• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Voorwielaangedreven BMW: “ultimate driving machine”

Auteur: robbie, gepost 9 juli 2011 om 13:13 – 115 Reacties

Daarom werkt voorwielaandrijving niet...

“Don’t worry, BMW will produce a front-wheel-drive product that has the attributes of a BMW”

Tuurlijk…

We weten inmiddels al enige tijd dat BMW over enkele jaren (2014) daadwerkelijk met voorwielaangedreven modellen op de markt gaat komen. Voor die hard fanboys is dat verschrikkelijk nieuws en dus is de PR machine van BMW begonnen om de boel alvast te downplayen. Ian Robertson (directeur Global Sales & Marketing) wist een journalist van het Australische Drive dat BMW best in staat is om voorwielaangedreven auto’s te bouwen en dat die auto’s zelf voordelen hebben tov achterwielaangedreven Beemers.

Door FWD toe te passen heb je bijvoorbeeld veel meer ruimte achterin. En Robertson heeft ook nog nooit iemand horen klagen over de rijkwaliteiten van een MINI.

“In the last 10 years we have built nearly two million front-wheel-drive Minis and no-one has ever told me the driving dynamics of a Mini are questionable”

En hij boort ook gelijk even alle hoop van veelcilinder liefhebbers de grond in:

“The description of number and size of cylinders doesn’t determine capability and power anymore,” Robertson said. “That’s something we just need to get over. The customers don’t seem to have a problem with that anymore.”

Ik vrees voor de toekomst. (via: brisbanetimes.drive.com.au)

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
  • Video: BMW 3 Serie maakt onfortuinlijk rondje

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

0-serie, 1-serie, 1-serie-gt, BMW

Vorig bericht: « BMW X6 wordt LUMMA CLR X 650
Volgend bericht: Een Holden met Australische powerrr van Walkinshaw »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    9 juli 2011 om 13:15

    Ach ja beter laat dan nooit ;)

    Login om te reageren
    • The_Godfather zegt

      9 juli 2011 om 19:09

      @norge: Euhm dan nooit … Er zijn genoeg andere merken die perfect goeie voorrwielaandrrijvers maken, bmw hoeft daar niet een van te zijn.

      Ik kan me echt ergeren aan de tegenwoordige hype voor automerken om in elke branche een automodel te hebben. Wat is het volgende? Een Coupe-people carrier die onder de 8 min de nurburgring afrijdt… Jammer allemaal want de personenwagens van tegenwoordig verliezen imo hun karakter.

      Login om te reageren
  2. jzaero zegt

    9 juli 2011 om 13:15

    Capabilities of power? Daar twijfel ik zeker niet aan, maar geluid… Daarvoor wil je toch ook al minimaal een 6 cilinder?

    Login om te reageren
    • Alpinaa zegt

      9 juli 2011 om 13:19

      @jzaero: Misschien moeten wij daar verandering in brengen en zorgen dat niet niemand meer een 4-cilinder wil.

      Login om te reageren
      • Ram-G-maN zegt

        9 juli 2011 om 20:07

        @Alpinaa: “niemand” of toch “niet niemand”? Als je een auto tekent met een heel korte overhang aan de voorzijde en een lange motorkap ligt RWD voor de hand. ;)

        Login om te reageren
    • nomar zegt

      9 juli 2011 om 23:29

      @jzaero: minimaal 6? Jochie, luister eens verder dan je neus lang is. Een 5-cilinder moet niet onderdoen, getuige de laatste 2 RSjes uit Ingolstadt…

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        10 juli 2011 om 20:17

        @nomar: Oh ja joh, is dat zo jochie? Ik vind een 6 cilinder veel gebalanceerder en volwassener klinken, getuige de nieuwe SLK en M3’s uit de E46 serie. Om maar een paar te noemen. 5 cilinder heeft voor het (relatief) kleine aantal cilinders een vrij mooi geluid, maar niet het scherpe dat bovenin naar voren komt bij 6 cilinders. Juist in die hoge toeren wil je dat het geluid je kippenvel bezorgd. Spreken we natuurlijk niet over race-spec auto’s..

        Login om te reageren
      • jzaero zegt

        10 juli 2011 om 23:53

        @nomar: Ziet er overigens naar uit dat ik al ‘verder dan mijn neus lang’ heb geluisterd, als ik vanaf een 4 cilinder begin en pas iets echt leuk vind bij een 6 cilinder… Moeilijk he logisch nadenken?

        Login om te reageren
  3. opgooier zegt

    9 juli 2011 om 13:16

    Een BMW is straks geen BMW meer met voorwielaandrijving en met minder dan 6 cilinders. Erg jammer maar toch ook wel begrijpelijk.

    Login om te reageren
    • joosthoeve zegt

      9 juli 2011 om 13:21

      @opgooier: Ze leveren al 4 cilinders…

      Login om te reageren
      • opgooier zegt

        9 juli 2011 om 13:28

        @joosthoeve: Dat is mij bekend, de 4 cilinders zijn geen echte BMW’s in mijn optiek. Een 4 cilinder met voorwielaandrijving kun je al helemaal niet meer een BMW noemen.

        Login om te reageren
        • RickB zegt

          9 juli 2011 om 13:32

          @opgooier: En toch word die geleverd met de letters BMW.

