• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen Golf R, 270 pk, 350 Nm [updated]

Auteur: robbie, gepost 14 september 2009 om 18:27 – 128 Reacties

Volkswagen Golf R 2010
Heb je niet genoeg aan een Golf GTI? Dan is er nu gelukkig de Golf R die ons ook gelijk de R32 moet doen vergeten. Onder de motorkap ligt geen dikke VR6 meer, maar een 2.0 viercilinder met turbo. En om dat vermogen op de weg te brengen is de Golf R uiteraard ook voorzien van 4Motion.

En die specs zijn weer bijna gelijk aan zijn trendy broertje, de Scirocco R. Een volledig persbericht ontbreekt nog op dit moment. Dus jullie moeten het voorlopig nog even doen met de foto’s. (via: worldcarfans.com)

UPDATE 20:00 Nieuwe informatie uit Frankfurt! De Golf R heeft 270 pk (ipv 265 pk) en 0-100 gaat in 5,5 seconde. Als we meer weten horen jullie het!

Ook interessant!

  • Video: Volkswagen Golf 8 R Variant met 320 pk in beweging
    Video: Volkswagen Golf 8 R Variant met 320 pk in beweging
  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, golf-r, iaa-2009, Volkswagen

Vorig bericht: « Manhart lepelt een V10 (550 pk) in de M3 E92
Volgend bericht: Range Rover Sport Autobiography »

Lees Interacties

Reacties

  1. mb zegt

    14 september 2009 om 18:28

    Toch wel een hele dikke bak.Zo gaat het oersaaie er wel af.

    Login om te reageren
  2. RenesisHP zegt

    14 september 2009 om 18:31

    Het enige spannende aan de topmodellen was de motor.
    Zelfs de meest verstokte VW Golf hater kon daar van genieten.

    Dit is dus duidelijk een stap achteruit.

    Login om te reageren
  3. Henk zegt

    14 september 2009 om 18:33

    lepel er zelf een v6 in en je hebt een leuk bakkie

    Login om te reageren
  4. arabiso zegt

    14 september 2009 om 18:34

    Wanneer komt de de grote gerucht dan uit . De golf R42 ??

    Login om te reageren
    • micheloo0 zegt

      14 september 2009 om 18:37

      @arabiso: nog nooit van gehoord XD en dat gaat ook niet komen denk ik anders hadden ze de v6 niet weg gedaan om milieuredenen maar ze zouden er wel een v8 erin lepelen XD

      Login om te reageren
  5. micheloo0 zegt

    14 september 2009 om 18:36

    Hmmmm ik had meer verwacht die achterlichten zen wel vet maar dan heb je het ook gehad de sound kan balange niet tippen aan de vorige en die uitlaatjes doen nog altijd kinderachtig aan jah dit is een misser van volkswagen

    Login om te reageren
  6. Laue zegt

    14 september 2009 om 18:37

    ik stel voor om dit model de Volkswagen snurk te noemen.

    Login om te reageren
    • micheloo0 zegt

      14 september 2009 om 18:38

      @Laue: überlollllllllllllllllllllllllllllll XD XD XD XD XD

      Login om te reageren
  7. RenesisHP zegt

    14 september 2009 om 18:41

    Met een kont heet dit een VW Bora. VW Boring zou deze erg goed staan.

    Login om te reageren
  8. Bram zegt

    14 september 2009 om 18:46

    we lekker scheurijzer. Jammer dat de VR6 er niet meer inzit nu is het afzien met een 2.0 viercilinder met turbotje

    Login om te reageren
  9. roadronner zegt

    14 september 2009 om 18:47

    Grappige Golf wel, maar ik denk dat potentiële klanten hiervoor toch echt wel voor een Scirocco R zullen gaan en niet zon saaie huisvaderbak, ook al heeft ie dezelfde specs.

    Login om te reageren
  10. rotorhead zegt

    14 september 2009 om 18:47

    “een 2.0 viercilinder met turbo. En om dat vermogen op de weg te brengen”

    Welk vermogen?

    Login om te reageren
  11. rotorhead zegt

    14 september 2009 om 18:48

    @ mezelf: drol, het staat in de titel.

    Login om te reageren
  12. is-Music zegt

    14 september 2009 om 18:51

    Waarom zit hier dan wel 4Motion op en niet op de Scirocco? Je ziet al hoeveel seconden hij laat liggen in de 0-100 tijd versus de S3, is gewoon zonde!

    Login om te reageren
    • Timmie zegt

      14 september 2009 om 18:52

      @is-Music:

      Bewust ruimte gelaten tussen dit en de S3…

      Login om te reageren
  13. EJS zegt

    14 september 2009 om 18:53

    Jammer van het geluid van de oude R32, maar denk dat dit voor de gewichtsverdeling en voor het totaalgewicht een stuk beter is.. en dus beter voor de handling! bovendien voelt een 2.0 turbo veel explosiever dan een NA 3.2

    Login om te reageren
  14. RenJie zegt

    14 september 2009 om 18:54

    Mooie RS6 velgen moet ik zeggen!

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      14 september 2009 om 18:57

      @RenJie:

      Had de scirocco spot van laatst ook:?

