• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Whoopsie: BMW M3 crasht op de ring

Auteur: Wouter, gepost 13 november 2009 om 08:48 – 86 Reacties

BMW M3 ring-crash


Door dit soort foto’s wordt je er weer eens aan herinnert waarom de Nurburgring Nordschleife ook wel de groene hel wordt genoemd.

Ja het is er gevaarlijk, een 21 kilometer lang lint asfalt 100 bochten ken je niet zo maar uit je hoofd. Toch is de M3 rijder hier niet uit onervarenheid gecrasht, de beste man was zeker geen beginner. UPDATE: het verhaal blijkt anders te zijn. De M3 heeft met een snelheid van meer dan 200 km/u de vangrail geraakt en is daarna over de kop geslagen. De onderdelen lagen dan ook over enkele honderden meters verspreid over de baan, maar de M3 heeft nooit in de brand gestaan. Zoals te zien is heeft de rijder medische ondersteuning gehad en was na de crash redelijk aangeslagen. (via topspeed.com)

Met dank aan Gerhard voor de extra foto’s en informatie!

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
  • Video: BMW M3 CS op de Nordschleife

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, crash, M3, MINI, nurburgring

Vorig bericht: « Duitsland wil geen staatssteun geven aan Opel
Volgend bericht: Geen PVV op kenteken »

Lees Interacties

Reacties

  1. F zegt

    13 november 2009 om 08:51

    Aardige klap. Jammer dat er niet meer beelden zijn (oa. van de Mini).

    Login om te reageren
  2. Dennis zegt

    13 november 2009 om 08:56

    Auw! En dan te bedenken dat je op een circuit meestal niet verzekerd bent.

    Login om te reageren
    • rob zegt

      14 november 2009 om 09:10

      @Dennis: Op de Nordschleife ben je wel verzekerd , dat komt omdat het officieel een tolweg is.

      Rob

      Login om te reageren
  3. gvr zegt

    13 november 2009 om 08:59

    Het leuke aan de Nordschleife is, is dat het officieel openbare (tol)weg is met toevallig eenrichtingsverkeer. In verzekeringsvoorwaarden staat dat je niet mag racen of aan wedstrijden mag deelnemen, maar dit is niet racen maar Touristenfahrten, ofwel toeristisch rondrijden. Dat kun je doen met 80 of met 160 per uur, ligt aan jezelf. Op de Autobahn mag je op sommige stukken ook onbeperkt hard.

    Wel is het zo dat als je op de ring schade rijdt, je je portemonnee mag trekken.
    Stel dat je ergens de vangrail raakt over een lengte van 5 meter. dan betaal je per meter 40 euro.
    De vangrail is 3 lagen hoog, dus maal drie. Is 5 x 40 x 3 is 600 euro. Twee paaltjes erbij geraakt is 2 x 45 euro is 90 euro. Afslepen want niet meer rijdbaar of te gevaarlijk; 175 euro. En dan maar hopen dat ze niet het hele circuit stilleggen want dat kost het nog eens 1350 euro extra.

    bron autoweek forum

    Login om te reageren
  4. Bant zegt

    13 november 2009 om 09:09

    en het circuit stilleggen hebben ze ongetwijfeld gedaan in bovenstaand voorbeeld.

    Login om te reageren
  5. Martijn zegt

    13 november 2009 om 09:10

    Dit kan natuurlijk altijd gebeuren op een circuit!
    Maar…er is altijd een maar..

    Dit is een touristenfahrten..toeristisch rijden dus. En er zijn mensen die dan geen rekening houden met onervaren rijders op dit circuit. En dit is altijd lastig..meneer of mevrouw in de mini zal wel erg langzaam in de binnenbocht gereden hebben..wat door de M3 niet te ontwijken is als hij vol de binnenbocht doorknalt.
    Daarom moeten mensen die onervaren zijn op de ring nooit in de binnenbocht gaan rijden bij blinde bochten.

