• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vierdeurs Lamborghini Estoque gespot

Auteur: autoblogger, gepost 28 september 2009 om 23:27 – 52 Reacties

My precious


Daar staat ie dan, de lone ranger. De auto die tegengas moet geven aan het vierdeurs-coupe geweld van de Aston Martin Rapide, de Porsche Panamera en wellicht ook de Bugatti 16 C Galibier.

Het is alweer een jaar geleden dat Lamborghini ons gek maakte met een aantal teasers. Op de autoshow van Parijs onthulde men uiteindelijk de Lamborghini Estoque, een vierdeurs conceptcar. Maar het is helaas nog niet duidelijk of we een productieversie gaan zien van deze auto. Zelf zeggen ze er het volgende over:

As stated when the car was shown, Lamborghini believes that if a third model line should ever be added to its product line up, a four door luxury performance saloon could be a logical product strategy.

Het lijkt inderdaad een logische stap en ik denk dat we uiteindelijk een sedan mogen verwachten uit Sant’ Agata Bolognese. En dat is waarschijnlijk tevens het startsein voor een dieselmotor. Ach ja, je went er aan.

De afgebeelde foto is overduidelijk gemaakt tijdens een soort photoshoot, als iemand meer info heeft dan horen we het graag (via worldcarfans.com ).

UPDATE: de auto bleek aanwezig te zijn tijdens het concours van de Schloss Bensberg Classics. Met dank aan Pixelklinik @ Flickr.


Ook interessant!

  • Gespot - Bloedgave Lamborghini Miura, gewoon in Nederland
  • Gespot: de duurste Lamborghini Huracán van Nederland
  • Gespot - Lamborghini Diablo is een imposante A2 Racer
  • Gespot: de meest wanstaltige Lamborghini van Nederland

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

estoque, Gespot, Lamborghini

Vorig bericht: « Dronken Belg regelt verkeer bij Efteling
Volgend bericht: Busje met bijenkorven crasht, niemand kan helpen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ron het kanon zegt

    28 september 2009 om 23:33

    In het echt ziet hij er veel beter uit dan op foto`s of shows.

    Login om te reageren
    • Gnermo zegt

      28 september 2009 om 23:50

      @Ron het kanon: Het is nog steeds een foto? :|

      Login om te reageren
  2. GTR zegt

    28 september 2009 om 23:33

    Ziet er beter uit in het wild dan op die autoshows!

    Het heeft wel een echte “woow-factor”. Het was het eerste waar ik aan dacht toen ik ‘m zo zag in ieder geval.

    Login om te reageren
  3. sir_smokalot zegt

    28 september 2009 om 23:38

    Moet een rare gewaarwording zijn om dat achterportier open te maken. De hele buiging van de carrosserie is er in verwerkt en de portierhendel zit krap boven het (enorme) achterwiel.

    Afgezien van deze praktische afdwaling: hubba hubba, lo me gusta muchísimo!

    Login om te reageren
  4. Citrofiel zegt

    28 september 2009 om 23:39

    Autoblogger, ben je nu al zo ver heen? ‘My precious’? :lol:

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      29 september 2009 om 00:02

      @Citrofiel: uiteraard ;)

      Login om te reageren
  5. Ricosuave zegt

    28 september 2009 om 23:40

    Kolere wat is het toch een prachtige wagen!!

    Login om te reageren
  6. Tiger zegt

    28 september 2009 om 23:40

    Errug gaaf! Deze en de Rapide mogen er zeker wezen. De 16 C moet ik nog even aan wennen en hij is toch ook denk ik nog wel een prijsklassetje hoger..

    Login om te reageren
  7. ederooij zegt

    28 september 2009 om 23:42

    Dit is de eerste keer dat ik in 1 keer stil val bij deze auto. Dit is echt een unieke auto. Hopen maar dat deze snel in het wild komt te rijden.

    Login om te reageren
  8. CasperH zegt

    28 september 2009 om 23:46

    Is op een concours d’elegance van Schloss Bensberg gemaakt volgens mij. Check deze Flickr accounts:

    http://www.flickr.com/photos/31610732@N06/3958602690/
    http://www.flickr.com/photos/30217550@N08/3956754934/
    http://www.flickr.com/photos/ni1050/3960089761/

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      29 september 2009 om 00:02

      @CasperH: die eerste foto lijkt me de echte bron, ik heb het artikel aangepast. Thanks!

      Login om te reageren
      • CasperH zegt

        29 september 2009 om 00:09

        @autoblogger: welcome :)

        Login om te reageren
  9. jan1666 zegt

    28 september 2009 om 23:55

    lelijk hoekig gedrocht..geef mij maar een peugeot 406 coupe

    Login om te reageren
  10. EnzoR zegt

    28 september 2009 om 23:56

    niet doen zeg ik…

    Login om te reageren
  11. mastertjen zegt

    28 september 2009 om 23:59

    Die foto is echt wel goddelijk! Komt zo veel beter tot zijn recht dan op het autosalon.

