• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Video: Al Qaida en ISIS aanhangers blokkeren tunnel Londen

Auteur: CasperH, gepost 31 juli 2014 om 11:02 – 87 Reacties

Protest in tunnel Londen


Dacht je dat een afgesloten Coentunnel balen was? In Londen worden tunnels geblokkeerd door aanhangers van ISIS en Al Qaida.

Het conflict tussen Israel en de Palestijnen zorgt ervoor dat de gemoederen steeds hoger oplopen, niet alleen in Israël en Palestina maar ook in andere delen van de wereld. In Londen werd een tunnel geblokkeerd door aanhangers van Al Qaida en ISIS, beide organisaties die niet bepaald bekend staan om hun liefde voor niet-moslimlanden. Beide organisaties worden overigens ook aangemerkt als terroristisch door onder meer de Europese Unie en de Verenigde Staten.

In de video (gefilmd met een aardappel) zien we hoe een flinke batterij auto’s versierd met vlaggen van onder meer Palestina de tunnel lam lijken te hebben gelegd. Mensen schreeuwen en een enkeling is uitgestapt om te filmen, springen, en/of schreeuwen. Er wordt flink gescandeerd in de tunnel waarbij “ISIS, Allah Ahkbar” lijkt te worden geroepen.

Of de demonstranten met deze actie de sympathie van de Londense automobilisten gaan winnen durven we hier op de redactie in twijfel te trekken. Check de video hieronder (mirror). En over sympathie gesproken: in Den Haag, stad van Jozias de Zachte Heelmeester, zijn twee ISIS-leden opgepakt.

Ook interessant!

  • Video: Opletten is een kunst
  • Video: daarom haal je nooit in in een tunnel
  • Video: vrachtwagen past net (niet)
  • Video: peperdure Lambo Sian in Londen zorgt voor gekte op straat
    Video: peperdure Lambo Sian in Londen zorgt voor gekte op straat

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

files, londen, tunnel, Verkeer, Video

Vorig bericht: « Ga jij de ex van Phil Collins uitwonen?
Volgend bericht: Kies maar: Smart Fortwo vs C1/Aygo/108 [poll] »

Lees Interacties

Reacties

  1. damrakker zegt

    31 juli 2014 om 11:06

    Tja mijn gedachten hierover zullen resulteren in een edit nutteloze bijdrage

    Login om te reageren
  2. w211 zegt

    31 juli 2014 om 11:06

    extreem rechtse reacties komen eraan 1…2….

    Login om te reageren
    • 2cool4school zegt

      31 juli 2014 om 11:25

      @w211: Zie hierboven een extreem linkse reactie..

      Login om te reageren
    • maxx1 zegt

      31 juli 2014 om 11:36

      @w211: oke, wat vindt links hiervan dan denk je?

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        31 juli 2014 om 11:49

        @maxx1:
        Links organiseert deze gezellige demonstraties…..
        Dat er met schattige ISIS vlaggen gewapperd wordt, massaal Joden naar de eeuwige jachtvelden gewenst worden en mensen met een Israëlische vlag bestookt worden met brandbommen boeit ze niet.
        Maar ondertussen wel druk maken over “de hetze tegen de islam”….
        Zo rolt links nu eenmaal.

        Login om te reageren
        • JanC zegt

          31 juli 2014 om 13:22

          @Rob: En in Palestina worden ze daadwerkelijk de eeuwige jachtvelden in geholpen. Doe eens een stapje terug. Laten we links en rechts eens uit de discussie halen. Kijk eens naar dit filmpje en ook de demonstraties. Zie je daar moslims ouder dan zeg 30 actief meedoen? Ik bedoel dus met Isis vlaggen rondzwaaien, of Palestina-vlaggen, of leuzen scanderen? Zijn dit niet “gewoon” jongeren die rottigheid uithalen? ’t Zal wel extreem links zijn te denken dat dit “gewoon” relschopperij is, zoals de rellen rond de troonbestijging van Beatrix in ’80.

          Login om te reageren
          • Rob zegt

            31 juli 2014 om 14:02

            @JanC:
            Ik kies geen partij in dat conflict. Het is daar een grote puinhoop en dat zal het altijd wel blijven.

            En ja, dit filmpje ziet er redelijk onschuldig uit. Maar neem mij niet kwalijk; misschien ben ik een beetje achterdochtig geworden betreft gaza-demo’s….. Rara, hoe kan dat toch….?

            *Mompelt iets met massaal en juichend Joden dood wensen, journalisten bedreigen, ISIS vlaggen*

            En het lijkt allemaal maar te mogen. Maar owee als je als boekhandel/kunsthandelaar Mein Kampf probeert te verkopen aan verzamelaars…. Dan wordt je door heel “fatsoenlijk en goed-doen” Nederland verguisd en mag je doodsbedreigingen koppen.

