• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Video: blazen op Laguna Seca in een M3

Auteur: Alwood, gepost 11 oktober 2009 om 17:01 – 118 Reacties

Laguna Seca M3


In-car circuitvideo’s zijn de bom en Laguna Seca is een heel erg gaaf circuit. Tijd dus om de twee te mixen, en met een beetje hete BMW M3-peper te serveren.

De video is gemaakt naar aanleiding van een Amerikaanse best-handling test. Op Laguna Seca is een grote verscheidenheid aan modellen naast elkaar gezet. Natuurlijk was de Audi R8 van de partij, maar ook de Dodge Viper ACR, de Mazda RX8, een Mini en dus de E92 M3 met DCT.

Helaas is de M3 geen partij voor de bulderende V10 in de Viper ACR (1:35.117). De RX8 (1:50.418), Mustang GT500KR (1:44.716) werden wel afgeschud. Verder werd er maar weer eens bewezen dat kracht zelfs op een Amerikaans circuit niet alles is. De Porsche 997 Turbo (1:42.507) bleef de BMW M3 (1:42.964) maar net voor, maar de Audi R8 (1:40.920) was een stuk sneller en reed bijna samen op met Godzilla (1:40.453).

Na het wegen van alle feiten en informatie is de M3 helaas tweede geworden. Net achter de R8, was het een van de best sturende auto’s. De laatste podiumplek ging naar de Mazda RX8. De vraag is nu: is de M3 de laatste Ultimate Driving Machine? De M-divisie lijkt nu echt over haar hoogtepunt heen met haar turbo’s en zwaarlijvigen?

Ook interessant!

  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
  • Video: BMW M3 Touring op bewegend beeld vastgelegd
    Video: BMW M3 Touring op bewegend beeld vastgelegd
  • Video: politie houdt niet van revvende M3's

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, BMW, laguna-seca, M3, Vergelijkingen, Video

Vorig bericht: « Gespot: Porsche PON-editie
Volgend bericht: Rij de weg aan gort met 595pk B&B Audi Q7 (1270 Nm) »

Lees Interacties

Reacties

  1. BMWM3E46 zegt

    11 oktober 2009 om 17:03

    Mijn BMW M3 E46 V10 moter van M5 blaast hem er zo uit.

    Login om te reageren
  2. Rick dos zegt

    11 oktober 2009 om 17:13

    Gutver je zal maar een RX-8 hebben. Zou slapeloze nachten hebben…echt. Je wilt je toch niet meer vertonen in zo’n ding?

    Wat vind jij RenesisHP?

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      11 oktober 2009 om 18:16

      @Rick dos:

      Kijkend naar mijn wensen en de PK-gewicht verhouding schaam ik mij zeker niet.

      De RX-8 is wel wat aangepast in de laatste jaren. Het vermogen is echter niet gewijzigd. Vergeleken met de overige pk monsters is dat gewoon weinig. Dus dan zijn die rondetijden verre van slecht te noemen.

      Login om te reageren
  3. Ruben00 zegt

    11 oktober 2009 om 17:14

    Mustang GT500KR (1:44.716) werden wel afgeschud. Verder werd er maar weer eens bewezen dat kracht zelfs op een Amerikaans circuit niet alles is…

    Je meent het!

    Login om te reageren
  4. Jesper zegt

    11 oktober 2009 om 17:15

    Dat stukkie door de corquescrew is héél vet, maar verder wel erg jammer van de lichtinval. Meer dan de helft van de tijd zie je de baan niet eens. :?

    Login om te reageren
  5. Benjamin1 zegt

    11 oktober 2009 om 17:24

    Waar kan ik het filmpje van de RX-8 en de Viper ACR SRT-10 laps vinden.

    Vind het een beetje armoedig om dan alleen de lap van de M3 te showen.

    Login om te reageren
  6. mashell zegt

    11 oktober 2009 om 17:25

    Heb het filmpje maar snel afgebroken, de camera schud misselijkmakend. Of is de M3 zo hard geveerd dat hele auto in een niet erg premium manier loopt de schudden.

    Nee, de M divisie is niet over haar top, er komt eindelijk weer leven in de boel. De afgelopen jaren hebben ze helaas de luie gemakkelijke weg bewandeld van steeds grotere motoren met steeds meer cilinders. Nu gaan ze weer voor klein maar fijn, daar heb je veel meer engineering kwaliteit voor nodig.

    Login om te reageren
  7. RoT___ zegt

    11 oktober 2009 om 17:25

    Valt het jullie ook op dat de bak van de M3 soms wat twijfelt voor hij terug schakelt?
    Zo komt het in elk geval over bij mij, als de bestuurder gas geeft hoor je hem accelereren maar pas wat later schakelt de bak terug.