          Login om te reageren
        • mashell zegt

          9 juli 2011 om 13:37

          @opgooier: ach wat in jouw beleving een echte BMW is is maar net op welk moment in tijd je beeld bepaald is. In mijn beleving heeft een echte BMW 1 cilinder, de deur aan de voorkant en niets van die premium nonsens waar ze later mee kwamen.

          Login om te reageren
        • DonEmilio zegt

          9 juli 2011 om 13:44

          @opgooier: 4 cilinders geen echte BMW’s?BMW levert al decennia lang modellen met 4 cilinders/

          Login om te reageren
          • jesse3120 zegt

            9 juli 2011 om 14:00

            @DonEmilio: bwm M3 E30 (L)

            Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          9 juli 2011 om 14:05

          @opgooier: Right…want de gehele karakteristiek van een automerk is afhankelijk van hoeveel gaten ze gemiddeld in hun motorblokken boren?

          Dat is mogelijkerwijs het achterlijkste auto-statement dat ik ooit heb gehoord.

          Ooit gehoord van een E30 M3? (M)3 keer raden wat die onder de kap had…

          Login om te reageren
          • opgooier zegt

            9 juli 2011 om 15:21

            @bozewolf: Inderdaad, als Ferrari vanaf morgen alleen nog maar 4 cilinders in hun auto’s gaat zetten zijn het nog steeds karakteristieke Ferrari’s…

            Login om te reageren
        • lincoln zegt

          9 juli 2011 om 14:11

          @opgooier:

          joh .. is jouw dat ter oren gekomen ..

          was dat voor of na 1986 ??

          Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          9 juli 2011 om 17:17

          @opgooier:
          M3 – wel eens van gehoord, de oer-M3?
          De E30 M3
          De VIER cilinder M3 waar pubers, volwassenen en oudere jongeren een harde plasser van krijgen ?
          Geen echte BMW een vier cilinder.
          Zonder 4 cilinders in de Neue Klasse uit 1961 was BMW nu geschiedenis geweest.

          Login om te reageren
          • jesse3120 zegt

            9 juli 2011 om 17:46

            @desjonnies: een lekker 2.3 die later zelfs nog uitgebreid werd naar een 2.5 :)

            Login om te reageren
          • DonEmilio zegt

            9 juli 2011 om 19:25

            @desjonnies: En daarbij komt ook nog eens bij dat de 2002tii destijds de snelste BMW was. Met een 4 cilinder turbo net zoals de 4L blokken die BMW nu maakt, dus opgooier weet gewoon geen shit van BMW´s.

            Login om te reageren
        • jzaero zegt

          10 juli 2011 om 20:23

          @opgooier: BMW M3 E30. Het icoon van BMW, het begin van een nieuw tijdperk, een tijdperk dat iedereen nu associeert met BMW, Motorsport oftewel ‘M’. Daarmee bedoel ik dat dit de auto was voor BMW die ervoor zorgde dat zij enorm krachtige motoren in hun sedans en coupe’s ging leggen. Wat lag er in deze auto? Een 4 cilinder met een indrukwekkend geluid. Ik ben het met je eens dat 6 cilinders misschien beter klinken, maar BMW’s levert al jaren 4 cilinders, dus kan je niet zomaar zeggen dat het ‘niet’ BMW is. Juist het icoon had een 4 cil.

          Login om te reageren
  4. Alpinaa zegt

    9 juli 2011 om 13:17

    Tja, mercedes heeft zich jaren geleden al aangepast. En BMW zal niet de enige zijn die zich in de toekomst gaat aanpassen. Het doet natuurlijk pijn, maar er zullen wel altijd nog andere lekkere modellen blijven mét alleen achterwielaandrijving.

    Login om te reageren
    • opgooier zegt

      9 juli 2011 om 13:23

      @Alpinaa: De achterwiel aandrijving zal inderdaad wel blijven op de lekkere modellen. Jammer is wel dat het nu allemaal turbomotoren worden, ook in de M-modellen. Ik vind de atmosferische motoren van BMW veel beter klinken. Het is wel begrijpelijk dat ze vervangen worden door exemplaren met turbo, maar het blijft voor de echte liefhebber jammer.

      Login om te reageren
      • nomar zegt

        9 juli 2011 om 23:14

        @opgooier: Jammer? Het is juist fantastisch dat HET merk van de liefhebbers (die andere merken komen afzeiken omdat ze toch maar “inferieure” technologie gebruiken) nou zelf aan die “inferieure” technologie gaat. Jij vindt dat jammer? Ik vind zoiets te grappig voor woorden! In your face zeggen ze dan of the universe works in mysterious ways :D

        Login om te reageren
  5. joosthoeve zegt

    9 juli 2011 om 13:19

    Klopt, je kan een heleboel kracht uit een 2 cilinder krijgen, maar de kracht zal niet zo vloeiend zijn als een >6 cilinder. Daarnaast kan een FWD wel lekker rijden.

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    9 juli 2011 om 13:28

    ttsssss .. wat een na-apers bij BMW ..

    die toko heeft echt geen eigen indentiteit ..
    echt helemaal nix geen zelfrespect ..

    Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      9 juli 2011 om 13:45

      @lincoln: deze fanboy kan maar beter gewoon weg gaan. want als er een merk is met geschiedenis en een eigen identiteit is het BMW wel. En niet al die andere overgenomen merken. BMW is BMW, nooit overgenomen of wat dan ook, een mooi familie bedrijf. BMW fungeert op het moment als de benchmark, alles wordt vergeleken met een BMW dit zegt genoeg. Andere merken kijken dus naar BMW (de grootste concurrent in de meeste gevallen). Nou vind ik dat audi bijvoorbeeld ook steeds beter (kijk naar de nieuwe A6 schitterend) wordt en zal in de toekomst misschien wel de benchmark worden, maar audi is van nu en heeft niet zo’ n rijke geschiedenis als BMW.

      Login om te reageren
      • gerard1710 zegt

        9 juli 2011 om 14:43

        @drivingpleasure: Ruik jij niet die penetrante geur van ironie?

        Login om te reageren
      • speedlimit zegt

        9 juli 2011 om 15:18

        @drivingpleasure:

        “Andere merken kijken dus naar BMW”

        Onderbouw dat eens in een zin met de term “hybride” (oa 7 serie en x6)

        Login om te reageren
      • vincenzo zegt

        9 juli 2011 om 20:27

        @drivingpleasure: is dat nou dezelfde bmw die roemloos uit de F1 is gegaan? Waar ze geen potten konden breken in de koningsklasse? Of is dat dezelfde bmw waar Alfa met de 155 rondjes omheen reed? Leg eens uit. Superkneuzen met je m3…waar was die dan in de DTM?

        Login om te reageren
        • nomar zegt

          9 juli 2011 om 23:24

          @vincenzo: Ja en aan de rallysuccessen van de quattro gaat ie ook gemakkelijk voorbij. Audi is van nu, pffff, dies goed…

          Login om te reageren
          • gerard1710 zegt

            10 juli 2011 om 11:41

            @nomar: Niet alleen de rally-sucessen, ook de successen met de Silberpfeile (1934-1937) vergeet hij even en dat Audi (toen nog Auto Union) als eerste een auto bouwde die harder dan 400km/u ging, en dat al in 1937! Trouwens: voordat ik te horen krijg dat de Silberpfeile een Mercedes is; zowel Auto Union als Mercedes gebruikten de naam Silberpfeile. Ook nog gelijktijdig.

            Login om te reageren
        • GOD zegt

          10 juli 2011 om 16:13

          @vincenzo: Ja met een 4WD Turbo V6 met flink meer vermogen konden ze wel winnen van de 10 jaar oudere E30 en 190E.
          Daarvoor met de 75 hadden ze helemaal niets in te brengen.
          En toen Alfa met de 155 kwam was BMW officieel al uit de DTM. Reden alleen nog prive teams, dat je het maar even weet. Mercedes reed toen nog wel met de zwaar verouderde 190E en zo veel sneller was de Alfa niet eens.
          Tip voor jou: doe eens een keer iets nuttigs en ga Ferrari helpen, die kunnen namelijk niet winnen van een blikjesfabrikant hahahaha. you sucker!!!

          Login om te reageren
  7. racerx zegt

    9 juli 2011 om 13:36

    *klampt z’n E39 530i vast*

    Ik denk dat mn volgende auto maar een Benz wordt…

    Login om te reageren
  8. raphael zegt

    9 juli 2011 om 13:36

    Who cares? Behalve wat BMW en Audi fanboys. De ene heeft nu wat minder argumenten, de ander wat meer.
    Het gaat om kleine modellen, kans is groot dat 90% geen idee heeft of merkt waar de wielen wordt aangedreven. De topmodellen en de M varianten blijven RWD dus who cares?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      9 juli 2011 om 13:40

      @raphael: natuurlijk niet, je ziet nu al een trend dat ook M modellen AWD krijgen. En wie koopt die nou eigenlijk? Denk je nou echt dat BMW van M modellen kan bestaan? De 320d is een veel belangrijker auto voor BMW dan de M3.

      Login om te reageren
      • Femme zegt

        9 juli 2011 om 14:29

        @mashell: AWD wordt door BMW niet aangeboden als rijplezierverbeterende feature maar om de geschiktheid voor winterse omstandigheden te verbeteren. Een M5 is een allround auto met zowel sportieve als praktische eigenschappen. Kopers die in de winter veel last hebben van sneeuwval kunnen weinig aanvangen met een achterwielaangedreven M5 of banden van bijna 30cm breed en zullen wellicht geneigd zijn om daarom een RS6 aan te schaffen. Voor hen is een M5 met AWD een oplossing.

        Login om te reageren
        • nomar zegt

          9 juli 2011 om 22:59

          @Femme: werkelijk keer op keer verbazingwekkend hoe BMW fanboys zich steeds in bochten wurmen om toch maar te kunnen blijven beweren dat BMW superieur is… Ongelooflijk, nou zou een M met AWD superieur aan een RS6. Sja, hoe contradictorisch kan het worden. Een M AWD is nou dus opeens het summum? Wat een gelul…

          Login om te reageren
      • raphael zegt

        9 juli 2011 om 15:48

        @mashell: Mis! De M3 is vele malen belangrijker dan de 320d. Niet qua verkoopaantallen nee. Maar de enige reden dat de 320d wordt verkocht is vanwege de M3, vergeet dat niet. De reden dat Mercedes A-klasjes verkoop is door de SLS, S-klasse en SL-serie.

