• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen Passat R36

Auteur: autoblogger, gepost 15 november 2006 om 15:23 – 117 Reacties

Volkswagen Passat R36


Eind deze maand zal Volkswagen op de tuningshow in Essen de Passat R36 onthullen. En opeens lijkt dat stoffige imago een beetje te verdwijnen, de populaire leasebak krijgt namelijk een 3,6-liter V6 met 300 pk!

De R36 sedan gaat daardoor in 5,6 seconden naar de 100 km/u, de variant doet het in 5,8 seconden. De Passat krijgt een DSG-versnellingsbak en maakt gebruik van 4MOTION vierwielaandrijving. De topsnelheid is elektronisch begrensd op 250 km/u.

De R36 heeft een nieuwe voorbumper met chromen grille en grotere luchtinlaten gekregen, verder zijn er verchroomde sierlijsten, sideskirts, Bi-Xenon lampen, een achterspoiler en twee dikke uitlaatpijpen. Het maatje sloffen komt in 18-inch. Het interieur is overigens zeer behoudend (geen leer), al vallen de kuipstoelen en het R-logo wel op.

De Passat R36 kom het tweede kwartaal van 2007 op de Duitse markt, wanneer de uber-Passat naar Nederland komt is nog niet duidelijk (via babez.de).

Volkswagen Passat R36
Volkswagen Passat R36
Volkswagen Passat R36
Volkswagen Passat R36
Volkswagen Passat R36
Volkswagen Passat R36

Ook interessant!

  • Video: hoe komt deze Passat op zijn kant?
  • Volkswagen met 4 uitlaten
    Koop deze Volkswagen Passat W8 voor een schijntje
  • Passat sedan
    In memoriam: Volkswagen Passat Sedan
  • Passat Limited Edition
    Passat Limited Edition is een van de 1.973 laatste ooit

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

passat, r36, tuning, Volkswagen

Vorig bericht: « Geely Fengyin Concept 2007: WTF?
Volgend bericht: Mazda Nagare Concept »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dreier zegt

    15 november 2006 om 15:30

    Hmm, als ze die maar niet gaan inzetten als VROS mobiel….

    Login om te reageren
  2. Ewout zegt

    15 november 2006 om 15:30

    Wreed! :D

    Login om te reageren
  3. Rossi zegt

    15 november 2006 om 15:31

    Wat een super bak! Ben benieuwd wat Rick Dos deze keer heeft te mopperen…. Zal vast wel iets in de trant zijn dat VW het een en ander nakt van Audi ;)

    Login om te reageren
  4. Skyline.. zegt

    15 november 2006 om 15:34

    Niet slecht,, :D Mischien ruilt mijn zus haar passat uit 2001 voor dit ding,, :P Vind m’n neefje vast leuk,, Hopelijk komen nog dikkere motors in die Volkswagen,, ;)

    Login om te reageren
  5. CSL zegt

    15 november 2006 om 15:35

    Strakke bak. Hoe zwaar zal die worden? meer dan de W8?

    Login om te reageren
  6. Mpower zegt

    15 november 2006 om 15:38

    heerlijk toch, 300pk en netjes gestyled.

    Login om te reageren
  7. Leon zegt

    15 november 2006 om 15:42

    Doe mij de variant maar! Erg strak

    Login om te reageren
  8. Nelson zegt

    15 november 2006 om 15:57

    Heel mooi gedaan van VW!!!

    Login om te reageren
  9. Leon zegt

    15 november 2006 om 16:01

    Erg mooi :D

    Login om te reageren
  10. astra zegt

    15 november 2006 om 16:03

    Ik ben geen voorstander van VW, in de meeste gevallen hoeft dat merk van mij niet zo, maar in dit geval wil ik graag een uitzondering maken, zet maar op de oprit!

    Login om te reageren
  11. Ejay zegt

    15 november 2006 om 16:03

    Zie hier, de ultieme bumperkleefmobiel. Op foto 4 zie je datgene dat wanneer het helemaal geen zin heeft toch in je binnenspiegel plakt.

    Login om te reageren
  12. Tompi zegt

    15 november 2006 om 16:06

    Lekker strak !! :D

    Login om te reageren
  13. henk zegt

    15 november 2006 om 16:08

    enigste mooie van die auto is de kleur

    Login om te reageren
  14. gerrit zegt

    15 november 2006 om 16:13

    NOu ome henk zo kan iej wel weer effe, dat ding is tenminste mooi vormgegeven nij 300 PK. Kijk een Subaru Sti dan, Met taartschep en alles, dit is gewoon een hele nette bak :D

    Login om te reageren
  15. Z-Rider zegt

    15 november 2006 om 16:14

    Goh ben ik nu net de enige die dit gewoon echt niets vind……. Wat een hok zeg… Die hele voorkant is om te huilen zo… Laat ik maar niet beginnen over het interieur. Dit is echt de auto voor de vader van de tjoenings sjonnie…..

    Deze opgevoerde vertegenwoordigers auto zal denk ik een hoop kosten… Dus liefhebbers van deze auto, bereid je maar voor op een hoge bijtelling of bizarre aanschaf prijs.