    Login om te reageren
  8. sebastianchubasco zegt

    11 oktober 2009 om 17:26

    ongelooflijk dat de audi met een ‘redelijk’ vergelijkbare motoren-setup zo’n gehakt maakt van de beamer…

    Login om te reageren
    • M5Power zegt

      11 oktober 2009 om 17:39

      @sebastianchubasco: De M3 is ook een heel ander segment je gaat een ariel atom en een civic type r toch ook niet met elkaar vergelijken vanwege de motor?

      Login om te reageren
  9. Benjamin1 zegt

    11 oktober 2009 om 17:27

    Shelby GT500 King of the Road
    http://www.youtube.com/watch?v=ZaGOxCG7VVk&feature=channel

    Audi R8
    http://www.youtube.com/watch?v=y5rNT-I8Nys&feature=channel

    Login om te reageren
  10. RaKiM zegt

    11 oktober 2009 om 17:29

    MAZDA RACEWAY!!! laguna seca
    en buiten dat de rx-8 laatste is geworden is het wel de best stuurende auto hij mist alleen wat power

    Login om te reageren
  11. Alwood zegt

    11 oktober 2009 om 17:30

    @Benjamin1

    Op de youtube van Motortrend staan meer filmpjes oa

    CTS-V
    http://www.youtube.com/watch?v=jFRXGZuiZgo

    enniewee, je hebt ze al gevonden ;)

    Login om te reageren
  12. Benjamin1 zegt

    11 oktober 2009 om 17:34

    Ik mis het filmpje van de RX-8 en de Viper ACR nog…

    Login om te reageren
  13. romo zegt

    11 oktober 2009 om 17:34

    “Na het wegen van alle feiten en informatie is de M3 helaas tweede geworden. Net achter de R8, was het een van de best sturende auto’s. De laatste podiumplek ging naar de Mazda RX8. De vraag is nu: is de M3 de laatste Ultimate Driving Machine? De M-divisie lijkt nu echt over haar hoogtepunt heen met haar turbo’s en zwaarlijvigen”

    Gutte gut…………………….een 2e plek………………..is dat nu zo slecht?

    De conclussie dat ///M over het hoogtepunt is, lijkt me uit de lucht gegrepen en niet berustend op feiten.

    Even uitleggen wat dat betekent; Er is er 1 beter, en de REST slechter.

    Ik rij zelf een E92 M3, en het is simpel weg de beste kar die ik ooit heb gereden. Vooral ook als je naar de kosten kijkt van b.v een 911 turbo of een R8, dan ben je er snel uit . Dat zijn ook echte supercars, in dat rijtje hoort de M3 helemaal niet, maar kan er wel mee (rijtechnisch) wedijveren!!

    Login om te reageren
  14. sebastianchubasco zegt

    11 oktober 2009 om 17:44

    @romo
    tja, als je het zo uitlegt dan is er maar 1 de allerbeste, namelijk de best verkopende .. (volkswagen golf? ofzoiets). iedereen heeft zijn eigen parameters. soms zijn het rondetijden, soms running costs, soms exotische techniek in combinatie met ruimte en instap achterin. als dat laatste je eisen zijn dan wint de RX8!

    Login om te reageren
  15. sebastianchubasco zegt

    11 oktober 2009 om 17:47

    @M5Power
    ooh hoe zit het met de rest van wedijveraars? ook allemaal hun eigen segment! Je argument wordt nogal vaak als excuus gebruikt…

    Login om te reageren
  16. M5Power zegt

    11 oktober 2009 om 17:52

    een excuus is het zeker niet je was gewoon appels met peren aan het vergelijken. de R8 is een supercar, de m3 een snelle gezinsauto

    Login om te reageren
  17. TR zegt

    11 oktober 2009 om 17:57

    Mooie vids. Laguna Seca lijkt me een erg gaaf circuit om een keer met mijn Mini aan te vallen!

    Login om te reageren
  18. Rick dos zegt

    11 oktober 2009 om 18:04

    De filmpjes die in de comments geplaatst zijn horen niet bij dit topic.

    Die zijn van een andere test.

    Hier het hele verslag.

    http://www.motortrend.com/features/performance/112_0810_americas_best_handling_car_track_testing/index.html

    Toch wel zielig dat een America’s best handling test, winnaars oplevert uit Europa en Azië, en de Amerikanen op de laatste plaatsen terug te vinden zijn…

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      11 oktober 2009 om 18:29

      @Rick dos:

      Sterker nog. Ik kan bijna geen betere redenen bedenken om juist wel een RX-8 te willen.