      Login om te reageren
  15. Timmie zegt

    14 september 2009 om 18:54

    Niet zozeer de Golf R zal populair worden, maar wel de bodykit. En ik hoop van harte dat deze niet exact gekopieerd kan worden, zodat het verschil met de échte R zichtbaar blijft. Kwestie van die imagogolven goed te kunnen counteren.

    Login om te reageren
  16. RtB zegt

    14 september 2009 om 18:58

    Meh, mag dan wel saai zijn, dat is dan ook zo’n beetje het enige nadeel van de Golf VI. Ik ben geen VW-aanhanger, maar het klopt gewoon allemaal. Ik heb er in gereden en kan gewoon geen minpunten noemen. Zet maar een GTI met DSG bak voor de deur! Al is deze met 4WD natuurlijk ook wel fijn. Goede keuze in ieder geval om niet bij FWD te blijven steken.

    Login om te reageren
  17. Relief zegt

    14 september 2009 om 19:02

    Oh jee daar heb weer het stelletje kuddedieren dat elkaar na-aapt en geen eigen mening kan formuleren.

    Hier op de straat een Golf VI GTI en ik vind hem gruwelijk goed uitzien. Beter dan elke concurrent op de markt (Op de A3 na :P)

    Login om te reageren
  18. Ollie-j zegt

    14 september 2009 om 19:14

    Doe-mij-die-ma!!! super!

    Login om te reageren
  19. TR zegt

    14 september 2009 om 19:16

    Gewoon even bij JD langsgaan met je VI GTI en je hebt maar tien pk minder, koppel gelijk:

    210pk — >250pk : 280nm –> 350nm

    Kost ook iets minder!

    Login om te reageren
  20. jochem zegt

    14 september 2009 om 19:17

    Wat ontzettend zonde dat de V6 eruit ligt. Baal er zelfs als Golf hater van!

    Login om te reageren
  21. Solstice zegt

    14 september 2009 om 19:20

    Mooi heur, maar er is nu ook een Scirocco R die deze auto volkomen overbodig maakt. Tenzij je persé vier deuren wil.. (KLPD undercoversnelwegdienders wellicht?)

    Login om te reageren
  22. Dennis zegt

    14 september 2009 om 19:20

    Saaaiiii!!!!
    Doe mij die maar niet.

    Login om te reageren
  23. Erik zegt

    14 september 2009 om 19:22

    Heb nou even geduld tot de R25 met een mooie 5 in lijn roffel en 340pk. Die komt er heus wel.

    Login om te reageren
  24. Testpiloot zegt

    14 september 2009 om 19:22

    Echt superjammer. Het zat er al lange tijd aan te komen. Downsizen vanwege “een of ander fenomeen dat het milieu heet”.

    Ik zal mijn dagen in een Golf V R32 nooit vergeten. Heerlijk die roffel die daar uitkwam. Gewoon een bommetje op wielen.

    Ik zie de Golf VI R gewoon niet zitten omdat je dan continu het gevoel hebt dat je met een underpowered auto op weg bent die het uit loopt te schreeuwen als een gillende keukenmeid maar niet dezelfde “punch” heeft als zijn zwakkere oudere broer.

    (PS 300 pk uit een mooie luie V8 is redelijk normaal. Maar 265 pk uit een 4-cilinder? Waar gaat dan heen?)

    Login om te reageren
  25. Mika Hakkinen zegt

    14 september 2009 om 19:24

    Ik ga toch voor de ford focus st al is dit wel de beter auto betreft afwerking enz.. maar de emotie haal ik toch wel uit die 5 cilinder haha.. en zn auto koop je toch met je hart denk ik..

    Login om te reageren
  26. EJS zegt

    14 september 2009 om 19:28

    @Erik

    Denk niet dat die er komt, dan zouden ze de Audi namelijk gelijkstellen aan de Volkswagen, en dat doen ze niet. De motor van de S3 hebben ze ook pas in de R gelepeld nadat er bekend werd dat de RS3 er kwam, dat is om het onderscheid te blijven behouden tussen de twee auto’s.

    Login om te reageren
  27. spykerboy zegt

    14 september 2009 om 19:30

    de eerste golf die ik ooit aan zou kunnen denken om te kopen…

    Login om te reageren
  28. Svensson zegt

    14 september 2009 om 19:37

    Heel erg jammer van die VR6. Deze 2.0 turbo zal vast net zo snel zijn, maar aan de smeuïgheid en vooral het heerlijk roffelende geluid van de VR6 kan ie never nooit tippen.

    Login om te reageren
  29. 16V zegt

    14 september 2009 om 19:44

    Al die motoren die maar kleiner moeten met een turbo er op, VR6 is toch 10 keer zo leuk….

    Login om te reageren
  30. Tomaaas zegt

    14 september 2009 om 19:46

    jammer dat tie nog steeds voorwielaandrijving heeft

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      14 september 2009 om 20:02

      @Tomaaas: leer eens lezen! In het artikel staat: de Golf R uiteraard ook voorzien van 4Motion.