    :)

    Login om te reageren
  16. Turbopaultje zegt

    15 november 2006 om 16:22

    Volgens het spreekwoord: Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.

    Of ook wel: ben je als dubbeltje geboren, zul je nooit een kwartje worden.

    => deze möchtegern Sportpassat hoort meteen thuis in de categorie spamauto´s

    Login om te reageren
  17. Die andere JR zegt

    15 november 2006 om 16:23

    @Z-Rider: hier zijn we het eens.

    Waar ik het vorige model Passat en vorige model Golf nog iets stoers vond hebben (en best mooi vind), vind ik de huidige generatie Passat en Golf te lelijk voor woorden. Totaal niets stoers aan, eerder truttig en soft. VW is imho een verkeerde design-richting ingeslagen. Last van gemuteerd design-DNA o.i.d. :-))

    Login om te reageren
  18. Yo! zegt

    15 november 2006 om 16:24

    Argh, dit is echt lelijk. Wat voor motor je er ook inlepelt, het blijft een sales-mannetjes auto (het feit dat nu al de vergelijking wordt gemaakt met de Sloebaroe Sti zegt denk ik genoeg). Ik zou voor die prijs een auto nemen met wat meer allure.

    Login om te reageren
  19. Yo! zegt

    15 november 2006 om 16:25

    overigens wel mooie sprinttijd.

    Login om te reageren
  20. Die andere JR zegt

    15 november 2006 om 16:25

    O ja, en ze zijn in dit geval zelfs in staat gebleken de sportstoelen (qua design) te verzieken. Waarom niet een paar mooie Recaro’s uit het rek getrokken??

    Login om te reageren
  21. Fruitcake zegt

    15 november 2006 om 16:27

    Vind de achterkant wel erg braafjes, maar verder is 300 PK in een sedan altijd leuk :)

    Login om te reageren
  22. MrSelected zegt

    15 november 2006 om 16:45

    5.6 seconden? In een VW? Dat zijn bijna ///M en AMG capriolen!

    Waar stopt de waanzin..

    Login om te reageren
  23. Greg zegt

    15 november 2006 om 16:45

    Vind de grille heel mooi agressief.. de achterkant kon ietsje mooier gestyled zijn, maar deze Passat krijgt een ruime voldoende.

    En 5,8 sec van 0-100 km is serieus snel voor zo’n auto. Toch even 0,6 sec. sneller dan een Porsche Boxster om maar een iets te noemen

    Login om te reageren
  24. sacha zegt

    15 november 2006 om 16:49

    @MrSelected: Inderdaad. Het moet niet gekker worden!

    Login om te reageren
  25. yoyo zegt

    15 november 2006 om 16:50

    vette bak :D

    Login om te reageren
  26. Sven zegt

    15 november 2006 om 16:52

    über-geile variant :) Maar gekker moet het niet worden want dan gaan ze enkel zichzelf onnodig de kosten injagen. (dus vw-mensen die het internet afschuimen lees dit goed: geen w8 of dikker, evt wel een dikke diesel ;-) )

    Login om te reageren
  27. Pjotr zegt

    15 november 2006 om 16:54

    Het blijft een auto met een te dikke reet.

    Login om te reageren
  28. Greg zegt

    15 november 2006 om 16:56

    waarom mag VW geen snelle bolides van jullie bouwen :) ?
    Voor het merk zou t een imago boost zijn. VW niet stoffig meer, maar degelijk, waardevast en supersnel… mooi toch?

    Enige argument dat ik kan bedenken is dat je de verkopen van Audi negatief zou kunnen beinvloeden als VW snelle auto’s uitbrengt. Aan de andere kant, Audi klanten kiezen voor de klasse van Audi en als die klasse blijft bestaan hoeft Audi zich geen zorgen te maken.

    Login om te reageren
  29. w0o0dy zegt

    15 november 2006 om 16:59

    met name de voorkant is lelijk (met die “luchtroosters” die ze van de R8 gejat hebben….) Als ik dit te dichtbij in mijn spiegel zie dan mag de Passat-hufter mijn remlichten van dichtbij gaan bestuderen. De Passat is typisch een auto voor de snelle zakelijke rijder met weinig respect voor andere en altijd haast (want je moet natuurlijk wel op tijd komen voor je afspraak over 5000 afwasborstels….) dat soort types kunnen zich waarschijnlijk geen R36 veroorloven, maar de diesels zijn ook irritant zat.

    300pk is leuk, maar het is een Passaaaaai….. en ook met 300pk zou dat niet mijn keuze zijn. Maar goed je moet wat als je veel geld in een nieuw model hebt gestoken en de verkoopcijfers toch een beetje tegenvallen…..

    Login om te reageren
  30. CG zegt

    15 november 2006 om 17:00

    Niet slecht, maar ik geef me euro’s dan toch liever uit aan een leuke S4’tje

    Login om te reageren
  31. C200 Kompressor zegt

    15 november 2006 om 17:02

    Machtig mooie auto, ECHT SUPER!!!!!!!!!!!!!
    Toch heel wat anders dan die lelijke Ford Mondeo.

