• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Audi R4 wordt serieus goed jonge [updated]

Auteur: Alwood, gepost 17 september 2010 om 20:04 – 54 Reacties

Audi R4 FTW!


Als vervolg op de tamelijk onduidelijke video’s van een nieuw coupeetje van Audi zijn er nu ook foto’s opgedoken. Eindelijk kunnen wat details van de toekomstige R4 zien.

De vorm en het formaat van de auto’s lijken nog steeds grotendeels overeen te komen met die van het E-tron concept. Toch zijn er grote verschillen. Verschillen die duiden op een auto die dichter bij het productie stadium staat dan de eerdergenoemde E-tron. Om te beginnen heeft deze auto uitlaten. Er zijn meer ’traditionele’ achterlichten te zien, enigszins gelijkend aan wat er achterop een Audi A7 zit en nieuwe koplampen. Hoewel een foto recht van voren ontbreekt, lijken die koplampen nog het meeste gemeen te hebben met de units op een Alfa Romeo 159.

Het lijkt een voor Audi zeer gewaagd ontwerp. Nog meer dan dat de R8 dat een paar jaar geleden was. Het zal in dit segment dan ook nog belangrijker zijn een spannend uiterlijk te hebben. Mensen willen voor een Scirocco al meer betalen dan voor een Golf. Stop je dezelfde auto in een nóg sportiever Audi-jasje dan kan je echt winst gaan maken.

Gelukkig lijkt Audi zich nooit druk te maken om ‘kannibalisering’. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat deze R4 geen verkopen bij de TT gaat wegsnoepen. In Parijs zien we als het goed is meer. (bron: R4um.com Autobild)

UPDATE Het zou hier niet gaan om een “R4”, maar om een speciaal model met de naam “Anniversario”. Het onderstel zou een ingekorte versie zijn van de RS5/A5 en onder de motorkap vinden we (uiteraard) de geblazen vijfcilinder van de TT-RS. Want we hebben hier namelijk te maken met een hommage aan de Urquattro.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
    Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
  • De Audi Sport Quattro is terug (en elektrisch)
  • Übergeil: Audi bouwt moderne Sport Quattro voor Ken Block

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, concept, Parijs-2010, quattro, r4, RS5, spyshot

Vorig bericht: « Alstublieft, de eerste Nissan Juke met tuning
Volgend bericht: Wat valt er te Fabben met een Ferrari California? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Laue zegt

    17 september 2010 om 20:06

    Deze gaat echt wel dik worden `jonge`

    Login om te reageren
  2. CPCT zegt

    17 september 2010 om 20:06

    Andere suggestie :)
    “AUDI’S ‘MYSTERY CAR’ IS AN UR-QUATTRO TRIBUTE”
    http://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=22493

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      17 september 2010 om 20:10

      @CPCT: Laten we hopen dat ‘de’ vijfcilinder er in zit! :D

      Login om te reageren
  3. Tommy2 zegt

    17 september 2010 om 20:10

    Strakke mobiel jónge!

    “Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat deze R4 geen verkopen bij de TT gaat wegsnoepen.”

    Zou dit niet gewoon de opvolger worden van de TT? Dat dit de nieuwe TT wordt en R4 gaat heten. Omdat de TT over een niet zo’n hele lange tijd ook aan vervangen toe is namelijk.

    Login om te reageren
  4. tom307 zegt

    17 september 2010 om 20:11

    wooooooooot ik hoop dat tie uit komt :-D

    Login om te reageren
  5. janklaassen zegt

    17 september 2010 om 20:12

    als Audi zo maakt als die andere modellen dan komt het helemaal goed.

    strak dingetje!

    wordt een topper.

    Login om te reageren
  6. GeoBem007 zegt

    17 september 2010 om 20:16

    Doet me goed denken aan een Z4 Coupe maar dan strakker!

    Lekker!

    Login om te reageren
  7. Wild2Mild zegt

    17 september 2010 om 20:18

    Verkorte a7…

    Login om te reageren
    • YouRockMyWorld zegt

      17 september 2010 om 23:57

      @Wild2Mild: Stakker!