      Login om te reageren
  31. Edgar zegt

    14 september 2009 om 19:56

    :mrgreen: Vette bak!, in mijn ogen mooier dan de Scirocco. En ja de 3.2 zit er niet meer in, maar wat hier boven al is gezegd, dat komt het gewicht ten goede.

    Login om te reageren
  32. robbie zegt

    14 september 2009 om 20:01

    UPDATE Nieuwe informatie uit Frankfurt! De Golf R heeft 270 pk (ipv 265 pk) en 0-100 gaat in 5,5 seconde. Als je meer weten horen jullie het!

    Login om te reageren
    • micheloo0 zegt

      14 september 2009 om 20:08

      @robbie: WTF 5.5 seconden :D focus rs killerrrrrrr

      Login om te reageren
    • Prof. Dr. Vliegwiel zegt

      14 september 2009 om 21:19

      -edit: check!-

      Login om te reageren
  33. Mao zegt

    14 september 2009 om 20:05

    -edit: check!-

    Login om te reageren
  34. Rutger zegt

    14 september 2009 om 20:05

    Mooie auto en een leuke motor die in de TT-S prima bevalt en ook in diverse andere VAG-modellen zijn diensten bewijst.

    Dat de aanduiding alleen “R” is, laat hopelijk nog wat ruimte voor een sterkere motor. Ik verwacht deze alleen niet eerder dan de komst van de RS3.

    Login om te reageren
  35. Jeroen zegt

    14 september 2009 om 20:06

    Veranderen ze eig ooit wel iets aan het interieur? Lijkt me toch ook leuk bij een topmodel…

    Login om te reageren
  36. Abbel Snabbel zegt

    14 september 2009 om 20:23

    En….hoeveel type’s Golf heb je nu dan? Ben de tel kwijt…..

    Login om te reageren
  37. rikus zegt

    14 september 2009 om 20:24

    @mika hakinnen

    Voor mij ook een ST ipv dit.. Mijn eerste auto was zelfs een focus 170 st.. uiteraard de eerste serie focus maar toch uberbak..

    net als de eerste R32.. de golf 4 r32 is gewoon de geilste R32 tot nu toe.. zonder vr6 gaat er een hele hoop lol af voor mij..

    gelukkig heb ik nog een 210 pk sterke golf mk3 vr6 staan..
    een auto die me wel vrolijk maakt..

    Login om te reageren
  38. AMG Powerrr zegt

    14 september 2009 om 20:30

    Auto = nice,

    2.0TSI = minder nice,

    3.2 VR6 = nice!!!

    Auto + 2.0TSI = NOT!
    Auto + 3.2 VR6 = HOT!

    :conclusie, had nou alsjeblieft die ganz geile VR6 er in gehongen!

    Login om te reageren
  39. Remco zegt

    14 september 2009 om 20:34

    Tja, ik kan het niet ontkennen het uiterlijk is toch wel cool en flitsend maar ik weet hoe de V6 R32 klinkt en dat gaat deze R zeker niet doen die heeft meer the sound van een Audi S3 grasmaaier. Slecht? MMMnee, maar wel héél héél jammer!!! :(

    Login om te reageren
  40. Turbogek zegt

    14 september 2009 om 20:37

    Ziet er nog niet eens idioot bruut uit eigenlijk, een Focus RS bijvoorbeeld helemaal onder de spoilers.

    Cayman-bezitters (Cayman gaat in 5,8 sec. naar de 100) worden hier niet blij van trouwens, worden ze in hun Porsche een stoplichtsprint geklopt door een lullig Golfje…

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      14 september 2009 om 20:44

      @Turbogek: pfft wat een tekst joh…. ga voor de grap eens een paar bochten pakken met een Cayman. Die auto is één van de best sturende sportwagens überhaupt en dan kom jij aan met “bij een stoplichtje….. Golf, bla bla bla”?

      Hoe oud ben je? Ah that figures.

      Login om te reageren
  41. Turbogek zegt

    14 september 2009 om 20:47

    Jij hebt hier blijkbaar ook al weer ingereden om het bochtenwerk eens uit te proberen?

    Login om te reageren
  42. RtB zegt

    14 september 2009 om 20:48

    Hehe, nu wilt ineens iedereen de VR6 terug terwijl dat ding bij de Golf V nauwelijks werd verkocht (in tegenstelling tot de 2.0 GTI). Tuurlijk is meer cilinders leuker, maar een 4-cilinder turboblok is bij dit formaat gewoon het beste. Minder brandstofverbruik, makkelijker te tunen, wegenbelasting is lager, even betrouwbaar en ook minder noseheavy dan een V6.

    Login om te reageren
  43. w0o0dy zegt

    14 september 2009 om 20:49

    Als het rijdt als een Golf dan issie wel snel maar is er in de bochten nog steeds niet genoeg lol mee te beleven om deze te kiezen boven een Focus RS, tenzij deze Heel fors goedkoper is. De Megane gaat waarschijnlijk beter sturen en de Audi S3 ehm nou ja is geen VW :-)

    Login om te reageren
  44. René zegt

    14 september 2009 om 20:50

    En dan lekker wegrijden met je naaimachine….. nee, de R32 klonk al veel beter dan de S3 dus verwacht bij deze ook geen mooi geluid……

    Login om te reageren
  45. Turbogek zegt

    14 september 2009 om 20:51

    “De Megane gaat waarschijnlijk beter sturen.”
    “Zonder argument heb je geen punt.”