    Login om te reageren
  32. remy zegt

    15 november 2006 om 17:06

    hoop dat deze motor ook in de gefacelifte cayenne komt.

    Login om te reageren
  33. stefan zegt

    15 november 2006 om 17:09

    jah een s4 zou ik ook wel willen hebben maar het prijs verschil zal wel van hier naar tokyo zijn!

    Login om te reageren
  34. Pieliej zegt

    15 november 2006 om 17:11

    Lekker hoor! Ziet er goed uit, en ja, misschien dat er leasers zijn die 300 pk nodig hebben om op hun werk te komen, maar dat doet er niet toe :P
    Beter dan een standaard passat, en ja, die 300 pk zal wel aantikken

    Login om te reageren
  35. Karaya zegt

    15 november 2006 om 17:19

    In een Passat hoort een stinkdiesel te zitten.

    Login om te reageren
  36. 911 zegt

    15 november 2006 om 17:19

    ik vind hem er wel goed en strak uitzien

    aleen de types die zo’n bak kopen……………….ik zal het er maar niet over hebben :(

    Login om te reageren
  37. Ricardo zegt

    15 november 2006 om 17:22

    ik vin er niks aan

    Login om te reageren
  38. Ome henk zegt

    15 november 2006 om 17:23

    De break versie mag er best wezen! De gewone vind ik dan weer wat minder .. niet dat ik er met tegenzin in zou rijden hoor :-)

    Login om te reageren
  39. Simon zegt

    15 november 2006 om 17:25

    Die velgjes krijg je standaard bij je Suzuki Alto…

    Login om te reageren
  40. T.G zegt

    15 november 2006 om 17:27

    Mooi subtiel aan het uiterlijk gewerkt. Erg mooi geworden, alleen is de variant mooier dan de sedan. Ben benieuwd naar de prijs, potentiele rs4 beater.

    Login om te reageren
  41. T.G zegt

    15 november 2006 om 17:28

    Mooi subtiel aan het uiterlijk gewerkt. Erg mooi geworden, alleen is de variant mooier dan de sedan. Ben benieuwd naar de prijs, potentiele rs4 beater!

    Login om te reageren
  42. w0o0dy zegt

    15 november 2006 om 17:30

    RS4 beater? are you nuts? de RS4 is een heeeeeel stuk sneller dan dit apparaat.

    Login om te reageren
  43. Turbo zegt

    15 november 2006 om 17:31

    De specificaties zien er goed uit. De uitwerking vind ik wat minder.

    Zelf zat ik aan een gewone Passat te denken die je wat lager legt, wellicht zo’n zwarte pimpwagen met iets getintje ruitjes en dan strakke velgjes eronder. Bumpertjes kunnen ook wel, maar daarmee houdt het dan wel op. Dan resteert een strakke zakelijke en koele kogel over de weg.

    Nu lijkt het een Passat met een goede set specificaties die vervolgens bij H&R is langsgebracht voor het meest optische effect. We konden de nieuwe V10 RS6 er ook al op betrappen. Heel veel uiterlijk vertoon en lang niet even smaakvol.

    Een paar concrete zaken:
    *de stoelen; vast een hit in Bond’s jaren ’70 Esprit, maar tegenwoordig een tikkeltje weird.
    *alu pedals; who needs them (en wie ziet ze uberhaupt)?
    *de zijlippen van de frontspoiler. Het lijkt een soort bromsnor die omhoog krult met die zwarte lamellengolfjes erin. Bovendien sluit het niet mooi aan op de voorwielen/kasten. Daarmee krijgt het een ‘opgeplakt’ karakter als sneeuwschuiver o.i.d.; als ze die lipjes ietsje naar binnen brengen, wordt het al veel harmonieuzer. Dan meteen die lamellen eruit, want dat is wat te aggressief bij deze bak.
    *de achterkant van de variant is niet echt een R36 punt, maar gewoon een Passat punt; er zit een overhang in, en die is niet visueel afgerond achterop. Een ‘restpunt’ op het ontwerp lijkt het wel, gelijk de Honda Accord met die lelijke bak erachter.

    Bij de Passat minder extreem, maar toch.

    De getoonde kleur vind ik mooi, maar het is natuurlijk allemaal een kwestie van smaak.

    Login om te reageren
  44. mvagusta zegt

    15 november 2006 om 17:31

    Ik vind het niet overtuigend! Ze hebben naar mijn inzien ook wel een verkeerde kleur gekozen! Wel een mooie kleur, maar niet voor deze auto! Hij is al zo kolosaal en dat word alleen maar versterkt!
    Tjaa…. En het blijft een Passat! :(

    Login om te reageren
  45. Sander zegt

    15 november 2006 om 17:33

    @ T.G,

    jij bent gek! Dit is een mooie auto maar serieus geen RS4 beater hoor!! Je moet van goede huize komen wil je die zomaar verslaan.

    Vind het trouwens wel een vette bak!! Dat zowieso. Alleen beetje jammer van die velgen+banden!