      De handling is toch erg geprezen in deze test.
      http://www.motortrend.com/features/performance/112_0810_americas_best_handling_car_track_testing/mazda_rx_8_bmw_m3.html

      Login om te reageren
  19. sebastianchubasco zegt

    11 oktober 2009 om 18:10

    @m5power
    with all respect, ik heb nog nooit (ik overdrijf niet) een filmpje of een test gezien waarin de auto’s ,zoals jij dat noemt, goed vergelijkbaar waren.er schort altijd wel iets: was het miss. in hetzelfde segment dan had de één een turbo of meer cylinderinhoud, middenmotor of niet, achterwielaandrijving, gewicht, 4zits enz, prijs wordt zo vaak gebruikt als excuus etc, etc. bullcrap, als je het mij vraagt.

    de audi is in dit geval een veel betere auto dan de BMW. accept it. ;)

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      11 oktober 2009 om 18:15

      @sebastianchubasco: Maar een Mini met een Viper ACR vergelijken is wel héél erg scheef… ;)

      “ook de Dodge Viper ACR, de Mazda RX8, een Mini en dus de E92 M3”

      Login om te reageren
    • M5Power zegt

      11 oktober 2009 om 21:11

      @sebastianchubasco: Ik denk zoals velen hier dat jij gewoon een fanboy bent die het niet over zijn lippen kan krijgen dat een bmw beter is de manier waarop jij audi verdedigd kan je altijd gelijk krijgen zo kan je ook beweren dat een ariel atom een betere auto is dan een enzo of een murcielago omdat die een paar sec sneller is

      Login om te reageren
  20. Alwood zegt

    11 oktober 2009 om 18:18

    Volgens mij hebben ze de RX8 (nog) niet online staan…

    hier een filmpje van de ACR
    http://www.youtube.com/watch?v=hFm7Ig2LFdA

    Login om te reageren
  21. sebastianchubasco zegt

    11 oktober 2009 om 18:19

    @Citrofiel
    onderschat de mini cooper op een skelterbaan niet :) daar maakt ie gehakt van de viper…

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      11 oktober 2009 om 18:22

      @sebastianchubasco: Daar wel, maar Laguna Seca is natuurlijk verre van een skelterbaan. Jammer dat de tijd van de Mini niet in het artikel staat.

      Login om te reageren
      • RenesisHP zegt

        11 oktober 2009 om 18:25

        @Citrofiel:

        Zie link van Rick Dos.

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          11 oktober 2009 om 18:35

          @RenesisHP: Ah, merci! De Mini is dus, volgens verwachting, het traagst.

          Login om te reageren
          • RenesisHP zegt

            11 oktober 2009 om 18:38

            @Citrofiel:

            Ongeveer net zo snel als een MX-5. Zeker niet slecht te noemen.

            In de vergelijking met de andere auto’s lijkt het vooral langzaam. Staan gelukkig ook geen speeltjes tussen. :roll:

            In het echt zul je flink moeten trappen om die Mini bij te houden.

            Login om te reageren
        • Rick dos zegt

          11 oktober 2009 om 18:42

          @RenesisHP:

          Don’t hap, man. Just yanking your chain. ;)

          @davido89

          Das je goed recht. Ze geven ook aan dat de posities subjectief zijn. Maar goed, als Amerikanen zelf al niet voor een Amerikaan kiezen.

          Login om te reageren
          • RenesisHP zegt

            11 oktober 2009 om 18:45

            @Rick dos:

            I know. ;)

            Ik heb vandaag echter zo’n anti ik laat de baas uit halsband om.

            Elke keer dat jij of ik eraan ruk krijg ik een paar van die irritante spikes in mijn nek gedrukt. :roll:

            Login om te reageren
            • Rick dos zegt

              11 oktober 2009 om 18:47

              @RenesisHP:

              Je vriendin is vannacht vergeten om ‘m af te doen? :P

              Login om te reageren
              • RenesisHP zegt

                11 oktober 2009 om 18:48

                @Rick dos:

                Vergeten is het verkeerde woord. :D

    • AriM6 zegt

      11 oktober 2009 om 19:14

      @sebastianchubasco:
      Zelf een blinde ziet dat jij audi fanboy bent en een hekel hebt aan alles waar een BWW logo op staat.
      Jij vergelijkt een R8 met een M3.
      Met andere woorden, de huidige RS4 MOET even snel zijn dan de R8 omdat het ook een V8 en 420 pk heeft.
      Zet de RS4 op de baan en de R8 rijd em eruit, dat kan ik je verzekeren omdat de R8 absoluut niet is te vergelijken met een auto als de RS4 of in dit geval de M3.

