• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen Beetle voor SEMA heeft 500 pk

Auteur: ricardo, gepost 30 oktober 2012 om 09:01 – 23 Reacties

Afbeelding Volkswagen Beetle voor SEMA heeft 500 pkAfbeelding Volkswagen Beetle voor SEMA heeft 500 pkAfbeelding Volkswagen Beetle voor SEMA heeft 500 pkAfbeelding Volkswagen Beetle voor SEMA heeft 500 pkAfbeelding Volkswagen Beetle voor SEMA heeft 500 pkAfbeelding Volkswagen Beetle voor SEMA heeft 500 pkAfbeelding Volkswagen Beetle voor SEMA heeft 500 pkAfbeelding Volkswagen Beetle voor SEMA heeft 500 pkAfbeelding Volkswagen Beetle voor SEMA heeft 500 pkAfbeelding Volkswagen Beetle voor SEMA heeft 500 pkAfbeelding Volkswagen Beetle voor SEMA heeft 500 pk

Volkswagen Beetle voor SEMA heeft 500 pk
Het is een gegeven dat SEMA doorgaans wordt overladen met hevig gemodificeerde auto’s van Amerikaanse makelij. Toch is er op het tuningfeestje in Las Vegas ook wat eurospul te vinden. Wat dacht je van een Beetle met 500 pk?

Volkswagen heeft in samenwerking met een aantal bedrijven een scala aan speciale Beetle’s in elkaar geflanst. De meest opvallende is toch wel de Ultimate Super Beetle. Een matblauw gevaarte dat tot stand kwam door met APR en VWvortex de handen ineen te slaan.

De 2.0-liter TFSI onder de kap kreeg een andere cilinderkop, een ander inlaatspruitstuk, sterkere zuigers en een motormanagement dat op z’n kop werd gegooid met andere software. Om maar een paar aanpassingen te noemen. Dit alles om het APR Stage IV GTX Turbocharger System te kunnen verwelkomen. Ergo: het blokje levert daarmee 500 pk af, afgevuurd op een 4WD-systeem afkomstig van een Golf R. Een bouwverslag van het blok staat HIER.

Het hart van de SuperBeetle in onderdelen

De SuperBeetle is verder uitgerust met een DXD racekoppeling, een andere demper setup waarbij onderdelen van de Audi TT RS werden geleend en 19-inch lichtmetaaltjes met daarachter een remmenset die in omvang en aantal zuigers toenam. Toch wel prima ingrediënten voor een bijzonder turbokanon.

Mocht deze Beetle niet je smaak zijn; er wordt ook een 1956 Kever van FMS Automotive getoond, samen met een Golf 6 van ophangingspecialist H&R en een 400 pk sterke Beach Battle-Cruiser. Bekijk ze in de gallery.

Ook interessant!

  • Video: Volkswagen Golf 8 R Variant met 320 pk in beweging
    Video: Volkswagen Golf 8 R Variant met 320 pk in beweging
  • Video: New Beetle begrijpt zwaailicht niet, crasht
  • Volkswagen Golf R Variant
    Volkswagen Golf R Variant: gezinsauto met 320 pk en driftmodus
  • Volkswagen Lamando L
    Volkswagen Lamando L is de mooiste VW van 2022

Nieuwste artikelen

  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
FacebookTweetPinLinkedIn

beetle, blauw, mat, sema-2012, tuning, Volkswagen

Vorig bericht: « Autoblog uitzending gemist: Top Gear Bond Special
Volgend bericht: Dit doet Superstorm Sandy met auto’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    30 oktober 2012 om 09:03

    Leukst VAG die er is, maar laat 250 van die paardjes maar weer vrij.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      30 oktober 2012 om 21:27

      @norge:
      Ik had bij het lezen van de kop eigenlijk de hoop dat ze de aandrijflijn van de 911 turbo eronder geschroefd hadden.
      Dat het pas strak en historisch verantwoord geweest….

      Een gemiste kans dus imo….

      Login om te reageren
  2. notsobig zegt

    30 oktober 2012 om 09:12

    Die oude beetle is dan wel weer cool!

    De nieuwe beetle blijft de nieuwe beetle en die vind ik niet te pruimen…

    Login om te reageren
  3. faalhaas zegt

    30 oktober 2012 om 09:23

    Noemen ze hier Porsche

    Login om te reageren
    • dutchiehd zegt

      30 oktober 2012 om 09:59

      @faalhaas: precies wat ik dacht haha

      Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      30 oktober 2012 om 11:53

      @faalhaas: Nope, enkel simpletons noemen die Porsche.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        30 oktober 2012 om 21:29

        @kaasboerin:
        Neeheee, de Simpletons noemen een Porsche “een platte kever”….