    Geweldig, niemand (behalve testrijders) heeft in de Golf R of in de Megane RS gereden, maar jij hebt al weer een vermoeden over de best rijdende van de twee.

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      14 september 2009 om 20:54

      @Turbogek:

      Komt denk ik omdat de hot hatches van Renault qua weggedrag traditioneel gezien altijd al het veld aanveegt met golfjes.. Dat zegt idd niets met zekerheid over of dat nu weer lukt, maar de kans is wel groot dat het weer zo is.

      Login om te reageren
  46. w0o0dy zegt

    14 september 2009 om 20:52

    De Leon Cupra is wel iets langzamer maar kost maar 34 mille…..

    Login om te reageren
  47. w0o0dy zegt

    14 september 2009 om 20:53

    @Turbogek: welke hothatch is de snelste voorwielaandrijver ter wereld? Nou? Je moet nog heel wat jaren meelopen om de wijsneus uit te kunnen hangen aangezien het nog 6 jaar gaat duren voor je überhaupt een rijbewijs hebt…

    Login om te reageren
  48. GOD zegt

    14 september 2009 om 20:54

    @ robbie

    thomaas heeft wel een beetje gelijk hoor.
    4motion is geen permanente 4WD
    het is in feite gewoon voorwielaangedreven totdat het systeem merkt dat je grip verliest en dan springt de achterkant pas bij.

    Login om te reageren
  49. Turbogek zegt

    14 september 2009 om 20:55

    Alsof jij ooit met die Megane R26 Nurburgring hebt gereden…

    Login om te reageren
  50. PHENOMENON zegt

    14 september 2009 om 20:55

    heel jammer volkswagen. had meer verwacht van de R.
    vind de golf V r32 toch mooier en stoerder eruit zien dan deze.
    en dan heb ik het niet eens over de motor gehad :s

    Login om te reageren
  51. Turbogek zegt

    14 september 2009 om 20:56

    Reactie van 20:55 was aan wOoOdy bedoeld. ;)

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      14 september 2009 om 20:56

      @Turbogek: nee maar wel met een r26 f1… en met een paar golfjes

      Login om te reageren
  52. Turbogek zegt

    14 september 2009 om 20:59

    Dat was trouwens gewoon de vorige Megane. Hoe dan ook, over het rijgedrag van deze Golf R kun je nog heel weinig zeggen. Wel kun je zeggen dat ‘ie op een recht stuk naar de 100 sneller is dan de basis-Cayman…

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      14 september 2009 om 21:20

      @Turbogek: Ik heb al heel wat auto’s gereden waaronder serieus snelle fwd, rwd en 4wd auto’s en een paar serieuze sportwagens en ik kan je vertellen dat een Renault Megane van RenaultSport een hele sterke tegenstander is waartegen VW gewoonweg erg weinig tegen in kan brengen behalve meer pk’s en meer koppel. Qua wegligging en balans zijn die dingen erg goed en een Golf… tja, uiteindelijk rijdt ie nog steeds als een Golf. Te hard een bocht in….. onderstuur tot er eindelijk weer grip is. Een Megane R26 kun je op het gaspedaal door een bocht balanceren in een mooie lange gecontroleerbare 4 wiel drift

      Rechtuit hard gaan is geen kunst en bovendien niet erg boeiend in een land waar je nergens echt op kan schieten. Een Cayman (zelfs een “oude tweedehands”) is een sportwagen en rijdt op een bochtig parcour een Golf helemaal zoek. Een Golf R32 en ook deze R is een (meestal) voorwielaangedreven (en indien nodig 4wd) gezinsauto van het merk dat vooral bekend staat om hardnekkig onderstuur als je eenmaal de grens bereikt…. Lets face it…. VW is geen topmerk als het gaat om echt sportief sturende auto’s. Wel goede allrounders maar niet goed genoeg voor de top qua stuureigenschappen.

      Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      14 september 2009 om 21:41

      @Turbogek:

      Een Golf is een gezinsauto.

      Met een snel blok en stevig onderstel is dit nog steeds een gezinsauto.

      De handling is dus totaal niet vergelijkbaar met die van een sportauto zoals de Cayman.
      Ook al gaat dit ding net zo hard door de bochten, het blijft een gezinsauto. Dat verschil zul je altijd blijven voelen.

      Daarvoor hoef je niet met een auto gereden te hebben. Dat is gewoon logica. De complete basis is anders.

      Login om te reageren
  53. jurrian zegt

    14 september 2009 om 21:00

    Als je meer weten horen jullie het!

    ik zou “je” voor “we” verwisselen. Of als jullie meer gaan posten zodra ik meer weet, dan moet “weten”, “weet” zijn ;)

    Login om te reageren
  54. w0o0dy zegt

    14 september 2009 om 21:00

    Enne ik denk niet dat je een punt kunt maken als het enige vervoersmiddel dat jij ooit gereden hebt met een motor je elctrische driewieler is ;-) (oké die is wat flauw, misschien heb je al wel eens gekart, niet te zwaar aan tillen ik plaag je een beetje)

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      14 september 2009 om 21:11

      @w0o0dy:

      toen ik 14 was had ik ook al wel eens in een auto gereden hoor.. ’t is maar net waar en hoe je opgroeit..

