• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vlaanderen herdenkt alleen zijn eigen verkeersslachtoffers

Auteur: sir_smokalot, gepost 17 november 2014 om 10:51 – 59 Reacties

Herdenking Vlaanderen


Op de Belgische wegen kwamen vorig jaar 628 mensen om het leven, maar in Vlaanderen was er gisteren alleen aandacht voor de ‘eigen’ doden, 384 verloren mensenlevens in totaal.

Gisteren was World Remembrance Day, een dag waarop wereldwijd wordt stilgestaan bij de slachtoffers die het verkeer eist. Ook Nederland stond stil bij de 570 mensen die vorig jaar in ons verkeer de dood vonden, een dienst die elk jaar trouw wordt bijgewoond door Koos Spee, die zich eveneens elk jaar trouw stoort aan het gebrek aan mediabelangstelling hiervoor.

Bij onze zuiderburen zijn er meer slachtoffers te betreuren, maar in het zwaar verdeelde land is hier een oplossing voor gevonden: de Vlamingen herdenken gewoon alleen hun eigen doden, en de franstaligen zoeken het maar lekker zelf uit. In Edegem werden daarom gisteren niet 628 Belgen, maar 384 Vlamingen herdacht.

Het feit dat de scheidslijnen kennelijk zo diep door het land lopen dat één volk het niet eens voor elkaar krijgt zijn doden samen te herdenken is tegelijkertijd vreselijk cru en dieptriest. En dat is eigenlijk alles wat ik erover kwijt wil.

Ook interessant!

  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar
  • Villa in België is walhalla voor autoliefhebbers
    Villa in België is walhalla voor autoliefhebbers
  • Video: asocialen blokkeren verkeer voor burnouts
  • Fatsoenlijk snelladen in België door uitbreiding Fastned

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

belgie, Verkeer

Vorig bericht: « Fast & Furious krijgt nog minstens 3 nieuwe delen
Volgend bericht: Dit is geen Porsche 911 GT3 RS 4.0 »

Lees Interacties

Reacties

  1. sydney zegt

    17 november 2014 om 10:55

    Ziek.Kan dat gezeik daar niet op sommige momenten eventjes gewoon over zijn.Ik weet dat het diep zit maar toch.

    Aan de andere kant, als onze Vlaamse vrienden afgelopen zaterdagmiddag even naar NPO1 hebben gekeken hebben ze groot gelijk als ze denken dat die Nederlanders volstrekt gestoord zijn.Dat dan weer wel.

    Login om te reageren
    • uselessblogger zegt

      17 november 2014 om 16:06

      @sydney: In ons land is infrastructuur en verkeer een bevoegdheid van de gewesten (Vlaanderen, Wallonië en Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest), vindt je het dan niet normaal dat enkel de slachtoffers die op de Vlaamse wegen overlijden worden herdacht op de Vlaamse wegen?

      Jullie herdenken toch ook geen Vlaamse slachtoffers op Nederlandse wegen?

      Login om te reageren
  2. Jipp zegt

    17 november 2014 om 10:56

    Wallonië doet exact hetzelfde. Rij eens naar Frankrijk en op de borden op het gevaarlijke stuk na Luik worden alleen de Waalse doden benoemd.

    Login om te reageren
    • 4poorte zegt

      17 november 2014 om 12:08

      @jipp: zij doen het dus wij ook?

      Login om te reageren
    • FelixF zegt

      17 november 2014 om 12:32

      @jipp: Ja maar hunnie!

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        17 november 2014 om 17:56

        @felixf en @4poorte : dus het is hunnie doen het ook? Volgensmij is mijn punt dat juist niet de Vlamingen maar de Walen hier op moeten worden aangekeken! Zij veroorzaken zulke acties. Maar echte Nederlanders van boven de rivieren snappen dat niet zo goed.

        Login om te reageren
  3. rijbewijzer zegt

    17 november 2014 om 10:56

    Lekkere plek om zo’n wagen neer te zetten, nummer 385 is in aantocht!

