• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Weer auto’s spotten in Laren

Auteur: appeltje, gepost 1 juli 2009 om 13:30 – 54 Reacties

Audi R8 PPI


De afgelopen zaterdagen was ik weer in Laren en dat beviel erg goed. Never change a winning team, dus deze zaterdag stapten we weer in de trein – niet eens vertraging! – en vanuit de bus hadden we direct al een mooie spot. Een voorbode op alle andere schitterende auto’s die we die dag nog zouden zien.

Daimler DB18 Sports Special Empress, Empress II, of toch een Regency?

Die eerste spot zal echter in een andere aflevering te zien zijn, maar de rest is zonder meer ook de moeite heel erg waard. Er waren erg veel klassiekers, wat te maken had met de meeting een stukje verderop, in Naarden. Onder het mom van: hoe langer de auto, hoe langer de naam (Britten zijn erin gespecialiseerd), kwam in 1946 deze grote Daimler op de markt onder de noemer DB18 Sports Special Empress. Hooper bouwde de koets. Dit bedrijf had ook al veel werk geleverd voor Rolls-Royce en Bentley, wat zich na de oorlog manifesteerde in met name een aantal koetsen voor de Silver Wraith. Die doen dan ook veel denken aan de Daimler DB18. De afgebeelde auto ziet er iets anders uit, en gaat door het leven onder de wat simpelere naam “Daimler Empress”. Of het om één van de 97 DB18’s gaat, of om één van de 39 (!) Empresses gaat (verschil: andere leveringsperiode en motorisering) blijkt niet makkelijk te achterhalen te zijn. Informatie die de bestuurder ons toestopte was het feit dat hij van het Britse koningshuis was geweest!

Daimler DB18 Sports Special Empress - foto Jim Appelmelk
Daimler DB18 Sports Special Empress - foto Jim Appelmelk
Daimler DB18 Sports Special Empress - foto Jim Appelmelk
Daimler DB18 Sports Special Empress - foto Jim Appelmelk

Pagina's: Pagina1 Pagina2 Pagina3 Pagina4 Pagina5 Pagina6

Ook interessant!

  • Gespot - Audi R8 kan Ferrari-rood goed hebben
  • duurste auto's spotten
    Hier zou je de duurste auto's moeten kunnen spotten
  • Gespot - De toekomstige favoriete auto van Nederlanders
  • Gespot - Welke auto schuilt hier in de mist?

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

abarth, c8, Gespot, Klassiekers, Lancia, ppi, R8

Vorig bericht: « Een BMW M3 prepareren doe je zo
Volgend bericht: Spits Alert: ongeluk op A2 zorgt voor fileleed [foto-update] »

Lees Interacties

Reacties

  1. robbie zegt

    1 juli 2009 om 13:34

    @appeltje, weet je trouwens dat die Spyker C8 Spyder een hele bijzondere is? Het is namelijk de eerste die voorzien is van een Supercharger. Daardoor levert de motor maar liefst 525 pk ipv de standaard 400 pk.

    Login om te reageren
  2. F1Ferrari zegt

    1 juli 2009 om 13:35

    ik ben niet zo van de oldtimers daarom vind ik de r8 en de Spyker het mooist

    Login om te reageren
  3. Peter_D zegt

    1 juli 2009 om 13:35

    die abarth is vet :P Die spyker blijft zo dik he. Erg mooie foto’s!!

    Login om te reageren
  4. Fulvia zegt

    1 juli 2009 om 13:38

    Heerlijke Flavia Coupe! In die tijd een extreem goede wegligging, 4 schijfremmen rondom + rembekrachtiger en een heerlijk hoogtoerige boxermotor. Ook wel eens de poor mans Ferrari genoemd.

    Login om te reageren
  5. VSTMCLAREN zegt

    1 juli 2009 om 13:44

    een TREIN…een BUS…WHAT THE F*CK!!!!! houden jullie van auto’s of niet???!!!!???

    Login om te reageren
  6. papageno zegt

    1 juli 2009 om 13:45

    Wat een heerlijk lief “bootje” die Bugatti. Hopen dat ze hem niet overrestaureren en er in blijven rijden. Leuke spots!

    Login om te reageren
  7. mrB zegt

    1 juli 2009 om 13:53

    die bugati: Prachtig!!! Maar tegen al die andere spots zeg ik ook geen nee

    Login om te reageren
  8. rogue zegt

    1 juli 2009 om 13:57

    @ robbie: Ja, opvallend hè? Dat een standaard C8 niet goed genoeg is voor de CEO van Spyker. Dat zegt toch wel genoeg over het vertrouwen dat je hebt in je eigen merk.

