• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volvo V40 D4: 177pk met 20% bijtelling

Auteur: sir_smokalot, gepost 26 maart 2012 om 07:54 – 30 Reacties

Afbeelding Volvo V40 D4: 177pk met 20% bijtellingAfbeelding Volvo V40 D4: 177pk met 20% bijtellingAfbeelding Volvo V40 D4: 177pk met 20% bijtellingAfbeelding Volvo V40 D4: 177pk met 20% bijtellingAfbeelding Volvo V40 D4: 177pk met 20% bijtellingAfbeelding Volvo V40 D4: 177pk met 20% bijtellingAfbeelding Volvo V40 D4: 177pk met 20% bijtellingAfbeelding Volvo V40 D4: 177pk met 20% bijtellingAfbeelding Volvo V40 D4: 177pk met 20% bijtellingAfbeelding Volvo V40 D4: 177pk met 20% bijtellingAfbeelding Volvo V40 D4: 177pk met 20% bijtellingAfbeelding Volvo V40 D4: 177pk met 20% bijtelling

2012 Volvo V40
Volvo komt met de nieuwe V40 goed beslagen ten ijs voor de Nederlandse zakelijke markt. Ze hebben de CO2-uitstoot aangescherpt, waardoor je volgens de nieuwe bijtellingsregels niet minder dan 5 modellen in de 20%-categorie krijgt, met als leukste zakelijke model de 177 pk sterke D4.

Volvo Nederland is vastberaden van de nieuwe V40 een (zakelijk) succes te maken, en dat zijn ze aan hun stand verplicht, want Volvo verkoopt traditioneel goed in Nederland. Succes op de zakelijke markt valt of staat met het hebben van modellen in de gunstigste bijtellingsklasse, en dus is de CO2-uitstoot nog vóór de introductie aangepast.

Ditzelfde truukje haalde Volvo al eens uit met de C30 D2, die voor 1 juli nog met 14% bijtelling te bestellen is, en nu doen ze het ook met de V40, die pas eind augustus (na 1 juli dus) leverbaar is. De nieuwe dieselgrens voor 20% zakt van 116 naar 114 gram CO2 per kilometer, en dus werden de D3 en D4 in uitstoot verlaagd van 117 naar 114 gram. En dan heb je dus een leuke 20% bijteller te pakken. De enige vijfcilinders in dit segment ook.

De bovengrens voor 20% bijtelling in het benzinesegment ligt per 1 juli 2012 op 132 gr/km. De T3 en T4 vallen hier met respectievelijk 125 (134) en 129 (138) gram nu ook in. Voor de inspanningen houdt de importeur wel het prijsvoordeel, want de nieuwprijzen blijven ongewijzigd. Hieronder een overzichtje van de nieuwste situatie:

V40 specs nieuw

Hieronder de ‘oude’ specs. Bizar eigenlijk, een auto nog voor hij op de markt is al updaten. Het geeft maar weer eens aan hoe essentieel de bijtelling voor de zakelijke markt is:

Volvo V40 'oude' specs

Ook interessant!

  • Volvo C40 Recharge rijtest
    Volvo C40 Recharge rijtest
  • Minimale facelift Volvo XC60
    Dit kost de vernieuwde Volvo XC60
  • Deze Volvo C40 Recharge staat gewoon in de winkel
    Deze Volvo C40 Recharge staat gewoon in de winkel
  • Hoeveel miljard is Volvo waard?

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

20%-bijtelling, Diesel, v40, Volvo

Vorig bericht: « Combo spot: Bentley Mulsanne in Maastricht
Volgend bericht: Swatch Belenos ELV2 rijdt op waterstof en zuurstof »

Lees Interacties

Reacties

  1. bonkers zegt

    26 maart 2012 om 07:55

    Leuk die bijtelling, maar die velgen, lelijk!

    Login om te reageren
  2. 964rs zegt

    26 maart 2012 om 08:36

    Volvo blijft mooie wagens bouwen.
    Veel meer doen ze niet behalve dan een beetje veel veiligheidssystemen in hun auto bouwen

    Login om te reageren
  3. hansaplast zegt

    26 maart 2012 om 08:43

    Niewprijzen?