      Login om te reageren
      • RenesisHP zegt

        11 oktober 2009 om 19:41

        @AriM6:

        Ehh, sebastianchubasco een Audi fanboy? :| :lol: :lol: :lol:

        Login om te reageren
        • AriM6 zegt

          11 oktober 2009 om 20:28

          @RenesisHP:
          Als je in elke comment maar blijft zeggen dat de R8 beter is dan een M3 terwijl het 2 hele verschillende wagens is dan ben je in mijn ogen een fanboy.
          reageer je op zo een beetje elke bmw fanboy en zegt dat de R8 beter is en dat ze het moeten accepteren, dan ben je in mijn ogen een audi fanboy.

          Login om te reageren
          • RenesisHP zegt

            11 oktober 2009 om 20:30

            @AriM6:

            Of anti BMW fanboys. ;)

            Login om te reageren
            • AriM6 zegt

              11 oktober 2009 om 20:35

              @RenesisHP:
              ja en dat zijn vaak de audi of mercedes fanboys.
              en aangezien deze steeds de r8 aanhaalt, kom ik uit op een audi fanboy.
              maar als hij dat niet is en een hekel heeft aan alles dat met bmw te maken heeft, dan vraag ik me af van wat hij wel houd.
              Aangezien je niet zomaar een hekel aan een merk krijgt.

              Login om te reageren
              • RenesisHP zegt

                11 oktober 2009 om 20:38

                @AriM6:

                Misschien de gemiddelde licht opgefokte bestuurder/reaguurder. :|

              • AriM6 zegt

                11 oktober 2009 om 20:41

                @RenesisHP:
                dan vraag ik me af wat voor nut het heeft om het ene merk de grond in te boren en de andere de hemel in te prijzen als je van geen van beide houd ..

              • RenesisHP zegt

                11 oktober 2009 om 20:43

                @AriM6:

                Scheentjes trappen kan heel bevredigend werken.

              • AriM6 zegt

                11 oktober 2009 om 20:47

                @RenesisHP:

                Als het zo iemand is dat moet ie denk ik een hobby gaan zoeken.
                of een vriendin ofzo ..

              • RenesisHP zegt

                11 oktober 2009 om 20:50

                @AriM6:

                Hoezo, ik heb gewoon beide. ;)

              • AriM6 zegt

                11 oktober 2009 om 20:58

                @RenesisHP:
                LOL.
                Maar ik neem aan dat je begrijpt wat ik bedoel.

              • RenesisHP zegt

                11 oktober 2009 om 21:01

                @AriM6:

                Dat weet ik inderdaad. ;)

                Ik snap echter ook de humor achter het fanboy bashen.
                Sommige mensen vragen er gewoon om..

              • AriM6 zegt

                11 oktober 2009 om 21:38

                @RenesisHP:
                Het is altijd leuk om een fanboy een beetje te irriteren, maar kom dan wel met dingen die kloppen en niet met vergelijkingen als de M3 en de R8.

                @ sebastianchubasco:
                Prima, maar kom dan wel met vergelijkingen die reeel zijn.
                maar terug op dat r8 gedoe.
                Volgens jouw moet een M3 ongeveer zo goed zijn als een R8.
                Dus een RS4 moet dan ook even goed zijn als een R8.
                Maar ik kan je verzekeren dat de R8 de RS4 eruit rijd..

              • Alwood zegt

                11 oktober 2009 om 21:42

                @AriM6: Volgens mij komen de M3 en R8 in deze test zo dicht bij elkaar omdat in de US de prijzen dichtbij elkaar liggen en de motoren best overeen komen (vermogen, toerentallen en inhoud).

              • AriM6 zegt

                11 oktober 2009 om 21:49

                @Alwood:
                Ja, ok maar ik denk niet dat je alleen naar prestaties van de motor en de prijs moet kijken.
                Een sportcoupe kun je niet vergelijken met een supercar.
                Een R8 is gebouwd om zoveel mogelijk snelheid eruit te krijgen en om vooral op het circuit goed te kunnen presteren. En je koopt dat ding ook meestal voor snelheid en misschien ook voor het circuit.
                Niet omdat je kinderen zo fijn op de achterbank kunnen spelen…

              • RenesisHP zegt

                11 oktober 2009 om 21:46

                @AriM6:

                Ho. Tot hier en niet verder. Dan voelt het als aanranding. :evil:

                Ik had mijn doel al bereikt. :P

              • RenesisHP zegt

                11 oktober 2009 om 21:48

                Trouwens..

                Hebben jullie enig idee hoe zwaar het nu is om een RX-8 te bezitten?

                Nou.. Waarschijnlijk niet nee..

              • Alwood zegt

                11 oktober 2009 om 21:58

                @RenesisHP: Ik dacht de laatste tijd al wat aan je te merken, gaat het nog wel goed? Ik wil die zware last anders best een weekje van je overnemen hoor ;) Kan jij weer even aansterken, pas ik op de kinderen…

                @Rick dos: fanboygeluuul *BoerenMestWagen*

              • Rick dos zegt

                11 oktober 2009 om 22:03

                @Alwood:

                Ik ben geen fanboy! Ik ben een auto connaisseur. Significant verschil! En elke auto connaisseur kan jou vertellen dat BMW het lekkerst, het best, het gaafst, het vetst is.