            Of zet eens een tekening van een naakte vrouw in je winkel… Dan kan er WEL ingegrepen worden….
            http://www.at5.nl/artikelen/15249/85

            Login om te reageren
            • JanC zegt

              31 juli 2014 om 14:19

              @Rob: Alsof het een links probleem is. Neonazi’s doen ook demo’s. Die roepen ook allerlei dingen en hebben ook vlaggen. Zo rolt rechts ;)

              Login om te reageren
              • jrk68 zegt

                31 juli 2014 om 18:13

                @JanC:
                Nope, zo rolt extreem rechts.
                Gewoon rechts geeft Isis toestemming om te demonstreren en verschuilt zich achter het recht hierop.
                Ken je partijen, zoek anders even op van welke partij Josias van Aartsen lid is….

            • slickrick zegt

              31 juli 2014 om 19:34

              @Rob: Laat die gasten lekker allemaal naar het conflict gebied afreizen en daar hun stem horen……..en als ze het overleven en terugkomen gelijk oppakken voor het steunen van terreur.

              …….maar het filmpje van de man met de viszaak slaat echt alles, prioriteiten van de Politie zijn echt ver te zoeken…

              Login om te reageren
  3. lucas23 zegt

    31 juli 2014 om 11:11

    Allemaal oppakken en aanklagen voor het steunen van een terroristische organisatie!!! (En als het niet lukt voor verkeershinder)

    Login om te reageren
    • sulobb zegt

      31 juli 2014 om 14:01

      @lucas23: als gelovige moslim ben ik het met je eens. Als ze eens fatsoenlijk konden nadenken en de islam zouden kennen, dan zouden ze weten dat je geen onschuldige mensen mag storen/hinderen. Dit zijn gewoon jongeren die de terreurorganisaties amper kennen en denken dat ze voor Palestina/Gaza of een ander land aan het demonstreren zijn.
      Ondertussen storen ze zoveel mensen en plegen ze grote zonden. Daar zullen ze voor moeten boeten.

      Login om te reageren
  4. berkay zegt

    31 juli 2014 om 11:13

    Casper.. Doe dit nou niet. Politieke discussies opwekken op een autoblog. Eerste x dat ik hier wat van zeg, maar dit is niet nodig. Ik ben zelf islamitisch en ik weet dondersgoed dat Al Qaida en ISIS beiden niets betekenen voor de islam en ons geloof. Veel mensen denken dat dit het beeld is van de islam, en dat wordt hier (indirect) verspreid. Al Qaida is een opzetting van de V.S. (Zie interview Hilary Clinton) en ISIS zijn schoothondjes, slaafjes van de Zionisten die de Islam juist kapot proberen te maken. Dit is simpelweg een domme demonstratie ALS het zou draaien om Al Qaida en ISIS aanhangers.

    Ik geloof niet dat dit aanhangers daarvan zijn, maar gewoon mensen die hun stem willen laten horen en de aandacht wilt trekken voor de verschrikkelijke gebeurtenissen in deze rampgebieden. De talloze slachtoffers.

    Ik hoop alleen dat er niet teveel bevooroordeelde reacties komen (zal toch wel). Maar ooit komt een tijd wanneer alles duidelijk zal worden. De Moslims, nocht de Joden zijn hier onschuldig. De Zionisten daarentegen.. Let’s keep it fun, shall we.

    Login om te reageren
    • fiatsco zegt

      31 juli 2014 om 11:35

      @berkay: Leuk betoogje. Je vergeet echter te vermelden dat wat ISIS doet, het uitvoeren van de zuivere islam is. Vrouwenbesnijdenis, hoofden afhakken van ongelovigen, alle leuke dingen in het leven verbieden.

      Wat betreft het conflict in Israël/Palestina:
      Daar lijdt de gehele bevolking (in beide landen) onder een kleine groep (16% orthodoxe joden Israël, 21% Hamas Palestina) mensen die geen genoegen kan nemen met de huidige grondverdeling.
      De as van het kwaad is hier de religie (like alway’s) als een schijnwaarheid wordt aangenomen en verteld dat een ieder het grondgebied van de ander moet veroveren. Vooral de orthodoxe joden zijn hier erg goed in.
      Echter, Hamas kan in conflictsituatie niets anders continu de lopende conflicten met geweld oplossing. Zie het als Israël de deobus en Palestina als de aansteker.
      De meeste joden en moslims daar willen gewoon rust. Het beste wat deze landen kan overkomen is ontzuiling. De enige oplossing voor dit conflict. Inzien dat religie niets anders dan ellende, geweld en wanhoop biedt.

      Login om te reageren
      • fiatsco zegt

        31 juli 2014 om 11:39

        @fiatsco: Jeetje, met teveel dingen tegelijk bezig. Excuses voor mijn taalfouten…

        Login om te reageren
      • reistje zegt

        31 juli 2014 om 11:54

        @fiatsco: Vooral met dat gedeelte van religie ben ik het eens. Als je de bijbel leest is dat overigens ook niet echt een Jip en Janneke boek.