        Login om te reageren
    • alcantara zegt

      9 juli 2011 om 13:47

      @raphael: RWD merk je wel degelijk, ga maar eens rondjes draaien op een rotonde in een A3 en vervolgens in een Einzer. En het stuurt veel smoother in enthousiast genomen bochten.
      Feit is wel dat 90% van de BMW/Mercedes rijders ruim onder de limiet door een bocht cruisen en onnodig veel afremmen, waarom koop je dan zo’n auto in hemelsnaam als je geen fuck doet met de betere rijeigenschappen?

      Login om te reageren
      • super zegt

        9 juli 2011 om 13:52

        @alcantara:
        omdat in deze wereld de imagoindustrie ons bij de ballen heeft.

        Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        9 juli 2011 om 14:08

        @alcantara: Een gemiddelde E-serie wordt geen scheurijzer alleen maar omdat ie de achterwielen aandrijft…

        daarnaast zien veel mensen de auto als een praktisch apparaat, en hoeven die mensen niet zo nodig te doen alsof ze Senna zijn op elke oprit en invoegstrook.

        Login om te reageren
      • raphael zegt

        9 juli 2011 om 15:49

        @alcantara: Ik weet dat je het verschil merkt, ik zeg alleen 90% van de mensen heeft geen idee. Dus nee voor de dagelijkse 1 en 3 serie maakt FWD geen bal uit. Nobody cares.

        Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          10 juli 2011 om 03:00

          @raphael: Correctus.

          Login om te reageren
  9. drivingpleasure zegt

    9 juli 2011 om 13:38

    ze halen er misschien hetzelfde vermogen uit, maar het geluid dat is wat ik wil horen!!!!

    Login om te reageren
    • super zegt

      9 juli 2011 om 14:00

      @drivingpleasure:
      dan koop je gewoon een goede hiefie installatie

      Login om te reageren
  10. Burdy zegt

    9 juli 2011 om 13:42

    Dat plaatje. Echt briljant.

    De mini is nog steeds een van de beste voorwielaangedreven auto’s, dus ze weten hoe het moet. Achterwielaangedreven auto’s zullen vast wel blijven bij bmw. Denk dat het bij kleine auto’s gewoon teveel ruimte/geld kost.

    Login om te reageren
    • Femme zegt

      9 juli 2011 om 14:11

      @Burdy: Het voorwielaangedreven platform heet UKL wat staat voor Unter Klasse. Dat geeft wel aan hoe BMW die fwd-auto’s wil positioneren. Weinig reden voor liefhebbers om zich hier zorgen om te maken.

      Login om te reageren
      • super zegt

        9 juli 2011 om 14:14

        @Femme:
        Unter Klasse voor Unter Mensche?

        Login om te reageren
        • youngtimer zegt

          9 juli 2011 om 14:37

          @super: Zo klinkt het inderdaad een beetje.

          Login om te reageren
  11. lincoln zegt

    9 juli 2011 om 13:59

    achterwiel-aandrijving is op werkelijk elk vlak on-economisch ..

    alleen de marketing-boys weten er nog iet uit te peuteren ..
    en gaan dan dwepen met “emotie/gevoel” ..

    en tja .. er zijn altijd wel sulletjes te vinden op wie je dat “emotie/gevoel” kan overbrengen ..

    Login om te reageren
    • super zegt

      9 juli 2011 om 14:03

      @lincoln:
      hoe rijdt je nieuwe aygo?

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        9 juli 2011 om 14:22

        @super: super ..

        Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          9 juli 2011 om 15:34

          @lincoln: Ik had paar jaar terug een leen C1 voor een tijdje, kapot gelachen met dat ding. Enorm praktisch, geen poespas.

          Een koets, 4 wielen en een koffiemolentje. Back to basics.

          Topdingetje :)

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            9 juli 2011 om 16:09

            @bozewolf:

            ik geloof je op je woord ..

            ik ben zelf ook altijd zwaar onder de indruk van wat fabrikanten voor onder de 5000 euro van een band kunnen laten rollen ..
            met zo,n ding kan je gewoon 3X de wereld (120.000km) rond rijden zonder noemenswaardige problemen !!

            absurd als je er over nadenkt ..

            Login om te reageren
            • bozewolf zegt

              10 juli 2011 om 03:06

              @lincoln: Wat dat betreft snap ik de oprechte bewondering van James May wel voor autootjes als Dacia’s en ook dus de Agyo dingkies. Het is in een bepaalde zin de ultieme auto.

              Login om te reageren
              • lincoln zegt

                10 juli 2011 om 18:14

                @bozewolf:

                yep .. acteren kan ie wel ..
                zijn screen writters kunnen tevreden zijn iig ..

  12. bobb zegt

    9 juli 2011 om 14:00

    Maar waarom zou je een kleine BMW willen? En als kun je toch bij MINI terecht.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      9 juli 2011 om 14:13

      @bobb: de 3 serie is een kleine BMW en erg geliefd. Je kunt zelfs stellen dat op dit moment de 3 serie het hart van het merk vorm. Hoewel de 1 serie tegen die troon schopt.