    Login om te reageren
  12. rogue zegt

    29 september 2009 om 00:10

    Kolére….wát een gave bak! Mijn hemel! Dag Panamera, dag Rapide, dag Quattroporte! Hallo Estoque!

    Login om te reageren
  13. mark zegt

    29 september 2009 om 00:27

    dit was de enige auto die ik miste op de IAA ;)

    Login om te reageren
  14. DRU zegt

    29 september 2009 om 00:31

    Het blijft een raar ding zo een vierdeurs model van een bruut sportwagenmerk. Het past ergens gewoon niet bij mijn verwachting zo een hoog dak en zo een lange cabine. Bij Maserati was het toch anders. Dat waren al vierzitters. Een lambo is toch meer een dedicated supercar qua beleving. (afgezien van de rare 4×4 en al die toffe trekkers)

    Login om te reageren
  15. NiNja zegt

    29 september 2009 om 01:14

    @DRU klopt, maar hij ziet er echt geweldig uit. Wauw :D

    Login om te reageren
  16. slappehap zegt

    29 september 2009 om 01:48

    Droom zacht, shit happens toch wel.

    Stephan Winkelmann op de IAA: “… das war nur ein Konzeptfahrzeug und dabei wird es auch bleiben.”

    http://www.youtube.com/watch?v=HjUfzbYHaos

    Login om te reageren
  17. Supreem zegt

    29 september 2009 om 05:13

    Deze komt er zeker. Misschien op een aangepast chassis van de nieuwe A8, zoals ze dat bij VAG doen. Hoedanook, deze Estoque is gewoon te mooi om in de la te blijven liggen, en met de gigantische parts bin van VAG kan de productiekost al bij al laag gehouden worden, althans, dat vermoed ik.

    In ieder geval, als Lamborghini een waardige cash cow in z’n rangen wil hebben is dit me het model wel.

    Prachtige bak.

    Login om te reageren
  18. BmwMPower zegt

    29 september 2009 om 07:15

    Het is de mooiste uit de hele groep.

    Login om te reageren
  19. henk zegt

    29 september 2009 om 07:22

    mee eens, de mooiste vierdeurs uit de groep op de maserati quatro porte na

    Login om te reageren
  20. derx zegt

    29 september 2009 om 07:34

    Vette bak, maar ik vind hem zo on Lambo’s.
    Als ik hem zo op straat zou tegenkomen zou ik, afgezien van de badges, hier geen lambo in herkennen.
    Een lambo is voor mij een auto met de meest waanzinnige hoeken en lijnen, maar dit lijkt meer op een normale coupe. Een mooie coupe, maar geen lambo.

    Login om te reageren
  21. rider zegt

    29 september 2009 om 08:12

    gaat lamborghini zich nu toch bedenken? eerst zeggen ze dat hij komt, daarna zeggen ze dat het gezien de economische wereld situatie nu niet kan en dan laten ze hem toch weer zien op een concours. dat doe je niet als je er voorlopig niks meer mee gaat doen. ik denk dat ze de opinie aan het pijlen zijn. ik denk wel dat er vraag naar is, maar dan moet hij wel extreem worden. extremer en sneller dan de concurrentie.

    Login om te reageren
  22. diedjee zegt

    29 september 2009 om 08:26

    Volledig met DRU en derx eens, prachtige auto, maar hoort niet thuis bij Lamborghini!

    Wanneer ik dan ook nog eens lees dat er een diesel bij komt, heb ik helemaal een extra riem nodig. Nee doe mij maar de tweedeursmonsters!

    Login om te reageren
  23. sjazz zegt

    29 september 2009 om 08:28

    off the charts cool

    Login om te reageren
  24. DenE zegt

    29 september 2009 om 08:50

    Echt een schitterende auto

    Login om te reageren
  25. Arnoud zegt

    29 september 2009 om 08:53

    De basis van het ontwerp komt toch wel heel dicht bij een Ferrari 550 Maranello. Deze Estoque is natuurlijk veel hoekiger maar de onderliggende vorm… Het had origineler gekund.

    Login om te reageren
  26. Treff zegt

    29 september 2009 om 09:20

    De Estoque is een ontzettend mooie wagen! De strakke lijnen aan de voorkant maken hem stoer, terwijl de ronde lijnen aan de zijkant hem ook weer elegant maken! Het ontwerp van de Estoque is zeer geslaagd en hoop ook zeker dat deze op de markt komt!

    Login om te reageren
  27. Vincenzo zegt

    29 september 2009 om 09:28

    Dit heeft niks meer met Lambo te maken :(
    Het Italiaans erfgoed wordt volledig verkracht, maar ja, dat was te verwachten.