    Login om te reageren
  46. pietje zegt

    15 november 2006 om 17:38

    strake bak mooi intrieur en mooi afgewerkt
    (warneer komt hij in nederland)

    Login om te reageren
  47. rabbit zegt

    15 november 2006 om 17:41

    vette motor wil ik wel een keer mee rijden komt ook waarschijnlijk in de golf

    Login om te reageren
  48. Mr. R zegt

    15 november 2006 om 18:00

    Niet gek! Ik ben helemáál geen VW liefhebber, maar dit ziet er best netjes uit. Al ben ik het helemaal met Turbo eens dat die lipjes aan weerszijden van de voorbumper nergens op slaan.


    De Passat is in het geheel nog best beschaafd, zeker vergeleken met een Opel Vectra OPC.

    Wat hebben we verder nog aan alternatieven in deze klasse? Volvo V50 is te klein, Subary Legacy 3.0R Spec B, anders nog iets? Audi en BMW zitten toch een klasse hoger.

    Login om te reageren
  49. carfreak zegt

    15 november 2006 om 18:07

    @ Mr. R , mercedes, volvo, jaguar zit ook in de klasse BMW en Audi, geloof mij maar.. verder vind ik dit een bwa geslaagde auto, maar het is een VW

    Login om te reageren
  50. m5 zegt

    15 november 2006 om 18:10

    mooi maar het blijft nog steeds een vw he

    Login om te reageren
  51. iceman zegt

    15 november 2006 om 18:15

    beetje jammer van volkswagen ,de kleur is niet goed en de bumper kit is niet de juiste voor deze wagen.

    Login om te reageren
  52. Marcello zegt

    15 november 2006 om 18:34

    Als ie komt, weet ik wie er een proefrit gaat maken!!! Whahahaha vet gruwelijke bak!!! yeah!

    Login om te reageren
  53. Rick dos zegt

    15 november 2006 om 18:39

    Volgens mij had Audi nog een voorbumper c.q. voorspoiler liggen. Iedereen die niet ziet dat dit niet van een Audi komt, die mag van mij langs de opticien!

    Het gaat net als de W modellen geen succes worden lijkt me zo. Op de voorbumper en in mindere maten de 2 uitlaten na, zou je toch niet zeggen dat je met iets speciaals rondrijdt?! Maaaaaaaarrr het zal wel weer alemaal aan mij liggen!

    OMG! zelfs het stuur hebben ze aan de onderkant afgevlakt……Je zou bijna zeggen dat Audi van VW is! :P

    Login om te reageren
  54. mark zegt

    15 november 2006 om 18:42

    proper

    Login om te reageren
  55. Marcello zegt

    15 november 2006 om 18:44

    Rick, mssn moet je ns niet zo zeuren en r eerst in gaan rijden voordat je je oordeel velt.. en wat is er mis met een wolf in schaapskleren ;) is tog leuk als zon beemweetje je probeert te boeken en je hem voorbij vliegt…

    Login om te reageren
  56. Sander zegt

    15 november 2006 om 18:46

    @ Rick Dos,

    Je hebt gelijk als je zegt dat de bumpers op die van Audi lijken, maar dat stuurtje valt toch wel mee?! En sjah, Audi heeft exact dezelfde uitlaten, valt nog mee dat ze niet voor een iets lichtere tint blauw hebben gekozen zoals de RS4.
    Maar het is toch best een leuk alternatief voor mensen die zich geen RS4 of Audi S6 kunnen veroorloven:P

    Login om te reageren
  57. Rick dos zegt

    15 november 2006 om 18:53

    @Sander
    Er moeten toch wel leukere alternatieven zijn?!…..kan er nu niet op komen……maar dat moet toch wel?!

    @Marcello
    Als ik ergens in moet rijden dan moet het me ook interesseren. En dit interesseert me echt geen ene !”#%! ;)
    Er is helemaal niks mis met een wolf in schaapskleren, maar laat die wolf er dan op zijn minst een beetje goed uitzien! :)

    Login om te reageren
  58. henk zegt

    15 november 2006 om 18:53

    @ remy

    wat moet ik nu met slechts 300pk in een cayenne……da’s dan toch niet vooruit te branden in zo’n zware SUV!!!

    Login om te reageren
  59. Sander zegt

    15 november 2006 om 18:58

    @ All,

    Noemt u maar 5 mogelijke concurrenten van de R36:

    Login om te reageren
  60. Rick dos zegt

    15 november 2006 om 19:02

    Alfa Romeo 159 GTA misschien?! Als die komt?

    Login om te reageren
  61. Sander zegt

    15 november 2006 om 19:06

    Dat is nummer 1.. Opel Vectra OPC is 2.. Mazda MP6? is 3..

    Login om te reageren
  62. deora zegt

    15 november 2006 om 19:07

    hoezo strak :D

    Login om te reageren
  63. Rick dos zegt

    15 november 2006 om 19:09

    Is er misschien nog een Volvo in de aanbieding?!

    Login om te reageren
  64. Sander zegt

    15 november 2006 om 19:23

    Ja maybe, weet niet of de V50 R er komt? En misschien Honda Accord type R?

