• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wat vinden we van deze ’68 Camaro in een nieuw jasje?

Auteur: sir_smokalot, gepost 15 maart 2012 om 21:07 – 49 Reacties

1968 Camaro Bo Zolland
Daar wordt even een klassieker bruut geherinterpreteerd. Dat kan alleen maar Bo Zolland zijn!

En ja hoor, daar is ‘ie weer, een van onze favoriete knutselZweden met een voorliefde voor het opdikken van klassiekers. Coachbuilder Zolland heeft dit keer wederom zijn oog laten vallen op een stukje Amerikaanse muscle (zijn laatste project wat dat betreft was een ’55 T-Bird) in de vorm van een 1968 Chevy Camaro. Bring it!

Onlangs zagen we nog een stukje franje waarvan Zolland aan de basis stond in de vorm van de Lyonheart K (formerly known as Growler a.k.a Fuzzy Muff), maar hij heeft alweer een nieuw projectje. De Camaro moet klaar zijn voor de 2012 SEMA show (epische babegallery HIER), zo is het streven. Dan heeft hij nog even, want het evnement wordt eind oktober gehouden.

De klassieker krijgt een supercharged LS3 V8-motor onder de kap, en daarnaast nog een hele zwik donororganen van een moderne Corvette (remmen, vering). Op de eerste renderings is een lekker laag, gechopt uiterlijk te zien, met wederom royaal gevulde wielkasten. Tegenover Carscoop verklaarde Zolland het volgende: “We made extensive body mods, but kept the Camaro looks. The roof section is original.” We zijn benieuwd!

Overigens doet Zolland nog veer meer dan auto’s. Boten bijvoorbeeld. Kijk maar eens op zijn site. Een aantal alternatieve renders kan je vinden in de gallery:

Ook interessant!

  • Video - Dragracende Camaro kiest het luchtruim
  • Video: Duitser test nieuw asfalt uit
    Video: Duitser test nieuw asfalt uit
  • Video: crashen kan ook in een rechte lijn
  • Video: burnouts maken is nog best moeilijk

Nieuwste artikelen

  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
  • Deze EV was wél een goede investering
  • Officieel: Tesla draait niet meer om duurzaamheid
FacebookTweetPinLinkedIn

bo-zolland, camaro, Chevrolet, coachbuilding, Klassiekers

Vorig bericht: « Mercedes’ CLC-concept in april onthuld door Mike D (Beastie Boys)
Volgend bericht: Video: georganiseerde chaos met autonome auto’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. mclarenmercedes zegt

    15 maart 2012 om 21:10

    Walgelijk!

    Login om te reageren
    • fristie zegt

      15 maart 2012 om 21:49

      @mclarenmercedes: +1

      Login om te reageren
    • james125 zegt

      15 maart 2012 om 22:35

      @mclarenmercedes: met zo’n nickname heb je wat wansmaak betreft weinig recht van spreken, al ben ik het wel met je eens.

      Login om te reageren
      • mclarenmercedes zegt

        16 maart 2012 om 13:36

        @james125: jaa jaa leuk :P

        Login om te reageren
  2. jordy14 zegt

    15 maart 2012 om 21:10

    Ubervet!! Zet die maar voor mijn deur, daar kan ik flink mee patseren!

    Login om te reageren
    • genialstatue13 zegt

      15 maart 2012 om 21:55

      @jordy14: dan ben je wel een hele zielige patser met zon lelijk ding voor de deur

      Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        16 maart 2012 om 13:59

        @genialstatue13:

        Want patsters rijden altijd in beelschone sierlijke auto´s: BMW X5/6, Mercedes ML/G/GL, Audi Q7…

        Login om te reageren
  3. dennisr zegt

    15 maart 2012 om 21:13

    ben nooit zo’n fan van die verkeerd om geplaatste luchtscoops.. (of hoe ze die dingen ook nomen, op de motorkap) maare.. op dat ”detail” na een stoer ding..

    Login om te reageren
    • bullgod76 zegt

      15 maart 2012 om 21:45

      @dennisr: Luchtscoops zijn het niet, die dingen worden powerdomes genoemd.
      Anders past dat enorme motorblok namelijk niet onder de kap

      Login om te reageren
      • rikus zegt

        16 maart 2012 om 15:40

        @bullgod76: Zo! Dennis heeft weer iets geleerd!

        Login om te reageren
  4. benzinehoofd zegt

    15 maart 2012 om 21:14

    Heiligschennis! Maar hopelijk een fotosoepje, net als de meeste van die ´projecten´ op de site?