        Mijn moeder had een boek voor mijn neefje gekocht “mijn eerste bijbel” een kinderboek… Als ik een korte samenvatting moet geven: De joden zijn Gods mensen en verder gaat het vooral over dood en verderf van ongelovige.

        De indoctrinatie en haat is absurd voor een kinderboek. Natuurlijk heeft geloof ook wel wat positieve kanten maar het weegt absoluut niet op tegen het geweld en de haat als je het mij vraagt.

        Login om te reageren
        • Rob zegt

          31 juli 2014 om 12:27

          @reistje:
          Niks motiveert beter als religie. Daarom is het ook ooit “uitgevonden” of wellicht misbruikt.
          Het was (en is) gewoon een middel om een extreem gemotiveerd leger + aanhangers te creëren wat bereid is alles te doen wat een hogere macht maar wil. Alleen wie verkondigt die “wil” van de hogere macht? Juist, een mens. Religieuze leiders met een eigen agenda: macht en rijkdom.

          De een vecht uit naam van God, de ander uit naam van Allah; maar bij beide draait het enkel en alleen om macht. Pure macht.
          Het sneue is dat al die Jihadisten of andere geloofgekkies dit niet door hebben…..

          Login om te reageren
          • fiatsco zegt

            31 juli 2014 om 16:59

            @Rob: Spijker-kop-raak!!

            Login om te reageren
          • wimbers zegt

            31 juli 2014 om 20:57

            @Rob: hoppa. bingo!

            Login om te reageren
      • JanC zegt

        31 juli 2014 om 13:24

        @fiatsco: Hamas heeft aangeboden een 10-jarig staakt tot vuren aan te gaan. Afgekeurd door Israel “want daarmee kan Hamas een wapenarsenaal opbouwen”. Het vuurtje wordt door beide kanten in dit conflict opgestookt en is aan beide zijden onacceptabel.

        Login om te reageren
      • kahan zegt

        31 juli 2014 om 13:34

        @fiatsco: Ha, jij bent het levende bewijs dat dit soort nieuwsberichten wel degelijk de verkeerde info overbrengen. Hoe kom je er bij dat hetgeen wat ISIS doet bij de zuivere Islam hoort. Het is juist de Islam geweest die in heel veel streken in Afrika de vrouwenbesnijdenis heeft stop gezet. Sommige Afrikaanse stammen zijn in der tijd Islamitisch geworden, maar hebben sommige delen van hun pre-Islamitische cultuur behouden. Hoofden afhakken? Alle leuke dingen verbieden? Jij bent een hopeloos door de media gehersenspoeld geval.

        Ontopic: peuters hebben effe aandacht nodig

        Login om te reageren
        • fiatsco zegt

          31 juli 2014 om 15:30

          -edit: nutteloze bijdrage-

          Login om te reageren
          • fiatsco zegt

            31 juli 2014 om 16:50

            -edit: nutteloze bijdrage-

            Login om te reageren
    • CasperH zegt

      31 juli 2014 om 11:46

      @berkay: ik waardeer je reactie, ik begrijp je zorgen, maar ik kan moeilijk de realiteit negeren.

      Ik besef dat het volgende een een extreem vergelijk is, maar als we schrijven over een automobilist of motorrijder die iets bizars uithaalt of veel te hard rijdt dan staat die enkele persoon waar het in dat verhaal om gaat ook niet symbool voor álle automobilisten of motorrijders.

      Als mensen werkelijk denken dat deze mafkezen álle moslims van de wereld vertegenwoordigen dan is dat hún tekortkoming. Dat is echter geen reden om de extreme (en in dit geval auto / verkeersgerelateerde) uitspattingen niet te delen met de wereld.

      Login om te reageren
      • berkay zegt

        31 juli 2014 om 12:08

        @CasperH: @CasperH: @CasperH: dan stel ik voot dat je de gebeurtenissen in de Gaza ook deelt. Hoe de mensen worden gemarteld, hoe onschuldige kinderen worden mishandeld. Hoe moeders worden verkracht en zo kan ik nog wel doorgaan. Ook dit zijn vreselijke gebeurtenissen die je niet kan negeren om te delen met de wereld. Dan stel ik voor dat men ook is de andere kant ziet Casper. Wordt al genoeg ten nadele van hen geschreven en gedeeld. Kan je zeggen, ja tis hun eigen fout, maar nee, het is wat wij, de mensen hier graag willen horen en geloven.

        Login om te reageren
        • CasperH zegt

          31 juli 2014 om 12:30

          @berkay: als dat auto-gerelateerd in het nieuws komt zullen we dat zeker doen.