              • RenesisHP zegt

                11 oktober 2009 om 22:05

                @Rick dos:

                Dure woorden kunnen je nu niet meer redden. :P

              • Rick dos zegt

                11 oktober 2009 om 22:07

                @RenesisHP:

                “Vet” is toch niet een duur woord? :)

              • AriM6 zegt

                11 oktober 2009 om 22:09

                @Rick dos:
                nee, maar connaisseur en significant wel :P

              • RenesisHP zegt

                11 oktober 2009 om 22:09

                @Rick dos:

                Droog.. :D

              • RenesisHP zegt

                11 oktober 2009 om 22:11

                Wat een mietjesgelul over laag, hard en oncomfortabel.

                Wij hebben jaren lang niets anders gehad. :roll:

              • Rick dos zegt

                11 oktober 2009 om 22:13

                @RenesisHP:

                Ja, maar dat was een MX-5. Dan klopt dat mietjesgelul wel weer natuurlijk…

                Zo die is nog droger dan Patricia Paay’s flamoes!

              • RenesisHP zegt

                11 oktober 2009 om 22:19

                @Rick dos:

                Vandaar die verwijzing naar sodomie een aantal reacties hier boven. :shock:

              • RenesisHP zegt

                11 oktober 2009 om 22:04

                @Alwood:

                Meer dan :lol: :lol: :lol: komt er niet uit.

              • AriM6 zegt

                11 oktober 2009 om 21:51

                @RenesisHP:
                Wat jij wilt kerel en nee.
                ik heb geen idee hoe het is om nu een RX-8 te bezitten.
                Maakt dat overigens wat uit dan ?

              • RenesisHP zegt

                11 oktober 2009 om 21:56

                @AriM6:

                Ja, dat maakt uit. Ontopic gelul van de eerste orde.

                De kleinste beker sucks gewoon heel erg. Stomme Audi en BMW.

  22. davido89 zegt

    11 oktober 2009 om 18:20

    @ rick dos,
    is maar hoe je t bekijkt he

    een viper is veel sneller dan de rest, heb de test verder niet gelezen en hoef dat ook niet en ik weet dat de viper alleen voor pro-bestuurders is en ook het rafinement in de besturing mist die de bmw en audi wel hebben maar met een viper kan je wel de beste tijden neerzetten en dat komt niet alleen omdat die de meeste power heeft

    dus wat is beter ? geef mij die viper maar, veel meer sensatie

    Login om te reageren
  23. -Street `dY zegt

    11 oktober 2009 om 18:29

    M3 kun je totaal niet vergelijken met een R8 kom op zeg dat weet toch wel iedereen? dichtbij zijnde is de S5 als ik toch moet gaan kiezen hierbij M3 !

    Login om te reageren
  24. M-lover zegt

    11 oktober 2009 om 18:39

    terechte eindstand denk ik. De audi is een supercar, de BMW een gewone auto uit het topsegment die zich toch net achter de kleinere supercars weet te positioneren, de Viper is euhmm… (mag ik even subjectief zijn?) Amerikaans.

    Vind het voor het 3-tje een zeer mooie prestatie om nipt achter de Porsche 997 Turbo aan te komen… dat is volgens mij qua sportiviteit toch een trapje hoger dan een M3 van tegenwoordig met electrisch verstelbare zetels, panoramische daken, gps-systemen. Wat mij betreft een CSL blijven maken zonder al die luxe-meuk!

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      11 oktober 2009 om 18:48

      @M-lover:

      Een 997 Turbo bezit meer luxe dan de gemiddelde limo.

      Dus die vergelijking gaat niet op.

      Login om te reageren
  25. sebastianchubasco zegt

    11 oktober 2009 om 18:40

    @-Street `dY
    ah, ik kan dus beter de mening overnemen van iedereen!? :)

    met zo’n houding kom je niet verder dan de automatisering…

    Login om te reageren
  26. peter zegt

    11 oktober 2009 om 18:53

    @mashell ik denk dat het niet bepaald de luie weg is om 100pk/l te halen uit zo’n groot blok. Het is oneindig veel moeilijker dan zoals in de X5 M (een echte schande dat die bestaat) er maar wat turbos op te schroeven.

    Ik vind het prachtig dat een sportvariant van een berline/coupé een nagenoeg identieke tijd neerzet als een 997 Turbo. Zou wel graag het effect van een handbak op deze tijd willen zien.