    Je schrikt je da kapot als er ineens iemand in jouw lijn met 80 rijdt, terwijl jij met 160 aan komt zetten. En ik kan het weten, heb er vaak gereden en je merkt dat onervaren rijders echt regels moeten hebbe..

    Login om te reageren
  6. Pietertje26 zegt

    13 november 2009 om 09:15

    @Martijn: In hoeverre zou een onervaren rijder in staat zijn om in te schatten wat een blinde bocht is? En wat vervolgens de buitenkant van zo’n bocht is ;-) ? Ben je dan niet verplicht een inleidende cursus ofzo te volgen als je jezelf hier voor het eerst voor de leeuwen gooit?

    Login om te reageren
  7. Potver7 zegt

    13 november 2009 om 09:17

    @wouter: Door dit soort foto’s wordt je er weer eens aan herinnerd

    Login om te reageren
  8. RickB. zegt

    13 november 2009 om 09:20

    @gvr.
    Kost niet zoveel om de ring af te huren dus :D

    Login om te reageren
  9. Woette zegt

    13 november 2009 om 09:26

    De regel op de nurburgring is dat je steeds rechts houdt als je word ingehaald, en aangezien eht een blinde bacht was had de M3 hier op moetten anticiperen.
    Ik heb deze zomer ook 2 rondjes gereden en het is ongelooflijk vermoeiend, frustrerend en gevaarlijk om met een 140 pk wagen tussen monsters te rijden met 400 pk of meer en zeker als ze denken dat ze een kwalificatie ronde aan het neerzetten zijn. Om nog maar te zwijgen van de geschifte motards dis geen meter geduld hebben om te wachten tot jezelf deftig aan de kant kan gaan.
    Het circuit is mooi maar ze zouden klasses moete maken om de wagens laten rond te rijden. Dit zou dan al niet gebeurd zijn…
    Ik ga allesinds niet meer terug.

    Login om te reageren
  10. purno zegt

    13 november 2009 om 09:31

    de schleife is geen circuit. dus waarschijnlijk is hij gewoon verzekerd. tenzij in zijn contract staat dat de schleife verboden is

    Login om te reageren
  11. Dirk zegt

    13 november 2009 om 09:31

    En daarom weiger ik de ring op te gaan als er allerlei ander volk aanwezig is.
    Niet omdat ik mezelf niet vertrouw, ik ken m’n grenzen, maar omdat andere mensen om je heen een zeer groot risico vormen.
    Dankzij een ander je kostbare auto kwijtraken, of misschien je gezondheid, is het me gewoon niet waard.

    Login om te reageren
  12. Dirk zegt

    13 november 2009 om 09:34

    @ Purno

    Je bent onverzekerd zodra je overduidelijk aan het racen was.
    Dat iets niet als circuit staat geregistreerd doet daar niets aan af.
    Als je gewoon op straat aan het racen gaat en er gebeurt wat, gaat de verzekering echt niet uitkeren.

    Dat staat in ELKE verzekeringspolis (is ook volkomen logisch).
    Het gaat dus om de bewijslast. Je zal als bestuurder moeten bewijzen dat je niet aan het racen was. Dat valt niet mee als je op de ring aan het rossen was…

    Login om te reageren
  13. jasp. zegt

    13 november 2009 om 09:35

    @ Woette

    Ik heb dezelfde ervaring. Heb er vorig jaar een Seat Leon 20v turbo met 180 PK mogen uitlaten.
    Zeker wel een snelle auto, maar je moet heel goed opletten want je wordt aan alle kanten voorbijgescheurd door sneller materiaal (veel Porsches en M3s) of mensen die het circuit blind kennen (zo zag ik ineens een bescheiden 106-je voorbijschieten :D )

    Login om te reageren
  14. Martijn zegt

    13 november 2009 om 09:40

    Verzekering geldt in dit geval sowieso niet, dit ongeval is een tijdje geleden gebeurd tijdens een trackday. Dus niet tijdens Touristenfahren.