          Login om te reageren
          • tr81passat zegt

            31 juli 2014 om 13:57

            @CasperH: Er worden geen leuzen als “ISIS, Allah Ahkbar” geroepen maar “Free Free, Palestin”. Hiermee scheer je iedereen in de tunnel over een kam.
            @fiatsco: “Je vergeet echter te vermelden dat wat ISIS doet, het uitvoeren van de zuivere islam is. Vrouwenbesnijdenis, hoofden afhakken van ongelovigen, alle leuke dingen in het leven verbieden.” Je vergeet waarschijnlijk dat er nauwelijks ongelovigen (hiermee bedoel je waarschijnlijk de christenen) wonen in Irak (4%). De mensen die er vermoord worden zijn gewoon moslims. Gisteren nog de “propaganda” filmpje van de ISIS gezien waarbij ze gebruik maken van, voor Irak/ISIS nogal, high-tec apparatuur. Waar o.a. een moskee wordt gebombardeerd, just in case you don’t know: een moskee is het huis van Allah.
            @berkay: Mooi geschreven, +1. Maar laten we Gaza hier niet bij betrekken.

            Login om te reageren
          • lekkaah zegt

            1 augustus 2014 om 07:37

            @CasperH: Hoor je dat Casper, nou mag je ook nog eens niet de waarheid op papier zetten van ze..
            Ik hoorde laatst ook dat ik niet in het openbaar mag vreten als er rammadan is want dat is respectloos..
            Nog even en ik moet uit ‘respect’ ook nog naar de moskee elke week. :)

            Login om te reageren
        • sulobb zegt

          31 juli 2014 om 14:08

          @berkay: ik snap je zorgen, maar hier, in dit geval heeft Casper helemaal geen slechte bedoelingen. Het gaat hier over een feit en het onderwerp past bij autoblog.
          Ik snap jou goede bedoelingen ook natuurlijk :)

          Login om te reageren
        • fiatsco zegt

          31 juli 2014 om 16:51

          @berkay: Als we dan ook gelijk alle bomaanslagen door moslims met auto’s hier gaan vermelden als autonieuws krijgt de redactie het nog druk!

          Login om te reageren
        • d15b2 zegt

          31 juli 2014 om 17:45

          @berkay: Ah, daar is de standard reactie met kracht termen als “martelen” “verkrachting”. Waarheid als een soepstengel natuurlijk, maargoed we hebben nu iets om boos over te zijn.

          Login om te reageren
    • brabusrocket zegt

      31 juli 2014 om 12:34

      @berkay: echt sterk gesproken van je, jij ziet het gelukkig zoals het is. En het is idd te schandalig om het op Autoblog maar over politiek en religie te moeten hebben. Dit is een blog voor auto’s en ontwikkelingen in de auto wereld en daarom kom ik erop maar ben er nu helemaal klaar mee! Succes TelegraafBlog!

      Login om te reageren
    • saikol zegt

      31 juli 2014 om 12:59

      @berkay: als je zelf islamitisch bent vind je dan ook niet dat het diep triest is dat mensen die in allah geloven en de koran volgen elkaar afmaken omdat ze het in hun ogen niet goed doen, of dat alle stammen in die arabische landen elkaar het licht niet gunnen?

      Login om te reageren
      • JanC zegt

        31 juli 2014 om 13:27

        @saikol: In Nederland werden in de jaren ’50 heuse straatgevechten gehouden tussen gereformeerden en hervomden. Dat is minder extreem dan wat je beschrijft, toegegeven. Maar laten we nou niet doen alsof dit enkel voorkomt/voorkwam in moslimkringen.

        Login om te reageren
        • Rob zegt

          31 juli 2014 om 14:11

          @JanC:
          Jup, religie is het kutste wat er bestaat op de wereld. Uitgevonden (of misbruikt) om zoveel mogelijk macht te vergaren….

          En het sneue is dat de Jihadisten of andere geloofgekkies dat niet door hebben. Zij denken echt dat ze handelen uit naam van God/Allah/willekeurig sprookjes figuur. Terwijl het altijd en immer alleen maar om macht ging en gaat….

          Login om te reageren
    • d15b2 zegt

      31 juli 2014 om 14:03

      @berkay: Hypocrisie ten top. Zeuren dat Autoblog geen politiek moet verdrijven, maar wel even beweren dat het stiekem het allemaal de schuld is van Amerika en “de Zionisten”.

      Login om te reageren
  5. ejoepp zegt

    31 juli 2014 om 11:15

    Zo schandalig dit. Heb er geen woorden voor.

    Login om te reageren
  6. volvov70 zegt

    31 juli 2014 om 11:15

    Je zal er maar tussen zitten als Engelsman…

    Verder wordt de ISIS toch steeds een groter probleem. Ben benieuwd hoe het zich vordert.

    Login om te reageren
  7. sqwerty zegt

    31 juli 2014 om 11:17

    Bij iedere pro-Gaza demonstratie waar de zwarte haatvlag van ISIS wappert lijkt het alsof ze zich drukker maken om het uitroeien van Joden, dan om de misstanden in Palestina aan de kaak te stellen. Focus je daar eens op, met je shawl. Daar zijn die kids in scholen die onder vuur worden genomen door Israël meer mee geholpen.

    Login om te reageren
    • JanC zegt

      31 juli 2014 om 13:27

      @sqwerty: topreactie!

