• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wat valt er te Fabben met een Ferrari California?

Auteur: Alwood, gepost 17 september 2010 om 21:11 – 23 Reacties

Klinkt-wel-lekker
Het exterieur van de Ferrari California is in mijn ogen zeer teleurstellend. Dat wil niet zeggen dat de auto geen ‘inhoud’ heeft. Sterker nog: Ferrari-blokken zijn gewoon bloedjegeil en een aangepaste uitlaat maakt het helemaal een feest.

Ditmaal geen achtcilinder-orkest met dank aan Tubi, de uitlaat in kwestie komt bij Fabspeed Motorsport vandaan. Het klinkt niet alleen lekker, de uitlaat ziet er ook goed uit. Niet alsof je zo vaak de kans hebt onder een Ferrari te kijken, het is een leuk detail. De uitlaten komen na het uitlaatspruitstuk bij elkaar, vormen een kruis, om vervolgens de weg naar achteren te vervolgen. Dat doet iets met het geluid en het geeft wat extra vermogen en koppel.

Deze California heeft dankzij de uitlaat en een ECU-aanpassing ongeveer 50pk en 40Nm extra om mee te spelen. Niet nodig, wel leuk. Natuurlijk neem je deze update puur voor het geluid. Lekker luid rondscheuren, met je IS-F uitlaatjes. (bron: Teamspeed.com)

Ook interessant!

  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd
  • Ferrari crasht
    Ferrari crasht bij proefrit, blijft niets van over
  • Video: Ferrari deelt actiebeelden van 296 GTB
    Video: Ferrari deelt actiebeelden van 296 GTB
  • Video: glijden en gaan met de Ferrari F40
    Video: glijden en gaan met de Ferrari F40

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

california, Ferrari, tuning, Video

Vorig bericht: « Nieuwe Audi R4 wordt serieus goed jonge [updated]
Volgend bericht: What’s in a name? Lamborghini LB715-5 en 83X »

Lees Interacties

Reacties

  1. bosnialove zegt

    17 september 2010 om 21:15

    Prachtige velgen heeft die California. Één van de mooiste Ferrari-velgen ooit gemaakt in mijn ogen. Verder nog een mooie kleur, maar toch niet mijn kleur.

    De pk’s komen wel geod van pas denk ik, ik vind de California en vooral alle modellen van Aston Martin onderbevooraad wat betreft pk’s.

    Login om te reageren
  2. niels zegt

    17 september 2010 om 21:16

    hoop dat die pijpjes hun warmte goed kwijtkomen, anders kun je ze nog als kachelpijp voor die toekomstige bbq gebruiken ! ;D

    Login om te reageren
  3. trigger565 zegt

    17 september 2010 om 21:19

    klinkt wat als een F355, alleen iets minder geil. Maar dat is zeker een compliment, aangezien de F355 voor mijn toch de geilst klinkende Ferrari is :)

    Login om te reageren
  4. rutger zegt

    17 september 2010 om 21:52

    wat een verschrikkelijk geluid met terugschakelen! Verder wel echt gaaf!

    Login om te reageren
  5. JanJansen zegt

    17 september 2010 om 22:43

    Het is een beetje alsof er twee meisjes aan de bar staan en het is nou net dat minder aantrekkelijke vriendinnetje waar je naar kijkt.
    Innerlijk waarschijnlijk net zo mooi als de Italia, maar diep van binnen weet je dat die interessanter is.

    Login om te reageren
    • 8C_Competizione zegt

      18 september 2010 om 10:45

      @JanJansen: Ik zie het meer als 2 knappe vriendinnen waarvan er een haar blouseje te ver heeft open staan, rookt als een ketter en het hardste schreeuwt om aandacht en de andere blondie: goed trendy gekleed is, met een aantrekkelijk karakter, van dure cocktails houdt, waar elke “doorsnee” man wel op kan vallen(als je van dat soort types houdt)…

      Login om te reageren
  6. Sciurida zegt

    17 september 2010 om 22:54

    Ik ben het niet eens met Alwood, hij is stiekem best wel mooi, alleen durft men dat niet meer te zeggen omdat men het imago van de California als gay-bak schuwt. Jammer, want het is een verdomd lekker karretje..