    Login om te reageren
  15. CSL zegt

    13 november 2009 om 09:41

    Erg jammer dat zoiets gebeurt, maar goed je kan ook niet overaal even hard gaan.

    Wel een leuke E36 M3 trouwens.
    S50B30 blok met Spaghetti spruitstuk, Carbon Airbox, CSL velgen, GTR voorsplitter etc.. Die zal minstens 350pk hebben gehad.

    De AC-Schnitzer E36 M3 CLSII met 350 pk deed er in 1995 7:36 op de Nordschleife!!! Dit is nog steeds sneller dan bijvoorbeeld een 2010 911 GT3 en de GT3 RS duikt daar met pijn en moeite eronder!!

    Een beest dus….

    Login om te reageren
    • Rpm.Classics zegt

      16 november 2009 om 13:21

      @CSL:
      Ken je klassiekers
      Door Sport Auto werd de AC Schnitzer CLS 2 (350 pk) in 1997 getest op 8.16. Wat is jouw bron voor de 7.36 ?

      Login om te reageren
  16. DRU zegt

    13 november 2009 om 09:47

    Oei Wouter, het is herinnerd met een d..

    Login om te reageren
  17. Beetje Verward zegt

    13 november 2009 om 09:50

    Beetje off topic maar toch even..
    Ik stel me even de commentaren op dit AB voor wanneer 1 van de rijders een vrouw was geweest, of een Koreaan.

    Login om te reageren
  18. Hubert zegt

    13 november 2009 om 09:52

    Ben ik nu de enige die het raar vind dat een auto van kaliber M3 na een crash zomaar in de fik vliegt?

    Het mag dan wel een flinke crash zijn, maar heeft die geen veiligheidssystemen zoals brandstofafsluiters e.d.?

    Login om te reageren
  19. Neal zegt

    13 november 2009 om 09:59

    goed dat hij een rolkooi had….

    Login om te reageren
  20. Yves zegt

    13 november 2009 om 10:00

    Alleen lijkt het getoonde wrak mij een z3. Eventueel M, maar geen M3

    Login om te reageren
    • Pietertje26 zegt

      13 november 2009 om 10:06

      @Yves: idd, lijkt zo op die eerste foto, maar waarschijnlijk doordat de achterkant gewoon ‘weg’ is. De andere twee foto’s laten duidelijk zien dat het hier een E36 betreft…

      Login om te reageren
  21. Antonov zegt

    13 november 2009 om 10:03

    ben er ook diverse keren geweest met eigen auto’s en meegereden met H. Stuck of Sabine in de taxi. Het is geweldig maar if you can’t stand the heat then stay out of the kitchen zou’k zeggen en wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.

    Login om te reageren
  22. Artijn zegt

    13 november 2009 om 10:07

    en met de bestuurders gaat het goed neem ik maar aan gezien het feit dat echt niemand hier naar vraagt??

    Login om te reageren
  23. Pjotr zegt

    13 november 2009 om 10:08

    Vind je het gek dat die wagen affikt: een enkel jerrycannetje water (rechts van de auto) is echt niet genoeg om te blussen :D

    Login om te reageren
  24. Bisazza zegt

    13 november 2009 om 10:08

    @ Yves…

    Dat zit je er toch flink naast…

    Login om te reageren
  25. Toet toet zegt

    13 november 2009 om 10:23

    @ hubert. hoe kom je erbij dat deze auto in de fik heeft gestaan? het rubber zit nog om de velgen en je ziet ook duidelijk het blauwe raam net nog in tact.

    Overigens is deze auto verre van standaard zoals CSL ook al signaleerde. De rolkooi die er in zit is bijvoorbeeld verre van standaard. In dit soort auto’s zit vrijwel zeker een blusinstallatie. Overigens zou ik mij bij brand niet echt zorgen maken om de auto maar als de sodemieter wegwezen.