    Login om te reageren
  5. norge zegt

    15 maart 2012 om 21:15

    De 68 Camaro is 1 van mijn favorieten ,dat is deze aandacht trekker dus niet…

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      15 maart 2012 om 21:17

      @norge: doe het zoals ik, zie dit los van een standaard ’68 camaro.. zoiets moet je gewoon niet willen vergelijken.. dan gaan de tranen..

      als een project (want zo zie ik het, lekker eenmalig zo’n ding in elkaar sleutelen) is het een stoer ding..

      Login om te reageren
    • TSI-tje zegt

      16 maart 2012 om 09:59

      @norge: Absoluut ! En als’ie dan toch ‘verkloot’ moet worden, doe dan maar een ‘Yenko’. Deze niet…

      Login om te reageren
  6. beckerbauer zegt

    15 maart 2012 om 21:16

    Mijn god, het lijkt wel alsof ze deze auto regelrecht uit een spelletje hebben gehaald.
    Ze hebben in ieder geval niet te zuinig gedaan met allerlei glimmedingen, niet mijn smaak.

    Login om te reageren
  7. Freewarefreak zegt

    15 maart 2012 om 21:18

    Waanfreakinzinnig gaaf! Ben van dit soort tuning. De 68-er van Foose, de Mercedes Bent, nu deze, laatst die 68 Mustang in een nieuwe jas (met die groene wielen..) ik vind het schitterend. Heb je de “Extreme Lee” van die US Rock gitarist wel eens gezien. Is ook eens op Discovery geweest. Een 69 Charger volledig nieuw mopar opgebouwd. Inclusief lederen interieur van Foose, navigatie, subwoofers, etc. Gewoon kicke dit soort dingen. Dus zwarte Camaro, yes please!

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      15 maart 2012 om 21:20

      @Freewarefreak: hebbie een plaatje van die Mustang?

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        15 maart 2012 om 21:26

        @dennisr: Ik weet het niet meer Den, dat artikel is hier voorbij gekomen. Was dat niet die 68 Need for Speed versie?

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          15 maart 2012 om 21:40

          @Freewarefreak: ooh, je bedoeld de RTR-X, had ik moeten weten :mrgreen: is idd een gaaf ding!

          Login om te reageren
          • carmasterr zegt

            16 maart 2012 om 14:00

            @dennisr:

            Das trouwens een ´69. Een heel bruut aparaat.

            Login om te reageren
  8. kaasboerin zegt

    15 maart 2012 om 21:20

    Ja, ik zie mij daar wel in rollen.. Zo met m’n haartjes net boven de onderkant van de raamlijst uitstekende..

    Login om te reageren
  9. mrdj zegt

    15 maart 2012 om 21:26

    fugly

    Login om te reageren
  10. joepvd86 zegt

    15 maart 2012 om 21:30

    Lijkt wel een creatie uit Chop Shop!

    Login om te reageren
  11. skinnybmw zegt

    15 maart 2012 om 21:33

    Een standaard ’68 Camaro is gaaf, ben wel van origineel is (meestal) ’t mooist maar moet zeggen dat ik dit ook fantastisch vind!

    Login om te reageren
  12. thewillempiej zegt

    15 maart 2012 om 21:45

    Fokking fet!
    Haha echt een gave wagen!

    Login om te reageren
  13. RubenPriest zegt

    15 maart 2012 om 21:49

    Kan ermee door.

    Login om te reageren
  14. a3aan zegt

    15 maart 2012 om 22:08

    Hoewel hij wel ontzettend dik is (vaak wel mooi), vind ik hem niet mooi

    Login om te reageren
  15. Hupke zegt

    15 maart 2012 om 22:10

    De wielen een maatje te groot en de wielkasten zijn mislukt voor de rest vind ik het wel goed gedaan. Zeker geen heiligschennis ofzo.

    Login om te reageren
  16. larsdbs9 zegt

    15 maart 2012 om 22:14

    GENIAAL!!!!

    Login om te reageren
  17. meneersander zegt

    15 maart 2012 om 22:17

    Het is wel heel dik, maar ik vind het wel echt zonde.

    Login om te reageren
  18. bobodotcom zegt

    15 maart 2012 om 22:33

    zwart kleed slank toch?? nou in dit geval niet

    Login om te reageren
  19. joeytrambel zegt

    15 maart 2012 om 22:53

    ik heb het niet echt op amerikanen maar dit is gewoon super, wat een verbeteringen t.o.v het origineel.

    Login om te reageren
  20. mauricemercedes zegt

    15 maart 2012 om 22:58

    wat een vreselijk lelijk ding!