    Login om te reageren
  27. sebastianchubasco zegt

    11 oktober 2009 om 18:54

    @M-lover
    de circuitgeorienteerde M3 krijgt gewoon om zijn oren van een merk die het beter begrepen heeft wat een goede setup is voor een potje racen. resultaat: 2 seconden. :)

    Login om te reageren
  28. Rob USA zegt

    11 oktober 2009 om 19:46

    Vraag:Hoeveel % van de mensen rijden er op het circuit?
    Antwoord: Minder dan 1%.
    Vraag:Hoeveel % van de mensen rijden er snel weg bij een stoplicht of proberen gas te geven op een bijna rechte rijksweg?
    Antwoord: Meer als 99% (ouderen en vrouwen uitgezondert)
    Feiten:In NL zijn er ook haast geen bochten.
    Elke getestte USAcar is veeel mooier als de M3.(mijn smaak)
    De Mustang GT500 KR heeft een eigen TV-serie. :)
    Conclusie:Geef mij maar een Mustang GT500 KR!

    Login om te reageren
    • AriM6 zegt

      11 oktober 2009 om 20:36

      @Rob USA:
      Leuk gezegd, maar over die tv serie.
      weet jij of er een seizoen 2 komt ?
      seizoen 1 vond ik erg leuk om naar te kijken.

      Login om te reageren
  29. MATSS zegt

    11 oktober 2009 om 20:09

    aan iedereen die zegt dat de RX-8 laatste was
    ewelja de laatste op het podium en volgens mij is dat nog altijd derde zulle

    Login om te reageren
  30. Rick dos zegt

    11 oktober 2009 om 20:34

    Huh?! Wat?! Anti-BMW-fanboy? Dakennie…

    Login om te reageren
  31. Benz.. zegt

    11 oktober 2009 om 20:52

    Geweldig scheurijzer, die Bimmer V8. Wordt overigens wel gedeclasseerd door de Viper ACR maar met vrachtwagenmotor + een cilinderinhoud van 8,3 liter is dat absoluut geen schande.. ;)

    Login om te reageren
  32. DaveB zegt

    11 oktober 2009 om 20:56

    M3 vergelijken met een R8 vind ik ook aardig ver gaan.

    Middenmotorconcept vierwiel aangedreven tegenover een achter de vooras geplaatst motor met achterwiel aandrijving? Hoeft hier geen motorvoertuigen techniek voor gehad te hebben wat de meeste grip ontwikkelt….

    Als je het vanuit dit optiek bekijkt kun je je nog afvragen of BMW het niet beter gedaan heeft. Door een voertuig neer te zetten die op papier al minder grip zou ontwikkelen.

    Login om te reageren
    • M5_Power zegt

      11 oktober 2009 om 21:06

      @DaveB: Ik geef je groot gelijk maar dat vierwielaandrijving meer grip heeft? op nat circuit ok, maar op droog circuit is RWD toch wel beter hé

      Login om te reageren
      • RenesisHP zegt

        11 oktober 2009 om 21:12

        @M5_Power:

        Kwa grip zal dat eerder in het voordeel van de 4wd uitpakken.
        Kwa fun en zetmogelijkheden is rwd beter.

        Login om te reageren
        • M5Power zegt

          11 oktober 2009 om 21:14

          @RenesisHP: waarom hebben racewagens dan geen 4wd? ze zullen dan misschien wat meer wegen maar aangezien dat je dan sneller de bocht om kunt zal je die tijd wel inhalen

          Login om te reageren
          • RenesisHP zegt

            11 oktober 2009 om 21:29

            @M5Power:

            Misschien vanwege de speelsheid en sensatie.
            Misschien vanwege de traditie.

            Ik durf het echt niet te zeggen.

            Login om te reageren
            • M5Power zegt

              11 oktober 2009 om 21:36

              @RenesisHP: ik denk niet moest er een raceteam kunnen winnen door 4wd te gebruiken dat ze het dan niet gaan doen vanwege de speelsheid of traditie hoor..

              Login om te reageren
              • RenesisHP zegt

                11 oktober 2009 om 21:43

                @M5Power:

                Wel vanwege reglementen. ;)

  33. sebastianchubasco zegt

    11 oktober 2009 om 21:17

    rustig, rustig, rustig jonges. ik houd van alle automerken. ook van bmw.

    Login om te reageren
    • M5Power zegt

      11 oktober 2009 om 21:21

      @sebastianchubasco: ja, maar je kan wel niet toegeven dat jouw vergelijking subjectief is

      Login om te reageren
  34. sebastianchubasco zegt

    11 oktober 2009 om 21:19

    maar mijn integrale heeft een streepje voor…

    Login om te reageren
  35. sebastianchubasco zegt

    11 oktober 2009 om 21:30

    @m5power en ari m6
    ik denk dat het heel moeilijk is om objectief te zijn als er zoveel randvoorwaarden kleven aan objectiviteit. ik zal zeker niet ontkennen dat ik wat ik zeg subjectief is. ik vindt het leuk om jullie meningen te horen en ben ook blij dat jullie niet altijd met mij eens zijn.

    ontopic:
    audi en bmw, 1 pot nat. doe mij maar lancia.