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      31 juli 2014 om 18:05

      @sqwerty:
      Ach, zolang zelfs een rechts weekdier als van Aartsen het geen enkel probleem vindt dat die lui roepen dat wij ongelovige honden terug moeten in het riool waar we vandaan komen, vraag ik mij af wat ze hier überhaupt komen doen.
      Als het hier in het westen dan allemaal zo slecht is, waarom blijven ze dan hier?

      Login om te reageren
  8. reistje zegt

    31 juli 2014 om 11:27

    Weinig autonieuws eigenlijk weer. Misschien tijd voor een nieuws blog? (serieuze suggestie)

    Tja goed voor de reputatie van onschuldige moslims weer. Ik vraag ik mij af wat je in Europa zoekt als je voor ISIS/Al Qaida bent. Laatst waren er ook VEEL afbeeldingen van Nederlandse moslims die ISIS steunde. Kan je dan niet beter in een land blijven waar ISIS/Al Qaida een grote rol speelt?

    Ik vind dit absurd, tegelijk is er ook geen goede straf. Terug sturen gaat niet zomaar helaas. ISIS straffen geven zoals onthoofden (voor wel gelovige in dit geval) past ook niet in onze samenleving. En dan ben je in principe geen haar beter.

    Ooit moet en zal het gewoon fout gaan in een van de Europese landen. En dan zal er veel veranderen. En ja dat is dan jammer voor de “goede” moslims die er ook echt zijn.

    En nee ik steun Israël niet.

    Login om te reageren
  9. 2cool4school zegt

    31 juli 2014 om 11:27

    Waarom allemaal zo primitief, daar stoor ik me vooral aan.

    Login om te reageren
  10. E34M5Touring zegt

    31 juli 2014 om 11:41

    Laat ze lekker in de Coentunnel gaan staan. Die is toch altijd dicht…

    Login om te reageren
  11. baasbas zegt

    31 juli 2014 om 12:03

    Hey, dat is handig.. Snel wat mensen van de belastingdienst naar de uitgang van de tunnel sturen. Even controleren :-)

    Login om te reageren
  12. gearhead zegt

    31 juli 2014 om 12:04

    De zegen van open grenzen…… Ga lekker in die zandbak demonstreren ipv hier in de beschaafde wereld.

    Login om te reageren
  13. DePannekoek zegt

    31 juli 2014 om 12:12

    ISIS is werkelijk waar het grootste tuig van vandaag, oke boko haram kan er ook wat van…deze mogen direct ‘verdwijnen’ van mij.

    Login om te reageren
  14. LaLancia zegt

    31 juli 2014 om 12:16

    Paard van troje.

    Login om te reageren
  15. Carreza zegt

    31 juli 2014 om 12:58

    We zijn zo vriendelijk om iedereen binnen te laten dus ja… nu niet beginnen jammeren.

    Verder zou ik niet heel wat over dat krapuul (lees: enkel extremisten) kunnen zeggen, maar dat hoort uiteraard niet thuis op Autoblog.

    Login om te reageren
    • Carreza zegt

      31 juli 2014 om 12:59

      @Carreza: *Verder zou ik heel wat

      Login om te reageren
    • JanC zegt

      31 juli 2014 om 13:29

      @Carreza: ’t strengste asielbeleid van Europa.

      Login om te reageren
  16. TimD zegt

    31 juli 2014 om 13:02

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  17. norge zegt

    31 juli 2014 om 13:06

    Nounou, wat een crisis toch in de wereld…Ik neem nog een ijsje…

    Login om te reageren
  18. desjonnies zegt

    31 juli 2014 om 13:13

    De geschiedenis van de mensheid : de ene groep knecht de andere…
    Is altijd zo geweest.
    Zal altijd zo blijven.
    Totdat wijzelf een keer verdwijnen
    Want ook dat is al eerder gebeurd.
    Gloom, boom and doom.

    Moet wederom denken aan van Kooten en de Bie : Onze God is de beste…

    Hey Norge, voor mij Vanille Aardbei..

    Login om te reageren
  19. bofkont zegt

    31 juli 2014 om 13:32

    Wat zou een Europa zonder islam toch fijn zijn :):)

    Verder verzoek ik deze helden op sokken snel af te reizen richting Gaza om hun broeders en zusters te steunen.

    Login om te reageren
    • sulobb zegt

      31 juli 2014 om 14:21

      @bofkont: Dan raad ik jou toch aan dat je de islam eens onderzoekt (liefst objectief natuurlijk) en de problemen ziet.
      Als moslim vind ik demonstraties oké, maar dit is schandalig. De islam verbied het om voor je eigen gedachten/belangen anderen te storen/kwetsen. Dus wat hier gebeurt past niet in de islam.

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        31 juli 2014 om 16:29

        @sulobb: ik hoop echt dat je gelijk hebt, het liefst leef ik ook in vrede naast elkaar, maar er gebeuren rare dingen in de wereld en het komt steeds dichterbij.

        Login om te reageren
        • sulobb zegt

          31 juli 2014 om 19:45

          @bofkont: Ik snap je en geef jou ook gelijk. Ik ben er ook niet tevreden mee, maar onschuldige mensen de schuld geven lost het niet op.