    Login om te reageren
  9. autogier zegt

    1 juli 2009 om 13:58

    die r8 en die spyker zijn mooi

    Login om te reageren
  10. creative zegt

    1 juli 2009 om 14:00

    pff.. veel te warm om naar auto’s te kijken.. ik kijk wel naar de vrouwtjes

    *haast zich naar het strand*

    Login om te reageren
  11. Maikel zegt

    1 juli 2009 om 14:04

    Ik heb zondag in Londen ook eenzelfde Daimler gezien, vond het niet zo speciaal, heb er dus ook geen foto’s van gemaakt, moet ik de volgende keer dus wel ff doen denk ik :P
    Maar wat is die PPI fijn, ik wacht nog steeds op mijn eerste PPI, en wacht tevens ook op mijn 1e Spyker, naja gewoon blijven hopen en ieder weekend dat ik in Londen ben maar ff langs Harrods, and who knows what would be standing around Harrods ;)

    Login om te reageren
  12. Sorcerer zegt

    1 juli 2009 om 14:09

    VSTMCLAREN: kijk eens op de foto’s bij die Spyker. Ik vraag me af of de gemiddelde leeftijd van die spotters veel hoger ligt dan 12 (no offense intended hoor, ik ben ook jong geweest ;))

    Wel leuk, Victor Muller. C8 vroom :P

    Login om te reageren
  13. ferrari599xx zegt

    1 juli 2009 om 14:10

    die abarth en die oude merceedes sl met gull-wing deuren wil ik ook

    Login om te reageren
  14. Sjappoo zegt

    1 juli 2009 om 14:13

    @ Creative;

    Combineer die 2 maar ;)

    Login om te reageren
  15. Joost1990 zegt

    1 juli 2009 om 14:17

    Haha dat nummerbord van die C8: C8 VRM, oftewel C8 VROOM. Geniaal!

    En weer erg mooie foto’s appeltje. Zeer bijzondere exemplaren ;)

    Login om te reageren
  16. frans zegt

    1 juli 2009 om 14:18

    @Rogue, leg je me dat eens uit? Is’t niet ietwat vergezocht? Mag een CEO niet in een topmodel rijden? En daarmee uidragen waartoe zijn bedrijf in staat is? Moet Wiedeking ook maar in een Boxster rijden omdat anders de indruk gewekt kan worden dat hij geen vertrouwen heeft in zijn eigen producten?

    Login om te reageren
  17. audi zegt

    1 juli 2009 om 14:22

    Heerlijk die R8, Spyker vind ik niks.

    Login om te reageren
  18. Kuukske zegt

    1 juli 2009 om 14:25

    R8 en C8 blijven mooi, alhoewel deze R8 wel erg zwart is.
    Iets te zwart naar mijn mening.

    Login om te reageren
  19. Rick zegt

    1 juli 2009 om 14:27

    @Joos1990: Het zijn gewoon z’n initialen hoor! ;)

    Victor R. Muller

    Login om te reageren
  20. Luuc zegt

    1 juli 2009 om 14:31

    Haha Rogue, jij bent écht dom…

    Login om te reageren
  21. Bruno zegt

    1 juli 2009 om 14:35

    @frans,

    Het gaat erom dat de auto normaal zonder supercharger geleverd wordt. Hiermee geeft de CEO dus eigenlijk aan dat de standaardproducten niet goed genoeg zijn…

    Login om te reageren
  22. SHFT zegt

    1 juli 2009 om 14:54

    Omg allemaal die spotters rond die spyker, soms is het wel tegen het schrale af hoor!

    Login om te reageren
  23. JIFF zegt

    1 juli 2009 om 15:02

    @ Roque

    Nooit genoeg PK’s vriend…

    Login om te reageren
  24. narciris zegt

    1 juli 2009 om 15:07

    Dat het design van de Veyron typisch Duits zou zijn is niet juist. De auto is destijds getekend door Josef Kaban, een heel jonge Slovaakse designer. Toon mij één Duitse auto die qua design ook maar in de verte gelijkt op een Veyron. Ik vind dat men te weinig in de verf zet dat het mooiste interieur ter wereld te vinden is in een Spyker. Sorry Bentley en consoorten, maar daar kun je niet aan tippen.

    Login om te reageren
  25. Kevski-Style zegt

    1 juli 2009 om 15:12

    @ Appeltje:

    Bij een Abarth 850 of 1000 (Al dan niet TC of TCR), met je je afvragen of het een originele is. Of niet gewoon een een naar abarth omgebouwde 600. De 112Pk versie zul je alleen nooit tegenkomen, vanwege de cilinderkop. Desalniettemin blijft het een gewelidg leuk autootje. Ik zou die uitkiezen van alle spots, ook al is het verreweg de goedkoopste….

