• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fatsoenlijk snelladen in België door uitbreiding Fastned

Auteur: RubenPriest, gepost 6 juli 2021 om 09:47 – 10 Reacties

Fatsoenlijk snelladen in België door uitbreiding Fastned

Met een gerust hart België doorkruizen per elektrische auto kan straks, door een hele lading nieuwe Fastned snellaadstations.

Prachtig natuurlijk, dat uitgebreide snellaadnetwerk in Nederland, Duitsland en Frankrijk. Maar het is zaak dat ook andere Europese landen een goed dekkend laadnetwerk krijgen voor elektrische auto’s. Zeker met die ambities van de Europese Unie om alles en iedereen van een stekker te voorzien. Want zonder laadpalen kom je nergens.

In veel Europese landen is er nog werk aan de winkel. Wat dat betreft is het goed nieuws dat België flink inzet in het verbeteren van de laadinfrastructuur. Fastned heeft 10 nieuwe locaties toegekend gekregen door Lydia Peeters, de Vlaamse minister van Mobiliteit. De 10 locaties waar je straks kunt snelladen bevinden zich op belangrijke op- en afritten langs de Vlaamse snelwegen. Goed nieuws voor al die Nederlanders die bijvoorbeeld een vakantie naar Frankrijk plannen en tussendoor in België een stop willen of moeten maken om te laden.

In totaal kunnen straks dagelijks honderden elektrische auto’s opladen op die 10 locaties. Er komen palen met een maximum laadsnelheid van 300 kW. Dat zal voor nu voor de meeste EV’s meer dan voldoende zijn. Al gaan de ontwikkelingen hard. Denk aan de Porsche Taycan, Audi e-tron GT, maar ook de Hyundai IONIQ 5 en de Kia EV6 die maximaal 350 kW kunnen laden.

Op het kaartje kun je zien waar die laadpalen precies komen. De komst van de 10 Fastned snellaadpalen zijn pas het begin. België heeft de ambitie om tegen 2025 zo’n 35.000 extra laadpalen te realiseren. Oftewel, die palen schieten de komende jaren als paddenstoelen uit de grond.

Nieuwe snellaadlocaties Fastned in België

Fastned België

Ook interessant!

  • Langs de snelweg je boodschappen doen bij Fastned
  • Hier komt het tweede snellaadstation van Tesla en Fastned
  • Hogere laadtarieven bij Fastned niet ondenkbaar
    Hogere laadtarieven bij Fastned niet ondenkbaar
  • Villa in België is walhalla voor autoliefhebbers
    Villa in België is walhalla voor autoliefhebbers

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Lekker uitgevoerde Revuelto, vers op kenteken
  • Porsche 718 Cayman
    Officieel: het doek valt voor de kleinste Porsche
  • Perfecte accessoire voor je klassieker of youngtimer is hier
  • Fiat brengt Italiaans icoon terug naar het heden
FacebookTweetPinLinkedIn

belgie, Elektrisch, fastned, opladen

Vorig bericht: « Video: Mercedes V-klasse met twin-turbo V8 op de dragstrip
Volgend bericht: Christian Horner: Formule 1 moet geen voetbal worden »

Lees Interacties

Reacties

  1. fanboy zegt

    6 juli 2021 om 10:10

    Meeste in Vlaanderen dus.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 juli 2021 om 10:16

      In Wallonië ligt nog een gat in de markt voor FastFra…

      Login om te reageren
    • cubicinches zegt

      6 juli 2021 om 11:17

      @fanboy: aangezien Lydia Peeters enkel bevoegd is voor Vlaanderen, is dat vrij logisch…

      Login om te reageren
  2. albertjan zegt

    6 juli 2021 om 10:13

    De meeste vakantiegangers naar Frankrijk en Spanje gaan via de E25 Luik – Luxemburg waar je voorbij Luik nog een tankstation hebt, en dan tot Arlon op de E411, 125 km verder, geen enkel. Misschien handig om daar eens wat aan te doen

    Login om te reageren
    • pindakoning zegt

      6 juli 2021 om 12:10

      @albertjan: de dekking in dat gebied is idd echt veel te beperkt

      Login om te reageren
  3. koeberg zegt

    6 juli 2021 om 10:19

    Als ik door België rijd dan is het door Wallonië, over de E25. Toen ik dat een paar jaar geleden deed was er alleen bij afslag Manhay 1 locatie met 2 laders. Verder tot aan Frankrijk niet. Ik zie mogelijkheden.

    Login om te reageren
  4. rulefollower zegt

    6 juli 2021 om 15:02

    Op de route richting Luxemburg mag wel eens een 300kW lader.

    Login om te reageren
  5. Instyle zegt

    6 juli 2021 om 15:02

    Kost extra Co2 uitstoot, openbare ruimte en natuur… ook bij deze vieze palen en stations.
    ‘vooruitgang’? auto’s worden als tanks zo zwaar, geen al beste ontwikkeling.

    Veel mensen zijn al reuze blij met 205 of Clio uit 2001 ofzo. Ook in FR veel voor.

    Login om te reageren
  6. probono zegt

    6 juli 2021 om 17:48

    Mooi! Volgens mij staat er in België we al zo’n 10 supercharger stations van Tesla. Op doorreis naar Frankrijk kon ik in België altijd prima supercharger. Wel fijn als dat voor andere ev’s ook steeds beter mogelijk gaat worden!

    Login om te reageren
  7. eimert zegt

    6 juli 2021 om 23:41

    Ik hoop dat ze ook een AC 43kw lader plaatsen voor mijn Renault Zoe Q90. Ook al is dit een verouderd systeem. Deze kost in verhouding niet zoveel.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North