    Login om te reageren
  65. Thom zegt

    15 november 2006 om 19:39

    wel leuke sport stoelen alleen misschien iets te normaal?
    wel de beste uit zijn concurenten. mooier dan de spuuglelijke vectra

    Login om te reageren
  66. TUUT TUUT zegt

    15 november 2006 om 19:41

    @ sander

    Misschien ziet er niet zo goed uit als de andere maar hij rijdt wel super, de IMPREZA WRX+ (de station versie)… Loopt verschikkelijk hard en stuurt messcherp.

    Login om te reageren
  67. JANUS zegt

    15 november 2006 om 20:43

    Ik heb eerlijk gezegd niet alle (66 tot nu toe) reacties gelezen maar wil toch even kwijt dat ik dit geheel niet echt gelsaagd vind !

    Passat is heus geen lelijke auto en hij rijdt echt zalig. (Handling kan strakker maar OK)

    Bij deze tuning staat hij op één of andere manier raar op zijn wielen. Of de wielen er niet bij horen. Die luchthappers onder de richtingaanwijzers aan de voorkant zijn regelrecht van de Audi R8 overgenomen !

    Login om te reageren
  68. vØlvØ frǽk zegt

    15 november 2006 om 21:03

    @ Rick dos
    ja er is nog altijd de V70 met eveneens 300 pk ;-)
    maar de nieuwe V70 komt eraan en als daar een R van komt dan heeft die uiteraard meer vermogen :-D

    een mooie passat, maar ik blijf bij mijn mening dat Volkswagen nog steeds een Volkswagen is (en zou moeten zijn)
    wil je een snelle auto, koop dan ook eentje met uitstraling en mag het niet te veel opvallen, nou dan wordt het Volvo he ;-)
    en anders een Audi, alleen het nadeel is dat die meteen een stuk duurder zijn…
    maar goedkoop zal deze beslist ook niet zijn….

    Login om te reageren
  69. alfa156 zegt

    15 november 2006 om 21:05

    Waar gaan we naartoe? Trekt op niets.
    Zoals al door andere gezegd, net een Audi en die vind ik persoonlijk ook op ni veel trekken, dat is mijn persoonlijke perceptie, want elke audi is identiek met een gratis bbq-gril, en nu net dat misbaksel moet VW dan effe in de verf – inox – zetten. Kunnen de campeerders onder ons dit nutteloze, ongeïnspireerde front nog effe voor iets anders gebruiken :-)

    Nogal negatief, weet ik, maar het moest er effe uit
    greetz

    Login om te reageren
  70. johann zegt

    15 november 2006 om 21:09

    Ja Janus, Vw gebruikt Audi al minstens 30 jaar als designvoorbeeld. Was de eerste Passat immers geen Audi 80 zonder kont? Kreeg de Passat van 1997 niet het verwijt (of compliment) dat hij zoveel op de A6 leek? Deze lijn wordt gewoon doorgetrokken. En terecht.

    Login om te reageren
  71. JANUS zegt

    15 november 2006 om 21:17

    @Johan.
    Natuurlijk wel maar ik vond het juist zo knap dat de huidige Passat NIET meer zoveel op een A4/A6 lijkt. Jammer dat ze hem dan gaan tunen in de richting van een Audi.

    Login om te reageren
  72. NISmo zegt

    15 november 2006 om 21:19

    De leasesletjesbak voor de baas, alle onderdanen rijden de gewone passat en de chief neemt deze :D

    Login om te reageren
  73. johann zegt

    15 november 2006 om 21:23

    @janus
    VW zou idd af en toe iets origineler mogen zijn, maar het is wel suxesvol.

    Login om te reageren
  74. johann zegt

    15 november 2006 om 21:28

    Wat ik probeer te zeggen, is dat ikzelf (=mening) VW’s mooie auto’s vind, net dat beetje extra (=audi-achtig) wat een Ford of Opel mist. Terwijl de Mondeo en de Vectra best wel op de vorige Passat lijken, maar toch net niet DAT hebben.

    Login om te reageren
  75. JANUS zegt

    15 november 2006 om 21:29

    @Johan.
    Begrijp me niet verkeerd. Ik zou graag een nieuw model Passat rijden hoor. Misschien geen toppunt van design maar wel een zeer degelijke, goed sturende auto. Ik zeg alleen dat ALS je hem gaat tunen er wel meer van te maken is dan dit.

    Login om te reageren
  76. autoblogger zegt

    15 november 2006 om 21:30

    @NISmo: wel een beetje een zielige chief niet?

    Login om te reageren
  77. mister vw zegt

    15 november 2006 om 21:30

    het is een mooie auto, alleen te hoog en wanneer komt de touareg r36

    Login om te reageren
  78. JANUS zegt

    15 november 2006 om 21:31

    Image Hosted by ImageShack.us
    ……bijvoorbeeld

    Login om te reageren
  79. d_vdm zegt

    15 november 2006 om 22:10

    Als stationcar zeer goed te doen. Ruikt idd wel een beetje naar lease. Ideaal voor NL: praktisch, safe, snel, discreet. Waar blijft de Golf R36?