    Zelf heb ik drie jaar een BMW E36 raceauto gehad. Ben er ook mee over de Nordschleife geweest. Dit circuit is niet te vergelijken met andere circuits, door de vele (blinde) bochten, enorme lengte, weinig uitwijkmogelijkheden en het feit dat motoren en touringcars ook zijn toegestaan. Kortom: levensgevaarlijk als je niet weet wat je aan het doen bent.

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      13 november 2009 om 11:13

      @Toet toet: Staat in de tekst dat ie in de brand vloog, zal waarschijnlijk kort geweest zijn.

      Login om te reageren
  26. Sorcerer zegt

    13 november 2009 om 10:39

    @Dirk en Dennis: de Nürburgring is officieel een tolweg waar men zich aan de verkeersregels moet houden. Zaken als cameraopnames maken mogen er normaalgesproken ook niet; dat wordt als onwenselijk beschouwd omdat het gevaarlijk rijgedrag zou uitlokken.

    Aangezien je op de Nürburgring ook normaal kunt rijden (er rijden ook touringcars op immers) kan een verzekeraar je claim echt niet zomaar weigeren, tenzij blijkt dat je duidelijk wél hebt zitten racen, en als je achterop een Mini knalt dan lijkt dat me wel duidelijk…

    Login om te reageren
  27. Merry zegt

    13 november 2009 om 10:47

    Maar je moet ook niet in een mini daar gaan rijden!
    Ga dan lekker op wat open dagen naar Hokkenheim of de nieuwe Nuerenburg ring toe om wat ervaring op te doen.
    Zeker omdat je met z’n auto er 15 min overdoet om een rondje af te leggen, zeker als je geen ervaring hebt.
    Misschien dat je er dan wel 25 min over doet als echt niet weet hoe je bochten moet maken.
    En daarbij komt ook nog eens dat als je geen goede conditie hebt 15 minuten blazen heel erg veel van je eist.
    Kijk maar eens hoe je coureurs er uitzien na 20 minuten racen op bv Zandvoort in de Swift cup, en dit zijn mannen die het vaker doen, al moet dat ook wel zeggen dat zij het kachel heel hoog hebben staan.

    Login om te reageren
  28. Citrofiel zegt

    13 november 2009 om 10:48

    Die motor is nog best een mooi object voor in de tuin oid. :) :P

    Login om te reageren
  29. Rolf zegt

    13 november 2009 om 10:53

    Mooiste BMW ooit! :p

    Login om te reageren
  30. Daniell zegt

    13 november 2009 om 10:54

    Heeft dus niks met het verzekeringsverhaal te maken, omdat zoals eerder al gezegd dit tijdens een trackday gebeurde. Toch wel weer 1 van de redenen dat je blij bent tijdens zo’n crash dat je een klimrek in je auto hebt zitten.

    Login om te reageren
  31. jzaero zegt

    13 november 2009 om 11:07

    Zonde van die E36! Maarja, zo zie je maar weer dat er in ieder geval wel mee geraced wordt en dat is goed. ;)

    @Yves:

    Zie duidelijk de overeenkomsten bij de voorkant.

    Login om te reageren
  32. jzaero zegt

    13 november 2009 om 11:07

    Oh en trouwens, dat motorblok hangt er zelfs half uit, heeft ie toch een aardige klapper gemaakt =P

    Login om te reageren
  33. Ralph zegt

    13 november 2009 om 11:19

    @Merry! Merry X-Mas…

    Jij snapt de Touristefahrten niet op der Nordschleife ofwel?

    Nürburgring is voor een ieder open / te rijden.

    Die MINI is idd. kansloos als je je niet aan de circuit etiquette houd. Wellicht was die E36 aan het ‘racen’ ipv. rondjes rijden. ? Hij moet rekening houden met het voorliggend verkeer, zeker niet andersom… als er een snellere auto achter je zit, richting aangeven naar rechts gaan en er voorbij laten. Anders krijg je dat onnozel gezig/zag… enne der Nordschleife blijft een openbare weg.