    Login om te reageren
  4. w0o0dy zegt

    17 november 2014 om 10:57

    Idd diep diep triest… Je vraagt je af welke halve aardappel Dat bedacht heeft. Zouden ze nu ook de Walen maar FF vergeten die in WO II zijn omgekomen? Of ga ik nou zelfs voor de mafketels die 384 hebben gekozen te ver?

    In eigen land gaan we vechten op een kinderfeest… Ook triest, en heel naar voor de kinderen die geen bal snappen van zwart/wit en die vechtende mensen op het grote kinderfeest.

    Login om te reageren
    • frietjemet zegt

      17 november 2014 om 11:13

      @w0o0dy: De situatie in België is natuurlijk een stuk dieper dan het sinterklaasfeest.

      Maar er zijn blijkbaar nog een hoop mensen die het niet snappen dat zwarte piet, de knecht van sinterklaas, juist een symbool TEGEN slavernij en onderdrukking is. Sinterklaas nam immers kindslaven als knecht in dienst, de betaalde baan als knecht gaf de zwarte pieten een onafhankelijke, zelfstandige status. Heb daarnaast ook nog nooit een neger horen klagen over negerzoenen. Moet ik als melkfles zijnde dan ook maar gaan zeuren over blanke vla? En diabetici over het suikerfeest? (kwam het net via google tegen) Echt weer typisch dat een of andere gekkie zijn mond opentrekt en er altijd weer volk bij elkaar komt dat die onzin gaat verdedigen…

      Sorry, dat wou ik even kwijt.

      Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      17 november 2014 om 11:51

      @w0o0dy: Tsja, ben je ooit in Diksmuide geweest? Bij de IJzertoren? Dat is hét symbool van nationalistisch Vlaanderen, ofschoon het ooit bedoeld was als gedenkmonument voor álle gevallen Belgen in WO1, dat is er niet van gekomen. In de toren wordt nadrukkelijk gewezen op de enorme hoeveelheid Vlaamse slachtoffers en de kleine hoeveelheid Waalse slachtoffers…. buiten op de toren maken de letters ook wat duidelijk: AVV en VVK, Alles Voor Vlaanderen en Vlaanderen Voor Kristus.

      OT: Of het nu 384, 244 of 628 slachtoffers zijn, het blijven er te veel.

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        17 november 2014 om 12:33

        @406_v6: Allen, niet alles…

        Daarnaast is het eerder bedoeld als Vredesboodschap. Werkt alleen niet zo denderend…

        Login om te reageren
        • 406_v6 zegt

          17 november 2014 om 16:44

          @Esprit_de_Flandre: Sorry, tiepvoutje….
          Maar inderdaad, bedoeling was zeker vredelievend, maar het had/heeft meer het rode lap op een stier effect…. helaas.

          Login om te reageren
      • hollow zegt

        18 november 2014 om 06:47

        @406_v6: er kan wel duchtig geoefend worden in vaandelzwaaien. De sport bij uitstek voor de verzuurde en bekrompen Vlaams nationalisten.

        Login om te reageren
  5. hummer95 zegt

    17 november 2014 om 11:07

    Aan de ene kant vind ik het raar dat in een kleiner land meer verkeersdoden zijn. Maar als ik me dan bedenk hoe de wegen er in België bij liggen, dan snap ik het toch wel weer.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      17 november 2014 om 11:11

      @hummer95:
      Eigenlijk valt het mij erg mee, besef wel dat het in België een stuk gebruikelijker is om met een stuk in je kraag door de bossen naar huis te scheuren na een avondje doorzakken..
      Het eerste wat er in mij opkwam was, is er geen 1 voor die 628 weggevallen.