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      26 maart 2012 om 08:50

      Is niewe spelling, in lijn met woorden als ‘interview’ :)
      Maar serieus, is aangepast, thanks!

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        26 maart 2012 om 08:57

        @sir_smokalot:

        Lol @nieuwe spelling…

        Login om te reageren
      • mattraket zegt

        26 maart 2012 om 14:13

        @sir_smokalot: misschien aardig om nog in het artikel te vermelden dat in 2013 de grens voor 20% bijtelling voor diesels al weer zakt van 114 naar 112 gram. Ze kunnen die wagen dus precies 4 maanden met 20% bijtelling leveren, van eind augustus tot eind december. Daarna wordt het alweer 25%, tenzij ze er nog meer uitstoot vanaf gaan schrapen.

        Login om te reageren
  4. syliaca zegt

    26 maart 2012 om 08:48

    Dat is opzich niet verkeerd, maar hij vlijft vreselijk lelijk.

    Login om te reageren
  5. pronto zegt

    26 maart 2012 om 09:04

    Afgelopen zaterdag was de V40 in de Heineken Music Hall. ik kan verklappen dat het echt een dikke koets is! de velgen die er hierboven onderzitten zijn idd niet de fraaiste maar dit is niet de enige velg die mogelijk is…

    Login om te reageren
  6. RoT___ zegt

    26 maart 2012 om 09:22

    Ik wil de remmen door de velgen zien! Hopelijk staan andere velgen in de accessoirelijst.

    Login om te reageren
    • kleinelettersengetallen zegt

      26 maart 2012 om 12:03

      @RoT___: Nee, Volvo heeft besloten om vanaf nu nog maar één velg aan te bieden. Op het volledige gamma zal je vanaf nu alleen nog maar deze velg te zien krijgen. * sarcastic mode off *

      Login om te reageren
  7. diebruine zegt

    26 maart 2012 om 09:28

    Beetje jammer weer dat er geen automaat is met 20% bijtelling. Dan zouden ze pas echt een leasetopper te pakken hebben. Nu zullen er toch wel rijders zijn die afhaken omdat ze niet willen schakelen.

    Login om te reageren
    • Simpson zegt

      26 maart 2012 om 09:43

      @diebruine: inderdaad, die hebben nu de keuze uit een golf en een megane. (of natuurlijk een 14% mueslimolen)

      Voor de rest niet gek, zowel de bijtellingscijfers als de prijzen. Ben wel benieuwd naar de binnenruimte, want die hield met de V50 al niet over.

      Login om te reageren
    • kleinelettersengetallen zegt

      26 maart 2012 om 16:24

      @diebruine: die komt er hopelijk nog met de powershift. Net zoals op de S60/V60 op dit moment.

      Login om te reageren
  8. meneersander zegt

    26 maart 2012 om 09:51

    Dat wordt de kknaller onder leasertst die eigenlijk een een V50 rijden, maar de ruimte niet nodig hebben.

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      26 maart 2012 om 09:55

      @meneersander:

      Ik denk zomaar dat deze auto groter is dan de V50. Die is niet zo schrikbarend groot zoals hierboven al wordt vermeld.

      Login om te reageren
      • kleinelettersengetallen zegt

        26 maart 2012 om 16:25

        @jack_abarth: 15 cm kleiner dan de V50, maar de binnenruime zou erg goed meevallen. Dus, dan wordt de koffer wel kleiner.
        In zijn segment doet ‘ie het wel goed, dus ja…

        Login om te reageren
  9. spylegion zegt

    26 maart 2012 om 09:57

    T5 = 5cil.?

    Login om te reageren
    • gijsso zegt

      26 maart 2012 om 10:34

      @spylegion: Jups. In tegenstelling tot de T5 in de V/S60 is dit weer een 5-cylinder, een gloednieuw blok wel te verstaan.