    Suzuki Swift Cup?
    Die gasten krijgen het al spaans benauwd als ze op ’topsnelheid’ op de Tarzanbocht afkomen.
    Nee zo’n helm is lekker koel toch.

    ps. het is Hochenheim en daar had het net zo goed kunnen gebeuren!

    Login om te reageren
  34. OverSoft zegt

    13 november 2009 om 11:27

    Als ik de Nurburgring rij (van de zomer nog gedaan), dan sluit ik ALTIJD een extra race-verzekering voor een dag af. Kost wel 150 tot 200 euro (ligt er aan of je een race-licentie hebt), maar je bent gewoon volledig verzekerd voor alle ongelukken, inclusief schade aan de Schleife zelf.

    Ik heb geen zin om m’n auto van 30k+ even in de prak te rijden omdat iemand anders niet goed oplet…

    Login om te reageren
  35. tibor zegt

    13 november 2009 om 11:29

    wat zonde van die mini:(

    Login om te reageren
  36. Lustigson zegt

    13 november 2009 om 11:31

    De Touristenfahrten worden hierboven veel genoemd. Daarvoor is de regel dat je rechts houdt, net als op andere wegen. Tijdens Touristenfahrten is de Nürburgring eigenlijk gewoon een tolweg: er gelden gewone verkeersregels, er rijden bijvoorbeeld ook touringcars over de baan, en je betaalt een x-bedrag om er op te mogen rijden.

    Waar ik echter wel nieuwsgierig naar ben, is of je op die ’tolweg’, bij gewone verkeersregels, niet gewoon verzekerd bent/blijft. Zou dit ongeval tijdens de Touristenfahrten hebben plaatsgevonden, en heeft de bestuurder te hard gereden, dan trekt de verzekeraar vast aan de bel. Maar degene in de Mini, die hier bijvoorbeeld aangereden zou kunnen zijn, kan dan misschien gewoon een beroep op zijn verzekering doen.

    Iemand een idee?

    Login om te reageren
  37. Pietertje26 zegt

    13 november 2009 om 11:37

    Het mooie van een rolkooi is natuurlijk dat het je leven kan redden op een hachelijk moment als dit. Het vreemde is echter dat je dan misschien ook wel moet hopen dat je ‘m een keer nodig hebt, zou zonde zijn om zo’n ding in te (laten) bouwen en het blijkt achteraf niet nodig te zijn geweest…
    Ik zou op een moment als dit dus deels blij zijn (rolkooi is geen weggegooid geld geweest), anderzijds is het natuurlijk een ramp om een zulk mooi apparaat af te schrijven. Dilemma’s, dilemma’s.
    Ding heeft idd absoluut niet in fik gestaan

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      13 november 2009 om 17:16

      @Pietertje26: Een rolkooi bouw je niet alleen in voor de veiligheid, maar deels ook voor extra torsie voor in je auto. Betere torsie betekent meestal betere cornering.

      Login om te reageren
    • bnc zegt

      13 november 2009 om 18:47

      @Pietertje26: Sorry dat ik het zeg maar wat jij daar allemaal zit uit te kramen houdt helemaal geen steek en is grappig om de verkeerde reden. Mensen bouwen écht geen rolkooi in hun auto om daarna te hopen dat hij ooit van pas zou komen omdat het anders puur “geldverspilling” zou zijn… een serieus kromme redenering.

      Login om te reageren
  38. The Master zegt

    13 november 2009 om 11:44

    Altijd leuk zo vlak voordat je zelf weer gaat, nog meer die zondag ook ff gaan?

