• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Werkt Lexus aan een hardcore IS-F/R?

Auteur: robbie, gepost 12 december 2007 om 22:47 – 31 Reacties

Lexus IS-F logo

We hebben de Lexus IS-F nog niet eens aan de tand kunnen voelen of er gaan al geruchten dat het merk zou werken aan een hardcore versie. Bij BMW noemen ze zo’n versie van de M3 een CSL en bij Lexus zou de hardcore variant als IS-F/R door het leven gaan.

Wat kunnen we verwachten als dit allemaal door gaat? Het gewicht zou 100 kilo lichter zijn dan bij de normale IS-F en onder de motorkap zouden 435 paarden staan te trappelen in plaats van de huidige 423 stuks. Dan zal de Lexus helemaal de Audi RS4, BMW M3 & Mercedes C63 AMG het nakijken geven. Dat klinkt niet verkeerd. Het enige nadeel zal zijn dat er natuurlijk ook weer een stevig prijskaartje aan zal hangen. (via)

Ook interessant!

  • Gespot - Lexus RC F steelt de show tussen de BMW's
  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Lexus gaat Porsche na-apen
  • Lexus
    Video: meneer bekijkt Lexus op zeer bijzondere wijze
  • Video - Lexus ES is iets kwijt

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

is-f, Lexus

Vorig bericht: « Dit is de nieuwe KITT! [UPDATE: Filmpje!]
Volgend bericht: Gaat Bertone de Spyker D12 bouwen? »

Lees Interacties

Reacties

  1. gekke turbo zegt

    12 december 2007 om 22:53

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  2. musclecar zegt

    12 december 2007 om 22:55

    ik vond de Lexus is nooit echt een moie auto, maar geleidelijk aan begint het te keren. Maar de IS-F is echte hardcore.
    Ik vind het ook spijtig dat ze geen sportievere versie van de GS ontwikkelen…

    Login om te reageren
  3. Dennis zegt

    12 december 2007 om 22:59

    @musclecar:

    Een sportieve versie van de GS ontwikkelen is als een “M7” voor de BMW 7-serie ontwikkelen. Dat is gewoon een andere klasse en daaraan (vooral esthetisch) iets veranderen zou het een sloeriebak worden.

    Login om te reageren
  4. Stefan zegt

    12 december 2007 om 23:03

    @Dennis

    Een snelle variant van de GS moet je zien als een M5 lijkt me. Een snelle versie van de LS zou je kunnen zien als een M7.

    Login om te reageren
  5. Dennis zegt

    12 december 2007 om 23:05

    Juist ja, had even de auto’s omgewisseld :-)

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    12 december 2007 om 23:13

    weegt 100 kg minder .. kijk nou hoe snel toyota is met besparen op grondstoffen .. goed en acuraat bezig toyota.

    Login om te reageren
  7. Bol zegt

    12 december 2007 om 23:24

    In Essen ff staan kwijlen bij een ‘normale’ IS-F, wat een moeilijk dik en ongelooflijk stoere bak is dat zeg

    Login om te reageren
  8. fr@nk01 zegt

    12 december 2007 om 23:42

    euuh de GS450h versloeg in duitsland qua snelheid al zijn direkte diesel concurrenten! Onlangs is de 460 zonder h geintroduceerd…de motor bekend van de LS.
    Er schijnt al een soort ‘hardcore’ versie van de nieuwe GT-R al klaar te staan…en dan bedoel ik niet de race-uitvoering voor de GT500 klasse, maar een gewone straatversie met een 70 pk krachtiger motor.
    Ter vergelijking: de Porsche 911 GT2 die, met 6 seconden sneller dan de ‘gewone’ GT-R, het baanrecord van de Nordschleife nog in handen heeft had 530pk, de huidige GT-R heeft slechts 480pk….
    Nissan neemt de concurrentie in de maling, zoals ze eerder deden met de vorige modellen…

    Login om te reageren
  9. Wat_een_gezeik zegt

    12 december 2007 om 23:44

    @ Dennis & Stefan

    Kan heel goed zo’n versie, dan komt ie uit in het Audi S8 sigment.

    Verder erg leuk van Lexus, erg mooie en goede auto’s en dan nog eens een dikkere versie dan de M3 en RS4 maken kan het helemaal niet meer kapot.

    Login om te reageren
  10. fr@nk01 zegt

    12 december 2007 om 23:45

    De V10 past ook in de IS-F…volgens de Japanse ingenieur….

    Login om te reageren
  11. fr@nk01 zegt

    12 december 2007 om 23:50

    euuh..de motor van de nog te introduceren LF-C…

    Login om te reageren
  12. daisy zegt

    13 december 2007 om 02:12

    heb al vergleikingen gezien op amerikaanse sites de is-f heeft het nakijken
    tegenover de m3en de rs4
    hij acelereert even snel als de bmw 335i en hij lijkt op een walvis ha ha

    Login om te reageren
  13. besaram zegt

    13 december 2007 om 05:00

    @ daisy

    jij hebt 1 amerikaanse site gezien waar dat staat en dat is het filmpje van de lexus tegen de audi en helaas kloppen de getallen daar niet echt.

    Login om te reageren
  14. rider zegt

    13 december 2007 om 08:45

    Ik hoop dat ze er niet te veel een hard core racer van maken maar een mooie midden weg weten te vinden. Wat zijn verder de specs.? Als de basis IS-F al 270 loopt en 0-100 in 4,9sec doet. Voorzichtige voorspelling, 280km/h en 4,5sec? Gezien de vermogenswinst zal het wel om een fijngeslepen versie van de V8 gaan die er nu al in hangt.