        Login om te reageren
  4. griffendahl zegt

    30 oktober 2012 om 09:47

    Vet, had het bouwverslag al gelezen op VWVortex. Mooi ook hoe ze het AWD systeem van de Golf incl tanks en alles overgezet hebben naar die Beetle.

    Login om te reageren
  5. m550d zegt

    30 oktober 2012 om 09:58

    Normaliter ben ik geen fan van VW, maar de Beetle op de eerste twee foto\’s is wel heel, heel erg mooi.

    Login om te reageren
  6. M3Power79 zegt

    30 oktober 2012 om 10:17

    Ik ben wel eens benieuwd naar de prestaties van deze vrolijke stumperd…

    Login om te reageren
  7. awesome zegt

    30 oktober 2012 om 10:33

    Rotiform! <3

    Login om te reageren
    • dragspert zegt

      30 oktober 2012 om 11:14

      @awesome: idd. Hoewel de ccw\’s ook erg vet staan. Maar doe mij ook maar de Rotiforms:)

      Login om te reageren
  8. citroends3 zegt

    30 oktober 2012 om 10:52

    250pk per liter. Not bad. Hoe lang zou het heel blijven?

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      30 oktober 2012 om 13:03

      @citroends3: als de nieuwe onderdelen doen waarvoor ze bedoeld zijn moet het blok net zo lang heel blijven als een standaard blok (een goede variant, geen zieke variant waar je veel over hoort). Wordt een beetje moe van mensen die bij elke vorm van vermogenstuning gelijk roepen: “Hoe lang blijft dat heel?” Niks persoonlijks verder overigens.

      Login om te reageren
  9. Hupke zegt

    30 oktober 2012 om 12:04

    Wel grappig dat hier de reclame van de boxster bovenaanstaat aan het artikel over een kever.

    Login om te reageren
  10. straatpiraat zegt

    30 oktober 2012 om 12:24

    Zoals mijn grootmoeder vroeger al zei: Zo maak je stront nog lekker ;)

    Login om te reageren
  11. bungabungastig zegt

    30 oktober 2012 om 13:03

    Die blauwe maar dan met de Fuchs velgen, maar nog liever de 56-er zonder velgen. E

    Login om te reageren
  12. ej20g zegt

    30 oktober 2012 om 13:04

    Best leuk dit. Als er dan toch een Beetle door mijn strot naar binnen geduwd moet worden, dan maar deze.

    Login om te reageren
  13. bungabungastig zegt

    30 oktober 2012 om 13:05

    …igenlijk leuker dan een Juke die alleen door Arabieren betaald kan worden.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      30 oktober 2012 om 21:32

      @bungabungastig:
      Dus jij denkt echt dat deze goedkoper is….
      mompelt oneoff….

      Login om te reageren
  14. mashell zegt

    30 oktober 2012 om 15:30

    “Beach Battle-Cruiser” is een wel heel bijzondere naam.

    Login om te reageren
  15. garp zegt

    31 oktober 2012 om 10:14

    Die velgen op foto 1 en 2 vind ik magistraal.

    Login om te reageren
  16. pieter-jan_catteeuw zegt

    31 oktober 2012 om 12:37

    De purist in mij vind het altijd een beetje jammer dat de APR producten hun vermogen via het FWD bevoordeelde Golf chassis kwijt moeten.

    Kan niemand even een transaxaal torsen centre diff ontwikkelen (had Alfa dat niet), of een RWD aftapping ofzo? Met modelleringn en 3D printers tegenwoordig zou dat toch financieel moeten lukken. De eerste die een RWD of real-AWD diff maakt voor de VAG-Golf klonen is een held on the scene en heeft zichzelf een mooi stabiel bedrijfje. Als je kijkt hoeveel liefhebbers hun spaarcentjes in hun VAG motoren dumpen terwijl ze er voornamelijk onderstuur van krijgen.

    Als je nog een stap verder wil gaan dan steek je gewoon een Porsche/Audi transaxale op de achter as (uniek subframe nodig) en elemineer je de versnellingsbak vooraan. Dan kan je evengoed de motor draaien, wel, wat een aantal liefhebbers zelf al gedaan hebben. Zou niet mis zijn voor een TT bvb.

    Anders moeten we naar de A4 of A5 kijken als het lichtste VAG chassis met een serieuse aandrijving die deze motoren ten volle tot hun recht kunnen laten komen. Of, even gek doen, een Gallardo/R8 met een kapotte motor op een L4 of L5 Turbo doen lopen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North