    Login om te reageren
  21. michelyman zegt

    16 maart 2012 om 00:26

    Het orgineel is al prachtig genoeg. Een mooie dame don’t need make-up.

    Login om te reageren
  22. siaram2 zegt

    16 maart 2012 om 00:54

    Hijs echt mooi stoer!!

    Login om te reageren
  23. six-trey zegt

    16 maart 2012 om 01:05

    lelijk, als je een muscle car wil tunen doe het dan motorisch en steek een andere ophanging en remmen maar laat please zijn uiterlijk origineel.

    Dit is een 69 even hard getuned maar met respect voor het origineel. Op de velgen na vind ik hem perfect.

    Login om te reageren
  24. six-trey zegt

    16 maart 2012 om 01:17

    Ik snap ook niet waarom je een LS3 motor zou steken als hij origineel een 454 big block had.

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      16 maart 2012 om 14:03

      @six-trey:

      Waar staat dat ie een 454 had dan?
      Dat is anders inderdaad een doodzonde.

      Login om te reageren
  25. aschie1 zegt

    16 maart 2012 om 07:44

    Stuk voor stuk gruwelijk dik

    Login om te reageren
  26. midasracer zegt

    16 maart 2012 om 08:13

    Heerlijk om naar te kijken, maar niet om te hebben. Met zo’n ding de straat uitrijden kost al 5 euro aan benzine.

    Login om te reageren
  27. wobwobgaserop zegt

    16 maart 2012 om 08:43

    Ben niet van de Amerikaanse auto’s, maar dit ziet er superdik uit. Als olie uit de achtertuin spoot, dan MOET ik die witte hebben met de grijze jetsers eronder! =)

    Login om te reageren
  28. grrrrommmmm zegt

    16 maart 2012 om 09:53

    Tsja, mooi is anders, maar het is wel vet.
    Maar het hoeft inderdaad niet zooo uitbundig

    Login om te reageren
  29. i4 zegt

    16 maart 2012 om 10:05

    Qua looks zijn de (oude) Amerikaanse musclecars mooi en blijven mooi. Maar anno 2012 durven ze nog steeds musclecars te maken met bladveren achter… roadhandeling als een dronken opa op een fiets met excentrische wielen ? oude technologie.. 3 traps automaat etc.. nee dan BMW! 8 traps automaat en excellente wegligging.. of een Nissan GTR! Dat is technologie..

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      16 maart 2012 om 11:22

      @bobo123: Er is maar 1 hedendaagse musclecar met bladveren van de 3 en die wist ook nog eens een M3 te verslaan rond laguna seca dus das wel een snelle dronken opa dan…
      3 traps automaat? Misschien toen jij nog 15 was maar tegenwoordig kunnen Amerikaanse wagens worden voorzien van dezelfde ZF 8 bak die in jouw geliefde BMW zit, dus dat argument gaat ook al niet meer op. Word eens tijd om je mening te herzien, die musclecars zijn tegenwoordig zo slecht nog niet.

      Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      16 maart 2012 om 14:08

      @bobo123:

      Ze hebben tegenwoordig gewoon een 6bak hoor. De laatster 3traps is er in de late jaren 70 al wel uitgegaan…
      En de auto met bladveren waar jij aan denkt is helemaal geen muscle car, namelijk de Corvette. Dat is een tweezits sportwagen. Toegegeven, de Mustang heeft een starre achteras, maar die is wel opgehangen met schroefveren.

      Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      16 maart 2012 om 14:17

      @bobo123:

      Daarbij, cutting edge technologie en muscle cars gaan gewoon niet samen. Een Tri-turbo Mustang met een start/stop systeem, KERS, 8traps DSG en motorgeluid uit de speakers? Ik krijg er koude rillingen van.

      Login om te reageren
  30. dotternetta zegt

    16 maart 2012 om 11:58

    Mooie sjops

    Login om te reageren
  31. carmasterr zegt

    16 maart 2012 om 14:14

    Die rare Corvette hoekbumpertjes en uitlaten mag ie weglaten. Waarom ook de indruk wekken dat ie sidepipes heeft en dan alsnog een standaard Corvette setje uit de bumper laten steken? Verder wel een brute bak.

    Login om te reageren
  32. blownbird79 zegt

    16 maart 2012 om 15:23

    Ach ja en laatste Corvette die op bladveren was in 1961.
    Sinds 1962 onafhankelijke wielophanging met een overdwarse bladveer die werkelijk niets heeft te maken met een bladverenophanging.

    o.t. Die velgen veel te groot,en voor de mmwah de originele is zo mooi!!!Zonde!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North