• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rij de weg aan gort met 595pk B&B Audi Q7 (1270 Nm)

Auteur: Alwood, gepost 11 oktober 2009 om 17:58 – 48 Reacties

BnB Q7 big pimpin


Er blijft natuurlijk niks over van het wegdek als iedereen in 600pk diesels gaat rijden, heb je wel eindelijk wat aan je quattro aandrijving.

Het kan zijn dat deze Audi Q7 je bekend voor komt. Dat klopt, want van buiten is dit een Caractere. Motorisch is het echter een ander verhaal. De Duitse tjoenert B&B heeft een aantal upgrades bedacht die de diesels wat ‘vrijer’ moet laten ademen.

Het begint allemaal bij de 3.0 TDI. Een blokje wat eigenlijk veel te klein is voor de Q7, maar instappers zijn meestal underpowered. De standaard 240pk en 550Nm kunnen worden opgewaardeerd naar 280 pk en 585 Nm voor €1.398,- De stage-2 tuning verhoogt het vermogen tot 300pk en koppel naar 600Nm, daar betaal je 100 euro meer voor. De derde mogelijkheid is 325pk, 640Nm en €3.950,-.

Audi heeft ook nog een 340pk, 760Nm 4.2 TDI. Deze is voor €1.698,- naar 375pk en 850Nm op te waarderen. Stage 2 voor de V8 kost: €4.950,- en geeft 400pk en 900Nm. De Q7 gaat hiermee in 6 seconden naar de 100km/u.

De klapper(rrr) van de week is de V12 TDI. Standaard is deze voorzien van een onbehoorlijke 500pk en 1000Nm. Dit is natuurlijk niet genoeg voor een 6L V12. Daarom kan je hem opwaarderen naar 565 PK en 1220 Nm. Een pak meer dan ABT durft en het kost slechts € 2.498,-. De diesel is alleen ook naar 595pk en 1270Nm te tillen. Gewoon voor mensen die wel eens een huis in zijn geheel moeten verplaatsen, of 275km/u willen rijden met een hele grote SUV. Deze laatste mogelijkheid kost € 7.950,-. (via audiblog)

BnB Q7 big pimpin

BnB Q7 big pimpin

Ook interessant!

  • Audi Q7 55 TFSIe rijtest video
  • Audi dealerschap onder water
  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Asobakken, Audi, b-b, caractere, Q7, tuning

Vorig bericht: « Video: blazen op Laguna Seca in een M3
Volgend bericht: Column: autoliefde, een aangeboren afwijking… »

Lees Interacties

Reacties

  1. Gerjan zegt

    11 oktober 2009 om 18:00

    bijdeze genomineerd voor trekauto van het jaar.

    Login om te reageren
    • viktor zegt

      11 oktober 2009 om 19:16

      @Gerjan: Je vergeet de Volkswagen Toureg V12

      Login om te reageren
      • EJS zegt

        11 oktober 2009 om 19:36

        @viktor:

        je bedoeld de toureg R50? Die heeft een 5.0 v10 tdi;)

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          11 oktober 2009 om 20:13

          @EJS: Ik denk dat Viktor de Volkswagen touareg W12 bedoelt welke autoblog een aantal jaar terug eens getest heeft :

          http://www.autoblog.nl/archive/2006/09/12/rijtest-volkswagen-touareg-w12-executive

          Login om te reageren
          • EJS zegt

            11 oktober 2009 om 20:21

            @SimonMc:

            die komt qua trekkracht al helemaal niet in de buurt.. en heeft overigens ook geen v12 zoals hij stelt! maar, je zou gelijk kunnen hebben;)

            Login om te reageren
  2. Driewieler zegt

    11 oktober 2009 om 18:03

    Met zoveel trekkracht trek je alleen het onderstel van de caravan mee. De rest raak je gewoonweg kwijt. Leuk voor een kermishouder die het iets te goed geboerd heeft.

    Login om te reageren
  3. wimppy zegt

    11 oktober 2009 om 18:05

    zet hem maar op de oprit

    Login om te reageren
  4. TR zegt

    11 oktober 2009 om 18:06

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  5. Headhunterz zegt

    11 oktober 2009 om 18:06

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  6. Jan-Henk zegt

    11 oktober 2009 om 18:08

    Hebbehebbehebbe!

    Zo’n heerlijk dikke middelvinger naar alles en iedereen op de weg. “Als je nou niet oprot met je truck, duw ik je naar mijn eindbestemming… Met 200 kilometer per uur!”

    Login om te reageren
  7. Marco zegt

    11 oktober 2009 om 18:09

    Als je voldoende gas geeft gaat de wereld de andere kant opdraaien en zo kan je de tijd terug draaien :-)

    Login om te reageren
  8. johan zegt

    11 oktober 2009 om 18:09

    Voor mannen met hele kleine pikkies.

    Login om te reageren
  9. Jasper zegt

    11 oktober 2009 om 18:10

    0-100 in 5 seconden ofzo? Het is een beetje het zelfde principe als Brabus doet bij de Viano bijvoorbeeld.

