• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen: Tot ziens TDI, welkom Common-rail

Auteur: Dennis, gepost 20 oktober 2005 om 19:34 – 11 Reacties

" align=

Een artikeltje voor de techneuten onder ons: Volgens het Duitse magazine Der Spiegel zal Volkswagen in 2007 overstappen naar common-rail diesel motoren en afscheid nemen van hun huidige generatie TDI motoren. Deze aankondiging zou erop kunnen duiden dat mechanisch ingespoten diesels zo onderhand tegen beperkingen aan beginnen te lopen. Desondanks heeft Volkswagen er uit gehaald wat er in zat en de techniek van haar TDI diesels toch steeds weer weten te verfijnen…


Goed idee die common-rail diesel, maar hoe werkt systeem ook al weer?
De dieselolie wordt onder hoge druk in een buis geperst. Met die buis verbonden zijn de injectoren waardoor de brandstof in de cilinders wordt gespoten. Wanneer een injector brandstof naar binnen spuit en hoe lang zo’n ’injectie’ duurt, wordt elektronisch – via het motormanagement – geregeld. Tot nu toe was gebruikelijk dat een cilinder telkens twee keer brandstof kreeg ingespoten; eerst een klein beetje en daarna de ’volle laag’. Die ’gespreide’ inspuiting zorgt voor een gelijkmatiger verbranding met als voordelen: minder dieselgenagel, een hoger vermogen, een lager brandstofverbruik en een lagere uitstoot van schadelijke uitlaatgassen. (bron: autoweek.nl)

Lees meer op germancarblog.com (via: autoblog.com).

Ook interessant!

  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
    Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
  • Video: Volkswagen-rijder doet het tegenovergestelde bij verkeerslicht
  • Breek: Volkswagen moet eigenaren sjoemeldiesels compenseren
    Breek: Volkswagen moet eigenaren sjoemeldiesels compenseren

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

Volkswagen

Vorig bericht: « ANWB snapt ophef van de Bovag niet
Volgend bericht: De helft goedkoper rijden bij Mazda »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dennis zegt

    20 oktober 2005 om 20:48

    @Wouter: Hebben we het hier nu over hetzelfde?? http://www.autoblog.nl/archive/2005/10/01/nieuwe_vw_tdi_blokken

    Login om te reageren
  2. Wouter zegt

    20 oktober 2005 om 20:54

    Si! Wilde dat net al posten :-)

    Login om te reageren
  3. Sir Smokalot zegt

    20 oktober 2005 om 21:15

    Ha, daar wordt me mooi de wind uit de zeilen genomen!
    Ik ben zelf wel fan van de pompverstuivers, maar die gaan toch een zachte dood sterven helaas.
    Ik ben erg benieuwd naar de specs in 2007!

    Login om te reageren
  4. Dennis zegt

    20 oktober 2005 om 21:32

    @Sir Smoke: Waarom zo’n fan van de pompverstuivers?

    Login om te reageren
  5. Polat Alemdar-TDi Freak zegt

    13 november 2005 om 01:01

    eeeeyyy mensen!.. tdi moet blijven man wat is dit man:S..
    common rail pffff laat me niet lache

    Login om te reageren
  6. Andre zegt

    26 december 2005 om 15:19

    Inderdaad, wat is voor gefreubel “fan van Pompverstuivers, Pumpeduse in het Duits.
    Mensen we hebben het hier over VOLKSwagen, alleen de naam al. Ga eens terug naar oorsprong van deze VOLKSwagen, ein auto fur das ganze Deutsche VOLK, Jawohl.
    Eh, nee dus.

    Login om te reageren
  7. TDI rulezzzz zegt

    29 december 2005 om 16:43

    TDI moet idd in zijn oorspronkelijke staat blijven man…. Die commonrails staan in de schaduw van de Pumpedüse man….
    Common rail = easy to beat, two fingers in my nose…

    Login om te reageren
  8. moelans ronny zegt

    2 oktober 2006 om 16:08

    Eindelijk, de vw motoren maken teveel lawaai… Het wordt hoogtijd dat ze veranderen… naar stillere motoren… dat is een van de redenen dat volkswagen niet meer zo goed in de markt ligt… ik rij zelf met een vw golf plus..en de trillingen voel je tot op het koppelingpetaal… een vw auto van groot naar klein, het zijn juist traktoren…

    Login om te reageren
  9. Morabet zegt

    5 december 2006 om 13:31

    Ik heb een probleem. Kan iemand mij daar mee helpen.
    Ik heb een auto met een commonrail turbodieselmotor. De motor slaat niet aan als hij korte tijd heeft stil gestaan. W8 ik langer dan een half uur heb ik dit probleem niet. Wat is hier de oorzaak van.
    Jullie kunnen me mailen op dit adres [email protected]
    Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij hiermee kon helpen.

    Alvast bedankt

    Login om te reageren
  10. mark zegt

    5 december 2006 om 13:51

    @moelans ronny

    Waarom heb je hem dan gekocht???

    Login om te reageren
  11. rakah zegt

    18 december 2006 om 09:41

    ik heb hetzelfde probleem als Morabet.
    weet iemand wat de probleem kan zijn??????????????????????????

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North