      Login om te reageren
  10. animal87 zegt

    26 maart 2012 om 10:41

    @RoT: Nee goh onnozele herder, tuurlijk zijn er andere velgen leverbaar…hoevaak kijk jij in een autoboekje?

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      26 maart 2012 om 10:49

      @animal87: Nou dat kon nog wel is tegenvallen mede Herder. Aangezien er nogal wat merken zijn waarbij je geen andere wielen mag plaatsen omdat de uitstoot dan veranderd en je dus niet meer voldoet. Niet dat de meesten daar een boodschap aan hebben maar toch……

      Login om te reageren
    • zesinlijn zegt

      26 maart 2012 om 10:51

      @animal87: E34M5Touring is me net voor. Het is inderdaad maar de vraag of het ook MAG. Kúnnen zal het probleem niet zijn…

      Login om te reageren
      • pronto zegt

        26 maart 2012 om 11:36

        @zesinlijn: Bij BMW is dit wel het geval voor zover ik weet. bij Volvo niet. daar maakt het niet uit op welke velg jeze zet. en ja er zijn een aantal “dikke” wielen te krijgen. @jackabarth, de V40 is 13 cm korter als de V50. dat scheelt behoorlijk. hij is wel iets breder wat het zitten weer ten goede komt.

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          26 maart 2012 om 11:45

          @pronto: De DS3 heeft het ook om er nog is een te noemen…

          Login om te reageren
      • Pordon zegt

        26 maart 2012 om 12:02

        @zesinlijn: Ach, mocht het een probleem zijn voor de uitstoot oid, gewoon in goed overleg met je dealer afspreken dat je er later andere velgen onderzet. Goede kans om korting te regelen op een extra setje lichtmetaal waardoor je de andere set meteen voor je winterbanden kunt gebruiken.

        Login om te reageren
  11. jeanclaude zegt

    26 maart 2012 om 11:55

    Dat doen ze goed zeg, maar die 20% dieselgrens vind ik nog te doen, maar die benzine die maarliefst 8 gram omlaag gaat vind ik wel overdreven. en even oftopic maar ik kreeg een reclamefolder binnen van Audi waarin de gefaclifte Audi A4 stond met de 2.0 tfsi met 211pk i.c.m de multitronic die 139 gram uitstoot dus nu nog in de 20% valt, dat is wel erg veel vermogen voor de 20%.

    Login om te reageren
    • RuVi zegt

      26 maart 2012 om 13:43

      @jeanclaude: jammer dat die multitronicbak zo om te janken is

      Login om te reageren
  12. audirs3 zegt

    26 maart 2012 om 14:56

    Jammer dat die T5 alleen met Geartronic te krijgen is, die gooit er bij de diesels zo 20gr CO2 bovenop!

    Login om te reageren
  13. Imom zegt

    26 maart 2012 om 16:19

    Prachtig en vet machien maar dat interiuur das afschuwelijk.

    Login om te reageren
  14. mashell zegt

    26 maart 2012 om 22:53

    Aansluiten bij de marktvraag heet dat. De Nederlandse markt is voor Volvo belangrijk. Zegt wel iets over fabrikanten die wel hun best doen (Renault, Volvo en Ford) waar sommigen dat niet doen (waar blijft de 14% Golf, zou Pon toch mooi wat uitloop Golfjes VI mee kunnen verkopen), erger is natuurlijk nog Toyota, er is niet eens een 20% bijtelling Avensis. Hulde Volvo, leveren wat de klant vraagt is de weg naar verkoop succes.

    Login om te reageren
  15. stropdas zegt

    27 maart 2012 om 09:57

    Krijg het idee dat dit op hetzelfde neer komt als zogenaamde eco-tuning. Waarom gebeurd dit eigenlijk niet standaard bij alle merken? Is het zoveel moeite? Dan kunnen ze dat ook nog eens benoemen in hun folders en reclames over wat voor goed groen merk ze zijn. Krijg beetje het idee dat ze lui zijn. Ook Volvo heeft het maar half aangepakt aangezien niet alle modellen zuiniger worden. Voor mensen die niet leasen maar komen tellen de verbruikscijfers toch ook mee?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North