      Login om te reageren
  8. KaCh1ng zegt

    17 september 2010 om 20:21

    ziet er goed uit!

    Login om te reageren
  9. Rdesign zegt

    17 september 2010 om 20:22

    opvolger van de TT ?

    Login om te reageren
  10. peter zegt

    17 september 2010 om 20:27

    gaap, polotje met andere carrosserie op ? het zal wel weer FWD worden en dan is zo’n carroserievorm gewoon idioot

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      17 september 2010 om 20:32

      @peter: 4WD kan toch ook!

      Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      18 september 2010 om 00:13

      @peter: Jaloers?

      Login om te reageren
  11. bert zegt

    17 september 2010 om 20:29

    Het lijkt onderhand op een Z3 coupe

    Login om te reageren
    • circlestorm69 zegt

      18 september 2010 om 11:37

      @bert: ik zou even langs de brillenboer gaan!

      Login om te reageren
  12. MLTB zegt

    17 september 2010 om 20:32

    Heb liever een Z4 M Coupe :)

    Login om te reageren
  13. pizzakoerier zegt

    17 september 2010 om 20:32

    Ik hoop dat ze de sideblades van de R8 ook in het ontwerp opnemen

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      17 september 2010 om 20:33

      @pizzakoerier: liever niet , dan zegt de auto : kwil een R8 zijn mr kben het niet…

      Login om te reageren
  14. Northwestern zegt

    17 september 2010 om 20:40

    Die gaat egnie harder dan me manta jonge!

    Login om te reageren
  15. BaySideBlueBoy zegt

    17 september 2010 om 20:47

    Zo te zien wordt het een 3-deurs coupé. Wel zo praktisch vooral met zo’n kort kontje. En die Aston Martin achtige schouders zijn altijd wel lekker. Hopelijk krijgt de R4 geen voorwiel aandrijving bij de instapper.

    Login om te reageren
  16. speedgeek zegt

    17 september 2010 om 20:47

    mmmh mix van een audi a5 en een aston martin

    Login om te reageren
  17. Canguro zegt

    17 september 2010 om 20:52

    Triootje met Porsche (356 “baby Boxster”)/VW (Bluesport concept). Zou ook zomaar R5 kunnen worden als verwijzing naar de TTRS vijfcilinder die hij wellicht krijgt als motorisering. Lijkt me geen opvolger voor de TT, want totaal verschillend qua concept door de middenmotor/achterwielaandrijving.

    Login om te reageren
  18. mb man zegt

    17 september 2010 om 20:54

    Ik wordt een beetje audi moe.EN dan die mensen die erin rijden en denken dat het vehikel premium is.Zucht

    Login om te reageren
  19. Ruof A Idua zegt

    17 september 2010 om 21:18

    @mb: lees je post nog eens een keer heel goed door. Denk er nog eens vijf minuten over na en probeer de frustraties onder ogen te zien die je overduidelijk parten spelen. Loop vervolgens naar de spiegel en kijk wat voor zielig mens je staat aan te staren daar. Neem je tenslotte voor NOOIT meer zo’n trieste reactie te plaatsen op welk forum dan ook.

    On-topic: dat zou wel eens een heel mooie auto kunnen gaan worden en een opvolger voor mijn Scirocco!

    Login om te reageren
    • mb man zegt

      17 september 2010 om 22:12

      @Ruof A Idua: Opvolger van de ultieme sjonnie kar ja.Over een zielige reactie gesproken.GEt a live.

      Login om te reageren
  20. Apache zegt

    17 september 2010 om 21:43

    @ Ruof A Idua

    MB man heeft gelijk… Maar toen ik las dat je een Scirocco hebt (of wilt hebben) begreep ik waar je reactie vandaan kwam (marginaaaal) : je hebt geen notie van verfijning of stijl.

    Login om te reageren
  21. Apache zegt

    17 september 2010 om 21:43

    @ Ruof A Idua

    MB man heeft gelijk… Maar toen ik las dat je een Scirocco hebt (of wilt hebben) begreep ik waar je reactie vandaan kwam (marginaaaal) : je hebt geen notie van verfijning of stijl.