    Login om te reageren
  15. Oly zegt

    13 december 2007 om 09:27

    Beetje nutteloos 12 PK. Als je hem chiped kan je der volgens mij toch wel meer uit krijgen. Ze hebben het dan altijd over een stijging van 10 tot 15%.

    Login om te reageren
  16. ISF Insider zegt

    13 december 2007 om 10:46

    Reken er maar op dcat hij wel zal komen.

    Login om te reageren
  17. ISF Insider zegt

    13 december 2007 om 11:41

    By the way: in sommige tests verslaat de standaard IS-F de concurrenten al royaal.
    Zie website.

    Login om te reageren
  18. Audi! zegt

    13 december 2007 om 11:51

    euuh de GS450h versloeg in duitsland qua snelheid al zijn direkte diesel concurrenten! Onlangs is de 460 zonder h geintroduceerd…de motor bekend van de LS.
    Er schijnt al een soort ‘hardcore’ versie van de nieuwe GT-R al klaar te staan…en dan bedoel ik niet de race-uitvoering voor de GT500 klasse, maar een gewone straatversie met een 70 pk krachtiger motor.
    Ter vergelijking: de Porsche 911 GT2 die, met 6 seconden sneller dan de ‘gewone’ GT-R, het baanrecord van de Nordschleife nog in handen heeft had 530pk, de huidige GT-R heeft slechts 480pk….
    Nissan neemt de concurrentie in de maling, zoals ze eerder deden met de vorige modellen…

    Login om te reageren
  19. Thijs zegt

    13 december 2007 om 11:57

    @Musclecar:
    Er gaan weldegelijk geruchten rond binnen het Toyota concern dat er een GS-F versie komt. Het zal dan gaan om volgens mij de 4,6 liter V8 uit de LS 460.

    @Oly:
    Chiptuning heeft pas echt nut bij turbo geladen motoren. Die stijging waar jij het over hebt van 10 tot 15% geldt dan ook voor Turbo-motoren. Het chippen van een turbo loze motor heeft veel minder nut gezien er dan niets aan de turbo druk verhoogd kan worden wat veel vermogens winst opleverd.

    Login om te reageren
  20. Alwood zegt

    13 december 2007 om 12:02

    en daar gaat ie weer… waarom hadden ze dan niet meteen de IS-F 100kg lichter gemaakt?! :?

    laat ze lekker een jaar of 3 wachten met een update en maak hem dan wat lichter en wat sneller. Is meteen nog wat extra uit de motorupgrade te halen. Het tweaken van een toch al snelle auto laten ze voor nu dan gewoon aan de tunerts over.

    Login om te reageren
  21. Davidov zegt

    13 december 2007 om 13:13

    Met 435 pk geeft ie de C63 met 457 pk toch niet het nakijken? :-/

    Login om te reageren
  22. Ca.dil zegt

    13 december 2007 om 13:44

    davidov hij word toch een stuk lichter?

    Wanneer gaan mensen nou eens begrijpen dat pk’s opzich niet zoveel maar dat het om de pk/gewicht of nm/gewicht verhoudingen gaan… Zie alles in verhouding!

    Login om te reageren
  23. daisy zegt

    13 december 2007 om 15:59

    de gs-f komt waarschijnlijk met de 5 liter v10 uit de lf-a kan het ook verkeerd hebben natuurlijk mischien wel met de 4 .6 liter v8 met twin turbo maar dat lijkt me ook niet echt logisch als ze de duitse concurrentie bij willen blijven ach ik zie het vanzelf wel

    Login om te reageren
  24. MFX zegt

    13 december 2007 om 16:39

    Ik hoop wel dat er meer “snelheidsbeleving” in zo´n IS/FR zit.

    Ooit op een stille A4 265km/h (op de teller) gereden in een LS, het eerste dat opviel was dat de clima meer geluid maakt dan de motor (zonde van zo´n vette V8) en ik had ´t gevoel dat ik zo de deur kon openmaken en uitstappen.

    Dan is 165 km/h in een Yaris nog leuker! :|

    Login om te reageren
  25. ISF Insider zegt

    13 december 2007 om 16:58

    @MFX:

    Met die sound van de IS-F zit het in ieder geval al goed.

    http://www.youtube.com/watch?v=NWNeQdIJgFU

    Login om te reageren
  26. mul zegt

    13 december 2007 om 18:32

    IS-F vs M3 vs RS4:http:
    //www.youtube.com/watch?v=8fV23whh68k

    Neem de acceleratie met een korrel zout

    Login om te reageren
  27. mul zegt

    13 december 2007 om 18:34

    sorry foutje:

    http://www.youtube.com/watch?v=8fV23whh68k

    Login om te reageren
  28. Chief_S5 zegt

    13 december 2007 om 23:45

    Jaja, ik ga denk ik iets zeggen dat ik niet moet zeggen. Nieuwe RS4.. Meer niet.. ;)
    Nee, de IS-F ziet er al enorm dik uit, hoe wordt deze dan welniet?! Ben benieuwd. ;)

    Login om te reageren
  29. The Men zegt

    14 december 2007 om 15:45

    vette wagen hoorxD

    Login om te reageren
  30. is250 sport zegt

    24 december 2007 om 17:02

    Musclecar wachten tot 2010 dan komt GS met V10 en meer dan 500 pk als in de LF-A, ook de IS staat op de nominatie om van een V10 voorzien te worden, tenminste er is rekening gehouden met de ruimte hiervoor. En is_f id dijk van een auto het uiterlijk is een duidelijk statement naar de gevestigde orde, kijk maar naar de Prius, oerlelijk maar iedereen weet wat een Prius is, marketing van de heren vaan Toyota misschien, denk daar eens aan.

    Login om te reageren
  31. is250 sport zegt

    24 december 2007 om 17:04

    Oooh en heb een is 250 sport besteld met tupperware en 19 inch, dus?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North