      Login om te reageren
      • rubentheys zegt

        17 november 2014 om 12:40

        @tupperware: Komt ook nog de verschrikkelijke ruimtelijke ordening in ons land bij. Wegen waarop je 90 per uur mag kachelen, maar waar ze vervolgens tig verkavelingen inplannen met een schooltje, speelpleintje, nog een industrieterreintje in de buurt, …

        Op dat vlak hebben jullie Nederlanders het wel beter voor elkaar. (Over het algemeen toch, want die vinex-wijken bij jullie zijn weer het andere extreme waarin ik niet wil wonen)

        Login om te reageren
  6. potver7 zegt

    17 november 2014 om 11:08

    Op een dag als World Remembrance Day zou je verwachten dat je alle slachtoffers wereldwijd herdenkt. En niet alleen die van je eigen stukje planeet. Of maakt het geen bal uit dat in landen als India en Pakistan per dag zo’n beetje net zo veel doden in het verkeer vallen als hier in een heel jaar?

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      17 november 2014 om 11:13

      @potver7:
      Wat niet weet, wat niet deert, ver van mijn bed show en meer van dergelijke cliché’s..

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      17 november 2014 om 12:39

      @potver7: Zo’n gigantisch groot cijfer wordt snel te abstract, omdat “wereldwijd” ook te abstract is. Duizenden verkeersdoden, honderdduizenden oorlogsslachtoffers, miljoenen hongerigen, daar sta je machteloos tegen.

      384 Vlaamse of 628 Belgische verkeersdoden daarentegen, dààr kunnen we iets aan doen…

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        17 november 2014 om 13:31

        @Esprit_de_Flandre: Denk je? Dus volgend jaar zijn het er nul?

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          17 november 2014 om 17:07

          @potver7: Nee, jammer genoeg zijn het er geen nul volgend jaar. Zo’n actie is bedoeld om mensen te laten stilstaan bij zichzelf, bij de risico’s van hun (rij)gedrag. Als je zo’n cijfer in je gezicht gesmeten krijgt, gaat een normaal mens wel even nadenken. En hopelijk blijft het wat plakken, zodat mensen wat voorzichtiger rijden…

          Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          17 november 2014 om 17:08

          @potver7: Dus ja, ik denk dat het helpt. Al is het misschien maar een beetje…

          Login om te reageren
  7. eklasse zegt

    17 november 2014 om 11:11

    Lijkt mij totaal geen issue voor autoblog.nl

    Login om te reageren
    • ardonjr zegt

      17 november 2014 om 11:47

      @eklasse: Dat is het idee van een blog. Dat ieder auteur kan en mag schrijven wat op zijn of haar hart ligt. Laat het nu ook nog eens een heel klein beetje auto gerelateerd zijn en ik zie juist niet in waarom niet?

      Login om te reageren
      • eklasse zegt

        17 november 2014 om 12:51

        @ardonjr: ja, en dat andere was het idee van de mogelijkheid om te reageren..

        Als Brabant een bord plaats met Brabantse verkeersdoden wil dat verder ook niks zeggen. Politiek geneuzel op autoblad leidt verder tot niets. Zie het merendeel van de geplaatste reacties.

        Login om te reageren
  8. gtwillem zegt

    17 november 2014 om 11:12

    Wat betreft leven we inderdaad in een topland. De grootste discussie punten hier beperken zich tot bijtelling, Zwarte Piet en of onze Premier hetero is (of niet).

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      17 november 2014 om 11:14

      @gtwillem: ik dacht dat ie al uit de kast was. Maar goed, kan zijn dat ik het eea mis en zelf informatie aanvul vanuit het buitenland.

      Login om te reageren
  9. gregorius zegt

    17 november 2014 om 11:13

    Triest, ja. Zorgelijk, ja. Te veranderen: lastig.
    In deze tijden moeten we echter al lang blij zijn dat ze geen oorlog tegen elkaar starten; aanslagen, moorden, misdrijven etc etc.