    Login om te reageren
  28. Relief zegt

    29 september 2009 om 10:01

    @Vincenzo

    Als je hier geen Italian Design in kan zien, zou ik me gewoon schamen.

    Login om te reageren
  29. Laurens zegt

    29 september 2009 om 10:07

    Ik vind het allemaal best. Maar dit is idd de Cayenne van Lamborghini, de mode is veranderd en daarom het model ook.

    OT: prachtig, wat je allemaal op een VAG onderstel kunt verzinnen, laat maar komen, beter dan de andere Duitse limo’s ;-)

    Login om te reageren
  30. Geert Schoots zegt

    29 september 2009 om 10:12

    Ach alle sport automerken zijn toch al veertien keer failliet gegaan en overgenomen, dus van een echte identiteit kun je toch niet meer praten. Het is eerder de designer van dat moment die iets maakt wat lijkt op modellen van weleer. Geloof maar dat er hele slimme marketing/product mannen en vrouwen bezig zijn om te bepalen welk model wel en niet verkocht kan worden, of jij dat nou mooi en ok vind of niet.

    Login om te reageren
  31. Ramshoek zegt

    29 september 2009 om 10:16

    De huidige economische crisis komt een kleer ten einde en wanneer dat het geval is moet je producten klaar hebben staan om het grote geld mee te verdienen.
    Ik zeg: Produceren deze Estoque !!!

    Gewoon met een V10 en met de V12 (of een V10 bi-turbo).
    Géééééén Diesel ! Waarom zou je dat willen in een Lambo? Om het gemiddelde verbruik van je productlijn te verlagen? Waarom niet, naar voorbeeld van Aston Martin, de toekomstige Audi A2 ver-Lamborghiniseren met een lekker scherp getekend smoelwerk en kont en de hitsigste versies van de 1.2 en 1.4 TFSI’tjes…

    Login om te reageren
  32. Weltmeister zegt

    29 september 2009 om 10:55

    Heel mooi, alleen ben ik bang dat een nummerplaat die hele voorkant gaat verpesten, afschaffen die zooi!!

    Login om te reageren
  33. Thys zegt

    29 september 2009 om 11:41

    Doe mij d’r maar één :P

    Login om te reageren
  34. Matt zegt

    29 september 2009 om 12:34

    Heerlijk! Doet u maar!

    Login om te reageren
  35. Peter zegt

    29 september 2009 om 13:09

    Ik hoop dat jullie gelijk hebben dat ‘ie er in ’t eggie goed uitziet, want op de foto’s lijkt het net een grote alfa 156
    :-D

    Login om te reageren
    • micheloo0 zegt

      29 september 2009 om 16:37

      @Peter: en is det erg de 156 is een van de mooiste sedans ooit gemaakt.

      Login om te reageren
  36. Ramshoek zegt

    29 september 2009 om 14:10

    @Peter
    Wat bedoel je? Ook zilverkleurig?
    Ook 4 wielen?

    Login om te reageren
  37. Arend zegt

    29 september 2009 om 15:23

    Dat is nog eens een auto!

    Login om te reageren
  38. Carmaster zegt

    29 september 2009 om 15:45

    Diesel?
    V12 TDI??!!

    Login om te reageren
  39. Agolf zegt

    29 september 2009 om 16:01

    Voor de boodschapen is ie wel handig. :D

    Login om te reageren
  40. micheloo0 zegt

    29 september 2009 om 16:37

    en wat is ze mooi …

    Login om te reageren
  41. dylan zegt

    29 september 2009 om 17:05

    whooowww zooo facking mooi (L)love lamborghini

    Login om te reageren
  42. MattCurlew zegt

    29 september 2009 om 17:11

    Zoooo mooi! Overtreft alle concurrenten gelijk! Typisch een Lambo maar dan wel met een eigen smoel

    Login om te reageren
  43. ChryslerFan zegt

    29 september 2009 om 17:37

    oohhw wat mooi!!! echt veel beter dan zijn concurenten!!

    Login om te reageren
  44. Cantago zegt

    29 september 2009 om 20:24

    Hier ziet hij er wel goed uit…

    Login om te reageren
  45. Esprit_de_Flandre zegt

    29 september 2009 om 21:57

    Toch wel de mooiste van al die ZuperDeLukse sedans van tegenwoordig. Onmiddellijk maken. Naar het schijnt leent de Bentley Mulsanne zich uitstekend voor een ombouwoperatie.

    Login om te reageren
  46. BananaFlip zegt

    30 september 2009 om 15:41

    Ik vind ‘m prachtig.
    En… een diesel zal Lambo nooit gaan maken.
    Dat kan niet, dat mag niet en dat gebeurt ook niet.

    Login om te reageren
  47. lamborghinimaster7 zegt

    22 mei 2010 om 20:10

    hier kan geen andere auto tegen op!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North