    Login om te reageren
    • AriM6 zegt

      11 oktober 2009 om 21:41

      @sebastianchubasco:
      Sorry, ik had je reactie nog niet gelezen.

      Login om te reageren
  36. sebastianchubasco zegt

    11 oktober 2009 om 21:32

    ‘wat’ doorgestreept…

    Login om te reageren
  37. sebastianchubasco zegt

    11 oktober 2009 om 21:32

    @renesis HP
    :) ;)

    Login om te reageren
  38. Alwood zegt

    11 oktober 2009 om 21:51

    lol, met de kinderen heb je een punt… Maar als voor dagelijks naar je bovengemiddelde kantoorbaan zijn ze beiden even goed volgens mij… M3 is ook snoeihard geveerd…

    Login om te reageren
    • AriM6 zegt

      11 oktober 2009 om 21:58

      @Alwood:
      Ja, maar in de R8 zit je zo laag dat je spontaan rugklachten krijgt als je elke dag naar je werk en terug moet rijden.
      En je voelt elke rotsteen die op de weg ligt, dus na een tijdje heb je ook het gevoel dat je hard van achteren bent genomen.
      Je zit in een auto die niet over de meeste drempels kan, dus bij elke drempel word en een rib uit je lijf getrokken.
      en bij een stoplichtsprintje doen er geen sjonnie’s in hun Golf III stoer tegen je omdat ze weten dat er een supercar naast hun staat.

      Login om te reageren
      • Alwood zegt

        11 oktober 2009 om 22:03

        @AriM6: lol, behalve natuurlijk met een athletisch, lenig lichaam…

        Brengt mij tot een nieuw punt: de M3 is voor ouwe mannetjes ;)

        enniewee, als volvo-rijder zal ik hier maar niet veel verder op in gaan :P

        Login om te reageren
        • AriM6 zegt

          11 oktober 2009 om 22:06

          @Alwood:
          Of als je een vrouw bent, dan hou je wel van die steentjes die je een flinke boost in je kont geven ..

          Ik vind juist van niet, de M3 , RS4 en de C63 zijn nog voor je wat jonger met geld.
          De M5 , RS6, E63 en de andere zooi dat er boven zit, dan is voor oude mannetjes.

          En ehh, lijkt me verstandig als volvo rijder :P

          Login om te reageren
  39. Rick dos zegt

    11 oktober 2009 om 21:53

    Iedereen die hier een R8 met een M3 vergelijkt heeft geen verstand van auto’s, of rijdt een Lancia, of beide kan ook natuurlijk…

    Login om te reageren
  40. sebastianchubasco zegt

    11 oktober 2009 om 21:59

    @AriM6
    ik kan me een test herinneren uit de autovisie van een aantal jaren geleden waarin de de bmw M3 CSL de ferrari 360 cs en porsche 911 996 behoorlijk moeilijk maakte. sterker nog. de 3 auto’s hadden nagenoeg gelijke rondetijden. dat de een supercar configuratie heeft en de ander een ‘sedanafgeleide’ middenklasse coupe configuratie.
    de bmw had de test gewonnnen terwijl de prestaties niet doorslaggevend waren. de testers vonde de bmw het best omdat bruikbaarder was voor alledag, al gaven ze aan dat dat een klein detail was, en van secundair belang.

    Login om te reageren
    • AriM6 zegt

      11 oktober 2009 om 22:02

      @sebastianchubasco:
      ja, maar eerlijk gezegd vind ik die test ook niet echt kloppen eigenlijk.
      want dat houd in omdat de M3 CSL bruikbaarder is in het allerdaagse leven heeft ie oneerlijke voorsprong ten opzichte van de rest.

      Login om te reageren
  41. sebastianchubasco zegt

    11 oktober 2009 om 22:01

    ONDANKS dat de een een supercar configuratie heeft en de…..

    Login om te reageren
  42. RenesisHP zegt

    11 oktober 2009 om 22:01

    R8=cheapo uitvoering Lamborghini Gallardo.
    M3 is opgefokte middenklasser gezinsauto.
    Lijkt mij een totaal veschillende combinatie.

    Hebben jullie de overige auto’s bekeken?