    Login om te reageren
  10. dannym zegt

    17 november 2014 om 11:16

    De bevoegdheid van de wegen en het verkeer is opgedeeld in België. Daarom is Vlaamse regering verantwoordelijk voor de wegen en het verkeer in Vlaanderen. In Wallonië is de Waalse regering hier verantwoordelijk voor.
    Daarom dat op dit bord enkel de doden vermeld staan die op de Vlaamse wegen verongelukt zijn en idem voor Wallonië
    Dit heeft dus niets te maken met de zogezegde “vijandige” verhouding tussen Vlaanderen en Wallonië.
    Dus een beetje meer kennis van zaken voor Autoblog en zijn reageerders zou beter gepast zijn. #onwetendehollanders

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      17 november 2014 om 11:28

      @dannym: Niemand heeft het over een vijandige houding, maar het is toch één land? Waarom dan bij dit soort zaken niet eens gelijk optrekken? 628 mensen met een Belgische pas komen om het leven, maar in plaats van een centrale herdenking worden er aan de ene kant 384 mensen herdacht, en aan de andere kant 244. Ik vind dat raar.

      Login om te reageren
      • RazorHead zegt

        17 november 2014 om 11:41

        @sir_smokalot:
        België is nu eenmaal een volledig verknipt land. De meeste vlamingen voelen niks voor walen en omgekeerd. Hoe dit komt, daar kan ik pagina’s over schrijven (iets wat ik niet ga doen).
        Geloof mij, men probeert het als een land te houden, maar dat is het al lang niet meer ;)

        en zoals dannym zegt, men doet dit al jaren in de walen.

        Ik snap dat de meeste nederlanders (misschien jij ook?) niet zo goed weten hoe het er aan toe gaat in België op dat vlak, maar gezellig is het niet. Vlamingen willen niet dat er nog steeds miljarden van hun geld naar de walen gaan en de walen vinden hun dan weer beter dan een vlaming..

        Login om te reageren
        • humpyourdog zegt

          17 november 2014 om 12:23

          @RazorHead: ik kan al raden op welke partij jij hebt gestemd…

          Login om te reageren
        • Jipp zegt

          17 november 2014 om 18:08

          @RazorHead: Veel Hollanders, je bent hollander als je van boven de rivieren komt hebben nauwelijks kennis van zaken. Dat kun je hun ook niet kwalijk nemen.

          Login om te reageren
      • laatste-man zegt

        17 november 2014 om 11:55

        @sir_smokalot: Dit heeft gewoon met verantwoordelijkheden te maken hé. Je zou ook pakweg de Pakitaanse slachtoffers kunnen meetellen dat zijn ook mensen. Maar ook zij vallen ook niet onder de verantwoordelijkheid van Vlaanderen en kan de Vlaamse overheid dus ook niets voor doen.

        Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        17 november 2014 om 12:57

        @sir_smokalot: Niemand heeft het over een vijandige houding, maar het wordt wel geïnsinueerd. Onterecht vind ik. Het is een lokale actie, en dus kan en mag je die niet te ruim maken.

        Als ik naar mijn stadsbestuur schrijf met de suggestie om een verkeersdrempel in mijn straat aan te leggen, voor de veiligheid van mijn kinderen en die van mijn buren, wil dat niet zeggen dat de kinderen van drie straten verderop mij niets kunnen schelen. Maar er zijn grenzen aan wat je kan doen als kleine man…

        Login om te reageren
    • autogedrocht zegt

      17 november 2014 om 11:39

      @dannym: #onwetendebelg

      Wij zijn Nederlanders, geen Hollanders.

      Dus een beetje meer kennis van zaken zou beter gepast zijn.

      Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        17 november 2014 om 11:56

        @autogedrocht: Zie mezelf als Hollander, niet als Nederlander, iets met multiculti gedoe en zo… :P

        Login om te reageren
      • Jipp zegt

        17 november 2014 om 18:10

        @autogedrocht: je bent een Hollander als je van boven de rivieren komt. Wil je weten waarom, ga dan terug naar de middelbare school en volg een geschiedenis les over de 80 jarige oorlog.