    Login om te reageren
  10. EJS zegt

    11 oktober 2009 om 18:10

    Haha, als deze motor idd in de volgende generatie a8 komt zoals de geruchten zeggen, dan wordt het met die a8 nog leuk blazen na zo’n oppeppertje! maar dit is zinloos, zwz is de hel q7 al zinloos, en het is veel te groot, log en zwaar..

    Login om te reageren
  11. Alwood zegt

    11 oktober 2009 om 18:11

    LOL @ Marco! :D

    http://www.youtube.com/watch?v=DT6tpUbWOms

    Login om te reageren
  12. mb zegt

    11 oktober 2009 om 18:11

    Gewoon een zinloze auto die uit de tijd is.Lepel die motor in een a8,dan is het nog wat

    Login om te reageren
  13. sebastianchubasco zegt

    11 oktober 2009 om 18:14

    silhouette is toch net als die van een 5 GT?

    Login om te reageren
  14. Citrofiel zegt

    11 oktober 2009 om 18:19

    Hoeveel zou deze auto mogen trekken? Een caravan van 20 ton?

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  15. technopatat zegt

    11 oktober 2009 om 18:20

    in de titel staat 1220 nm en in de tekst 1270, wat is het nu ? (ja ik ben een mierenn**ker :p!) maar dat is inderdaad wel heeel erg zot, vooral dat ze uit een 3.0l 325 pk halen, de 100 pk/l grens is wel al doorbroken bij diesels, maar nog nooit zo hoog dacht ik …

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      11 oktober 2009 om 18:22

      @technopatat: 1270 ;) is aangepast

      Login om te reageren
      • technopatat zegt

        11 oktober 2009 om 18:24

        @Alwood: haha danku :D, m’n eerste foutje dat ik vond in een artikel (en vanaf nu heeel erg goed opletten in de reacties anders zit de autoblog redactie me op de nek :p)

        Login om te reageren
  16. dw zegt

    11 oktober 2009 om 18:31

    @technopatat: 300+ pk wordt ook gehaald met 1.9 tdi’s

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      11 oktober 2009 om 19:15

      @dw: heb je een voorbeeld?Heb nog nooit gehoord van een 1.9 tdi met meer dan 300 pk…

      Login om te reageren
  17. Stefan-Venema zegt

    11 oktober 2009 om 18:34

    Abt is toch degene met 595 Pk en 1270 Nm? In de titel staat de B&B, die volgens het artikel 565Pk en 1220Nm heeft…..? Wat klopt er nou :?:

    Wel echt een brute bak, alleen jammer van de veel te lelijke tupperware, ook van de originele V12.

    Login om te reageren
  18. Stefan-Venema zegt

    11 oktober 2009 om 18:35

    Sorry!! Te snel gelezen :oops: negeer mn comment maar :mrgreen:

    Login om te reageren
  19. RenesisHP zegt

    11 oktober 2009 om 18:41

    Ik vind de prijsverschillen tussen de laatste twee stages wel erg hoog.

    Dan toch maar een paar duizend minder voor een heel klein verschil.

    Login om te reageren
  20. Henk zegt

    11 oktober 2009 om 18:41

    d-d-das meer dan een veyron!!

    Login om te reageren
  21. Jesper zegt

    11 oktober 2009 om 18:48

    Overduidelijk de Touareg van de troon gestoten. Ik moest meteen aan deze denken. http://www.autoblog.nl/archive/2006/11/23/marketing-alert-touareg-trekt-boeing-747

    Alleen deed die VW het met 8km/u, en is deze Q7 waarschijnlijk nog in staat geflits te worden al sleepende :P

    Login om te reageren
  22. dw zegt

    11 oktober 2009 om 18:51

    @ RenesisHP, de ene is waarschijnlijk enkel software, de anders is incl wat mechanische aanpassingen (turbo’s / verstuivers)

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      11 oktober 2009 om 18:58

      @dw:

      Dat geloof ik meteen. Toch blijven de uiteindelijke verschillen in performance te klein om de meerprijs goed te rechtvaardigen.

      Login om te reageren
  23. koreantaxiproductions zegt

    11 oktober 2009 om 19:43

    Login om te reageren
  24. Maarten zegt

    11 oktober 2009 om 19:55

    bruut ding zeg en nog mooi ook! parkeer maar bij m’n voordeur ;)

    Login om te reageren
  25. Timmie zegt

    11 oktober 2009 om 20:45

    Kan de mechaniek dat wel aan? Die tuners moeten eens leren dat er een plafond is wat betreft tuning. Die gangsters helpen alles omzeep!