      Login om te reageren
  55. FuelMinded zegt

    14 september 2009 om 21:10

    Die unieke achterlichten op dit speciale model verwacht ik binnenkort op de eerstvolgende facelift van de Golf VI.

    Login om te reageren
  56. transporter T5 174 PK zegt

    14 september 2009 om 21:15

    We hebben zelf een R32 gehad, super lekker dat geluid maar een hoop minder zuinig dan een GTI , wij deden bij normaal gebruik op de snelweg 1 op 10 met R32 terwijl een een GTI volgens mij rond de 1 op 14 legt. Wel lekker dat die een stuk lichter is voorin want het verschil tussen R32 en GTI merkte je vooral als je vlot een rotonde wou nemen.
    Al met al een hoop rijplezier vooral met DSG maar een stuk minder lekkere sound van de Vr6

    Login om te reageren
  57. Aephyon zegt

    14 september 2009 om 21:16

    O wat is ie mooi. Hopelijk is de sound wat te pruimen.

    Login om te reageren
  58. Tommy2 zegt

    14 september 2009 om 21:20

    Waar is Volkswagen in godsnaam mee bezig, onder de Golf R doen ze wel 4motion maar bij Scirocco R voorwielaanrijving terwijl ze nagenoeg hetzelfe vermogen hebben! Nu koopt iedereen natuurlijk een Golf R die véél sneller is…

    Login om te reageren
  59. w0o0dy zegt

    14 september 2009 om 21:28

    En voor wie het leuk vindt…. kom hier maar eens om bij een Golf….
    http://www.youtube.com/watch?v=86brrrKLPD0

    Login om te reageren
    • Mtyn zegt

      14 september 2009 om 21:32

      @w0o0dy: Wat een beest hé, iemand in mijn buurt heeft er een. Nog even wachten op de nieuwe RS! Dan word het pas echt lastig de ultieme hot hatch te kiezen. ;)

      Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      14 september 2009 om 21:46

      @w0o0dy:

      We beginnen steeds meer op Amerikanen te lijken.
      Een beetje miepen over rechtuit cijfers.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        14 september 2009 om 21:57

        @RenesisHP: De meeste mensen kunnen dan ook niet fatsoenlijk met een auto een bocht doorkomen en hebben electronica aan boord om helemaal hersenloos zonder brokken weer thuis te komen……

        Login om te reageren
        • RenesisHP zegt

          14 september 2009 om 22:10

          @w0o0dy:

          Gelukkig is er bij de leukere auto’s een uit knop die WEL doet wat hij moet doen. ;)

          Login om te reageren
  60. Mtyn zegt

    14 september 2009 om 21:29

    Hoe komen ze er bij om de Scirocco, zo’n beetje de sportieve golf, minder snel te maken dan een Golf! Leuk voor degenen die een Scirocco R in bestelling hebben staan, word je straks alsnog geklopt door een Golf. Zou er dan misschien van de Scirocco een nog sneller model komen?

    Login om te reageren
  61. b0z4 zegt

    14 september 2009 om 21:29

    ze hadden hier de 5 cilinder turbo blok in moeten zetten ;)

    Login om te reageren
  62. JDM__Wotevajjjj zegt

    14 september 2009 om 21:38

    en weer kan ik VAG niet volgen…
    een sciroco en een golf zijn hetzelfde dus is het toch veel goedkoper om beide R-modellen AWD te maken ? :p
    rare jongens die duitsers…

    Login om te reageren
  63. Prof. Dr. Vliegwiel zegt

    14 september 2009 om 21:39

    Voordeel van onderstuurde auto’s is dat je ze niet snel in de gracht van een kasteel ziet liggen.

    Een nog beter alternatief is een combinatie van een turbo en een V6, kijk maar:
    http://www.youtube.com/watch?v=mjgaxdl-z-g

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      14 september 2009 om 22:01

      @Prof. Dr. Vliegwiel: moeten we daar echt van onder de indruk zijn? Is that all?

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      14 september 2009 om 22:13

      @Prof. Dr. Vliegwiel: Met turbo’s spelen… tja dan kun je best hard rechtuit ja…. zoals deze simpele Honda…. die even een Viper het snot voor de ogen trekt. En dan laat ik de 710whp Integra turbo maar achterwege…..
      http://www.youtube.com/watch?v=uibapF3LUEk

      Login om te reageren
      • Prof. Dr. Vliegwiel zegt

        14 september 2009 om 22:33

        @w0o0dy:

        Blijft mooi dat soort projecten. Ben er laatst op de duitse autobahn ook slachtoffer van geworden. Was met mijn 224 pk en 510 Nm onderweg en had een peugeot 106 voor me. Hij gaat aan de kant om mij te laten passeren en op het moment dat ik naast em zit geeft hij vol gas en loopt bij me weg. Dat doet toch ff pijn!