    Login om te reageren
  80. slk55 amg zegt

    15 november 2006 om 22:15

    erg mooi, goh wat mis je veel als je de hele dag moet werken ;) , Ik heb zelf de voorganger gehad (de passat W8) dit was echt een heerlijke auto om in te rijden. en hij was enorm sportief en snel terwijl je dit van de buitenkant absoluut niet zou verwachten. van mij hadden die voorbumper en die side skirt niet gehoeven, maar die dubbele uitlaat daarintegen ziet er toch wel erg mooi uit. Ik denk dat deze wagen het de concurentie behoorlijk zuur gaat maken.

    Login om te reageren
  81. JANUS zegt

    15 november 2006 om 22:24

    slk55 amg.
    Ik had vanavond hetzelfde gevoel.
    Had de hele dag nog niet op autoblog.nl gekeken en ben vervolgens 2 uur bezig geweest om weer “bij” te komen

    Login om te reageren
  82. slk55 amg zegt

    15 november 2006 om 22:40

    @ JANUS

    we zijn verslaafd ;)

    Login om te reageren
  83. slk55 amg zegt

    15 november 2006 om 22:43

    nee hoor, maar ik verbaasde me wel aan de hoeveelheid topics dat er vandaag is verschenen.

    Login om te reageren
  84. ger zegt

    15 november 2006 om 22:47

    Stop nou eens met die 250 km limiet dan krijgt dat ding een kans…..dan acht hij iedereen uit,de uberunderdog.

    Login om te reageren
  85. slk55 amg zegt

    15 november 2006 om 23:27

    @ger

    ik denk niet dat jij weet waarom de duitsers hun auto’s op 250 begrenzen? anders zou je dat niet zeggen.

    even in het kort: het komt er op nee, dat als de duitse autofabrikanten hun auto’s niet meer gaan begrenzen op 250, dan komt de deutsche autobahn in gevaar, het is dan hoogswaarschijnlijk dat de duitse regering er maximale snelheden gaat hanteren. En ik denk dat je dat niet wilt. je trouwens bijna tegenwoordig op heel veel plaatsen de begrenzing eruit laten halen, of de motor laten chippen, dit heb ik ook gedaan met allebij mijn auto’s. Ik heb nu dus geen last meer van die begrenzing.

    Login om te reageren
  86. dbr9 zegt

    16 november 2006 om 01:28

    Mooie wagen… maar ik vind die 170 pk diesel eigenlijk ook al gaaf genoeg…

    Login om te reageren
  87. swa zegt

    16 november 2006 om 10:14

    prijs ?

    Login om te reageren
  88. Johannes zegt

    16 november 2006 om 12:23

    Een Passat kón al niet, en hiermee steeds minder.
    Volkswagen begint steeds meer het Opel Imago te krijgen: brave burgerman autootjes met zware motoren zoals ooit de Monza’s of ander onzinning tuig. Of de Omega met V6.
    Technisch niks mis mee maar met de uitstraling van een theemuts. Belanden ook gauw in het foute milieu.

    Login om te reageren
  89. Trevor zegt

    16 november 2006 om 12:58

    Mensen die commentaar hebben over VW en saai zijn blijkbaar niet goed op de hoogte dat VW wel even de basis heeft gezet voor alle GTI’s, STI’s GSI’s enz enz… Zij kwamen immers op de markt met de allereerste GTI…. Daarnaast vind ik dit een geslaagd ontwerp(alhoewel ik geen voorstander ben van die alluminum/chroom kleurige grille aan de voorkant) alleen ik zit nog steeds te wachten op een snelle “VAG” diesel..(dus net als BMW de 335d heeft). Ik rijd circa 40dkm per jaar en dan is diesel gewoon de beste keuze. In zo’n passat past best die 3.0 tdi(233 pk standaard, met chip 275pk) en daar is volgens mij nog best wat meer uit te halen…Dus VAG waar blijft die R30 D of in een Audi S4D of RS4D….

    Login om te reageren
  90. slk55 amg zegt

    16 november 2006 om 13:14

    @Trevor

    gewoon nog heel eventjes doorsparen voor de Q7 W12 TDI ;)

    Login om te reageren
  91. Sander zegt

    16 november 2006 om 13:21

    @ Rick Dos en Trevor,

    3,2,1,… Fight!!

    Login om te reageren
  92. Rick dos zegt

    16 november 2006 om 13:29

    @slk55 amg
    *kuch* V12 TDI *kuch*

    @Sander
    Hoeft toch helemaal niet make peace not war!
    Het is al treurig genoeg dat de GTI het enige wapenfeit van VW is…….. :P ……….Peace, love and unity man!