          Login om te reageren
          • bofkont zegt

            31 juli 2014 om 21:04

            @sulobb:Heeft u een goed punt, begrip en gezond van beide kanten is hard nodig, ik draai er niet om heen ik ben vrij kritisch tegenover de Islam maar ben wel van de dialoog, laten we hopen dat het wereldwijd niet tot grote escalaties gaat komen.

            Login om te reageren
      • d15b2 zegt

        31 juli 2014 om 17:59

        @sulobb: Tja. Communisme was op papier ook een top idee, maar in praktijk behoorlijk falend. Je kan Islam onderzoeken wat je wilt, maar zo lang dit sort volk bestaat kan je niet recht praten.

        Login om te reageren
        • sulobb zegt

          31 juli 2014 om 19:52

          @d15b2: U denkt te simpel na, hebt veel vooroordelen en praat uit wat u hoort, leest en in de media leest. Zonder de zaken eens goed te onderzoeken uit verschillende bronnen en de geschiedenis te onderzoeken Is het moeilijk te begrijpen, maar zoals u het doet kunnen We het nooit met elkaar vinden. Deze mensen gebruiken de naam van de islam om hun eigen belangen terwijl ze niks kennen van het geloof.
          Zo zijn er veel te veel en daarom Is het normaal dat het moeilijk te begrijpen Is.

          Login om te reageren
          • imba zegt

            1 augustus 2014 om 03:31

            @sulobb: Islam is geen religie. Islam is een cultuur. Een cultuur wat niet compatibel is met de westerse beschaving.

            Login om te reageren
            • sulobb zegt

              1 augustus 2014 om 15:23

              @imba: Islam is een Godsdienst, een geloof, een religie.
              Volgens mij is de islam best compatibel met ieder beschaving of eender wat.
              Dat moslims egoïstisch, geen respect hebben voor anderen, etc. zijn vooroordelen.
              Er zijn gewoon veel te veel mensen (moslims) die individuele fouten of handelen in/voor eigen belangen waardoor ze de islam zwartmaken.
              Ik ga jou een voorbeeld geven hoe respectvol een moslim zou moeten zijn:
              De profeet Mohammed(v.z.m.h.) zat ergens met zijn vrienden/metgezellen wanneer er een groep mensen met een lijkkist naderden. De profeet(v.z.m.h.) stond op uit respect. De metgezellen waren verbaast, stonden met hem op, maar waarschuwden de profeet(v.z.m.h.): “Dat is de lijk v.e. joodse vrouw”. De profeet(v.z.m.h) antwoordde: “Ook zij is een mens”.
              Terwijl dat de grootste moslim ooit zeer respectvol was tegenover anderen, zijn veel hedendaagse moslims dat niet. En dat is een grote verlies.
              Sorry voor de off-topic, maar ik ben niet de enige :)

              Login om te reageren
    • Fidenza zegt

      31 juli 2014 om 14:23

      @bofkont: de meerderheid is niet zo

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        31 juli 2014 om 14:40

        @Fidenza: Ik weet zeker van niet, de Islam accepteert geen andersdenkenden namelijk.

        Login om te reageren
  20. yipikaye zegt

    31 juli 2014 om 13:43

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  21. lambo4all zegt

    31 juli 2014 om 13:52

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  22. arii zegt

    31 juli 2014 om 13:52

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  23. hardewaarheid zegt

    31 juli 2014 om 14:49

    Zo aan 90 procent van de reacties te zien lukt de plan van de Verenigde Staten en Israël goed. Namelijk een organisatie creëren die alles doet wat tegen de Koran is en vervolgens islamitische symbolen gebruikt om de domme mensen te laten denken dat de Islam een o zo verschrikkelijke godsdienst is. Zo kan de VS en Israël weer rechtvaardigen wat ze allemaal flikken terwijl iedereen in een diepe slaap is.
    Het erge is trouwens nog wel dat wij enkel afgaan op wat er gezegd wordt terwijl de bron, de Koran, in ons handbereik ligt. Ik zou zeggen lees en bestudeer het goed en kom van daaruit tot je oordeel. Laat je niets zomaar opleggen. Zo ik heb gesproken.

    Login om te reageren
    • fiatsco zegt

      31 juli 2014 om 15:33

      @hardewaarheid: Zelfkritiek is inderdaad een woord dat niet in het woordenboek van de islam voorkomt.

      Login om te reageren
      • hardewaarheid zegt

        31 juli 2014 om 16:47

        @fiatsco: Daar ben ik het totaal niet mee eens. Integendeel, een praktiserende moslim is voortdurend bezig met zelfkritiek en een van de grootste zondes in de islam is het ”beroven” van de rechten van je medemens en ja daar horen ongelovigen en anders-gelovigen ook onder. Daarnaast vind ik dat juist wij, het westen, geen schijn van zelfkritiek hebben. Wij vinden voortdurend dat wij de wetten moeten opleggen en dat ons levensstijl perfect is en iedereen die het daar niet mee eens is op mag zouten.