        Login om te reageren
  64. *VW* zegt

    14 september 2009 om 21:49

    Ik vind het wel echt heel jammer dat de v6 er niet meer in ligt :( Dat geluid was namelijk zo heerlijk!

    Login om te reageren
  65. AMG Powerrr zegt

    14 september 2009 om 22:03

    @w0o0dy,

    net zoals die ene TVR eigenaar. Dan is een electronisch hulpje misschien wel wat handiger.

    Login om te reageren
  66. RenJie zegt

    14 september 2009 om 22:04

    @Laue

    Ben niet echt actief meer op autoblog.nl, dus ik volg niet alle berichtjes.(Tenminste, ik klik ze niet allemaal aan) Maar ik kwam er al achter toen ik de link in de tekst aanklikte :)

    Login om te reageren
  67. Turbogek zegt

    14 september 2009 om 22:11

    Even voor de duidelijkheid: ik heb nergens gezegd dat het rijgedrag van deze Golf waarschijnlijk dan ook maar in de buurt komt van de Cayman, alleen dat ‘ie sneller naar de 100 gaat en dat je nog niet kunt zeggen dat een Megane RS beter rijdt! Wel lezen graag! ;)

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      14 september 2009 om 22:22

      @Turbogek:

      Ik heb prima gelezen. In directe zin heb je het niet vermeld.

      Ik speelde even verder met de argumentatie van jou en @wOoOdy

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        14 september 2009 om 22:22

        @RenesisHP: hoezo knop? Welke knop? Knoppen zijn voor mietjes! :-p

        Login om te reageren
        • RenesisHP zegt

          14 september 2009 om 22:35

          @w0o0dy:

          Dat grafding staat standaard aan en moet dus uitgedrukt worden om serieus dwars te kunnen spelen en om banden op te roken.

          Nou moet ik toegeven dat je wel heel achterlijk moet doen om in normale omstandigheden iets te merken van de aanwezigheid.

          De tractiecontrole zuigt wel. :x

          Maar goed. Ik mis de mx5 wel op sommige momenten. ;)

          Login om te reageren
  68. w0o0dy zegt

    14 september 2009 om 22:25

    Deze is ook leuk 1989 CRX met een paar kleine aanpassingen (niet dat je die ziet…….
    “This guy just waxed us” (the “us” is twee gasten in een Murcielago!)
    http://www.youtube.com/watch?v=QzP-etuL6Y8

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      14 september 2009 om 22:40

      @w0o0dy:

      Die CRX is übercool. :8

      Login om te reageren
    • Mtyn zegt

      14 september 2009 om 23:11

      @w0o0dy: Wel extreme projectjes, hoe verschrikkelijk moeten de eigenaren van de ‘supercars’ zich voelen op dat moment. Ik had het laatst ook eens, dacht een Fiesta uit ’89 wel even te kloppen. Bleek het een projectje van de lokale dealer te zijn. 290 pk op de voorwielen, op 750 kg :)

      @Renesis, is de RX-8 trouwens echt zo’n fijne stuurmansauto als gezegd wordt? Ik zit er zelf aan te denken gezien er een hele leuke, én voor een nette prijs, in de buurt staat.

      Maar om het maar weer on-topic te trekken, gezien ik denk dat het wel duidelijk is ondertussen dat hard rechtuit gaan op vele manieren kan, zou er van de Scirocco dan geen snellere versie komen? Iets met 4WD en meer pk? Het lijkt me zo lullig als het sportieve model van de golf (want zo mag de Scirocco gezien worden toch?) het onderspit moet delven van zijn gezinsbroertje.

      Login om te reageren
      • RenesisHP zegt

        15 september 2009 om 01:24

        @Mtyn:

        Een rx8 is totaal geen verkeerde stuurmansauto in die klasse. De balans is uitzonderlijk goed.
        De grip is ook niet verkeerd en het motorblok is verslavend.
        Het is echter geen goedkope auto in gebruik.

        Login om te reageren
  69. tinus zegt

    14 september 2009 om 22:28

    wat lult iedereen nou over dat een cayman niet sneller is…

    die 5,5 seconde slaat natuurlijk helemaal nergens op dat is eerder 6,5 seconde
    wat btw ook in het artikel van worldcarfans staat

    moeilijk he vertalen???

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      14 september 2009 om 22:36

      @tinus: We hebben onze informatie rechtstreeks van Volkswagen! Het is 5,5 seconden en niet 6,5!

      Login om te reageren
      • tinus zegt

        14 september 2009 om 22:45

        @robbie:
        ik zou het knap vinden

        excuses voor de harde opmerking iig

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          16 september 2009 om 22:49

          @tinus: Geloof je me al ;)

          Login om te reageren
  70. lincoln zegt

    14 september 2009 om 22:48

    @wOoOdy .. man man man ..
    hoe kom je toch maar weer steeds aan die filmpjes ..
    thanks dude ..

    Login om te reageren
  71. Ralph zegt

    14 september 2009 om 23:04

    Liever een Scirocco R!