    Login om te reageren
  7. JPM zegt

    17 september 2010 om 23:38

    Prachtige auto juist, doet het fantastisch in het echt. Jammer van dat neppe geluid in het filmpje, laat zo een auto toch met rust in plaats van dat ge-sjonnie-tune.

    Login om te reageren
  8. Jokkebrok zegt

    17 september 2010 om 23:59

    @Alwood: Bril nodig?

    Login om te reageren
  9. K. zegt

    18 september 2010 om 00:19

    @JPM

    Zo’n auto kun je in mijn ogen niet sjonnie-tunen. Dit geluid past gewoon bij deze bak. Het is tenslotte een ferarri met 500Pk, en geen golf 3 ofzo..

    Login om te reageren
  10. JPM zegt

    18 september 2010 om 00:52

    @ K.

    Zal wel, maar het is en blijft een nep geluid.

    Login om te reageren
  11. jzaero zegt

    18 september 2010 om 02:28

    Komt inderdaad in de buurt van een 355 of 360, maar niets overtreft deze Ferrari’s

    Login om te reageren
  12. speedgeek zegt

    18 september 2010 om 09:04

    denk dat akrapovic er meer uit kan trekken met hun titanium uitlaten

    Login om te reageren
  13. TnT_180 zegt

    18 september 2010 om 09:10

    @ trigger565

    Ik deel uw mening :-)

    Login om te reageren
  14. Jorden zegt

    18 september 2010 om 09:36

    lekker geluid idd!
    laatst heb ik op m’n gemakkie naar een geparkeerde california kunnen kijken en dan vind ik het toch echt wel een schitterende auto! maar wie zien jullie als een concurrent voor de california? ik zat te denken aan de SL AMG. maar dan ga ik toch zeker voor de itiliaanse!

    Login om te reageren
    • Nijntje_ zegt

      18 september 2010 om 20:27

      @Jorden: Ik geef je helemaal gelijk. Ik heb er laatst eentje zien staan, en er eens op mijn gemak naar gekeken.. hij is echt wel mooi ! Gay blablabla? Ik zie er toch geen reden toe .

      Login om te reageren
  15. Timmie zegt

    18 september 2010 om 09:45

    Ze moeten eens leren om van die heerlijke motorblokken af te blijven.

    Login om te reageren
  16. 8C_Competizione zegt

    18 september 2010 om 10:54

    Ik zou al tevreden zijn met een standaard Ferrari en het zonde vinden om deze orginele staat te verpesten,
    maarja voor sommige is snel niet snel genoeg…
    Los daarvan vindt ik niet alle custom uitlaatsystemen even goed klinken, dit is een no for me!

    Login om te reageren
  17. P@trick zegt

    18 september 2010 om 11:38

    Schitterende wagen die California, exterieur en interieur maar inderdaad tuners moeten met hun klauwen van Ferrari afblijven en in heel veel gevallen de logo’s eraf halen, maakt het alleen maar nog lelijker!

    Login om te reageren
  18. RenesisHP zegt

    18 september 2010 om 11:43

    Ik ben niet echt een fan van het schakelgeluid. Dat gaat zo snel dat er niet eens normaal tijd is voor een lekkere backfire plof.

    Login om te reageren
  19. AJ zegt

    18 september 2010 om 12:12

    De uitlaten komen na het uitlaatspruitstuk bij elkaar, vormen een kruis, om vervolgens de weg naar achteren te vervolgen. Dat doet iets met het geluid en het geeft wat extra vermogen en koppel.

    Dat zit ook onder de helft van de gepimpte Opeltjes.

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      18 september 2010 om 12:51

      @AJ: want opeltjes hebben twee cilinderbanken? lijkt me niet dus…

      Login om te reageren
  20. FabianVTS16V zegt

    18 september 2010 om 16:32

    Sorry hoor…. Maar vindt die uitlaat er dus echt niet zo goed uitzien!
    Een goede uitlaat is uit één stuk pijp (mandrel) gebogen.
    Die zijn allemaal op elkaar gelaste hoekige pijpen…..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North