      Login om te reageren
    • nomar zegt

      9 juli 2011 om 23:09

      @bobb: Wie wil er nou een MINI? Kilometerteller staat ergens beneden in het midden en welke vent wil er nou in de vrouwenauto bij uitstek rondrijden. Buiten wat petjes waaraan men moet vertellen wat ze leuk moeten vinden omdat ze te idioot zijn om een eigen mening te ontwikkelen en dus maar lekker meeloppen met de kudde.

      Trouwens, bij mini noemen ze 143 pk en 305 NM uit een 2.0 diesel het TOPmodel (Mini SD). Zegt voldoende hoe ze over hun klanten denken. Als je kijkt wat de concurrentie of zelfs BMW zelf uit een 2.0 weet te halen, moet je echt wel OERDOM zijn om zoveel te dokken voor een overhypt onpraktisch autootje…

      Login om te reageren
      • bobb zegt

        10 juli 2011 om 12:46

        @nomar: Ja ik niet maar als ik zie hoeveel er rondrijden. Ik kan me voorstellen dat een kleine BMW en een MINI elkaar in de weg zitten.

        Login om te reageren
  13. marcow zegt

    9 juli 2011 om 14:05

    Omdat MINI ander publiek aanspreekt, Brits wil zijn etc?

    Ach als een MINI goed rijdt kan een kleine BMW dat ook. En velen die het niet doorhebben. Ja in de sneeuw, dat ze niet vast komen te staan bij de snelwegoprit en niet de Telegraaf halen met dit wintershot :)

    Login om te reageren
  14. kingdecay zegt

    9 juli 2011 om 14:13

    Dat eeuwige puberale argument over geluid altijd. Natuurlijk is een heerlijk kloppende veelcilinder vergezeld van een knetterende uitlaat waarmee je een halve buurt wakkermaakt een leuke belevenis, maar echt. Ik doe 2000km/week, meer zelfs, en ik ben enorm blij dat ondanks de V8 in het vooronder van m’n E500 Mercedes de moeite heeft genomen om zo weinig mogelijk van dat geluid merkbaar te maken in het interieur.

    Ik wil maar zeggen : grow up en ga mee met je tijd. Dat doet BMW namelijk ook. Waarvan akte.

    Login om te reageren
    • gerard1710 zegt

      9 juli 2011 om 14:46

      @kingdecay: Zo zo, op je 28ste al een E500, dat doe je goed…

      Login om te reageren
      • kingdecay zegt

        9 juli 2011 om 14:58

        @gerard1710: die geboortedatum op m’n profiel is even echt als de naam “kingdecay”… ;)

        Login om te reageren
        • Svenska_Aeroplan_AB zegt

          9 juli 2011 om 23:38

          @kingdecay: En als je E500…

          Login om te reageren
        • mbevo zegt

          11 juli 2011 om 23:51

          @kingdecay: uit welk jaar komt je e500 dan? en welke kleur heb je?

          Login om te reageren
    • RoT___ zegt

      9 juli 2011 om 15:14

      @kingdecay: geluid hoeft niet direct in de puberale Sjonnie manier te zijn. Ik hou van een heerlijke veelcilinder maar wil wel mijn buren te vriend houden. Mooie zachte loop die aanzwelt naarmate je meer toeren maakt, zoals een 6 in lijn dat zo mooi kan

      Login om te reageren
      • kingdecay zegt

        9 juli 2011 om 15:23

        @RoT___: akkoord, geef ik je gelijk in. Maar uit gewoonte ga ik er tegenwoordig van uit dat er het geluid van Focusjes met een halve rioolpijp als uitlaat wordt geambïeerd. Vergeef het me, ook ik begin ten slachtoffer te vallen aan cynisme.

        Login om te reageren
        • RoT___ zegt

          9 juli 2011 om 16:45

          @kingdecay: helaas zijn er genoeg van dat soort mensen die het verpesten. Gelukkig zijn er ook nog mensen die weten wat wél een mooi geluid geeft, namelijk het geluid van een meercilinder, zonder aanpassingen

          Login om te reageren
    • RoT___ zegt

      9 juli 2011 om 15:14

      @kingdecay: geluid hoeft niet direct in de puberale Sjonnie manier te zijn. Ik hou van een heerlijke veelcilinder maar wil wel mijn buren te vriend houden. Mooie zachte loop die aanzwelt naarmate je meer toeren maakt, zoals een 6 in lijn dat zo mooi kan

      Login om te reageren
  15. xilver zegt

    9 juli 2011 om 14:14

    Ze doen maar, een Mini rijdt meer dan prima, waarom een FWD-Beemer dan ook niet.

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      9 juli 2011 om 14:27

      @xilver: Precies. Een Mini rijdt erg goed. Reken maar dat de toekomstige kleine BMW 1 serie FWD zeker zo goed rijdt. De huidige RWD 1 serie verschuift dan naar 2 serie.