    Mjaah echt vergelijkingsmateriaal pas met dé BMW X1
    -SPAM- -SPAM-

    Login om te reageren
  72. MattCurlew zegt

    14 september 2009 om 23:19

    Ik vind de Golf helemaal niks maar deze R toch wel erg geslaagd. De suffe achterlampen zijn mooi aangepakt en de rest ziet er subtiel dik uit. Lekkere prestaties ook!

    Login om te reageren
  73. sjorsx87 zegt

    15 september 2009 om 08:31

    ¿Y quanta costa?

    Login om te reageren
  74. Treff zegt

    15 september 2009 om 09:07

    kom maar met deze “leasebak met power” :mrgreen:

    Login om te reageren
  75. edwin zegt

    15 september 2009 om 18:13

    hahaha die sukkeltjes die zoveel commentaar hebben op de gti rijden zelf zeker in een ford ka ofzo van 10jaar oud!!
    erg he als je zo een auto niet kan betalen sjonnies!!!
    prachtige gti R gewoon !!en niet te overdreven maar gewoon hele strakke auto!!

    Login om te reageren
    • Mtyn zegt

      15 september 2009 om 21:45

      @edwin: Fanboys heb je bij elk artikel, maar kijk je puur naar de R dan kun je ook gewoon logische kritiek uiten. Namelijk waarom ze de Golf R zoveel sneller (1,1 seconden sneller op de 100) dan de Scirocco R, welke toch een beetje als sportieve Golf gezien mag worden. Daarnaast heeft deze AWD, en dat ontbreekt zelfs aan de Scirocco R. En dat is jammer toch! ;)

      Login om te reageren
      • edwin zegt

        15 september 2009 om 22:14

        @Mtyn:
        je hebt gelijk hoor.word aleen moe van al die gasten hier die altijd maar lopen te zeuren!als ze het zo goed weten warom ontwerpen ze dan zelf niet een auto!?ze moeten blij zijn dat we niet allemaal dezelfde smaak hebben!!anders rijden we allemaal in dezelfde auto,s! toon gewoon wat meer respect voor een merk waar ze niet van houden!!;)

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          15 september 2009 om 22:23

          @edwin: wat is dat nou voor een onzin? Mogen wij vinden dat een Golf niet super stuurt? Ja dat mag! Mogen wij vinden dat er auto’s zijn die beter sturen? Ja dat mag, en weet je wat? Een hele grote groep professionals en dus wel enig verstand van zaken is het er mee eens.

          Ik hoef geen respect te hebben voor een bepaald merk dat jij toevallig geweldig vindt. Niemand kan een ander trouwens dwingen ergens respect voor te hebben. Dat heb je of dat heb je niet. Godzijdank hebben mensen verschillende smaak…. er zijn als zoveel saaie hokken op de weg.

          En ja ik zou een Golf R kunnen kopen maar dat wil ik niet. Ik maak andere keuzes en daar heb ik meer lol van. En dat zegt misschien niets over de Golf maar vooral over mijn karakter en mijn smaak.

          Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        9 december 2009 om 14:03

        @Mtyn: De Golf mag dan wel sneller zijn in een rechte lijn… volgens de berichten van VW is de Scirocco op het circuit toch sneller…

        “Als we de ’gewone’ Scirocco met 200 pk vergelijken met de nieuwste Golf GTI dan is de coupé eigenlijk de sportievere auto. Volkswagen maakt ons al snel duidelijk dat het bij de R-versies niet anders is. Ondanks de vierwielaandrijving en de 5 pk meer, is de Golf R op het circuit langzamer dan de voorwielaangedreven Scirocco R. Het lagere gewicht, de grote spoorbreedte en het lage zwaartepunt zijn hier debet aan.”
        bron: autoweek

        Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      16 september 2009 om 01:17

      @edwin:

      Tuurlijk jongen. Ik ga de rx8 gelijk inruilen. :roll:

      Login om te reageren
  76. edwin zegt

    16 september 2009 om 13:13

    ja een rx8 zou ik ook snel inruilen als ik jou was!!
    nee hoor geintje,maar dat bedoel ik ermee te zeggen!
    ik word niet warm van een rx8,maar kraak hem toch ook verder niet af!
    gr edwin

    Login om te reageren
  77. BananaFlip zegt

    16 september 2009 om 16:09

    Kijk, dat zijn cijfers.
    200 pk is gewoon een beetje te weinig hoor.
    En voor een R-badge en wat uiterlijk frutsels (overigens erg mooi!) moet je deze maar nemen.

    Login om te reageren
  78. Agolf zegt

    26 september 2009 om 14:27

    het is gewoon mooi.

    Login om te reageren
  79. Laserpilot zegt

    18 oktober 2009 om 21:42

    Als ‘saaie huisvader’ waarvoor de 996 carrera 4 een beetje te klein werd heb ik toch maar voor wat vitamine “R” gekozen.

    Gewoon een 4-deurs Uber-golfje. Stinger er in en klaar.

    GTI vond ik met 210 pk al teveel PK’s voor de voorwietjes op een droge weg. Binnenkort Talladega 19 inch velgen in de aanbieding, ik doe er 18 inch Interlagos op, dus voor de TSI rijders die een beetje mimicri willen doen, kijk over een paar weekjes op marktplaats….

