• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wat gaat er schuil onder deze Ferrari-mule?

Auteur: sir_smokalot, gepost 9 juli 2008 om 19:17 – 19 Reacties

Ferrari-muleAan publiciteit geen gebrek voor Ferrari de laatste tijd. Naast alle aandacht voor de California, en aanverwante spontane acties van Hollanders in Fiorano, haalden de Italianen ook het nieuws met te verwachten hybrides en kleinere motoren. Maar er is meer.

Deze 360 Modena-Mule werd gesnapt in Duitsland. Behalve de plaatsing van de uitlaten (in het midden, in plaats van op de uithoeken) valt meteen de volledig afgetapete achterruit op. En wat schuilt er onder de achterruit? Precies, het motorblok dat angstvallig verborgen blijft.

Het is dus heel goed mogelijk dat we hier naar een F430-opvolger, of misschien zelfs wel een testmodel voor een Enzo-opvolger kijken.

De spotters van NextAuto’s (formerly known as Winding Road) laten verder weten dat er aan de voorkant een gemodificeerde F430-bumper te zien was. Wat heeft Ferrari hier voor ons in petto? Waarschijnlijk een echte auto, want met hybrides e.d. beginnen ze niet voor 2012. Bekijk de spyshots hierrrr.

Ook interessant!

  • Video - Gloednieuwe Ferrari SF90 uitladen gaat iets te snel
  • Video: 0-200 gaat belachelijk snel in de Ferrari 812 Competizione
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje

Nieuwste artikelen

  • Ga dit weekend de weg niet op, ik herhaal, ga de weg niet op!
  • Easypark-soap gaat door: ongevraagd betaald abonnement in je mik
  • BREEK: huidige youngtimerregeling blijft nog een jaartje langer
  • Autoblog Foto van de Maand – November 2025
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, spyshot

Vorig bericht: « Lotus Eco-Elise ‘stoner edition’
Volgend bericht: Eerste afbeeldingen Kahn Cosworth Sport 300 »

Lees Interacties

Reacties

  1. JanJansen zegt

    9 juli 2008 om 19:21

    Schijnt een geblazen V6 te zijn, voor de toekomstige Enzo opvolger.

    Ferrari ontkomt ook niet meer aan de Eco-marathon en wil ook op dit gebied een statement maken.

    Login om te reageren
  2. Cedric zegt

    9 juli 2008 om 19:27

    Op de foto hier op autoblog lijken de achterlichten enorm veel op die van een Nissan Skyline GT

    Login om te reageren
  3. Lexus zegt

    9 juli 2008 om 19:49

    een 430CS maybe ?

    Login om te reageren
  4. Donstil zegt

    9 juli 2008 om 19:50

    @Janjansen
    Schijnt een geblazen V6 te zijn, voor de toekomstige Enzo opvolger.???

    waar haal je dat vandaan, mag toch niet hopen dat de F70 een geblazen 6 krijgt zeg

    Login om te reageren
  5. Frasker zegt

    9 juli 2008 om 19:55

    @ JanJansen & donstijl, het wordt of een V8 twin turbo of een V12.

    De opvolger van de F430 zou in 2009 moeten komen en de opvolger van de Enzo in 2010, dus het is biede goed mogelijk.

    Login om te reageren
  6. JanJansen zegt

    9 juli 2008 om 20:03

    @ donstil
    Ben het met je eens, but don’t shoot the messenger:

    This strange-looking Ferrari test mule, wearing modified 360 panels, was spotted in Italy and made a high-speed exit when our spies started taking pictures.

    It’s likely to be a Ferrari powertrain prototype and possibly a test bed for Maranello’s new turbocharged V6 engine.

    This mule’s exhaust pipes have been relocated to the centre of the bumper and its ill-fitting side-panels and engine bay window taped up.

    We recently reported on Ferrari’s plans to reduce its CO2 emissions by downsizing engines and introducing F1-derived mild hybrid systems.

    This car could be an early prototype in Ferrari’s effort to build a hardcore Enzo successor that incorporates the new green technology.

    There’s also the possibility that Ferrari is trying to repackage the California’s new direct-injection V8 to fit the F430.

    However that doesn’t explain why Ferrari is testing it in the smaller 360 or why the tailpipes have been repositioned.