    Login om te reageren
  22. MarkieS zegt

    17 september 2010 om 21:48

    Tsjonge jonge. Volgens mij duidt het toch wel vrij ver doorlopende dak niet op een middenmotor, maar eerder als een antwoord op danwel concurrent voor Toyota’s FT-86.

    Login om te reageren
  23. Apache zegt

    17 september 2010 om 21:51

    Maar goed genoeg gezever; ik hoop dat deze bak NIET overeenkomt met de E-tron/Le Mans Quattro/Nuvolari bullshit, en ook niet probeert zogezegd premium (nouveau riche) te zijn, maar gewoon een echt no-nonsense rauwe opvolger wordt van de échte Quattro. Wat Audi was en wat Audi hoort te zijn. Geen zever hé.

    Login om te reageren
  24. PvF zegt

    17 september 2010 om 21:58

    Die gaat straks as den brandweer jonge!!
    Zou het een concurrent kunnen worden voor een z4M?

    Login om te reageren
    • AriM6 zegt

      17 september 2010 om 22:36

      @PvF:
      Ik heb geen idee, ik zie het nut er eigenlijk niet van in.
      Ze hebben de TT toch al of niet ?

      Login om te reageren
      • Flamingo zegt

        18 september 2010 om 00:21

        @AriM6: ja idd ze gaan de z4 nu helemaal wegvreten

        Login om te reageren
        • Flamingo zegt

          18 september 2010 om 00:22

          @Flamingo: nouja is dat nou wel zo. de tt gaat er nu gewoon voor een deel aan

          Login om te reageren
          • Flamingo zegt

            18 september 2010 om 00:23

            @Flamingo: nee wacht is dit is de mannentt.

            Login om te reageren
            • Flamingo zegt

              18 september 2010 om 00:25

              @Flamingo: en een mannentt betekent wegsnoepen bij. uhm eve denken

              Login om te reageren
              • Flamingo zegt

                18 september 2010 om 00:25

                -edit: nutteloze bijdrage-

  25. Avenger zegt

    18 september 2010 om 00:15

    Een R4? No way, A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 Q5 Q7 R8
    Is dit een Duitsche geheimtaal om de Britten de oorlog te verklaren?
    En het Britsche antwoord is:
    XE XF XJR XFR => We won already?

    Login om te reageren
  26. Pieter-Jan zegt

    18 september 2010 om 08:00

    Zit de motor niet achteraan bij de R4?

    TT wordt straks niet meer gebouwd. Dat is oud nieuws.

    Zijn het geen BMWs waar de iedereen exact dezelfde aandrijving heeft van de 1 tot de 7 “in een ander jasje”. Neem de RRs daar ook maar bij, want unlike VAG krijgen die ook maar motoren van het BMW magazijn. Terwijl een A3 of A-klasse een dwarsmotor heeft met al zijn voordelen voor kleine wagens, is de 1serie een verkorte 3serie, vandaar de praktisch onbruikbare achterzetels en koffer.
    Audi heeft 5 verschillende aandrijvings configuraties voor diverse toepassingen. BMW heeft er één. En het andere jasje van BMW is tegenwoordig nog moeilijker te zien dan dat van Audi.

    Het is dus geen Golf in een ander jasje, maar wel een toekomstige VW Roadster en Porsche 914 opvolger. Ik wist metteen wie dit gepost had aan de feitelijke incorrectheid en het laffe snobistische toontje op het einde. We zien wel hoe de Z4 het aflegt tegen een lichtgewicht middenmotor.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 september 2010 om 09:45

      @Pieter-Jan: Er komt echt wel een nieuwe TT, dat is gewoon een icoon geworden. Dit is gewoon die Audi variant van de nieuwe kleine Porsche want Porsche moet nu ook mee doen met het platform hergebruik in het VAG concern.

      Trouwens ik heb geen BMW fan maar moet het nu toch even voor de propellors opnemen, BMW heeft wel degelijk meer dan 1 aandrijf concept. Zij hebben ook nog een vrij aardige 4 wiel aangedreven lijn en een zeer goed voorwielaandrijvingsconcept (dat ze onder de naam MINI verkopen).