        Login om te reageren
      • sulobb zegt

        31 juli 2014 om 19:59

        @fiatsco: Dat is niet waar. Hoe goed ken jij de islam? Als we steeds elkaar gaan bekritiseren en nooit naar ons zelf kijken, wordt het alleen maar erger. Daarna moeten we elkaar ook goed leren kennen, daarvoor hebben we dialoog… Dit geld niet alleen voor de islam, maar voor alle geloven/religies/…

        Login om te reageren
      • sulobb zegt

        31 juli 2014 om 20:06

        @fiatsco: ik sta open voor kritiek. U mag kritiek op mij uiten. Ik luister graag. We zijn allemaal mensen en we maken allemaal fouten, zo maak jij er en zo maak ik er. Maar voor wat ik fout doe, moet niemand anders opdragen. Voor iets wat een ontwetend mens verkeerd doet moet ik niet boeten.

        Ik zeg het nogmaals: Ik ben gelovige moslim en steun geen enkele terreurbeweging, geen onrechtvaardigheid,… Mijn godsdienst en cultuur verbieden dat en ook als mens met gezond verstand kan ik bevestigen dat dit de juiste manier van leven Is.
        Dank u

        Login om te reageren
    • d15b2 zegt

      31 juli 2014 om 18:48

      @hardewaarheid: Moment, ik pak even de rol aluminiumfolie voor je.

      Login om te reageren
  24. gezondverstand zegt

    31 juli 2014 om 15:00

    Het wordt nu toch echt tijd om een beleid gestoeld op “minder” in werking te zetten. Dat ze in het Midden Oosten elkaar op een wrede manier van het leven beroven is al erg genoeg, maar dat het nu her uit de hand gaat lopen zit niemand op te wachten. Iedere allochtoon die zich onaangepast gedraagt:opzouten. Einde politieke correctheid.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      31 juli 2014 om 16:23

      @gezondverstand:

      schaf doodeenvoudig de kinderbijslag af…

      Login om te reageren
  25. dennisjuh95 zegt

    31 juli 2014 om 17:36

    Religie en discussies… Tsja, ik zeg maar niks.

    Login om te reageren
    • marussia zegt

      31 juli 2014 om 21:47

      @dennisjuh95: ik ook niet, want straks staat er: -edit: nutteloze bedrage-

      Ik ben toch stiekem een beetje teleurgesteld hierom. Want van dit soort Posts komen er altijd weer politieke en religieuze discussies. En dat hoort niet thuis op een blog over auto’s, ongeacht het feit dat het actueel is en daadwerkelijk in de wereld gebeurt.

      Laten we het weer over onze passie hebben: auto’s…

      Login om te reageren
      • dennisjuh95 zegt

        31 juli 2014 om 23:24

        @marussia: Precies! Liever een discussie over die drie elektronische hypersupermegacars, of een discussie over hoe lekker die nieuwe GT3 RS wel niet gaat worden!

        Login om te reageren
  26. ej20g zegt

    31 juli 2014 om 20:00

    Dit soort acties en gebeurtenissen zijn precies de reden dat ik geen enkele religie aanhang. Ik zeg bewust dat ik geen religie aanhang in plaats van dat ik zeg dat ik athëist ben, omdat ik weldegelijk in bepaalde dingen geloof.

    Wat betreft de gevechten om de Gazastrook: het is weer een typische manier van vechten wat kleine kinderen ook doen, “ik wil wat jij hebt!”. Ik weet dat het allemaal wat lastiger ligt, maar ga lekker met z’n allen op dat stukje grond wonen zeg. Of ga er geen van allen wonen. Stelletje gladiolen.

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      1 augustus 2014 om 08:04

      @ej20g: Je moet niet vergeten dat als jij opgroeit in een (extreem) religieus gezin incl. omgeving dat je daar vrijwel niets aan kan doen. Het wordt er met de zogenoemde paplepel ingegoten.

      Login om te reageren
  27. kapiteinaudi zegt

    31 juli 2014 om 23:34

    Als religie niet zou bestaan zou de wereld toch een betere plaats zijn.

    Login om te reageren
    • imba zegt

      1 augustus 2014 om 14:38

      @kapiteinaudi: Nee, dat zou niets uitmaken. Islam is een cultuur en geen religie. En culturen blijven ongeacht het geloof.

      Login om te reageren
    • sulobb zegt

      1 augustus 2014 om 15:43

      @kapiteinaudi: Zonder geloven ontstaan er toch andere ideologieën/theorieën die het erger maken dan nu. Maakt het kapitalisme bijvoorbeeld, ons leven beter of erger? Iedereen denkt alleen maar aan geld. Delen hoort er niet bij.
      Godsdiensten als de islam en het christendom maken ons leven juist beter, maar met als voorwaarde dat je de inhoud goed kent, wat momenteel niet het geval is…

      Login om te reageren
      • dennisjuh95 zegt

        2 augustus 2014 om 23:00

        @sulobb: Het christendom is een grote maffia praktijk. Tegen het homohuwelijk maar stiekem wel bij kleine jongetjes ranzige praktijken uithalen. Noem me 1 religie die nog nooit het nieuws haalt vanwege wanpraktijken.