    Bron: http://www.autocar.co.uk

    Login om te reageren
  7. Racer X zegt

    9 juli 2008 om 20:09

    Jammer dat er geen filmpje van is, dan hadden we mooi effe kunnen luisteren.

    Login om te reageren
  8. patrick zegt

    9 juli 2008 om 20:26

    mischien gewoon een stunt?

    uitlaat verhangen en achter ruit dicht maken en het balletje gaat rollen!
    en waarom in duistland en niet gewoon italië?

    Login om te reageren
  9. wapz zegt

    9 juli 2008 om 20:34

    @patrick

    Precies, de kans dat dit daadwerkelijk een ferrari is schat ik vrij klein. Alhoewel de opzet met uitlaten er zeker wel serieus uitziet. Welke Duitse merken komen er binnenkort uit met een nieuwe sportwagen?

    Login om te reageren
  10. Supermug zegt

    9 juli 2008 om 21:58

    Misschien een 1.4 diesel???

    Login om te reageren
  11. marcel zegt

    9 juli 2008 om 23:54

    als je goed naar de 3e foto onder de grote foto kijkt kan je op de plek waar normaal de uitlaten zitten 2 intercoolers zien zitten dus ik gok v8 twinturbo ik gloof niet zo in een v6 dat valt niet in de ferrari traditie

    Login om te reageren
  12. Supreem zegt

    10 juli 2008 om 01:04

    Wil niet lullig doen, maar formally -> formerly.

    -edit: helemaal juist!-

    Login om te reageren
  13. Timo zegt

    10 juli 2008 om 08:37

    Zou het dan toch de 4-wiel aandrijving zijn die ze testen i.c.m. een nieuwe motor met een hoger koppel? eventueel bedoeld voor een SUV? (waarvan ze blijven ontkennen dat ie ooit gaat komen).

    Of is Ferrari tests aan het doen met Dieselmotoren?

    Login om te reageren
  14. Daaf zegt

    10 juli 2008 om 08:55

    volgens mij testen ze een 0.8 motor uit de matiz,
    trouwens wel leuk, die scuderia velgjes er onder :)

    Login om te reageren
  15. Arnoud zegt

    10 juli 2008 om 09:29

    Je kan in iedergeval vrij grote demper/resonantiekamers in het uitlaattraject zien zitten. Is dat normaal voor een 360 Modena of F430? Ze lijken me veel te groot voor een 6-cilinder motor. En Enzo Ferrari zou zich omdraaien in zijn graf als ze nu met een V6 zouden komen terwijl hij er persoonlijk een stokje voor stak dat er een Ferrari badge op de Dino (nota bene door zijn eigen zoon gebouwd) kwam omdat daar slechts een V6-je in lag. Ferrari minderwaardig volgens de man.
    Ik denk ook niet dat het een turbo motor is want dan heb je zulke dempers helemaal niet nodig aangezien een turbo al een grote dempende werking heeft. Niet voor niets wordt er zo geklaagd dat een turbo motor een veel minder lekkere sound heeft dan een atmosferische.
    En als dit echt een Enzo opvolger wordt dan zal deze toch minstens een V10 of V12 hebben.

    Login om te reageren
  16. Baztrd zegt

    10 juli 2008 om 10:27

    @ Arnoud: hey, daar zeg je wat… er komt dus tóch een Dino! :D

    Login om te reageren
  17. Dirk zegt

    10 juli 2008 om 11:09

    Misschien een nieuwe bio-brandstof motor? Of misschien toch een nieuwe motor voor een nieuw model!

    Lekker geheimzinnig is zoiets altijd :D

    Login om te reageren
  18. josh zegt

    10 juli 2008 om 15:00

    zo te zien heeft hij 430scuderia verlegen….

    Login om te reageren
  19. sus zegt

    11 juli 2008 om 00:01

    Er zijn idd radiators te zien in de gaten waar normaler wijze de uitlaten zitten.
    Ik vermoed dat deze er standaard niet zitten maar ik vermoed dat het oliekoelers zijn.
    Het is natuurlijk mogelijk dat het intercoolers zijn en dat ze een v6 bouwen.
    Maar in de Ferrari-traditie is een v8 biturbo natuurlijk logischer.
    Met een gereduceerde cilinderinhoud (+-3,0 ofzo) en een stel turbo’s is het perfect mogelijk om een lager verbruik te bekomen en ook op een 500 pk uit te komen…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North