    Login om te reageren
  26. Joost1990 zegt

    1 juli 2009 om 15:16

    @ Rick

    Dan nog is het geniaal. Het moet gewoon met elkaar te maken hebben dan haha.

    Login om te reageren
  27. Midasracer zegt

    1 juli 2009 om 15:23

    Jammer dat Muller van Spyker zo’n kitsch merk heeft gemaakt. Het is allemaal net iets teveel. Naar mijn mening heeft het niets met Nederlands design te maken. Dat is juist wat strakker en meer minimalistisch. Wellicht dat Japanners en Amerikanen warm lopen (ik hoop het voor hem) voor al die tierelatijntjes, maar als ik een paar ton voor een auto zou willen/kunnen uitgeven, zou ik iets anders nemen.
    Het had zo mooi kunnen zijn als Muller Maarten de Bruin gewoon zijn gang had laten gaan.

    Login om te reageren
  28. KOE zegt

    1 juli 2009 om 15:44

    Bij ons voor staat er regelmatig een Lancia 2000 Coupé, de opvolger van de Flavia. Met een klein door, als ik het goed heb, ook Pininfarina geupdate koets.
    Ik zie nu dat er hier toch wel belangstelling voor is, dus als ik hem weer zie staan zal ik wel wat foto’s maken!

    Login om te reageren
  29. Lennart zegt

    1 juli 2009 om 16:13

    Volgens de RDW is het een 600L. Kan omgebouwd zijn? vermogen is niet geregistreerd
    kenteken is DH-35-89

    Login om te reageren
  30. Arnoud zegt

    1 juli 2009 om 16:16

    Ik heb nou juist helemaal niks met die R8 of Spyker. De R8 is maar een Audi en de Spyker is een hoerenwagen. Zo’n interieur zou je verwachten in een bordeel. Niet in een sportwagen.

    Die Gullwing vind ik het mooist uit het rijtje, de Bugatti het speciaalst en de Abarth het vetst. 112pk uit een 600cc motor halen is geen sinecure.

    Login om te reageren
  31. Incognito zegt

    1 juli 2009 om 16:23

    Geniet altijd wel van de spots. Maar kan me niet indenken met een fototoestelletje op pad te zijn, wekelijks, om andermans bezittingen te fotograferen.

    Heb afgelopen 24h van le Mans wederom op 10.000 vakantiefotos gestaan van anderen en 3 van mezelf.

    Login om te reageren
  32. Alexander zegt

    1 juli 2009 om 16:23

    Spyker op engelse nummerplaat. even BPM ontwijken, of zie ik dat verkeerd? Hoorde onlangs nog dat een Nederlands ingezetene, niet in Nederland met een auto mag rijden met buitenlandse nummerplaat. BPM naheffing etc… Exacte regels ken ik niet.

    Login om te reageren
  33. Fulvia zegt

    1 juli 2009 om 16:27

    @KOE: De koets van de 2000 Coupe is idd ook getekend door Pininfarina. Alleen niet geupdate, maar deze auto is compleet nieuw ook onderhuids. De Flavia van hierboven is namelijk nog een echte Lancia. De 2000 is van het Fiat tijdperk. Dus helaas geen vooruitstrevende techniek meer…

    Login om te reageren
  34. El-Loco zegt

    1 juli 2009 om 16:44

    Staan er nu echt een mannetje of 5, 6 op dezelfde plek foto’s te maken van dezelfde auto?

    Login om te reageren
  35. bartholomeo zegt

    1 juli 2009 om 16:54

    Bij mij op het werk loopt er ook een gast rond. Gek van exoten, sportwagens, speciale uitvoeringen .. etc
    Als die naar knokke gaat en hij ziet een auto die hij op de foto wil, dan gaat hij er effectief voor gaan staan , in de weg lopen, plat op zijn buik gaan liggen om foto’s te nemen….
    De gemiddelde leeftijd van de spotter is idd niet veel ouder dan de mannetjes die rond die spyker staan. Irritant als bestuurder denk ik….

    In zijn hoofd is die collega wel nog 12, want hij is er heilig van overtuigd dat hij binnen enkele jaren zelf met een ferrari zal rijden ….

    Login om te reageren
  36. Oelewappert zegt

    1 juli 2009 om 18:08

    Het is zo grappig om te zien, al die kwijlende pubers met fototoestelletjes. Misschien moeten we daar eens een repo over maken.

    Login om te reageren
  37. frans zegt

    1 juli 2009 om 18:20

    @Bruno, de supercharged C8 bestaat in concept al jaren, al dan niet ‘in the flesh’. Ik wed dat jij er ook eentje kunt krijgen, mits je genoeg geld op tafel legt. De n/a C8 kent men zo langzamerhand wel, niets mis mee dat Muller met een andere variant rondrijdt, me dunkt.