        Login om te reageren
  11. laatste-man zegt

    17 november 2014 om 11:38

    Verkeersveiligheid (niet het verkeersreglement) is een regionale bevoegdheid. Dit cijfer geeft het aantal slachtoffers weer waar de Vlaamse overheid ‘verantwoordelijk’ voor is. Dus het cijfer waar zij iets aan kunnen/moeten doen. De actie was trouwens georganiseerd door Rondpunt. Een vzw die ijvert voor een goede opvang van alle verkeersslachtoffers in Vlaanderen. (www.rondpunt.be) Dit heeft dus niet met vermeend racisme te maken.

    Login om te reageren
  12. GeoBem007 zegt

    17 november 2014 om 11:47

    Mooie eenzijdige en niet-gerelateerde post om je maandagochtend humeur mee te verwerken.

    Ook super dat je dan ook even uitlegt wat de actie juist was… Of ben je niet verder gegaan dan een of andere artikelkop van je ‘bronnen’?

    Login om te reageren
  13. w0ut zegt

    17 november 2014 om 12:14

    Sinds enkele jaren zijn veel verantwoordelijkheden van federaal niveau (belgie) overgegaan naar de gewesten. Verkeersbelastingen, wegenwerken, flitscamera’s en ook verkeersveiligheid zijn nu een vlaamse bevoegdheid. Lijkt me logisch dat je bij zulke campagnes dan de cijfers toont waar je als overheid ook invloed op kan uitoefenen met je beleid.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      17 november 2014 om 13:35

      @w0ut: Ik denk dat Europees beleid aangaande voertuigveiligheid (airbags, ABS, ESP, kreukelzones e.d.) meer hebben bijgedragen aan de vermindering van het aantal doden dan specifiek lokaal Vlaams (of Waals, of Nederlands, of Duits) beleid.

      Login om te reageren
      • laatste-man zegt

        17 november 2014 om 13:43

        @potver7: Een airbag heeft bij mijn weten nog nooit een voetganger in leven gehouden hoor. Een veilig ingericht kruispunt voorkomt slachtoffers…

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          17 november 2014 om 19:01

          @laatste-man:
          Klopt, ESP heeft echter al heel wat dronken Belgen behoedt van een innige omhelzing met een eeuwenoude Eik..
          Wat dan weer gelijk mijn grootste bezwaar is tegen dat soort systemen, ze geven een vals gevoel van veiligheid.

          Login om te reageren
      • w0ut zegt

        17 november 2014 om 20:24

        @potver7: inderdaad internationale veiligheidsvoorschriften bewijzen zeker hun nut. Maar om een voorbeeld te geven. In 2005 stonden er in vlaanderen bijna 1000 flitspalen. In Wallonie 30. In 2013 zaten we aan >1350 stuks versus 300. In vlaanderen zijn er minder verkeersdoden, wordt er 3x (5x in absolute cijfers) meer op snelheid gecontroleerd, hebben we “zone 30” rond scholen, trajectcontroles… en zo kunnen we nog wel een paar stats vinden

        Login om te reageren
  14. Carreza zegt

    17 november 2014 om 12:57

    Wel beste Noorderburen, zoals hierboven al door anderen werd vermeld heeft dit niets te maken met vijandigheid maar met bevoegdheden. :)

    Bepaalde bevoegdheden worden bij ons op federaal niveau geregeld (dus geldig voor het hele land). Andere bevoegdheden waaronder ook verkeersveiligheid valt worden op gewestelijk niveau (via vlaamse, waalse en brusselse regering) geregeld.

    Het vermelden van 384 slachtoffers heeft dus niets te maken met vijandigheid, maar met bevoegdheden. In Wallonië zal er vast ergens een bord te vinden zijn met de andere slachtoffers.

    Die vijandigheid is er trouwens wel op andere vlakken. Dat kan ook niet anders. We zitten met twee verschillende talen, twee totaal verschillende culturen, zelfs twee verschillende economieën. Komt daarbij dat steeds meer Walen in Vlaanderen komen wonen zonder een woord Nederlands te kennen en dat je in Vlaamse gemeenten dicht bij Brussel niet meer in het Nederlands wordt verdergeholpen. Situaties die velen moeilijk kunnen aanvaarden. :)

    Eigenlijk zou je kunnen stellen dat België geen echt land is, maar dat het bestaat uit twee landen die veroordeeld zijn tot elkaar. Klinkt misschien cru maar het is gewoon de realiteit…

    Zo, en nu stop ik met klagen, want dit is nog steeds Autoblog. :D

    Login om te reageren
  15. proost zegt

    17 november 2014 om 12:58

    Veel drama voor niks inderdaad, en maar lekker verder Belgenhaten. Flink.