      Morgen ga ik op het mediapark in Hilversum de nieuwe 1 serie bekijken. Er zijn er twee beschikbaar voor previews, een rode en een blauwe. Die rode is 2 weken in Nederland. Vorig weekend en dit weekend. Kreeg een uitnodiging van BMW NL. We zullen eens zien of die in het echt mooier is als op de foto’s.. ;)

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        9 juli 2011 om 17:44

        @Freewarefreak: Is vaak zo… ik ben niet zot van de nieuwe 6 en al helemaal niet van de nieuwe 5 omdat ik enkel foto’s had gezien… maar wow, zijn die dingen in het echt bloedmooi! BMW heeft de neiging om verschrikkelijk lelijke persfoto’s de wereld in te sturen, maar dat vergroot het wow-effect enkel maar ;-)

        Login om te reageren
        • Svenska_Aeroplan_AB zegt

          9 juli 2011 om 23:40

          @xilver: klopt als een bus! Met de 5-serie had ik precies hetzelfde!

          Uberhaupt zijn moderne auto’s VRE-SE-LIJK moeilijk op een foto te vangen… Steeds meer gecompliceerde vlakken, lichtinvallen, verhoudingen etc. Is ook eens een topic over geweest hier op AB.nl, ik dacht bij de introductie van de Mercedes E Coupé…

          Login om te reageren
          • xilver zegt

            10 juli 2011 om 22:12

            @Svenska_Aeroplan_AB: Zo’n mooie wagen die E coupé! Zeker in het wit. Nu over die foto’s, ik heb het wel graag zo want dan is de verrassing des te leuker als je de wagens in het echt ziet ;-)

            Login om te reageren
            • Freewarefreak zegt

              10 juli 2011 om 22:25

              @xilver: Nou ik heb hem vandaag in het echt gezien. De nieuwe 1 serie. Het was een rode 118i Twin Turbo Sport uitvoering. Het was echt een voor-productie auto. Overal door het interieur zaten drukkers waarmee ze die skai lappen vast zetten om alles af te dekken. Ook zaten er grote plaatjes in van “forschung-fahrzeug”. De suppoost vertelde dat er met deze auto ook daadwerkelijk is getest. Hij was dus niet nieuw. Kon je ook zien, hij had een grote steenslagdeuk in de motorkap.

              Het uiterlijk: het interieur is erg mooi. Precies zoals op de foto’s, erg chic. Mooi afgewerkt. Buitenkant: hij is niet zo lelijk als op de foto’s, maar hij kon mij nog steeds niet bekoren. De Polo achterkant is niet lelijk, maar die neus.. ik vind hem nog steeds niet mooi.

              Afijn, denk wel dat het een verkooptopper gaat worden weer, het was erg druk. Weer een indruk rijker, straks in September in Frankfurt maar eens de productieversie uitgebreid bekijken.

              Wel heerlijk protocol weer. Je moest je telefoon in een zakje doen wat werd verzegeld. Ik zei nog “flikker toch een eind op.. op Autoblog staan 200 foto’s van deze auto, tot in detail.. wat een onzin..” Aanstellers, beetje show maken.. beetje de spanning opkloppen. Maar ja de man zei het moet nu eenmaal zo van BMW. ;)

              Login om te reageren
  16. Freewarefreak zegt

    9 juli 2011 om 14:20

    “..Ian Robertson (directeur Global Sales & Marketing) wist een journalist van het Australische Drive …… dat BMW best in staat is..”

    Wat wist die dan? Te overtuigen? Te indoctrineren? Te treiteren?

    Login om te reageren
    • youngtimer zegt

      9 juli 2011 om 14:48

      @Freewarefreak: wijs te maken

      Login om te reageren
  17. solz zegt

    9 juli 2011 om 14:30

    @kingdekay

    2000 km per week met een 500E, nog een paar zo’n klanten als jij en je pomphouder kan gaan rentenieren aan de cote d’azur! :)

    Login om te reageren
    • crackdavid zegt

      9 juli 2011 om 14:38

      @solz:

      Je bent inderdaad niet goed wijs als je 2000+ km per week rijdt in een E500. Ook al heb je geld genoeg..

      Neem dan een dikke diesel, een 535D bijvoorbeeld.

      Login om te reageren
      • kingdecay zegt

        9 juli 2011 om 15:04

        @crackdavid: heb je op zich gelijk in, een diesel zou economisch interessanter zijn. Maar op de eindbalans scheelt het nu ook weer niet zoveel, en, vooral, ik ben van mening dat geld maar één enkele bestaansreden heeft, en dat is : “andere mensen doen glimlachen”. Fuck geld kerel, het is vergif van de bovenste plank. Trouwens, zuinig zijn op geld, waarom zou ik. Wat ben ik met XX € op m’n rekening als ik dood ben? Niets.
        Dus : uitgeven die handel.

        Login om te reageren
      • kingdecay zegt

        9 juli 2011 om 15:12

        @crackdavid: zie, geld heeft m’n hele familie uit elkaar doen vallen. Broers en zusters die je niet meer ziet, vijandigheid allerhande van overal. Jaloezie, achterbaks gedoe, geroddel. Noem maar op. En dat allemaal voor een paar miezerige eurotjes. Als jij denkt dat geld een levensdoel is en iets dat je absoluut moet najagen ga dan vooral je gang, maar onthoud één ding : ook geld heeft zijn prijs. En die is doorgaans hoger dan de waarde van het geld dat je weet te bemachtigen.