    Login om te reageren
  80. Raoul zegt

    28 oktober 2009 om 09:15

    Leuke golf met knappe prestaties… Maar laten we eerlijk zijn, je kan bijna nergens meer hard rijden zonder anderen in gevaar te brengen.

    Daarnaast is het geluid net zo belangrijk als de prestaties… en de roffel van de Vr6/R32 blijft voor mij toch het allermooiste geluid wat er is!

    Login om te reageren
  81. Raoul zegt

    28 oktober 2009 om 09:16

    http://www.youtube.com/watch?v=lkatju9UrL0

    Login om te reageren
    • Laserpilot zegt

      31 oktober 2009 om 01:16

      @Raoul: Wat is er mis met het geluid dan.

      In de Volvo heb ik ook Dynaudio en ook zond tig watt vermogen er op klinkt dat heel aardig :-))

      Login om te reageren
  82. bulo zegt

    31 oktober 2009 om 13:36

    Heb 2 jaar de R32 gereden, en ga nu de nieuwe R bestellen, ik vind hem top, valt niet op en toch power.

    Login om te reageren
  83. Jordy zegt

    14 januari 2010 om 08:40

    wat een vette golf zeg…

    en nog zuinig ook ! echt goeie optie.

    ben toch eigenlijk wel benieuwd tot hoever ze deze 270 pk kunne tune.

    greeeetz

    Login om te reageren
  84. w0o0dy zegt

    25 januari 2010 om 21:37

    De eerste serieuze rondetijd is binnen. De Golf R heeft een 1:17.0 gereden op Hockenheim (Short) en dat is een hele goede tijd. Wel mogen we de tijd van de nieuwe Megane RS mk3 1:17.3 en de tijd van de nieuwe Focus RS 1:16.6 ernaast zetten. Sneller dan heel wat vlotte en sportieve achterwielaangedreven auto’s (SLK55amg, Opel Speedster, 996 carrera, GT speed, X6M, z4M, S5, Aston V8, 135i om maar wat te noemen.

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      25 januari 2010 om 22:01

      @w0o0dy: dat kunnenn we idd mooie tijd noemen w0o0dy, blijkbaar stuurt ie wel goed dan… ;)

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        25 januari 2010 om 22:13

        @Jipp: vrij goede wegligging en veel grip icm 270pk en flink wat koppel. Goed sturen = leuk sturen, met precisie en feedback wat mij betreft… effectief is niet per sé leuk. Misschien dat een Golf R me wel zou kunnen overtuigen… maar geen enkele Golf die ik tot nu toe heb gereden was leuker dan de Megane R26 waarmee ik wat heb mogen stoeien…

        Login om te reageren
  85. bzztt zegt

    5 februari 2010 om 00:12

    kvin nog altijd de golf 4 r32 beter dan de twee nieuwere modellen :)

    Login om te reageren
  86. Laserpilot zegt

    27 februari 2010 om 23:11

    Nu ik een paar weken geniet van de R verlang ik niet meer terug naar de 911 of naar de GT Turbo …..

    En ik had dat echt niet verwacht, je wil gewoon niet geloven dat er 270 paarden in schuilgaan.

    Sirocco ? Laat me niet lache

    Ok, boven de 200 gaat de fut er een beetje uit. Bij de hoge toeren een fraaie roffel, maar niet het supervermoeiende rotlawaai als je 2 uur op de autostrada gereden hebt. En ook de remmen; chapeau !

    Vergeet niet dat op het gemiddelde negenelfje 22K pleuri winst wordt gemaakt, en op een volksbak slechts één. Er wordt ook helemaal geen reclame voor gemaakt, de verkoper wist niet eens dat de R leverbaar was.

    Unuf zet dit is absoluut een wolf in schaapskleren, zwart schaap in mijn geval.
    Er rijden er nu zo’n drie in NL rond, prima om zo te houden. Maar jongens,

    – wel opzij als ik er aan kom, ik ben niet te houden –

    Laserpilot

    Login om te reageren
  87. w0o0dy zegt

    28 februari 2010 om 00:24

    @laserpilot: vw zegt dat de scirocco R de golf R te snel af is op het circuit, dus het lijkt erop dat de mensen die de scirocco R kiezen boven de golf R het laatst lachen….. jammer joh.

    Login om te reageren
  88. gerardR zegt

    13 maart 2010 om 12:10

    laserpilot ik heb ook een golf R een zwarte welke opties heb jij als ik mag vragen

    Login om te reageren
  89. w0o0dy zegt

    1 april 2010 om 21:24

    Zoals ik al zei… de Scirocco is de snellere en sportievere auto…

    VW Golf R vs VW Scirocco R
    Tsukuba 1:08.515 vs 1:08.231
    Hockenheim Short 1:17.0 vs 1:16.3
    Autozeitung test track 1:43.7 vs 1:42.6

    Login om te reageren
  90. MAB zegt

    19 augustus 2010 om 01:16

    zat er maar de moter in van de TT RS dan was het nog wat

    Login om te reageren
  91. larsjuuuh zegt

    14 februari 2012 om 14:09

    auto voor BAZEN!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North