    Login om te reageren
  16. luxaeterna zegt

    17 november 2014 om 13:17

    Ik zie hier, als Belg zijnde, weinig vijandigheid jegens ons.

    Login om te reageren
  17. carmasterr zegt

    17 november 2014 om 14:03

    Het doet me wel ergens aan denken…
    http://25.media.tumblr.com/tumblr_meapn1W7Js1qjsx4do1_1280.jpg

    Login om te reageren
  18. Thibaut zegt

    17 november 2014 om 14:21

    “WAT?!!! 384km/u? De flikken hun machien is precies kapot.”

    Login om te reageren
  19. imdoctorbob zegt

    17 november 2014 om 15:23

    Ben ik de enige die het verontrustend vind dat bijna 40% van alle verkeersdoden in belgie juist geen belgen zijn maar buitenlanders. Ik verwacht dat er voornamelijk belgen in belgie rijden en dat het percentage overledenen dus daarmee ook overeen stemt. Kunnen belgen zo goed rijden dan, of zijn er veel buitenlanders die niet kunnen rijden? Hoe zit dit in nederland?

    Login om te reageren
    • proost zegt

      17 november 2014 om 16:04

      @imdoctorbob: Wauw… Jij snapt het duidelijk niet.
      Gewoon uit interesse, welke nationaliteit denk jij dat inwoners uit Wallonië hebben?

      Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      17 november 2014 om 16:50

      @imdoctorbob: Nog een keer lezen!
      Al roep je wel een interessante vraag op. Ik weet van minstens 3 Nederlanders en een fransman die zijn verongelukt in België vorig jaar. Een deel van de cijfers in Vlaanderen en Wallonië zullen dus idd niet-Belgen zijn. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel.

      Login om te reageren
  20. Design_Driven zegt

    17 november 2014 om 16:46

    Oh wat ben ik blij dat ik daar niet meer woon. Wat een droef-toeters. Na 6 jaar rond Antwerpen gewoond te hebben kon ik echt de conclusie wel trekken dat behalve de taal we echt niets gemeens hebben met de zuiderburen.

    Verder leuk land hoor maar dit soort kleinzielig heden zie je overal en in het bijzonder in Vlaanderen.

    Login om te reageren
  21. vlam zegt

    17 november 2014 om 17:57

    laatst in Belgie even zitten kijken om een Landrover Defender in te schrijven: Vlaams gewest ongeveer 10.000euro, Brussel: 2600euro, Walonie : 650euro. Staat er niet in de grondwet gelijkheid van alle burgers???

    Login om te reageren
  22. e39540itouring zegt

    17 november 2014 om 18:27

    Hier in Brabant heeft de provincie momenteel de volgende slagzin: op naar de 0 verkeersdoden. Hierbij gaat het ook alleen om Brabant. Min of meer hetzelfde toch?

    Login om te reageren
  23. HzR zegt

    17 november 2014 om 21:53

    Tegenvaller dit artikel, ik dacht na het zien van de foto dat het iemand gelukt was met de GT-R van z’n pappa 385 Km/h in de bebouwde kom te rijden…..

    Login om te reageren
  24. Jantje_555 zegt

    18 november 2014 om 00:22

    ja voor die Walen wordt al genoeg betaald hoor ik hen zeggen dus hoe meer er sneuvelen, hoe beter voor de geldstromen vanuit Vlaanderen

    Login om te reageren
  25. pesteau zegt

    18 november 2014 om 11:04

    elke keer opnieuw die signalen van het volk waar niemand iets aan heeft….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North