        Neem heet van mij aan : geld stinkt. Investeer je tijd in je familie, in liefde, in je medemens, ook in die dat je niet kent. De voldoening daarvan is zoveel groter dan je handtekening onder een aankoopcontract van een E500 zetten, trust me ;)

        Login om te reageren
        • kingdecay zegt

          9 juli 2011 om 15:16

          @kingdecay: trouwens, nu ik toch bezig ben. Op filosofisch niveau kan je zelfs stellen dat geld de grootste bedreiging is voor het voortbestaan van onze soort en in het verlengde daarvan de gehele planeet.

          De communisten hebben het wel degelijk bij het juiste eind… Denk er maar eens heel diep en vooral heel eerlijk over na.

          Login om te reageren
          • gerard1710 zegt

            9 juli 2011 om 15:20

            @kingdecay: hahaha, we hebben de reincarnatie van Henk Sneevliet onder ons.

            Login om te reageren
            • kingdecay zegt

              9 juli 2011 om 15:24

              @gerard1710: reïnicarnatie? Ik ben nog niet eens dood!!!

              ;)

              Login om te reageren
              • gerard1710 zegt

                9 juli 2011 om 15:30

                @kingdecay: Oh, in jouw belevingswereld zitten we nog in oorlogstijd…

              • kingdecay zegt

                9 juli 2011 om 15:34

                @gerard1710: bijna juist. In mijn belevingswereld is het altijd vredig en rustig. In de echte wereld is het 24 op 24 oorlog… ;)

        • mout zegt

          9 juli 2011 om 17:39

          @kingdecay: Wie geld liefheeft, wordt van geld niet verzadigd, noch wie rijkdom liefheeft, van inkomsten.
          Ik ken vermogende mensen die dat begrijpen, en andere – die elkaar inderdaad vooral in de rechtbank ontmoeten.

          Login om te reageren
          • Svenska_Aeroplan_AB zegt

            9 juli 2011 om 23:45

            @mout: Ook een mooie! Wat zijn we filosofisch vanavond… Nog eentje dan: ‘Wie niks anders doet dan geld verdienen, verdient niks anders dan geld’.

            Login om te reageren
        • Svenska_Aeroplan_AB zegt

          9 juli 2011 om 23:43

          @kingdecay: Mooi stuk proza! Om aan te sluiten de volgende welluidende aloude wijsheid: ‘Geld moet rollen, het liefst op 4 wielen’…

          Login om te reageren
  18. midasracer zegt

    9 juli 2011 om 15:20

    Een kennis van mij deed vroeger aan autocross. De norm was achterwielaangedreven. Maar hij had er wel de handen vol aan. Op een dag begon hij met een voorwielaangedreven auto en toen bleek het ding veel sneller te kunnen en makkelijker te rijden. De auto sleurde er gewoon doorheen. RWD klinkt stoer en zal in theorie meer traktie geven. In de praktijk kan het heel anders uitpakken.

    Login om te reageren
  19. huge zegt

    9 juli 2011 om 16:07

    Dat voorwielaandrijving ook snel kan zijn bewijst bijvoorbeeld een getunede Ford RS:
    http://www.sportauto-online.de/supertest/raeder-ford-focus-rs-im-supertest-fronttriebler-wird-zum-porsche-schreck-3383831.html
    om een sneller tijd op het circuit te rijden heb je minstens een 550pk Porsche Turbo S nodig, en dat zegt genoeg, een goed afgestelde voorwielaandrijver kan snel zijn. Daarbij was de Rover 75 (ontwikkeld door BMW) een van de best sturende voorwielaandrijvers voor zijn tijd dus BMW heeft genoeg ervaring in huis (zoals mini bewijst)

    Login om te reageren
  20. desjonnies zegt

    9 juli 2011 om 17:24

    Toen BMW met de 524 Turbo Diesel uitkwam ….huilden de fanboys, maar na een jaartje reden ze er allemaal eentje.

    Toen BMW met de E30 M3 uitkwam, een VIER cilinder, huilde deze ex-fanboy, ik reed ze voor hun zijdezachte zes cilinders (altijd ouwe krengen hoor)

    Toem bij BMW de temperatuurmeter verdween van het dashboard moest ik hartelijk lachen, Bayerische MOTOREN Werke zonder het belangrijkste instrument voor je motorconditie

    Nu ze met voorwielaandrijvingkomen zeg ik evolutie simpel, survival of the fittest.
    En ook dat geldt voor BMW.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      9 juli 2011 om 23:36

      @desjonnies: hulde! Is precies wat ik dacht… En trouwens, de 78934687942 markteingexperts die BMW in dienst heeft, zullen vast hun huiswerk gemaakt hebben…

      Login om te reageren
  21. Northwestern zegt

    9 juli 2011 om 17:27

    Dan is BMW geen BMW meer, maar gewoon een tweede Audi :'(

    Login om te reageren
    • nomar zegt

      9 juli 2011 om 23:20

      @Northwestern: Dat is geen vergelijking, Audi heeft FWD/turbomotoren nooit afgezeken alvorens ze te gaan toepassen. Trouwens het interieur van een BMW kan bijlange niet tippen aan dat van een Audi. En Audi laat extra brandstof ploffen in de uitlaat in plaats van ze uit te sparen op hun topmodellen. Dus aub, vergelijk deze genetisch gemanipuleerde miskleunen van BMW niet met de klassewagens van Audi.