    Login om te reageren
  93. Trevor zegt

    16 november 2006 om 13:47

    @slk55 amg ; Q7 ?? No thanks…. ik vind alle SUV’S overbodig en zou dan gaan voor een A8 4.2 TDI of een CLS 400 CDI, beide zijn mooie auto’s. Als ik een “jeep” zou kopen zou ik voor de Landrover(of misschien de Mercedes G-serie gaan) iig een echte terreinbeul…. maar geen “net niet” of “nergens in thuishoren” categorie auto…

    @ sander; Naast de GTI’s heeft Audi ook als eerste de oeur-quattro gebouwd.. misschien voor jou niet snel genoeg(of voor jou tijd) maar die versleogen werkelijk alles.. ook van le-mans zou je eens de geschiedenis moeten bekijken maar als VAG meedoet dan verslaan ze keer op keer de concurentie.. en voor als je het niet weet AUDI heette vroeger auto-union en daar zou ik maar eens de geschiedenis boeken op na slaan…. ;)

    Login om te reageren
  94. Trevor zegt

    16 november 2006 om 13:50

    oh als laatste is het misschien wel leuk om eens een “autoblog” competitie op te zetten… kunnen we op een kartbaan is uitvechten wie er nou het snelst is.. dus een BMW team, een VAG team, een Mercedes team enz… dus autoblog… zet het eens op…

    Login om te reageren
  95. Rick dos zegt

    16 november 2006 om 14:05

    Nououououou Sander….aan jou het woord zou ik zeggen! :)

    Login om te reageren
  96. slk55 amg zegt

    16 november 2006 om 14:36

    @Rick dos

    foutje, het is inderdaad een v12 motor ;) stom.
    zo’n kart race lijkt me wel aardig, maar waarom niet met je eigen auto op een circuit? is nog veel leuker.

    Login om te reageren
  97. Z-Rider zegt

    16 november 2006 om 15:47

    Zo zo wat een post weer over de undercover sjonnie passat…….

    Ben gelukkig niet de enige die dit hok niets vind….. Ik wist ook wel dat ik niet lang de enige zou blijven He Rick?
    Maar goed deze auto blijft een stuk ellende….. Wolf in schaapskleren???? Ik wist niet dat er ook trevestieten in schaapkleren liepen…….????

    @ die andere JR:
    Waar zijn we het dan oneens over geweest beste kerel??? :)

    Login om te reageren
  98. Sander zegt

    16 november 2006 om 16:11

    @ Trevor,

    Ik ben inderdaad niet op de hoogte van de geschiedenis van Le Mans en van de oer-quattro (inderdaad ook voor mijn tijd). Maar ik snap niet helemaal waar je heen wilt. Het was als een geintje bedoeld omdat ik wist dat Rick Dos het toaal niet met je eens zou zijn. En dat blijkt dus ook. Ik ga me verder niet uitlaten over VAG. En voor het idéé van de kartbaan meld ik me vast aan bij het ”BMW team” ;)

    @ Rick Dos,
    Uwen hoogheid heeft gesproken

    Login om te reageren
  99. Junior (BMW Liefhebber) zegt

    16 november 2006 om 17:55

    Mooie auto, maar het blijft maar een VW. Alleen de kenners oog zal zien dat het om een speciale uitvoering gaat, en deze auto is nou niet echt bepaald een kuttenvanger. En de auto doet mij teveel denken aan een audi.

    Login om te reageren
  100. JANUS zegt

    16 november 2006 om 20:45

    @Junior (BMW Liefhebber)

    Een kuttenvanger…..
    En uw leeftijd is ?

    Login om te reageren
  101. Junior (BMW Liefhebber) zegt

    17 november 2006 om 09:57

    @ JANUS:

    Mijn leeftijd is 21. En ben persoonlijk wel in het bezit van een kuttenvanger!

    Login om te reageren
  102. JANUS zegt

    17 november 2006 om 09:59

    @Junior (BMW Liefhebber)

    Van Harte Gefeliciteerd !

    Login om te reageren
  103. BMW 545i zegt

    17 november 2006 om 14:44

    is dit niet het antwoord op de 335i sedan/touring?

    Login om te reageren
  104. Ewout zegt

    17 november 2006 om 19:17

    @ Johannes: VW heeft over ’t algemeen betere chassis gemaakt dan opel
    Opel OPC, heeft die 4wd? Want als je 300 peekaatjes alleen op een stel voorwielen zet, die ook nog es t stuurwerk moeten verrichten, krijg je als resultaat dat als je moet sturen niet bepaald een bocht maakt… Kijk maar eens naar aflevering 6 van seizoen 8, daar test Mr. petrolhead himself, Jeremy Clarkson een Opel Vectra GTC. Hij heeft em zelfs bijna gevaarlijk genoemd!!

    Login om te reageren
  105. Iceman zegt

    18 november 2006 om 12:44

    Alleen de motor is de moeite waard de rest mogen ze houden.

    Ice.

    Login om te reageren
  106. Citrofiel zegt

    18 november 2006 om 16:03

    Ziet er goed uit! VWdesign kan mij meestal niet boeien, maar de nieuwe passat vond ik al redelijk en dit is toppie!

    Login om te reageren
  107. R36 zegt

    22 november 2006 om 20:15

    Dat is de KRACHT van VW.

    Dit is echt een vet strakke bak!
    Ga zo door VW!

