bewezen technisch gezien zeer goede auto’s kan maken wat hun in de toekomst nog grote voordelen kunnen en zullen opleveren, vooral wat vertrouwen betreft in het merk.

    Dus of dit zo dom is antwoord ik dan ook meteen met ‘nee’.

    Login om te reageren
  4. Dennis zegt

    10 juli 2006 om 20:56

    @Autofreak: Vroeger werd mij op school altijd verteld dat je iets pas echt goed leert, wanneer je het voldoende herhaalt. ;)

    Login om te reageren
  5. JeffreyG zegt

    10 juli 2006 om 23:23

    @Dennis; dat is mij zovaak gezegd dat ik het niet eens meer kan herrineren :P
    nu is het niet zo heel erg boeiend nieuws maargoed…
    er rijden er toch al een paar in Nederland rond
    (nouja rijden, staan in ieder geval op Nederlandse bodem in de garage :P )

    Login om te reageren
  6. JPM zegt

    10 juli 2006 om 23:39

    Ik heb begrepen dat er op iedere geproduceerde Veyron bijna 10 miljoen euro verlies wordt geleden. Het is gewoon een prestige object, Toyota heeft er bijv. voor gekozen om de F1 in te gaan. VW kies voor zo een project. Ik vind het geweldig omdat het waarschijnlijk niet meer snel opnieuw gedaan kan worden.

    Login om te reageren
  7. Simon zegt

    11 juli 2006 om 07:57

    Het idee van investeren in research is dat je dat later terugverdient. Volkswagen zal de vruchten van deze investering heus wel op een of andere (indirecte) manier terugverdienen. Het is natuurlijk ook gewoon een vorm van reclame en iedereen weet wat dat kost.

    Ik neem aan dat wanneer we de researchkosten buiten beschouwing zouden laten, er bij zo’n verkoopprijs toch wel winst gemaakt wordt. De zuivere productiekosten zullen geen 1,4 miljoen dollar zijn, dus ik vraag mij af hoeveel Veyrons er gebouwd zouden moeten worden om quitte te spelen.

    Er is gekozen om 300 exemplaren te bouwen, maar 500 stuks raak je ook wel kwijt. Natuurlijk is de auto dan iets minder exclusief, maar bij 500 stuks (1.000 stuks van mij part) op wereldwijd 6,5 miljard mensen is nog altijd superexclusief.

    Login om te reageren
  8. Dr. 156 zegt

    11 juli 2006 om 11:14

    Exclusief is de Veyron zeker niet ! Een Ferrari FXX met 20 stuks totaal, of een Zonda of Koenigsegg waarvan er maar een tiental per jaar gemaakt worden, das pas exclusief.

    Doet trouwens niks af aan de geweldige prestaties van de Bugatti.

    Login om te reageren
  9. Fruitcake zegt

    13 juli 2006 om 11:16

    Een Ferrari FXX kan je ook niet zomaar kopen ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North