    Login om te reageren
  26. Sorcerer zegt

    11 oktober 2009 om 21:04

    Timmie: mja, 1000 Nm die de V12 TDI standaard heeft is ook al niet niets…

    Trouwens: altijd dat geneuzel over straattegels; als ik met mijn auto opschakel en dán gas geeft, heeft het wegdek evenveel te lijden als wanneer ik met een diesel met hoog koppel bij laag toerental gas geef. Beter nog: dan heeft het eventueel zelfs méér te lijden als ik meer vermogen heb in m’n benzine-auto…

    Om maar even dat fabeltje enigszins in te teugelen…

    Login om te reageren
  27. Volvo_440_turbo zegt

    11 oktober 2009 om 21:07

    @ Simon SC, 1.9 tditjes met 300 pk rijden rond, google maar even, ook op youtube en zo, maar die doempen wel gelijk zot.

    Een maat van mij had een A3 TDI 130pk, na grotere turbo, en chiptuning bij Heinz had ie een 220pk, veel (!) meer was mogelijk maar dan kwam de betrouwbaarheid in gedrang… Kwestie van keuzes te maken.

    Login om te reageren
  28. Duidelijk zegt

    11 oktober 2009 om 21:31

    Die dat lelijk bodykitje maar weg voor mij… Liever en ‘gewone’ Q7 en dan BOEM een dikke diesel eronder. Ik vraag ma af hoe hard dat schrikken is als je dat voor je ziet wegrijden… Zou de asfalt, als modder, omhoog spatten?

    Login om te reageren
  29. _Kristoff_ zegt

    11 oktober 2009 om 21:45

    Hier een voorbeeldje van de rokende 1.9TDI’s met 300 pk… Gezond is iets anders… http://www.youtube.com/watch?v=C-_UUDKiBpM&feature=related

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      11 oktober 2009 om 23:26

      @_Kristoff_: Ik heb nooit die drang begrepen om diesels te tunen.Gewoon het hele idee van inferieure technologie proberen in de buurt te laten komen van technologie die zoveel simpeler te tunen is!Neem gewoon benzinemotoren?

      Net zoals iemand met 1 been trainen om wereldkampioen zwemmen te worden…Hij zal kampioen worden, maar wel bij de paralympics.

      Net zoals bij diesels.Diesels zijn leuk voor lange afstanden omdat de motorblokken steviger gebouwd zijn, en bijgevolg gaan ze lang mee.Ook verbruiken ze minder dan benzine.Door diesels te gaan tunen, smijt je bovenstaande redenering overboord.De zogenaamde duurzaamheid en het verbruik mag je vergeten…

      Tune dan toch gewoon benzinemotoren?

      En het fabeltje dat diesels meer koppel hebben dan benzine?Niet moeilijk ook als je 4 X meer turbodruk hebt dan bij vergelijkbare turbo-benzinemotor.

      Hier is hoe het wél moet :

      http://www.autoblog.nl/archive/2009/09/15/bang-makend-brabus-e-v12-800-pk-1-420-nm

      Ongeveer dezelfde cilinderinhoud, maar geen 600 pk, maar wel 800 pk.En het koppel?Nog een heel stuk hoger.

      Login om te reageren
  30. M3_lover zegt

    11 oktober 2009 om 22:56

    Brrrrrrrr wat lelijk die Q7 bah! tuning of niet afvoeren dat ding! :-)

    Login om te reageren
  31. robin deelen zegt

    11 oktober 2009 om 23:12

    waarom het verschil met de V12?
    de 2 opties dan hea

    Login om te reageren
  32. Volvo_440_turbo zegt

    12 oktober 2009 om 07:33

    Bwa, het idee dat je met je dieselstoof sneller kan zijn dan een benzineding is wel leuk, ik heb indertijd mijn mazda turbodieseltje ook serieus getuned wat wel een funfactor had…
    Met een benzinewagen kon ik toen niets doen, ik deed 45000km/per jaar…
    Hij verbruikte amper meer bij snelle rijstijl en verslijten deed ie inderdaad wel rapper, maar dan heb ik het over de motorsteunen, remmen enzovoorts, het blok kon het wel aan…

    Login om te reageren
  33. Laue zegt

    12 oktober 2009 om 09:27

    Q7 V12 TDI! wat een magische letter/cijfer combo!

    Login om te reageren
  34. Doekse zegt

    12 oktober 2009 om 10:50

    275km/u met een auto van 2500 kg…..hoop dat de remmen ut houden!

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      12 oktober 2009 om 10:58

      @Doekse:

      een veyron zit daar nog niet eens zover vandaan qua gewicht, en rijdt 400+;) en onder de v12tdi zitten standaar keramische schijven;)

      Login om te reageren
  35. Dinges zegt

    12 oktober 2009 om 11:03

    Daar gaat je caravan…..

    Rustig miep, rustig, rustig.
    Kut….

    Login om te reageren
  36. jzaero zegt

    12 oktober 2009 om 19:16

    Hiermee veeg je toch zo San Fransisco van de kaart? Of ben ik het nou :s

    Login om te reageren
  37. Adje zegt

    12 oktober 2009 om 19:20

    Dit is gewoon een monster…
    Geef mij dan toch maar een Q5 !:)

    Login om te reageren
  38. janklaassen zegt

    8 september 2010 om 21:44

    Gewoon cool.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North