    Login om te reageren
  108. 2.0TFSI zegt

    26 november 2006 om 16:27

    Ik vind dit een hele mooie auto geworden! Vooral de techniek die hij heeft is geweldig: 3.6 V6 FSI, 4 motion en DSG. Geweldig gewoon. Ben trouwens wel benieuwd in wat voor auto’s al die mensen die zeggen dat het maar een Passaatje is of “Het blijft toch een Volkswagen”. De Passat is anders al lang zo goedkoop niet meer hoor

    Login om te reageren
  109. 2.0TFSI zegt

    26 november 2006 om 17:11

    Dit is gewoon een hele strakke auto geworden! Nou was de Passat zowiezo al mooi. Vooral de techniek kan mij bekoren: 3.6 V6 FSI, 4 motion en DSG. Geweldig. Ik vraag mij trouwens af in wat voor auto de mensen rijden die opmerkingen plaatsen van: “Het is maar een Passaatje” of “Het is en blijft een Volkswagen”. Want de Passat is tegenwoordig ook niet meer voor iedereen weggelegd, want hji is gewoon duur.

    Login om te reageren
  110. 2.0 Tdi Power zegt

    28 februari 2007 om 10:42

    Als je gewoon een snelle tourer wilt, neem de passat 2.0 tdi 170pk..
    Bespaard je geld en je hebt ongeveer evenveel trekkracht..
    wat heb je aan die R36 als de voorkant niet veel verschild dan van een normale.
    En bovendien de 170pker haalt ook wel 230..

    Login om te reageren
  111. Cokeman zegt

    22 maart 2007 om 19:28

    Interessant nieuws moet ik zeggen, niemand had verwacht dat VW een R versie van de passat zou maken, als ze zo doorgaan en nog strakkere en snellere motoren ontwikkelen dan komt het wel goed… Deze motor boeit me wel een simpele 3,6-liter V6 met 300 pk sprint van 0-100Km/hr in slechts 5,6Seconden. Niet veel motoren zijn kwalitatief zo snel en krachtig als deze met een vermogen van 300Pk Als ze in de toekomst besluiten van er een 4.2Liter motor van te maken dan is het gedaan met de competitie van BMW zoals hun M5 en M6 zullen hoogwaarschijnlijk geen kans maken moest VW een 4.2Liter sterke 500Pk motor in een volgende passat steken…. Dit ziet er wel goed uit voor de toekomst ivm met power. Dat heeft VW nl. ook al bewezen met de bugatti veyron…

    Login om te reageren
  112. VW man zegt

    10 mei 2007 om 20:15

    3.6liter in een passat????? en maakt ook gebruik van die te dure vloeistof… schande een echte volkswagen passat moet de magische letters TDI hebben(liefst 3.0TDI)

    Als je een snelle vw wilt hebben moet je maar een golf GTI ofzo kopen.

    Interieur lijkt iets te aardig op de nieuwe rs4
    Ik begrijp ook niet echt waarom de passat met zo’n motor komt.
    Ik zou er een vette turbo op zetten en 451pk laten genereren zodat het meer vermogen heeft dan de rs4.
    Nieuwe RS4 is qua buitenkant niet eens waard om op te kotsen. maar wel een mooi interieur.

    Login om te reageren
  113. NickKaaa zegt

    5 maart 2008 om 11:46

    De geruchten gaan dat de KLPD er al 3 heb besteld bij volkswagen zelf. Wooopsss probleeempjeee:P

    Login om te reageren
  114. Tommy zegt

    5 mei 2008 om 20:56

    @ NickKaaa

    Dat zal moeilijk gaan want volgens mij is de R36 nog steeds niet in productie. Mischien gaat deze auto wel nooit in productie. Volkswagen lijkt totaal geen haast te hebben met de R36.

    Bronnen melden dat de wagen zou niet bij het groene imago van het merk zou passen. Andere bronnen melden dat het model nog niet aan de kwaliteitseisen van Volkswagen voldeet (wat nergens op slaat, in 2 jaar moet je zoiets makkelijk voormekaar kunnen bakken). Weer anderen zeggen dat hij is uitgesteld om de rij-eigenschappen verder ontwikkellen en van de R36 een toppruduct te. Mischien is het technisch niet haalbaar?? 300 pk uit een VR6-motor is vrij veel vindt ik. Trouwens autoweek melde op 1 februari dat de R36 binnenkort zal komen maar in Nederland bleef het weer stil. Op de Duitse Volkswagen site staatie al wel maar op de Nederlands nog niet.

    Login om te reageren
  115. 2.5TDI zegt

    4 juni 2008 om 13:55

    Is de r36 nou in productie of niet?
    Zoniet: wat zonde dan weer van alle voorgaande emoties.
    Ik kom hier in de discussie toevallig langs, omdat ik bij deze
    tijd wel eens wilde zien of er al beweging is op de 2e hands
    markt. Dus wat mij betreft, indien niet: jammer ook voor mij.

    Login om te reageren
  116. hakan zegt

    14 april 2010 om 15:57

    SOOO WAT EEN HEFTIGE BAK SEG!

    maar in de toekomst gaat en doet iedereen deze auto na 300 pk in een sedan of variant heb respect

    maar ik vindt hem enorm duur zoveel voor een passat voor zon mooie auto bied ik maximaal 30.00

    waarom zo veel ik zou wel zo eentje voor miijn deur hebben

    maar de passat cc blijft en is voor mij de mooiste volkaswagen

    Login om te reageren
  117. hakan zegt

    14 april 2010 om 15:58

    eee ik bedoelde 30.000 euro niet 30 euro

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North