      Login om te reageren
  27. the-budel-guy zegt

    18 september 2010 om 10:57

    ziet er lekker uit hopen dat de 2.5 5 in lijn er in komt met quattro Lekker hoor.

    Login om te reageren
  28. the-budel-guy zegt

    18 september 2010 om 10:58

    even wat anders leuk die aanpasignen maar waar kan ik mijn avatar aanpassen ?

    Login om te reageren
  29. Truttenschudder zegt

    18 september 2010 om 10:59

    Ik vind de TT maar een lelijk hok, dus veel erger kan dit niet zijn. Misschien gaan ze bij Audi/VAG de TT wel afschaffen? Of dit ding moet duurder worden dan de TT, want anders kan het volgens mij niet uit.
    Als er een middenmotor in komt te liggen, juich ik het alleen maar toe!

    Login om te reageren
    • duckje zegt

      18 september 2010 om 11:17

      @Truttenschudder:
      de TT vind ik nog een van de mooiste audi’s
      zeker in vergelijking met deze. gewoon de vorm van de TT met het uiterlijk van de
      le-lij-ke A7
      en dan die… hoe moet ik het noemen… zwart-witte cirkels

      en nog erger: ik denk dat de R4 de TT een beetje gaat weg concureren
      :x

      Login om te reageren
  30. NatOchtendkutje zegt

    18 september 2010 om 11:32

    Mij lijkt het zo dat de TT een beetje kleiner gaat worden. De R4 zal wel bruter worden, dikkere motor in, breder, zo die toestanden. Bij audi moet je niet zoveel verschil hebben tussen de modellen, zie maar naar de A4, A5 sportback en A7.

    Login om te reageren
  31. wateenlol zegt

    18 september 2010 om 12:49

    Z4 meets SLS , een leuke avond gehad en dit monster als gevolg?

    Login om te reageren
  32. Rhyo zegt

    18 september 2010 om 15:34

    )

    Ja toch wel een beetje alleen is Audi weer paar jaar later.

    Ik heb niks tegen Audi. Mooie auto’s, maar eigen creaties zie ik niet komen. 3 coupe -> A5, 5GT -> A7.

    Niks aan de hand verder, er moet concurrentie zijn!

    Login om te reageren
  33. Rhyo zegt

    18 september 2010 om 15:37

    http://www.dieselstation.com/wallpapers/BMW-Z4-Coupe/BMW-Z4-Coupe-widescreen-001.jpg

    Login om te reageren
  34. harlequin zegt

    18 september 2010 om 16:36

    Over waarmee deze bak gaat concurreren valt niks te zeggen tot de prijs bekend is.

    Login om te reageren
  35. Hupke zegt

    18 september 2010 om 17:42

    Ben geen audi fan, maar dit valt precies nog mee.
    De lijnen (zeker de E-tron concept) en de lampen zijn tenminste niet zo 13 in een dozijn voor een audi bedoel ik dan.

    Login om te reageren
  36. Iceman zegt

    18 september 2010 om 17:47

    Je moet echt wel wat aan je ogen mankeren als je denkt dat dit een midden motor auto is.
    Alles duidt op een in lengte richting geplaatste front motor en het is geen 5 cilinder, die past volgens mijn niet in de lengte onder die sterk aflopende motorkap.
    Misschien gewoon de RS5 V8 of de nieuwe 4.0TFSI V8 of anders een 408 pk 3.0TFSI V6 SC motor.

    Login om te reageren
  37. Citrofiel zegt

    18 september 2010 om 19:15

    Dit kan nog best iets leuks worden! :D

    Login om te reageren
  38. clubbtraxx zegt

    18 september 2010 om 21:54

    Wow, gaat Audi dan eindelijk weer eens een knaller maken?
    Ik kan me nog goed herinneren dat de UrQuattro voor het eerst te zien was bij de Audi dealer om de hoek en ik heb daar echt langer dan normaal voor de ramen staan gluren ;-)

    Login om te reageren
  39. mikef10 zegt

    11 oktober 2011 om 17:14

    Knap auto’tje ziet er veel belovend uit !
    Beetje mazzel komt die goede ouwe 5 cilinder weer eens terug!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North