    Zit ook best wel wat variatie tussen. :|

    Login om te reageren
  43. sebastianchubasco zegt

    11 oktober 2009 om 22:04

    @rickdos
    iedereen die veel geld over heeft rijd een lancia… ;)

    Login om te reageren
    • Rick dos zegt

      11 oktober 2009 om 22:06

      @sebastianchubasco:

      Haha! ;)

      Login om te reageren
  44. quanti zegt

    11 oktober 2009 om 22:10

    slecht filmpje: camera is slecht geplaatst, achteruitkijkspiegel staat in de weg, buiten is alles overbelicht , en die gast kan nie rijden. M3 is echter wel een super vette bak.

    Login om te reageren
  45. sebastianchubasco zegt

    11 oktober 2009 om 22:12

    @quanti
    alleen die audi R8 maakt gehakt van de bmw… …

    Login om te reageren
    • AriM6 zegt

      11 oktober 2009 om 22:14

      @sebastianchubasco:
      gaan we weer .. :roll:

      Login om te reageren
  46. sebastianchubasco zegt

    11 oktober 2009 om 22:14

    @AriM6
    geintje ;)

    Login om te reageren
    • AriM6 zegt

      11 oktober 2009 om 22:16

      @sebastianchubasco:
      ;)
      Maar als we dan toch maar fanboy zooi gaan roepen dan doe zeg ik ook maar wat he ..
      Maak een M3 CSL en die R8 bijt in het stof .. :P

      Login om te reageren
  47. Gilton zegt

    11 oktober 2009 om 22:17

    Wow wat is die M3 toch goed zeg! Om een M3 te verslaan is een middenmotor en vierwielaandrijving nodig.

    Petje af hoor BMW!

    Login om te reageren
  48. RenesisHP zegt

    11 oktober 2009 om 22:21

    Ik weet zeker dat de R8 V10 ze allemaal sloopt. Inclusief de rondetijden van de Viper ik ben nog net geen racewagen.

    Login om te reageren
    • AriM6 zegt

      11 oktober 2009 om 22:30

      @RenesisHP:
      Maar als je niet uitkijkt vliegt ie in de fik :P

      Login om te reageren
      • RenesisHP zegt

        11 oktober 2009 om 22:35

        @AriM6:

        Het blijft een omgebouwde Lambo hè. :D

        Login om te reageren
  49. sebastianchubasco zegt

    11 oktober 2009 om 22:23

    petje af voor bmw?
    zie je wel, petjesvolk…

    Login om te reageren
  50. Jo-zef zegt

    11 oktober 2009 om 22:29

    Conclusie je moet de manuele nemen om Godzilla uit te schakelen!!!

    Trouwens, als ik Rick Dos zijn commentaren lees dan is hij inderdaad wel een connaisseur hoor jongens, dus opzouten met alle gezeik!

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      11 oktober 2009 om 22:33

      @Jo-zef:

      Login om te reageren
  51. M3_lover zegt

    11 oktober 2009 om 22:52

    M3 is the ultimate driving machine!!!!! Kun je niet echt met een R8 vergelijken… dat ding is dubbel zo duur en voor mij dubbel zo lelijk. Geef mij maar een M3 en de rest zal ik wel opdoen aan andere zaken :-)

    Login om te reageren
  52. Password:JDM zegt

    12 oktober 2009 om 16:36

    godver… ke dien race track in ps3 game “NFS – SHIFT”
    moeilijk parcour vind ik.
    nu in m’n NFS garage heb ik de (secondje… game opstarten)
    BMW M3 E92 in het wit,met zwarte motorkap,zwart dak en zwarte kofferplaat)

    Login om te reageren
  53. Citrofiel zegt

    12 oktober 2009 om 18:43

    @RenesisHP: De Mini is zeker niet langzaam. Sneller dan het gros van de auto’s op de wegen. Maar in vergelijking met de andere auto’s in deze test is hij langzaam, en dat toont vooral aan dat het een vrij vreemde test is…

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      13 oktober 2009 om 16:43

      @Citrofiel:

      Ligt er maar aan hoe je het bekijkt.

      Als deze test over rondetijden zou gaan is dit een vreemde test.

      Het doel was echter handling. Vanuit dat opzicht zou een MX-5 misschien zelfs de eerste positie kunnen bezetten.

      Ondanks het feit dat die veel langzamer is.

      Een Mini staat bekend om zijn goede handling. Daarom mag hij meedoen met deze vergelijkingstest.

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        13 oktober 2009 om 16:54

        @RenesisHP: Daar heb je een punt. Dat was ik inmiddels bij het schrijven van de vorige reactie uit het oog verloren (of misschien had ik het wel nooit in het scherptepunt van mijn oog gehad ;) ). Scherp blijven, Citro!

        Login om te reageren
        • RenesisHP zegt

          13 oktober 2009 om 17:04

          @Citrofiel:

          Ik heb een scheurtje in mijn hoornvlies. Mijn oog mist momenteel ook een scherptepunt. ;)

          Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North