      Login om te reageren
      • Northwestern zegt

        10 juli 2011 om 18:03

        @nomar: Audi heeft nooit klasse gehad. Het is gewoon een veredelde Volkswagen.

        Login om te reageren
  22. Jantje_555 zegt

    9 juli 2011 om 18:22

    binnekort allemaal 3 cilinder FWD’s bij dat merk…dan pas ik toch wel!

    Login om te reageren
  23. nomar zegt

    9 juli 2011 om 20:06

    Je eigen geschiedenis staalhard verloochenen en het nog goed vinden ook… Zoiets kan alleen bij BMW. Hulde!

    Login om te reageren
  24. faithnomore zegt

    9 juli 2011 om 20:54

    neeeee

    Waarom ? Dit lijkt me zo’n grote fout. Ik hoop dat het blijft bij een gerebadgede mini…

    Login om te reageren
  25. valleyman zegt

    9 juli 2011 om 20:58

    Zij mogen hem verkopen zolang ik hem niet hoef te kopen. Vandaag de subframebushings en andere rubberzooi gedaan onder mijn E34 vijfje, als ik dan hoor hoe eenvoudig mijn Honda-rijdende vrienden dat allemaal gedaan krijgen en zie hoeveel last ik ermee heb gewoon al door de algemene Duitse bouwkwaliteit, nee dank je, nooit die moeite voor een voorwielaandrijver.

    Login om te reageren
  26. Larrs zegt

    9 juli 2011 om 22:53

    Zonde, BMW hoort gewoon achterwiel aangedreven zijn en ik ben ik niet eens een BMW liefhebber. Qua binnenruimte geloof ik niet dat je extra ruimte krijgt met een voorwiel aangedreven auto.
    .
    Het is gewoon iets verkeerds goed praten.

    Login om te reageren
    • nomar zegt

      9 juli 2011 om 23:15

      @Larrs: Klopt, geef het gewoon toe dat het tegen je zin is en dat je niet anders kan. Maar neen, we proberen het nog krampachtig goed te lullen. Zielig, echt zielig!

      Login om te reageren
  27. nomar zegt

    9 juli 2011 om 23:30

    Downplayen??? Ruikt erg sterk naar Damage Control ja. Nu al! Ha, nogmaals, hulde!

    Login om te reageren
  28. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    9 juli 2011 om 23:35

    Voortschrijdend inzicht noemt men dat…
    Wisten ze bij Saab al 35 jaar hoor, dat voorwielaangedreven auto’s met Turbomotoren uitstekend zijn! Nu komt de rest een beetje mee…

    ;)

    Login om te reageren
  29. the-budel-guy zegt

    9 juli 2011 om 23:50

    ik vind het zwak van bmw. eerst maken ze fwd jaaaaaren belachelijk. en nu ze er zelf aan beginnen komen ze er kij hardt op terug. blijf dan flink en blijf rwd maken of had het nooit belachelijk

    Login om te reageren
  30. bmw-e30-7bh zegt

    10 juli 2011 om 01:53

    M’n naam zegt genoeg.. Fwd.. Wtf…

    Login om te reageren
  31. desjonnies zegt

    10 juli 2011 om 09:36

    Ze zijn slim daar in München, reteslim zelfs.
    Voor de MINI kunnen ze never nooit een opvolger maken, MINI is MINI, klaar uit.
    Ok, ze borduren voort op evolutie om de modellenreeks te verlengen.

    Maaarrrr ondertussen doen ze, dank zij de MINI ervaring op met voorwielaandrijving.

    En wat geschiedde?
    Tegen de verwachting van heeeel BMW in, blijkt voorwielaandrijving best een goed alternatief voor kleinere auto’s.
    En gebruikt de hele wereld voorwielaandrijving en niet voor niets.
    BMW wil de boot niet missen, hun producten zijn al stijf hoog geprijsd en de concurrentie in auto-land is hevig (zoals ene Victor Müller nu ondervindt)

    BMW’s probleem is idd om voorwielaandrijving ’te verkopen’
    aan de clientele.

    maar daar hebben ze, zoals Svenska terecht opmerkte 3 miljoen marketing boys voor.

    Login om te reageren
  32. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    10 juli 2011 om 11:18

    En over een paar jaar staat er een 3-serie in FWD versie en een in RWD versie. En dan is die FWD 1.000,- euri goedkoper en kiest IEDEREEN voor de FWD!

    Login om te reageren
  33. Esprit_de_Flandre zegt

    10 juli 2011 om 12:04

    Een stukje over BMW FWD en niemand die deze plaatst…

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      10 juli 2011 om 12:05

      @Esprit_de_Flandre: Let vooral op de tagline onderaan. “That’s why we don’t have front-wheel drive”.

      Tsss…

      Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      10 juli 2011 om 13:44

      @Esprit_de_Flandre: ik moest wel meteen aan deze denken haha

      Login om te reageren
  34. phantom95 zegt

    10 juli 2011 om 15:25

    Allemaal BMW boycotten!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North