    Login om te reageren
  39. Lustigson zegt

    13 november 2009 om 11:48

    @ Pietertje26
    “… zou zonde zijn om zo’n ding in te (laten) bouwen en het blijkt achteraf niet nodig te zijn geweest…”
    Jij hoopt waarschijnlijk ook dat je je brandverzekering ooit kunt aanspreken. Anders is het een beetje zinloos om ‘m af te sluiten. ;)

    Login om te reageren
  40. Mb zegt

    13 november 2009 om 12:06

    @ De onzin commentatoren hierboven: Dit was tijden een trackday. Niks Touristenfahrten dus.
    Fijn weekend.

    Login om te reageren
  41. xtr zegt

    13 november 2009 om 12:07

    och,
    die dingen gebeuren ook op de gewone weg,
    dinsdag nog 2 rondjes met mijn gloednieuwe Aeromax gereden,
    kwestie van ‘m goed in te rijden, 600km heen en terugreis inbegrepen: pure joy

    Login om te reageren
  42. Eric zegt

    13 november 2009 om 12:08

    Een geluk voor hem dat juist de M3 GTS uit is. Kan ie volgend jaar weer gaan knallen.

    Login om te reageren
  43. ZwerverRoodbaard zegt

    13 november 2009 om 12:12

    Ik heb wel interesse in het blok :)

    Stuur me maar even een pm dan.

    @Daniel
    Zonder klimrek had die het idd niet overleeft.

    Login om te reageren
  44. Berthil zegt

    13 november 2009 om 12:16

    Het was inderdaad een trackday met voorinschrijving.
    Maar je kan je ook gewoon inschrijven op de trackday met een standaard Mini dus moet er altijd rekening gehouden worden met langzame deelnemers én mensen die een banden aan het opwarmen zijn of een langzame uitrijronde aan het rijden zijn.

    Wat kwalijker is dat het die dag nog veel gekker af had kunnen lopen als je kijkt naar het einde onderstaand filmpje die dag omdat er helemaal niet gevlagd werd.

    http://en.sevenload.com/videos/8rdXkRY-Trackday-22-10-09-keine-Flagge

    Login om te reageren
  45. SvenvW zegt

    13 november 2009 om 12:21

    @ GVR,

    Je mag op een hoop plaatsen onbeperkte snelheid aannemen in duitsland, maar vanaf de 130km/u is de wagenniet meer verzekerd.

    Login om te reageren
  46. Rick dos zegt

    13 november 2009 om 12:24

    Als ik hem was zou ik op mijn blote knietjes die rolkooi bedanken…

    Login om te reageren
  47. Bennink zegt

    13 november 2009 om 12:26

    Zonde hoor. Het lijkt wel een E36 Compact zo :-)

    Login om te reageren
  48. ggj zegt

    13 november 2009 om 12:41

    En ook nog een E36! :(

    Login om te reageren
  49. rikkon zegt

    13 november 2009 om 12:43

    @ SvenvW Iets genuanceerder. Vanaf 130 gaat je ‘mitschuld’ lelijk omhoog. Hoe harder je reed, hoe meer verantwoordelijk je bent voor de rommel en hoe minder de verzekeraar vergoed.

    Login om te reageren
  50. Charlie zegt

    13 november 2009 om 12:45

    damn, als het dit ongeluk is wat je in dit fimpje ziet.

    http://en.sevenload.com/videos/8rdXkRY-Trackday-22-10-09-keine-Flagge

    einde van de GP strecke, snelste gedeelte van de ring, daar wil je echt geen ongeluk hebben en dan nog geen eens vlaggen.

    Inderdaad heel bizar dat er niet gevlagd wordt en had heeeeel anders kunne aflopen.

    Maar dan wel door schuld van ring mederwerkers door niet tijdig vlaggen. En zijn ze dan niet (deels) aansprakelijk omdat er geen seinen van iets op de baan worden gegeven?