        Login om te reageren
        • sulobb zegt

          3 augustus 2014 om 03:26

          @dennisjuh95: Dat het christendom een grote maffia praktijk is…dat is echt niet waar. Elk Godsdienst dat van God komt is er om het de mensen beter te maken. Er zijn in het verleden gewoon veel te veel individuele fouten gemaakt, veel misbruik,… Men heeft veel te veel gespeeld met de godsdiensten en heeft zich ermee gemoeid. Mensen zijn nu eenmaal kwetsbare schepselen en maken heel dikwijls fouten. Spijtig dat wij, als gewone volk, daar het dupe van zijn.

          Login om te reageren
  28. Barryyy zegt

    5 augustus 2014 om 11:12

    Het is een tijd geleden dat ik voor het laatst heb gereageerd op een topic. Na het lezen van een aantal comments, zie ik veel woede/verdriet/onmacht/onbegrip etc in reacties naar voren komen. Begrijpelijk, vooral de onmacht drijft mensen tot (soms) onredelijke reacties.

    Niet alle mensen zijn hetzelfde, geen moslim/christen/jood of wat voor cultuur dan ook. (qua karakter/IQ/denkvermogen etc)

    We kunnen er niet omheen dat we als “leken” van vele kanten informatie krijgen en we allen het zelf niet kunnen controleren en altijd zullen moeten uitgaan van ons eigen gevoel. Dit eigen gevoel uit zich soms dus in de bovenstaande reactie, vaak kwetsend en ongegrond (van beide kanten!!). Vervelend genoeg ligt deze emotie en de beslissing wie te geloven vaak bij de grond van je cultuur (ieder anders is VAAK meer geneigd zijn eigen cultuur te geloven, hoe erg je je er ook voor openstelt).

    Aangezien we spreken over een massale groep die elkaar tegenspreekt zal je vele meningen hebben en worden sommige delen verzonnen en spreiden die zich uit.

    Mijn eigen mening kan ik hier uiten, maar de waarheid zal nooit boven water komen, net als het feit dat we NOOIT zullen weten welke religie nu de juiste is.

    In oorsprong is religie voor mij een houvast & een bepaalde leidraad om mijzelf kracht te geven. Hierover kan in de bijbel (aangezien ik “christelijk” ben) worden geschreven wat zij willen, maar kan ik als MENS (met eigen ziel, mening etc) een keuze maken alleen de goede, krachtgevende punten te gebruiken. Alle (eventuele) haatopmerkingen/richtingsschrift kan ik als persoon zelf negeren! (let op, niet iedereen kan dit). Hierom zal ik ook mijn verdere mening omtrent de situatie niet uiten, aangezien er vast-en-zeker iemand zal zijn die het hier niet mee eens is. (nee, ik ben niet blind voor de situatie die hier speelt, het is gewoon enorm lastig om vanuit Nederland iets te beteken)

    Wel wil ik iets vragen vanuit 1 van de reacties;

    @berkay je verwoordt het allemaal netjes, dit respecteer ik enorm en wil ik uiten dat ik het gevoel heb dat je een goed mens bent! Let wel op dat je soms woorden gebruikt dat je toch voor eigen cultuur kiest….(zionisten etc). Jij bent (net als ik) niet de persoon die deze mensen mag bestempelen met een bepaalde benaming…. Ongelovig voor jou, is niet ongelovig voor mij zullen we maar noemen.

    Punt 2: Wanneer staat er eens een moslim (zoals jij, die het mooi weet te verwoorden!) die gaat demonstreren TEGEN de mensen, waar jij je zo voor schaamt?! Dus ook dit soort personen, uit eens in die demonstratie hoe erg je je voor hen schaamt… Dat zie ik namelijk nog niet gebeuren, dat zou kracht brengen en wereldbrekend zijn. (reden waarom ik wil dat er een moslim opstaat, is omdat een cultuurslid vaak meer kracht overbrengt dan een, door jou genoemde zoinist, dit op internet doet.)

    Je moet dit laatste punt zien als naar de garage gaan: als jij een probleem hebt met je auto, je komt er zelf niet uit, ga je toch ook naar de dealer//specialist voor een expertise en ben je sneller geneigd diegene te geloven, dan pietjepuk van de hoek die ZEGT dat hij het allemaal weet……

    PS: @CasperH Ik vind dat dit soort stukken-uploads helemaal niet slecht zijn voor de wereld, persoonlijk heb ik hieruit gewonnen (kracht) dat ik zie dat er nog veel mensen op de wereld zijn die hierom geven, moslims-joden-christenen etc., vooral de moslims die zich schamen voor deze groeperingen! Bedankt hiervoor!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North