    Login om te reageren
  38. Neluz zegt

    1 juli 2009 om 19:11

    lekkere spots weer hoor appeltje ! :D ik zou zeggen blijf maar vaker naar laren gaan want ik zie daar wel nog meer bijzondere auto’s voorbij gaan als ik naar school ga ;)

    Login om te reageren
  39. Hanico zegt

    1 juli 2009 om 19:16

    Mij voorkeur gaat toch uit naar de oudjes. Wat is die Mercedes 300SL Gullwing toch zo mooi. Maar die Fulvia ziet er ook prima uit. Al gaat mij voorkeur uit naar de Gullwing. De Bugatti vind ikzelf niet zo.

    Login om te reageren
  40. Dinks zegt

    1 juli 2009 om 20:46

    Mooi die Lancia, hier de cabrio:
    )
    Kekke typografie.

    )
    Ace cafe Classic car meet June 2008.

    Login om te reageren
  41. Dinks zegt

    1 juli 2009 om 20:50

    Die Abarth is gaaf zeg, betwijfel of het een originele is. Ken een knutselaar die een A112 blok in een naar Abarth specs verbouwde 850 heeft liggen: bijna klaar.

    Politie mag de open klep niet zien: APK-proof my ass!

    Login om te reageren
  42. Luuk zegt

    1 juli 2009 om 21:15

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Victor_Muller

    Die dude heet victor r muller… VRM

    Login om te reageren
  43. M5_Power zegt

    1 juli 2009 om 21:53

    Hoeveel is zo’n gullwing eigenlijk nog waard?

    Login om te reageren
  44. kowalsk zegt

    1 juli 2009 om 22:27

    Laatste foto van de R8 PPI is echt stoer! Spyker blijft geweldig om te zien…

    Login om te reageren
  45. MichaelvdBroek zegt

    1 juli 2009 om 22:38

    altyd een goeie plek om te spotten! laren/blaricum/huizen het gooi he!
    werk er zelf altyd heele dikke wagens. mooie spots hoor vooral die R8, en die dikke oldtimer benz:)
    grz!

    Login om te reageren
  46. Mazda zegt

    1 juli 2009 om 23:03

    Die R8 ben ik op zandvoort al is tegen gekomen. De beste man ging even een rondje. kwam terug met 2 lekke banden…. Daarna stapte ie vrolijk in Golf 5 en ging daarmee verder rondjes race…

    Login om te reageren
  47. Citrofiel zegt

    1 juli 2009 om 23:05

    En het gaafst van allemaal is… Toch de T23 Brescia… :) Gotta love it!

    Login om te reageren
  48. MDA zegt

    2 juli 2009 om 01:22

    Staan er nu werkelijk 6 jochies een beetje kansloos fototjes te maken van een Spyker (of uberhaupt een auto). Ik vraag me toch af wat je met die foto’s moet en doet. Hoe bedoel je ruimteverspilling

    Login om te reageren
  49. Maarten zegt

    2 juli 2009 om 11:00

    Mooie wagens. Die SL’s zijn berucht om de absurde hitteproductie in de cabine. Meneer brengt het heel flamboyant, maar het is bittere noodzaak dat hij die deur openhoudt. Het wordt met dit weer zo 40 graden binnenin de auto.

    Die R8 is mooi, jammer dat de kentekenplaten niet eens opgelegde letters hebben. Konden die 2 tientjes extra er niet van af?

    Login om te reageren
  50. SjonnieKroket zegt

    3 juli 2009 om 15:49

    Die R8 is natuurlijk de meest waardeloze productie auto die er bestaat. de wegligging van een ouwe VW Kever

    Login om te reageren
  51. Dinks zegt

    3 juli 2009 om 21:50

    Stil maar en ga met je Playstation spelen.

    Login om te reageren
  52. SjonnieKroket zegt

    3 juli 2009 om 23:13

    Wou je zeggen dat de R8 een goede wegligging heeft?

    Login om te reageren
  53. SjonnieKroket zegt

    3 juli 2009 om 23:14

    http://www.youtube.com/watch?v=njiATOghYyc
    http://www.youtube.com/watch?v=jVAeIF5lN1I&feature=PlayList&p=C4B5CD71FAFAE4F0&playnext=1&playnext_from=PL&index=7

    natuurlijk gebeuren deze dingen zomaar en ligt altijd aan de bestuurder

    Login om te reageren
  54. jeppie zegt

    1 oktober 2013 om 15:44

    gave spyker

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North