    Login om te reageren
  51. vla zegt

    13 november 2009 om 12:58

    Wow! Dit is effin’ hard man! :o

    Login om te reageren
  52. Johan82 zegt

    13 november 2009 om 13:05

    Dan ben je even blij met een rolkooi! :o

    Login om te reageren
  53. Volvo_440_turbo zegt

    13 november 2009 om 13:25

    I heb daar mensen gezien met kinderen in kinderzitjes op de achterbank, dat was voor mij genoeg om niet de ring op te gaan toen, omdat ik ook de auto niet goed kende.

    Misschien gaan we binnekort met wat vrienden.
    Een vriend met een BMW M3 van het eerste model
    Een bmw 330d cabrio, een Nissan Sunny GT-R met groep N-computer met een slordige 330pk, en ik met mijn traag Volvoke met maar een 160 a 170 pk…

    Login om te reageren
  54. guzmann zegt

    13 november 2009 om 13:33

    Zonde van die E36…

    Login om te reageren
  55. MacReady zegt

    13 november 2009 om 13:36

    En dat schrijft een academicus? Oeioei.

    Login om te reageren
  56. amg zegt

    13 november 2009 om 13:38

    opgeruimd staat netjes, hoera weer een aso rijder minder!

    Login om te reageren
  57. Toerkamana zegt

    13 november 2009 om 13:49

    JETCARS maakt dat ding weer als nieuw, haha.

    Login om te reageren
  58. Thijsj zegt

    13 november 2009 om 13:58

    AU!… Zonde van zo’n vette kar :D

    Login om te reageren
  59. CSL zegt

    13 november 2009 om 13:58

    @amg
    Wat ben jij voor een mongol zeg!!
    Wordt jij vrolijk als iemand zich dood rijdt?

    Login om te reageren
  60. TJ_1987 zegt

    13 november 2009 om 15:10

    das mooi! weer zo’n lelijke sjonnie bak minder..

    Login om te reageren
  61. Martijn zegt

    13 november 2009 om 15:27

    9 van de 10 ongelukken op de nordschleiffe gebeuren door onervarenheid!
    Dus sjonnies die met hun pooier M3’s zonder enige race-ervaring gaan proberen snelste tijd neer te zetten…terwijl geen enig benul of verstand hebben van racerij.

    Dit klinkt alml negatief, maar er zijn natuurlijk ook nette mensen die daar gruwelijk hard rijden en rekening houden met anderen…dit zijn dan vaak de mensen die weten wat ze doen en waar ze het over hebben.

    Andere conclusie is er gewoon niet…zeker niet als je daar vaker raced.

    Login om te reageren
  62. Jordi zegt

    13 november 2009 om 15:39

    Er is maar 1 groene hel en die staat in Groningen.

    Login om te reageren
  63. Junior (BMW Liefhebber) zegt

    13 november 2009 om 15:46

    Jeetje wat zonde zeg van die mooie BMW M3 zo te zien aan de setup was deze volledig naar mijn smaak opgebouwd zowel technisch als optisch. Heel erg zonde dat zo’n mooie liefhebbers auto een roemloos einde moet sterven. Laten we vooral niet vergeten dat de bestuurder erg veel geluk heeft gehad door de rolkooi die in de auto zat. Hij zal in de toekomst vast wel weer een ander M snoepje voor de deur zetten voor trackdays. Zelfs een aap valt weleens uit de boom ofwel ook ervaren bestuurders maken weleens een inschattings fout. Met de hoge snelheden waarmee daar gereden word zit een ongeluk in een klein hoekje ”dus dan ook vooral voor de recreatie ”coureur”. Maar dat zijn dingen die weet je voordat je de ring betreed. Ik heb zelf ook weleens een rondje mogen maken op dit circuit en op het lange rechte stuk sta je gewoon versteld van de snelheden die daar gehaald worden rij je 290km/H word je nog voorbij gereden door iets wat nog harder kan het is echt niet normaal, maar het geeft een enorme aderinaline kick.

    Login om te reageren
  64. NLBUURMAN zegt

    13 november 2009 om 16:05

    @ Yves,
    ik kan het me voorstellen wat je zegt, zeker als je bedenkt dat de Z3 voor een groot deel qua techniek gebaseerd is op de E36, echter is dit niet zo wat betreft het exterieur :) Als je namelijk een handleidingsboek van Haynes wil kopen voor je Z3, dan koop je die gelijk van de E36 (sedan + coupé + Cabrio)

    Login om te reageren
  65. bozewolf zegt

    13 november 2009 om 16:18

    Lijkt me een foutje van de BMW-rijder. Wel jammer van de wagens, maar mooi dat iedereen ervan kon weglopen.

    Login om te reageren
  66. Dinges zegt

    13 november 2009 om 16:33

    Zonde van het gras!

    Login om te reageren
  67. troublesome88 zegt

    13 november 2009 om 17:13

    Ah joh maakt niet uit, die man heeft nu toch een reden om een nieuwer type aan te schaffen, word het straatbeeld ook beter op..

    Login om te reageren
  68. J0riz0s zegt

    13 november 2009 om 17:15

    @ GVR als je op de autobahn ‘gevaarlijke’ snelheden rijdt ben je ook niet verzekerd en ben je altijd de aansprakelijke bij een ongeval. En wat ‘gevaarlijke’ snelheden zijn is niet echt bekend maar is wel veel jurisprudentie over.
    Ik denk dat het ook hetzelfde is op de ring..

    Login om te reageren
  69. ferrari599xx zegt

    13 november 2009 om 17:46

    @Yves:

    de gedachte van een z3 is ook bij me opgekomen;)

    Login om te reageren
  70. AMG Powerrr zegt

    13 november 2009 om 18:19

    @xtr,

    ik wil die Aeromax van je wel eens zien.

    Ja, het is zonde, maar als je hard rijd dan weet je dat zulke dingen vaker voorkomen dan wanneer je netjes rijd. (poeh hee, en dat zeg ik :P )

    Login om te reageren
  71. xtr zegt

    13 november 2009 om 18:46

    http://www.boelsphotography.be/2009-11-10%20Nurburgring%20Nordschleife/

    Login om te reageren
  72. tom smits zegt

    13 november 2009 om 19:12

    tjaah zoiets heet :ZONDE! van het geld dan hè:P

    Login om te reageren
  73. pino zegt

    13 november 2009 om 20:12

    veel E36 liefhebbers hier precies. 1 site = http://www.36club.be :p

    Login om te reageren
  74. Kristof zegt

    13 november 2009 om 20:26

    Dit was een trackday (circuitdag) lieve mensen, geen touristenfahrt. ;)

    Login om te reageren
  75. mathieu Vantieghem zegt

    13 november 2009 om 20:41

    Geen stress, is maar een E36 M3. Zolang er maar nog genoeg e46’s overblijven om me eentje te kopen binnen afzienbare tijd.

    Login om te reageren
  76. Bob zegt

    13 november 2009 om 21:25

    Tja .. da’s het risico van het vak zou ik nou maar zeggen. Je weet dat dit kan gebeuren.

    Login om te reageren
  77. Jo-zef zegt

    13 november 2009 om 23:12

    Het ging niet eens om een E90, dus erg jammer maar punt andere lijn!
    En voor de schijterds: er blijven er heus nog genoeg over voor die fameuze 2e handsmarkten :lol:

    Login om te reageren
  78. GOD zegt

    14 november 2009 om 00:12

    beste aankoop dat die eigenaar heeft gedaan is een rolkooi.

    Login om te reageren
  79. Cantago zegt

    14 november 2009 om 17:37

    Pijnlijke foto’s weer hier… Erg zonde. Maarja, dit is wel beter dan weg laten rotten in een schuurtje, want daar wordt niemand blij van;)

    Login om te reageren
  80. Tostitje zegt

    14 november 2009 om 21:02

    zonde zeg

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North